מזג האוויר בשוויץ

מזג האוויר – העונה המומלצת לטיול בשוויץ

מתכננים טיול בשווייץ? יצרנו עבורכם מדריך מפורט ומלא, המבוסס על מידע מטאורולוגי עדכני, המציג את תנאי מזג האוויר בשווייץ לאורך עונות השנה השונות, לפי יעדים תיירותיים שונים – כך תוכלו להחליט מהי העונה המומלצת לטיול בשווייץ עבורכם

   הזמנת דילים לציריך   |   הזמנת דילים לבאזל   |   טיולים מאורגנים לשוויץ

שוויץ, מדינה קטנה במרכז אירופה עם נוף הררי פסטורלי, נהנית מאקלים מתון ומארבע עונות ברורות. עונת שיא התיירות בשוויץ היא ביולי ובאוגוסט, והעונה החלשה בשוויץ היא באוקטובר עד מרץ. העונה המומלצת לחופשה בשוויץ תלויה כמובן בסוג החופשה שלכם, בין אם אתם מתכננים חופשת סקי בשוויץ, חופשה שמלאה בהליכות בטבע או חופשה לטיול בעיר הגדולה. לכל סוג של חופשה בשוויץ יש תקופה מומלצת בשנה שבה תוכלו להוציא את המיטב מהטיול. תוכלו גם לתכנן את הטיול סביב פסטיבל מוזיקה, חג מסוים, חגיגות הקרנבל או לנסות להגיע בתקופה שקטה יותר.

מזג האוויר בשוויץ משתנה מאוד מאזור לאזור ובמדינה יש מספר סוגי אקלים במקומות שונים.

עוד כתבות שכדאי לקרוא

השכרת רכב בשוויץ – טיפים והשוואת מחירים

טיסות לשווייץ – השוואת מחירים והזמנות

eSim וסים לשוויץ – המלצות שימושיות ומידע חשוב

קניית פרנק שוויצרי לטיול – טיפים והסברים

עונות השנה בשווייץ

אביב בשוויץ

האביב בשוויץ נמשך ממרץ ועד מאי. עם זאת, מזג האוויר בשוויץ עדיין קר ברוב חודשי האביב, ומתחיל להתחמם בדרך כלל רק בחודש מאי. עונת הסקי בחלק מאתרי הסקי בשוויץ נמשכת עד לחודשי האביב, לעיתים עד חודש מרץ ולעיתים אפילו עד אפריל.

קיץ בשוויץ

הקיץ בשוויץ נמשך מיוני עד אוגוסט. בדרך כלל בקיץ בשוויץ הימים חמים עם טמפרטורות שמגיעות עד לכ30 מעלות צלזיוס והלילות נעימים או קרירים. הקיץ בשוויץ היא עונה מעולה לטיולים בטבע כיוון שכל שבילי ההליכה פתוחים בדרך כלל, אך מצד שני זוהי עונת השיא של התיירות בשוויץ כך שמספר התיירים גבוה, ואתרי התיירות מלאים יותר מבזמן אחר של השנה.

סתיו בשוויץ 

הסתיו בשוויץ נמשך מספטמבר ועד נובמבר. בספטמבר מזג האוויר בשוויץ מעולה (אך עלול להיות קריר לעיתים), בנוסף לעובדה שניתן לצפות לפחות תיירים מבחודשי הקיץ. באוקטובר מזג האוויר מתחיל להתקרר לקראת החורף.

חורף בשוויץ

החורף בשוויץ נמשך מדצמבר ועד פברואר. החורף הוא כמובן העונה המומלצת לחופשת סקי בשוויץ, אך מלבד עונת הסקי שבשיאה, חופשה בשוויץ בחורף יכולה לספק גם נופים מרהיבים של הרים מלאי שלג, נסיעות ברכבת בין נופים מושלגים, חופשה מרגיעה בבקתה הררית עם נוף חורף קסום, ועוד. החורף בשוויץ הוא קר מאוד, עם טמפרטורות שעלולות לעיתים לרדת מתחת לאפס. בחורף תוכלו ליהנות מחופשה בתקופת חג המולד בשוויץ עם שווקי קריסמס חגיגיים, בקתות בשלג ועוד.

עונות מומלצות לחופשה בשווייץ לפי יעדים

העונה המומלצת לחופשה בציריך

מזג האוויר בציריך הוא מתון וגם בקיץ לא חם מדי בדרך כלל. העונה המומלצת לחופשה בציריך מבחינת מזג האוויר בשוויץ היא בחודשי הקיץ, עם טמפרטורות חמות ונעימות במהלך היום ולילות קרירים. גם בקיץ וגם בחורף יש עלייה במספרי התיירים בציריך: בקיץ התיירים נהנים ממזג האוויר החם וניתן לצפות לעלייה במחירים עקב עלייה בביקוש, ובחורף חלק מהתיירים עוצרים בציריך בדרכם לאתרי סקי או מגיעים לעיר לחגוג את חג המולד והשנה החדשה. בעונות המעבר בציריך, בסתיו ובאביב, כמויות התיירים נמוכות יותר אך מזג האוויר די קר. הסיכוי למזג אוויר נעים יותר יחסית בעונות המעבר יהיה גבוה יותר בחודש ספטמבר או במאי, בהם הטמפרטורות נמוכות בלילה אך במהלך היום יכולות להגיע עד לכ20 מעלות צלזיוס.

העונה המומלצת לחופשה בז'נבה

עונת השיא בז'נבה היא ביולי ובאוגוסט וזוהי גם העונה המומלצת לחופשה בז'נבה. הטמפרטורות חמות אך לא חמות מדי ומגיעות עד לכ26 מעלות צלזיוס. הלילות בחודשי הקיץ בז'נבה עלולים להיות קרירים. בתקופה זו ניתן כמובן לצפות לז'נבה צפופה יותר מבחינות תיירות אך זהו הזמן המושלם לפעילויות בחוץ עם מזג אוויר שמשי ונעים. גם בחורף כדאי להזמין בתי מלון בז'נבה מראש, כיוון שבאיזור מטיילים אוהבי ספורט חורף, או אם מדובר בתקופת חגים. מטיילים שמחפשים להגיע לז'נבה ולהימנע מקהלי תיירים גדולים וממחירים גבוהים מהרגיל, יוכלו להגיע בעונות המעבר (ספטמבר-נובמבר ומרץ-מאי). עם זאת, בעונות אלו ניתן לצפות למזג אוויר קר בדרך כלל. מאי וספטמבר יהיו בחירה טובה יותר בעונות אלו למזג אוויר נעים יותר (טמפרטורות שנעות בין כ8 לכ20 מעלות צלזיוס).

עונת הסקי בשוויץ

מטיילים רבים נוסעים לשוויץ בשביל ספורט חורף, ואם הגעתם לכתבה זו ייתכן שהשאלה העיקרית עבורכם היא מהי העונה המומלצת לחופשת סקי בשוויץ.

בשוויץ ניתן למצוא אתרי סקי שפתוחים במהלך כל השנה, אך בחורף כמובן יש מבחר גדול של אתרי סקי לעומת מספר אתרים בודדים בקיץ. רוב אתרי הסקי בשוויץ נפתחים בחודשי החורף עד מרץ-אפריל, אך תוכלו למצוא גם אתרי סקי שפתוחים עד לחודשי הקיץ. כדי להימנע מאתרי סקי צפופים, העונה המומלצת לסקי בשוויץ היא בעיקר בכל זמן בחורף שלא נופל על תקופת הכריסמס או השנה החדשה, או על כל חג או חופשה ארצית כל שהיא. כמו כן, אם אפשר, כדאי להימנע מחופשת סקי בשוויץ בסופי שבוע. אם אתם מחפשים אתרי סקי פחות מלאים, ביקור באמצע השבוע יהיה הימור טוב יותר (למעט במועדים מיוחדים).

העונה המומלצת לחופשה בבאזל

העונה המומלצת לחופשה בבאזל למזג אוויר נעים היא בקיץ, עם טמפרטורות שמגיעות עד לכ26 מעלות צלזיוס במהלך היום (אך עם סיכוי לגשם לעיתים). עם זאת, גם בקיץ כדאי לארוז ז'קט ללילות קרירים. במאי ובספטמבר בבאזל הטמפרטורות מגיעות עד לכ20 מעלות צלזיוס במהלך היום (אך הלילות יכולים להיות קרירים) כך שמי שמבקש להימנע משיא הקיץ שמביא איתו עלייה במחירים לעיתים ועלייה במספרי התיירים, יכול לבחור בחודשים אלו לחופשה בבאזל.

גם חופשה בחורף בבזל יכולה להיות חוויה נהדרת: בבאזל תוכלו למצוא את אחד משווקי הקריסמס הגדולים ביותר, וגם להנות ממעט שלג.

העונה המומלצת לחופשה בברן

העונה המומלצת לחופשה בברן היא בעונות המעבר (תחילת הסתיו או סוף האביב) למי שמעוניין להגיע בתקופה בה התיירים לא מציפים את העיר, ומזג האוויר לא קר מדי. בספטמבר ובמאי הטמפרטורות מגיעות עד לכ20 מעלות צלזיוס אך הלילות קרים, וחודשים אלו הם מחוץ לתקופה בה התיירות בשיא (למעט מועדים מיוחדים). שאר חודשי עונות המעבר עלולים להיות קרים יותר. גם בקיץ בברן ניתן לצפות לגשם, למרות מזג האוויר הנעים והחם. בקיץ בברן הלילות עלולים להיות קרירים אז כדאי להביא לבוש מתאים. מזג האוויר בברן בחורף קר מאוד (טמפרטורות שנעות באיזור האפס מעלות צלזיוס) וניתן לצפות גם לשלג.

חופשה בשוויץ בקרנבל הפאסנאכט

קרנבל הפאסנאכט מתקיים בשוויץ במספר יעדים בדרך כלל בסוף פברואר-תחילת מרץ, לפני התענית (LENT). שני היעדים הפופולריים ביותר לחגוג בהם את הקרנבל של שוויץ הם באזל ולוצרן. הקרנבל בשוויץ כולל בדרך כלל תהלוכות צבעוניות וחגיגיות עם תזמורות והמוני חוגגים. כל עיר חוגגת בדרך משלה. חופשה בשוויץ בשילוב עם קרנבל הפאסנאכט תעניק לכם חוויה תרבותית מדהימה.

חופשה בשוויץ עם פסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי

פסטיבל הכדורים הפורחים של שאטו דאקס מתקיים מדי שנה בחודש ינואר. בפסטיבל, שנמשך כשבוע, תוכלו לצפות בנוף המרהיב של מאות בלונים פורחים בשמיים. האיזור עצמו בו מתקיים הפסטיבל הוא ציורי ויפהפה, עם אתרי סקי בקרבת מקום.

מזג האוויר בשוויץ לפי חודשים

אלו הטמפרטורות הממוצעות בצלזיוס במספר יעדים פופולריים בשוויץ, לפי חודש. הטמפרטורות הגבוהות הן בדרך כלל בשעות הצהריים, והנמוכות בדרך כלל בשעות הלילה. שימו לב שמזג האוויר בשוויץ לא תמיד צפוי ותחזית מדויקת יותר ניתן לבדוק מספר ימים לפני התאריך הרצוי.

מזג האוויר בשוויץ בינואר

מזג האוויר בינואר בשוויץ הוא קר מאוד, וזהו למעשה החודש הקר ביותר בשוויץ בדרך כלל.

מזג האוויר בציריך בינואר הוא קר עם טמפרטורות שנעות בין כ-1 לכ4 מעלות צלזיוס וכעשרה ימי גשם במהלך החודש. בציריך בינואר ניתן לצפות למספר ימי שלג בודדים.

מזג האוויר בז'נבה בינואר מביא איתו טמפרטורות נמוכות בין כ-1 לכ5 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם ומעט שלג בדרך כלל.

בבאזל בינואר הטמפרטורות נעות בין כ0 לכ5 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם ומעט שלג.

מזג האוויר בשוויץ בפברואר

בציריך בפברואר הטמפרטורות נעות בין כ0 לכ6 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם וכחמישה ימי שלג.

בז'נבה בפברואר הטמפרטורות נעות בין כ-1 לכ7 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם וכשני ימי שלג.

בבזל בפברואר הטמפרטורות נעות בין כ0 לכ7 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם וכ2-3 ימי שלג.

מזג האוויר בשוויץ במרץ

מרץ בשוויץ מביא איתו את תחילת האביב, אך מזג האוויר עדיין קר ועדיין ניתן לגלוש באתרי סקי רבים.

הטמפרטורות בציריך במרץ נעות בין כ3 לכ11 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם וכשלושה ימי שלג בודדים.

בז'נבה במרץ הטמפרטורות נעות בין כמעלה אחת לכ11 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם ומעט מאוד שלג.

בבאזל במרץ הטמפרטורות נעות בין כ3 לכ12 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם ומעט מאוד שלג.

מזג האוויר בשוויץ באפריל

בציריך באפריל הטמפרטורות נעות בין כ6 לכ15 מעלות צלזיוס עם כ11 ימי גשם ומעט מאוד שלג.

בז'נבה באפריל הטמפרטורות נעות בין כ4 לכ15 מעלות צלזיוס עם כ8 ימי גשם ומעט מאוד שלג.

בבזל באפריל הטמפרטורות נעות בין כ6 לכ16 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם ומעט מאוד שלג.

מזג האוויר בשוויץ במאי

מזג האוויר במאי בשוויץ הוא נעים יותר, עם טמפרטורות  מתונות יותר (עדיין לא חם מאוד אך גם לא קר מדי במהלך היום). הלילות עדיין עלולים להיות קרים. זהו זמן טוב למי שרוצה להגיע לשוויץ לפני עונת התיירות.

במאי בציריך הטמפרטורות נעות בין כ10 ל19 מעלות צלזיוס עם כ12 ימי גשם.

בז'נבה במאי הטמפרטורות נעות בין כ8 לכ19 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם.

בבזל במאי הטמפרטורות נעות בין כ9 לכ20 מעלות צלזיוס עם כ11 ימי גשם.

מזג האוויר בשוויץ ביוני

ביוני בשוויץ הקיץ מתחיל והטמפרטורות עולות מעט, אך עדיין לא חם מדי.

בציריך ביוני הטמפרטורות נעות בין כ13 לכ23 מעלות צלזיוס עם כ12 ימי גשם.

בז'נבה ביוני הטמפרטורות נעות בין כ12 לכ23 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם.

בבזל ביוני הטמפרטורות נעות בין כ13 לכ23 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם.

מזג האוויר בשוויץ ביולי

הקיץ בעיצומו, ומזג האוויר בשוויץ ביולי הוא חם. למעשה זהו החודש החם ביותר בדרך כלל בשוויץ.

הטמפרטורות בציריך ביולי נעות בין כ15 לכ25 מעלות צלזיוס עם כ11 ימי גשם במהלך החודש.

הטמפרטורות בז'נבה ביולי נעות בין כ14 לכ26 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם במהלך החודש.

הטמפרטורות בבזל ביולי נעות בין כ15 לכ26 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בשוויץ באוגוסט

באוגוסט בציריך הטמפרטורות נעות בין כ15 לכ24 מעלות צלזיוס עם כ11 ימי גשם במהלך החודש.

בז'נבה באוגוסט הטמפרטורות נעות בין כ13 לכ26 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם.

בבזל באוגוסט הטמפרטורות נעות בין כ15 לכ25 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בשוויץ בספטמבר

עם תחילת הסתיו, מזג האוויר בשוויץ בספטמבר הוא נוח למי שמחפש להגיע מחוץ לעונת התיירות. עם זאת, מזג האוויר בספטמבר בשוויץ עלול להיות קריר אך לא קר מדי. בהמשך הסתיו מזג האוויר הופך לקר יותר.

בספטמבר בציריך הטמפרטורות נעות בין כ12 לכ20 מעלות עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

בז'נבה בספטמבר הטמפרטורות נעות בין כ10 לכ21 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם במהלך החודש.

בבאזל בספטמבר הטמפרטורות נעות בין כ11 לכ21 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם.

מזג האוויר בשוויץ באוקטובר

בציריך באוקטובר הטמפרטורות נעות בין כ8 לכ15 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

בז'נבה באוקטובר הטמפרטורות נעות בין כ7 לכ15 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

בבזל באוקטובר הטמפרטורות נעות בין כ8 לכ16 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בשוויץ בנובמבר

הטמפרטורות בציריך בנובמבר נעות בין כ3 לכ9 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם במהלך החודש.

הטמפרטורות בז'נבה בנובמבר נעות בין כ2 לכ9 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

בבאזל בנובמבר הטמפרטורות נעות בין כ3 לכ10 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בשוויץ בדצמבר

עם תחילת החורף, מזג האוויר בשוויץ בדצמבר הוא קר מאוד ורבים מאתרי הסקי בשוויץ מתחילים את העונה בחודש זה. זהו גם זמן טוב למי שמעוניין ליהנות מאווירת חג המולד החגיגית לקראת סוף החודש.

הטמפרטורות בדצמבר בציריך נעות בין כ0 לכ5 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם, וכחמישה ימי שלג.

הטמפרטורות בז'נבה בדצמבר נעות בין כ0 לכ5 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם, וכשני ימי שלג.

הטמפרטורות בבזל בדצמבר נעות בין כמעלה אחת לכ6 מעלות עם כתשעה ימי גשם, וכשני ימי שלג.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל