המדריך המלא: חופשה בציריך עם הילדים

ציריך עם ילדים – המדריך המלא

אם אתם מתכננים חופשה בציריך עם הילדים, במדריך הבא תוכלו למצוא את כל המידע שיעזור לכם לתכנן בילוי משפחתי מהנה בעיר הקסומה: מידע כללי, תחבורה, טיולים, אטרקציות ועוד. באמצעות המדריך תוכלו לבחור פעילויות המתאימות למשפחות שמגיעות אל ציריך עם ילדים ואף להזמין אותן אונליין באמצעות הקישורים המצורפים.

   הזמנת דילים לציריך   |   הזמנת דילים לבאזל   |   טיולים מאורגנים לשוויץ

ציריך היא העיר הגדולה ביותר בשטחה ובמספר תושביה בקונפדרציה השוויצרית (שוויץ). בציריך עצמה חיים כ-390,000 תושבים, ובסביבותיה כ-1.2 מיליון. ציריך ממוקמת על חופי אגם ציריך, שמימיו נשפכים לנהר לימאט (Limmat), בצפון שווייץ.

על אף שציריך אינה בירת שוויץ, רבים טועים לחשוב עליה ככזו. שוויץ מחולקת למספר קנטונים, ולכן אזרחיה נמנעים להתייחס עיר כלשהי כבירת המדינה, זאת בכדי לא להעניק משנה חשיבות לקנטון זה או אחר. מטה הממשל הפדרלי, למשל, נמצא בעיר ברן, ולא בציריך או בז'נבה, המוכרות יותר.

חופשה בציריך עם ילדים – מה עוד חשוב לדעת?

ציריך – בתי מלון מומלצים עם ילדים בשוויץ

השכרת רכב בציריך – מידע והשוואת מחירים

קניית פרנק שוויצרי לטיול – טיפים והסברים

טיסות לשוויץ – השוואת מחירים ומידע למטייל

סים ו-eSim לשוויץ – המלצות שימושיות ומידע חשוב

ציריך היא המרכז הפיננסי של שוויץ, ומקום משכנם של הבורסה השוויצרית, מטות של חברות מקומיות ובינלאומיות, הפדרציה הבינלאומית לכדורגל, פיפ"א, סוכנויות תקשורת שוויצריות ממלכתיות ובינלאומיות, שתי האוניברסיטאות הגדולות בשוויץ ומרכז הפיתוח של גוגל.

בציריך נמצא שדה התעופה הבינלאומי הגדול והעמוס במדינה, ולכן זוהי התחנה הראשונה אליה מגיעים לרוב תיירים הנוחתים בשוויץ. כמו כן, ציריך היא הצומת המרכזי של רשת הרכבות השוויצריות, ויש בה מערכת תחבורה ציבורית מעולה (עליה נפרט בהמשך), שבשילוב עם הסדר והיעילות השוויצריים הנודעים, יאפשרו לכם לנוע בנוחות בעיר ציריך עם ילדים, בין אם תבחרו לעשות זאת בתחבורה ציבורית, ובין אם תבחרו באפשרות של השכרת רכב בציריך.

בגלל הקרבה של העיר לאתרי נופש באלפים השוויצרים, ציריך מכונה לעתים קרובות "השער לאלפים", ויתכן שתרצו לנצל את ההזדמנות שבה הגעתם אל שוויץ עם ילדים, כדי לצאת לסקי או לטיולים בהרים.

עוד סיבה שבגינה נעים להגיע אל ציריך עם ילדים, היא הניקיון ברחובותיה, והיעילות שבה היא מתנהלת. לא סתם דורגה ציריך במשך לא מעט שנים ברציפות כעיר עם רמת החיים הגבוהה ביותר בעולם.

ב-15 השנים האחרונות, ציריך הפכה ליעד תיירותי פופולארי, המושך אליו מבקרים מכל הסוגים. בציריך תוכלו ליהנות, בנוסף לפעילויות ששמות במוקד את בני המשפחה הצעירים, גם מחיי לילה עשירים (במיוחד בסופי שבוע) וממגוון אדיר של מסעדות ופאבים.

אם הגעתם אל ציריך עם ילדים שוחרי תרבות, או אם אתם רוצים לטפח בהם את האהבה לאומנות גבוהה, אין ספק שהגעתם למקום הנכון. בציריך יש למעלה מ-50 מוזיאונים ו-100 גלריות, הפועלים במרכז העיר, ותמיד תוכלו למצוא בה מופעי אופרה ובלט, קונצרטים קלאסיים ותיאטרון איכותי.

השפה המשמשת לפרסומים רשמיים בציריך היא דיאלקט של הגרמנית הפורמלית, אך השפה המדוברת היא גרמנית שוויצרית. עם זאת, אין מה לחשוש מקשיים בתקשורת, מכיוון שגם אנגלית וצרפתית נפוצות מאד בציריך, ולעתים קרובות נעשה בהן שימוש גם בפרסומים רשמיים ובהודעות לצד הגרמנית.

 

ציריך עם ילדים – טיולים ואטרקציות שכדאי לשלב בטיול

סיור בעיר ציריך עם שייט באגם

סיור שיכול להתאים מאוד למשפחות שמגיעות אל ציריך עם הילדים, משום שהוא מאפשר להתרשם מיופיה של העיר ציריך והאגם המרהיב עליו היא שוכנת, בלי הליכות ארוכות. אחרי טיול קצר בעיר ציריך, וסיור באוטובוס תיירים, תמשיכו לשייט של שעה על מי האגם הצלולים של אגם ציריך.

הסיור באוטובוס תיירים ממוזג עובר דרך המוזיאון הלאומי השוויצרי דמוי הטירה, שדרת הקניות המפוארת באנהופשטראסה (Bahnhofstrasse ) והרובע הפיננסי הנודע של ציריך. תיהנו מנוף מרהיב של אגם ציריך הצלול כבדולח ועצירת צילום בנמל אנג (Enge). המשיכו לאורך האגם, על פני בית האופרה המפואר, רובע האוניברסיטה ואוניברסיטת ציריך ובאזורים עם אחוזות מרשימות מתקופות עבר מפוארות.

לאחר הצצה קצרה על העיר, האגם והאלפים המכוסים בשלג, תעברו על פני מוזיאון האמנות קונצהאוס ( Kunsthaus ) עד לעיר העתיקה המקסימה. משם טיילו רגלית יחד עם המדריך במדרחוב המקסים עם הבתים המרשימים שבו, כנסיית פטרוס הקדוש, והשעון הגדול ביותר באירופה. תעברו על פני כנסיית גרוסמונסטר (Grossmünster) וכנסיית פראומונסטר (Fraumünster) המעוטרת בחלונות הויטראז' המרשימים של מארק שאגאל.

טיול קצר לאורך לימאט הציורית מביא אתכם לבורקליפלאץ (Bürkliplatz ) הסמוכה. מכאן, צאו לשייט בן שעה על אגם ציריך הצלול. תחלפו ליד וילות מפוארות הפזורות על גדות האגם ותוכלו להתחבר לאפליקציית הדרכה קולית הכלולה בכרטיס המספרת פרטים מרתקים על ההיסטוריה של העיר, האגם וההרים שמסביב.

להזמנת כרטיסים לסיור בעיר ציריך עם שיט באגם לחצו כאן

המוזיאון הפתוח באלנברג (Ballenberg): דלגו על התור

עוד אטרקציה נהדרת שמתאימה למי שמבקרים בעיר ציריך עם ילדים: סעו אחורה מאות שנים בזמן להיסטוריה של שוויץ במרחבי המוזיאון הפתוח באלנברג. המוזיאון הפתוח ההיסטורי הזה יחזיר אתכם לתקופה פשוטה יותר, ויעניק לכם את ההזדמנות לראות למעלה מ-100 מבנים אותנטיים מכל רחבי המדינה. אם הגעתם אל ציריך עם ילדים קטנים, בוודאי תשמחו לדעת, שניתן לרכוש כרטיסים , שיאפשרו לכם להיכנס למוזיאון באלנברג ללא המתנה בתור.

תוכלו להתנסות בהדגמות טעימות, כמו ייצור לחם וגבינות, וגם טכניקות בנייה של פעם. השתחררו מהלחץ של החיים המודרניים דרך העבר המרתק של שוויץ.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הפתוח באלנברג – ללא תור – לחצו כאן

היכל השוקלד של מאסטרני

אם אתם מגיעים אל ציריך עם הילדים בוודאי לא תרצו לפספס את הסיור הייחודי והאינטראקטיבי הזה, שבו המבקרים יוצאים למסע מתוק דרך מפעל השוקולד שמגלה איך מכניסים לשוקולד את השמחה שאנחנו מרגישים כשאנחנו אוכלים אותו.

אין מקום אחר בשווייץ שבו המבקרים יכולים לראות מקרוב את תהליך הייצור של השוקולד. במהלך הסיור תוכלו לראות את התהליך האמיתי של ייצור חטיפי שוקולד ומנטה מהגלריה השקופה.

נשנשו שוקולדים שונים, ותוכלו לקשט חטיף שוקולד משלכם וליהנות מסיור אינטראקטיבי בשמורת הטבע שמאחורי המפעל.

להזמנת סיור בהיכל השוקולד של מאסטרני לחצו כאן

הר ריגי: סיור יום מציריך

ריגי, המכונה מלך ההרים, מוקף באגמים וביער אלפיני, מה שמעניק לו אווירה מיסטית  כמעט.

גלו פנינה זו של האלפים השוויצריים בהרפתקה מודרכת הלוך ושוב מציריך, כשהמדריך מספר על היופי עוצר הנשימה. דאו מעל נופי ההרים המפוארים ברכבל, סעו ברכבת ההרים העתיקה ביותר באירופה, ושוטו על אגם לוצרן בסירה ועוד.

להזמנת סיור מציריך להר ריגי לחצו כאן

הר טיטליס (Titlis), שלג נצחי וקרחון: נסיעה מציריך

השמועות אומרות שהאזור הכפרי של שוויץ יפיפה. שבו בשורה הראשונה וצפו בנוף המלכותי של האלפים, בסיור יום זה הלוך ושוב מציריך להר טיטליס. לאחר נסיעה באוטובוס לאורך אגם ארבעת הקנטונים, תעברו לרכבל שיעלה אתכם במעלה ההר המושלג עם נופים מדהימים.

בפסגה ממתין נוף עוצר נשימה. בקרו במערת קרח נסתרת, סעו ברכבל והחליקו במורד הקרחון על אבוב שלג מתנפח ועוד!

להזמנת טיול מציריך להר טיטליס לחצו כאן

כרטיס יומי לשייט על אגם תון (Thun) ואגם ברינץ (Brienz)

צאו להפלגה במימי שני אגמי קרחונים מדהימים, ותנו לנוף ההרים המיסטי של אינטרלאקן  (Interlaken) לסחוף את דאגותיכם ברוח האלפינית הקרירה.

כרטיס זה מעניק גישה ליום שלם לכל ההפלגות על אגם תון ואגם ברינץ, כולל שתי ספינות קיטור היסטוריות (אחת בכל אגם), כך שתוכל לשקוע באווירת השייט תוך כדי שאתם חולפים על פני חורש קסום, מפלי מים רועמים, ועמקים מושלמים.

תשכחו ממצב טיסה – אמרו שלום למצב סירה!

להזמנת כרטיס יומי לשייט על אגם תון ואגם ברינץ לחצו כאן

גרינדלוולד (Grindelwald) ואינטרלאקן (Interlaken)

צאו למסע ציורי ברכבת דרך האזור הכפרי הקסום ומעל מעבר ברוניג (Brünig) לאינטרלאקן, לב אזור יונגפראו (Jungfrau) המפואר.

לאחר עצירה ראשונה באינטרלאקן, המשיכו לאתר הנופש ההררי המקסים גרינדלוולד (Grindelwald), שם יהיו לכם כשש שעות לסייר בגרינדלוולד ובאינטרלאקן בקצב שלכם עם פעילויות אופציונליות לבחירתכם. תחלפו על פני בקתות כפריות לאחת מנקודות התצפית הרבות המשקיפות על נופים מדהימים של ההרים שמסביב, כולל הפסגות המשולשות המפורסמות בעולם איגר, מונך ויונגפראו (Eiger, Mönch and Jungfrau).

תפסו את הרכבת חזרה לאינטרלאקן ובלו את שארית אחר הצהריים בבירת ההרפתקאות הנודעת של אירופה! קנו מזכרות או עלו ברכבת הפסים עד להר המקומי של אינטרלאקן, הארדר קולם (Harder Kulm), לתצפיות מדהימות נוספות על שני האגמים והפסגות שמסביב (רק בקיץ).

להזמנת טיול לגרינדלוולד ואינטרלאקן לחצו כאן

ציריך עם שייט ובית השוקולד של לינדט (Lindt)

סיור חובה שיציג לכם את כל הדברים הטובים ביותר של ציריך, ועוד! הצטרפו למדריך וסעו על פני המוזיאון הלאומי השוויצרי דמוי טירה. ראו את רחוב הקניות היוקרתי באנהופשטראסה, (Bahnhofstrasse) ואת הרובע הפיננסי הידוע של ציריך. קחו כמה תמונות של אגם ציריך השקוף בנמל אנג (Enge), ותהנו מבתים עתיקים וכנסיות מפורסמות בהליכה מודרכת ברחובות העתיקים.

המשיכו לאורך נהר לימאט הציורי עד לנמל, ועלו על שייט על המים הצלולים של אגם ציריך. לאחר מכן, הליכה של 15 דקות לאורך החוף והגעתם לבית השוקולד של לינט. תתפעלו מאולם הכניסה העצום, במרכזו מזרקת השוקולד העומדת הגבוהה בעולם. הצטרפו לסיור מודרך עם אזניות במוזיאון השוקולד, המסע המתוק מפולי הקקאו לחפיסת השוקולד.

אל דאגה, תתמלאו בכל המתוק הזה מהטעימות הרבות במקום ללא הגבלה!

להזמנת טיול בציריך עם שייט וביקור בבית השוקולד של לינדט לחצו כאן

שיט על אגם ציריך ורכבל לנקודת תצפית פלסנג (Felsenegg)

אטרקציה נוספת שתמצאו בעיר ציריך למשפחות מאפשרת לכם ליהנות מתצפית על האטרקציות העיקריות של ציריך מתוך אוטובוס ממוזג ולספוג את אווירת העיר והנוף הקסום הסובב אותה, בלי לאתגר את יכולות ההליכה של הילדים יותר מדי. הסיור עובר דרך בית האופרה, המוזיאון הלאומי והרובע הפיננסי המפורסם, עם עצירות צילום באגם ציריך, בעיר העתיקה, ובכמה מהכנסיות היפות ביותר של ציריך, כולל פטרוס הקדוש, שמתהדרת בלוח השעון הגדול ביותר באירופה.

אחרי שראיתם את העיר, הגיע הזמן לחצות את אגם ציריך וליהנות מנסיעה ברכבל. שוטו בגונדולה איגר אקספרס (Eiger Express) וברכבת גלגלי השיניים עד לתחנת הרכבת הגבוהה ביותר של אירופה, משם תשקיפו על הנופים המדהימים מנקודת התצפית עוצרת הנשימה של פלסנג.

להזמנת שייט על אגם ציריך ונסיעה ברכבל לנקודת התצפית פלסנג לחצו כאן

הר פילאטוס (Pilatus) עם הסעה מציריך

תעברו דרך לוצרן הציורית בדרך אל מרגלות הר פילאטוס. כשמביטים למעלה, אי אפשר להאמין שאי פעם אפשר להגיע לפסגה.

הנוף הוא בלתי נשכח ושני רכבלים מרהיבים שעולים לפסגה – 'טיול הדרקון' על חלונותיו הרחבים מרשים במיוחד.

להזמנת טיול בהר פילאטוס עם הסעה מציריך לחצו כאן

ציריך למשפחות עם ילדים – אטרקציות ששווה לשלב בחופשה בציריך

רוב האטרקציות בציריך נמצאות בעיר העתיקה, מסביב לנהר ולאגם. אנו נפרט כאן על כמה מהמקומות ששווה לכם להגיע אליהם במהלך החופשה בציריך.

אם אתם מתכננים לחקור את מרכז העיר ציריך עם הילדים, יתכן שכדאי לכם לרכוש את "כרטיס ציריך", שיאפשר לכם לנסוע באופן חופשי, ללא תשלום נוסף, בחשמליות, אוטובוסים, רכבות, סירות וברכבל של ציריך, להיכנס ללא תשלום נוסף לרוב המוזיאונים בעיר, ולקבל הטבות והנחות במגוון מסעדות, חנויות וסיורים מודרכים. ניתן לרכוש כרטיס שתוקפו 24 שעות או 72 שעות. כרטיסי ילדים (בגילאים 6-16) נמכרים בהנחה.

לרכישת כרטיס ציריך לחצו כאן

אם הגעתם אל ציריך עם ילדים, יתכן שבמקום לנסות ולנווט בין האטרקציות השונות המפורטות כאן בהמשך, תעדיפו לצאת לסיור מודרך של כמה שעות בעיר העתיקה של ציריך, וליהנות גם מהסברים על האתרים השונים, בלי צורך לתכנן את שעות ההגעה ואת המסלול בעצמכם.

תוכלו לבחור סיורים קצרים יחסית, של שעתיים או ארבע שעות, או לקבוע באחד מהימים של החופשה המשפחתית בציריך יום סיור מלא, שבו תוכלו לבקר ביותר אתרים ולחוות יותר מהאווירה המיוחדת של העיר.

להזמנת סיור בן שעתיים באוטובוס ברחבי העיר ציריך לחצו כאן

להזמנת סיור רגלי בן שעתיים בעיר העתיקה של ציריך לחצו כאן

להזמנת סיור עירוני בן ארבע שעות במעבורת, ברכבל ובאוטובוס לחצו כאן

ציריך עם הילדים – מה כדאי לראות?

גרוסמונסטר, זווינגליפלאץ – Grossmünster, Zwingliplatz

כנסייה רומנסקית עתיקה, המסמלת את הרפורמה שעברה ציריך בעקבות מינויו של הרפורמטור הולדריך זווינגלי ( Huldrych Zwingli ) לכומר הראשי, בשנת 1519. בכנסייה ניתן להנות מתצפית נהדרת על כל העיר ממגדל קארלסטרום (Karlstrum). המדרגות לנקודת התצפית די קטנות ותלולות, כך שתצטרכו לקחת זאת בחשבון, אם אתם מסתובבים ברחבי ציריך עם ילדים קטנים מאוד. העלייה למגדל כרוכה בתשלום.

פראומונסטר, קמבלגאס – Fraumünster, Kämbelgasse

כנסייה גותית עתיקה (מנזר לשעבר) עם ויטראז'ים מעשה ידיו של האומן מארק שאגאל.

מוזיאון לאנדס, מוזיאומסטראס – Landesmuseum, Museumstrasse

המוזיאון הגדול ביותר להיסטוריה של שוויץ, הכולל את כל המידע על המסורות השונות של הקנטונים בשוויץ.

קונצהואס, היימפלאץ – Kunsthaus, Heimplatz

אחד ממוזיאוני האמנות הגדולים בשוויץ, המציג את הפסלים המודרניים של ג'קומטי והצייר הסוריאליסטי פוסלי מהמאה ה-18, שניהם שוויצרים.

הכניסה חופשית לאוסף הראשי בימי רביעי.

שנזנגרבן – Schanzengraben

תעלה קטנה, שהייתה חלק מביצורי העיר בין לימאט לסיהל. ניתן להגיע אל הנחל וממנו לאגם בהליכה רגלית מהתחנה המרכזית, אל עבר גסנראלי ((Gessnerallee, שם תמצאו את המדרגות היורדות אל הנחל הקטנטן.

מוזיאון רייטברג, גאבלשטראסה – Rietberg, Gablerstrasse

אחד האוספים הטובים ביותר באירופה, המציג אמנות אסייתית (בעיקר רישומים הודים).

לנגשטראסה

מתחמי סטודיו ברובע האורות האדומים של ציריך. אם בערב יש לכם סידור לילדים, אולי תרצו להגיע לאזור ולבלות באחד הברים המסוגננים, שהחלו לפעול באזור שבעבר אכלס בעיקר מועדוני חשפנות (שעדיין פעילים בו).

גן חיות, זוריגברגשטראסה -Zürichbergstrasse

גן החיות של ציריך בהחלט שווה ביקור עם המשפחה. לאחרונה נפתח בו אולם יערות הגשם, מאזואולה (Masoala, שמהווה אטרקציה בפני עצמו.)

טיילת האגם

גדת האגם בציריך היא מקום נפלא לבלות בו את הערב או את סוף השבוע, במיוחד בימות הקיץ הנעימים. הטיילת משתרעת לאורך של כשלושה קילומטרים, החל מבלוויו (Bellevue), לכיוון טייפנברונן ((Tiefenbrunnen. בערך באמצע הדרך בין שני קצוות הטיילת יש כר דשא רחב, שניתן להעביר בו זמן נעים באוויר הפתוח.

הגן הסיני

הגן הסיני הקטן והיפה הוענק לעיר ציריך מהעיר הסינית קונמינג, כהכרת תודה על הסיוע שציריך העניקה לסינים בתחום הידע הטכנולוגי.

בית לה-קורבוזיה (ליד הגן הסיני)

וילה יפיפייה ומודרנית, שתוכננה על ידי האדריכל השוויצרי המפורסם. שעות הביקור מצומצמות מאוד (יום בשבוע רק בקיץ) והכניסה יקרה יחסית. בנוסף, קיים מאבק משפטי בין העיר (הבעלים) לבין הדייר, כך שאולי תעדיפו להתרשם מהמבנה מבחוץ.

לינדנהוף

גבעה בלב העיר העתיקה עם נוף יפהפה של העיר ומבצר רומי ייחודי.

נידרדורף

אזור בילוי מקסים בעיר העתיקה, בו תוכלו לטייל בסמטאות היפות, וליהנות משפע מסעדות וחנויות טרנדיות. בערבים, האזור מתמלא במבלים, שיושבים במסעדות ובפאבים, ונהנים מהקסם המיוחד שלו.

באנהופשטרסה – Bahnhofstrasse

אחד מרחובות הקניות העמוסים והידועים ביותר בעולם. זהו רחוב אלגנטי מאוד, שנחשב לאתר חובה לכל תייר בציריך!

מוזיאון בוהרל, זוליקרשטראסה – Museum Buehrle,

במוזיאון זה מוצג אוסף אמנות פרטי עשיר, אם כי קצת פחות עשיר לאחר שוד שבוצע בו לא מזמן לאור יום.

בשלב זה, המוזיאון אינו פתוח בשעות קבועות, ולכן יש לבדוק מתי ניתן לבקר בו, בסמוך למועד שבו אתם מתכננים את הסיור שלכם בציריך.

מערב ציריך

הרובע המודרני של ציריך, שבעבר היה רובע תעשייתי, אך במהלך השנים התפתח למרכז תוסס של חיי לילה. תוכלו להגיע אליו בחשמלית, לרדת בתחנת דאמווג ((Damweg, ולשוטט להנאתכם בשוק האוכל ויאדוקט ((Viadukt ובין הבוטיקים החדשים הרבים בין הקשתות של תחנת הרכבת הישנה. לקינוח, תוכלו להתרשם ממגדל פרייטאג המפורסם (Freitag).

מוזיאון השעונים של באייר – באנהופשטראסה

מוזיאון השעונים של באייר ממוקם מתחת לחנות באייר המפוארת (והיקרה). הוא קטן למדי, אבל מרתק.

במוזיאון מוצגים שעונים עתיקים בני מאות שנים, ורבים מהם ייחודיים ומהווים דוגמא למלאכת השענות המעודנת ששוויץ כה ידועה בה.

מתניידים ברחובות ציריך עם הילדים

בראש ובראשונה, חשוב לדעת, שציריך היא עיר נוחה להליכה. מרכז העיר שטוח, ורוב האטרקציות התיירותיות נמצאות במרחק של 10 עד 20 דקות הליכה בלבד זו מזו. עם זאת, אם אתם מגיעים אל ציריך עם ילדים, בוודאי תרצו להימנע מהליכות ארוכות, שיכולות להכביד על הקטנטנים.

לציריך יש מערכת תחבורה ציבורית יעילה ביותר, המסייעת לתושבים ולמבקרים להתנייד בעיר ובפרבריה. רשת התחבורה הציבורית של ציריך מחברת את כל חלקי העיר, ומורכבת מהחשמליות האייקוניות שלה, כמו גם מאוטובוסים, רכבות וסירות, ששטות סביב אגם ציריך, והיא נוחה וקלה במיוחד לשימוש המבקרים.

רשת החשמליות של ציריך

רשת החשמליות של ציריך מנוהלת על ידי רשת התחבורה של ציריך (ZVV), והן צורת התחבורה הציבורית הנפוצה ביותר בציריך. כיום פועלים בציריך 15 מסלולי חשמלית ויותר מ-300 חשמליות, הנעות על פני 172 קילומטרים של מסילה. למקומות אליהם לא מגיעה החשמלית ניתן להגיע בקלות באמצעות רשת האוטובוסים של ציריך. במרכז העיר תחנות החשמלית או האוטובוס מרוחקות זו מזו בממוצע כ-300 מטרים בלבד.

המערכת מחולקת לאזורים, כאשר לב העיר – כולל ציריך האופטבאנהוף (תחנת הרכבת המרכזית) והאלטשטאדט (העיר העתיקה) – שוכן באזור 110.

במפת התחבורה הציבורית של אזור 110 תוכלו למצוא את הקווים להם תידרשו במהלך השיטוטים שלכם ברחובות ציריך עם הילדים. קווים שמספרם 2 עד 17 הם חשמליות, ואלה שמספרם 31 עד 916 הם אוטובוסים. תוכלו לחפש מסלולים גם באפליקציית ZVV לטלפון הנייד, אך האפליקציה פועלת בגרמנית, כך שאם אינכם דוברי השפה, תצטרכו להשתמש באפשרויות התרגום שיש בטלפון שלכם.

תחנות חשמלית ואוטובוס מסומנות בבירור, עם מספרי מסלולים. חשמליות הנוסעות לכיוונים שונים באותו מסלול יעצרו משני הצדדים של הרחוב או רציף החשמלית. אם אתם לא בטוחים לאיזה כיוון עליכם לנסוע, בדקו את רשימת התחנות (בתחנת החשמלית) שהחשמלית תעבור בהן. בחלק מהתחנות יש לוחות דיגיטליים המציגים את החשמליות הבאות ואת זמני ההגעה שלהן. בתחנות אחרות יהיו תצוגות מודפסות של חשמליות, תחנות ותדירות.

חשמליות בציריך: מידע נוסף

כרטיסים לנסיעה בודדת: המחירים תלויים בכמה אזורים אתם מתכננים לנסוע. כרטיסים לנוסעים בתוך שני אזורים של 110 יעלו 4.40 פרנק שוויצרי (כ-4.50 דולר) והם טובים לשעה אחת.

כרטיסים: כמו כרטיסים לנסיעה בודדת, המחירים תלויים לאן נוסעים. מעברים של 24 שעות בשני אזורים סמוכים עולים 8.80 פרנק שוויצרי (9.70 דולר). זוהי אופציה טובה אם אתם מתכננים לעשות הרבה סיורים ביום ולא רוצים להתעסק עם קניית כרטיס בכל פעם שאתם צריכים לעלות על חשמלית. הכרטיס היומי של 9:00 מתאים לכל האזורים, מ-9 בבוקר עד 5 בבוקר למחרת, ועולה 26.00 פרנק שוויצרי (28.70 דולר).

כרטיס ציריך: נוסעים עם כרטיס זה נהנים מנסיעה בלתי מוגבלת בחשמליות, אוטובוסים, רכבות, סירות ורכבלים בעיר ובאזורים הסובבים אותה. מחיר הכרטיס עומד כעת על 27 פרנק שוויצרי (29$) ל-24 שעות או 53 פרנק שוויצרי (55$) ל-72 שעות. לרכישת כרטיס ציריך לחצו כאן

היכן לקנות כרטיסים וכרטיסים?: משתמשים יכולים לרכוש את הכרטיסים שלהם ולתכנן את המסלולים שלהם באפליקציית ZVV לנייד, אם כי היא זמינה רק בגרמנית. מכונות כרטיס ZVV מוצבות בכל תחנות החשמלית והאוטובוס ובתחנות הרכבת, ותוכלו לבחור להשתמש בהן בגרמנית, אנגלית, צרפתית או איטלקית. המכונות מפיצות את כל סוגי הכרטיסים של ZVV ומקבלות כרטיסי אשראי נטולי צ'יפים, כרטיסי חיוב וכרטיסי אשראי רגילים, ומזומן ומטבעות.

שעות פעילות: ZVV חשמליות ואוטובוסים פועלים מ-5 בבוקר עד 12:30 בערך בכל ימות השבוע. בימי שישי ושבת, שירות רכבות בשעות הלילה המאוחרות פועל בין השעות 01:00-5:00, אך עם לוח זמנים מופחת. כדי לנסוע באחת מרכבות הלילה (מסומן N על לוחות הזמנים ותחנות), תזדקק לכרטיס ZVV רגיל וכרטיס משלים; הוא עולה 5 פרנק שוויצרי ($5.53) וניתן לרכוש אותו בתחנה או בתחנה.

כיצד לעלות: כרטיסים לנסיעה בודדת וכרטיסים יומיים שנרכשו בתחנת החשמלית אינם צריכים לעבור תיקוף לפני העלייה לחשמלית או לאוטובוס, מכיוון שהם כבר מוטבעים בתאריך ושעה. כרטיסים למספר ימים, כרטיסי ציריך וכרטיסי ריבוי אזורים כולם צריכים להיות מאומתים (מוחתמים) במכונת כרטיסים לפני העלייה לחשמלית.

נגישות: אנשים בכסאות גלגלים או בעלי קשיי ניידות ימצאו חשמליות ידידותיות לכיסא גלגלים או גישה ללא מדרגות בכל החשמליות, למעט קווים 5 ו-15. על משתמשי כיסא גלגלים להיכנס/לצאת דרך הדלת השלישית מחזית החשמלית. ZVV מייעץ להולכים איטיים או לבעלי לקויות ניידות אחרות להישאר ליד חזית החשמלית, שם הנהג יכול לראות אותם ולאפשר להם יותר זמן לירידה מהחשמלית.

נסיעה ברכבת בציריך

לחשמליות ולאוטובוסים של ציריך מתווספות רכבות המופעלות על ידי ה- SBB, מסילת הרכבת הלאומית.

ניתן לרכוש כרטיסי רכבת לרכבות S-Bahn, InterCity (IC) ואינטר-אזוריות (IR) במכונות הכרטיסים לחשמלית ZVV. רכבות אלה מחברות בין חלקים של ציריך שאינם מרושתים על ידי חשמליות, במיוחד פרברי שינה מרוחקים ואזורי פנאי כמו אוטליברג.

אפשרויות נוספות להתניידות בציריך

  • סירה: מאפריל עד אוקטובר, ZSG (חברת הניווט באגם ציריך) בשיתוף עם ZVV מפעילות סירות השטות באגם ציריך ובנהר Limmat. מחירי השייט על האגם מתחילות מ-8.80 פרנק שוויצרי (9$), שזהה לעלות של כרטיס ZVV ל-3 אזורים. מידע נוסף על מחירים ולוחות זמנים, תוכלו למצוא באתר של ZSG.
  • מוניות: מוניות בציריך זמינות בקלות אך יקרות. בהתחשב במערכת התחבורה הציבורית היעילה של העיר, לרוב לא תזדקקו להזמנת מונית בציריך, אלא אם מדובר בשעה מאוחרת בלילה, ואינכם מעוניינים להמתין לרכבת.
  • מוניות משדה התעופה או לשדה התעופה: אם אתם נוחתים בשדה התעופה בציריך עם הרבה מזוודות, ואתם רוצים להסדיר מראש את הנסיעה משדה התעופה למלון, הדרך טובה ביותר היא הזמנת הסעה מראש באמצעות שירות קיוויטקסי, חברה בינלאומית, המתמחה בשירותי הסעה משדה התעופה לבית המלון עבור תיירים ברחבי העולם. דרך Kiwitaxi תוכלו להזמין מונית משדה התעופה מראש, והנהג יפגוש אתכם בנמל התעופה כשהוא נושא שלט עם השם שלכם וייקח אתכם ישירות ליעדכם, ללא לחץ, במחיר הוגן שנקבע מראש לפי מחירון עוד לפני שהמראתם. תוכלו להשתמש בשירות זה גם בנסיעה מהמלון לשדה התעופה בסיום החופשה בציריך, וכן במידה ותבחרו להשתמש במונית לנסיעה ליעדים שונים מחוץ לציריך, אליהם אתם מעוניינים להגיע במהלך החופשה.


  • קורקינטים חשמליים: במידה ויש לכם כמה שעות לטייל בציריך בלי הילדים, מספר חברות מציעות תכניות שיתוף קטנועים וקורקינטים חשמליים, ביניהן: Circ, Bird, ו-Lime. תוכלו לבחור את האפליקציה בה תרצו להשתמש, להוריד אותה לטלפון הנייד ולהירשם באמצעות כרטיס אשראי. כל האפליקציות מציגות את המיקומים של הקטנוע הזמין הקרוב ביותר אליכם, וכשתסיימו להשתמש בו, תוכלו להחנות אותו ולהמשיך בדרככם.
  • השכרת רכב בציריך: אם אתם מטיילים בשוויץ ברכב שכור, מומלץ להחנות אותו עם ההגעה לציריך, ולהשתמש בו רק לנסיעות מחוץ לעיר. עוד מומלץ לוודא מראש, שלמלון בו תשהו יש חניה בה תוכלו להשאיר את הרכב השכור, משום שהחניה בציריך מוגבלת מאוד וגם יקרה מאוד.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל