חופשה משפחתית במרסיי

מרסיי עם ילדים – אטרקציות מומלצות

אם אתם מתכננים חופשה במרסיי עם ילדים, המדריך הזה מיועד עבורכם. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי אודות מרסיי, עיר הנמל הים תיכונית באזור פרובנס, שבצרפת, רשימה של נקודות הציון ששווה לכם לראות במהלך הטיול והצעות לסיורים ואטרקציות שתוכלו להזמין על מנת להעשיר את החופשה שלכם בחוויות בלתי נשכחות.

     הזמנת דילים לפריז           |           הזמנת טיולים מאורגנים לצרפת

מרסיי היא העיר השנייה בגודלה בצרפת והשלישית בפופולריות שלה. זהו הנמל הים תיכוני הגדול ביותר והמרכז הכלכלי של אזור פרובנס-אלפ-קוט ד'אזור.

אם אתם רוצים לחוות עיר צרפתית עסיסית עם אנשים צבעוניים, האופציה לחופשה במרסיי עם הילדים יכולה להיות אופציה מצוינת עבורכם. משווקים ססגוניים (כמו שוק נואל) בהם תרגישו שאתם באפריקה, ועד לקלאנקס (אזור טבעי של צוקים גבוהים המשתפלים לים – קלאנקס פירושו פיורד), מאזור פאנייר (המקום העתיק ביותר של העיר בו השתכנו המהגרים החדשים), לנמל הישן ולקורניש (הטיילת לאורך הים), למרסיי יש הרבה מה להציע למשפחות עם ילדים, ובכלל.

חופשה במרסיי עם ילדים – עוד מידע שימושי

טיסות לצרפת – השוואת מחירים ומידע חשוב

השכרת רכב במרסיי בצרפת – מה חשוב לדעת

10 בתי מלון מומלצים במרסיי צרפת למשפחות עם ילדים

סים ו-eSim לצרפת – טיפים ומידע שימושי

תחבורה בצרפת – מידע וטיפים למטייל

בילויים ואטרקציות לחופשה משפחתית במרסיי עם הילדים

ריכזנו עבורכם מספר אטרקציות וסיורים שתוכלו לשלב במהלך החופשה במרסיי עם הילדים על מנת להכיר את נקודות הציון הבולטות של העיר הקסומה:

ברוכים הבאים למרסיי: סיור פרטי עם מדריך מקומי

אם אתם מתכוונים להסתובב באופן עצמאי במרסיי עם הילדים, כדאי לכם להקדיש את תחילת הטיול להכרות עם העיר ועם תושביה. תהנו במרסיי מליווי של מדריך מקומי שיספר לכם על כל הטריקים שיעזרו לכם להפיק את המרב מהחופשה שלכם. תוכלו לפגוש את המדריך במלון שלכם, ומשם לצאת כדי להכיר את הסביבה. תקבלו טיפים על המקומות הטובים ביותר לקנות מצרכים, הדרכים הקלות ביותר להתנייד וכדומה. לחלופין, תוכלו לקבוע להיפגש במקום מרכזי או בצומת ומשם להתחיל את הסיור הרגלי. תלמדו על הדברים שחשובים לכם לראות ולעשות, בהתאמה אישית, ואז תוכלו להרגיש נוח יותר לנווט בעיר בביטחון כשיש לכם את כל המידע הדרוש.

להזמנת סיור פרטי עם מדריך מקומי במרסיי לחצו כאן

סיטי פאס של מרסיי

כשמגיעים למרסיי עם ילדים לרוב מתכננים סדר יום עמוס בפעילויות, ושווה לבחון את כרטיס הסיטי פאס, שמוזיל עלויות ומאפשר לכם לנוע בעיר בחופשיות בתחבורה ציבורית.

הסיטי פאס של מרסיי תקף ל-24 שעות, 48 שעות או 72 שעות ומאפשר כניסה לאטרקציות רבות, מוזיאונים, רכבות, סירות, סיורים מודרכים, כרטיסים לתחבורה ציבורית ועוד. הפאס מתאים לתיירים שמעוניינים לגלות את מרסיי עם חבילת הכל כלול.

המבקר מציג את הכרטיס בכניסה למוזיאון או בתחילת הסיור ומקבל את מפתחות העיר. תיהנו מהנחות גם בחנויות מסוימות ומקומות שמקבלים את הפאס.

בין ההטבות הכלולות בכרטיס:

  • גישה בלתי מוגבלת לתחבורה ציבורית למשך תוקף הפאס
  • הנחות וטעימות רבות בחנויות השותפות למבצע
  • הנחות רבות בפעילויות תיירותיות ותרבותיות במקומות מסויימים
  • גישה למוקוום (סגור בימי שלישי)
  • גישה למוזיאון Regards de Provence (סגור בימי שני)
  • שייט לאיי איף או פריאול או סיבוב אחד עם האוטובוס הצבעוני.
  • ביקור בטירת איף בכפוף למזג האוויר – סגור בימי שני במהלך חודשי החורף
  • סיור ברכבת התיירותית לנוטרדאם דה לה גארד או דרך מרסיי העתיקה
  • סיור מודרך חינם בלשכת התיירות כלול בסיטי פאס של-72 שעות והנחה של 30% לפאס של-24 שעות ו-48 שעות,  תקף רק לביקורים של-10€ (יש צורך בהזמנה מראש. בכפוף לזמינות. לא כלולים הפרוייקט של לה קורבזייה וביקורים פרטיים
  • תעריפים מוזלים לילדים (בני 6 עד 12)

להזמנת סיטי פאס של מרסיי לחצו כאן

לעלות ולרדת – האוטובוס הצבעוני של מרסיי

במרסיי, העיר הים תיכונית המהפנטת, ניתן לבלות ימים רבים. אם אתם מוגבלים בזמן (ומן הסתם, סביר להניח שאתם מוגבלים), תשתמשו בכרטיס של האוטובוס הצבעוני כדי להגיע בקלות ל-14 אתרים מרכזיים ברחבי העיר.

לעיר הנמל המדהימה הזו, שנוסדה לראשונה על ידי מלחים יוונים בשנת 600 לפני הספירה, יש הרבה מה להציע. מבזיליק נוטרדאם דה לה גארד המפואר, לוילה מדיטרנה המקסימה, ועד הנמל הישן שבו עוגנות ספינות מזה 26 מאות שנים!

באוטובוס ישנה הדרכה בשמונה שפות עם הסבר על מה שרואים במהלך הנסיעה. זו הדרך הטובה ביותר לגרום לעיר השלישית בגודלה בצרפת להיראות הרבה יותר קטנה!

להזמנת כרטיסים לנסיעה באוטובוס הצבעוני במרסיי לחצו כאן

מבצר ד'איף (Château d’If) – המסלול המהיר

חוויה של הקלאסיקה הספרותית בביקור במבצר הכלא של האי שאטו ד'איף, שהיה ההשראה לרומן "הרוזן ממונטה כריסטו" של אלכסנדר דיומא משנת 1844. תוכלו ללמוד על האסירים שהיו כלואים שם ותהנו מהנופים המדהימים של הנמל הישן!

פרנסיס הראשון מצרפת השתמש בשאטו ד'איף בעיקר כדי להגן על חוף מרסיי מפני פלישה. פרוטסטנטים ורפובליקנים, יחד עם כל מי שהתנגד לשלטון, נכלאו בשאטו ד'איף מ-1580 עד 1871.

אבל האסיר המפורסם ביותר שם היה ללא ספק אדמונד דנטה, גיבור הרומן של דיומא 'הרוזן ממונטה כריסטו' ובניגוד אליו, הביקור שלכם במבצר ד'איף לא יתארך 14 שנות מאסר. להיפך, תבלו שם יום מיוחד מרתק וציורי.

קחו סירה ותהנו מהנופים המדהימים של הנמל הישן. דלגו על התור הארוך של המבצר והכנסו ישר פנימה לחוות את הסיפורים על האסירים הפוליטיים השונים שנכלאו שם לפני שנים רבות, כמו מיראבו והקומונרים של 1871 – הגיבורים המהפכניים.

להזמנת כרטיסים למבצר ד'איף במסלול המהיר לחצו כאן

מווקם (Mucem) – מוזיאון לתרבויות אירופה והים התיכון

אפשר לבקר במווקם במרסיי פעמיים ולחוות שתי חוויות שונות לגמרי. המוזיאון המדהים של הציביליזציות האירופיות והים תיכוניות מכיל את אחד האוספים הגדולים ביותר בעולם של אמנות ותרבות ים-תיכונית. יש שם איורים מוקדמים, תצלומים, ציורים, פסלים, הקלטות אודיו ואפילו תערוכות על כישוף אירופאי עתיק.

במווקם נכונה לכם חוויה שאין כמותה. זהו המוזיאון החדש ביותר במרסיי המוקדש לשימור ולחקר האמנות והתרבות הים-תיכונית והוא פלא אדריכלי בפני עצמו.

לאחר שהתפעלתם מהחזית המרשימה של הבניין, הכנסו פנימה והתבוננו באוסף האינסופי של אוצרות ויצירות תרבות של איזור הים התיכון.  הביטו באלפי החפצים הנדירים המוצגים על פני חללי תצוגה המתעדים את התרבויות המשותפות והמתפתחות של הים התיכון ואירופה, מהעת העתיקה ועד ימינו.

להזמנת כרטיסים למווקם – מוזיאון לתרבויות אירופה והים התיכון לחצו כאן

מרסיי: שייט בפארק הלאומי קלנקס עם ארוחת צהריים

עולים על הסירה בנמל הישן, מול בניין העירייה של מרסיי. במהלך השייט תיהנו ממיץ פירות וקפה המוגשים על ידי הצוות. לאחר מכן תפליגו למפרץ מרסיי תוך כדי האזנה  לצוות הסיפון שיספר על ההיסטוריה של האזור והתרבות המקומית. תעגנו ליד מערת סלע בשם קלנקה, וצאו לשנורקלינג במים הצלולים.

בסביבות הצהריים תעצרו להפסקה לאפריטיף ולארוחת צהרים במזנון מעודן הכולל תוצרת מקומית אורגנית ועונתית. תהנו משתי כוסות רוזה עם הארוחה. לאחר ארוחת הצהריים, תמשיכו לארכיפלג ריו ותעצרו בנקודת תצפית נוספת לשחייה ולהנאה מהנוף. לאחר מכן תשובו לנמל הישן. אם אתם מעוניינים, הצוות הידידותי ישמח לתת לכם שיעור היכרות בניווט סירות.

להזמנת שייט בפארק הלאומי קלנקס עם ארוחת צהריים

מרסיי: סיור מורשת יהודית

ביקור במרסיי עם ילדים הוא הזדמנות להכיר מעט את המורשת היהודית של העיר. לסיור זה יאספו אתכם מהמלון או מספינת הקרוז שלכם.

התחנה הראשונה בסיור היא בית הכנסת המרשים ברטויי של מרסיי עם קיר הזיכרון שבו. הסיור ממשיך אל הרובע היהודי שבו חנויות עם חפצי קודש ומסעדות כשרות. התחנה הבאה היא בנקודה הגבוהה ביותר במרסיי, נוטרדאם דה לה גארד. לאחר מכן סעו לאורך כביש החוף לתצפיות על הנופים הנהדרים של הצוקים והחופים. בתום הסיור, תעברו במקומות מפורסמים במרכז מרסיי כמו ארמון לונגשאמפ, הנמל הישן והשכונה העתיקה ביותר, הפאנייר.

להזמנת סיור מורשת יהודית במרסיי לחצו כאן

מרסיי עם הילדים – איפה כדאי לבקר

במהלך הטיול במרסיי עם ילדים יש מספר תחנות שמומלץ לשלב במסלול שלכם, בין אם במסגרת סיורים וטיולים אליהם תצטרפו ובין אם באופן עצמאי, בקצב ובמועד שנוחים לכם.

הנמל הישן: לראות את הדייגים שמוכרים את הדגה שלהם במכירה פומבית זו חובה. לשוטט בנמל הישן של מרסיי בערב קיץ זו חוויה בלתי נשכחת… אפשר להנות מחוויה דומה בנסיעה לאיי פריול או שאטו ד'איף ולחזור מאוחר אחר הצהריים.

תצפית יפה על הנמל גם מפאלה דו פארו (ארמון פארו). שדרת קאניבייר המפורסמת שיורדת ישר לנמל. עם זאת, הקאניבייר לא כל כך מעניין למרות המוניטין שלו.

לה פאנייר: עיר עתיקה ממש ליד הנמל הישן.  פאנייר פירושו סל בצרפתית, אבל במרסיי זהו שמו של האזור העתיק ביותר של העיר. באמצע האזור הזה ניצבת אנדרטה ישנה נפלאה – שאריטה, ובה כיום מוזיאונים ותערוכות. האזור דומה לכפר בפרובנס, ממש במרכז העיר.

הרבה בעלי מלאכה, אמנים, חנויות עם חפצים בעבודת יד ומסעדות יפות. תוכלו להנות שם משיטוט ברחובות הצרים עם הבניינים הצבעוניים הישנים עד לקתדרלת לה מייג'ור ולמוזיאון החדש מוקוום. אתר האינטרנט של האזור הזה –  Le Panier de Marseille מכיל פרטים ומפות.

לה מייג'ור: קתדרלה ענקית על החוף. זוהי הקתדרלה היחידה שנבנתה במאה ה-19 בצרפת, הארכיטקטורה האדירה שלה בסגנון פוסט ביזנטי הופכת אותה למקום נפלא לבקר בו בפנים ובחוץ, עם טיילת גדולה חדשה לגמרי (2016).

המוזיאון של הארכיאולוגיה הים-תיכונית:  האנדרטה הנפלאה בלה פאנייר. Centre de la Vieille Charité, 2 Rue de la Charité, 13002 Marseille. טל': 04 91 14 58 59, פקס: 04 91 14 58 76

המוזיאון לשרידי עתיקות רומאים:  (מוזיאון דה דוק רומיין) (הנמל הישן מהתקופה הפיניקית והרומית), Place Vivaux, 13002 Marseille. טלפון: 04 91 91 24 62

נוטרדאם דה לה גארד: הכנסייה הגדולה המשקיפה על העיר. דייגים נהגו לקבל ברכה על סירותיהם בכנסייה זו. ניתן עדיין לראות דגמים רבים של סירות מוצגים בכנסייה. זוהי נקודת תצפית לאחד מהנופים היפים של העיר.

ניתן להגיע ברכבת התיירים מהנמל הישן לכנסייה – אפשר לרדת מהרכבת, לסייר מסביב ולעלות על רכבת מאוחרת יותר חזרה לנמל. המקום הוא במרחק של כ-15-20 דקות הליכה מהנמל, אבל מאד תלול.

נואלל: האזור שמסביב לתחנת הרכבת התחתית Noailles הוא אחד המעניינים בעיר. עם חנויות ערביות והודו-סיניות, חלק מהרחובות נראים כמו שוק באלג'יריה. אזור מרתק.

 לה קור ג'וליין ו-לה פליין: אזור בילוי עם חנויות ספרים, בתי קפה, מזרקות ומגרש משחקים לקטנים (תחנת המטרו Cours Julien/Notre Dame du Mont). זהו אזור טרנדי של מרסיי, עם הרבה גרפיטי. הרבה ברים ומסעדות בלילה. לה פליין הוא השם המקומי של כיכר ז'אן ז'ורס (Place Jean Jaurès) הקרובה לקור ג'וליין  בכל יום חמישי ושבת בבוקר שוק פליין הוא המקום לעשות בו קניות. ביום רביעי בבוקר תוכלו להנות מהשוק עם תוצרת של החקלאים המקומיים עם פירות וירקות אורגניים.

בולוואד לונגשאמפ ו-פאלה: (הטירה והשדרה של לונגשאמפ). מכנסיית הרפורמה (במעלה הקאנבייר) תוכלו לשוטט בשדרות לונגשאמפ, שם תוכלו לראות בניינים ישנים של המעמד הגבוה ולהגיע לארמון לונגשאמפ. כדאי לבקר בארמון אם כי לא ייקח לכם הרבה זמן. תוכלו לבקר במוזיאון לאמנות וכן במוזיאון להיסטוריה של הטבע.

לה קורניש: שביל הליכה וכביש ליד הים עם נופים מקסימים של הים, שאטו ד'איף מדרום, ולה–קלאנקס [צוקי סלעים המשתפלים לים] ממזרח. נמל ציורי קטן מתחת לוויאדוק, מדהים במיוחד.

פארק בורלי: פארק גדול ונהדר, 300 מטר מהים. אחרי סיאסטה בפארק, לכו לשתות משהו באסקאל בורלי (מקום עם מסעדות וברים רבים על החוף) כדי לראות את השקיעה.

חופי ים במרסיי: האופייניים ביותר הם קטלאנים, פרופטס, פוינט רוז' וקורבייר. עם זאת, לאחר גשם, חלק מהם עלולים להיות מזוהמים וייסגרו. מקומות נחמדים לשחות ולהירגע על הים נמצאים גם בקורניש, על הסלעים שלפני וואלון דה אופס, וליד המחנה הצבאי במאלמוס.

יוניטה דה-הביטסיון: בניין מגורים שעוצב על ידי לה קורבזייה. הבניין נקרא בפי תושבי המקום בית השוטים. המבנה כולל רחוב עם חנויות, כנסייה, בית ספר לילדים ודיור. תוכלו לעלות לגג וליהנות מהנוף עוצר הנשימה של מרסיי בין הגבעות לים (10:00-18:00). יש גם בר/מסעדה/מלון בקומה השלישית. קחו אוטובוס B1 ממטרו Rond-Point du Prado.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל