גולדן סנדס בבולגריה

גולדן סנדס בבולגריה – אטרקציות והמלצות לחופשה

מתכננים חופשה בגולדן סנדס, מתחם הנופש הגדול של בולגריה? מומלץ לקרוא את הכתבה (כולל סרטוני וידאו) אשר מסבירה קצת יותר מה בעצם אפשר לעשות בגולדן סנדס, על אטרקציות תיירותיות בגולדן סנדס והמלצות למשפחות אשר מגיעות אל גולדן סנדס עם ילדים וגם הסברים על תחבורה בגולדן סנדס ולוארנה

   טיולים מאורגנים לבולגריה    |    דילים לבורגס    |    דילים לבאנסקו

גולדן סנדס Golden Sands היא עיירת נופש מרכזית לאורך החוף בחלקו הצפוני של חוף הים השחור של בולגריה (Bulgarian Black Sea Coast), ליד פארק לאומי שנקרא אף הוא גולדן סאנדס במחוז ורנה (Varna). עיירת הנופש ממוקמת 17 ק"מ צפונית לעיר ורנה, אחת הערים הפופולריות לחופשה בבולגריה, והיא מחוברת לוארנה באמצעות רצועה ארוכה של ריזורטים ויישובי וילות. גולדן סנדס הוא יעד תיירותי פופולרי בבולגריה, המושך אליו מדי קיץ עשרות אלפי משפחות המגיעות אל גולדן סנדס עם ילדים לחופשה משפחתית

חופשה בגולדן סנדס – עוד באותו נושא:

טיסות לבולגריה – השוואת מחירים וטיפים

השכרת רכב בגולדן סנדס (בולגריה) – טיפים

לב בולגרי – קניית כסף בולגרי בישראל

סים ו-e-sim לבולגריה – מידע חשוב וטיפים לתקשורת יעילה ומשתלמת

תחבורה בבולגריה – מידע והמלצות למטייל

הפיתוח של אזור התיירות בגולדן סנדס החל בשנת 1957, ותוך כשני עשורים, המקום הפך לקומפלקס תיירותי נרחב ומודרני המכיל המון בתי מלון (רבים מהם פתוחים כל השנה אך הרוב פתוח רק במשך הקיץ), וילות, בנייני דירות נופש, מרכזי ספא, מסעדות, מועדוני לילה, בתי קזינו, אטרקציות תיירותיות, מרכזי קניות ומתקני ספורט, כולל מרינת יאכטות, בית ספר לרכיבת סוסים ופארק המים Aquapolis המהווה אטרקציה מרכזית עבור משפחות אשר מגיעות אל גולדן סנדס עם ילדים.

מעיינות מי המינרלים החמים והחורשות השופעות היורדות מרמת ורנה (Franga Plateau) ויוצרות את הפארק הלאומי גולדן סנדס (Golden Sands Nature Park) הופכים את העיירה גולדן סנדס לאחד מנקודות התיירות הפופולריות ביותר במזרח אירופה.

גולדן סנדס ידוע כאזור שיש בו את חול הקוורץ הטהור ביותר באזור חוף הים (מכאן השם "החולות המוזהבים"), והוא מלא בעצים זקנים ועצומים, גינות מטופחות וגם קניונים להולכי רגל ואטרקציות תיירותיות. הרשויות של גולדן סנדס עוצרות במכוון פיתוח תחבורתי של חניונים וכבישים נוספים ומעדיפות לטפח תיירות של משפחות אשר מגיעות אל גולדן סנדס עם ילדים ולשמור עליו כמתחם המספק אווירה טבעית וירוקה ומקום שמיועד בעיקר להולכי רגל.

רוב הפארק הטבעי נשמר והאזור התרחב לגודל כמעט כפול מגודלו המקורי ומתפרש על פני אלפי דונמים. גם כיום נשאר בפארק חורש עצום אשר מהווה איזור מעולה לטיול עבור משפחות אשר מגיעות אל גולדן סנדס עם ילדים – למרות שחלקים מהיער נכרתו לצורך בנייתו של פארק המים Aquapolis

בורנה נמצא גם אתר הנופש היוקרתי Holiday Riviera, ולא מעט יישובי וילות, כולל פנורמה (Panorama), צ'איקה (Chaika), קבאקום (Kabakum) ואלן מאק  ואת הגרוטו ההיסטורי של מנזר אלג'ה (Aladzha)  הנמצא בקרבת מקום. בית תפילה מודרני ע"ש יוחנן המטביל ( John the Baptist chapel) נפתח לאחרונה במתחם. צמוד מצפון, נמצא חוף הגייז הידוע ביותר בבולגריה הנחשב כמוקד של קהילת הלהט"ב. תמצאו בגולדן סנדס גם מגרשי גולף (18 גומות) בעיצובם של גארי פלאייר (Gary Player) ואיאן ווזנאם (Ian Woosnam) שנמצאים בפיתוח בשנת 2007 ונבנים סביב באלצ'יק (Balchik) וקווארנה (Kavarna), הנמצאים במרחק נסיעה קצרה.

בשנת 2007 כלל מתחם התיירות גולדן סנדס כ-30 אלף מיטות מלון, ולפי נתונים של מרכז התיירות של ורנה, המספר הממשי בימינו כנראה הרבה יותר גבוה, ומגיע אפילו עד 90 אלף מיטות במלונות בגולדן סנדס. היום, רוב בתי המלון בגולדן סנדס הם בשיטת הכל כלול (all inclusive), אבל יש מגמה לנסות ולמתג את גולדן סנדס כיעד תיירותי בסגנון יותר יוקרתי חתיירות יותר אקסלוסיבית (high-end). כיום מגיעים אל גולדן סנדס עשרות אלפי תיירים כל שנה – בעיקר מרומניה, אוקראינה, ישראל, פולין, גרמניה, אנגליה, רוסיה, סקנדינביה, צרפת, מדינות מזרח אירופה, המפרץ הפרסי ומדינות אחרות.

תחבורה מורנה לגולדן סנדס

הזמנת הסעה משדה התעופה בורנה לגולדן סנדס  Private Transfer from Varna to Golden Sands

בקישור תוכלו להזמין הסעה (לכיוון אחד) מנמל התעופה של ורנה לבית המלון (או מיקום אחר) בגולדן סנדס או להיפך.

להזמנת הסעה מנמל התעופה בורנה לגולדן סנדס

תחבורה ציבורית לגולדן סנדס מוארנה

מספר גדול של קווי אוטובוסים סדירים נוסעים מגולדן סנדס לורנה וחזרה. קווים 9, 89 ו-109 מחברים את גולדן סנדס לתחנת הרכבת של ורנה (Varna Railway Station) ממנה ניתן להגיע אל יעדים ברחבי בולגריה כמו בורגס או הבירה סופיה, קו 409 מחבר אותה לנמל התעופה של ורנה ממנו יש גם טיסות ישירות לישראל (דרך מרכז העיר) וקווים 209 ו-309 מחברים את גולדן סנדס לאזורים אחרים בוארנה.

גולדן סנדס
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל