מידע על שוויץ

שוויץ עם ילדים – טיול משפחתי בארץ השוקולד

מתכננים להגיע אל שוויץ עם ילדים – מומלץ לקרוא קודם את מדריך הטיולים המלא על שוויץ למשפחות – טיפים חשובים ומידע למטייל הישראלי על אטרקציות תיירותיות בשוויץ, יעדים תיירותיים, המלצות לחופשה בשוויץ, פעילויות מומלצות לטיול בשוויץ עם ילדים, וגם סרטוני וידאו, מידע על שופינג בשוויץ וכסף בשוויץ וכל מה שדרוש לתיכנון טיול משפחות בשוויץ

   הזמנת דילים לציריך   |   הזמנת דילים לבאזל   |   טיולים מאורגנים לשוויץ

שוויץ מפורסמת בהרים שלה (האלפים בדרום, יורה (Jura) בצפון-מערב), וישראלים רבים מתכננים להגיע אל שוויץ עם ילדים לחופשות סקי או טיולים בהרים – אבל אפשר למצוא בה גם מישור מרכזי של גבעות מתגלגלות, ערבות ואגמים גדולים. הנקודה הגבוהה ביותר היא Dufourspitze הנמצאת 4,834 מ' מעל פני הים, בעוד אגם מאג'ורה (Lake Maggiore) נמצא רק 195 מ' מעל קו הים. שוויץ (גרמנית: Schweiz, צרפתית: Suisse, איטלקית: Svizzera ובאנגלית switzerland) היא מדינה ללא מוצא לים במרכז אירופה. יש לה גבולות עם צרפת במערב, איטליה בדרום, אוסטריה וליכטנשטיין במזרח, וגרמניה בצפון. האקלים של שוויץ מתון, אבל משתנה בהתאם לקו הרוחב בו נמצאים. החורפים של שוויץ קרים, מעוננים וגשומים או מושלגים, והקייצים בה קרירים עד חמימים, מעוננים ולחים, ולעתים גשומים.

חופשה בשוויץ – עוד מידע למטייל

טיסות לשוויץ – השוואת מחירים ומידע למטייל

השכרת רכב בשוויץ – טיפים והשוואת מחירים

קניית פרנק שוויצרי לטיול – טיפים והסברים

e-sim ו-sim לשוויץ – המלצות שימושיות ומידע חשוב

מלונות מומלצים בז'נבה למשפחות עם ילדים

שוויץ מחולקת למעשה בין שלוש מהתרבויות הבולטות ביותר של מערב אירופה – בחלק הצפון-מזרחי תמצאו את שוויץ דוברת הגרמנית ובה השוויצרים הגרמנים, אנשים קורקטיים ונוקשים יותר שעובדים מ- 08:00 עד 17:00 בדייקנות של שעון שוויצרי. בחלק הדרום-מערבי תמצאו את שוויץ דוברת הצרפתית עם החיים הנינוחים יותר של אוהבי היין הצרפתיים. בחלק הדרום-מזרחי, דרומית להרי האלפים, השמש זורחת על שוויץ דוברת האיטלקית ובה אוהדי הקפוצ'ינו המאכלסים את הפיאצות האיטלקיות, ובמרכז שוויץ נגני החצוצרה השוויצרים הקלאסים ונופי הרים. מה שמשותף לכל אלה היא המנטליות השוויצרית הייחודית.

שוויץ עם נופיה המדהימים יכולה להפוך לטיול מסחרר ועילאי שלא יישכח בין אם ארזתם איתכם לדרך את נעלי ההליכה שלכם, גלשן השלג, או החלטתם להגיע אל שוויץ עם הילדים וגם ספר טוב וזוג משקפי שמש.

שוויץ למשפחות – המלצות לטיול אל שוויץ עם ילדים

אחת החוויות המפתיעות בטיול אל שוויץ עם ילדים הוא אוויר ההרים הצח, שבד"כ עושה פלאים לילדים בכל הגילאים. שוויץ היא מדינה מאוד בטוחה ונקייה ובכל מקום בשוויץ אפשר בקלות למצוא מקומות שבהם אפשר לתת לילדים להשתולל, לשוטט ולהוציא אנרגיות – מרכיב חשוב מאוד בטיול משפחות מוצלח.

העונה המומלצת ביותר להגיע אל שוויץ עם ילדים לחופשה משפחתית היא בין יוני לספטמבר. כמובן, גם בשוויץ רוב המשפחות בוחרות להגיע אל שוויץ עם ילדים לטיול משפחתי בחודשי החופש הגדול, יולי ואוגוסט שהם עונת השיא של התיירות גם בשוויץ. הערים המומלצות לטיול אל שוויץ עם ילדים הן ג'נבה, אינטרלאקן וברן (קיראו עוד בכתבה זו בפרק "ערים בשוויץ).

אטרקציות מומלצות – שוויץ למשפחות

רכבת ופסגת יונגפראו (Jungfrau) – הטיול לשוויץ הוא הזדמנות לראות נופים הנחשבים בין המדהימים בעולם.  רכבת יונגפראו הנוסעת אל פסגת אחד ההרים המרשימים ביותר באירופה היא חוויה שאסור לפספס כאשר מתכננים טיול אל שוויץ עם ילדים, חוויה בלתי נשכחת של פעם אחת בחיים. הנסיעה הארוכה (כשעתיים לכל כיוון) היא הזדמנות מעולה לראות את נופי ההרים המדהימים עם הכפרים השוויצריים הציוריים. במהלך הנסיעה ברכבת יונגפראו תצטרכו להחליף רכבת פעמיים, כאשר הרכבת האחרונה עוברת דרך מנהרת קרח ממש בתוך ההר. כרטיסים נמכרים בתחנת הרכבת המרכזית של העיר Interlaken.

בסוף מסלול הרכבת עם הנופים עוצרי הנשימה תגיעו אל פסגת יונגפראו, המתנשאת לגובה של כ-3,000 מ' ונשארת מושלגת לאורך כל השנה. בגובה רב כזה, מעט קשה לנשום, ואם אתם מגיעים אל שוויץ עם ילדים עם בעיות נשימה התייעצו עם רופא. על הפסגה ילדים נהנים מאוד לבנות אנשי שלג, לזרוק כדורי שלג ולהתגלש בשלג. במרכז המבקרים על הפסגה תמצאו עמדת תצפית המשקיפה על נופים עוצרי נשימה וגם  תצוגה של פסלי קרח. בנסיעה חזרה, אפשר וכדאי לקחת מסלול שונה של הרכבת.

מורן (‏Murren) הוא כפר בהרי האלפים שנשאר מנותק מהמאה ה- 21, כאילו הזמן בו עצר מלכת. בגלל מיקומו המנותק של הכפר בין ההרים אי אפשר להגיע אליו עם רכב ולמעשה הוא לא מחובר לכבישים, הדרך הנוחה ביותר להגיע אל מורן היא באמעות רכבל. אם אתם מתכננים טיול לשווית עם ילדים מומלץ לתכנן את היוםכך שתאכלו במורן ארוחת צהריים – הרכבל ממשיך מכאן למעלה לפסגת הר שילטהורן (Schilthorn) שבו מסעדה מסתובבת מפורסמת בה מומלץ לאכול מול נוף עוצר נשימה.

מוזיאון הכפר בבאלנברג (Bellenberg) – זהו מוזיאון פתוח תחת כיפת השמיים בשטח עצום של כ-660 דונם, אחד מטובי המוזיאונים של שוויץ למשפחות אשר מכיל חוות היסטוריות ובתים בסגנונות השוויצריים השונים, וגם חוות ליטוף עם בעלי חיים. זהו מקום נפלא לטיולים משפחתיים רגליים בסביבה יפהפיה והזדמנות לראות כיצד חיו השוויצרים לפני 300 שנה. אם אתם מגיעים אל שוויץ עם ילדים מספיק גדולים תכננו לבלות כאן את כמעט יום שלם.

מפלי טרומלבך (Trummelbach Falls) – מפלים מים עצומים ומיוחדים אשר פתוחים למבקרים מאפריל עד נובמבר (בכל ימות השבוע).   מפלי טרומלבך נופלים בעוצמה אדירה דרך סלעים הרריים במהירות בלתי נתפסת של 20 אלף ליטרים בשנייה, למפל זה מתנקזות כיפות הקרח הענקיות של הפסגות הגבוהות ביותר של האלפים. אין ספק שמדובר באחת האטרקציות המדהימות של שוויץ למשפחות – אם לילדים לא די בצפייה במפלים מלמטה אז מעלית מיוחדת שעוברת דרך מנהרה תיקח אתכם להר ושם תוכלו להלך לאורך המפלים בחלק העליון שלהם.

בתי ה-Chateau על אגם תון – אחד ממסלולי הטיול המיוחדים של שוויץ למשפחות הוא כביש מפותל העובר בתוך נופים טבעיים מקסימים של ההרים לאורך אגם תון (Lake Thunersee) דרך כפרים קטנים ושאטואים (אחוזות) מימי הביניים. הטירות שתראו בדרך הן הזדמנות מצויינת להסביר לילדים על ימי הביניים וההיסטוריה של אירופה. אתר מומלץ באיזור הוא שאטו אוברהופן (Oberhofen Chateau) מהמאה ה-12 שממוקם ממש על האגם. הטירה שוחזרה ושופצה והפכה לחלק מהמוזיאון ההיסטורי של ברן,  בו ניתן כיום לבקר ולצפות גם בתצוגות של ריהוט ברני מימי הביניים.

מחוזות בשוויץ

מבחינה פוליטית, שוויץ מחולקת לקנטונים (cantons), אבל החלוקה הבאה עשוייה לסייע יותר למטייל הממוצע:

איזור אגם ג'נבה Lake Geneva – על הגדה הצפונית של Lac Léman, מהרי היורה ועד האלפים

הרי יורה ופריבורג Jura Mountains and Fribourg – איזור מרתק של טרקים, אגמים, צפייה בשענים השוויצרים הידועים

השפלה השוויצרית Bernese Lowlands – האזור המרכזי שנתון להשפעה הברנית המסורתית

הרמה הברנית Bernese Highlands – הרי האלפים הברנים המלכותיים

שוויץ התיכונה – מקום הולדתו של האיחוד השוויצרי, וגם של אגדותיו של ווילהלם טל

באזל וארגאו Basel and Aargau – אזור תעשיית התרופות השוויצרית, נקודת הגישה לגרמניה וצרפת

ציריך Zurich – העיר הגדולה ביותר בשוויץ, יעד תיירותי מרכזי ותחנה כמעט הכרחית בכל טיול אל שוויץ עם ילדים

צפון-מזרח שוויץ – בין האלפים לבין אגם קונסטנץ, נופים יפים של פרות רועות ומשקי חלב

ואלה Valais – הפסגות הגבוהות ביותר באירופה וקרחוני ענק

טיצ'ינו Ticino – אזור דובר איטלקית הכולל את אגמי האלפים המפורסמים

גראובינדן/גריסון Graubünden/Grisons – באופן רשמי, זהו אזור בו מדוברות שלוש השפות השוויצריות, אזור מאוד הררי, בעל אוכלוסייה דלילה, מלא בערים תיירותיות, יש בו מיעוט שמדבר בשפה העתיקה רומאנש

האלפים השוויצרים מתנשאים בין ואלה, הרמה הברנית, שוויץ התיכונה וגראובינדן.

ערים בשוויץ

לכל הערים, הכפרים והאזורים השוויצרים יש איות בכל ארבע השפות (צרפתית, גרמנית, איטלקית ורומאנש, שפה עתיקה בה דוברים מעט מאוד תושבים אך היא בכל זאת נחשבת שפה רשמית בשוויץ), כאשר לפעמים האיות הוא אותו איות על פני כל השפות. לערים הגדולות יש גם שמות אחרים באנגלית. למרות זאת, לפני מספר שנים, משרד התיירות הרשמי של שוויץ החל לפרסם יעדים ראשיים וערים באמצעות האיות המקומי המקורי שלהם, עם מקרים חריגים כמובן, כגון ג'נבה, ציריך ולוצרן, לדוגמה.

ברור שתיירים מתקשים לזכור את כל האיותים, אבל האיותים המקוריים חשובים בעיני המקומיים וכדאי להכיר אותם בתור תייר. הרשימה הבאה כוללת את האיות המתפרסם קודם, ואחריו האיות המקומי, אם הוא שונה, ולאחר מכן האיות באנגלית, אם הוא שונה, והאיותים הארציים האחרים.

רשימות אלה גדלות עוד יותר אם מוסיפים את כל הדיאלקטים המקומיים (יותר מ-21 דיאלקטים שוויצריים-גרמניים, 4 דיאלקטים  של רומאנש, הפראנקו-פרובנצל מהחלק דובר הצרפתית של שוויץ, או הלומברד בטיצ'ינו)

ג'נבה (Geneva) – ג'נבה, הממוקמת על הגבול של שוויץ עם צרפת בקצה אגם ג'נבה, התפרסמה גם בזכות מזרקת סילון המים המרשימה שהוקמה במרכז האגם. לא מדובר בעוד מזרקה אלא באטרקצייה תיירותית של ממש שאפשר לראות כמעט מכל מקום בז'נבה. היא מתיזה 500 ליטרים של מים בשנייה לגובה של 140 מטר, במהירות של כ-200 קמ"ש. זוהי איננה הסיבה היחידה שהעיר היפה והנעימה נחשבת אחת הערים האטרקטיביות של שוויץ למשפחות – האגם היפה הוא מוקד משיכה למשפחות עם ילדים, יש לאורכו טיילת יפה ואפשר גם לשכור סירות פדלים ולשוט באגם עם הילדים. ליד האגם תמצאו גם גן בוטני קטן ובו גם סידורי פרחים מקסימים.

עוד אטרקצייה שאסור לפספס כשמגיעים אל ז'נבה עם ילדים היא חנות הצעצועים היפהפיה Franz Carl Weber באזור הדאונטאון. מלבד זאת, ז'נבה היא מרכז האמנות והתרבות של שוויץ, עיר בינלאומית שבה שוכנים כמאתיים ארגונים ממשלתיים ולא-ממשלתיים (כולל מספר ארגונים של האו"ם) בקצה של אגם ג'נבה (אגם למאן (Lac Léman) הזורם לנהר הריין (Rhône)), מקום היווסדו של הצלב האדום. כמעט כל תושב שני של ג'נבה הוא זר.

בלינצונה (Bellinzona) (באיטלקית/אנגלית/גרמנית/רומאנש, צרפתית: Bellinzone) – מפורסמת בשל טירות ימי הביניים השמורות שלה, אתר מורשת עולמית מוכרז עם מרכז עירוני יפה. בלינצונה היא בירת הקנטון דובר האיטלקית טיצ'ינו (Ticino), והיא משקיפה על אחד האזורים הכפריים המישוריים היחידים בשוויץ – לעבר אגם מג'ואר (Lake Maggiore).

 

באזל (Basel) (בגרמנית, אנגלית: Basle צרפתית: Bâle, איטלקית/רומאנש: Basilea) – נקודת הכניסה של מטיילים בשוויץ לחבל ריינהלד הגרמני ולחבל אלזס הצרפתי, העיר הידועה מתולדות הציונות מתגאה במרכז היסטורי מיוחד במינו  מימי הביניים לרגל נהר הריין, יותר מ-40 מוזיאונים מצויינים שחלק מהם יכולים להיות מתאימים מאוד אם אתם מגיעים אל שוויץ עם ילדים וגם יריד ART BASEL, היריד הגדול ביותר בעולם. באזל מפורסמת גם בקרנבל הענק המתרחש בסביבות פברואר (Basler Fasnacht)), התיאטרון דובר הגרמנית המפורסם בכל העולם (כולל גם אופרה ובלט).

צ'ור (Chur) (בגרמנית, רומאנש: Cuira, אנגלית/צרפתית: Coire, איטלקית: Coira) – בירת קנטון גריסון (גרמנית: Kanton Graubünden, רומאנש: Chantun Grischun, איטלקית: Cantone dei Grigioni), הקנטון היחיד שבו מדברים את כל שלוש השפות הרשמיות של שוויץ, בדרום-מזרח שוויץ. צ'ור היא עיר בת כמעט 4,000 שנה עם עיר עתיקה נחמדה מאוד, ומבחינת מיקומה הגיאוגרפי היא שער הכניסה למספר אתרי סקי ומסלולי טרקים יוקרתיים, כמו סן מוריץ ( Moritz), דאבוס (Davos), ארוזה (Arosa), לנצרהיידה (Lenzerheide), פלימס/לאקס (Flims/Laax) ועוד רבים, מוקד ראשי של ה-Glacier Express וה-Bernina Express

אינטרלאקן (Interlaken) (גר'/אנג'/צר'/איט'/רו') – בירת האקשן ספורט וספורט החוץ של שוויץ – אם אתם מגיעים אל שוויץ עם ילדים גדולים וחובבי אדרנלין כאן תמצאו הכל החל מצניחות חופשיות, קפיצות בנג'י, טרקים, וראפטינג ועד שיט קאנו בין שני האגמים ברינץ (Brienz) ותון (Thun), אינטרלאקן היא נקודת התחלה נוחה לתיירים רבים ליציאה לטיול לאלפים הברניים.

ציריך (Zurich) (אנגלית/צרפתית, גרמנית: Zürich , איטלקית: Zurigo, רומאנש: Turitg) – העיר הגדולה ביותר בשוויץ, בקצה אגם ציריך (הנשפך לאגם Limmat). מוקד ראשי לבנקאות בינלאומית, חברות גדולות ואמצעי תקשורת, הזדמנויות נהדרות לאירועי תרבות ואמנות, יותר מ-50 מוזיאונים וכמאה גלריות, מסעדות מצויינות (יותר מ-1,500) וברים (יותר מ-500), מבחר נהדר של בתי קולנוע (כ-60 אולמות), חיי לילה שוקקים (כ-80 מועדונים פועלים בסופי השבוע). בציריך מתקיימת תהלוכת הרחוב הגדולה ביותר באירופה (Street Parade) בחודש אוגוסט, כאשר קרוב למיליון איש פוקדים את האירוע מדי שנה, בית אופרה בעל מוניטין עולמי, תיאטרון מצויין, מארחת את פסטיבל התיאטרון בעל השםZürcher Theater Spektakel במהלך חודש אוגוסט. כל תושב שלישי בציריך הוא זר. עבור ישראלים רבים ציריך היא נקודת ההתחלה לטיול אל שוויץ עם ילדים כאשר רבות מהטיסות מישראל נוחתות בציריך.

ברן (Bern) (בגרמנית, אנגלית'צרפתית: Berne, איטלקית'רומאנש: Berna) – בירת שוויץ השוכנת על גדות הנהר Aare בעל המים הצלולים בגוון ירוק-כחול, עיר עתיקה שהשתמרה יפה במיוחד, עם פסאג'ים לאורך כמעט כל רחוב, וגם שפע של מסעדות טובות, בארים ומועדונים. העיר ברן ממוקמת כחצי שעה נסיעה ברכב מאינטרלאקן. זוהי עיר יחסית קטנה, ויש לה מרכז עירוני מאוד נחמד שהופך אותה לאחת הערים החביבות של שוויץ למשפחות. ברן היא עיר שקטה ויפה בה מומלץ לצאת לטיולים רגליים, לשבת בפארקים המקומיים המטופחים עם הילדים, להיכנס אל הכנסיות היפות ומומלץ גם להקדיש חצי יום למוזיאון ההיסטורי של ברן בו תוכלו לצפות בתצוגות יפהפיות של עולם החי המקומי.

לוזאן (Lausanne) (צר'/אנג'/גר', איטלקית/רומאנש: Losanna) – לוזאן מזוהה עם נופים, מסעדות טובות, ריקודים, שיט אוניות וארץ היין השוויצרית, על גדות נהר ג'נבה (Lac Léman) עם נוף לאלפים השוויצרים והצרפתים, מוכרת בכל העולם בזכות הבלט Béjart Ballet Lausanne.

לוגאנו (Lugano) (איט'/אנג'/גר'/צר'/רו') – עיירה עתיקה וסואנת בחלק דובר האיטלקית של שוויץ, בקצה הדרומי של האלפים, בעלת אקלים ים-תיכוני, שוכנת על גדול אגם לוגאנו היפה במרכזו של אזור הרים מיוערים, המון רוח איטלקית נמרצת מעורבבת ברצינות השוויצרית.

סן גלן ( Gallen) (גרמנית (גם: Sankt Gallen), אנגלית: St Gall, צרפתית: Saint-Gall, איטלקית: San Gallo, רומאנש: Son Gagl) – עיר ראשית בצפון-מזרח שוויץ, מוכרת בזכות מנזר Abbey of St. Gall, אתר מורשת עולם, הספריות שלה כוללות ספרים המתוארכים במאה ה-9. היא גם נקודת היציאה לאזור Appenzell המאוד מיוחד.

לוצרן (Lucerne) (אנגלית/צרפתית, גרמנית: Luzern, איטלקית/רומאנש: Lucerna) – עיר ימי ביינמית גדולה באזור מרכז שוויץ, בקצה אגם לוצרן (אגם Vierwaldstättersee נשפך אל אגם Reuss) לאורך הרים תלולים, מפורסמת גם בזכות הקרנבל האתני הענק Lozärner Fasnacht המתרחש בסביבות פברואר, מארחת את פסטיבלי לוצרן, פסטיבל מוסיקה קלאסי בקיץ במרכז התרבות והקונגרסים (KKL) שעוצב ע"י ז'אן נובל. תיירים רבים המגיעים אל שוויץ עם ילדים עוברים בלוצרן בתור נקודת התחלה לטיולי משפחות באלפים השוויצריים.

אטרקציות תיירותיות בשוויץ

גרינדוולד (Grindelwald) – האתר התיירותי הקלאסי למרגלות הר אייגר (Eiger)

מפלי הריין (Rhine Falls) – המפלים הגדולים ביותר באירופה, בקרבת לשפהאוזן (Schaffhausen)

צרמט (Zermatt) – אתר תיירות הרים מפורסם למרגלות הר מטרהורן (Matterhorn) האימתני

ספיץ (Spiez) – עיירה מקסימה שבה המפרץ היפה ביותר בכל אירופה

שופינג בשוויץ – מזכרות משוויץ ומוצרי יוקרה

שוויץ מפורסמת בשוקולד, בגבינות, בשעונים ובאולר השוויצרי.

שעונים – שוויץ היא הבירה העולמית של תעשיית השעונים. המונח "יוצר בשוויץ" הפך מזמן לסימן לאיכות. בזמן שהאזורים דוברי הצרפתית של שוויץ הם אלה שנקשרים בד"כ עם יצרני השעונים השוויצרים (כמו רולקס, אומגה ופטק פיליפ), שעונים איכותיים מיוצרים גם באזור השוויצרי דובר הגרמנית שאפהאוזן (IWC). בכל עיירה גדולה תמצאו שענים ותכשיטנים המציעים מבחר גדול של שעונים אלגנטיים בחלונות הראווה שלהם, החל מהסווטץ' האופנתי, במחיר של 60 ועד הכרונומטר המיוצר בעבודת יד.

שוקולד – שוויץ הייתה מאז ומעולם מתחרה של בלגיה על קטגוריית השוקולד הטוב ביותר בעולם, אך אין שום ספק שהשוקולד השוויצרי הוא מן הטובים ביותר בעולם. שוויץ היא גם מקום משכנה של ענקית המזון נסטלה. אם יש לכם טעם מעודן (וארנק תפוח) – תוכלו למצוא שניים מגדולי השוקולדאים בציריך: טוישר (Teuscher) (נסו את טראפלס השמפניה) ושפרונגלי (Sprüngli). עבור רוב המשפחות המגיעות אל שוויץ עם ילדים נעים לגלות שאפילו השוקולד הפשוט ביותר שתמצאו בחנויות המזון השוויצריות טעים יותר מכל חטיף שוקולד פופולרי בישראל. נסו את חברת השוקולד Frey הנמכרת בחנויות Migros.

גבינות – אזורים שונים בשוויץ מייצרים גבינות ייחודיות ויוקרתיות. מאלה, הגבינות המוכרות ביותר הן גרייר ואמנטל (מה שהישראלים מכנים "גבינה שוויצרית").

האולר השוויצרי (swiss army knife) – שוויץ היא ביתו של מותג האולרים הידוע בעולם, swiss army knife, האולר הצבאי השוויצרי, המייצר שני מותגי משנה: ויקטורינוקס ו-וונגר. שני המותגים מיוצרים ע"י חברת ויקטורינוקס. חברת וונגר פשטה את הרגל, וויקטורינוקס רכשה אותה בשנת 2005. אספני ויקטורינוקס מסכימים שהאולרים שלהם הרבה יותר איכותיים מבחינת עיצוב ופונקציונאליות. אולר ויקטורינוקס הפופולרי ביותר הוא ה"סוויס צ'אמפ" בעל 33 להבים ומכשירים שונים, שמחירו עומד על 78 פרנקים שוויצרים. רוב התיירים רוכשים את האולר הזה. שימו לב שאולרים צריכים להישלח בתא המטען בטיסה.

אתרי הנופש והסקי מוכרים מזכרות תיירותיות מסוגים שונים – פעמוני פרה, ביגוד עם עיצובי תחרה של פרחי אדלווייס, ומוצרים שונים הקשורים לספר הילדים היידי. השוויצרים מתים על פרות מכל צורה וסוג, ותוכלו למצוא חפצים הקשורים לפרות בכל מקום. החל מבובות רכות ועד ג'קטים שעשויים מעור פרה מלאכותי. אם תקציב המזכרות שלכם גדול, לכו על פריטים עבודת יד מסורתיים כמו בובות עץ מגולפות בעיירה ברינץ (Brienz), ותחרה ובדי יוקרה בסן גלן ( Gallen). אם אתם ממש מתכוונים לבזבז או שסתם רוצים לראות ולא לרכוש, לכו לרחוב המפורסם של ציריך, Bahnhofstrasse, שהוא גם אחד הרחובות היוקרתיים ביותר בעולם. אם אתם מחפשים חנויות יד שנייה וכדומה, לכו לאזור Niederdorf או Stauffacher.

טיול אל שוויץ עם ילדים – כסף

שוויץ היא אחת המדינות היקרות ביותר בעולם מכמה סיבות, ביניהן: שכר מינימום גבוה, נדל"ן מוגבל, ואיכות המוצרים. שוויץ איננה חלק מהאיחוד האירופי והמטבע הוא הפרנק השוויצרי (או Franken או franco, תלוי באיזו שפה אתם משתמשים), המחולק למאה סנטים, Rappen  או centesimi. הסימן מוכר ברחבי העולם כ-CHF. פרנק שוויצרי שווה 3.71 ש"ח (ספטמבר 2017).

עם זאת, מקומות רבים, כגון סופרמרקטים, מסעדות, משרדי תיירות, בתי מלון ומסופים לרכישת כרטיסי תחבורה, מקבלים יורו ויתנו לכם עודף בפרנקים שוויצרים במזומן. חשבון במסעדה או תג מחיר בחנות לעיתים קרובות יציין את המחירים הן בפרנקים והן ביורו. בד"כ במקרים כאלה, שערי החליפין דומים לשערי החליפין הרשמיים, אבל אם יש הבדל משמעותי, יידעו אתכם קודם. מומלץ לשאת עימכם כמות מסויימת של מזומנים במטבע המקומי. ניתן להמיר מטבע זר בכל תחנות הרכב וברוב הבנקים ברחבי שוויץ.

התשלום בשוויץ מתבסס על מזומנים יותר מאשר ברוב המדינות האירופאיות האחרות. זה לא בלתי נפוץ לראות אנשים משלמים אפילו בשטרות הגדולים כמו  200 פרנק ו-1000 פרנק. מוסדות מסויימים אינם מקבלים כרטיסי אשראי, אז כדאי לבדוק קודם (אבל פחות מאשר בעבר). כאשר אתם משלמים בכרטיס אשראי, עיברו בזהירות על המידע המודפס על הקבלה. כל המסופים האוטומטיים למשיכת מזומנים מקבלים כרטיסי אשראי זרים, כך שאין בעייה להשיג מזומנים.

המטבעות מונפקים ביחידות של 5 סנטים (נחושת, נדיר), 10 סנטים, 20 סנטים, 1.2 פרנק, 1 פרנק, 2 פרנק, ו-5 פרנק (כולם בצבע כסף). מטבעות של 1 סנט כבר לא בשימוש, אבל מותר להחליף אותם עד שנת 2027. מטבעות של 2 סנטים אינם בשימוש מאז שנות השבעים.

שטרות מגיעים ביחידות של 10 (צהוב), 20 (אדום), 50 (ירוק), 100 (כחול), 200 (חום), ו-1000 (סגול) פרנקים. כולם באותו רוחב ומכילים אמצעי זיהוי בטיחותיים.

שוויץ
דירוג הגולשים 4 (10 הצבעות)
Sending

תגובות 4

  • שוויץ בחורף
    ***********

    אז הגענו לפה כי הקטנה שלי ממש רצתה שלג וביקשה שניסע לחרמון אז אמרתי לה עזבי אותך עם המחירים המופקעים שם וכל הפקקים, בואי ניסע לשוויץ נגיע יותר מהר.

    והנה, נחתנו בשוויץ רק כדי להיזכר שיש מקום יותר מופקע מהחרמון ואני תוהה אם מישו מבין מה נסגר עם המדינה הזאת, לא בא להם תיירים, שיגידו! לא צריך את כל ההסחפות הזאת של קפוצ'ינו ב6 יורו ורול סושי ב18! מה זה פה? תחרות עם נתב"ג?

    אין, לפני שנוסעים לאנשהו יש לבדוק מה שכר המינימום לשעה ביעד הנכסף כי במקרה של שוויץ מדובר ב84 ש"ח לשעה אז יאללה, אם טרם סגרתם תבחרו יעד אחר. או שתעברו לעבוד פה, אחד מהשניים!

    סתם! אל תבחרו יעד אחר, תמכרו כליה ובואו כי יפה פה למותתתת, מבחינתי אפשר להחליף לה את השם לנרניה כי כבר ארבעה ימים שאנחנו נוסעות בשומר מסך החורפי של ווינדוס, או בתוך עטיפות שוקולד… ואיזה שוקולד!!! וואייי ואיי, לא היה ולא יהיה כזה, כמה חבל שנאלצנו לחדול את הצריכה היומית המוגזמת מחשש להעמסת סוכר פלוס סחרחורת וגם כי נהיה חור בארנק, כי אם טרם הבנתם אז יקרררררר פה!

    הביטו, ביקורים קודמים במטחנת פרנקים הזאת לימדו אותנו כלל חשוב והנה הוא מוגש לכם חינם: שוויץ היא לא מדינה לטיול עירוני. הערים שלה חביבות ולא יותר מזה! רוצים עיר אירופאית סעו ללונדון או ברצלונה או אמסטרדם וכד'… כי שוויץ זו מדינה לטיולי טבע, הרים, אגמים ועצירות אקראיות בכפרים קטנים וקסומים שפזורים להם פה במרחבים המופלאים בקטע פוטוגני מטריד! זו מדינה לפיקניקים בצד הדרך כי זה מגניב וגם כי מי יכול לבלוע מנת פסטה ב34 יורו?!

    בסיבוב הזה למדנו עוד דבר: השוויצרים נכנסים לתרדמת חורף כשהטמפרטורות יורדות והשלג עולה ככה שהרבה מהאתרים שרצינו לבקר בהם היו סגורים בקטע לא ברור, מזל שבאנו בספונטני, אז כשאתם באים בטיול משפחתי רציני בחורף כדאי מאוד שתבררו זמני פעילות באתרים השונים!

    המסלול שלנו היה כזה:
    נחיתה בציריך ונסיעה דוך לעיירה הקטנה Thun לשני לילות במלון מקסים: Hotel Restaurant Krone
    ושני לילות נוספים במלון המוגזם שהילדה מצאה באינסטגרם והודיעה לי שחייבים לישון שם: Hotel Villa honegg

    אתרים מומלצים בגזרה:
    – מערכת מערות פלוס נהר מי תהום St. Beatus Caves
    – רכבל ידידותי שעולה לתצפית מעולה על אגם ת'ון Niederhorn
    – אגם קטנטן שמתאים לפיקניק צהריים Blausee (מעולה למשפחות עם ילדים קטנים)
    – הכפר המהמם Stechelberg שיושב מתחת למצוק ונהנה ממפלים שנופלים עליו מהשמיים …
    – אגם לוצרן היפיפיה שבכביש העוקף שלו נקודות עצירה נהדרות לפיקניק במינוס 3 מעלות. לא תנסו לא תדעו.
    – וגולת הכותרת מבחינתנו בגזרה הזאת; האתר הנהדררררר Stechelberg !!!!!!! תחנת האיסוף של גונדולה Schilthornbahn זה מה ששמים בוויז כדי להגיע לנקודת ההתחלה. מדובר באתר סקי מטורף עם רכבל שעולה לגובה של כ3000 מטר דרך 4 תחנות, בכל תחנה עולם ומלואו של מסלולים טבע ונוף. וכן יש שם מלא סקי ככה שכולך מוקפת באנשים עם נעלי פלסטיק שאת משתקפת להם במסכות פנים מוגזמות ומרגישה ממש לא ספורטיבית … אבל תמיד אפשר לסמוך על זה שיהיו שם עוד איזה שני סינים בנעלי ספורט שבאו בגלל הנוף אז את נצמדת אליהם כדי לא להידקר מהמגלשיים.
    שיהיה בארור, יש מסלולי טיול רגלי וגם מזחלות שלג, החלקה על הקרח, גשרים תלויים וכזה… אבל עזבו את כל זה, השוס היה שכשהגענו לתחנה הרביעית הבנו שמדובר במבנה שהוקם ע"י חברת ההפקה של ג'ימס בונד כלוקיישן לסרט הרביעי בסדרה, יענו לפני ש007 נהיה חתיך הורס, אבל כל המקום חוגג את הסוכן החשאי בקטע מגניב כולל מוזיאון אינטראקטיבי ושחזור סצנות שצולמו ב1969 ככה שהרגשנו וינטג' ואהבנו! וזה גם הפך את תשלום הכניסה המוגזם (100 יורו לאדם) לקצת יותר נסבל, שזה גם חשוב. תכננו להיות שם שעתיים בסוף היינו 7 שעות ולא הרגשנו איך עף היום.

    לגבי וילה הונג, ובכן….. מודה שהמלון מושלם, תכל'ס אחד הטובים שהיינו בו מבחינת שירות והתמקדות בחווית הלקוח… מה שהגיוני כשגובים ממך מחיר מופקע ללילה בחדר בסיסי באמצע שבוע אוף סיזן קיבינימט. אבל זה היה שווה. באמת. הדבר היחיד שהיה יכול להיות יותר שווה זה להיות שם בירח דבש במקום עם המתבגרת בת ה15 שהכרחתי לקום מוקדם כדי שנספיק לנצל את כל הטוב הזה כי אמא שילמה מהחיסכון שלך לאוניברסיטה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל