בראשוב אטרקציות עם ילדים

בראשוב – המלצות למטייל ואטרקציות למשפחות

בראשוב ברומניה היא לדעת רבים האטרקציה התיירותית המרכזית של רומניה. העיר העתיקה שנשמרה מימי הביניים נמצאת במיקום מעולה בין אטרקציות פופולריות כמו טירת דרקולה (טירת בראן) ואתר הסקי פויאנה בראשוב, מציעה נופים מדהימים והרבה היסטוריה. בכתבה זו תמצאו את כל המידע הדרוש לתיכנון חופשה בבראשוב – החל מהמלצות כלליות על ברשוב למטייל ועד לטיפים עבור משפחות שמגיעות אל בראשב עם ילדים

בראשוב היא עיר נופש הררית בטרנסילבניה שברומניה.  אוכלוסייית ברשוב מונה כ-284 אלף איש והיא העיר השביעית בגודלה ברומניה. בראשוב שוכנת קרוב למרכז רומניה ומוקפת בהרים הקרפטים (Carpathian Mountains). העיר מספקת שילוב של נוף הררי יפהפה המצוי בעיירה פויאנה בראשוב (Poiana Braşov) הסמוכה והיסטוריה מימי הביניים עם השפעות גרמניות שאפשר למצוא בעיר העתיקה שלה. למרות שהיא קצת יקרה בסטנדרטים של רומניה, בעיקר בתקופת התיירות החמה, שווה מאוד לבקר בה ומגיעים אליה תיירים מכל הסוגים – החל מצעירים, דרך משפחות שמגיעות אל בראשוב עם ילדים ועד לטיולים מאורגנים ופנסיונרים. כפי שאנשים רבים אומרים, ״למה לטרוח להגיע לרומניה אם אינכם מתכוונים לבוא לבקר בבראשוב?״

חופשה ברומניה – עוד באותו נושא:

טיסות לרומניה – השוואת מחירים והמלצות למטייל

השכרת רכב בבראשוב רומניה – מחירים וטיפים

מלונות מומלצים בבראשוב למשפחות עם ילדים

סים לרומניה – עצות וטיפים בנושא תקשורת

חבילות נופש לבוקרשט            |            טיולים מאורגנים ברומניה

הסעות בברשוב

הסעה מנמל התעופה בוקרשט לבראשוב

סעו מנמל התעופה של בוקרשט בהסעה ישירה לכל אזורי בראשוב או חזרה. בדרך, נציג יספק לכם את כל המידע שאתם צריכים.

להרשמה להסעה לחצו כאן

הסעה מבראשוב לבוקרשט עם איסוף בבית המלון

רומניה היא מדינה יפהפיה ושווה להתאמץ לגלות אותה. לפעמים יכול להיות קשה להגיע ליעד שלכם וזה דורש חילופי אוטובוסים, רכבות ומוניות, וזה יכול להיות יקר. שירות ההסעה הזה לוקח 3 שעות מציע דרך מהירה וקלה של הסעה מבראשוב לבוקרשט בעזרת רכב המיועד לקבוצה קטנה של לא יותר משישה נוסעים ברכב. מיניוואנים מהדגמים האחרונים ביותר נוחים וממוזגים. תיאספו בבית המלון בבראשוב עם הילדים ותקבלו הסעה ליעד שלכם בבוקרשט. הנהג שלכם דובר אנגלית. השירות הקל והנוח הזה מוצע במחיר חסכוני, כך שכדאי להזמין מראש ופשוט לשבת לאחור וליהנות מהנסיעה.

לרכישת כרטיסים להסעה לחצו כאן

הסעה מבראשוב לכל יעד שתבחרו עם נהג פרטי

בקישור תוכלו להזמין חבילה מיוחדת המעניקה לכם רכב (או מיניוואן), דלק (למקסימום של 300 ק״מ ליום) ונהג מנוסה, מקצועי וידידותי דובר אנגלית, עם המון ידע על אטרקציות תיירותיות בבראשוב והסביבה. הנהג יאסוף אתכם מנמל התעופה בבראשוב או ממלון במרכז בראשוב, עלו על הרכב והחליטו לאן אתם מעוניינים להגיע.
תוכלו לבחור בכל יעד מבין היעדים האפשריים לנסיעה או להחליט על יעד אחר, כרצונכם. ישנן שלל אפשרויות המוצעות לכם לטיול באזור בראשוב עם הילדים ולכל המשפחה ובהן:
• טיולים ברומניה (טרנסילבניה, מולדובה, מונטניה (Muntenia), מרמורש (Maramures), דוברוג׳ה (Dobrogea) ועוד)
• הסעות לכל רחבי רומניה (כולל מנמל התעופה קואנדה (Coanda Airport) וחזרה)
• טיולים בטירות הגדולות ובמבצרים כמו טירת בראן, טירת פלש, מצודת רשנוב, הכפר ויסקרי (Viscri Village) והכנסייה המבוצרת שלו, טירת קורבין (Hunyadi Castle) ועוד
• טיולים בדלתה של הדנובה וחוף הים השחור
• צפייה בדובים או ציפורים וציד תמונות
• טיולים לאוהבי רכבות ישנות (כולל רכבת הקיטור במוקניצה (Mocanita))
• טיולי יין ואוכל מסורתי (כולל עם בקשה מראש ביקבי קריקובה (Cricova Wineries) ברפובליקת מולדובה)
• סיורי קומוניזם (כולל בכלא סיגט ובמקום הוצאתו להורג של ניקולאי צ׳אושסקו בטרגובישטה (Targoviste)
• טיולים מחוץ למסלול הרגיל עם פעילויות מתוכננות

לחצו ובחרו את המסלול

ברשוב – רקע למטייל

בראשוב, כמו סינאיה (Sinaia) ועיירות הנופש ההרריות הסובבות, היא אחת הערים המתויירות ביותר באזור טרנסילבניה. ובצדק. אפשר למצוא בבראשוב הכל – מחיי עיר מודרניים דינאמיים ועד קסם העולם העתיק ונוף מרתק. כמו כן, בראשוב מתפארת בהיותה אחד המקומות הנקיים ביותר ברומניה, יש בה תחבורה מעולה ואוכל נהדר. בראשוב ממוקמת במרחק של 176 ק״מ מבירת רומניה בוקרשט

מחוז בראשוב הוא אחד המקומות המתויירים ביותר ברומניה. מלבד העיר בראשוב עצמה והאטרקציות התיירותיות שתמצאו בה, אתרי נופש כמו פויאנה בראשוב (Poiana Braşov) הממוקמת 12 ק״מ מערבה ופרדיל (Predeal) הממוקמת 27 ק״מ דרומה בהחלט גם שוות ביקור. מקומות נוספים שכדאי לבקר בהם בסביבה כוללים את בראן (Bran), מו (Moeciu), רשנוב (Râşnov), פגראש (Făgăraş), פרג׳מר (Prejmer), זרנסטי (Zărneşti), סמבטה (Sâmbăta) (הנמצאת למרגלות הרי פגראש (Făgăraş mountains)).

מזג האוויר של בראשוב יחסית קר ורטוב, בעיקר בשעות הלילה. אזור רומניה נהנה מארבע עונות (אביב וסתיו כמו גם חורף וקיץ). הטמפרטורה הממוצעת בברשוב היא רק 7.6 מעלות צלזיוס אע״פ שהטמרפרטורות בקיץ עשויות להגיע עד 35 מעלות צלזיוס. אם אתם מגיעים אל ברשוב עם ילדים קטנים וודאו שיש לכם עבורם ביגוד חם גם אם אתם נוסעים לברשוב באביב.

בשל מספר יחסית גדול של מיעוטים החיים ברומניה, גרמנית והונגרית הן שתי שפות נוספות המדוברות במדינה, ואנגלית היא גם שפה השגורה בפי מקומיים רבים. בגרמנית עיירת הנופש בראשוב נקראת משום מה קרונשטאדט ( Kronstadt) או בראשו ( Brassó) בהונגרית.

אטרקציות תיירותיות בבראשוב

טירת דרקולה (טירת בראן) – כניסה במסלול מהיר

טירת בראן (Bran Castle), הנקראת גם טירת דרקולה (Dracula's Castle) מטעמי תיירות, לא מטעמים היסטוריים (כי היא נראית כ״כ מאיימת) נמצאת בעיירה הנקראת בראן, השוכנת 20 ק״מ מבראשוב. טירת בראן היא האטרקציה המתויירת ביותר של רומניה ובצדק. טירת בראן היא פנינה טרנסילבנית אמיתית, והיא קשורה באופן הדוק לסיפורו של הרוזן דרקולה המפורסם.

שום טיול ברומניה אינו שלם בלי ביקור במקום שבו ׳נולד׳ דרקולה. טירת בראן (Bran Castle) היא ביתו (הפיקטיבי, לפי הספר) של דרקולה. הכרטיס שניתן להזמין בקישור כולל כניסה במסלול מהיר וסיורים פנימיים בטירה עם מדריך שמע, ותופתעו לגלות שהמקום לא מפחיד כפי שאולי הייתם חושבים – אם אתם מגיעים אל בראשוב עם ילדים ברוב המיקרים אין סיבה לחשוש מביקור כאן. ממעלה המצודה, תוכלו לראות את ההרים בנוף פנורמי מעולה. שווה להגיע מוקדם בבוקר כי אז יש פחות מבקרים.

האזכור הראשון בהיסטוריה של טירת בראן שנמצא עד היום הוא מתוך צו שהוצא ע״י לואי הראשון מהונגריה ב-19 בנובמבר, 1377. טיילו במבני המצודה השונים, החומות והצריחים האדומים בוהקים ולמדו על ולאד ״המשפד״ השלישי – נסיך וולאכיה האכזרי, מי שסיפק את ההשראה לרומן המפורסם של בראם סטוקר, ״דרקולה״.

תוכלו להקשיב לכל הפרטים המעניינים על הערפד המפורסם ביותר בתרבות האנושית מפי מדריך השמע שלכם. לכו לאורך מסדרונותיה של הטירה היחידה בכל טרנסילבניה שבעצם תואמת את התיאורים שתמצאו בספרו של בראם סטוקר על הטירה, ותלמדו איך ולאד המשפד היה כלוא בצינוק של המקום.

להזמנת כרטיסים לטירת דרקולה בבראשוב (טירת בראן)

טירת דרקולה: מסלול מהיר + סיור מודרך

הצטרפו למדריך וכנסו לטיול מודרך בטירה המפורסמת ביותר ברומניה – טירת בראן. כרטיס זה, אשר כולל ליווי של מדריך, יקר יותר מאשר הכניסה הרגילה לטירת בראן במסלול המהיר, אך הוא שווה את המחיר בזכות סיפורים על ערפדים, כולל כל הפרטים המעניינים אודות הרוזן דרקולה המפורסם, על חיי מלוכה ועל חיי משפחות המלוכה הרומניות – מימי הביניים ועד היום (באנגלית)

להזמנת סיור מודרך בטירת דרקולה (בראן)

איך להגיע לבראן: הדרכים הטובות ביותר להגיע לשם הן באוטובוס או ברכב בכביש האירופאי מס׳ 574 (E574). אוטובוסים לכיוון בראן יוצאים מבראשוב בטרמינל 2 () מדי כחצי שעה במשך כל היום. כרטיסים ניתנים לרכישה על גבי האוטובוס והמחיר הוא 8 לאו לכל כיוון (נכון לאוגוסט 2018). לו״ז במרץ 2017 היה כדלקמן: שני-שישי, 7,8 ,8:30, 10, 11, 11:30, 12, 12:30, 13, 13:30, 14, 14:30, 15, 15:30,1, 1:30, 17, 18, 18:30, 19, 20, 21, 23:30. ימי שבת וראשון: 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19. אוטובוס נוסף היוצא ב-19:10 פועל בין 1 במאי עד 31 באוקטובר.

איך להגיע לטרמינל 2 (Autogara 2) – אפשר להגיע לטרמינל ממרכז העיר באוטובוס מס׳ 12 היוצא מהתחנות Livada Poştei או Teatrul Dramatic  (יוצא מדי חצי שעה), או מתחנת הרכבת בקווי 23 השונים. שימו לב שאוטובוסים שמספרם 23 ו-23- לא עוצרים בטרמינל הראשי הממוקם מול תחנת הרכבת. כדי לקחת אותם, צריך ללכת לשדרה ממול כשאתם יוצאים מהצד הימני של התחנה. תראו שם שלט אוטובוס ואנשים שממתינים לאוטובוסים. אחרי שתעלו, תרדו בתחנה הרביעית, שנמצאת ממש ליד איצטדיון הכדורגל.

בבראן. כשתגיעו לבראן, לכו אחרי התיירים דרך רחוב מלא בדוכנים המוכרים כל מיני מזכרות תיירותיות. הטירה היא היום מוזיאון שפתוח לתיירים, והוא מציג אמנות וריהוט שנאסף ע״י המלכה מארי. בקצה הגבעה יש פארק מוזיאון פתוח המציג מבני איכרים רומניים מסורתיים (וילות קטנות, אסמים וכו׳).

איך לחזור: אוטובוסים חוזרים לבראן בשעות אלה (מרץ 2017): שני-שישי: 5:40, 6:10, 6:40, 7:40, 8:40, 9:10, 9:40, 11:10, 11:40, 12:10, 12:40, 13:10, 13:40, 14:40, 15:10, 15:40, 16:40, 17:10, 17:40, 18:40, 19:40, 21:00, שבת וראשון: 5:40, 6:40, 7:40, 8:40, 9:40, 10:40, 11:40, 12:40, 13:40, 14:40, 15:40, 16:40, 17:40.

את הכרטיסים ניתן לרכוש על האוטובוס ואין דוכן למכירת כרטיסי אוטובוס בתחנת האוטובוס של בראן.

הטירה הרדופה: דלגו על התור

האטרקציה התיירותית "הטירה הרדופה" נמצאת למרגלותיה של טירת בראן המפורסמת והמפחידה. תוכלו לשוטט כאן דרך 12 חדרים מלאים באובייקטים מפחידים של ד״ר פרנקנשטיין, שלדים, רוחות רפאים, שדונים, וכמובן, הרוזן דרקולה עצמו.

זוהי בהחלט לא אטרקציה מומלצת עבור משפחות המגיעות אל בראשוב עם ילדים קטנים – אבל אם אתם באמת מתעניינים בצד המצמרר של טרנסילבניה, הטירה הרדופה מבטיחה לספק את הסחורה כמיטב המסורת של סרטי אימה.

12 החדרים המצמררים יסמרו את שערכם, ואל תשכחו לעבור ב׳חדר השינה׳ של דרקולה כדי לראות את ארון הקבורה המפחיד והרועש שמכיל הפתעה מפחידה נוספת. הכרטיסים שניתן להזמין בקישור כוללים הטבה מיוחדת של כניסה מהירה ללא המתנה בתור. שלבו ביקור בטירה הרדופה עם ביקור בטירת בראן כדי להשלים את החוויה.

להזמנת כרטיסים ל"טירה הרדופה" בבראשוב

מבצר ראשנוב – כניסה במסלול מהיר

ראשנוב, עיירה סקסונית ישנה והמבצר שלה שוכנים 15 ק״מ מערבית לבראשוב. אפשר בקלות לשלב ביקור כאן עם ביקור בכנסיה המחוזקת שנמצאת בסביבה על אותו מסלול. המורשת של דרקולה חיה ונושמת במבצר ראסנוב, הנחשבת לפלא ארכיטקטוני טרנסילבני אמיתי, עם המון בונוסים חבויים שאפשר לגלות. אם אתם מתכננים חופשה בברשוב כדאי מאוד להגיע לאתר הזה המצוי במעלה גבעה סלעית ולהרגיש איך ההיסטוריה מתעוררת לחיים בכפר שנבנה לראשונה בידי אבירי המסדר הטבטוני כהגנה מפני הטרטרים.

תפגשו כאן מסדרונות דמויי מבוך, מעברים סודיים, קירות עתיקים ושלדים קבורים, הרס שנגרם למקום משריפות, רעידות אדמה ופלישות. מבצר ראסנוב הוא הרקע המושלם לאימה גותית מהסוג הטוב ביותר.

הזמינו כרטיסים בקישדור מראש והציגו אותם מייד לאחר שתרדו במבצר ברכב פרטי. מכאן אתם פונים למסלול המהיר. תראו מה את שרידיהם של ללמעלה מ-30 בתים, שני באסטיונים וגשר מתרומם. אם אתם מגיעים אל ברשוב עם ילדים קטנים שימו לב שיש שלד שקבור מתחת לרצפת הזכוכית של המוזיאון.

יש קוי אוטובוסים (ורכבת איטית יותר) טובים מבראשוב לראשנוב. בתוך מבצר ראסנוב (Râşnov citadel) תמצאו מוזיאון מעניין, חדר קשתות (חץ וקשת), קפה/טברנה ונופים מצויינים של העיר וההרים הסובבים. אפשר גם לראות בתים וכנסיות סקסוניות ישנות. ליד ראסנוב, תוכלו לנסות רחפנים ובנג׳י, וכן רכיבה על סוסים, מסלולי טרק וטיפוס הרים

להזמנת כרטיסי כניסה במסלול המהיר למבצר ראסנוב

טיולים מודרכים בברשוב (עם מדריכים מקומיים)

טיול מודרך בבראשוב

גלו את אחת הערים הגדולות והמתויירות ביותר ברומניה. תיהנו מסיור מודרך (עם מדריך מקומי) של 3 שעות בבראשוב השוכנת לרגלי ההרים הקרפטים של חבל טרינסילבניה. בראשוב נוסדה בשנת 1211 ע״י האבירים הטווטונים ומהווה דוגמה מושלמת ליישוב מתקופת ימי הביניים. היום זו אחת הערים השמורות ביותר באירופה ואפשר למצוא בה כמה מהרחובות הצרים ביותר באירופה.

האטרקציות הפופולריות בבראשוב שבהן תיתקלו בטיולכם כוללות את מבנה העירייה, הכנסייה האורתודוקסית והכנסייה השחורה (Black Church). תלכו לשער קתרינה (Poarta Ecaterinei) ולרובע שיי (Schei Quarter). תתפעלו מאנדרטאות נוצריות כמו כנסיית ניקולה הקדוש (Saint Nicholas Church). תתרשמו מ״רחוב החבלים״ (Rope Street (Strada Sforii)) שרוחבו 1.20 מ׳ בלבד. במקור היה זה מסלול גישה לכבאי אש. תבקרו בבית הכנסת בראשוב ותראו את הכנסייה הקתולית, את Post Orchard, את המגדל הלבן (White Tower) ואת המגדל השחור (Black Tower).

להרשמה לטיול לחצו כאן

טירת בראן – טיסה מעל אזור בראן

צפו במיטב האטרקציות של בראן והתרשמו מהעיר העתיקה הזאת וכל זאת – מהאוויר. בהגעה לשדה התעופה של בראשוב הכינו את עצמכם למסע בעננים. מהאוויר, תהיה לכם נקודת תצפית נהדרת מעל כמה אטרקציות פופולריות בבראשוב ובהן מבצר ראשנוב השוכן על ראש הר ומוקף במועצה המקומית ראשנוב, שבה תראו בתים סקסוניים ישנים, כנסייה אוונגליסטית, כנסייה אורתודוקסית ואת קניון ראשנוביי (Rasnoavei Gorge).

לאחר מכן תבקרו בטירת בראן האגדית, מצודה טרנסילבנית מ-1377 וביתו של הדמות הפיקטיבית דרקולה. משם תמשיכו לרכס בוצ׳ג׳ (Bucegi Mountains), קבוצת הרים השייכים לקרפטים הדרומיים. ההרים האלה ידועים במגוון צבעוני של צמחייה, כולל אורכידיאות, גנציאנות ופעמוניות. אם אתם מתכננים להגיע אל ברשוב עם ילדים – זוהי חוויה שהם לא ישכחו.

הרשמו לטיול כאן

טיול אופניים בבראשוב וביקור מערות

הימלטו מהרחובות הסואנים של בראשוב עם הילדים וסעו בכבישי הטבע ובמסלולים לעיירה הקרובה רשנוב (Râșnov). תיהנו מרכיבה על אופניים של 3-4 שעות וגלו את מרכז העיר היפהפה, את המבצר הנישא ואת מערת Valea Cetății, השוכנת עמוק ביער.

לחצו כאן ועלו על האופניים

טיול מאורגן בברשוב לאור נרות – אל אדריכלות ימי הביניים

התחילו את הערב בכיכר העיר העתיקה של בראשוב כשאתם לומדים על תולדות בראשוב, ומשם תמשיכו בהליכה לכיוון הכנסייה השחורה (Black Church), אחת הכנסיות הגותיות-ברוקיות הגדולות ביותר באירופה.

לכו בעקבות אירועים היסטוריים לאורך הרחובות הצרים של בראשוב לאור נרות ובקרו בשער קתרינה (Katherine’s Gate) שנבנה במאה ה-14 ובשער שיי (Schei Gate) שנבנה לפני כ-200 שנה. לאחר מכן, תבקרו בקתדרלת הקדוש ניקולא (St. Nicholas’ Cathedral) שנחשבת לקתדרלה האורתודוקסית החשובה ביותר בבראשוב.

בעודכם לומדים על ההיסטוריה המרתקת של בראשוב עם הילדים הסקרנים, למדו על הערפד וסיפורי רוחות אחרים שרודפים את העיר ובקרו ב-Weaver’s Bastion, אחד הבניינים הגדולים ביותר מהמאה ה-14, בבית הכנסת היהודי בברשוב שנבנה בשנת 1901, וברחוב השלישי הצר ביותר באירופה, רחוב Rope.

להצטרפות לטיול לחצו כאן

טיול בבראשוב בשוק העולם הישן

לכו במעברים הצרים של שוק חיצוני מסורתי עם מדריך מקומי בקיא. תדגמו את תוצרת העונה וגבינות ולחם בעבודת יד.

להרשמה לטיול לחצו כאן

טיול טעימות אותנטי בבראשוב

גלו את הרחובות החבויים של העיר העתיקה של בראשוב עם הילדים בחיפוש אחר הקינוח האולטימטיבי – מדבש זהוב של הרומאים העתיקים ועד עוגות מיוחדות שנאפו עבור הגנרלים הצרפתיים במלחמת העולם הראשונה.

המתוק מתחיל כאן

טיול מאורגן בבראשוב אל ההיסטוריה הקומוניסטית של רומניה עם בירה ומתאבנים מקומיים

צאו לטיול את ההיסטוריה של בראשוב עם הילדים וכוס בירה וכמה מתאבנים. פגשו את המדריך בכיכר המהפכה (Revolution Square) ותקבלו הקדמה קצרה לתולדות הקומוניזם באזור. משם, התרחקו מהעיר העתיקה וסעו בתחבורה ציבורית לגלות כמה מהשכונות הפחות מבוקרות בבראשוב, שעדיין שמרו על אופיין מתקופת ימי הקומוניסטים. תעברו במעברים ססגוניים ותראו איך יוזמה מסחרית נראתה לאחר סיומה של הכלכלה הקומוניסטית.

השכונה הבאה שבה תבקרו מציעה דוגמאות ארכיטקטוניות סוציאליסטיות אמיתיות. מאוחר יותר תהיה לכם הזדמנות לשוחח עם חוואים מקומיים על סגנון החיים היומיומי שקדם למהפיכה, בשוק איכרים מסורתי שכמעט אף תייר לא זוכה לבקר בו. בשוק, תדגמו את אחד המאכלים הטיפוסיים המפורסמים ביותר הנקרא מיטיטיי, סוג של נקניקיה המוגשת עם חרדל ובירה קרה.

משם תבקרו במפעל טרקטורים לשעבר שמהווה סמל אמיתי לעברה התעשייתי של העיר. לאחר מכן תבקרו באבן חן של רובע המגורים הסמוך שנבנה עבור 35 אלף עובדים ובני משפחותיהם לפני שתעלו על אוטובוס שייקח אתכם חזרה לעיר העתיקה של בראשוב שבה מסתיים הטיול.

להצטרפות לסיור ההיסטורי לחצו כאן

טיול בבראשוב בלילה כולל הכנסיה השחורה במסלול מהיר

צאו לסיור מרתק דרך הרחובות הימי ביניימיים של בראשוב כדי ליהנות מהאדריכלות הגותית המחכה לכם שם – כל זאת לאור נרות בשעת חשיכה! הסיור כולל גישה מסלול מהיר מיוחדת לכנסיה השחורה ההיסטורית. הכינו את עצמכם לחומר מסמר שיער – זהו טיול פחות מתאים עבור משפחות שמתכננות טיול בברשוב עם ילדים קטנים.

בעודכם מטיילים דרך העיר הימי ביניימית של בראשוב, תבינו כמה טרנסילבניה יכולה להיות יפה בשעת לילה. עם האדריכלות הגותית שלה, כשהיא שוכנת בין ההרים הקרפטים, האווירה והנוף יוצרים את השילוב המושלם בין ׳מרשים׳ ו׳מצמרר׳.

הציצו לכיוון הצריחים המתנשאים של שער קתרינה (Catherine's Gate) כשהוא חצי נעלם אל תוך הצללים, ולמדו על ההיסטוריה הסקסונית של העיר ממדריך טיולים מקומי מבדר באמת. המקום שימש כצומת דרכים חשובה בין מערב אירופה והאימפריה העות׳מנית וסוחרים מקומיים רבים התעשרו מהסחורה שעברה דרך העיר. ברשוב מלאה בזוהר גותי שבאמת צריכים להיות עדים לו כדי להבין.

הטיול הוא אטרקציית חובה של טרנסילבניה שכולל גישת מסלול מהיר לכנסיה השחורה הידועה, אחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות בבראשוב. חפשו את הכדורים התקועים בחומות הכנסיה, ואל תשכחו לחפש את הפסל המוזר של הילד על העמוד החיצוני. למה הוא שם? הרגישו איך שיער ידיכם מסתמר כשתקשיבו לאגדות השזורות במקום.

סיימו את החוויה בטברנה אחת או שתיים. אין דרך טובה מזו לראות את בראשוב!

להזמנת כרטיסים לטיול בבראשוב בלילה

טיולים מודרכים מבראשוב

טיול מאורגן מבראשוב אל הפארק הלאומי פיאטרה קריולי

התחילו את ההרפתקה שלכם בטרנסילבניה עם טיול מודרך בן יומיים באחד האזורים היפים ביותר ברומניה, הפארק הלאומי פיאטרה קריולי. תיהנו מטיול בקבוצה קטנה של לא יותר משמונה משתתפים ומדריך הרים מורשה' דובר אנגלית' שילווה אתכם לכל אורך המסלול.

תתחילו מאיסוף בבוקר בבית המלון בבראשוב ועלו על האוטובוס. בהגעה לפארק הלאומי, התחילו בטיול ברמה בינונית שאורכו 5-8 שעות. עצרו בחוות כבשים אותנטית לארוחת צהריים מיוחדת (מיוני עד ספטמבר), ותחלפו בשני כפרי הרים אותנטיים: מגורה (Magura) ופסטרה (Pestera). תלונו בפסטרה בבית הארחה ותיהנו מאוכל מקומי.

למחרת, אם מזג האוויר יאפשר זאת, טפסו לפסגה הגבוהה ביותר של הפארק, Vârful La Om. תוכלו להתפעל מהמראות הפנורמיים של הפסגה שמגיעה ל-2,238 מ׳, אחד הרכסים הציוריים ביותר בקרפטים. השתאו מקניוני זרנסטי (Zarnesti Gorges), לפני החזרה לבראשוב בסיום הטיול. זהו טיול טבע נפלא ומהנה למשפחות היוצאות אל בראשוב עם ילדים לחופשה.

להרשמה לטיול בפארק הלאומי לחצו כאן

טיול ג'יפים מבראשוב לטרנסילבניה

התחילו עם איסוף בבית המלון בבראשוב וצאו לאזור טרנסילבניה עם הילדים באמצעות ג'יפ עם נהג. התכוננו לצאת לנסיעה שתיקח אתכם אחורנית בזמן. מלבד גישה לכבישים, המדריך והנהג ייקחו אתכם למסלולי חצץ ואבן, למקומות נידחים שלא הרבה תיירים מגיעים אליהם. תחצו כפרי הרים מבודדים, עם עצירות רבות להתפעל מהנופים ולצלם. בדרך או במהלך העצירות, תפגשו את המקומיים ותלמדו על חיי היומיום שלהם.

הטיול ממשיך מעל ההרים, דרך יערות ולאורך נחלים וקניונים עמוקים. בחלקים מסויימים, תצאו להליכה קצרה כדי להתפעל מהטבע. תוכלו לבחור בין חצי יום ליום מלא ואפשר לשלב את זה עם ארוחת צהריים מסורתית באחת המסעדות שבדרך.

להרשמה לטיול בטרנסילבניה

מבראשוב – שיעור ליקוט מזון

התייחדו עם הטבע למשך יום כשאתם יוצאים ללקט צמחים פראיים ופטריות בטבע שליד בראשוב עם הילדים ותלמדו את הכללים הבסיסיים לליקוט מזון ממדריך נלהב. תלמדו ממה להתרחק, מה אפשר לאסוף ובמה אסור לגעת. לאחר איסוף במקום הלינה בבראשוב, תצאו לכיוון היער עם המדריך ותתחילו לחפש פטריות בר, צמחים ופירות יער. בהתאם ללוח הזמנים, הסיור יכול להמשך בין 3-6 שעות.

אתם מחליטים מתי ואיפה לעצור, יחד עם המדריך. בסיום, תוחזרו לבית המלון בבראשוב.

להצטרפות לחצו כאן

טיול מבראשוב אל טירת פלש, טירת בראן ומבצר רשנוב

הטיול יתחיל עם איסוף בבית המלון בבראשוב והצטרפות למדריך מקצועי. מכאן, תסעו בוואן יוקרתי שישרת אתכם לאורך כל הטיול.

התחילו בטירת פלש, מושב הקיץ שנבנה במאה ה-19 ע״י מלך רומניה הראשון קארול הראשון ושימש את משפחת המלוכה של רומניה. זו הטירה היפה ביותר ברומניה. לאחר מכן בקרו בטירת בראן המוכרת גם כטירת דרקולה, שנבנתה במאה ה-14. כאן תלמדו איך הטירה הפכה למפורסמת בעזרת הסופר האירי בראם סטוקר. במהלך ביקורכם כאן תשמעו על רוחות רפאים, אגדות ותעלומות הקשורות בטירה.

העצירה האחרונה תהיה במבצר רשנוב, שנבנה במאה ה-13 על ראש גבעה סלעית, ומהווה נקודת תצפית מרהיבה מעל העמק הסובב. נקודת התצפית המיוחדת הזו היא הסיבה שהמבצר נכבש רק פעם אחת – ב-1611. תוכלו להתפעל מרכס הרי בוצ׳ג׳ (Bucegi Mountains) היפהפיים, Tara Barsei ועוד. תחזרו לבית המלון בבראשוב בסוף היום עם זכרונות יפהפיים מטיול קלאסי של בראשוב למשפחות עם ילדים.

להצטרפות לטיול טירות לחצו כאן

טיול מבראשוב אל פרז׳מר, חרמאן, בראן ורשנוב

התחילו את הטיול עם המדריך המקומי בטירת בראן, המוכרת גם כטירת דרקולה, שנבנתה במאה ה-14 והפכה למפורסמת בזכות הרומן של הסופר האירי בראם סטוקר. לאחר מכן תבקרו במבצר רשנוב, ומשם תחזרו לימי הביניים כשאתם מבקרים בכנסיות המבוצרות של פרז׳מר וחרמאן. תתרשמו מההיסטוריה של הקרבות שהתרחשו כאן נגד אויבים שתקפו את טרנסילבניה.  בדרך, תוכלו להתפעל מהנופים היפהפיים של טרנסילבניה הישנה.

להזמנת כרטיסים לטיול

חוויה מקומית בבראשוב והסביבה

היעד הראשון ברשימת האטרקציות בבראשוב שבמסלולכם הוא טירת בראן, הידועה למטייל ברומניה בתור טירת דרקולה. במהלך הדורות, האגדות הסובבות את הטירה נהיו בעלות השפעה גדולה יותר מההיסטוריה עצמה ומאות אלפי תיירים מבקרים בטירה בכל שנה. לאחר מכן תבקרו בכפר חמוד שנבנה בגובה של יותר מאלף מ׳. השטח הזה הוא באמת חתיכת גן עדן, כשהכפר מוקף בהרים הקרפטים החשובים כולל בוצ׳ג׳ (Bucegi), לאוטה (Leaota), פיאטרה קריולי (Piatra Craiului) ופוסטברול (Postavarul).

לאחר מכן, תמשיכו לעבר מערת העטלפים (Bats’ Cave) השוכנת בצד הצפון-מערבי של מישור בראן בגובה של כ-950 מ׳. המערה נוצרה כתוצאה משחיקת ההר ע״י הנחל ולאה קו קאל (Valea cu Cale Creek), ושמה ניתן לה בגלל מושבות העטלפים החיות בה, כולל מספר זנים בלתי רגילים. תצאו אז לביקור בפונדטיקה (Fundatica), אזור השוכן ברמה הגבוהה ביותר של רומניה. כאן, אוויר ההרים הצלול מבטיח את בריאותם של המקומיים ואורח החיים הממוצע כאן הוא מעל 80 שנה. לאחר ארוחת צהריים רומנית משובחת, תתחילו בטיול לעבר חוות כבשים מסורתית, שבה תראו איך חולבים את הכבשים ואיך מכינים גבינות בהתאם לשיטות ומסורות שעברו מדור לדור. לבסוף, תצפו בשקיעה מעל בראשוב ותבקרו בעיר העתיקה של בראשוב עם הילדים.

להרשמה לחצו כאן

סקלי – טיול טבע ותרבות של יום מלא מבראשוב

תתחילו את הסיור בכפר Cernat. תבקרו במוזיאון האתנוגרפי הפתוח Haszmann Pal, שבו אלפי פריטים מהמאות ה-17 עד ה-19. תמשיכו לעבר טחנת מים פועלת בת 200 שנה ותראו איך הופכים חיטה לקמח. בסיום הסיור, תוכלו לרכוש מעדנים מקומיים שהוכנו ע״י המקומיים. לאחר מכן, תבקרו בטרגו סקויאסק (Targu Secuiesc) המוכרת כעיר הגילדות. תלמדו על המסורות של הגילדות ועל תפקידן בתולדות העיר. לאחר הליכה קצרה במרכז, תסעדו ארוחת צהריים במסעדה מקומית.

מטרגו סקויאסק, תמשיכו לעבר ארץ הרי הגעש. באתר הנופש בלבניוש (Balvanyos), תראו את מעיינות המים המינרלים, המרחצאות ומקורות הגז. תמשיכו בטרק למערת גופרית ומשם לבית המרחץ, Apor Daughters Bath. תסעו לאגם אן הקדושה (Saint Anne Lake) הקסום ואחרי הליכה על החוף, תקחו סיור מודרך בשמורת הטבע Mohos Peat-Bog Nature Reserve.

להצטרפות לטיול לחצו כאן

טיול מבראשוב לוויסקרי וסיגישאורה

צאו אל הטיול מבראשוב עם הילדים והגיעו אל ויסקרי, אחד מהכפרים הסקסוניים המפורסמים של אזור טרנסילבניה, ובו תבקרו בכנסיית ויסקרי המבוצרת. הנסיך צ׳ארלס הוא אחד האנשים שהתאהבו בכפר והוא תיאר אותו כמסע בזמן. משם ימשיך הטיול ברומניה אל סיגישוארה, עיר שבה נמצא אחד המבצרים היחידים באירופה מתקופת ימי הביניים שעדיין חיים בהם. תבקרו כאן במגדל השעון. לאחר מכן, תבקרו בכפר ביירטן (Biertan), שהוזכר לראשונה במסמכים משנת 1224. היום, הישוב מוכר בכל העולם בזכות הכנסייה המחוזקת, ששוחזרה באמצעות כספי מימון של תושבי הכפר לשעבר המתגוררים כיום במקומות שונים. לאחר מכן תיהנו מארוחת צהריים טעימה במסעדה בסגנון ימי הביניים.

לפני החזרה לבראשוב, תעצרו ברומידאבה (Rumidava), יישוב דאקיאני לשעבר שבו תבקרו במצודת רופאה (Rupea Citadel).

להרשמה לטיול בוויסקרי וסיגישוארה לחצו כאן

טיול מאורגן מבראשוב לתצפית עם דובים ביער טוסנד

צאו מבית המלון בבראשוב וסעו כ-70 ק״מ לטוסנד. שם תפגשו את שומר הפארקים המומחה והוא ייקח אתכם עמוק אל תוך היער לאזורי הצפייה בדובים. אזורים אלה נבנו ע״י צלמי בר מקצועיים והם בטוחים לחלוטין למטייל כיוון  שהם מכילים חלון דמויי מראה החוסם את יכולתן של החיות להסתכל פנימה, הדובים לפעמים מגיעים קרוב מאוד, עד כדי מטר ממקום הצפייה.

בהיותכם בפנים, המתינו בסבלנות עד שהדובים יגיעו ותלמדו עובדות מעניינות על התנהגותם. במהלך ההמתנה לדובים תוכלו ללגום משקה מקומי, המוכר בשמו פלינקה. כשהדובים יגיעו, ודאו שהמצלמה פועלת והתכוננו להשיג תמונות נפלאות של החיות המרהיבות הללו בסביבתן הטבעית. אם יהיה לכם מזל ושום דבר לא הבהיל את הדובים, יהיה לכם הרבה זמן להסתכל וגם לצלם. לבסוף, לפני הערב, תחזרו בבטחה לרכב ותסעו לבראשוב להורדה בבית המלון.

זהו טיול משפחות חוויתי ביותר המתאים מאוד לכל משפחה המגיעה אל בראשוב עם הילדים לטיול של טבע ונוף.

להצטרפות לטיול לחצו כאן

טיול מבראשוב אל שמורת הדובים ואל טירת בראן

צאו להרפתקה נפלאה בשמורה ליד בראשוב עם הילדים וגלו את הטבע הרומני הפראי! בקרו במקום מחסה לדובים בזרנסטי (Zarnesti), עיירה קטנה בדרום טרניסלבניה. 96 דובים חומים ודוב אסיאתי שחור אחד חיים כאן, כאשר כולם ניצלו מקרקסים וגני חיות ברחבי רומניה.

טיילו בתוך מקלט הדובים עם אחד מעובדי המקום וצפו בדובים החומים הנהדרים. זוהי בהחלט מדהימה לחופשה בבראשוב עם ילדים, בעיקר בחורף כשאפשר לראות אותם משחקים בשלג. לאחר מכן, תבקרו בטירת דרקולה בסיור מודרך בחדרים הפתוחים לציבור. תראו את המעבר הסודי, את חדר השומר, את דירת המלכה, דירת המלך, משרד נציב הטירה, חדר המוסיקה, מגורי הנסיעה איליאנה והנסיך ניקולאה. הטיול יסתיים בחצר הטירה.

לחץ כאן ובוא לראות דובים

טיול מבראשוב אל כביש טרנספגרשאן ואגם בלאה

הטיול בחבל טרנסילבניה עם הילדים מתחיל ביציאה מבית המלון בבראשוב וחבירה למדריך מקצועי. משם, סעו לעבר הכביש היפה ביותר באירופה: הטרנספגרשאן. העצירה הראשונה תהיה במנזר ברנקובנו (Brancoveanu Monastery), מנזר אורתודוקסי עתיק שנבנה למרגלות הרי פגראש (Fagaras Mountains). ציורי הקיר שלו נעשו ע״י האמנים יונסקו ופאנה ב-1766 והם מתארים את ההרמוניה של חיי הנזירים. משם תמשיכו להרים ולכביש טרנספגרשאן המפורסם שחוצה את ההרים ומחבר את טרנסילבניה לוולאכיה כאן, תיהנו מנופים נהדרים, מפלי מים נעימים למשמע ואם יהיה לכם מזל, תוכלו לראות חיות בר כמו הדוב החום או עיזים שחורות.

משם, תמשיכו לאגם קרחון בלאה (Balea Glacier Lake), שם תאכלו ארוחת צהריים במסעדת הבקתה של אגם בלאה (Lake Balea Chalet). תוכלו ללכת לסיבוב סביב האגם ובקיץ גם לטפס למדרון הקרוב לאגם. מראש הרכס, יש מראות נפלאים של הפסגות של ההרים הסובבים ואגם וקוטג׳ בלאה. בחורף, בין דצמבר למרץ, אפשר לבקר במלון הקרח וכן בכנסיית הקרח השכנה. יותר מאוחר תחזרו לבראשוב בערב, עם זכרונות נעימים מיום של חוויה מיוחדת של ברשוב למשפחות.

להצטרפות לטיול לחץ כאן

טיול מבראשוב אל כפרי ההר הרומניים

צאו לטיול מקומי אקולוגי באזור הכפרי הרומני היפהפה. תבקרו בשני כפרים מסורתיים ותלמדו על אורח החיים. יש אופציה לבקר בטירת בראן, המוכרת גם כטירת דרקולה.

להצטרפות לטיול בכפרים לחצו כאן

טיול מודרך מבראשוב אל אגם לוע בקבוצה קטנה

סעו בין שעה וחצי לשעתיים מנקודת המוצא בראשוב עם הילדים לעבר אגם אנה הקדושה (Saint Ana’s Lake) המרהיב, שגובהו 950 מ׳ מעל גובה פני הים בהרי קיומאט (Ciomat Mountains). התפעלו מהמים הרגועים של האגם שנוצר בלוע הר געש שהתפרץ לפני כ-32 אלף שנה. אל תחמיצו את ההזדמנות לבקר באחד היעדים הטבעיים היפים ביותר בטרנסילבניה.

התרשמו לא רק מיופיו של האגם והסביבה, אלא גם מהאגדות של האזור שהמדריך ישתף אתכם בהן. תחקרו את האזור הביצות השוכן בלוע השני בקרבת האגם (בקיץ בלבד). תלמדו על עולם הצומח של האזור השמור הזה, כולל צמחים טורפים הנקראים Drosera rotundifolia, עצי מחט ננסיים, ואחרים.

לאחר ביקור באגם ובביצה, המדריך יסיע אתכם לבלבניוש (Balvanyos), שם תצאו להליכה קלה של חצי שעה למערות פוטורוסו (Puturosu or Stinky Caves) ו׳בית הקברות של הציפורים׳ (Bird Cemetery). הודות לפעילות פוסט-וולקאניים באתרים הללו, גזים גופרתיים נפוצים כאן. תנו למדריך להכיר לכם את המקומות האלה עם טריקים וסיפורים. לפני החזרה לבראשוב, תבקרו במעיינות מים מינרליים טבעיים שרבים מגיעים אליהם לריפוי.

הרשמו לטיול כאן

טיול מבראשוב לקניון ורגיס

לאחר איסוף במקום הלינה בבראשוב, תמשיכו לעבר שמורת הטבע השוכנת בכפר הקסום ורגיס. תתחילו בטיול רגוע דרך היער והטבע של הקניון. תלכו לאורך הנהר מעל גשרי עץ ותפסו על סלעים קטנים. תגלו המון מערות שנוצרו במהלך השנים.

במערה הגדולה ביותר, ששמה Orban Balazs, תראו את אחת ממושבות העטלפים הגדולות ביותר ברומניה. תיכנסו למערה ותטיילו בה עם המדריך. לאחר ההרפתקה המופלאה הזאת תחזרו לרכב וחזרה לבראשוב, כאשר בדרך אתם מבקרים אצל מגלף עץ מקומי ותיהנו מהצצה לאורח החיים של המקומיים.

הצטרפו לטיול כאן

טיול מבראשוב אל שמורת הביזונים עם ארוחת צהריים מסורתית

תיאספו בבית המלון בבראשוב עם הילדים וסעו לעבר הכפר הקטן, שם תבקרו בשמורת ביזונים. תוכלו לצפות בחיות כשהן אוכלות או פשוט מסתובבות בשמורה, שבה חיים גם איילים וצבאים. לאחר סיור בשמורה, העצירה הבאה תהיה במפל המים Urlătoarea, השוכן ביער הקרוב לכפר. המפל הזה, הנחשב ליפה ביותר ברומניה, זורם במורד גבעה תלולה היוצרת קול שנותן למפל את שמו – ״הזועם״.

לאחר גשמים כבדים, האפקט של הקול עוד יותר חזק. בסיום הטיול תיהנו מארוחת צהריים בבית מקומי. המארח יכין עבורכם ארוחה בת שלוש מנות העשויה ממוצרים אורגניים מקומיים. תטעמו את המשקה הלאומי הרומני פלינקה ותיהנו מזמן איכות בחצר. אם אתם מחפשים משהו מתוק, המארחים יראו לכם את המרתף שבו הם מאחסנים ריבות וממרחים המוכנים מפירות יער ופירות אחרים שנאספו באזור. לאחר הסעודה, יורידו אתכם בבית המלון בבראשוב.

הרשמו כאן לטיול אל הביזונים

טיול כנסיות מבוצרות מבראשוב

הסיור יוצא מבראשוב וחוזר בזמן לעידן הסקסונים. במאה ה-12, הסקסונים הגרמנים הגיעו לטרנסילבניה ושיחקו תפקיד חשוב בהתפתחותם של ביצורים חזקים ומבצרים באזור כולו. השפעת הסקסונים, הידועה גם כ-Sasi, פתחה פתח לכלכלת האזור והובילה לאבולוציה תרבותית שהשאירה מאחור סדרה של כנסיות מבוצרות מרשימות – גולת הכותרת של הסיור. עם המדריך המומחה דובר האנגלית תבקרו בשתי כנסיות מבוצרות שמורות היטב, פרז׳מר וחרמאן.

בפרז׳מר, אתר מורשת עולם, תלמדו מדוע הכנסייה נבנתה בצורת צלב לטיני והתפעלו מהאדריכלות הגותית שלה. תשמעו את המדריך משתף בסיפורים על עברה העשיר החוזר ל-1427, ועל האירועים הרבים שהתרחשו כאן במשך הדורות. בזמן שאתם מטיילים טיול משפחתי מבראשוב באתר המרתק הזה שנבנה כדי להתמודד מול המתקפות של העות׳מנים, תתפעלו מהחומות בגובה 14 מ׳ ובעובי 5 מ׳. בכנסיית חרמאן, תוכלו לצפות בבזיליקה הרומית והאדריכלות הגותית. תסתובבו באתר ותבקרו במגדל המערבי, בקפלה ובתעלת המגן לפני שתבקרו בתוך הכנסייה ותצפו באוסף הציורים מהמאה ה-13.

להרשמה לטיול הכנסיות לחצו כאן

טיול מבראשוב אל העיירה הסקסונית סיביו ומנזר ברנקובנו

במהלך הטיול אל ההיסטוריה של רומניה עם הילדים תוכלו ליהנות מהנוף המפעים של הרי פגראש (Fagaras mountains) בעודכם מבקרים בסיביו, במוזיאון אסטרה (Astra Museum) ובמנזר ברנקובנו (Brancoveanu Monastery). סיביו תרתק אתכם עם הבניינים שלה, הכנסיות הגותיות שלה וגשר השקרנים (Bridge of Lies) – שאליו מכשפות נזרקו בימי הביניים. תבקרו במרכז הישן של סיביו ותראו את האטרקציות הפופולריות שלו. לאחר מכן, מוזיאון אסטרה יזכיר לכם זמנים עברו, עם בתים ישנים מסורתיים, טחנות מים וחוות איכרים.

לאחר מכן תבקרו במנזר ברנקובנו, מקום שמאמינים נוצרים מגיעים אליו לתפילה ומדיטציה. המנזר שוכן בכפר Sambata de Sus, למרגלות הרי פגראש. תיכנסו לחצר דרך סמטה המעוטרת בפרחים משני צידיה כדי להתפעל מהמנזר המהודר.

לטיול בסיביו מבראשוב לחצו כאן

טיול יום אל טחנת המים אוהבה ומקדש המערה

בקרו בכפר אוהבה, שבו תראו טחנת מים ישנה שהמקומיים שעדיין מעדיפים את צורת טחינת החיטה הישנה משתמשים בה עד היום. תמשיכו את הטיול לכפר הסמוך Sinca Veche שבו תוכלו לבקר במקדש המערה הידוע כמקום מיסטי שאליו אנשים היו מגיעים כדי להתפלל. המקום הפך ליותר ויותר פופולרי ובד״כ מלא בתיירים המגיעים כמוכם אל בראשוב עם ילדים ומטיילים באזור. לא אחת מדווחים המבקרים במקום כי הם חווים כוחות בלתי נראים מסתוריים

לאחר מכן תבקרו ב-Sinca Noua, שם תצאו לטיול קצר בן 10 דקות כדי לבקר בוויאדוקט Podul Ilii השייך למסילת רכבת נטושה ונחשב לוויאדוקט הבטון המקושת הגדול ביותר ברומניה.

תיהנו מארוחת צהריים טעימה בכפר הסמוך Poiana Marului ותחזרו לבראשוב.

להרשמה לטיול לחצו כאן

טיול מבראשוב אל שלושה קניונים

זהו טיול למשפחות שוחרות טבע מסעיר המגיעות אל בראשוב עם ילדים לחופשה מאתגרת ומהנה שתזכור לשנים. לאחר איסוף במקום הלינה בבראשוב, סעו 15 דקות מחוץ לעיר לנקודת ההתחלה של הטיול לעבר קניון שבעת הסולמות (Seven Ladders Canyon). תיהנו מהליכה קלה של שעה וחצי ביער השוכן לרגלי הרי פיאטרה מארה (Piatra Mare mountain). תעברו ביער מקסים ותמשיכו לאורך המסלול עד שתגיעו לכניסה לקניון. לאחר תדריך קצר, תטפסו על סולמות וגשרי מתכת ותמשיכו את הטיול דרך הקניון הראשון.

לאחר שתחזרו לרכב, סעו לקניון Rasnoavei, שם תראו את צוקי אבן הגיר הנשגבים שנחצבו כאן ע״י כוחות הטבע. כאן תמצאו את מסלול האומגה הגבוה ביותר וכן את מתקן קפיצות הבנג׳י הגבוה ביותר ברומניה.

הקניון האחרון שבו תבקרו הוא קניון זרנסטי (Zarnesti Gorge) השוכן ליד העיר זרנסטי. לאחר החניית הרכב בכניסה לשמורה, תתחילו בטיול קל דרך הקניון, כשאתם מתבוניים בנופים טבעיים דרמטיים.

להצטרפות לטיול הקניונים לחצו כאן

טיול מבראשוב למכרה המלח פראיד ופסל ישו

תיאספו מבית המלון בבראשוב ותסעו לכפר פראיד. כאן תעמיקו אל תוך מכרה המלח לפני סיור הליכה במכרה המרשים. יהיה זמן להביט בגלריות המלח הענקיות, לשחק בבריכה או במשחק פינג פונג, לצפות בסרט, לבקר בפארק שעשועים תת-קרקעי או פשוט לנוח ולנשום את האוויר המלוח שיש לו סגולות רפואיות רבות.

לאחר שתטפסו חזרה לקרקע, תבקרו בכפר Bisericani, שבו תטפסו אל תוך ״לב ישו״ (Heart of Jesus), פסל ישו הגדול ביותר במזרח אירופה. פסל זה, שגובהו 22 מ׳, עשוי ממתכת ושוכן בראש גבעת גורדון (Gordon Hill) וסולם פנימי מאפשר למבקרים לטפס אל תוך ראש הפסל, משם אפשר להביט במראות הפנורמיים של הסביבה.

ואם יהיה זמן, בדרך חזרה אל בראשוב עם הילדים העייפים, תוכלו לבקר בקומפלקס הגיאולוגי Racoș הכולל את אגם האזמרגד (Emerald Lake), עמודי הבזלת (Basalt Columns) והקניון הוולקאני המרתק. תרדו בבית המלון בבראשוב בסוף היום.

להרשמה לטיול במכרה לחצו כאן

טיול מבראשוב לוויסקרי, רופאה וראקוס

תיאספו מבית המלון בבראשוב וסעו למתחם הגיאולוגי ראקוס. כאן תתרשמו מעמודי הבזלת בגובה 15 מ׳, אגם האזמרגד (Emerald Lake) בעל הצבע הייחודי, ולבסוף קניון וולקאני. אם אתם שוחרי היסטוריה, תוכלו לבקר בטירת Sukosd Bethlen בכפר ראקוס ותוכלו אפילו לטפס במעלה המגדל כדי לראות את המראות הפנורמיים של האזור.

משם תמשיכו למצודת רופאה (Rupea citadel) השוכנת בראש גבעה קטנה מעל העיר ראקוס. זה אחד האתרים הארכיאולוגיים העתיקים ביותר והאטרקציות הפופולריות ברומניה. התחנה האחרונה היא ויסקרי, שבה תיהנו מרכיבה מסורתית בת שעה בעגלה עם סוס. משם, תבקרו אצל נפח מקומי ותראו איך מכינים פרסות סוס. תוכלו אפילו לקחת אחת הביתה כמזכרת.

תסיימו את היום בסטייל, עם ארוחה בשרית מסורתית, לפני חזרה לבית המלון.

להרשמה לטיול לחצו כאן

טיול אתרי מורשת עולמית אל סיגישאורה, ויסרי וביירטאן מבראשוב

תיאספו בבית המלון בבראשוב ע״י מדריך מקצועי ותסעו בוואן יוקרתי ללב טרנסילבניה. תבקרו בכפר הסקסוני ויסקרי, עם הרחובות הפסטורליים והבתים היפהפיים בסגנון סקסוני. תטפסו בעלה הגבעה ותבקרו בכנסייה הלבנה המבוצרת, שממנה שאוב שם הכפר ויסקרי, שמשמעותו כנסייה לבנה. בתוך הכנסייה תוכלו להתרשם מהמזבח, מהמרפסות הישנות ומקירות עץ האגוז והאורגן שעדיין עובד. וכלו לטפס למגדל הישן ולצפות על הכפר והגבעות הסובבות.

בקרו גם במזקקת וולטר (Walter's distillery) שם תטעמו את המשקה המקומי פלינקה. משם תמשיכו לסיגישאורה, עיר שהיה לה תפקיד אסטרטגי ומסחרי חשוב במשך דורות רבים. תתרשמו מבתים עתיקים מתקופת ימי הביניים, מרחובות צרים ומבתים הצבועים בצבעים עזים, ותבקרו במגדל השעון. תבקרו בבית שבו הרוזן-ערפד ולאד טפס (דרקולה) נולד. תתרשמו גם מבית האיילים, מבית העירייה, מהבית הוונציאני והממבנים ההיסטוריים היפים הרבים השוכנים בתוך המצודה.

בתום טיול ארוך ומהנה זה של בראשוב למשפחות עם ילדים, תבקרו בכנסייה המבוצרת בביירטאן, עם שלוש חומות המגן שלה, שיעזרו לכם להבין את המיומנות והמומחיות של הכובשים הסקסונים. בערב תחזרו לבראשוב.

להרשמה לטיול לחצו כאן

מה לעשות בבראשוב

מרכזי המידע לתיירים נמצאים במוזיאון ההיסטורי העירוני (Town history museum) או בית המועצה (Council House) (Piaţa Sfatului) שפתוח מדי יום בין 9:00 – 17:00 ומול תחנת הרכבת הפתוחה מדי יום בין 10:00 – 22:00.

עוד אטרקציות תיירותיות בבראשוב למשפחות

  • כנסיית ניקולא הקדוש (Biserica Sf. Nicolae) – כנסייה אורתודוקסית השוכנת בכיכר האיחוד (Piaţa Unirii) (Union Square)
  • ביה״ס הרומני הראשון (Prima Scoala Romaneasca) (The First Romanian School) – מבנה בן 400 שנה השוכן בחצר כנסיית ניקולס הקדוש ( Nicholas Church)
  • כנסיית השילוש הקדוש (Biserica Sf. Treime) (Holy Trinity Church), שוכנת תחנת אוטובוס אחת מכנסיית ניקולא הקדוש (התחנה נקראת Pe Tocile) לכיוון צוקי סולומון (Solomon's cliffs).
  • תמצאו המון אנדרטות היסטוריות לאורך הרחובות הצרים והיפים של רובע Schei
  • אחת האטרקציות הטבעיות הפופלריות של בראשוב למשפחות המאוד יפות היא צוקי סולומון (Pietrele lui Solomon) הנמצאים בקצה הרובע. מכאן תוכלו להגיע לפויאנה ברשוב בהליכה.
  • כנסיית ברתלומאו הקדוש (Biserica Sf. Bartolomeu ) ( Bartholomew Church) שוכנת בבראשוב העתיקה (Old Braşov (Braşovul Vechi)) והיא הכנסייה העתיקה ביותר בבראשוב (נבנתה בשנת 1241) הבנויה בסגנון גותי. אפשר לקחת את קו 28 מ-Livada Poștei  שבמרכז העיר כדי להגיע לכנסייה.
  • רובע Valea Cetăţii מוכר גם בשם רובע Răcădau, הוא רובע מגורים בעל מתאר נוף יוצא מן הכלל. השכונה החדשה (נבנתה בשנות השמונים) נמצאת למרגלות הר טמפה (Tâmpa mountain) בצד המזרחי של ההר. אפשר בקלות ללכת ברגל בין הרובע הזה לבין המבצר הישן או בהליכה של כשעה ו-45 דקות סביב ההר או בחציית ההר (כשעה ורבע הליכה). זה מומלץ רק בחודשי הקיץ וכדאי להצטרף לקבוצה מודרכת.
  • גן החיות בראשוב נמצא ברובע והוא אחד מגני החיות היפים ביותר ברומניה. נמצאים בו מינים רבים של חיות, רובן מקומיות. זהו מקום נחמד לטייל בו – במיוחד אם אתם מגיעים אל ברשוב עם ילדים (בכל הגילאים) אפשר להגיע אליו בקו האוטובוס 17 היוצא ממרכז העיר ובקו 35 מתחנת הרכב ו/או קו 21.

סיורי הליכה בבראשוב

סיור הליכה הוא בד"כ הפתרון הטוב ביותר כדי ליהנות באמת מהמראות ומהתחושה של עיר שמעולם לא ביקרתם בה קודם. כאשר מתכננים טיול בברשוב עם ילדים חשוב להכין מראש עבורם נעליים נוחות ושתייה.

העיר גם מציעה סיורי הליכה חינמיים של מרכז בראשוב. בדרך כלל צריך להזמין את אלה מראש אבל בעונת השיא התיירותית, סיורים כאלה מתקיימים כל יום, גם בימים גשומים. (הסיורים מיועדים למי שמטייל על תקציב נמוך, תרמילאים, נוער וכו׳ – אבל לא רק ובהחלט יכולים להתאים גם עבור משפחות שמגיעות לבראשוב עם ילדים.

טיול בבראשוב – אתרים מומלצים

  • העיר העתיקה (Old Town)
  • הכנסייה השחורה The Black Church
  • בית הכנסת העתיק (The old Synagogue) נמצא ברחוב פוארטה שיי מס׳ 29 (Poarta Schei, 29). בית הכנסת של ברשוב פתוח מדי יום בין 10:00-16:00
  • טמפה הפנורמית (Panoramic Tâmpa)
  • Strada Sforii (רחוב ה״חבל״ Rope Street) – זהו הרחוב הצר ביותר באירופה, שרוחבו רק 1.3 מטר! הרחוב עבר שיפוץ ב-2003. קצת קשה למצוא את הרחוב הזה: מהכנסייה השחורה (Black Church) צריך ברחוב Hans Benkner עד שמגיעים לפינת רחוב Poarta Schei. משם חוצים את הרחוב וממשיכים כמה מטרים ימינה. הרחוב מסומן בשלט שמוצב ליד בית מס׳ 19 ברחוב Poarta Schei.
  • רובע שיי (Schei district) – ממש מחוץ למבצר, זהו האתר הרומני המקורי המקיף את המבצר.
  • מבצר בראשוב – The Braşov Citadel] (Cetatea Braşovului)

יש לתיירים אפשרות לרכוש כרטיס דו-כיווני לרכבל (16 ליי) שמגיע עד למעלה ורץ עד 16:00. משם נשקפים מראות פנורמיים נהדרים של בראשוב העתיקה – זוהי ללא ספק אחת האטרקציות המומלצות בבראשוב למשפחות עם ילדים. יש גם אפשרויות רבות למסלולי טרק למקומות שונים מלמעלה. הליכה קצרה של 300 מטר תיקח אתכם למקום שבו השלט הגדול BRASOV הוצב מעל העיר. זה מקום מצויין לתמונות כשברקע מתחתיכם נמצאת העיר העתיקה היפה.

יעדים תיירותיים ליד בראשוב

בראשוב היא הבסיס המושלם לטיולי יום קלים (4-6 שעות) באזור באמצעות תחבורה ציבורית, אופניים או השכרת רכב.

פויאנה בראשוב (Poiana Braşov) – אתר הסקי הפופולרי ביותר ברומניה ומרכז תיירותי חשוב שמועדף על תיירים רבים, לא רק מרומניה, אלא גם מאיטליה, צרפת, גרמניה, שוויץ ומדינות אחרות ברחבי אירופה. האתר נגיש ברכב, אבל יש גם אוטובוסים סדירים המופעלים ע״י מערכת התחבורה של בראשוב (RAT Braşov) ויוצאים מ- Livada Poştei.

בפויאנה ברשוב יש גם אפשרות לשכור טרקטורונים, גלשנים, ציוד סקי וכו׳. יש מספר לא רע של בתי מלון בפויאנה בראשוב, מסעדות, בתי קפה וכמה מועדוני לילה נחמדים. שתיים מהמסעדות המוכרות יותר הן Şura Dacilor (The Dacians' Barn) ו- Coliba Haiducilor (The Outlaws' Shack) – שתיהן מגישות אוכל רומני מסורתי. לצד הכביש וסמוך לחנייה, תמצאו סוחרים המוכרים חפצי נוי מעץ, במחירים נמוכים מאשר אלה הנמכרים במרכז העיר. מרכז פנאי שנפתח לאחרונה מציע טניס שולחן, טיפוס, בריכה, באולינג ומיני גולף, וכן משחקי וידאו. לחלופין תוכלו לבקר במרכז רכיבת הסוסים (בדרך לבראשוב), המציע מתקני רכיבה במחירים של בין 20-80 לאו. – כך שלכל הדיעות פויאנה בראשוב הסמוכה היא המלצה טובה עבור משפחות המגיעות אל ברשוב עם ילדים

Prahova Valley (עמק פרחובה) – יעד תיירותי מאוד פופולרי ליד מבראשוב. נמצאים בו אתרי הנופש ההררי פרדיל (Predeal), אזוגה (Azuga), בוסטני (Buşteni) וסינאיה (Sinaia), כשהאחרון מביניהם הוא הטוב ביותר. רכבות יוצאות ליעד לאורך כל היום ובקביעות, הנסיעה היא של כשעה, ומיניבוסים (אותם ניתן לקחת מתחנת האוטובוסים שנמצאת בתחנת הרכבת, בד״כ אלה שכתוב עליהם ׳בוקרשט׳). באמצעות הרכבלים בבוסטני (Buşteni) ובסינאיה (Sinaia) אפשר להגיע לגובה של 2,000 מ׳ בהר בוצ׳ג (Bucegi Plateau), אבל אלה פועלים רק עד שעות הצהריים-אחר צהריים, והעלות היא 70 לאו לשני הכיוונים. אם אתם מתכננים טיול מחוץ לבראשוב עם הילדים  – עמק פרחובה הוא אפשרות מצויינת.

הרמאן (Hărman) – טיול יומי טוב מבראשוב, הזדמנות לראות נופים ולבקר בכנסיות עתיקות מחוזקות שבפרז׳מר (Prejmer) ובהרמאן, רק 8-15 ק״מ בקצה הצפון-מזרחי של בראשוב. מיניבוסים סדירים יוצאים לשני הכפרים (השילוט נמצא על החלון הקדמי ועליהם כתוב בראשוב – פרז׳מר), העלות היא בין 4-5 לאו לכיוון אחד והנסיעה היא של כ-20 דקות. המיניבוסים האלה עוצרים ב – Bulevardul Garii, ממש לפני הכיכר שב- Strada 13 Decembrie (התחילו ב-Autogara/Gara, חצו את Bulevardul Garii ופנו ימינה).

מערת המקדש סינקה וצ׳ה (Temple cave of Sinca Veche) – נמצאת ליד הכפר סינקה וצ׳ה וגילה מוערך בכ-7,000 שנה. לא ברור מי בנה אותה וסוברים שהשתמשו במערה בעבר כמקדש. היום זהו אתר קדוש למתפללים נוצרים – אנא כבדו את המקום כשאתם מבקרים כאן. אם אתם מתכננים חופשה בבראשוב עם ילדים למערה בהחלט יכול להיות קסם מיסתורי ומיוחד עבור הילדים. יש גם מנזר במעלה הגבעה, מעל המערה. בקיץ המקום פתוח בין 8:00-20:00, בחורף מ-9:00-18:00. הכניסה היא בחינם אבל מבקשים תרומות. אם אתם בסינקה וצ׳ה, לכו מהכנסייה לכיוון תחנת המשטרה ומשם לכיוון דרום. יש שילוט למנזר. ההליכה היא של כקילומטר.

תחבורה למערת המקדש סינקה וצ׳ה: אפשר להגיע לכאן באוטובוס. לכן לטרמינל 2 (Autogara 2) בבראשוב. משם, עלו על אוטובוס לפגאראש היוצא מדי שעה בימות השובע, בסופי שבוע כל שעתיים. יש גם אוטובוסים מפגאראש לסינקה וצ׳ה (Sinca Veche) (בזמנים לא קבועים). דרך מהירה וזולה יותר (שלא מתאימה עבור משפחות שמגיעות אל בראשוב עם ילדים) היא לרדת מהאוטובוס אחרי הכפר פרסאני (Persani) במעבר לסינקה וצ׳ה . פשוט אמרו לנהג שאתם רוצים להגיע לסינקה וצ׳ה והוא יעצור עבורכם במעבר. משם אפשר ללכת מרחק של 4 ק״מ לסינקה וצ׳ה או לתפוס טרמפ בקלות (להרים אגודל). אוטבוסים חזרה מפגאראש יוצאים מדי שעה עגולה בין שש בבוקר לשמונה בערב.

אתרי מורשת עולם של ארגון אונסק״ו באיזור בראשוב – הכפרים פרז׳מר (Prejmer) ו-Viscri והכנסיות המחוזקות.

הכנסיה הסקסונית המחוזקת פרז׳מר (PrejmerFortified Saxon Church) נבנתה במאות ה-13-14. זו הכנסיה המחוזקת השמורה ביותר בטרנסילבניה ואפשר להגיע אליה בקלות תוך 20 דקות בתחבורה ציבורית.

Băile Tuşnad אתר נופש הררי על הגבול בין המחוזות קובאסנה (Covasna) והרגיטה (Harghita), מפורסמת כעיירת ספא ומעיינות מים מינרלים. רכבות מגיעות לאתר תוך שעה. אם אתם מתכננים לצאת מבראשוב עם הילדים לטיול באיזור זה בהחלט איזור מומלץ – ואם הגעתם לכאן, כדאי לבקר גם באגם Sfânta Ana  הנמצא במרחק של 10 ק״מ משם.

ספנטו גאורגה (Sfântu Gheorghe) – בירת המחוז של מחוז קובאסנה (Covasna county) השכן, עם אוכלוסייה של כ-54 אלף איש, כשרובם מיעוט הונגרי. נסיעה לספנטו גאורגה היא פחות משעה ברכבת (הזינו Sfintu Gheorghe במנוע החיפוש של האתר CFR Călători), או 36 ק״מ ברכב.

עוד אתרים מומלצים לטיול באיזור ברשוב:

Rupeafortress מצודת רופאה

Hoghiz שכונה שבה נמצאים מבנים היסטוריים רבים

מצודת פלדיוארה ( (Feldioara fortress

מצודת פגראש (Făgăraşfortress)

מצודת Racoş (נקראת גם מצודת רופאה (Rupea))

מצודת בודילה (Budilafortress)

מבצר ומנזר Sâmbăta de Sus

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל