השכרת רכבים ברומניה מה חשוב לדעת

השכרת רכב ברומניה – השוואת מחירים ועצות

אם תכננתם חופשה ברומניה, השכרת רכב ברומניה תאפשר לכם לתכנן טיול בו תוכלו לבקר באתרי התיירות ברומניה, בערים שונות, לעצור היכן ומתי שתרצו ובעיקר להיות רגועים וליהנות מהחופשה שלכם. אספנו עבורכם את כל המידע והטיפים הדרושים – מנוע השוואת המחירים המתעדכן בתעריפים בכל חברת השכרת רכב ברומניה ויחסוך לכם מאות שקלים ומידע שימושי על השכרת רכב ברומניה ונהיגה ברומניה

חבילות נופש לבוקרשט            |            טיולים מאורגנים ברומניה

השכרת רכב ברומניה יכולה להיות הרבה יותר משתלמת ממה שחשבתם בעזרת מנוע השוואת המחירים למחירי השכרת רכב בחו"ל, המתעדכן ברציפות בכל המחירים מכל חברת השכרת רכב ברומניה הנחשבת כאמינה ומספקת שירות באנגלית לתיירים. השימוש במנוע המתוחכם יאתר עבורכם את המחירים הזולים ביותר על השכרת רכב ברומניה ויחסוך לכם מאות שקלים – פשוט מלאו את הטופס שלמטה: בשדה ארץ ביחרו את רומניה, ולאחר מכן ביחרו את העיר ברומניה בה תירצו לאסוף את המכונית השכורה מבין רשימת הערים הכוללת עשרות ערים ברומניה, כמו בוקרשט, בראשוב, קראיובה, יאשי, קלוז' נאפוקה, טימישוארה, אורדיאה, סיביו ועוד, הכניסו את התאריכים בהם אתם מעוניינים להזמין השכרת רכב ברומניה, ליחצו חפש – וקבלו את המחירים המשתלמים ביותר על מיגוון דגמי רכב בהשוואת מחירים בין כל חברות השכרת הרכב ברומניה

השכרת רכב ברומניה – מנוע חיפוש והשוואת מחירים

טיול ברומניה – המלצות לקריאה נוספת:

טיסות לרומניה – השוואת מחירים, איתור טיסות וסקירת חברות תעופה

רומניה עם ילדים – המלצות לטיול משפחות, טיפים, אטרקציות ועוד מידע שימושי למטייל

מלונות מומלצים בבוקרשט למשפחות עם ילדים

קניית ליי רומני בישראל

סים ו eSIM לרומניה – טיפים לחיסכון

השכרת רכב ברומניה – מידע כללי

אמצעי התחבורה השכיחים ביותר עבור מטיילים ברומניה הם רכב שכור ואוטובוס, בהם משתמש הרוב המכריע – מעל ל-60% מהתיירים הזרים. יש כמובן עדיפות לרכב שכור, בעיקר אם אתם מתכננים טיול אל רומניה עם ילדים ומעוניינים לטייל עם המשפחה בפרטיות. השכרות רכב יכולות להיות יקרות ברומניה אם מתעקשים לשכור מחברות ההשכרה הבינלאומיות הגדולות כמו אוויס או הרץ, אבל בעזרת מנוע השוואת המחירים שלמעלה תוכלו לאתר את ההצעות הזולות ביותר המתאימות לצרכיכם גם מחברות השכרת רכב רומניות. וכיום יש חברות השכרת רכב מקומיות רבות עם מחירים זולים. חלקן אפילו מציעות משלוח של הרכב בחינם לשדה התעופה (MGF Rent a Car, Alana Rent a Car, Sixt, Avis).

כעיקרון, בבוקרשט וברחבי רומניה עלויות השכרת מכונית מתחילות ב-€20 – €30 ליום (ללא דלק) למכונית האצ'בק קטנה, ובסביבות €65 – €90 למכונית ממוצעת או SUV בסיסית, ויכולות לעלות עד ל-€170 – €200 לרכב סדאן יוקרתי או SUV יוקרתי.

השכרת רכב ברומניה – תנאי סף

אם אתם בני 25 ומטה, ייתכן שלא יתנו לכם לשכור רכב ברומניה וברוב חברות השכרת הרכב ברומניה יבקשו נהגים מבוגרים יותר.

כעיקרון, דרכון ורישיון נהיגה ישראלי בתוקף מספיקים להשכרת רכב ברומניה. שימו לב שהנהיגה ברומניה מותנית בתשלום מס כביש מיוחד ועל כל הרכבים הנוסעים על כבישי רומניה צריכה להיות מדבקת מס כביש (ה"רובינייטה"). אם אתם מזמינים השכרת רכב ברומניה אז המדבקה תהיה כבר על הרכב, אבל אם אתם נכנסים אל רומניה ברכב ששכרתם במדינה אחרת תצטרכו לקנות את המדבקה בגבול או בתחנת הדלק הקרובה. נהיגה ללא מדבקה זו עלולה להביא לקנס גדול.

נהיגה ברומניה

הנהיגה ברומניה היא בצד ימין, כמו בישראל, ההגה נמצא בצד שמאל, והמשטרה מקבלת רישיונות נהיגה אירופאים רישמית ומעשית גם רישיונות נהיגה ישראלים.

בעוד הרומנים הם בדרך כלל ידידותיים ומנומסים, כלל זה לא תמיד חל על אופן הנהיגה שלהם. נהיגה מהירה היא דבר נפוץ על כבישי רומניה. סגנון נהיגה של נהגים צעירים (ולא מנוסים) נפוץ בערים, בוקרשט ידועה לשמצה בגלל נהגים עצבנים ושיעורי התאונות ברומניה הם בין הגבוהים באירופה. כבישי הערים ברומניה נוטים להיות עמוסים מאוד, במיוחד בבוקרשט.

הנהיגה ברומניה שדורשת ריכוז וזהירות מסכנות, כגון רכבים שחונים על חנייה כפולה, הולכי רגל, עצירות פתאומיות לשם הימנעות ממהמורות או בעלי חיים משוטטים על הכביש (באזורים כפריים). רוב המסלולים הבין עירוניים הם כבישים עם 2 נתיבים, בהם נוסעים כל סוגי הרכבים: ממשאיות מהעידן הקומוניסטי ועד למכוניות ספורט מודרניות. אז הכינו עצמכם לזמני נסיעה ארוכים יותר מאשר באזורים אחרים באירופה, בגלל העומס בכבישים.

מרכז העיר של בוקרשט הוא מאוד דחוס וצפוף, עם כבישים צרים ומפותלים, שנבנו בעיקר במאה ה-19,  ללא הרבה מחשבה על רמזורים. הכבישים של בוקרשט חנוקים ע"י למעלה ממיליון רכבים ביום – מרחק של 20-25 דקות הליכה עלול לקחת שעתיים נסיעה. אל תוותרו על GPS אם אין לכם מדריך מקומי. הדרך הטובה ביותר לטייל בתוך בוקרשט היא תחבורה ציבורית (כיוון שהיא זולה מאוד ואמינה למדי) או מונית. אם אתם מתכננים חופשה ברומניה הכוללת כמה ימים בבוקרשט ולאחר מכן יציאה אל איזורי הכפר, עדיף לחסוך כסף, לוותר על נהיגה בבוקרשט ולהזמין את השכרת רכב ברומניה ליום האחרון שלכם בבוקרשט.

סרטון הוידאו על נהיגה ברומניה יעזור לכם לספוג את האווירה על כבישי רומניה

כללי התנועה ברומניה

אם יש לכם מכונית טובה ואתם אוהבים לנהוג במהירות, שימו לב לכך שלמשטרה הרומנית יש מכ"מים בטכנולוגיה מתקדמת על מנת לתפוס רכבים הנוסעים במהירות מופרזת. הגבלות המהירות הן בדרך כלל 100 קמ"ש מחוץ לעיר ו-50 קמ"ש או 70 קמ"ש בתוך אזורים בנויים. חלק מיחידות המשטרה מצוידות ברכבים מהירים במיוחד, והאחרים הם רכבי 'Dacia Logan' סטנדרטים. למרות שהדבר נדיר, לחלק ממשטרות התנועה יש אופנועי BMW.

בכבישים הראשיים, נהגים מהכיוון הנגדי לעתים יהבהבו בפנסים שלהם על מנת להזהיר שהם עברו לאחרונה מצלמת מהירות וייתכן שהיא נמצאת ממש לפניכם. בנוסף, כבישים לאומיים וכבישים מהירים רבים נמצאים תחת פיקוח של הליקופטר הפומה (הליקופטר רומני) המשטרתי. מאז דצמבר 2006, אפילו עבירות קטנות כפופות לקנסות כבדים בידי משטרת התנועה של רומניה (Poliţia Rutieră). הם אולי אפילו ישללו רישיון על עקיפה מסוכנת. מצלמות מהירות גלויות ונסתרות הופכות לדבר נפוץ בכבישים גדולים ובכבישים מהירים  ברומניה.

שוטרים ברומניה נראים לעתים יותר ותרנים עם המקומיים מאשר עם הזרים – אך על המקומיים חלים קנסות קשים יותר מאשר על הזרים (למקומיים, 2-3 עבירות קלות יגרמו להשעיית הרישיון שלהם ל6 חודשים). מתן שוחד לא מומלץ כיוון שלרוב רכבי משטרת התנועה יש ציוד הקלטה, והחל מ-2008, שוחד פחות ופחות מקובל, כך שלזרים לא מומלץ לנסות להתחמק מקנס בדרך זו – זה יכול בקלות להוביל לכלא.

למשטרה הרומנית יש מדיניות של אפס סובלנות כלפי נהיגה בשכרות – ביקורות הן נפוצות מאוד- ובעיקרון כל כמות של אלכוהול בדם, אפילו בירה אחת, נחשבת כנהיגה בשכרות. אם אתם מעורבים בתאונת דרכים בעת הנהיגה ומישהו נפגע, עליכם לעצור ולחכות למשטרת התנועה. נסיעה מהזירה נחשבת לפגע-וברח. תאונות ללא נזיקין ניתן לפתור בין הצדדים המעורבים, ללא הצורך להגיע לתחנת משטרה ולבצע הצהרה, אך אם יש לכם ספק, הכי טוב יהיה להתקשר ל- 112 (שירותי החירום) ולבקש הוראות. ברוב המקרים, לאחר תאונה חובה לעבור בדיקת דם על מנת לקבוע אם הנהגים שתו אלכוהול. סירוב לעבור את הבדיקה כמעט בוודאות יוביל לכלא – העונש על סירוב להיבדק הוא בדרך כלל יותר קשה מאשר העונש על נהיגה בשכרות.

כבישים חשובים רבים ברומניה היו פעם נתיבי סחר מימי הביניים שעוברים דרך המרכז של כפרים רבים. עקיפה בנהיגה היא הנורמה ולא היוצא מן הכלל כיוון שלעתים קרובות יש משאיות איטיות, עגלות עם סוסים, ועדרים של פרות שלא זזים ברחובות הראשיים של כפרים.

כבישים ברומניה

כבישים מהירים (אוטוסטרדה)

  • A1 מתוכנן לחבר בין בוקרשט וערים בטרנסילבניה (Transylvania) הדרומית כגון פיטסטי (Pitesti), סיביו (Sibiu) , דווה (Deva), לוגוז' (Lugoj), טימישוארה (Timisoara) וארד (Arad), ואז להמשיך לגבול המערבי. 60% מבניית הכביש הושלמה – בוקרשט-פיטסטי (נפתח ב-1977), סיביו – דווה (נפתח ב-2012-2014) וטימישוארה – ארד (נפתח ב-2012). החלק בין ארד לגבול ההונגרי בנדלק נפתח בקיץ 2015. כביש מהיר זה הוא בעל החשיבות הגבוהה בשביל ה-CNADNR (חברת הכבישים המהירים של רומניה.
  • A2 מקשר בין בוקרשט לנמל הים השחור של קונסטנצה (Constanta); כביש זה פתוח לכל האורך והוא הכביש המהיר הראשון שהושלם במלואו ברומניה.
  • A3 אמור לחצות את טרנסילבניה באלכסון ממערב למזרח ואז להמשיך דרומה לבוקרשט. קטע הכביש בורש – בראשוב (Bors – Brasov), שנקרא גם הכביש המהיר של טרנסילבניה, הוא כרגע פרויקט הכביש הגדול ביותר באירופה; הוא יחבר את הגבול ההונגרי/רומני עם אוראדיה (Oradea), זאלאו (Zalau), קלוז'-נאפוקה (Cluj-Napoca), טרגו מורש (Targu Mures), סיגישוארה (Sighisoara) ובראשוב. הפרויקט היה בבנייה עד שהקבלן, בכטל, עבר הליך פשיטת רגל. הפרויקט נותר לא גמור עד שייחתם חוזה חדש. בוקרשט-בראשוב גם הוא בתהליך בנייה, והקטע הראשון (בוקרשט – פלוישטי) הושלם בסוף 2012 החלק של קלוז'-נאפוקה – טורדה נפתח בדצמבר 2009, וב-2010 הוא הורחב לקמפיה טורזי. התועלת היחידה שלו כעת היא כמעקף  לקלוז' וטורדה לנהגים שנוסעים מאוראדיה לבראשוב. מחלף טורדה הזמני הוא קצת קשה לשימוש.
  • A4 משמש כמעקף של קונסטנצה והכביש המהיר השני שהושלם במלואו ברומניה. יש תכניות להרחיב אותו דרומה לגבול עם בולגריה, אך לא הרבה קרה עד כה. הוא נפתח בשלבים ב-2012.
  • -A6 מיועד לקשר בין לוגוז' לגבול עם סרביה בקלפט, אך עד כה רק מעקף לוגוז' הושלם.

הגבלת המהירות בכבישים המהירים היא 130 קמ"ש.

כבישים לאומיים (drum national בהעדר כבישים מהירים, הכבישים הלאומיים נותרו האלמנט החשוב ביותר במערכת הכבישים הרומנית, כיוון שהם מחברים בין הערים המרכזיות במדינה. הודות להשקעות שבוצעו לאחרונה, רובם נמצאים במצב סביר – רוב רשת הכבישים הראשיים שוקם לאחרונה.

לרבים מהם יש 4 נתיבים לא נפרדים ליד ערים, לחלקם יש 3 או 4 נתיבים לא נפרדים לכל אורך הדרך (למשל כביש בוקרשט – קומרניק וחלק גדול מ-85E), אך לרבים יש 2 נתיבים בלבד – אחד לכל כיוון תנועה (דוגמה ראויה לציון היא ה-1DN קמפינה – בראשוב – הוא נמתח לאורך 100 ק"מ בהרים, וחצייתו יכולה לקחת  3-5 שעות בסופי שבוע ובחגים). הגבלת המהירות בכבישים לאומיים היא 100 קמ"ש.

כבישים אחרים– כבישי מחוז (drum judetea) וכפר (drum comunal) שייכים ומתוחזקים ע"י הרשויות המקומיות או האזוריות. כבישים אלו בדרך כלל מחברים כבשים ראשיים ועיירות קטנות מאוד או כפרים- כמה מהם באורך של יותר מ30-40 ק"מ. מצב כבישי המחוז תלוי מאוד בכל אחד מהמחוזות המעורבים- באילפוב (Ilfov) או קונסטנצה, הכבישים הם באיכות הגונה או גבוהה, בעוד באזורים אחרים כבישים כאלו הם במצב גרוע או גרוע מאוד בהשוואה לכבישים הלאומיים. כבישים כפריים הם אפילו קצרים יותר (מתחת ל-10 ק"מ), חלק מהם הם בעלי נתיב תנועה אחד בלבד, ואחרים מכוסים בחצץ בלבד. הגבלת המהירות בכבישים אלו היא 90 קמ"ש.

כביש מהיר (אקספרס) (drum expres) –כבישים מהירים ברמה נמוכה יותר, עם מאפיינים לוקים בחסר כמו שוליים והפרדה פחות בטוחה. עד כה, לא נבנו ברומניה אף כבישי אקספרס, אך תוכננו כמה כאלו, כמו הטרגו מורש – יאשי בוקרשט – קראיובה. הגבלת המהירות תהיה 120 קמ"ש.

שימו לב שבכל הכבישים ברומניה, בעיר בעיירה ובכפר,  הגבלת המהירות היא 50 קמ"ש (אלא אם כן מצוין אחרת בבירור). לכן, נהיגה בכביש לאומי הופכת להרפתקה של האצה ובלימה תמידית, עם צורך לשים לב כל הזמן לשלטי הגבלת מהירות, סימוני תחומי ערים והתנהגויות של נהגים אחרים. ניתן להשתמש במערכות גלאי רדאר, אך אלא אם כן אתם מנוסים, הם לא יעזרו לכם הרבה.

השכרת רכב ברומניה
דירוג הגולשים 4 (9 הצבעות)
Sending

תגובות 6

  • כל החברות המקומיות ברומניה גובות מחירים מופרזים בטרוף על ביטוח מלא. לא מאפשרים לעשות אותו דרך ספק חיצוני ואם לא עושים אותו ממציאות שריטות שלא קיימות על האוטו וגובות את כל גובה הפיקדון עבור הטיפול הפיקדון נע בין 500 ל1500 יורו.
    להתרחק כמו מאש!!!!

  • זהירות מחברת קלס ווגן הם מנסים להוציא כספים שלא על פי מה שכתוב באתר שלהם וכשמעירים להם הם אומרים שזה לא מענין אותנו הם ביקשו מאיתנו 1000 יורו שלא כדין ונגרם לנו הפסד גדול ועוגמת נפש גדולה רומניה היא ארץ יפה ומשתלמת אבל אנחנו לא נחזור לשם שוב בגלל היחס שקיבלנו מהחברה הנ"ל.

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל