חופשה משפחתית בליון

ליון עם ילדים – המלצות ואטרקציות לחופשה משפחתית

בליון שבצרפת אולי אין מונומנטים מפורסמים, כמו מגדל אייפל או פסל החירות, אבל בהחלט אפשר ליהנות בה מחופשה משפחתית מפנקת, עם אטרקציות ובילויים, שכל בני המשפחה יאהבו. בליון יש שכונות מקסימות, עם מבנים ארכיטקטוניים מיוחדים, מה שהופך את השיטוט ברחובותיה לחוויה בפני עצמה.

     הזמנת דילים לפריז           |           הזמנת טיולים מאורגנים לצרפת

ליון היא העיר השלישית בגודלה בצרפת, ומרכז המטרופולין השני בגודלו במדינה. זוהי בירת מחוז רון-אלפ ומחוז הרון. היא ידועה כעיר גסטרונומית והיסטורית עם סצנה תרבותית תוססת. ליון נחשבת גם למקום הולדתו של הקולנוע. בשנים האחרונות, העיר גם מסבירת פנים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, מה שאומר ששיטוט ברחובות ליון עם ילדים הוא חוויה בטוחה ומהנה יותר מבעבר. תוכלו להרשות לעצמכם "ללכת לאיבוד" ברחובות העיר, וליהנות מגילוי עצמאי של פינות חמד ואטרקציות לא מתוכננות, בלי לעקוב אחרי מדריך תיירים. עם זאת, כשיוצאים לחופשה בליון עם הילדים, עדיף לא לבנות רק על בילויים ספונטניים, ולתכנן מראש לפחות את חלק מהפעילויות.

במשך רוב השנה, ליון אינה עמוסה במיוחד בתיירים. האזור התיירותי שלה מתרכז במיוחד בפורוייר ובליון הישנה, שם ניתן ליהנות מבילוי במדרחוב הגדוש במבלים ובהולכי רגל. התקופה העמוסה ביותר מבחינה תיירותית בליון היא במהלך פסטיבל האורות המתקיים בה מדי שנה בחודש דצמבר, אז ליון הופכת במשך ארבעה ימים ל-"עיר האורות", הכינוי שנהוג להצמיד בדרך כלל לבירה, פריז, ומתקיימים בה מופעי תאורה ומוזיקה מרהיבים, שמושכים אליה תיירים מרחבי צרפת ומהעולם כולו. אם אתם מתכוונים להגיע לליון עם ילדים בתקופה זו של השנה, מומלץ לתזמן את מועד החופשה לימי הפסטיבל.

חופשה בליון – עוד מידע למטייל

ליון, צרפת – מלונות מומלצים למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בליון צרפת – השוואת מחירים והמלצות

טיסות לצרפת – השוואת מחירים ומידע חשוב

סים ו-eSim לצרפת – טיפים ומידע שימושי

תחבורה בצרפת – מידע וטיפים למטייל

ליון סיטי קארד

חופשה בליון עם ילדים יכולה להיות עניין לא זול, ולכן כדאי לחסוך איפה שאפשר. לשם כך, תוכלו לרכוש את כרטיס העיר של ליון, שיאפשר לכם גישה בלתי מוגבלת לתחבורה ציבורית ול- 23 מוזיאונים (כולל תערוכות זמניות). בנוסף, הכרטיס מאפשר לכם ליהנות ללא תוספת תשלום מעוד אטרקציות בליון לכל המשפחה, כמו הפלגות בנהר, סיורי הליכה מודרכים ועוד, וגם מהנחות משמעותיות על פעילויות פנאי שונות ובקניות בחנויות ובבוטיקים ברחבי העיר.

ניתן להזמין כרטיס עיר של ליון למשך 24, 48 או 72 שעות.

להזמנת סיטי קארד של ליון לחצו כאן

אטרקציות ובילויים בליון עם ילדים

ריכזנו עבורכם עוד כמה מהאטרקציות שתוכלו לשלב במהלך החופשה בליון עם הילדים. אם מצאתם אטרקציה שנראית לכם מתאימה לחופשה המשפחתית בליון, תוכלו להזמין אותה ישירות דרך הקישורים המצורפים, ולהגיע לחופשה בראש שקט ובידיעה, שמקומכם מובטח.

האקווריום של ליון

האקווריום של ליון הוא ביתם של מגוון מיני יצורים ימיים טרופיים, ארבעה סוגי כרישים ומיני דגים מאמריקה, אירופה ואפריקה. תוכלו לפגוש בו את דג המלאכית הצבעוני עם המסכה הצהובה, את דג הפנתר המנוקד ואת דג הדורבן הדוקרני ועוד יצורי ים מוכרים יותר, כמו דגי ליצן, סוסי ים ומדוזות.

אזור הכרישים הוא גולת הכותרת של האקווריום של ליון, בו שוחים כרישים מסוגים שונים, כולל כרישים קטנים אוסטרליים.

להזמנת כרטיסים לאקווריום של ליון לחצו כאן

מוזיאון דה קונפלואנס

המבנה המרהיב של מוזיאון דה קונפלואנס ממוקם דרומית לליון, בנקודת המיזוג בין שני הנהרות החוצים את העיר, הרון והסון, וממש כמו המיזוג בין הנהרות, המוזיאון ממזג בין אמנות ומדע, והוא דרך נפלאה לבלות יום תרבותי במהלך החופשה בליון עם ילדים.

תוכלו לחקור בו את מסתרי התרבות האנושית ומדעי הטבע, עם תערוכות המקיימות דיאלוג בין דיסציפלינות שונות, כמו פליאונטולוגיה, מינרלוגיה, זואולוגיה, אתנוגרפיה, ארכיאולוגיה, מדע וטכנולוגיה.

מומיות מצריות, שלד דינוזאור בן 155 מיליון שנה, מאובנים והעתק של ספוטניק 2 הם רק חלק מהפלאים שתוכלו למצוא במוזיאון.

בנוסף לתערוכות והאוספים המוצגים במוזיאון, הבניין בו הוא ממוקם הוא יצירת אומנות בפני עצמו. הארכיטקטורה של מוזיאון דה קונפלואנס עוצבה על מנת לאפשר גילוי, פליאה ושיתוף ידע, המתאים לכל הקהלים.

להזמנת כרטיסים למוזיאון דה קונפלואנס לחצו כאן

ספארי דה פיוגרס

אטרקציה נוספת שתוכלו לשלב בחופשה בליון עם הילדים היא חוויית ספארי מרגשת, במרחק נסיעה קצר מהעיר. בספארי דה פיוגרס, רק שעה אחת מליון, ואלנס או סנט אטיין, תוכלו לפגוש למעלה מ-1,000 חיות מסתובבות חופשי בשטחים מרווחים המדמים את בתי הגידול הטבעיים שלהם. פארק החיות הגדול ביותר בכל האזור כולל מסלולים ואזורים המיועדים לנהיגה או להליכה, כך שתוכלו לחוות מישורים דמויי סוואנה אפריקאית, יערות אמריקאים ובתי גידול רחוקים אחרים מהמכונית או ברגל.

לאורך הדרך, תראו פילים, זברות, קרנפים, היפופוטמים, אנטילופות, דובים שחורים, ביזונים, נמרים, זאבים, נמרי שלג, קופים, זוחלים ועוד.

להזמנת כרטיסים לספארי דה פיוגרס לחצו כאן

שאטו דה וולטר

חופשה בליון עם ילדים היא הזדמנות לבקר בטירה, שנראית כאילו נלקחה מהאגדות. שאטו דה וולטר היא המקום שבו בילה הסופר, ההיסטוריון והפילוסוף הצרפתי משנות ההשכלה, את 20 השנים האחרונות לחייו.

בטירה מוצגות כמה מיצירותיו, וכן פסלים ואוספי אמנות. בסיור תלמדו על ההיסטוריה על דמות המופת הצרפתית תוך כדי שיטוט בקפלה, במוזיאון ובגנים היפים.

להזמנת כרטיסים לסיור בשאטו דה וולטר לחצו כאן

המנזר המלכותי של בראו

עוד חוויה מלכותית שיכולה להתאים לחופשה בליון עם ילדים היא ביקור במנזר המלכותי של בראו – מקבץ של מבנים נזיריים, הממוקם סביב כנסייה גותית המורכבת משלושה מנזרים. המנזר נחשב ליצירת מופת שנבנתה בעבודה קשה ובאהבה.

המבנים מתאפיינים בארכיטקטורה גותית מרהיבה, המשתלבת בסיפורה של מרגרט מאוסטריה, שבתחילת המאה ה-16 הקימה את המבנה המרהיב כאות לאהבתה לבעלה המנוח, פיליבר השני היפה.

להזמנת כרטיסים לסיור במנזר המלכותי של בראו לחצו כאן

לה האמו דה-בף

הבילוי הזה מושלם לחופשה משפחתית בליון. לה האמו דה-בף הוא פארק היין הראשון באירופה, המתגאה ביותר מ-3,000 דברים הקשורים למשקה הענבים המותסס האהוב על כולם!

המבוגרים יוכלו להתרשם מאוסף היינות המרהיב המשקף יותר מ-2,000 שנות היסטוריה של ייצור יין, והצעירים שבחבורה יוכלו "לטוס" מעל הכפר השופע של בוז'ולה ומקונה בקולנוע ה-4D , לשחק במסלול המיני גולף ובמשחק השחמט הענק, והילדים הקטנים יתלהבו לנסוע ברכבת הקטנה בגן, בזמן שההורים מתפנקים עם טעימות יין.

להזמנת כרטיסים ל-לה האמו דה-בף לחצו כאן

מה כדאי לראות בליון עם הילדים?

האטרקציות הקלאסיות:

  • הנוף מבזיליקת פורבייר והבזיליקה עצמה.
  • רחובות וסמטאות בליון הישנה, קתדרלת סנט ג'ין.
  • סמטאות בצלב האדום
  • מוזיאוני גאדג'ן.
  • פארק דה לה טטה ד'אור.

האטרקציות המיוחדות:

  • מוזיאון אורבן, טוני גרנייה ושכונת האו"מ.
  • כנסיית מונה דה גורגוליון, סנט אירין, גורגוליון, שכונת סנט ג'ורג'.
  • ללגום משקה בכיכר סאסונה
  • כנסיית סנט ברונו.
  • פארק גרלנד.
  • שכונת גראט-סייל בוייבאן.

פארקים וגנים בליון

פארק דה לה טט ד'אור – בין שדרת הבלגים, מזח שארל דה גול ושדרת סטלינגרד [מטרו: Masséna/ אוטובוס C1 מספר תחנות מסביב לפארק]. אחד הפארקים העירוניים הגדולים וללא ספק אחד היפים ביותר בצרפת. הפארק האנגלי בסגנונו הושלם בשנת 1862, והוא משתרע על שטח של 1050 דונם. הפארק נחשב פופולרי לבילוי משפחתי בליון. המקומות המעניינים בפארק הן החממות הגדולות, הגן הבוטני, גן הוורדים וה-"מישור האפריקאי", שהתווסף לאחרונה, בו חיות משוטטות בסביבה טבעית. אופציה מושלמת לבילוי בליון עם ילדים.

גדות הרון, מזח שארל דה גול, שדרת גראנד ברטיין, מזח סרבי, מזח סארל, מזח אוגאגנר, מזח קלוד ברנרד, שדרת לקלק [מטרו: Foch, Guillotière, [Stade de Gerland. הגדה הימנית של נהר הרון הפכה לאחרונה מחניון מכוער לטיילת של 5 ק"מ עם נופים שונים ותצפיות נהדרות על אזור הצלב האדום ופרסקל. המקום זכה להצלחה מיידית בקרב המקומיים. אם אתם רוצים לנצל את החופשה בליון עם הילדים לבוקר של רכיבה על אופניים, הטיילת הזו היא המקום המושלם לעשות זאת, למעט בסופי שבוע שטופי שמש, אז הוא צפוף מכדי לרכוב בבטחה.

פארק דה גרלנד, שדרת ג'אן ג'ורס [מטרו: Stade de Gerland]. טיילת גדות הרון מסתיימת בפארק הזה. אמנם אין פה את ההוד של פארק דה לה טט ד'אור, אבל הוא הרבה פחות צפוף, ויש בו כמה דוגמאות נחמדות של גינון מודרני. המקום עדיין בפיתוח, ובעתיד הוא אמור לכסות 800 דונם עם השלמתו.

פארק דה אוטר, כיכר פורוויר/מונטה ניקולאס דה לאנג' (F: Fourvière). הפארק ממוקם בין מגדל המתכת של פורבייר לבית הקברות לויאס. תמצאו כאן טיילת עם גשר נחמד להולכי רגל ממנו נשקפים הנופים הנהדרים של מונטס ד'אור ובוז'ולה. אם אתם משפחה הרפתקנית, יש מסלול הרפתקאות אווירי ומדרון סקי ואופני הרים.

ג'ארדן דה קוריוסיטה (גן הסקרנות), פסאג' דה הוט דה סנט ג'וסט (F: Minimes/St Just). גינה קטנה חבויה בסוף רחוב/חניון, מאחורי דלת מתכת. היא עוצבה על ידי אמנים קנדיים בסגנון סוריאליסטי (מזכיר את מגריט או דאלי). זוהי גם נקודת תצפית נחמדה מאוד לעבר החלק הדרומי של ליון.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל