בוקרשט עם ילדים

בוקרשט עם ילדים – חופשה משפחתית בבירת רומניה

בוקרשט למשפחות – המדריך המלא: הסברים מפורטים (כולל סרטי וידאו) על אטרקציות בבוקרשט, המלצות למשפחות המגיעות אל בוקרשט עם ילדים, טיפים חשובים למטייל בבוקרשט בירת רומניה – כל זאת ועוד בכתבה המקיפה הכוללת את כל המידע הדרוש לתיכנון חופשה בבוקרשט

חבילות נופש לבוקרשט            |            טיולים מאורגנים ברומניה

בוקרשט (Bucharest ) היא בירתה של רומניה והעיר הגדולה ביותר שלה, ומשמשת כמרכז תעשייתי ומסחרי חשוב. עם 2 מיליון תושבים בעיר עצמה ויותר מ-2.4 מיליון באזור האורבני, בוקרשט היא אחת הערים הגדולות ביותר בדרום-מזרח אירופה. בוקרשט היא העיר השישית בגודלה באיחוד האירופי מבחינת כמות האוכלוסין החיה בתוך גבולות העיר, אחרי לונדון, ברלין, מדריד, רומא ופריז.

חופשה בבוקרשט – עוד באותו נושא:

טיסות לרומניה – השוואת מחירים וטיפים למטייל

השכרת רכב בבוקרשט – השוואת מחירים והמלצות

בוקרשט – מלונות מומלצים למשפחות בבירת רומניה

סים לרומניה – עצות וטיפים בנושא תקשורת

בוקרשט היא נקודת הכניסה העיקרית לרומניה ומהווה ברוב המיקרים את נקודת ההתחלה של טיולים ברומניה. זוהי עיר פורחת עם המון פרוייקטים גדולים של תשתית, ההופכים את החזות הישנה של בוקרשט למודרנית. כעיר שכונתה בעבר "פריז הקטנה", בוקרשט השתנתה מאוד לאחרונה, והיום יש בה מיזוג מאוד מעניין של ישן וחדש, שאין לו שום קשר למוניטין ההיסטורי שלה, כך שאפשר למצוא ברחוב אחד בבוקרשט כנסייה בת 300 שנה, בניין משרדים עשוי פלדה וזכוכית ובנייני מגורים מהתקופה הקומוניסטית.

תמצאו שלל אטרקציות תיירותיות בבוקרשט, כולל אטרקציות למשפחות המגיעות אל בוקרשט עם ילדים, ובשנים האחרונות העיר הצליחה לפתח את עצמה כבירה טרנדית ומתוחכמת כפי שניתן לצפות מכל בירה אירופאית מפותחת אחרת. במהלך השנים האחרונות התקיימו בבוקרשט הרבה עבודות בנייה ושיפור, למשל הגשר Basarab Overpass והאיצטדיון הלאומי (National Arena). בוקרשט נהנתה משגשוג כלכלי וממענקים שעזרו לה לבנות מחדש אזורים בעיר שהוזנחו, כמו האזור ההיסטורי ליפסקני (Lipscani).

מזג אוויר בבוקרשט

בבוקרשט, כמו ברוב רומניה, יש אקלים יבשתי מתון עם קייצים חמים וחורפים קרים. האזור שבו נמצאת רומניה נהנה מארבע עונות, אם כי האביב קצר ונמשך בד"כ רק במהלך חודש אפריל. ממוצע הטמפרטורות היומי הגבוה בקיץ הוא כ-29ºC ובחורף כ- 2ºC. יכול להיות מאוד חם ויבש בקיץ (40ºC) ומאוד קר בחורף (-20ºC) אע"פ שטמפרטורות מתחת ל- -12ºC מאוד נדירות. העונה המומלצת לחופשה בבוקרשט היא בחודשים אפריל-יוני, ספטמבר-אוקטובר ובתחילת דצמבר. ביולי – אוגוסט חם מאוד בעיר והיא מלאה במשפחות של תיירים המגיעים אל בוקרשט עם הילדים מרחבי רומניה.

אטרקציות בבוקרשט

ארמון הפרלמנט (Parliament Palace)

כשאפשר להבחין בבניין מהחלל, אתם יודעים שהוא הולך להיות מרשים מקרוב. הארמון גדול יותר מהפירמידה הגדולה בגיזה והוא רק במקום השני אחרי הפנטגון כמבנה המשרדי הגדול בעולם. במרכז בוקרשט, ליד כיכר האיחוד (Piata Unirij), תיירים יכולים לראות את בניין הפרלמנט הגדול ביותר בעולם, שבעבר נקרא " “Casa Poporului (בית העם). הבניין, שנבנה בשנת 1984 ע"י ניקולא קואסקו, מתפרש על פני 12 קומות, 3,100 חדרים בשטח של מעל 330 אלף מ"ר. תשיעית מבוקרשט נבנתה מחדש כדי להכיל את הבניין המסיבי המדהים הזה ואת הסביבה שלו.

יש סיורים מודרכים בני 30-45 דקות כל חצי שעה, המובילים דרך האוסף הגדול של חדרי שיש ומסתיים במראה מרשים מהמרפסת של הדיקטטור ניקולא צ'אושסקו. השיש וכל אביזרי העיצוב המקוריים הם 100% מרומניה. יש מספר סיורים הנעים במחירים שלהם לפי מידת העומק שלהם. הסיור הבסיסי כולל את האולמות ואת המרפסת. כדאי לבקר בתוספת הטראסה (בתוספת דמי כניסה אקסטרא) למראה נפלא מגג הבניין. התוספת של קומת המרתף מצד שני לא שווה את 10 הלאו הנוספים. הם רק מציגים שני חדרים שבהם תעלות אוורור ולא מספקים מידע נוסף והסיור הוא רק בן 5 דקות. הכניסה לתיירים נמצאת בצד הצפוני של הבניין.

ארמון הפרלמנט בבוקרשט – כרטיסי כניסה וסיור מודרך

הזמינו כרטיסים בקישור וקבלו הטבה של "כניסת מסלול מהיר" וסיור מודרך בארמון הפרלמנט של בוקרשט, בו תוכלו לקבל הצצה לשאיפות הארכיטקטוניות המפוארות והסגנון הניאוקלאסי הניכר בכל סנטימטר מרובע של הבניין המשרדי השני בגודלו בעולם! לומר שהוא מפואר זה לשון המעטה. אל תטעו, ארמון הפרלמנט של בוקרשט הוא אחד המבנים המרשימים ביותר בעולם, ויש לו היסטוריה עשירה שבקושי אפשר להאמין שאכן התרחשה. אם אתם מגיעים אל בוקרשט עם ילדים בגילאי בית ספר, הסיור הזה ילמד אותם יותר מכל שיעור היסטוריה על תקופת הקומוניזם ברומניה.

שמעו את עקביכם מתקתקים על גבי רצפות השיש המצוחצחות והתרשמו מקרוב מהפרטים הארכיטקטוניים ללא רבב ופריטי העיצוב המהודרים בצורה מוגזמת, בזמן שהמדריך שלכם לוקח אתכם למסע וירטואלי אל תוך ההיסטוריה העתירה של המבנה ששימש כמקום מגוריהם של דיקטטורים ומגלומנים. בקרו בגלריות העצומות, גרמי המדרגות המפוארים, חדרי כנסים ענקיים ומסדרונות מעוטרות ביצירות אמנות. כדאי למהר, המבנה כל כך כבד שע"פ ההערכה הוא טובע באדמה בקצב של 6 מ"מ לשנה!

להזמנת כרטיסי כניסה וסיור מודרך בארמון הפרלמנט בבוקרשט

מוזיאון החושים בבוקרשט

הייתם מעזים לשכב על מיטת מסמרים? או להפוך את עצמכם למנת טאפאס? העולם משונה ומוזר במוזיאון החושים של בוקרשט, שעוצב כדי להעניק לכם מסע של  ריחות, טעמים, תחושות ומראות בחדרים שיטריפו את דעתכם.

חדדו את החושים כשאתם עוברים ב-40 תצוגות שונות בתחומים שונים. זהו מסע של תעתועי דמיון ושילוב מנצח של חינוך ואשלייה אופטית. אין יותר מדי אטרקציות תיירותיות בבוקרשט שמתאימות לילדים – מוזיאון החושים הוא אולי המוזיאון הכי מומלץ עבור משפחות שמתכננות להגיע אל בוקרשט עם ילדים.

חוו את האטרקציה המיוחדת הזו שמזמינה אתכם לשנות את הדרך שבה אתם מסתכלים על העולם. זו חוויה שתגרה לכם את כל החושים, תעורר את הדמיון ותקרא תיגר על כל מה שהכרתם. המסע מתחיל עם הליכה במבוך מראות חשוך. תחוו מקום שבו המים זורמים כלפי מעלה, ותחצו רחוב עיר סואן רק כדי להיכנס לפארק המלא באשליות אופטיות שיגרמו לכם לפעור את הפה. כאן שום דבר אינו כפי שהוא נראה. החוויה מבטיחה לגרום לאדרנלין שלכם לקפוץ בזמן שאתם הולכים דרך מנהרת מערבולת מדהימה.

גלו את חדר איימס (Ames room) המפורסם בכל העולם, חדר עיוותים שיוצר אשליה אופטית שמאתגרת את תפישת המציאות. לאחר מכן, תראו את חדר מראות האינסוף המדהים שמבטיח להשאיר עליכם רושם.

להזמנת כרטיסים למוזיאון החושים בבוקרשט


סיור אטרקציות בבוקרשט ומוזיאון הכפר הלאומי

טיול מודרך בבוקרשט של 4 שעות שייתן לכם תובנות חדשות ומעניינות על בוקרשט. במסגרת טיול האטרקציות בבוקרשט תיכנסו לארמון הפרלמנט העצום ותבקרו במוזיאון כפר פתוח (open-air Village Museum) כדי לגלות את החיים הסודיים של האיכרים הרומנים.

במוזיאון הכפר, תכירו יותר לעומק את ההיסטוריה של רומניה בימים עברו ותגלו כיצד משפחות בבוקרשט ובכפרים ניהלו את אורח חייהן בעבר. תגלו כיצד בוקרשט הפכה לעיר התוססת של היום ותראו כיצד נראו החיים באזור הכפר הרומני

מדריך מקומי יעניק לכם סיור מהנה וציורי, מלא בעובדות מעניינות על האתרים בבוקרשט, כולל שדרת ויקטורי (Victory Avenue) המרשימה, שהרבה פעם מושווית לשאנזליזה בפריז. יש כאן המון דברים שבאמת דומים לבירה הצרפתית, ובוקרשט אכן זכתה לכינוי ״פריז הקטנה״ בעבר.

למדו את סיפורו של הדיקטטור הרומני ניקולאי צ׳וצ׳סקו ואת סיפורו של השלטון הקומוניסטי ברומניה בכיכר המהפיכה (Revolution Square) ובכיכר החוקה (Constitution Square). אם אתם נוחתים בבוקרשט עם הילדים ורוצים להקדיש חצי יום לטיול מאורגן בין האטרקציות הטובות בבוקרשט – זהו פיתרון מוצלח.

להזמנת טיול אטרקציות בבוקרשט


סיור יהודי בבוקרשט

יהודים החלו להתיישב בבוקרשט בתחילת המאה ה-16, בעיקר בסביבת החצר הישנה (Old Princely Court) ובנתיבי המסחר העיקריים של העיר. עם זאת, בוקרשט מעולם לא כללה רובע יהודי אמיתי. היום, האזורים שבהם רוב המשפחות של הקהילה היהודית בבוקרשט התרכזו נשכחו או ננטשו, למרות קרבתם למרכז המסחרי של בוקרשט. היום זהו איזור נדל"ני לוהט, עם פוטנציאל ענקי לפיתוח.

תראו כאן בתי כנסת נטושים או כאלה ששוקמו, את השכונה הספרדית הישנה, את בית הכנסת הכוראלי של בוקרשט, מעורר ההשתאות, ועוד אתרי מורשת יהודית בבוקרשט.

אם אתם מתכננים טיול שורשים בבוקרשט עם הילדים ואתם מעוניינים להכיר להם את המורשת היהודית של קהילת בוקרשט, זוהי הזדמנות מעולה.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן בקהילה היהודית בבוקרשט

השכרת אופניים בבוקרשט

בוקרשט היא עיר נפלאה שמציעה לבקרים מגוון גדול של אטרקציות, שאל רבות מהן אפשר להגיע באופניים. מלבד רכיבה על אופניים ברחבי העיר כשאתם נהנים מסגנונות ארכיטקטוניים רבים, תוכלו לגם לבקר בארמון צ׳אושסקו (Ceausescu’s Palace).

בנוסף לכך, תוכלו להירגע באחד הגנים והפארקים הרבים של בוקרשט, לראות את מוזיאון הכפר (Village Museum), שבו מעל 50 בתים מקוריים ישנים שספציפיים לכל אחד מאזורי רומניה ותתפעלו מהארמון הנשיאותי  ומהגן הבוטני. אם אתם מגיעים אל בוקרשט עם ילדים גדולים מספיק כדי לרכב על אופניים בעיר לאורך זמן – זוהי דרך מעולה לראות את בוקרשט.

כל מה שתצטרכו לעשות כדי להזמין את הסיור הוא תעודה מזהה כמו דרכון ולחתום על חוזה קצר במקום כשאתם אוספים את האופניים.

להזמנת כרטיסים להשכרת אופניים בבוקרשט

כניסה לספא תרמי בבוקרשט ל-4.5 שעות (כולל הסעה)

התפנקו ביום רגוע חסר טרחה בספא במהלך חופשה בבוקרשט. תיהנו מאיסוף נוח בבית המלון והסעה לספא התרמי של בוקרשט השוכן בצפון העיר. זה מרכז הבריאות הפנימי הגדול ביותר באירופה ובהחלט אטרקציה שחובה לבקר בה.

בהגעה, תיהנו מכניסה מיוחדת ללא תור עם הכרטיסים שניתן להזמין מראש בקישור. הכרטיס המיוחד נותן גישה לכל שלושת האזורים של הספא, גלקסי (Galaxy), הפאלם (Palm) ואליזיום (Elysium). הקומפלקס כולל עשר בריכות תרמיות מחוממות, 11 סאונות, 16 מגלשות מים והגן הבוטני הגדול ביותר ברומניה.

לאחר מכן, תוכלו להזמין מסאג׳ או לנצל את היתרונות האינפרא-אדום המרפאים של הספא כשאתם נחים על מטת העיסוי, או פשוט ללגום בנחת קוקטייל בבר הבריכה. לאחר שמילאתם את המצבורים, הנהג ייקח אתכם חזרה למלון, שם מסתיים הסיור. תוכלו לרדת בקניון Baneasa או בנמל התעופה Otopeni בהזמנה מראש.

אם אתם מגיעים אל בוקרשט עם ילדים קטנים – שימו לב שיש לבדוק רפואית האם מותר להם להיכנס למים החמים, ולמשך כמה זמן.

להזמנת כרטיסים לספא בבוקרשט

סיור מודרך בבית הכנסת הכוראלי בבוקרשט Choral Temple Synagogue

בקרו באחד מבתי הכנסת היפים ביותר באירופה בסיור מודרך. תלמדו על הגיוון הדתי והתרבותי של בוקרשט בזמן שאתם מסיירים בבית הכנסת עם מדריך מקומי. תלמדו על תולדות הבניין שנבנה בשנת 1864 בתקופה של אקלים פוליטי ותרבותי מורכב. בית הכנסת הכוראלי, שקיבל את השראתו מבתי הכנסת של ערים אירופאיות מרכזיות שבהן קהילות יהודיות עודדו באופן אקטיבי את הזהות התרבותית שלהם באמצעות בתי כנסת אימתניים, בית הכנסת הכוראלי היה צפוי להפוך לגולת הכותרת של האנדרטאות היהודיות ברומניה.

תגלו עוד על הקהילה היהודית של בוקרשט ועל רומניה באופן כללי בעודכם מטיילים בבית הכנסת הבנוי בסגנון מורי.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן בבוקרשט

ערב פאבים בבוקרשט בעיר העתיקה

חוו את סיור הפאבים הפופולרי ביותר בבוקרשט כדי להתנסות בחוויית חיי לילה ייחודית. זהו שילוב של התרבות המקומית ומקומות תיירותיים פופולריים וגם הזדמנות נהדרת לפגוש הרבה אנשים חדשים ובאמת להכיר את חיי הלילה של בוקרשט מקרוב.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן בבוקרשט

מוזיאון הכפר בבוקרשט – כניסה ללא תור וסיור מודרך

המוזיאון הלאומי של הכפר ע"ש דימיטרייה גוסטי (The Dimitrie Gusti National Village Museum) הוא אחד המוזיאונים המרשימים ביותר של בוקרשט ואתר חובה בבוקרשט למשפחות עם ילדים ולמבקרים בכלל. המוזיאון האתנוגרפי הפתוח נמתח על פני שטם עצום של 15 הקטר לאורך חופי אגם הרסטראו (Herastrau Lake). זה המקום האידיאלי למשפחות שרוצות להתרחק מההמונים.

עם הכרטיסים שתוכלו להזמין בקישור תדלגו על התור בכניסה ותקבלו סיור מודרך המבקר בכ-300 בתי איכרים מסורתיים ובניינים אחרים מהמאות ה-17 עד העשרים. גלו את הבתים, כנסיות העץ, טחנות הרוח, הבארות, מעברי המסילה וחפצי אמנות עממית רבים שהובאו לכאן מאזורים שונים של רומניה.

כדי לעזור לכם להיכנס לאווירה של חיי האיכרים, המדריך יספק לכם הסברים מפורטים על החפצים ויתאר את חיי היומיום של בני הכפר. 72 מהמבנים של מוזיאון הכפר הוכרזו כמצבות היסטוריות, ואלה הם מוצגים היסטוריים אמיתיים, לא שחזורים. הם פורקו והורכבו מחדש והועברו לבוקרשט. בסיום הסיור, תוכלו לבקר בחנות המזכרות המלאה בפריטים רומניים אותנטיים.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הכפר בבוקרשט

משחק "חפש את המטמון" בבוקרשט ב״דרך הנצחון״ היוקרתית

צאו לחווית גילוי אינטראקטיבית ברחבי בוקרשט עם הילדים – תפתרו חידות באמצעות אפליקציה בנייד. החוויה מתחילה באתנאום הרומי (Roman Athenaeum). כל המידע שתצטרכו להרפתקה נמצא בהודעת הדוא״ל שתקבלו לאחר ההזמנה. תפתרו 11 חידות: כל חידה תיקח אתכם ממיקום אחד לשני. תפתחו המלצות מקומיות ועובדות מהנות – וכן את תולדות העיר. תגלו מקומות בבוקרשט שאפילו המקומיים לא מכירים. תראו אתרים פופולריים מזווית שונה ותגלו רחובות מלאי קסם בשכונות היוקרתיות ביותר של בוקרשט. תגלו בתי קפה מקומיים, אחוזות נסתרות ומעברים סודיים.

אטרקציות פופולריות בבוקרשט שתגלו במשחק כוללים את: הארמון המלכותי (Royal Palace), כנסיית קרצולסקו (Kretulescu Church), ארמון CEC, מעבר ויקטוריה (Victoria Passageway) הציורי. המשחק מתאים לחברים, זוגות, משפחות עם ילדים ובניית צוותים. תיהנו להיות יחד כשאתם מגלים את העיר, משתמשים בחוש היצירה והדמיון כדי למצוא את סודות בוקרשט.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן בבוקרשט

טיול אטרקציות בבוקרשט וסדנת בישול בסגנון ביתי

בין אם אתם מתכננים חופשה קצרה בבוקרשט או שאתם רוצים המלצות להמשך הטיול שלכם, הסיור הזה מיועד להציג את המיטב של בוקרשט ביום אחד בלבד. תתחילו את החוויה בהרפתקת אטרקציות תיירותיות בבוקרשט של שלוש שעות מסביב לעיר, תבקרו בציוני הדרך האיקוניים ביותר של הבירה וכן באבני חן נסתרות. במהלך הסיור כולו תלמדו על ההיסטוריה העשירה של בוקרשט ותגלו מדוע זכתה לכינוי ׳פריז של הבלקן׳.

אחרי הסיור, תלכו בעקבות המדריך לשוק האיכרים השוקק ותוכלו לרכוש סחורה אזורית טרייה לסדנת הבישול. אחרי שתקנו את המרכיבים תלכו למטבח מקומי שבו ההרפתקה הקולינרית מחכה. בסביבה ביתית רגועה, תצללו אל תוך עולם המטבח הרומני ותלמדו הכל אודות הטעמים והטכניקות שבהן משתמשים כדי לבשל מעדנים פופולריים. בסיום הסדנה, תאכלו את התוצאות ותיהנו ממגוון גדול של יינות מקומיים ומשקאות חריפים בהכנה ביתית שילוו את הארוחה.

להזמנת כרטיסים לטיול המודרך בבוקרשט

החצר הנסיכית של ולאד טפש ("דרקולה")

בלב המרכז ההיסטורי של בוקרשט נמצאים שרידי החצר הנסיכית העתיקה. ע״פ מסמכים היסטוריים, החצר נבנתה במאה ה-15 בידי ולאד טפש המוכר גם כרוזן דרקולה.

להזמנת כרטיסי כניסה לחצר הנסיכית

סיור מודרך בבוקרשט כולל מוזיאון הכפר

תגלו ביחד עם המדריך המקצועי את פלאי בוקרשט המכונה בפי רבים ׳פריז הקטנה של המזרח׳. הסיור הפנורמי בעיר כולל עצירות ושיעורים בהיסטוריה של אטרקציות תיירותיות בבוקרשט וגם של המקומות שרק מקומיים מכירים.
תראו את כיכר המהפיכה, שבה תשמעו הרצאה מעניינת על המערכת הקומוניסטית של רומניה לפני 1989 ותגלו איך המדינה עברה לשלטון דמוקרטי אחרי מהפיכה עקובה מדם. תמשיכו לעבר כיכר החוקה (Constitution Square), שבה נמצא הפרלמנט של רומניה, הידוע גם כ״בית העם״, הבניין השני בגודלו בעולם, ותלמדו על הפרוייקט ששינה את פני הבירה בשנות השמונים.

תבקרו גם במקום שבו הדת מתעוררת לחיים בבוקרשט – הארמון הפטריארכי והכנסייה (Patriarchal Palace & Church) שנבנו במאה ה-17. תסיימו את הביקור בבירה הרומנית עם סיור במוזיאון הכפר, אחת מטובות האטרקציות של בוקרשט למשפחות ואחד המוזיאונים האתנוגרפיים הפתוחים המרשימים ביותר בעולם. במוזיאון הפתוח תראו כפר רומני אותנטי העשיר בחפצים מהמאות ה-17 עד העשרים.

להזמנת כרטיסים לטיול מודרך בבוקרשט כולל מוזיאון הכפר

טיול רגלי בבוקרשט – סיור הליכה ב"פריז הקטנה"

בסיור ההליכה הזה, בקבוצה קטנה, תחקרו את ההיסטוריה של המחצית השנייה של המאה ה-19, כולל ההשפעה על האדריכלות, הכלכלה והחברה של בוקרשט. במהלך המסלול בן ה-3 שעות (עם עצירה קצרה) תבקרו בשכונות הציוריות סביב הקתדרלה הפטריארכית (Patriarchal Cathedral) פארק קרול (Carol Park), כולל:
• המפקדה הקודמת של הפרלמנט הרומני, שעוצב בסגנון צרפתי ניאוקלאסי
• ה״וותיקן הרומי״, גבעה יפהפיה הנחשבת למרכז המנהלי על הכנסייה האורתודוקסית
• אוספי אמנות פרטיים והחלק הפנימי של בתים יפהפיים מתקופת בל אפוק
• מועדון Fabrica, מתקן תעשייתי מרתק ומגיב שהומר למועדון מוסיקה
• אחר הפארקים היפים והישנים ביותר של בוקרשט
• מורשת תעשייתית מסוף המאה ה-19 שנבנתה במהלך המהפיכה התעשייתית

הסיור כולל עצירה קצרה לשתייה ושירותים. אם אתם רוצים לחוות טיול רגלי מקיף בבוקרשט עם הילדים ומעדיפים ליווי של מדריך מקומי – זוהי הזדמנות מצוינת.

להזמנת כרטיסים לטיול רגלי בבוקרשט

טיול בשוק הפשפשים בבוקרשט בדאצ'יה רומנית

תתחילו את היום מלא ההרפתקאות שלכם בשירות איסוף נוח מקום הלינה בבוקרשט. כאן תפגשו את הנהג ותקפצו אל תוך דאצ'יה 1310 פרטית, כלי רכב ענתיקה. כנסו לפריט היסטורי אמיתי לפני שתתחילו את המסע ברחבי העיר.

המדריך/נהג האינפורמטיבי שלכם ייקח אתכם לשני שוקי פשפשים ויעזור לכם לבצע קניות של חפצי וינטאג׳/ענתיקה. תהיה לכם גם הזדמנות, בתוך הרכב, לראות את בוקרשט כמו המקומיים, עם סיור ברחובות העיר. בזמן הנהיגה, המדריך יראה לכם אטרקציות בבוקרשט בדרך, כמו בית הפרלמנט.

בשוקי הפשפשים תמצאו מגוון רחב של מוצרים משונים ונפלאים – מצלחות וקנקני תה למגזינים, בובות, בולים, ספרים, תיקי יד, מעילים צבאיים, שעונים, תכשיטים, צעצועים ורהיטים. המדריכים יוכלו גם לסייע לכם למצוא דברים מסויימים שאתם מחפשים ואפילו יעזרו לכם להתמקח עם המוכרים. ולאחר שסיימתם עם הקניות, תסיימו את היום בנסיעה חזרה לבית המלון בדאצ'יה, ותוכלו להמשיך לבילוי הערב שלכם.

להזמנת כרטיסים לטיול בשוק הפשפשים בבוקרשט

טיול דתות בבוקרשט – בתי כנסת, כנסיות ואמונות תפלות

תשמעו נקודת מבט א-דתית וללא דיעות קדומות על הדת הנוצרית אורתודוכסית, הדת הקתולית והיהדות ממדריך מקומי משכיל ונינוח, ותוכלו לשאול את השאלות שתמיד רציתם לשאול אבל פחדתם. הסיור המודרך בבוקרשט מיועד לא רק עבור מבקרים שיש להם עניין בדת. הסיור כולל ביקור בבתי תפילה ישנים וחדשים, קטנים וגדולים, פשוטים ומהודרים. תשוחחו גם על התרבות הרומנית, על אמונות תפלות, ועל ההיסטוריה, המנהגים והארכיטקטורה.

אטרקציות בבוקרשט שבהן תעצרו בדרך כוללות את הקתדרלה הפטריארכית הרומנית (Romanian Patriarchal Cathedral), בית הכנסת האיחוד הקדוש (Holy Union Synagogue), קתדרלת הקדוש ספירידון (Saint Spiridon Cathedral), מנזר ראדו-וודה (Radu-Voda Monastery) המבוצר, הכנסייה הקתולית ע״ש מריה הקדושה (Saint Mary Catholic Church) ועוד רבים. הסיור בן 3 שעות עם מדריך דובר אנגלית וכולל עצירה קצרה בבר (משקאות לא כלולים).

להזמנת כרטיסים לטיול דתות בבוקרשט

שופינג בבוקרשט – סיור קניות עם נהג פרטי

תבקרו בנוחיות בכל נקודות הקניות שבהן אתם רוצים לבקר בבוקרשט ביום אחד, בעזרת מיניוואן נוח (לעד 8 איש פלוס הנהג). תקבלו גם עזרה מנהג מקצועי שיחכה לכם בכל מקום. תוכלו להתחיל את היום עם איסוף בכל מלון או דירה בבוקרשט, לפני שתבקרו בשוק הפשפשים אובור (Obor flee market), הגדול ביותר בבוקרשט. מכאן, תוכלו לבדוק את יעד השופינג בבוקרשט Jumbo and Decathlon, לפני שתסיימו בכמה שעות רגועות ב- AFI Palace Cotroceni, הקניון הטוב ביותר בבוקרשט.

בסיום היום, הנהג יוריד אתכם בחזרה במלון/דירה או בכל מקום בבוקרשט (כמו מסעדה או בר).

להזמנת כרטיסים לטיול שופינג בבוקרשט

סיור אטרקציות בבוקרשט

תיהנו מסיור אטרקציות תיירותיות בבוקרשט שכולל עצירות באתרים היסטוריים חשובים. תגלו את הארכיטקטורה היפהפיה של העיר, כולל ארמון הפרלמנט המוכר גם כבית העם, בכיכר המהפיכה (Revolution Square), שבה הדיקטטור הרומני צ׳אושסקו נתן את נאומו האחרון, באקדמיה הצבאית (Military Academy), מקום נהדר לעצור כדי ללמוד עוד על תולדות רומניה. הסיור נותן לכם הזדמנות ללמוד על המהפיכה הרומנית בזמן שאתם מקשיבים להסברים ממדריך מקומי. אחרי סיור סוחף בעיר היפהפיה הזו, תחזרו למלון.

להזמנת כרטיסים לטיול המודרך בבוקרשט

סיור אוכל רחוב בבוקרשט עם מדריך מקומי

גלו את האוכל הטוב ביותר של בוקרשט בסיור אוכל מקיף. תתחילו עם ״החטיף של הקומוניזם״, בייגלה רומני ויוגורט, ארוחת הבוקר המועדפת על העובדים הקומוניסטים. אחרי זה, תצאו לנסיעה קצרה בחשמלית לשוק אובור (Obor Market), אחד השווקים הגדולים והישנים ביותר ברומניה. זה המקום המושלם לגלות את האוכל והתרבות הרומנית. במהלך הנסיעה, תוכלו להתרשם מהארכיטקטורה והבניינים של הרובע היהודי והארמני. בשוק, תהלכו בין הדוכנים, המוכרים הכול מדבש וגבינה לקערות עץ מלאכת-יד וסחורה טרייה. תבקרו בדוכן מוכר שבו תדגמו מאפי בשר טחון רומניים מסורתיים, שאותם תשתו עם בירה קרה.

אחרי החוויה הזו, תקחו את הטרולי לכיכר האוניברסיטה (University Square). בזמן ההליכה, תלמדו על ציוני הדרך ההיסטוריים החשובים ביותר השוכנים בין כיכר האוניברסיטה ופארק צ׳ישמיג׳יו (Cismigiu Park). תסיימו את הסיור במסעדה איכותית שבה תטעמו דונטס וולאכיים מתוקים הנקראים פפנסי, המוגשים מחוממים עם ריבה וקרם משובח – זוהי הפסגה הקולינרית של בוקרשט לילדים חובבי מתוקים. בזמן שאתם מתפנקים, אל תהססו לשאול את המדריך המקומי הידידותי לטיפים על מקומות נוספים לאכול ומה עוד אפשר לעשות בבוקרשט.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן בבוקרשט

גלישה אווירית בבוקרשט

חוו טיסה יוצאת דופן. בחרו גלישה אווירית ממונעת והיכונו לריגושים שלא הרגשתם בעבר. פרשו כנפיים וצופו בשמים האינסופיים מעל בוקרשט בטיסת דלתה ממונעת. הטיסות בטוחות בשל מרכז הכובד הנמוך שהופך את הכנף ליציבה. תכונה נוספת של כלי התעופה היא אורך הכנפיים המאפשר לכלי התעופה להגיע למהירויות גבוהות. לאחר תדריך קצר, תהיה לכם הזדמנות להרגיש את ההתרגשות והאדרנלין של טיסת דלתה ממונעת.

להזמנת כרטיסים לגלישה אווירית בבוקרשט

רוחות רפאים בבוקרשט – משחק וסיור בעיר

לאחר שתזמינו כרטיסים בקישור, תקבלו קוד שנותן לכם גישה לחוויה באפליקציה שאותה מורידים בקלות. בסיור שמודרך ע"י האפליקציה, תעברו ליד בית השד (House of the Devil), תלמדו על סוחרי האורגנים בבית הדואר של בוקרשט ותגלו עוד הרבה מקומות מוזרים וסיפורים על בוקרשט. אפשר להשלים את המשחק בכל שעה, אבל מומלץ לנסות אותו בלילה כדי לקבל חוויית רפאים אותנטית. המשחק לוקח בין שעה לשעתיים, אבל אין הגבלת זמן. כל רמז מוביל אתכם למקום אחר ומעניק לכם את ההנחיות המדוייקות, כך שאין צורך במפה או GPS. כשתקבלו את התשובה הנכונה, הסיפור הסודי של המקום ייפתח, מה שהופך אתכם למדריך של עצמכם בהרפתקה זו.

להזמנת כרטיסים לטיול רוחות רפאים בבוקרשט

בוקרשט הקומוניסטית – סיור מודרך של 3 שעות

הסיור המודרך בבוקרשט, בן 3 השעות, חושף את הפער בין שני העולמות: בוקרשט מתחת לשלטון הקומוניסטי ובוקרשט השלווה יחסית והמשגשגת של אחרי המלחמה. תלמדו למה יש בבוקרשט שילוב כ״כ מובהק של סגנונות אדריכלות, איך כל משטר השאיר את סימנו בעיר, איך העיר נראתה בתקופה הקומוניסטית ואיך נראו חייהם של התושבים ברומניה הקומוניסטית. המדריך יעזור להחיות את המהפיכה האנטי קומוניסטית ואת נפילתה של מסך הברזל.

תלמדו על האלימות ששררה בראשית המשטר הקומוניסטי ועל ההלאמה וההרס הכפוי של בתים. תראו את ארמון הפרלמנט המרשים ותשמעו על משפחת צ׳אושסקו ועל המהפיכה האנטי-קומוניסטית העקובה מדם של 1989. תבקרו גם בשכונות המקסימות, הפחות מוכרות, שבין המלחמות שהצליחו להימנע מעיצוב אורבני קומוניסטי מחודש ותראו את שרידי שכונת אוראנוס (Uranus). הסיור כולל הפסקה קצרה בבית קפה, שבו תיהנו ממשקאות וחטיפים (בתשלום אישי).

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן בבוקרשט

טיול בבוקרשט במכונית דאצ׳יה רומנית – סיור בשלוש שכונות

תיהנו מנסיעה בלתי נשכחת של 3-4 שעות ברחובות המרכזיים של בוקרשט עם רכב דאצ׳יה 1310 משוחזר לגמרי משנות השמונים. תוכלו להצטלם עם אחד הרכבים האיקוניים של רומניה.

מדריכי הסיור יסיעו אתכם בכלי הרכב המרשים הזה ותחוו את רחובות בוקרשט שרק המקומיים מכירים. במהלך הסיור, תבקרו בשלוש שכונות שונות מאוד זו מזו. כל שכונה מייצגת שכבה חברתית שונה ברומניה: הבורגנים, אנשים ממוצעים, הרומנים העניים. תגלו את עובדות החיים של האנשים בכל קהילה כשאתם נוסעים דרך שכונה שמייצגת כל רמה חברתית.

שכונת קוטרוצ׳ני: ראו את רובע המגורים המלא בווילות, שבה הבורגנים של היום ושל העבר חיו. גלו את ארמון הנשיאות (Cotroceni Presidential Palace), את בניין האקדמיה הצבאית, את הגן הבוטני או את הווילות. במהלך הסיור, תעצרו כדי לשמוע סיפורים מהמדריך ויהיו הזדמנויות רבות לתמונות.

שכונת Drumul Taberei: צאו לטיול בשכונה שבה התושב הרומני הממוצע חי. גלו מבני מגורים קומוניסטים גדולים, את שוק האיכרים ואת הכנסיות האורתודוקסיות.

שכונת Ferentari: זה אחד המקומות הטובים ביותר לצילומים ואחד המקומות עם ניגודים גדולים. השכונה מוכרת כ- Machala city- אזור עם הרבה עוני ובניינים בסגנון גטו. כאן תלמדו על קשיי היומיום של המעמד הנמוך של רומניה.

לאחר שביקרתם בכל שכונה, הנהג יחזיר אתכם למקום הלינה.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן בבוקרשט

בוקרשט הבוהמית – שווקים ומהאלות בסיור בקבוצה קטנה

מלב בוקרשט לטעמי המטבח הרומני, הסיור הזה לוקח אתכם להרפתקה היסטורית, ארכיטקטונית וקולינרית דרך הפנים הרבות והטעמים של בוקרשט.

להזמנת כרטיסים לטיול המודרך בבוקרשט

סיור אופניים בבוקרשט של חצי יום

התחילו את סיור האופניים בן הארבע שעות בעיר העתיקה של בוקרשט, שם תשמעו על הולדתה של העיר ושל החברה הרומנית. בזמן המשטר הקומוניסטי, העיר העתיקה נהרסה ובמקומה נבנו פרוייקטים אורבניים גרנדיוזיים. היום זהו אחד האזורים העניים ביותר של בוקרשט וחיים בו בעיקר צוענים. התפעלו מארמון הפרלמנט ולמדו על החיים תחת שלטונו של צ׳אושסקו. חלפו על פני בניינים מעידן הזהב של בוקרשט במאה ה-19 וראשית המאה העשרים. ראו אבני ציון היסטוריות ואנדרטאות מהתקופה שבה בוקרשט נודעה כ״פריז הקטנה״.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן בבוקרשט

סיור קומוניזם בבוקרשט כולל בית ניקולאה צ׳אושסקו

גלו את ההיסטוריה האחרונה של רומניה ואת פרצופה האמיתי של הדמות המרתקת, ניקולא צ׳אושסקו. עם מדריך מקצועי דובר אנגלית, תקבלו הבנה טובה יותר של התקופה הקומוניסטית ברומניה ותלמדו על עלייתו ונפילתו של המנהיג שהיה פעם האהוב ביותר על המדינה. תגלו איך צ׳אושסקו עלה לגדולה והפך ממנהיג אהוב ופופולרי לדיקטטור הטוטליטרי שהוביל את רומניה כולה לימים האפלים.

אחרי שתפגשו את המדריך בנקודת המפגש, תעשו עצירה ארוכה במפקדה לשעבר של צ׳אושסקו ותלמדו על המהפכה הרומנית. על מנת להבין את אופיו האמיתי, תראו את ההישג הגדול ביותר שלו, ארמון הפרלמנט (Parliament Palace), הבניין הכבד והשני בגודלו בעולם. תקבלו טעימה אמיתית של המורשת שהשאיר מפי המדריך האינפורמטיבי. אם אתם מגיעים אל בוקרשט עם ילדים גדולים הלומדים היסטוריה בתיכון, זו יכולה להיות חוויה לימודית מעולה.

כשתסיימו לשמוע על חייו של המנהיג, המדריך ידבר על נפילתו ומותו. כדי לקבל תמונה שלמה, תסעו ללב העיר, כיכר המהפיכה (Revolution Square). כאן תשמעו על שעותיהם האחרונות של בני הזוג צ׳אושסקו. ההורדה תהיה בבית צ׳אושסקו (House of Ceauşescu), משם תוכלו להמשיך לטייל באופן עצמאי.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן בבוקרשט

סיור מוזיאונים בבוקרשט

בהתחלת הסיור תלמדו על ההיסטוריה של בוקרשט, כולל אם הייתה או לא הייתה פעם עיר רומית, בזמן שאתם מטיילים ברחובות הכריזמטיים שלה.

בהמשך, גלו מהי האמנות הרומנית העכשווית בזמן שאתם חווים את ההתרגשות של האמנות המודרנית בגלריה זורזיני (Zorzini Gallery). הרחובות המקסימים שזורי העצים המכילים וילות ארט דקו ישאירו אתכם פעורי פה.
עם מדריך מקומי כריזמטי תבקרו במוזיאון ההיסטוריה הלאומי (Național History Museum), במוזיאון האמנות הלאומית (Național Art Museum), בגלריות האמנות הלאומיות (Național Art Galleries) וגם בבית הפרלמנט (Houses of Parliament). לפני סיום הסיור, אל תשכחו להציץ במזכרות בחנות Neogalateca.

להזמנת כרטיסים לטיול מוזיאונים בבוקרשט

סיור חיי לילה בבוקרשט

אם אתם רוצים לטעום את חיי הלילה באחת הערים השוקקות של מזרח אירופה, אל תהססו להצטרף לסיור הזה הנקרא Rock the City Tour. תתחילו בברים מקומיים ומשם משיכו לכמה מהמעניינים ביותר, ולבסוף, תגיעו למשוגע מכולם. גם אם אתם מתכננים להגיע אל בוקרשט עם ילדים קטנים – בחלק מבתי המלון יש שירותי בייביסיטר מקצועיים שיאפשרו לכם לצאת בראש שקט.

להזמנת כרטיסים לטיול פאבים בבוקרשט

טיולים מאורגנים מבוקרשט ליעדים בסביבה

טיול מאורגן מבוקרשט לסינאיה וטירת פלש

צאו מבוקרשט עם הילדים לטיול מודרך ובלו יום בסביבה הרגועה של הרי הקרפטים. במהלך הסיור, תיהנו ממדריך שמע על בוקרשט והנקודות העיקריות של תולדות רומניה, תוך התמקדות בתקופת המונרכיה שיצרה את רומניה המודרנית. תלמדו על ההישגים של בני המלוכה, שגרת החיים שלהם, סיפורים רומנטיים ואפילו רכילות.

קודם, תעצרו במנזר סינאיה (Sinaia Monastery). תגלו את החלק העתיק ביותר של האתר, המתוארך למאה ה-17 ותוכלו להתרשם ממבנים ארכיטקטוניים מקוריים. לאחר מכן, תגלו את אחת האטרקציות הפופולריות ברומניה, טירת פלש.

הטירה נבנתה בידי משפחת המלוכה הרומנית והיא התגלמות אמיתית של טעם אצילי והנדסה אינטליגנטית. תראו צריחים מהממים ופרטים נהדרים וכן נופים נהדרים מעל ההרים.

לאחר מכן יהיה לכם זמן חופשי להסתובב באתר ההרים סינאיה. האתר פתוח כל השנה ועירוניים אוהבים להגיע אליו כמקום מפלט. תתאהבו במראות הפנורמיים הציוריים ומהווילות היוקרתיות שצצו כאן וממושב הקיץ של משפחת המלוכה בסינאיה.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן מבוקרשט

טיול מאורגן מבוקרשט בטרנסילבניה

התחילו את היום בטיול המודרך מבוקרשט עם ביקור בטירת פלש (Peles Castle) השוכנת בנוף הרים ציורי בעיר הנופש סינאיה (Sinaia) המכונה פנינת הקרפטים. סיירו במושב הקיץ הקודם של משפחת המלוכה הרומנית, הבנוי בסגנון הרנסאנס הגרמני. הטירה נבנתה למרגלות ההרים בין 1873 ל-1914 בידי קארול הראשון, המלך הרומני הראשון. הטירה נחשבת ליפה ביותר מסוגה באירופה. אם אתם מתכננים חופשה בבוקרשט עם ילדים המרותקים מתקופת הטירות והנסיכות, הם ייהנו כאן מאוד.

הבאה בתור היא העיר בראשוב שנקראה בעבר קרונשטאדט (Kronstadt). המרכז ההיסטורי השמור שלה מלא בבתים עתיקים המחוברים ברחובות קטנים מרוצפים, בעלי קסם ימי ביניימי גרמני. הסיור הרגלי בעירה מקסימה הזו מתחיל בכיכר המרכזית שבה שוכנת הכנסיית הגותית השחורה (Biserica Neagra), בית העירייה, מגדלי השמירה, החומות הסובבים את המבצר הקודם והרחוב הצר ביותר באירופה.

העצירה האחרונה היא בטירת בראן (Bran Castle) המוכרת כטירת דרקולה. המבנה הגדול המתנשא הזה נבנה במקור כמצודה בגבול הקודם בין וולאכיה לטרנסילבניה, והוא משקיף על העמק מהמיקום האסטרטגי שלו. תפקידו של המבנה הימי ביניימי הזה ניכר במגדלים הגרנדיוזיים שלו וכן בגרמי המדרגות והמעברים המתפתלים והצרים שלו. המראה הגותי מוסיף לאווירה שלו. כאן תלמדו על חייו של ולאד המשפד ועל הערפד האגדי.

להזמנת כרטיסים לטיול המודרך מבוקרשט

טיול מודרך לבולגריה מבוקרשט

בקרו בווליקו טרנובו (Veliko Tarnovo), העיר המרהיבה שהיתה בירת בולגריה בתקופת ימי הביניים, בטיול מודרך מבוקרשט. תסעו ברכב ממוזג למרגלות הרי הבלקן. תטיילו במצודת צארבץ (Tsaravets Fortress) ההיסטורית ובמנזר הקדוש דימיטרי בסרבובסקי (St. Dimitrie Basarabov Monastery). אם אתם מגיעים אל בוקרשט עם ילדים זוהי הזדמנות נהדרת להראות להם מדינה נוספת.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן מבוקרשט

טיול מאורגן מבוקרשט – דובים חומים וטירת דרקולה בטרנסילבניה

תעצרו במחסה לדובים חומים Libearty Brown Bear Sanctuary, הגדול מסוגו בעולם. הכסף שמגייסים מהכרטיסים והתרומות מסייע לרווחת החיות. אם אתם מתכננים להגיע אל בוקרשט עם ילדים – זוהי אטרקציה באמת יוצאת דופן.

אחר כך תראו את מבצר רשנוב (Rasnov Fortress) המרשים מימי הביניים. האטרקציה המרכזית שלו היא הנוף הפנורמי מעל הרי פיאטרה קריולי (Piatra Craiului Mountains) ושקע בראשוב (Brasov Depression). לו״ז הטיול, שאורכו 11 שעות ממשיך לטירת בראן המפורסמת המוכרת יותר כטירת דרקולה. הטירה נבנתה בין 1377-1382 כמבצר והתפרסמה בזכות הרומן ״דרקולה״ של בראם סטוקר. תעצרו בבראשוב, עיירה ימי ביניימית נחמדה בדרום טרנסילבניה, ותיהנו מהליכה לאורך הרחובות הציוריים.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן מבוקרשט

טיול יום מבוקרשט למכרות המלח סלניק

התחילו את היום במכרות המלח סלניק. המכרה שוכן באזור נפלא ונפתח לראשונה בשנת 1938. כדי להגיע אליו, תצטרכו לרדת 400 מ׳ למטה. המיקרו אקלים בפנים הופך אותו למקום אהוב הן על מקומיים והן על מטיילים – הטמפרטורה בפנים לעולם לא עולה על 12 מעלות צלזיוס, טמפרטורה רצויה עבור מבקרים בקיץ החם.

העצירה הבאה היא במקום מיוחד ומשונה: הרי געש הבוץ. הרי הגעש הקטנים האלה נמצאים מספר מטרים בלבד מעל האדמה והם קיימים בגלל שילוב מיוחד של מים וגזים טבעיים היוצרים שטח דומה לירח. הבא בתור הוא מנזר סיולאנו (Ciolanu Monastery), המוכר באיקונים מסוף המאה ה-19 של האמן המפורסם גאורגה טטרסקו.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן מבוקרשט

מנזר סנגוב וארמון מוגושואיה – סיור מבוקרשט של חצי יום

תיהנו מסיור נפלא של חצי יום היוצא מבוקרשט ומבקר בשניים מהאתרים המעניינים ביותר ברומניה. תתחילו את הסיור בבית המלון שממנו מדריך והנהג יאספו אתכם. תיהנו מנסיעה קצרה לאתר הראשון, ארמון מוגושואיה המהמם.

הארמון שנבנה בסוף המאה ה-17 במה שידוע כסגנון רנסאנס רומני, שמכונה גם הסגנון הברנקובני (Brâncovenesc), הארמן מכיל שילוב מיוחד של אלמנטים ארכיטקטוניים ודקורטיביים בסגנון ונציאני ועות׳מני. תסיירו בארמון היפהפה וסביבתו, כולל בקפלת גיאורג ביבסקו (Gheorghe Bibescu Chapel), כנסיית ג׳ורג׳ הקדוש (St. George’s Church) וחממות מוגושואיה (Mogosoaia greenhouses). זזוןהי ללא ספק אחתץ האטרקציות המומלצות למשפחה שמתכננת להגיע אל בוקרשט עם הילדים.

תמשיכו את הסיור עם נסיעה קצרה למנזר סנגוב, יעד היסטורי חשוב מימי הביניים השוכן באי בחלק הצפוני של אגם סנגוב. תגלו את החלק הפנימי המהמם של המנזר ומצאו את מה שמאמינים שהוא מקום משכבו האחרון של ולאד טפש, הידוע לשמצה כדרקולה.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן מבוקרשט

טיול מאורגן ברומניה מבוקרשט – מדרקולה ועד עיר האמנות ברנקושי

יום 1: מבוקרשט, בקרו בטרגובישטה (Targoviste) ובחצר והכנסייה המלכותית (Princely Court and Church). המשיכו למנזר קורטאה דה ארג׳ש (Curtea de Arges Monastery ) השוכן לרגלי הרי פגראש. ראו את מנזר Corbii de Piatra Stone Ravens Monastery, פיטסטי (Pitesti) ורימניקו ולצ׳ה (Ramnicu Valcea). בלו לילה ברנקה (Ranca).

יום 2: עזבו את רנקה לעבר טרגו ז׳יו (Targu Jiu). בקרו באנדרטת קונסטנטין ברנקושי ממלחה״ע הראשונה ובבית הוביטה-ברנקושי (Hobita-Brancusi Memorial House). גלו את סקורניצ׳שט (Scornicesti), הכפר שבו נולד המנהיג הקומוניסטי ניקולא צ׳אושסקו.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן ברומניה מבוקרשט

סיור יום מבוקרשט להר המלח

גלו שני מקומות יוצאי דופן באירופה: מכרות המלח סלניק פראחובה (Slanic Prahova Salt Mine) והר המלח (The Salt Mountain). קודם תבקרו בסלניק פראחובה, אתר ספא שפתוח בכל עונה, המפורסם במים המינרלים המרפאים, אחד הגדולים ביותר באירופה ומפורסמת בכוחות המרפאים שלהם.

מכרה המלח מתנשא לגובה 70 מ׳ והמסלול מקיף עמוד ענקי התומך במכרה. שם, תתרשמו מעבודות אמנות המתארות כמה מהדמויות החשובות ביותר בהיסטוריה של רומניה. בתוך מכרה המלח תמצאו מוזיאון היסטוריה קטן, מגרש כדורגל ומגרש משחקים של ילדים. המקום מיועד גם לאירועי ספורט רבים (תחרויות ספורט וכמגרש אימונים לקבוצות ספורט), כבית הבראה לקשישים וחולים או כרקע בתעשיית הקולנוע.

אחרי שתבקרו במכרה, הסיור ימשיך למוזיאון המלח, שם תלמדו על תולדות כריית המלח ועל החשיבות הביולוגית שלו. אם אתם מתכננים חופשה בבוקרשט עם ילדים – זוהי חוויה מעולה.

להזמנת כרטיסים לטיול המודרך מבוקרשט

סיור דרקולה האמיתי מבוקרשט

מתכננים חופשה בבוקרשט? נצלו את ההזדמנות והזמינו טיול מאורגן ברומניה היוצא מבוקרשט ע"י סוכנות תיירות רומנית (עם הדרכה באנגלית) ובואו להתוודע מקרוב לחייו של הערפד המפורסם ביותר, או למעשה לחייו של השליט הוולאכי הקדום המוכר כוולאד המשפד, שהיווה את ההשראה לדמותו של דרקולה.

הסיור המודרך ברומניה מבוקרשט בן 4 ימים והוא עובר בטירות, מנזרים ובכמה מהנופים המהממים ביותר של רומניה, ומגיע לאזורים הקשורים לדרקולה ה׳אמיתי׳. בטיול תשמעו על דרכיו המשונות של ולאד המשפד, השליט הסדיסטי הידוע לשמצה, ועל הטירה שבה חי, ולמדו איך התגבר על הטורקים ב-1462 – כל זאת דרך סיפורים מרתקים מפי מדריככם.

הביטו על טירת קורטאה דה ארגס (Curtea de Arges) והצריחים המפותלים שלה, ראו היכן נסיכים הפכו למלכים ולמדו את העובדות מאחורי אחד המנזרים היפים ביותר בדרום רומניה. בטרגובישטה (Targoviste), ראו את שרידיו של חצר מלוכה לשעבר של המלך ולאד טפש במאה ה-15.

בדרך חזרה לבוקרשט, תעצרו באגם וידרארו (Vidraru Lake), אגם מלאכותי שבקרקעיתו נמצא כפר שטבע בו. תוכלו אולי לזהות את כביש טרנספגרשן (Transfagarasan Road) המפורסם שזכה בתואר ״הכביש המהיר היפה ביותר בעולם״.

להזמנת טיול דרקולה האמיתי – טיול מודרך ברומניה של 4 ימים מבוקרשט 

טיול לטירת בראן וטירת פלש מבוקרשט

סיירו בשתי טירות רומניות מפורסמות ביום אחד בסיור מודרך עם כניסה ללא תורים לטירת בראן וטירת פלש מבוקרשט. תלמדו על הסיפורים ואת האגדות הסובבות את דרקולה, תצאו לסיור מודרך ברובע העתיק של ברשוב ותיראו את הנוף ההרים מהיפים ביותר ברומניה.

תשטפו את העיניים בנופים של סינאיה, המכונה גם ״פנינת הקרפטים״ וצאו לסיור בטירת פלש המפורסמת. יצירת המופת הזו בסגנון גרמני ניאו-רנסנסי, נבנתה בין 1873 – 1914 ושימשה פעם כבית למשפחות מלוכה רומניות וסופרים עשירים שמצאו כאן פינה שקטה. בקרו באולם הכבוד, חדר הנשק, חדר המוסיקה, הספרייה ומשרד המלך, ואל תשכחו להביט החוצה דרך חלון – הנוף ההררי בחוץ קסום!

בהמשך הטיול, בנסיעה דרך ההרים הקרפטים תראו את הטירה שיש המאמינים שהייתה ביתו של דרקולה – טירת בראן הימי שנבנתה בימי הביניים. תלמדו את הסיפורים המיתולוגיים הסובבים את הערפד המפורסם, ולאחר מכן תטבלו בהיסטוריה של בראשוב היפה בסיור הליכה.

תסקרו את החומות ואת המבצרים הסקסונים ולמדו את הסיפור העומד מאחורי הכנסייה השחורה הגדולה בסגנון הגותי לפני החזרה לבוקרשט. אם אתם מתכננים להגיע אל בוקרשט עם ילדים המפגינים עניין בתקופת הנסיכות והאבירים – הביקור בטירות כנראה ירתק אותם.

להזמנת טיול מבוקרשט לטירת בראן ופלש

טיול מבוקרשט – טרנספגרשאן ומבצר פוינארי

הסיור הזה ייקח אתכם לפסגת ההר הגבוה ביותר ברומניה – הרי פגראש, המוכרים כ"הרי האלפים" של טרנסילבניה. הסיור יתחיל במבצר פגראש, המבצר היחיד ברומניה שמוקף בחפיר, ביתו של מיכאל האמיץ. בין 1948-1960, הטירה שימשה כבית כלא ובמגדל שמוכר כ״אשת הברזל״, נמצאו מכשירי עינוי מימי הביניים. היום, אנשים יכולים לבקר במוזיאון מדינת פגראש (Fagaras Country Museum) ובספרייה המחוזית (Municipal Library) של המצודה.

הסיור המודרך ממשיך בעקבות הכביש ההררי שעובר דרך הרי פגראש, ודרך פסגת מולדבנו (Moldoveanu peak) המגיעה ל-2,544 מטר. לאחר שתלכו בעקבות המראות היפהפיים של עמק בלאה (Balea Valley), תקיימו עצירה באגם בלאה כדי לצפות בנופים עוצרי הנשימה.

נמשיך דרך כביש המנהרה הארוך ביותר ברומניה (887 מטר) כדי להגיע לסכר וידרו (Vidraru Dam) ואגם וידארו (Vidraru Lake) שבו תבצעו עצירה כדי להתפעל מהנופים. לאחר מכן, תמשיכו להריסות של טירת פוינארי, שבה ב-1462 ולאד טפש התחבא עם כמה מחייליו בניסיון להימלט מצבא מהמט השני. כדי להגיע למבצר, תצטרכו לטפס 1450 מדרגות ברגל. הסיור מסתיים בבוקרשט שאליה נחזור מאוחר בערב.

להזמנת כרטיסים לסיור המאורגן מבוקרשט

טיול מבוקרשט – שיעור פרטי בכוורנות וארוחת צהריים מקומית

למדו על מסורת הכוורנות העשירה של רומניה, מדינה עם למעלה מ-20 אלף כוורנים. דמיינו איך זה לצאת לאזור הכפר למשך שבועות כל פעם, כשרק הדבורים ושדות ירוקים המלאים בפרחים בעלי ניחוח סביבכם. הצטרפו למדריך בקיא דובר אנגלית בטיול לכוורת מלאת פעילות והיכונו לצלול את תוך עולמן המרתק של הדבורים.

תתחילו את הסיור עם שיעור מפורט בכוורנות. תלמדו על התנהגות הדבורים וכמה עובדות מרכזיות על מחזור החיים והסביבה הרצויה לכוורנות מוצלחת. תצפו בתצוגה מהפנטת של תהליך קציר הדבש ותלמדו איך כוורת עובדת. תכירו את המוצרים השונים שניתן להפיק מהכוורת, כולל דבש, דונג, שעווה, אבקת פרחים, לחם דבורים וארס דבורים. ואל תשכחו את ה- Apilarnil, מוצר שנתגלה ע״י כוורן רומני מפורסם, בעל סגולות מרפא מדהימות.
לאחר שפיתחתם תיאבון, תיהנו מארוחת צהריים מסורתית הכוללת מאכלים רומניים מסורתיים ומשקאות ממקורות אקולוגיים. תטעמו מספר מוצרי דבש בריאים ומשובחים לקינוח. עבור משפחות שמגיעות אל בוקרשט עם ילדים זוהי חוויה מעניינת מאוד.

להזמנת כרטיסים לטיול דבורים מבוקרשט

תולדות דוברוג׳ה ומסורת היין ליד הים השחור

במהלך הטיול הזה תראו שלושה מונומנטים מהעידן הדקיאני ואתר עלייה לרגל אורתודקוסי מהמאה השישית, והמציאות העתיקה של דוברוג׳ה תתגלה בפניכם.  תצאו מבית המלון Calaras בשמונה בבוקר. תקחו מעבורת שחוצה את הדנובה ליד סיליסטרה (Silistra). תמשיכו לעצירה הראשונה, מנזר Dervent, שהוא מקום שבו התרחשו בעבר ריפויי נס ופולחני גירוש שדים. חזרו אחורה מהמאה השישית למאה השלישית ותראו את מערת הקדוש אנדרוס (Saint Andrew's cave), המקום שבו מאמינים שהשליח חי במשך זמן קצר וניצר את השבט הגטו דאקי במאה הראשונה לספירה.

חקרו את שרידי Adamclisi, מונומנט שנבנה לציון הניצחון של הצבא הרומני בהנהגת הקיסר טראיאן נגד הגטו דאקים בהנהגת דקבאלוס. מצבת הטרופאיון (הגביע של טראיאן) (Tropaeum Traiani) מ-109 לספירה היא לזכר הסיפוח של חבל דאקיה לאימפריה הרומנית אחרי מלחמת רומניה-דאקיה השנייה (105-106 לספירה).

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן בדוברוג'ה מבוקרשט

סיור מודרך מבוקרשט לקונסטנטה וממאיה

צאו מבוקרשט וטיילו 230 ק״מ לקונסטנטה בחברת נהג פרטי ומדריך. תטיילו בחלק הישן של העיר בהגעה ותזכו במראות נהדרים של חוף הים השחור. אח״כ, תבקרו במוזיאון הארכיאולוגיה וההיסטוריה ותצפו באוספים של ואזות, פסלים ותכשיטים מהתקופה היוונית-רומית.

כנסו לתוך המסגד הגדול ביותר ברומניה שנבנה בשנת 1910 ע״י המלך קארול הראשון וטפסו 140 מדרגות לצריח למראה עוצר נשימה של העיר והים. תמשיכו לקתדרלה האורתודוקסית הביזנטית ע״ש הקדושים פטרוס ופול (St. Peter and Paul Orthodox Cathedral) ליד העתיקות של העיר העתיקה.

גלו את סמל העיר בקזינו הארט נובו המרהיב שבין הנמל המסחרי והנמל התיירותי. תיהנו מארוחת צהריים באחת ממסעדות הדגים הטובות ביותר בחוף לפני שתעברו למוזיאון האמנות העממית (Folk Art Museum) כדי ללמוד עוד על החיים המסורתיים ברומניה. תסיימו את היום עם ביקור באתר החוף ממאיה ואחרי בילוי בחוף תחזרו לבוקרשט.

להזמנת כרטיסים לטיול המודרך מבוקרשט

טיול מבוקרשט – ארמון מוגושואיה, סנגוב וספא תרמי

תיהנו מהסביבה היפהפיה הנמצאת סביב בוקרשט כשאתם יוצאים לטיול מודרך מבוקרשט לאטרקציות תיירותיות ברומניה ומשאירים את העיר מאחוריכם. תבקרו בארמון מוגושואיה שנבנה ב-1702 ע״י קונסטנטין ברנקובנו, נסיך וולאכיה. היום אפשר למצוא כאן את מוזיאון המסורת האולית (Museum of the Aulic Tradition) עם אוסף של אמנות מימי הביניים ואמנות עכשווית, הפארק הבריטי (British Park), כנסיית ג׳ורג׳ הקדוש (St. George’s Church), מטבח הארמון הקודם ו-ווילת d’Elchingen לשעבר.

לאחר מכן, תמשיכו את הטיול עם ביקור במנזר סנגוב (Snagov monastery), מקום שהפך מפורסם בזכות האגדה על דרקולה. אם אתם סקרנים לגבי האדם שהיווה את ההשראה לבראם סטוקר לכתוב את הרומן המפורסם שלו ״דרקולה״, בואו לבקר כאן.

לאחר מכן, תוכלו להירגע בפארק התרמי המקורה הגדול ביותר באירופה, Therme București. זהו לא רק פארק מים תרמיים, אלא נמצא בו גם גם הגן הבוטני הגדול ביותר ברומניה. תיהנו מזמן איכות כאן ותנו לעצמכם להירגע כשלרשותכם עומדות 9 בריכות, 6 סאונות, 4 סאונות רטובות, ו-16 מגלשות מים, לפני שתחזרו לבית המלון בערב. אם אתם מגיעים אל בוקרשט עם ילדים גדולים – זוהי חוויה נהדרת.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן מבוקרשט

סיור מבוקרשט – פלש, טירת בראן ובראשוב העתיקה

לאחר איסוף במיקום שנקבע, תעזבו את בוקרשט לכיוון סינאיה. תבקרו בטירת פלש, המושב הקודם של מלכי רומניה. כאן תראו כלי ריהוט, חפצי קישוט, שטיחים, שטיחי קיר, פסלים, ציורי שמן ואוספי נשק מהמאות ה-15 עד ה-19.

תמשיכו לבראן וטירת בראן המפורסמת שלה, המוכרת גם כטירת דרקולה. תלמדו על עברה של הטירה ועל התפקיד האסטרטגי שהיה לה על הגבול בין וולאכיה לטרנסילבניה. תמשיכו לסיור קצר של בראשוב ותראו את בתי העיר הבנויים בסגנון הרנסאנס, הבארוק, סגנון ניאו-קלאסי וסגנון פרובינציאלי.

תסיירו במצודת בראשוב מימי הביניים, שהייתה פעם אחת המצודות הבטוחות ביותר באירופה. תראו את חומת העיר השמורה, את המגדל השחור והלבן ואת ״מעוז האורגים״ (Weaver's Bastion). כמו כן תלמדו על שער קתרינה (Catherine's Gate) השוכן ליד שער שיי (Schei Gate) בחלק המערבי של המצודה ועל ארבעת המגדלים הקטנים המסמלים את הזכות לחיים ומוות בימי הביניים בחייהם של הווסאלים. מאוחר יותר תחזרו לבוקרשט להורדה במקום הלינה.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן ברומניה מבוקרשט

אתרים מרכזיים בבוקרשט

המרכז הישן של בוקרשט (Lipscani)

זהו חלק מליבה ההיסטורי של בוקרשט שלא נהרס ע"י צ'אושסקו. האזור (המשתרע בין נהר דמבוביצה (Dâmboviţa river) בדרום, שדרת הנצחון (Calea Victoriei) ממערב, Calea Moşilor ממזרח ושדרת רגינה אליזבטה מצפון (Regina Elisabeta boulevard)) מכיל היום מגוון בניינים מאמצע המאה ה-19, שרידים של חצר הנסיכים הוולאכים מימי הביניים, כנסיות, משרדים ראשיים של בנק, כמה בתי מלון, מועדונים, מסעדות וחנויות. רחובות צרים ומרוצפים שימרו את השמות של הגילדות העתיקות של בעלי המלאכה ששכנו כאן. רוב האזור שופץ וכיום משמש כמקום התכנסות לדור הצעיר של בוקרשט.

כיכר המהפיכה (Revolution Square (Piaţa Revoluţiei))

האתר שבו התרחשה חלק מהמהפכה הרומנית של 1989. הכיכר, הנמצא במיקום מרכזי, הוא במרחק הליכה קצרה מהכיכרות המפורסמים האחרים, Gara de Nord (תחנת הרכבת הצפונית של בוקרשט) או ארמון הפרלמנט (Parliament Palace). יש אנדרטת זכרון גבוהה במרכז הכיכר לזכרם של אלה שמתו בזמן המהפיכה.

גשר הניצחון (The Arch of Triumph (Arcul de Triumf))

ממוקם בצפון בוקרשט, בקרבת פארק הסטראו (Herăstrău Park.). הגשר של היום נפתח לראשונה בשנת 1936, אבל באותו מקום ניצבו בעבר גשרים אחרים, החל משנת 1878.

האתנאום הרומני (Romanian Atheneum)

מבנה יפהפה הממוקם ליד כיכר המהפיכה (Revolution Square (Piaţa Revoluţiei)). מקום מושבה של התזמורת הפילהרמונית George Enescu Philarmonic. אם יש לכם זמן, כדאי לבקר בתוך המבנה עצמו, המכיל ציור קיר המתאר סצנות מההיסטוריה של רומניה. המבנה הוקם בשנת 1868.

אנדרטת מלחמת העולם השנייה לחיילים האמריקאים (WWII American Memorial)

אנדרטה קטנה הניצבת בחלק המזרחי של פארק קיסלף (Kiseleff Park) ((Parcul Kiseleff. האנדרטה הוקדשה בשנת 2007 ואפשר להבחין בה מהצד המערבי של שדרת אביאטורילור (Bulevardul Aviatonlor) בין ה- Institutul de Istorie Nicolae Iorga al Academiei (מוסד אקדמי לחקר ההיסטוריה) וה- Strada Ion Mincu.

מה לעשות בבוקרשט

יש שני מדריכי תיירות חינמיים המופצים בבוקרשט והם מכילים את כל האירועים המתקיימים באותו שבוע בעיר, וכן רשימת כתובות של המסעדות, המועדונים, הפאבים, הברים, בתי הקולנוע וכו'. אחד המדריכים נקרא Şapte Seri  (מתרגם ל"שבעה ימים"), והשני נקרא 24-FUN. יש בכל אחד מהם מדור קטן באנגלית.

טיולים רגליים ופעילויות פנאי בבוקרשט

סיורים מודרכים בבוקרשט

סיור רגלי הוא תמיד הפתרון הטוב ביותר להכרת העיר. תוכלו למצוא סיורי הליכה מודרכים בחינם במרכז בוקרשט (על בסיס טיפים למדריך) וזו אופציה טובה למי שמטייל על תקציב נמוך, בני נוער ותרמילאים. בד"כ, צריך להזמין מראש את הסיורים, אבל בעונת התיירות, יש סיורים מאורגנים בבוקרשט היוצאים כל יום, גם אם יורד גשם. יש גם סיורים בתשלום ובמקרה זה חייבים כמובן להירשם לסיורים מראש.

שימו לב שכונות רבות מצפון וממזרח למרכז בוקרשט מעניינות מבחינה ארכיטקטונית באותה מידה כמו המרכז, הרבה פחות מתויירות ובטוחות להליכה.

אופניים בבוקרשט

אפשר לשכור אופניים לשעתיים לרכיבה בחינם בפינה הצפון-מערבית של פארק Kiseleff (Parqul Kiseleff). משם אפשר לרכב לפארק הרסטראו (Herastrau) הסמוך, שהוא פארק מאוד יפה. זהו בהחלט יום מומלץ של טיול בבוקרשט למשפחות עם ילדים גדולים מספיק כדי לרכב על אופניים. הביאו את הדרכון עמכם.

פארקים בבוקרשט

הגנים הבוטנים של בוקרשט (The Botanical Gardens), הוקמו ב-1884 ליד ארמון קוטרוצ'ן (Cotroceni Palace). מוצגים בהם מגוון צמחים מכל העולם, כולל תערוכת צמחים טרופיים פנימיים. דמי כניסה צנועים. זהו הרבה יותר מפארק – אם אתם מגיעים אל בוקרשט עם ילדים זהו בהחלט אתר מומלץ לבלות חצי יום בהיכרות עם צמחים מדהימים.

גן צ'ישמיג'יו (Cişmigiu Garden) הוא פארק קטן מקסים שנמצא ממש במרכז בוקרשט. הוא הגן הישן ביותר של העיר (עוצב בין 1845-1860). יש בו שירות השכרת סירות בקיץ, החלקה על הקרח בחורף ומסעדה סבירה וכן מבחר ברים. זהו בהחלט פארק מומלץ לטיול בבוקרשט עם ילדים.

פארק הרסטראו (Herăstrău Park) (הגדול מבין הפארקים שנבנו סביב אגמים מלאכותיים על נהר קולנטינה (Colentina River) העובר דרך הצד הצפוני והמזרחי של העיר). נמצא בו מוזיאון כפר (Village Museum), תיאטרון חיצוני, משטחי ספורט שונים, לונה פארק קטן ומספר גדול של מסעדות ומועדונים. יש כן שירות השכרת סירות וסיורי אוניות בקיץ, כך שגם פארק זה נחשב אחד מטובי הפארקים של בוקרשט למשפחות.

פארק קארול (Carol Park) (עוצב בשנת 1906), אזור שקט ושלו לא רחוק מכיכר האיחוד (Piata Unirii). יש בו תיאטרון פתוח המדמה אמפיתיאטרון רומאי וכן מבנה נוסף המדמה שיחזור של מצודה ימי-ביינמית. בתוכו נמצא קבר החייל האלמוני וכן מאוזוליאום שנבנה עבור הנומנקלטורה הקומוניסטית.

פארק טינרטולוי (Tineretului Park) – תחנת סבוויי אחת מדרום לכיכר האיחוד (Piaţa Unirii). יש בו ארנה פנימית גדולה (Sala Polivalenta) שבה מתקיימים קונצרטים, אירועי ספורט, ירידים וכו, גן שעשועים לילדים, השכרת סירות, הרבה מסעדות וברים. גם פארק זה נחשב אטרקציה מומלצת למשפחות המגיעות אל בוקרשט עם ילדים.

פארק טיטאן (Titan Park) (מכונה גם פארק O.R.) – נווה מדבר ירוק השוכן בין מבני מגורים גבוהים מהתקופה הקומוניסטית במזרח בוקרשט (תחנת הסבוויי Titan), יש בו כנסיית עץ שובת לב והמון מועדונים על שפת האגם.

מוזיאונים בבוקרשט

המוזיאון להיסטוריה של הקהילה היהודית (Jewish Community History Museum) – המוזיאון מוקדש לקהילה היהודית שחיה באזור מאז העת העתיקה, דרך תקופת השואה וכן בתקופות מאוחרות יותר. המוזיאון כולל גם אוסף אמנות טוב. באופן טבעי זהו אתר ראשי בבוקרשט למשפחות מישראל הנמצאות בטיול שורשים או מעוניינות ללמוד על המורשת של יהדות בוקרשט. Strada Mămulari, nr. 3

המוזיאון להיסטוריה של בוקרשט (Bucharest History Museum) – המוזיאון נמצא בתוך ארמון סוטו (Şuţu Palace) ונבנה בשנת 1834. יש בו אוספים הקשורים בפיתוח של בוקרשט, ממצודה קטנה שנבנתה במאה ה-14 ועד להקמתה של בוקרשט כבירה. גם זה מוזיאון מעניין בבוקרשט למשפחות עם ילדים גדולים.  I.C. Brătianu, nr. 2

המוזיאון להיסטוריה צבאית (Military History Museum) – יש בו אוספי נשק החל מהתקופה הפרההיסטורית ותערוכות קבועות המוקדשות לאירועים צבאיים חשובים, כולל המהפיכה הרומנית של 1989, וכן תצוגת חוץ המציגה כלי נשק יחסית מודרניים, כולל תותחים, טנקים, הליקופטרים וכד'. אטרקציה חשובה עבור משפחות המגיעות אל בוקרשט עם ילדים (בעיקר בנים) Strada M. Vulcănescu, nr. 125-127

מוזיאון החצר הישנה (“Curtea Veche” (Old Court) Museum– שרידי ארמונותיהם של הנסיכים הוולאכים. חלקים מסויימים של המוזיאון מתוארכים למאה ה-16 לפחות. האתר נמצא ליד מבצר ישן עוד יותר שבו בוקרשט החלה להתפתח כעיר. האתר ההיסטורי יכול להיות מעניין מאוד עבור משפחות המגיעות אל בוקרשט עם ילדים גדולים. Strada Franceză, nr. 25-31.

מוזיאון ארמון קוטרוצ'ן (Cotroceni Palace Museum) – יש בו אוספים של חפצים שהשתייכו בעבר למשפחת המלוכה הרומנית. היום זהו מקום מושבם של הנשיאים הרומנים. Geniului, nr. 1

המוזיאון הלאומי להיסטוריה של רומניה (National History Museum) המוזיאון שוכן במבנה ניאוקלאסי  מסוף המאה ה-19. יש בו מיצגים המתעדים את  התפתחותה של החברה בשטחה של רומניה מהעידן הפלאוליתי ועד היום, וכן רפליקה של האנדרטה המפורסמת של רומא, עמוד טראיאנוס  ואוסף נומיסמטיקה מאוד מעניין. המקום עובר עיצוב מחדש ורק שתי תצוגות פתוחות בפני מבקרים (יוני 2009). Calea Victoriei, nr. 12

המוזיאון להיסטוריה טבעית (“Grigore Antipa” Natural History Museum) – יש בו מעל 300 אלף תצוגות המתארות את השינויים שעבר כדור הארץ ואת האבולוציה של הזנים השונים. גם זה בהחלט מוזיאון מומלץ עבור משפחות המגיעות אל בוקרשט עם הילדים. Şoseaua Kiseleff, nr. 1

מוזיאון הכפר (Village Museum) – מוזיאון פתוח מקורי שנפתח ב-1934, יש בו כרגע כ-300 מבנים מסורתיים (כולל כנסיות, סדנאות, טחנות רוח וכו') וכן ריהוט, כלים קרמיים, לבוש שנאסף מכפרים מכל אזור של המדינה במאמץ להציג את דרך החיים המסורתית של הרומנים. אם אתם מגיעים אל בוקרשט עם ילדים המוזיאון הפתוח הוא דרך מעולה לחוות את רומניה של פעם. מדי פעם, מארחים כאן פסטיבלי יצירה מסורתיים ופולקלוריים. דמי הכניסה הם 10 ליי למבוגר, 5 ליי לסטודנט. נסגרים ב-21:00 בקיץ. Şoseaua Kiselef. 28-30

מוזיאון האיכרים (Museum of the Romanian Peasant) – גם הוא מוקדש לצורת החיים המסורתית. הוא מתמקד בעיקר בעיצוב פנים, כלי עבודה, לבוש ופריטים אחרים. גם כאן, המקום לפעמים מארח פסטיבלי עבודות יד מסורתיות ופולקלוריות. בד"כ יש כאן תערוכה מאוד מעניינת ונוגעת ללב על סבתא מסויימת, עם חדרים נסתרים שיפתיעו אתכם לשמחתן של משפחות אשר מגיעות אל בוקרשט עם ילדים. יש פה בית קפה ממש סביר, עם חנות מוזיאון מאוד טובה וחנות ספרים של . דמי הכניסה הם 6 לאו למבוגר, 3 ראו לסטודנט. Şoseaua Kiseleff, nr. 3

מוזיאון האמנות (Art Museum), שוכן במבנה של הארמון המלכותי (Royal Palace) הקודם. יש בו אוספים של אמנות רומנית עתיקה, מודרנית ועכשווית וכן תערוכות המציגות אמנות אירופאית נדירה המתוארכת לתקופה לפחות מתחילת המאה ה-14. אם אתם מגיעים אל בוקרשט עם ילדים קטנים הם כנראה יתקשו להתרכז באומנות אבל העובדה שמדובר בארמון אמיתי בו חיו נסיכות ואבירים יכולה לרתק אותם ולהניח להורים זמן מה של התבוננות שלווה באומנות.  Calea Victoriei, nr. 49-53

מוזיאון אוספי אמנות (Museum of Art Collections), נפתח מחדש לאחרונה, כמוזיאון אמנות בבקרשט הוא נמצא מבחינת מעמדו במקום השני אחרי המוזיאון הראשי בארמון הקודם. המוזיאון מציג בעיקר, אבל לא רק, יצירות של אמנים רומנים. Calea Victoriei, nr. 111

המוזיאון הלאומי לאמנות עכשווית (National Museum of Contemporary Art) נפתח לאחרונה בתוך אגף של ארמון הפרלמנט (Palace of the Parliament) ששופץ, במה ששימש פעם למגוריו של צ'אוצ'סקו. המוזיאון מציג תערוכות חדשות מסצנת האמנות של הבורגנות הרומנית.

מוזיאון הגיאולוגיה הלאומי (Geology Museum) – יש בו אוסף גדול של מינרלים, סלעים ומאובנים. Şoseaua Kiseleff, nr. 2

המוזיאון הטכנולוגי (“Dimitrie Leonida” Technology Museum)

מוזיאון התעופה (Aviation Museum) – תצוגה פתוחה של מטוסים וסוגי כלי תעופה שונים. המוזיאון ממוקם בשדה התעופה Otopeni.

מוזיאון הרכבות (Railways Museum) – כמעט אף פעם לא פתוח. Calea Griviţei, nr. 139B

מוזיאון מכבי האש (Firefighters Museum) – גם כמעט לא פתוח.  Ferdinand, nr. 33

מוזיאון העתיד (Future Museum). מוזיאון העתיד מהווה פלטפורמה לאמנים ואוצרים מרומניה ומולדובה להגיש הצעות לפרוייקטים האמורים להיבחר ע"י ועדה בינלאומית. התפיסה העומדת מאחורי המוזיאון היא לחקור רעיונות, תופעות, תיאוריות ומיזמים חדשים. Ion Ghica, nr. 11

יש גם כמה מוזיאונים קטנים יותר שבהם יש אוספים פרטיים. אחד מהמוזיאונים הראויים לציון הוא מוזיאון האמנות הלאומי D. Minovici" Western European Arts Museum, הממוקם בווילה יפהפיה (strada N. Minovici, nr.3) , וכן מספר גדול מאוד של בתים המשמשים כאתרי הנצחה ומוקדשים לדמויות שונות מעולם הספרות, המדע והפוליטיקה.

כנסיות ומנזרים בבוקרשט

כנסיית "החצר הישנה" (Curtea Veche (Old Court) Church) – נבנתה בסביבות 1559. כנסייה זו שימשה להכתרת נסיכי וולאכיה. הכנסייה ניצבת ליד כיכר האיחוד (Piata Unirii).

הקתדרלה הפטריארכית (Patriarchal Cathedral) משנת 1658 וארמון מיטרופוליאי (Mitropoliei Palace) משנת 1708 – מושבה של הפטריארכיה האורתודוקסית, מעין ותיקן רומי מוקטן. שוכן על גבעה המשקיפה על כיכר האייחוד.

כנסיית סטאברופולאוס (Stavropoleos Church) – נבנתה בתחילת המאה ה-18, כוללת עיצובים פסלים דקורטיביים נהדרים וציורי קיר מדהימים אף הם. כנסייה יפהפיה, גם אם אתם מגיעים אל בוקרשט עם ילדים קטנים כדאי מאוד לנסות להציץ בה (כל עוד הילדים מסוגלים לשמור על השקט כנדרש). שוכנת באזור המרכז העתיק.

Colţea Church – זוהי הכנסייה הראשונה של בוקרשט שנבנתה בסגנון האדריכלי הנקרא ברנאקובני . ליד כיכר האוניברסיטה (Piaţa Universităţii)

Sfântu Gheorghe Nou (New St. George) Church – כנסייה המתוארכת למאה ה-18, בתוכה נמצאים קברי השליטים הרומנים קונסטנטין ברנקובאנו ויון מברוקורדטוס. הכנסייה שוכנת בין כיכר האוניברסיטה ()Piaţa Universităţii וכיכר האיחוד (Piaţa Unirii).

Kretzulescu Church – עוד דוגמה מעניינת של הבנייה הברנקובאנית (1722). מצידו השמאלי של מוזיאון האמנות הלאומי (National Art Museum).

מנזר Plumbuita – נבנה במחצית השנייה של המאה ה-16. בעבר שימש כבית הדפוס הראשון של האזור. היום יש בו מוזיאון לחפצי דת ופארק גדול אשר בו ניתן לבלות אחרי צהריים נעים בבוקרשט עם הילדים.. יחסית רחוק ממרכז העיר, על Şoseaua Colentina.

כנסיית Oţetari – כנסייה מאוד שקטה ומבודדת. מקום מאוד רוחני המעניק למאמינים הנוצריים נחמה דתית במרכז העיר. הכנסייה נבנתה במאה ה-18 ויש בה מספר ציורי שמן וחלונות ויטראז' מעניינים. הכנסייה קרובה לכיכר רוזטי (Rosetti Square), התיאטרון הלאומי (National Theatre) והקולג' הלאומי Spiru Haret.

שופינג בבוקרשט

מותגים מפורסמים גדולים ובוטיקים יוקרתיים מרוכזים לאורך השדרה המרכזית מהכיכר הרומנית (Piaţa Romană) ועד כיכר האיחוד (Piaţa Unirii) וברחובות הקטנים הסמוכים לשדרה זו, אבל גם על שדרת הנצחון (Calea Victoriei), על Calea Dorobanţilor (הקטע שבין Blvd. Iancu de Hunedoara ו- Piaţa Dorobanţilorעל שדרת מושילור (Calea Moşilor) בין שדרת קארול הראשון (Blvd. Carol I) וכיכר אובור (Piaţa Obor).

קניונים בבוקרשט

במהלך השנים האחרונות, מרכזי קניות מודרניים רבים התחילו לצוץ בבוקרשט. הפופולריים שבהם הם:

  • Băneasa Shopping City, Soseaua București-Ploiești 42D,, ☎+40 21 305 7195. שני-ראשון: 10:00-22:00
  • AFI Palace Cotroceni, Bulevardul Vasile Milea4, District 6, ☎+40 31 425 7510. שני-ראשון: 10:00-23:00
  • Promenada, Calea Floreasca 246B, District 1, ☎+40 730 246 246. שני-ראשון: 10:00-22:00
  • פלאזה רומניה (Plaza Romania,), Timişoara nr. 26, טלפון: 40213195050
  • מרכז הקניות אוניראה (Unirea Shopping Center), Piaţa Unirii, טלפון 40213030307
  • פלאזת סאן (Sun Plaza) ברובע 4, Calea Vacaresti, No. 391. טלפון +40374 117 50
  • קניון בוקרשט (Bucharest Mall), Calea Vitan 55-59, טלפון 40213276700. הקניון הראשון שהוקם בבוקרשט, בשנת 1999.
  • מרכז ליברטי (Liberty Center) באזור 5, נפתח ב-2008
  • Jolie Ville, Erou Iancu Nicolae nr. 103 bis, Voluntari, judetul Ilfov. טלפון: 40212068001

עוד קניונים בבוקרשט ובסביבה נמצאים בימים אלה בבנייה או בשלבי תכנון .

עוד המלצות לשופינג בבוקרשט

חנות העתיקות Thomas Antiques,, Covaci 19 (אזור ליפסקני (Lipscani area)), ☎+40 752 440 818‎. חנות עתיקות יפהפיה, עם אוסף גדול של עתיקות ואפשרות לשבת למשקה באווירה מיוחדת במינה.

חנות השוקולד Leonidas Universitate, Strada Doamnei 27. פתוחים בימי שני-שישי: 10:00 – 20:00, שבת: 11:00-15:00. חנות שוקולד בעלת שם עולמי. המיקום קרוב מאוד למרכז ההיסטורי הישן. הם גם מגישים גלידת בן אנד ג'ריס.

שוק אובור בכיכר אובור (Obor Market (Piața Obor)) (מזרחית לתחנת המטרו אובור). השוק הגדול ביותר של בוקרשט. הוא כולל מספר רחובות ויש בו הרבה חנויות, בעיקר חנויות מזון אבל לא רק. השוק עבר חידוש בשנות ה-2010 אבל יש לו עדיין הרבה אופי.

טיולים מחוץ לבוקרשט

בוקרשט היא אחת מנקודות היציאה הטובות לטיולים בתוך רומניה ובבלקן –

סנגוב (Snagov) היא עיירה קטנה השוכנת 20 ק"מ צפונית לבוקרשט, ומשמש כיעד נופש קרוב לבוקרשט עבור מקומיים רבים, עם אגם גדול וחופי רחצה. בקרו במנזר הקטן שנמצא על אי במרכז האגם, שם נמצא הקבר של ולאד השלישי (המוכר יותר כדרקולה או ולאד המשפד). שימו לב שהמסלול מהכביש המהיר ועד המנזר אינו משולט היטב ודי קשה להגיע אליו. תצטרכו לחצות גשר הולכי רגל.

מוגושואיה (Mogoşoaia) – עיירה קטנה נוספת הנמצאת במרחק של 5 ק"מ מבוקרשט. יש בה ארמון גדול מסוף המאה ה-17 בסגנון אדריכלי ברנקובאני ייחודי.

טרגובישטה (Târgovişte) שוכנת כ-78 ק"מ צפונית מערבית לבוקרשט וקל להגיע אליה ברכבת או מיניבוס. טרגובישטה הייתה בעבר עיר הבירה של החלק הדרומי של רומניה של היום, שנקרא וולאכיה בין תחילת המאה ה-15 ועד 1714. האטרקציות הגדולות של עיר זו הן המוזיאון הפתוח "חצר הנסיכים" (Princely Court) שהוא למעשה שרידיה של חצר נסיכים אמיתית מתקופת ימי הביניים שממנה ולאד המשפד (דרקולה) שלט במדינה, וכן הבסיס הצבאי שבו השליט הקומוניסטי האחרון של רומניה צ'אושסקו בילה את ימיו האחרונים מ-22 ועד 25 בדצמבר, 1989 ובאותו מקום הועמד לדין והוצא להורג, ויותר מ-20 כנסיות בעיקר מהמאות ה-17 וה-18 וכמה מהמאה ה-15. אם אתם מגיעים אל בוקרשט עם ילדים גדולים ורוצים לצאת לטיול של יום אחד ליעד עם הרבה היסטוריה – זהו מקום מומלץ בהחלט.

בושטני (Buşteni) – צאו לעיירה הקטנה בעמק פרחובה (Prahova Valley) ברכבת מבוקרשט, קחו את הרכבל בצורת גונדולה וראו את הר אומו (Omu mountain), הבאבל (Babele) ("הנשים הזקנות") או הספינקס המפורסם מעשה ידי הטבע.

סינאיה (Sinaia) – טיול של יום מבוקרשט (כדאי לקחת את הרכבת). אל תחמיצו את טירת פלש (Peleş Castle).

קונסטנטה (Constanta) – נמצאת במרחק של כשלוש שעות וחצי במחיר 55 לאו. אוטובוסים יוצאים כל 45 דקות בקיץ ובאוטובוסים מסויימים יש חיבור Wifi. התחנה נמצאת ליד Gara de Nord בצומת הרחובות Strada Mircea Vulcanescu & Bulevardul Dinicu Golescu.

בודפשט (Budapest) – נמצאת במרחק 16 שעות ברכבת לילה היוצאת פעמיים ביום, בשעה 13:00 (Dacia) ובשעה 17:30 (Ister). כרטיסים בעלות 50 יורו, מיטה 70 יורו (ספטמבר 2011).

סופיה (Sofia) – 11 שעות נסיעה ברכבת. הרכבת יוצאת מ-Gara de Nord ב-23:15 והעלות היא כ-120 לאו למושבים רגילים וכ-170 לאו לנסיעה בקרונות לינה (Courchette).

איסטנבול (Istanbul) נמצאת במרחק של 12 שעות נסיעה באוטובוס. יש מספר רב של אוטובוסים ישירים היוצאים באופן סדיר של המפעילים Toros, Murat, Oz Ortadogu ו- . Star. כרטיסים נמכרים במחיר כ-160 לאו לכיוון אחד.

בטיחות וביטחון בבוקרשט

בוקרשט היא באמת עיר שלעולם אינה נרדמת. תמצאו אנשים שמסתובבים בכל שעות היום ברוב אזורי העיר. השוטרים די ידידותיים והצעירים שביניהם רובם דוברי אנגלית, כך שאפשר לבקש מהם הנחיות כיוון. במקרה שנאלצתם לדווח על עבירה, אל תהססו ופנו לתחנת המשטרה הקרובה אליכם. הם בדרך כלל יעשו מאמץ לעזור לכם.

כדאי להיות מאוד זהירים כהולך רגל בבוקרשט. נהגים אינם מתחשבים ולעתים קרובות אינם מצייתים לרמזורים. לעולם את תניחו שרכב יעצור עבורכם ברמזור אדום והיו תמיד עירניים. אם אתם מגיעים אל בוקרשט עם ילדים הזהירו אותם להיזהר במיוחד בכבישים.  זוהי בהחלט הבעיה הקשה ביותר בעיר, לא כל כך בשעות היום כשהרחובות מלאים באנשים, מה שמקשה על נהגים להפריז במהירות, אבל בלילה, כשהרחובות ריקים, מתקיימות הרבה תחרויות בין רכבים בשדרות הגדולות.

האוטובוסים בבוקרשט בטוחים אבל צריך להשתמש בהיגיון הבריא שלכם, להיזהר מכייסים ולשים את החפצים האישיים שלכם בכיסים הפנימיים של הבגד ליתר בטחון. היזהרו בעת עלייה על מוניות הפועלות באזורי התיירות ההומים מאחר שאלה עלולות להיות מופעלות ע"י נוכלים הממתינים לקורבן לא חשדן. זה נכון בעיקר לגבי המוניות הפועלות סביב תחנת הרכבת הצפונית Gara de Nord, שבה אנשים המשתפים פעולה עם הנוכלים ינסו לפתות אתכם להיכנס לרכב שלהם. אם יש לכם אפשרות, הימנעו מלהיכנס למוניות מ-Gara de Nord אלא אם כן אתם כבר מכירים את מפעילי המוניות שם.

עצה אחת שכדאי לנהוג לפיה היא לנסוע עם נהגי מונית מבוגרים יותר מאחר שהם בד"כ יותר זהירים ורק ינסו להוציא רק טיפה יותר במחיר אם הם מנסים לרמות אתכם, שלא כמו הנהגים הצעירים שיצהירו שהנסיעה עולה פי 3-5 ממה שהיא אמורה לעלות, או שיגידו שהמונה לא פועל, או שינסו שיטות הפחדה אחרות כדי לגרום לכם לשלם.

האופציה הבטוחה ביותר לקחת מונית ברומניה אם יש לכם סמרטפון היא להוריד את האפליקציה Speed Taxi, Meridian  או Star Taxi. האפליקציה נותנת לכם גישה מיידית לחברות מוניות אמינות, כמו גט טקסי. ברגע שאתם ברכב, ודאו שהמונה פועל והרגישו חופשיים להשתמש ב-Wifi עד היעד שלכם. רק מוניות רשומות, עם תעריפים רגילים, יכולות לרשום את השירותים שלהם עם האפליקציות האלה, כך שלא תצטרכו לדאוג שירמו אתכם. שימו לב לא להשתמש בשירותים של החברות הבאות: Cris Taxi, Titan, Leone, Arsenal מאחר שאלה ידועות כחברות של נוכלים.

היו מאוד זהירים עם הצעות לא רצויות של אנשים המנסים לעזור לכם ברחוב, אפילו אם האנגלית שלהם טובה. בעיקר, אם זר מציע להוביל אתכם להוסטל או מלון שלכם במונית כדי להראות לכם את הדרך. סרבו מייד! בד"כ הם עובדים יחד עם נהגי מונית בלתי מורשים המנסים לרמות אתכם, להוריד אתכם במיקומים לא נכונים (ונידחים) ובאותו זמן דורשים תשלום מופרז, או שפשוט יגנבו את המזוודות שלכם. שיטה נודעת אחת היא שזר אומר לכם שמקום מסויים אינו בטוח ומנסה להפנות אתכם למונית "ממשלתית" רשמית או מונית "סטודנטים", שבה נוהג אחד השותפים שלהם. הם ייקחו אתכם למקום נידח ויבקשו סכומי עתק כדי להחזיר אתכם, ואולי אפילו יאיימו עליכם באלימות אם לא תיענו להם.

היזהרו גם כשאתם עולים או יורדים מרכבות. ידוע שנוכלים נוהגים להעמיד פנים שהם נוסעים, להיכנס לקרונות בזמן שהנוסע ממתין בחוץ ואז לגנוב משם מזוודות. כשאתם מבקשים עזרה ברכבות, דברו אך ורק עם הכרטיסן ואם מישהו מבקש מכם מידע, דרשו לראות תעודה מזהה.

למרות שמבחינה סטטיסטית, בוקרשט היא אחת הבירות הבטוחות ביותר באירופה, מקרי אלימות הם לא דבר נדיר באזורים מסויימים, והם מופנים בעיקר כלפי מקומיים או כלפי גברים שנראים זרים (בני מיעוטים, אנשים שנראים כאילו אינם במקומם). זה קורה בעיקר במועדוני הלילה והברים שבהם אנשים משתכרים, ובעיקר במקומות המנגנים מוסיקה אתנית. עם זאת, אם תימנעו מקונפליקט, בעיקר עם אנשים שמתנהגים כאילו הם בעלי המקום או מי שנראה כמו מאפיונר, הסיכוי להדרדר למצב לא נעים הוא כמעט אפס, במיוחד אם אתם מגיעים אל בוקרשט עם ילדים.

בבוקרשט נמצאת כנראה הכמות הגדולה ביותר של כלבים משוטטים בהשוואה לכל עיר אחרת במזרח אירופה. למרות ששיעור הכלבים המשוטטים פוחת בהדרגה הודות למיזמים של העירייה, הם עדיין מהווים סכנה לבטיחות, ובלילה הם נוהגים לשוטט בלהקות, מה שמגביר את הסכנה. חיסוני כלבת מומלצים אבל לא חובה, מאחר שמאז 1979 אין מקרי כלבת בבוקרשט. היו מאוד זהירים כשאתם פוגשים כלב משוטט ואל תגשו אליהם. אם אתם מגיעים אל בוקרשט עם ילדים הזהירו אותם לעולם לא ללטף כלבים שאינם שייכים למישהו. עדיף תמיד ללכת בקבוצה של כמה אנשים או במקום שבו נמצאים אנשים אחרים.

כמו ברוב הערים הגדולות הליכה בשעת לילה אינה בטוחה באזורים מסויימים בעיר כמו ב-Pantelimon, Ferentari, Giulesti ובאזור תחנת הרכבת Gara de Nord. אם אתם חייבים להגיע לשכונות האלה, עדיף להגיע במונית.

תחנת הרכבת Gara de Nord לא ממש מסוכנת, אבל כדאי להיזהר מאנשים שנראים חשודים, ואם אתם מרגישים שמישהו עוקב אחריכם, פשוט היכנסו אל תוך התחנה. התחנה והסביבה מלאה בהומלסים וילדים קבצנים. זה שובר את הלב, אבל עדיף להימנע ממגע איתם, כולל להציע להם כסף. Ferentari ו-Rahova הם אזורי צוענים בדרום-מערב בוקרשט ולמרות שהם לא מסוכנים כפי שהיו פעם, לא מומלץ להסתובב שם בלילה. למעשה, עדיף להימנע מהמקום לגמרי. אין שם באמת אטרקציות או משהו שיכול לעניין מטיילים כך שלא צריכה להיות לכם סיבה להגיע לשם מלכתחילה.

במקרה ששוטר עצר אתכם מאיזו סיבה, אל תנסו להציע שוחד כדי להימנע מקנס, זה יכול להסתיים בהרבה צרות. המשטרה תעדיף לקחת שוחד ממקומיים ולא מזרים, אז לא כדאי לתרום לתופעה הזו שמהווה בעייה קשה מאוד במדינה הזו כבר הרבה שנים. השחיתות בקרב שוטרים בבוקרשט היא תופעה שמנסים למגר בשנים האחרונות והבעייה פחות קשה משהייתה בשנות התשעים, אבל תמיד עדיף להישאר על השדרות ולהימנע מהליכה בסמטאות וברחובות אחוריים.

שיעור הפשע בבוקרשט נמוך, אבל מטייל חייב לנקוט אמצעי זהירות. מקרי אלימות נדירים מאוד, אבל במקרה שהותקפתם, צעקו Ajutor!. לתוקפים קשה מאוד להתחמק מעונש כי בוקרשט צופופה ורוב המקומות הומים וקולות רועשים ימשכו תשומת לב.

בריאות בבוקרשט

אם אתם מתכננים חופשה בבוקרשט עם ילדים הסובלים מאלרגיות, שימו לב שבוקרשט היא עיר מאוד חמה ומאובקת בקיץ, עם טמפרטורות שבקלות עולות על 30 מעלות צלזיוס ביולי ובאוגוסט, אז הביאו עמכם מה שאתם צריכים כדי שיהיה לכם נוח. שימו לב שבמהלך הקיץ, מכות חום ושמש יכולות להיות מאוד מסוכנות.

בתי המרקחת בבוקרשט בד"כ פתוחים בין 9:00 – 18:00, אבל חלק יישארו פתוחים כל הלילה. ברומניה, אין הרבה תרופות שנמכרות מעבר לדלפק, אבל לרוקחים מותר לחלק כמויות מוגבלות של מרשמים מסויימים (למשל תרופה לשיכוך כאבים) למה שהם רואים כמקרים דחופים. בבוקרשט יש שישה בתי חולים עם טיפול נמרץ ושירות אמבולנסים מודרני, ועוד מספר גדול של בתי חולים ציבוריים ופרטיים, קליניקות ורופאי שיניים.

בוקרשט
דירוג הגולשים 4.4 (5 הצבעות)
Sending

תגובות 4

  • מצטער, אבל מאמר כה ארוך ומפורט רק ש-90% ממנו לא רלוונטי לטיול עם ילדים, בטח שלא עם ילדים קטנים (יציאה לפאבים?), סיורי מוזיאונים? ארמון הפרלמנט? הכל יכול להיות מעניין ומרתק אבל לא רלוונטי לילדים קטנים.
    אשמח אם תעלו מאמר עם פעילויות אמיתיות לטיול משפחות.

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל