עונה מומלצת לחופשה בציריך

מזג האוויר בציריך ועונה מומלצת לחופשה

אם אתם מתלבטים מתי הכדאי לטוס לציריך, בכתבה הזו תוכלו למצוא את כל המידע שאתם צריכים לדעת על מזג האוויר בציריך, כולל טמפרטורות ממוצעות לפי חודשים ועונות, וכן, אירועים ופסטיבלים המתרחשים בעיר מדי שנה, שאולי תרצו לשקול לטוס בסמיכות אליהם, ולשלב אותם במהלך החופשה בציריך.

   הזמנת דילים לציריך   |   הזמנת דילים לבאזל   |   טיולים מאורגנים לשוויץ

ציריך היא העיר הגדולה ביותר בשוויץ, בה מתרכזים מרכזי התרבות והמסחר של המדינה. ציריך מחזיקה גם בתואר הנחשק: העיר הראשונה במדד איכות החיים בעולם. העובדה שבעיר גרים מעל למיליון תושבים אינה מונעת ממנה להיות נינוחה ורגועה – יעד אירופאי במיטבו, המאופיין בסמטאות הציוריות, בוטיקים מיוחדים ומסעדות מצוינות.

מזג האוויר בציריך נחשב קריר לאורך כל השנה, עם מספר ימי חמסין בודדים בקיץ (כתוצאה מההתחממות הגלובלית, בשנים האחרונות מספר ימי החמסין בחודשי הקיץ גדל) אם אתם מתכננים חופשה בציריך, חשוב מאוד לשים לב לתקופה בה את טסים, שכן ככלל קר שם יותר מאשר בישראל, החורף מלווה בשלגים ויש להיערך לחופשה חורפית עם בגדים מחממים במיוחד (תרמיים). גם בקיץ מומלץ להביא בגד ארוך דק לשעות הערב ונעליים סגורות לימים גשומים.

חופשה בציריך – עוד מידע למטייל

ציריך – בתי מלון מומלצים עם ילדים בשוויץ

השכרת רכב בציריך – מידע והשוואת מחירים

טיסות לשוויץ – השוואת מחירים ומידע למטייל

קניית פרנק שוויצרי לטיול – טיפים והסברים

e-sim ו-sim לשוויץ – המלצות שימושיות ומידע חשוב

מזג האוויר בציריך בקיץ הוא חמים ולח, ממוצע הטמפרטורות בקיץ נע באזור ה-19 מעלות צלזיוס. במהלך הקיץ בציריך יש היתכנות לגשם, ממוצע ימי גשם חודשיים עומד על 17 ימים וכ- 90 מ"מ משקעים בממוצע. בחורף מזג האוויר בציריך קר ומושלג, ממוצע הטמפרטורות נע בין 7 מעלות עד 2 מעלות מתחת לאפס בממוצע, עם ממוצע של כ-17 ימי גשם בחודש.

העונה המומלצת לחופשה בציריך

העונה המומלצת לחופשה בציריך היא האביב, או אם נדייק, חודש יוני, הנחשב לאביב בציריך, והוא מומלץ במיוחד. במהלך חודש יוני בציריך, הטמפרטורה מתחילה לעלות ועומדת על כ-20 מעלות בממוצע. קחו בחשבון, שציריך הוא יעד גשום במהלך כל השנה, לכן כדאי להגיע לעיר מצוידים במטריה חזקה, בגדים ארוכים לשעות הערב ונעליים סגורות שמתאימות להליכה בגשם, על מנת שתוכלו ליהנות מהחופשה, בלי שמזג האוויר בציריך יתפוס אתכם בלתי מוכנים.

עונות השנה בציריך

מזג אוויר בציריך באביב

במהלך האביב, מזג האוויר בציריך מתחיל להתחמם, הימים מתארכים והשמש מתחילה לצאת. עם זאת, צריך לזכור, שגם באביב, ציריך היא עיר גשומה מאוד. בחודשי האביב בציריך יש כ-18 ימי גשם חודשיים בממוצע, וכ-90 מ"מ משקעים חודשיים.

האביב, היא העונה המומלצת לחופשה בציריך בזכות מזג האוויר הנעים (יחסית לחורף הקר). ממוצע הטמפרטורות בחודשי האביב בציריך נע בין 10 ל-17 מעלות צלזיוס, כך שמומלץ להגיע עם בגדים ארוכים ומעילים איכותיים.

מזג אוויר בציריך בקיץ

מזג האוויר בציריך בקיץ, הוא חמים ולח, הטמפרטורה נוחה לטיול בחוץ ויכולה להגיע לפעמים לכ-30 מעלות. עם זאת, חשוב לציין, שלפעמים יורדים גשמים גם במהלך הקיץ בציריך. בממוצע יש כ-17 ימי גשם בכל חודש מחודשי הקיץ בציריך, עם כמות משקעים חודשית של כ-90 מ"מ. הטמפרטורות נעות בחודשים אלו בין 13 מעלות ל-30 מעלות צלזיוס. בימים שמשיים ניתן לעשות שייט באגם שעובר בציריך (הנקרא אגם ציריך), או להגיע לאחת מנקודות השחייה באגם בהם מוצבים מצילים וניתן להיכנס למים.

מזג אוויר בציריך בסתיו

מזג אוויר בסתיו בציריך מאופיין בגשמים רבים, לצד שלכת מרהיבה ביופייה, הצובעת את רחובות העיר בגוונים חומים וכתומים. במהלך חודשי הסתיו בציריך, הטמפרטורות מתחילות לצנוח, והן נעות בין 2 עד 16 מעלות צלזיוס במשך העונה. מבחינת גשמים, צפויים להיות כ-18 ימי גשם בממוצע בחודשי החורף בציריך, וכ-70 מ"מ משקעים חודשיים.

מזג האוויר בציריך בחורף

מזג אוויר בציריך בחורף הוא סגרירי, קר ומושלג מאוד. שיא החורף הוא בחודש ינואר. במהלך חודש ינואר בציריך הטמפרטורות עשויות לרדת עד לכחמש מעלות מתחת לאפס. לכן, חופשה בציריך בחורף אינה מתאימה לכל אחד. חופשה בציריך בחורף דורשת הכנה והצטיידות בביגוד חורף, שבישראל איננו שימושי גם בשיא הקור. כמו כן, אם אתם מתכננים חופשה בציריך בחורף, חשוב לתכנן את המסלול בהתאם, ולכלול בו בעיקר מקומות מוגנים מקור וממוזגים. אם אתם מתכננים חופשה בציריך בחורף, סביר שתהיו מעוניינים לשלב בה פעילות סקי באחת מעיירות הסקי הסמוכות לציריך, וכדאי במיוחד לקבוע אותה בחודש דצמבר, כאשר מתקיימות בעיר חגיגות חג המולד.

מזג האוויר בציריך בחודשי החורף מלווה בגשמים ומשקעים רבים. בממוצע יש כ-17 ימים גשם בחודש, עם כמות משקעים חודשית של כ-80 מ"מ. הטמפרטורות נעות בחודשים אלו בין שבע מעלות צלזיוס למינוס שתי מעלות.

אירועים ופסטיבלים בציריך

בציריך יש מספר פסטיבלים מפורסמים המתקיימים מדי שנה בעיר. שימו לב, שחלק מהפסטיבלים והאירועים גורמים לשינויים בתחבורה הציבורית ובכבישי העיר, לכן יש לבדוק האם בתקופת החופשה שלכם בציריך מתקיים פסטיבל ולהיערך בהתאם, גם אם אינכם מתכוונים לקחת בהם חלק. ריכזנו עבורם מספר פסטיבלים בולטים אשר תוכלו לשלב בתוכנית הטיול שלכם בציריך:

פסטיבל ציריך – Zurcher Festspiele

פעם בשנתיים נערך בציריך פסטיבל גדול ומיוחד, במהלכו מתקיימים מופעי אופרה, קונצרטים, תיאטרון קלאסי, תיאטרון מחול ועוד, במספר מיקומים שונים בעיר. חלק מהמופעים אף מוקרנים על מסכי ענק במקומות פתוחים רבים ברחבי העיר לרווחת התושבים והתיירים.

כאמור, הפסטיבל מתקיים פעם בשנתיים (הוא מתקיים כל שנה אי זוגית – 2023,2025 וכו') החל מהמחצית השנייה של חודש יוני ועוד המחצית השנייה של יולי.

פסטיבל שבוע האופניים

מדי שנה, בסוף חודש מאי, מתקיים שבוע האופניים בציריך. פסטיבל זה נחשב לפסטיבל גדול ופופולארי בתחומו, המושך רוכבי אופניים וחובבי הענף מכל רחבי הגלובוס. במהלך שבוע האופניים בציריך מתקיימות תערוכות, המציגות את מגוון החידושים והיצרנים השונים, וכן תחרויות ומופעי רכיכה במסלולים ספורטיביים מיוחדים. הקהל המגיע לפסטיבל יכול להתנסות באופניים השונים המוצגים במהלכו.

הפאסנאכט של ציריך Fasnacht

מדי חודש מרץ מתקיים בציריך פסטיבל ציריך. קרנבל זה הוא קרנבל חורף המתאים לכל המשפחה, הוא כולל מצעדי תחפושות, תהלוכות נגנים ואווירה פורימית עליזה במיוחד. בכיכר המרכזית של העיר מתקיים אירוע מיוחד לילדים, בשיא הפסטיבל נערך מצעד של עשרות קבוצות בלבוש ססגוני מסורתי, ברובע העתיק Niederdorf מומלץ להגיע למצעד זה  עם תחפושות ולקחת חלק במצעד המיוחד.

פסטיבל האביב Sechseläuten

בכל שנה, חוגגים תושבי ציריך את בואו של האביב ביומיים של חגיגות מיוחדות. בשיא החגיגות, תושבי העיר צועדים בצעדה גדולה ושמחה בתחפושות אל עבר רחבת בית האופרה, שם בשעה 18:00 בדיוק נשרפת בובת ענק של איש שלג (Böögg), המסמלת את שריפת החורף ותחילת האביב.

מצעד ציריך Street Parade Zürich

מצעד מיוחד במינו הקורא לשלום, חופש, נדיבות, אהבה וסובלנות, בליווי מופעים של אומני טכנו אטרקטיביות מכל העולם. המצעד נערך לאורך הרציפים והרחובות הסמוכים לשפת האגם. הפסטיבל מתקיים מדי חודש אוגוסט ומושך תיירים רבים.

פסטיבל הסרטים של ציריך Zurich Film Festival

פסטיבל סרטים בינלאומי המתקיים מדי שנה בסוף ספטמבר. לפסטיבל הסרטים של ציריך מגיעים שחקנים צעירים ואנשי קולנוע רבים, ובמהלכו מוקרנים סרטים עלילתיים וסרטים קצרים.

יריד האמנות הבינלאומי Art International Zurich

יריד אמנות בינלאומי גדול של אומנות בת זמננו, המתקיים מדי שנה במרכז הקונגרסים בציריך. ביריד מבקשים אמנים מוכרים לצד אמנים אנונימיים מכל רחבי אירופה, להציג את האומנת שלהם – עבודות ציור, פיסול, צילום ווידיאו. מרכז הקונגרסים הופך, למעשה, למוזיאון לאמנות בת זמננו המספק הצצה לאומנים והפנים שמאחורי יצירת האומנת, כל הפרטים ביריד מוצעים למכירה.

שווקי חג המולד בציריך

בציריך, כמו בכל הערים המרכזיות באירופה, מתקיימות במהלך חודש דצמבר חגיגות חג המולד. העיר נצבעת בצבעי הכריסמס המיוחדים, ועצי אשוח מפוזרים ברחבי העיר. כמו כן, בציריך מוקמים מספר שווקי כריסמס יפהפיים ומיוחדים המציעים מאכלים מסורתיים, מזכרות מיוחדות מהעיר, עבודות יד של תושבי העיר ועוד.

שוק חג המולד המרכזי של ציריך מוקם מדי שנה במתחם התחנה המרכזית (Zürich Hauptbahnhof) – מקום מקורה עם מאות דוכנים של אומנת, מתנות, מאכלים ושוקלדים. יש במקום גם פעילויות לילדים.

מזג אוויר בציריך במהלך חודשי השנה

מזג האוויר בציריך בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: -2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 15 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בציריך בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: -2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בציריך במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 18 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בציריך באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 18 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בציריך במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 17 ימים

כמות משקעים: 90 מ"מ

מזג האוויר בציריך ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 21 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 18 ימים

כמות משקעים: 110 מ"מ

מזג האוויר בציריך ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 24 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 24 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 17 ימים

כמות משקעים: 80 מ"מ

מזג האוויר בציריך באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 23 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 25 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 16 ימים

כמות משקעים: 120 מ"מ

מזג האוויר בציריך בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 23 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 19 ימים

כמות משקעים: 80 מ"מ

מזג האוויר בציריך באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 21 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בציריך בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 19 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בציריך בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: -1 מעלות צלזיוס

טמפרטורת המים הממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 1 שעות

ימים גשומים: 16 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

Zürich WEATHER

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל