חופשה משפחתית בליבורנו

ליבורנו עם ילדים – אטרקציות והמלצות לחופשה משפחתית

אם אתם מתכננים לבקר בליבורנו עם ילדים, כחלק מטיול באיטליה, כחלק מקרוז בים התיכון או פשוט כיעד מרכזי לחופשה משפחתית, עם קצת תכנון מוקדם, תוכלו למצוא בה הרבה מה לעשות. במדריך זה תוכלו ללמוד על אטרקציות ופעילויות מומלצות, שתוכלו לשלב בחופשה שלכם בליבורנו.

הזמנת דילים לטוסקנה | הזמנת דילים לאיטליה | הזמנת טיולים מאורגנים לאיטליה

במבט ראשון, ליבורנו היא לא מהערים הציוריות האופייניות לטוסקנה. זוהי עיר נמל מודרנית תעשייתית, אין בלבה עיר עתיקה מימי הביניים והיא שוכנת על חוף סלעי, בשונה מהחופים החוליים הרחבים שנמצאים מצפון ומדרום לה. עם זאת, ליבורנו היא עיר מעניינת מבחינה היסטורית, וכמו ערים אחרות באיטליה, יש לה לא מעט אטרקציות להציע למבקרים.

ליבורנו, המכונה לעתים בפי האנגלים לגהורן, הוא הנמל השלישי בגודלו בחוף הים הטירני של איטליה, אחרי גנואה מצפון ונאפולי מדרום. עד המאה ה-15, במקום שכן כפר דייגים קטן ונמל מקומי צנוע. מעמדה והונו של ליבורנו השתנו כאשר שליטי מדיצ'י של פירנצה הפכו את הנמל של ליבורנו לנמל הים תיכוני העיקרי של טוסקנה.

חופשה בליבורנו – עוד מידע למטייל

השכרת רכב בליבורנו – מידע והשוואת מחירים

טיסות לאיטליה – השוואת מחירים ומידע חשוב

טיסות פנים באיטליה – השוואת מחירים והזמנת כרטיסים

10 מלונות מומלצים למשפחות בליבורנו, איטליה

eSIM וסים לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

בסביבות אמצע המאה ה-19 הופיעו בליבורנו בתי המרחץ הראשונים של איטליה, שפתחו מסורת שנמשכת עד היום. בתי המרחץ של העיירה ממוקמים לאורך טיילת קו החוף המשתרעת על פני קילומטרים רבים בין מבנים מרשימים מהמאה ה-19, וילות בסגנון ליברטי וצמחייה מקומית של עצי אורן, טמריסק והרדוף.

ליד הים ניתן למצוא מבנים מרשימים, ביניהם: האקדמיה הימית, בית הספר היוקרתי להכשרת לקציני הצי האיטלקי, אקווריום העיר, המוזיאון לתולדות הטבע של הים התיכון, מסלול המירוצים קפרילי וה- Terrazza Mascagni  ממנה נשקף נוף נפלא של כמה מהאיים של הארכיפלג הטוסקני: אלבה, קפראיה וגורגונה וקורסיקה.

אטרקציות בליבורנו למשפחות עם ילדים

ליבורנו: כרטיס אוטובוס עלה ורד 24 שעות ביממה

תיהנו מהאטרקציות של ליבורנו מסיפון אוטובוס התיירים עם כרטיס עלה ורד וכך תכירו את השער של טוסקנה לים התיכון. התפעלו מהמראות של העיר, שתוכננה כעיר אידיאלית במאה ה- 16 לאורך התעלות שנבנו בתקופת המדיצ'ים. עברו על פני המגדלים מהתקופה הרומית וראו את הארכיטקטורה הרנסאנסית של מרכז העיר ההיסטורי ואת ההיסטוריה הימית בנמל של ליבורנו עם צי ספינות הדייגים הגדול. תספגו את האווירה הקוסמופוליטית של העיר במקומות המרכזיים שבה כמו פיאצה דלה רפובליקה ופיאצה גרנדה.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס עלה ורד בליבורנו לחצו כאן

אקווריום ליבורנו

כאן תוכלו לראות את כל האוקיינוסים שבעולם ביום אחד! באקווריום המדהים של העיר ליבורנו, תוכלו לראות דגים מהים התיכון ועד לאיים הקריביים, להתפעל מלמעלה מ- 2,000 כרישים, צבי-ים ודגים טרופיים. תצוגות היי-טק מדמים סביבות ימיות מרחבי העולם ותערוכות אקטיביות מסקרנות לילדים תוך כדי בידור – זה הזמן לצלול פנימה!

התערוכה הענקית של הודו-פסיפיק מכילה כמות עצומה של 30,000 ליטר מים, בהם כרישי זברה מפוספסים שוחים בין להקות של דגי אריה צבעוניים. צאו לטיול בים התיכון, והתפעלו מצבי הים המרהיבים האופייניים למרכז אירופה. תוכלו גם לנסוע אחורה בזמן לים של יוון העתיקה ורומא (יחד עם ספינות טרופות אותנטיות!) ולראות שחזור טכני-קולור של שוניות אלמוגים.

ילדים ירוצו למיכל המגע, שם הם יוכלו לראות מקרוב את בעלי הסנפיר יחד עם תצוגות אינטראקטיביות ענקיות ברחבי האקווריום, המדמות מקרוב את הדגה המפחידה ביותר באוקיינוס.

להזמנת כרטיסים לאקווריום של ליבורנו לחצו כאן

מליבורנו: טיול בפירנצה ובפיזה עם טעימות

אחד הטיולים אליו תוכלו לצאת מליבורנו עם הילדים הוא טיול יום בפירנצה ובפיזה. שימו לב, שהטיול אינו מתאים לילדים קטנים מאוד (מומלץ לילדים מגיל 8. קחו בחשבון שהמסלול אינו מתאים לעגלות ולכיסאות גלגלים).

לאחר שתפגשו את מדריך הטיולים, תצאו לכיוון פירנצה באוטובוס מאובזר ונוח. בפירנצה, ביתן של כמה יצירות מופת של אמנות וארכיטקטורה מתקופת הרנסנס, תשוטטו במורד הסמטאות המפותלות ותבקרו במונומנטים והגלריות האיקוניות של העיר. הסיור מתחיל בפיאצה רפובליקה וממשיך בעקבות דנטה אליגיירי. משם תעברו לפיאצה דלה סיניוריה ותחצו את גשר הקשת של פונטה וקיו מעל נהר הארנו.

לאחר הסיור המודרך תיהנו מזמן פנוי כדי לחקור את העיר בעצמכם: מוזיאון גלריית אקדמיה, שבו תוכלו להתפעל מפסל דוד של מיכלאנג'לו, או לראות את קתדרלת פירנצה בפיאצה דל דואומו.

לאחר מכן, תמשיכו לפיזה. תעברו דרך שער סנטה מריה לפיאצה דיי מירקולי, תתרשמו מאנדרטאות השיש המרשימות ומהדשא הירוק שבו תוכלו להירגע או לצלם תמונות של המגדל הנטוי המפורסם. תוכלו לטפס על מגדל פיזה או לבקר בקתדרלה הקתולית של פיזה מימי הביניים.

להזמנת טיול בפירנצה ובפיזה עם טעימות לחצו כאן

מליבורנו: סיור יום באי גורגונה עם טיול רגלי ושייט במעבורת

סיור היום יוצא מנמל ליבורנו, בשייט מעבורת שנמשך כשעה וחצי. המסע יתחיל עם ההגעה לאי, בסיור קצר בהריסות של וילה רומית ובחנות של האי. משם  תצאו לכיוון כרמי פרסקובלדי בהם עובדים אסירים בייצור היין הנודע "גורגונה". תמשיכו בהליכה על שביל עפר נוח אל טורה וקיה (Torre Vecchia), מבצר פיזאני המשקיף על הים התיכון, ולאחר מכן נמשיך ל"סמאפורו" הישן שאינו כעת בשימוש.

כל השטח מוגן ומחולק לאזורים ברמות שונות. למעט תעלת העגינה – המנוהלת על ידי הנהלת בית הכלא המקומי – אסורה גישה, ניווט, עצירה, עגינה, דיג וצלילה. החוף של גורגונה מאופיין במפרצים רבים, כולל תעלת סירוקו היפהפה, שהיא הפתח לגרוטה דל בוב מרינו, שהיה בעבר מקום המסתור של כלבי הים הנזירים יחד עם תעלות מאסטרה ומרטינה. באי שני ביצורים: מבצר ויקיה ומבצר נואבה, הממוקמים לאורך החלק המזרחי של האי.

להזמנת סיור יום באי גורגונה עם טיול רגלי ושייט במעבורת לחצו כאן

מליבורנו: סיינה, סן ג'ימיניאנו וטיולי יין בקיאנטי

התכוננו למסע יפהפה באזור הכפרי של טוסקנה במיניוואן שייקח אתכם לערים עתיקות מימי הביניים וליקב בו תטעמו יינות מקומיים טעימים. התחנה הראשונה שלכם היא בסן ג'ימיניאנו, אחת הערים האידיליות ביותר בראש הגבעה בטוסקנה, הידועה כמנהטן של הרנסנס. תוכלו להנות מהמגדלים הרבים מימי הביניים המעידים על עושרם של הסוחרים במאות ה-12 וה-13. הנסיעה נמשכת דרך כרמים וגבעות משתפלות עד לסיינה המקסימה, שם תבקרו במרכז ההיסטורי שלה שהוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

סיינה מתהדרת בשפע של אוצרות ארכיטקטוניים, מהקתדרלה הייחודית בשחור-לבן ועד לפיאצה דל קאמפו המרכזית שלה, הידועה בעיקר בזכות מסורת מרוצי הסוסים ההיסטורית של העיר פאליו די סיינה. המדריך שלכם יספר לכם על סיינה ותוכלו לקבל תחושה אמיתית על החיים המסורתיים בעיר האידילית הזו. הסיור ממשיך דרך הנוף הקסום של גבעות טוסקנה, שם תעצרו לבקר בחווה עתיקה ותטעמו שני יינות משובחים תוך כדי תצפית על הנופים המושלמים.

להזמנת יום טיול מליבורנו לסיינה, סן ג'ימיניאנו וטיולי יין בקיאנטי לחצו כאן

טיול חוף מליבורנו לפורטוונרה ולצ'ינקווה טרה

במידה ואתם מגיעים לליבורנו עם הילדים במסגרת קרוז, הטיול הזה הוא אופציה מעולה עבורכם. תפגשו את הנהג הפרטי ליד האנייה שלכם בשעה 8:00 בבוקר לנסיעה של 1.5 שעות לכפר הדייגים המקסים פורטוונרה, עם הבתים הגבוהים והצבעוניים שלו על קו המים. תיהנו מתצפית נוף ים בלתי נשכחת מהצוק עליו ניצבת כנסיית סן פייטרו. הסגנון הג'נובי הגותי שלה מתוארך לשנים 1256-1277. הכנסייה נבנתה על שרידי כנסייה נוצרית מוקדמת ומנזר ביזנטי עם חלקים ממקדש אלילי מהתקופה הרומית.

למרגלות הצוק, יש מערה קטנה על שם הלורד ביירון שמצא כאן מקלט. מפורטוונרה, תתחילו  את הרפתקה שלכם דרך איזור חמש המחוזות של צ'ינקווה טרה, נוף כה ייחודי שבשנת 1998 הוא הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. דרך מצוינת לגלות את האזור הזה היא מהים. יש אפשרות לצאת מהנמל לשיט במעבורת (בעלות נוספת) ל-ורנזה, מקום מצויין להפסקת צהריים במסעדה על הצוקים, המשקיפה אל המפרץ (ארוחת צהריים בעלות עצמית). השייט במעבורת ייקח אתכם על פני ריומאג'ורה ומנרולה עם הזדמנויות צילום נהדרות מהים. שם תפגשו את הנהג לסיור בקורניליה שהוקמה על הגבעה, או לטיול ברחבי ריומאג'ורה או מנארולה. אפשר להמשיך לעיירה הגדולה והעמוסה יותר מונטרוסו, אך שימו לב כי לא ניתן לעצור בכל הכפרים ביום אחד ובסיור הזה, עדיף להתנהל בגמישות ככל האפשר ולראות מה שתספיקו בסופו של דבר. במקומות מסוימים, יש אפשרות לנסוע ברכבת ואם מזג האוויר ותנאי הים טובים, מומלץ על המעבורת המקומית. מה שלא יהיה תחזרו לאניה שלכם בנמל ליבורנו עם זיכרונות נפלאים בערך בשעה 17:00.

להזמנת טיול חוף מליבורנו לפורטוונרה ולצ'ינקווה טרה לחצו כאן

נקודות ציון מרכזיות שכדאי לכלול בטיול לליבורנו עם הילדים

מבצר Fortezza Vecchia di Livorno שנבנה בימי הביניים

מוזיאון ההיסטוריה והטבע, בו מוצגות תערוכות העוסקות בגוף האדם לאורך האבולוציה, גנים בוטניים עם אוסף צמחים ים תיכוניים ותערוכת טבע ימי שבה מוצגים שלדי ליוותנים.

מוזיאון Civico Giovanni Fattori, בו מוצגות יצירות של אמנים איטלקיים (לרוב מהמאה ה-19 וה-20).

האקווריום של ליבורנו (Livorno Aquarium), בו ניתן לראות מינים שונים של דגים ויצורים ימיים נוספים.

שכונת ונציה הקטנה (venezia nuova) שנבנתה ע”י ונציאניים על קבוצת איים המחוברים ביניהם בגשרים. באזור נמצא גם "תיאטרון סן מרקו" הישן בו נולדה המפלגה הקומוניסטית האיטלקית בשנת 1921. ניתן להשקיף על המקום מהכיכר היפה "פיאצה דלה רפובליקה", הכיכר/גשר השני בגודלו באירופה. הכיפה הגדולה של הכנסייה הדומיניקנית ניצבת במרכז שכונת ונציה. לכו לכיוון הכיפה מפיאצה דלה רפובליקה ותהנו מהטיול קרוב לתעלות, ב"ויה בורה" היפה.

בית הקברות האנגלי הישן (העתיק ביותר באיטליה, פתוח בהזמנה). למידע ניתן לפנות במייל אל: livornodellenazioni@gmail.com

Terrazza Mascagni – טיילת מרוצפת באריחים בצבעי שחור-לבן, לאורכה ממוקמות חנויות ומסעדות, ומעת לעת נערכים בה מופעי רחוב.

רכבל מונטנרו – אחת מהכבלים הבודדים שעדיין פעילים באזור.

קוואטרו מורי – הרובע המורי

אתרי ספא בליבורנו

הספא של סן ג'ובאני: ספא סן ג'ובאני, המשקיף על מפרץ פורטופראיו, ניצב על שטח של 50 דונם של אדמת ביצות אשר מפיקה סחף בעל פוטנציאל טיפולי גבוה, מה שהופך את הספא הזה למרכז טיפולי הספא במי ים [טאלאסותירפיה] היחיד במערב הים התיכון.

ספא ונטורינה: מי ונטורינה התרמיים היו ידועים לאטרוסקים ולרומאים, ומכאן השם "אקווה פופולונה". המים העשירים במינרלים שומרים על טמפרטורה של 45 מעלות צלזיוס לאורך כל השנה, בזרימה קבועה.

התניידות בליבורנו

אוטובוס מספר 1 הוא שאטל הלוך וחזור מתחנת הרכבת לנמל. כרטיס לשעה אחת של נסיעה הוא 1 אירו (והוא יקר יותר אם קונים אותו בתוך האוטובוס) ו-1.20 אירו בסופי שבוע. כרטיס יומי הוא 3.20 יורו. עבור נוסעים עצמאיים, זוהי הדרך החסכונית ביותר להגיע לרכבות לפיזה ולפירנצה.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל