Craiova

קראיובה רומניה – המלצות לחופשה משפחתית

קראיובה רומניה – המדריך המלא לחופשה: המלצות על אטרקציות בקראיובה וטיפים חשובים למשפחות המתכננות טיול אל קראיובה עם ילדים וגם מידע למטייל על קראיובה – מוזיאונים, שופינג, תחבורה ציבורית בקראיובה, מידע על ביטחון אישי ופשע בעיר וכל מה שצריך לדעת לפני שיוצאים לדרך

חבילות נופש לבוקרשט            |            טיולים מאורגנים ברומניה

העיר קראיובה Craiova ברומניה, שבה חיים כ- 300 אלף תושבים, היא אחת מחמש הערים הראשיות של רומניה. קראיובה שוכנת באזור דרום מערב רומניה ובה נמצאת הבירה האיזורית המנהלית של מחוז דולז (Dolj County) וחבל אולטניה (Oltenia district). קראיובה היא עיר תיירותית אטרקטיבית לטיול ברומניה לא רק בגלל שיש טיסות ישירות לקראיובה מישראל – מדובר על עיר יפה עם ארכיטקטורה מקסימה, אוכל מעולה ואנשים נעימים ומשפחות רבות מגיעות אל קראיובה עם ילדים לחופשה משפחתית

טיול ברומניה עם ילדים – עוד באותו נושא

מלונות מומלצים בקראיובה למשפחות עם ילדים

רומניה עם ילדים – המדריך לטיול משפחות

השכרת רכב ברומניה – השוואת מחירים והמלצות

טיסות לרומניה – השוואת מחירים ואיתור טיסות זולות

קניית ליי רומני בישראל

סים ו eSIM לרומניה – המלצות לתקשורת

מה לעשות בקראיובה רומניה

לבקר בארמון האמנות (Art Palace) ובפארק יוצא הדופן ניקולא רומנסקו (Nicolae Romanescu Park).

מוזיאון האמנות של קראיובה הוא מקום מעניין ושווה את ההליכה.

טיול מאורגן בקראיובה – מדריכי טיולים מוסמכים יספרו לכם על תולדות העיר, כולל סיפורים ואגדות הקשורות בהיסטוריה של קראיובה תוך כדי סיור במבנים ההיסטוריים של העיר, אטרקציות בקראיובה ומוזיאונים אלגנטיים. Craiova Guided Tours), ☎ +40 743 20 32 99

אטרקציות בקראיובה למשפחות עם ילדים

פארק ניקולא רומנסקו ( או: Parcul Romanescu ברומנית) – אחד האתרים המעניינים והיפים של קראיובה הוא פארק ניקולא רומנסקו הציורי. הפארק המדהים הזה הוא גם אחת האטרקציות המומלצות למשפחות אשר מגיעות אל קראיובה עם ילדים וגם אחד ההישגים הארכיטקטוניים המעניינים ביותר מסוגו באירופה. התוכנית של הפארק, שהוצגה ביריד העולם בפריז ב-1900, זכה במדליית זהב. בניית הפארק החלה בשנת 1901, תחת השגחתו של הוגה הפרוייקט ובסיוע של אמנים בולטים כמו ז'ולז רדונט ואמיל פינארד. במשך שנתיים נשתלו כ-50 אלף זרעי עצים ושיחים דקורטיביים, שמתוכם לזנים אקזוטייםרבים יש קשיי הסתגלות לאקלים של רומניה.

הפארק החל לקבל את צורתו: האגם ושני האיים, הנהר, גשרים, מפלים קטנים, סמטאות, "הגשר הצף" ושתי האכסדרות המהממות שלו. בתוך הפארק שולבו אטרקציות תיירותיות מיוחדות למשפחות שמגיעות אל קראיובה עם ילדים בכל הגילאים – "הטירה הקסומה", "האולם המעוגל", חוות הצבאים ומאורת הדובים, הרציף והמסעדה על גדות האגם, ביתנים, חממות, סלעים מלאכותיים וגזעי עצים העשויים מבטון מוגן וכו'. חנוכתו של הפארק נערכה במאי 1903 והחגיגות נמשכו שבועיים תמימים. הרעיון של הפארק היה להיות אטרקציה תיירותית מיוחדת בקראיובה למשפחות וגם למטייל הבודד -פארק רומנטי המשתרע על שטח של מאות דונמים וכולל אגמים וגם מסלולי מירוצים.

זהו הפארק השני בגודלו מסוגו באירופה ומסלול המירוצים הוא הגדול ביותר באזור הבלקן. בשנת 1956 הפארק גודר והשער המונומנטלי בכניסה הראשית נבנה באותו זמן, אבל הכניסה לפארק חופשית.

הגן הבוטני של קראיובה (Botanical Garden) – מקום נחמד – בעיקר עבור משפחות שמגיעות אל קראיובה עם ילדים – עם המון צמחים מעניינים. כתובת: Str. Constantin Lecca nr. 26  (תחנת החשמלית השנייה מהאוניברסיטה כשהולכים לכיוון מערב).

כיכר פרפקטור Prefecture Square – זהו איזור מומלץ לטיול בקראיובה עם הילדים ברגל – לא רק בפארק ובכיכר, אלא גם ברחובות היפהפיים של קראיובה שבסביבה.

כיכר מיכאי האמיץ (Mihai Viteazu Square). כיכר מקסימה, אחת הנקודות המומלצות של קראיובה למשפחות אשר מלאה בבארות דקורטיביות, צמחייה דקורטיבית ופארק קטן שבו ניצב פסלו של מיכאי האמיץ, מלך ולאכיה בין השנים 1593-1601. כאן תמצאו את המזרקה המוסיקלית המושכת אליה כאלפיים מבקרים מקראיובה ומהעיירות הסמוכות מדי ערב. המזרקה נחשבת למבנה מאוד ייחודי מבחינת עיצובו.

המזרקה המוסיקלית של קראיובה – אל תצפו כאן למשהו מיוחד. זו רק בריכה שאפשר לראות חלק מהצנרת שלה, שהותקנו בה כמה מחזירי אור צבעוניים זולים. אבל אם אתם מגיעים אל קראיובה עם ילדים אתם חייבים לעבור ליד המזרקה, שמבחינה ארכיטקטונית היא אחד המקומות המעניינים ביותר בעיר. בית העירייה וכנסיית העיר נמצאים בקרבת מקום וגם בהם שווה לבקר.

תרבות ומוזיאונים בקראיובה

מוזיאון האמנות של קראיובה (Craiova Art Museum)  – מוזיאון האמנות של קראיובה שוכן בתוך הארמון המפואר של במאי הקולנוע ז'ן מיהאיל. המוזיאון נבנה בין 1899-1907 על פי תכנון של האדריכל הצרפתי פול גוטרו. הטירה מייצגת מבחינת סגנונה האדריכלי אינטרפטציה די חופשייה של הבארוק המאוחר – מורשת עשירה, רקע אלגנטי, מראות ונציאניות, נברשות מבדולח מוראנו, גרמי מדרגות משיש קררה, קירות עם טפטים ממשי ליון.

הארמון המפואר היה יכול להיות אטרקציה מומלצת למשפחות שמגיעות אל קראיובה עם ילדים גדולים גם אם לא היה מוזיאון, אבל האופן המיוחד שבו יצירות האמנות מוצגות במוזיאון, הופך את המקום למוקד משיכה לתיירים מכל הגילאים והסוגים. כתובת: Muzeul de Arta, str. Unirii, nr.15 (קרוב לכיכר פרפקטורי (Prefecturii Square)), ☎ 0251.412.342. 10:17

מוזיאון אולטניה (The Museum of Oltenia) – המוזיאון של קראיובה שוכן על פני שלושה בניינים שונים, כאשר כל בניין מציג תערוכה שונה. בבניין הנמצא בכתובת str. Popa Şapcă nr.8 נמצא מוזיאון למדע טבעי ויש כאן חנות לממכר חפצי קרמיקה מסורתיים. בבניין הנמצא בכתובת str. Madona Dudu nr. 14 נמצאת תצוגה של פריטים היסטוריים וארכיאולוגיים, כאשר הבניין מכיל אגף חדש. הבניין המצוי ברחוב str. Matei Basarab nr.16הוא אחד המבנים העתיקים של קראיובה, מהמאה ה-15. כאן נמצאת תערוכה האתנוגרפיה. (Muzeul Olteniei), Str. Popa Şapcă nr.8

התיאטרון הלאומי של קראיובה מארין סורסקו (Craiova National Theater Marin Sorescu) . התיאטרון הלאומי של רומניה בקראיובה הוא מוסד בינלאומי מוכר. מדי שנתיים, קבוצות תיאטרון ושוחרי תיאטרון מכל העולם מגיעים כדי להשתתף בפסטיבל שיקספיר הבינלאומי המתקיים בקראיובה. (Teatrul National Marin Sorescu), str. Alexandru Ioan Cuza, nr. 11

שופינג בקראיובה

קניון בקראיובה בשם Electroputere נפתח ב-2012.

ביטחון אישי בקראיובה

קראיובה מלאה בשוטרים ופוליטיקאים מושחתים ובכנופיות של המאפיה הרומנית. יחד עם זאת, זה קשור בעיקר לפשע מאורגן ושחיתות ולא צריך להטריד את התייר הממוצע. הנסיעה בקראיובה במשך היום והלילה ממש בטוחה ואין סיבה לדאגות.

פשע בקראיובה הוא לא בעיה רצינית שאמורה להפריע לכם בעת חופשה בקראיובה אבל שימו לב שרחובותיה של קראיובה מלאים בכ-500 עד אלף כלבים משוטטים, אז היזהרו. הם יכולים להיות אגרסיביים. אם אתם מגיעים אל קראיובה עם ילדים הנחו אותם לא ללטף כלבים ברחוב שאינם שייכים לאיש.

מסעדות בקראיובה

תמצאו שפע של מסעדות בקראיובה עם מחירים סבירים, וכן הרבה רשתות מזון מהיר.

Rond Shaworma – מנת שווארמה גדולה עולה 12 ליי וטעימה מאוד. Carol I bvd (500 מטר מתחנת הרכבת).

מקדונלד'ס – בצומת הרחובות Str. Calea Bucuresti – Bd.A.I.Cuza (ליד Piata Mare (השוק הגדול)).

El Greco – פיצה ומנות ספגטי, סלטים ומנות יווניות, מילקשייקים טעימים. מנות עיקריות בין 3-5 יורו למנה.  Str. Alexandru Ioan Cuza 9.

Amandina Pizzeria –  מסעדת פיצה המגישה גם מאפים מתוקים ויש בה בר משקאות מלא. מנות עיקריות ב-3 יורו למנה. מסעדה מומלצת למשפחות שמגיעות אל קראיובה עם ילדים בכתובת Str. Popa Sapca.

KFC קראיובה – מסעדת KFC סטנדרטית, נקייה. כתובת:  Calea Bucuresti.

Restaurant Rex – מסעדה מומלצת בקראיובה המגישה מנות אירופאיות, המחירים ממוצעים, והמיקום מרכזי. מתמחים בארגון אירועים.  Str. Fagaras Nr. 3, ☎ 0723.20.40.39

טיול מחוץ לקראיובה

אחת הדברים שאפשר לעשות בחופשה בקראיובה הוא לצאת לטיול בכפר היפהפה הסמוך Preajba de Padure, הנמצא במרחק 45 ק"מ, ליד גבול מחוז אולטניה. אפשר להגיע לשם באוטובוס (שיוצא 7 פעמים ביום, פחות בסופי שבוע) מתחנת האוטובוס (ליד תחנת הרכבת) במחיר 9 ליי לכיוון אחד או 15 ליי לשני כיוונים. האוטובוס עוצר גם ברחוב Decebal (מיקום מדוייק: 44 18' 58.30" N , 23 50' 02" E).

איך להגיע לקראיובה

יש טיסות ישירות לקראיובה מישראל – לאיתור טיסות זולות לקראיובה בתאריכים המתאימים לכם היכנסו לקישור טיסות לרומניה – טיפים והשוואת מחירים

יש אפשרות להזמין מראש מונית שתיקח אתכם ישרות משדה התעופה של קראיובה לבתי המלון במרכז העיר, השתמשו בקישור להזמנת מונית באינטרנט לשדה התעופה

רכבת לקראיובה

אם אתם מתכננים טיול ברומניה ולא נוחתים בקראיובה אבל מתכוננים להגיע אליה – במיוחד אם אתם מתכננים להגיע אל קראיובה עם ילדים ולא מתכננים להזמין השכרת רכב ברומניה – הדרך הנוחה ביותר להגיע לקראיובה היא ברכבת.

17 רכבות לקראיובה יוצאות מדי יום מבירת רומניה בוקרשט (אורך הנסיעה שלוש ורבע שעות, 15 יורו), 8 רכבות מטימישוארה (Timisoara) (אורך הנסיעה חמש וחצי שעות, 13 יורו), שתי רכבות מסיביו (Sibiu) ורכבת אחת שיוצאת כל יום לקראיובה מבירת טרנסילבניה קלוז' נאפוקה (Cluj Napoca). אפשר למצוא לוחות זמנים ומחירים של רכבות לקראיובה כאן:  http://infofer.ro/. מומלץ מאוד לקחת רכבות של Accelerat  כי מצב הרכבות דומה לזה שב- Rapid או Intercity, אבל המחירים נמוכים יותר. אפשר להשיג לוחות זמנים וכרטיסים כאן: https://cfrcalatori.ro/

אוטובוסים לקראיובה

תחנת האוטובוסים הצפונית (Autogara Nord) ממוקמת ליד תחנת הרכבת של קראיובה. מוניות שירות הנקראות maxitaxis יוצאות משם לבוקרשט (30-35 ליי, כל 30 דקות), לפיטסטי Pitesti (מחיר 15 ליי, פעמיים ביום), קלאפאט Calafat (מחיר10-16 ליי, לפחות פעמיים ביום). ישנם גם מספר קווים המגיעים לאזורי הכפרים שמסביב לקראיובה. סוכנות הנסיעות Oz Murat, הנמצאת ליד תחנת האוטובוסים הצפונים, מפעילה קו אוטובוסים לאיסטנבול דרך בוקרשט, היוצא מדי יום בשעה 10:30, מלבד בימי שבת (90 יורו הלוך ושוב).

תחבורה בקראיובה

מוניות בקראיובה

קראיובה מלאה במוניות והמחיר הממוצע הוא כ-1.65 ליי לק"מ ומחיר התחלתי של 1.65 ליי.

אוטובוסים בקראיובה

ניתן לרכוש כרטיסי אוטובוס מ- arbours  בעלות של 2 ליי

רכבות חשמליות בקראיובה 

יש בקראיובה רשת טובה של רכבות חשמליות, ניתן להשתמש בהן באותם כרטיסים שבהם משתמשים באוטובוסים.

קראיובה
דירוג הגולשים 4 (3 הצבעות)
Sending

תגובות 9

  • קראיובה. רומניה.
    זו הפעם השניה שאני מבקרת בקראיובה והפעם המי יודע כמה ברומניה….

    קריובה היתה מאז ומתמיד מרכז כלכלי משגשג ובמאה ה-20 היתה ליצרנית הגדולה ברומניה בתחום הרכב, המזון, הכימיקלים וכן תעשיות נוספות וחשובות. זוהי העיר השישית בגודלה ברומניה, בירת מחוז דולז וכיום היא עיר אוניברסיטאית בת כ-350,000 תושבים ואם מצרפים ישובים קרובים הנושקים לעיר, מגיעה האוכלוסיה ללמעלה מ-400,000 איש.
    האוניברסיטה בקריובה היא מהחשובות ברומניה, והיא בולטת בפקולטות שלה לרפואה ולרוקחות .

    מאז הטיסות הישירות והזולות של חברת Wizz air עלה קרנה עוד יותר והיא הפכה ליעד תיירותי חדש.

    כאחת שחולמת להגיע פעם ברבעון לאכול ממליגה ישירות מהיצרן , מצאתי בה פתרון לא רע.

    לאחר שביקרנו בה בחורף האחרון כששווקי חג המולד נפתחו לכבודנו ראינו כי טוב…

    במבצע חד יומי מצאתי טיסה לסופ"ש בעלות לא הגיונית של 88 ש"ח לאדם- הלוך וחזור מיום שישי ועד שני.
    176 ש"ח לזוג!
    כן כן ₪ ולא דולר $ ₪ ולא אירו €. ₪.
    המחיר כולל טיסה ותיק טרולי לאדם.
    ניתן להוסיף תוספת עבור פריוריטי ב 20 ש"ח לאדם התוספת מקנה אפשרות להעלות גם תיק גב למטוס. עשינו כמובן… שיהיה מקום למתנות…

    לאחר שבחורף האחרון ביקרתי בעיר היה לי ברור שאני לא מחליפה את מלון Ramada plaza המעולה
    שממוקם ברחוב בוקרשט הראשי.
    ממוקם במיקום הטוב ביותר בין העיר העתיקה, הגן הבוטני, הקניון ועוד.

    המתנתי למצוא דיל טוב במלון ודרך booking סגרתי חדר זוגי כולל ארוחת בוקר ל 3 לילות ב 840 ש"ח.

    סה"כ שילמנו כ 1000 ש"ח לסופ"ש זוגי .

    מנסיון אני לא מקשיבה לרואי השחורות , לאלה שהבטיחו לי בחורף שאסבול מקור (היה מזג אויר מושלם) ולאלה שהבטיחו לי בקיץ שאסבול מחום (היה מזג אויר מושלם )…
    לאלה שטוענים שאין מה לראות ועוד…

    בחרתי להביט בקריובה במבט מאוהב. וכך היה.
    מהבניינים המתקלפים במבנה הקומוניסטי שלהם אני מתעלמת
    מהאנשים האפורים ברחוב אני מעלימה עין
    אני בוחרת להביט רק בארמונות, במבנים העתיקים, בגנים היפהפיים ובצעירים העדכניים שישנם בעיר.
    ויש הרבה.

    את הסופש בחרתי במודע להעביר ברגוע. ללא טיולים מחוץ לעיר. למרות ההיצע שישנו.

    ביום שישי המראנו בזמן מטרמינל 1 בנתבג .
    ומיד לאחר הנחיתה לקחנו מונית למלון ב 15 ליי , עיגלנו והשארנו לנהג 20 ליי מה שגרם לו לחיוך מאושר.
    לאחר ההתמקמות במלון לקחנו מונית לפארק ניקולה רומנסקו בעברו השני של העיר.
    המונית עלתה 8 ליי ואנחנו עיגלנו ל 10 ליי כולל טיפ לנהג .
    (שלא הדליק מזגן ורק אז הבנתי שמזגנים פה יהיה קשה למצוא)
    בפארק טיילנו בין הגנים, האגמים והמדשאות הצטלמנו ומיהרנו לאכול ממליגה קו מושדיי ולשתות בירה לימון. מושא חלומותי.
    מול בית הקפה ששוכן לאורך האגם המופלא נמצא גן החיות העתיק של קראיובה ובו מגוון עצום של בעלי חיים. שווה ביקור.
    טיילנו במשך כל הצהרים בפארק – שהכניסה אליו ללא עלות.
    בפארק יש אפשרות לשכור אופניים לטיול אופניים או סירת פדלים לשייט באגם.

    מהפארק לקחנו מונית לקניון הגדול Electroputere שילמנו 10 ליי כולל טיפ…
    שם נכנסנו ישר לסופר העצום Auchan וקנינו מכל הבא ליד. בירות. שתיה. פירות. ומתנות.
    והכל ב-ז-ו-ל.
    חזרנו למלון לנוח.

    מכיון שאנחנו דתיים ושומרי כשרות ושבת הבאנו אוכל בשרי כשר מהבית.
    צוות מסעדת המלון באדיבותם הסכימו לחמם לנו את האוכל לפני שבת ואיפשרו לנו לאכול בחדר האוכל כשהזמנו מהם שתיה וסלט חסה.
    הבאנו חלות ויין מהבית ולקידוש שערכנו במקום הצטרפו עוד ישראלים….
    התשלום היה על חשבון החדר ונפרע במוצש …
    ובמוצש הוספנו גם על השירות המעולה שקיבלנו מהם.

    בשבת טיילנו בבוקר רגלית לגן הבוטאני המרהיב שנמצא במרחק 6 דק הליכה מהמלון.

    טיילנו נחנו ,רחבה נפשנו והבנו שחייבים לחזור ביום ראשון כדי להצטלם.

    את המשך השבת בילינו במסג' שהזמנו מראש מהספא המצוין של המלון
    ( מסג' של 50 דק עולה 70 ליי)
    רבצנו קצת בבריכה המחוממת והקפדנו על המון מנוחה.

    את אחר הצהרים בילינו בטיול לעיר העתיקה שנמצאת 7 דק' הליכה מהמלון.

    שבת יצאה רק בעשר בלילה כך שהיה לנו המון זמן איכות בעיר.

    ביום ראשון יצאנו מיד חמושים במצלמה לגן הבוטאני. שם הצטלמנו מכל זוית אפשרית.
    משם בהליכה רגלית של כ 10 דק' צעדנו למוזיאון האומנות ששוכן במבנה נדיר ומפואר ובו יצירות אומנות. עלות של 10 ליי כניסה.
    (המוזיאון במרחק 2 דק' מהמלון)

    משם המשכנו לבית הכנסת שנמצא דקת הליכה מהעיר העתיקה. למעשה הגענו אליו מספר פעמים ובכולם ,לצערנו, מצאנו אותו סגור ומסוגר….

    משם טיילנו לעיר העתיקה על רחובותיה הציוריות.
    עצרנו בכל פעם שהתעייפנו ואכלנו עוגות מעולות בקונדיטוריות ובמאפיות הפזורות בעיר ,הכל במחירים מגוחכים.
    נחנו בפארק האנגלי והמשכנו אחר הצהרים שוב לקניון לרכישות אחרונות.

    בערב הגענו עייפים לבריכת המלון לרחצה ומנוחה.

    סך הכל יומיים וחצי גדושי חוויות ומרגוע לנפש.
    ישנם מסלולים מרהיבים גם מחוץ לעיר אך הפעם בחרנו להשאר בעיר עצמה ולהנות מהמנוחה.

    הטיסה חזור יצאה ביום המחרת בשש בבוקר.
    לשדה יש זמן להגיע בארבע וחצי. אין צורך להגיע זמן רב לפני הטיסה. לא לשכוח לעשות צ'ק אין לפני הטיסה.
    נחיתה רכה ומהירה בשעה 08:30
    הטרולי איתנו ביד ומייד יצאנו מהשדה לעבר המכונית שחיכתה לנו ומשם ישר לעבודה.

    לא רצינו להפסיד יום כדי שישארו לנו ימי חופש לטיול הבא….

    קריובה יעד זמין זול ומזמין.

    ממליצה בחום ( וגם בקור)

    • לא ברור דתיים באיזה דת? אבל לאכל בחוץ ממליגה שלא לדבר על טריפות בשר חלב אלא פשוט שומן חזיר שנמצא ברוב המאכלים כולל העוגות הטעימות בקונגיטוריה. אז למען לא תכשילו שומרי מצוות אחרים. ושלא לדבר על שאר איסורי שבת טילטולים קריאת תורה ותפילות שפספסתם.. רצוי לציין זאת.

      • למה להשבית להם את השמחה??? ממליגה זה קמח תירס…לא חזיר ולא שומן חזיר….ובירה לימון גם לא קשורה לחזיר….
        הבחורה כתבה אחלה פוסט, שהביא לי את הכיף לסוע לשם…אז צריך להודות לה על כך, ולא להכנס לה לתוך הצלחת…

    • שרון שלום
      האם יש אטרקציות שאת ממליצה לעשות עם הילדים (9 , 12) בדרך מקראיובה לכיוון בראשוב ?
      תודה
      רונית

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל