בודפשט בירת הונגריה – אטרקציות מומלצות

בודפשט בירת הונגריה היא אחד היעדים התיירותיים האטרקטיביים באירופה. בשלבי תיכנון של חופשה בבודפשט – בוודאי אם אתם מתכננים להגיע אל בודפשט עם ילדים – כדאי לקרוא ולהכיר אטרקציות בבודפשט ולהחליט מראש באילו תירצו לבקר. בכתבה זו אספנו עבורכם מידע על אטרקציות בבודפשט – החל משיט על נהר הדנובה ואוטובוס התיירים של בודפשט, דרך קונצרטים, מופעים ומרחצאות חמים בבודפשט ועד לטיסה בשמי בודפשט ומוזיאון הפינבול הייחודי. לכל אחת מהאטרקציות שבכתבה ניתן להזמין כרטיסים מראש אונליין וכך לדלג על התורים בקופות ולקבל הטבות מיוחדות

         הזמנת דילים לבודפשט        |        הזמנת טיולים מאורגנים להונגריה

בודפשט Budapest היא בירתה של הונגריה. יש בה אווירה ייחודית וצעירה, סצנת מוסיקה ברמה בינלאומית, חיי לילה סוערים שרבים מצעירי אירופה נמשכים אליהם, ומלבד זאת היא עיר עשירה מאוד באמבטיות תרמיות טבעיות – כלומר מרחצאות חמים, שבודפשט ידועה בהם. בודפשט היא אחת מהערים הנעימות ביותר באירופה וגם אחת המהנות ביותר. העיר זכתה לכינוי "פריז של מזרח אירופה" בזכות מיקומה בין נופים ציוריים ובזכות האדריכלות שלה. בודפשט היא אחד היעדים התיירותיים הפופולריים באירופה – זוגות רבים מתכננים חופשה בבודפשט באווירה רומנטית ומשפחות רבות מגיעות אל בודפשט עם ילדים לחופשה משפחתית או כנקודת ההתחלה של טיול בהונגריה. בשנת 1987 בודפשט נוספה לרשימת אתרי מורשת העולם של אירגון אונסק"ו בזכות חשיבותם התרבותית והארכיטקטונית של נהר הדנובה, רובע טירת בודה ושדרת אנדראסי (Andrássy Avenue)

המלצות לקריאה נוספת לפני חופשה בבודפשט 

בודפשט למשפחות – 10 מלונות מומלצים למשפחות בבירת הונגריה

השכרת רכב בהונגריה – השוואת מחירים וטיפים

טיסות לבודפשט – איתור טיסות זולות וביקורת חברות תעופה

קניית פורינט הונגרי (HUF) לחופשה בהונגריה

הזמנת e-sim וסים להונגריה – המלצות וטיפים שימושיים

בודפשט, כפי שהיא מתקיימת כיום, היא בעצם תוצאה של מיזוג היסטורי בין שתי ערים שהיו נפרדות בעבר – בודה (Buda) ופשט (Pest), וגם העיר הקטנה והמרוחקת יותר Óbuda. תושבי בודפשט עדיין מתייחסים לחלקיה השונים בנפרד, למשל כאשר הם מנסים לכוון אתכם למסעדה הנמצאת "בצד של בודה" או כאשר מקומי מספר לכם שהוא "מתגורר בפשט".

מלבד זאת, העיר בודפשט מחולקת מבחינה אדמיניסטרטיבית ל-23 רובעים שונים. הרובעים 1-3, 4-7 ו-22 הם למעשה העיר בודה, הממוקמת בגדה המערבית של נהר הדנובה, כולל גבעת הארמון (Castle Hill), גבעות בודה (Buda Hills) ואובודה (Óbuda), מצפון. הרובעים 4-9 הם העיר פשט הנפרשת על פני הצד המזרחי של הדנובה.

בודפשט היא המוקד הכלכלי, ההיסטורי ותרבותי של הונגריה. חיים בה כשני מיליון איש, והיא מארחת כ-2.7 מיליון תיירים מדי שנה. ההונגרים גאים מאוד בבירתם היפה ובמה שיש לה להציע, וכן בתרומתה לתרבות אירופה. ההונגרים מתגאים מאוד גם בשפתם הייחודית, ששונה במידה רבה משפות אירופאיות אחרות.

בודה ההיסטורית שימשה כבירתה של הונגריה – או יותר נכון של השטח שנכבש בידי העות'ומאנים – במשך כמעט אלף שנה, אך הפכה בזכות עצמה גם לעיר קוסמופוליטנית מהודרת בתקופת העידן התעשייתי המהיר של הונגריה בסוף המאה ה-19. האוכלוסייה, שמנתה כ-2.1 מיליון איש בשנת 1989 הצטמצמה מאז בעקבות תהליך האורבניזציה.


אטרקציות בבודפשט

בודפשט עם ילדים – אטרקציות מומלצות

מוזיאון הפינבול של בודפשט Budapest Pinball Museum

תהיתם פעם מה אנשים נהגו לעשות בשנות ה-1800 כשלא היה להם פוקימון גו או משחקים אחרים על הנייד שיעסיקו אותם כל היום? הם שיחקו פינבול! תוכלו לראות כאן מכונות פינבול משנות ה-1800 ועד היום, ואפילו לנסות את מזלכם על כמה מהן, כאן במוזיאון הפינבול של בודפשט – המוזיאון המדורג מספר 1 בבודפשט לפי אתר TripAdvisor!

הכינו את האצבעות הזריזות שלכם. במוזיאון הפינבול של בודפשט תהיה לכם הזדמנות לנסות את כישוריכם על עד 150 מכונות פינבול, כולל מכונות וינטג' נדירות. אם אתם מגיעים אל בודפשט עם ילדים, זוהי אטרקציה שלא תירצו לפספס.

המרחב הענק והמהבהב הוא המוזיאון האינטראקטיבי הגדול ביותר באירופה ויעד חביב ביותר על תיירים בבודפשט. הוא אפילו עוד יותר פופולרי מאשר אטרקציות בבודפשט כמו כיכר הגיבורים (Heroes Square), טירת בודה (Buda Castle) או גשר החירות (Liberty Bridge)!

נסו את מזלכם במכונת הפינבול הראשונה משנות ה-1940. למעשה, תוכלו לשחק כמעט על כל מכונה מלבד ההרקולס (Hercules), מכונת הפינבול הגדולה ביותר בעולם. אבל כן תוכלו להצטלם איתה לסלפי!

עדיף להזמין כרטיסים מראש (בקישור) המתקבלים ככרטיס דיגיטלי לסמרטפון וכך להימנע מהתור בארוך בקופות בכניסה.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

סיור מודרך: בית הכנסת הגדול והרובע היהודי

אם אי פעם רציתם להתעמק בחיים, בהיסטוריה ובתרבות של יהדות הונגריה בכלל וקהילת בודפשט בפרט, זו ההזדמנות שלכם ללמוד את כל הפרטים בסיור מודרך ברובע היהודי של בודפשט עם מדריך שיספר לכם על ההיסטוריה ואת הסיפורים של בית הכנסת של רחוב דוהאני שהוא היום בית הכנסת הפעיל הגדול ביותר באירופה. תבקרו גם בחדר נפרד, שהוא חלק ממבנה בית הכנסת, מוזיאון המוקדש לשואת יהודי הונגריה.

המסלול עובר דרך בית הכנסת הפעיל הגדול ביותר באירופה השוכן ברחוב דוהאני (Dohány Street), הנקרא על שמו, ומתמקד בחיים ובתרבות היהודית של העיר. אם אתם מגיעים אל בודפשט עם ילדים ומעוניינים לספק להם הזדמנות להתחבר למורשת היהודית של בודפשט – ובוודאי אם אתם מגיעים לטיול שורשים בבודפשט – אל תוותרו על הסיור הזה.

הכרטיס מאפשר לכם גם להיכנס למוזיאון היהודי בלי לעמוד בתור, שם תוכלו לצפות באוסף ייחודי של חפצי אמנות יהודיים מהונגריה וממזרח אירופה. בנוסף, הטיול המאורגן ברובע היהודי של בודשפט חולף על פני היעדים המרכזיים של הרובע היהודי של בודפשט,  ויספק לכם הזדמנות לבקר בבית הכנסת של הגיבורים (Heroes’ Temple) ובבית הקברות של הקדושים המעונים (The Martyrs’ Cemetery) המוקדשים לזכרם של החיילים היהודים שלחמו במלחמות העולם הראשונה והשנייה. אל תוותרו על אנדרטאת עץ החיים (Tree of Life Memorial) המוקדשת לקורבנות השואה.

הסיור, באורך שעתיים וחצי, מספק הצצה מרתקת אל חיי הרובע היהודי של בודפשט, על התרבות היהודית ההונגרית המיוחדת והצצה אל חיי היומיום של יהודי בודפשט. הסיור יוצא פעמיים ביום, בשעה 10:00 או 14:00.

ניתן להזמין בקישור כרטיס דיגיטלי שתקבלו לסמרטפון, אותו תציגו למדריך כאשר תגיעו לבודפשט, וכך תוכלו לוודא שיהיו לכם מקומות בסיור בתאריך שתבחרו. הכרטיס כולל: מדריך, כניסה למוזיאון היהודי, כניסה לבית הכנסת הגדול של בודפשט ברחוב דוהאני (Dohány Street Synagogue), כניסה לגן הזיכרון ע"י ראול ולנברג (Raoul Wallenberg Memorial Park), כניסה למרכז היהודי הגיעו למקום המפגש – מול בית הכנסת ברחוב Dohány (Budapest, Dohány u. 2, 1074).- לפחות 10 דקות לפני היציאה. ניתן לבטל כרטיסים עד 24 שעות לפני תאריך הסיור שהזמנתם

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

כרטיס בודפשט Budapest Card

כמו בערים תיירותיות נוספות גם לבודפשט יש כרטיס עירוני לתיירים, שכולל כניסה לכל יעדי החובה והאטרקציות בבודפשט וחוסך המון הוצאות בעת חופשה בבודפשט – בוודאי כאשר מדובר על חופשה משפחתית בבודפשט עם ילדים. כרטיס בודפשט מאפשר לכם גישה לאטרקציות הפופולריות ביותר בבירת הונגריה, עם אפשרות לבחור כרטיס התקף ל-24 שעות, 48 שעות, 72 שעות, 96 שעות או 120 שעות. עם כרטיס בודפשט תוכלו להיכנס ללא תשלום נוסף לכל המוזיאונים, להשתתף בשני טיולים רגליים מודרכים (אחד בבודה ואחד בפשט), וכולל גם נסיעה חופשית בתחבורה הציבורית, כניסה חינם למרחצאות החמים ובריכות לוקאץ' (Lukács Thermal Bath and Pool), ושורה של הנחות למסעדות באזור.

תוכלו גם לערוך היכרות עם בודה ופשט דרך שני הסיורים הרגליים המודרכים, ולקבל הצצה מקרוב שתאפשר לכם להבין ולהעריך את העיר הנפלאה השוכנת על מימי הדנובה, על כל המונומנטים והגשרים שלה. בנוסף, יש לכם גישה בלתי מוגבלת לתחבורה הציבורית וכן כניסה חינם למרחצאות התרמיים של לוקאץ'  (הרי לא התכוונתם להגיע לבירה הספא של אירופה ולא להתנסות בבריכות המחוממות, נכון?)

עם כל זה, פלוס ההנחות על המסעדות, האטרקציות, הכנסיות והבריכות, כרטיס בודשפט בהחלט האופציה הזולה והקלה ביותר להפיק את המקסימום מחופשה משפחתית ב'פנינת הדנובה'.

כמה מן האטרקציות בבודפשט הכלולות בכרטיס:
המוזיאון ההיסטורי של בודפשט – Budapest History Museum

המוזיאון הלאומי של בודפשט – Hungarian National Gallery

מוזיאון אקווינקום והגן הארכיאולוגי – Aquincum Museum and Archeological Park

מוזיאון Kiscelli – Kiscelli Museum

הגלריה החדשה של בודפשט – New Budapest Gallery

מוזיאון וסרלי – Vasarely Museum

בית מאי מאנו – גלריית צילום – Mai Manó House – Photo Gallery

המוזיאון לאמנות מודרנית ע"ש רוברט קאפה – Robert Capa Contemporary Photography Center –

המוזיאון לאמנות מזרח-אסיאתית – Hopp Ferenc East-Asian Art Museum

בית בלה בארטוק – Bartók Béla Emlékház

פארק הפסלים ממנטו – Memento Park

מה כלול בכרטיס

גישה בלתי מוגבלת לתחבורה הציבורית בבודפשט כל עוד הכרטיס בתוקף!

כניסה חד-פעמית למגוון מוזיאונים

כניסה חד-פעמית למרחצאות ולבריכות התרמיות: Szt. Lukács Thermal Bath and Pool

סיורים מודרכים באנגלית (אחד בבודה ואחד בפשט)

הנחה של בין 50%-10% ללמעלה מ-100 יעדים (בריכות מחוממות, אטרקציות, כנסיות, מוזיאונים, מסעדות, סיורים רגליים בעיר, סיורי אוניות וכו')

יש אפשרות לבחור 24, 48, 72, 96 או 120 שעות

כדי לקבל כרטיס הכולל הטבות מיוחדות ולא לבזבז זמן יקר של חופשה בבודפשט על איתור נקודות מכירה של הכרטיס והמתנה בתורים מומלץ לרכוש את הכרטיס קודם אונליין בקישור. לאחר ההזמנה תקבלו קוד לנייד אותו תוכלו להציג ולקבל תמורתו את 'כרטיס בודפשט' שרכשתם במצודת דנובה (Danube Palace). יש אפשרות לביטול ההזמנה עד 24 שעות לפני התאריך אליו הזמנתם כרטיס.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

אוטובוס התיירים של בודפשט עם עצירות באטרקציות (48 שעות) 

גישה בלתי מוגבלת לאטובוס התיירים המיוחד למשך 48 שעות. אוטובוסים בקו התיירים העובר בין אטרקציות בבודפשט עוברים כל 15-30 דקות ואפשר לעלות ולרדת מהם עם הכרטיס ללא הגבלה, כך שהם הופכים את המסע בין  אטרקציות בבודפשט לקל, נוח וגמיש. הכרטיס – אחד המומלצים אם אתם מגיעים אל בודפשט עם ילדים – כולל גם טיולים רגליים מאורגנים בבודפשט, סיור נופים לילי ושיט קרוז על נהר הדנובה – כך תוכלו לחוות את בודפשט גם בשעת לילה, גם מהמים וברגל. כדאי לרדת לעצירה באי מרגיט (Margaret Island) שהוא אחד ממקומות המפלט השלווים ביותר של העיר.

האטרקציות העיקריות הכלולות במסלול אוטובוס התיירים של בודפשט הן מצודת העיר הסיטאדלה (Citadel), כיכר הגיבורים (Heroes' Square) והשוק המרכזי של בודפשט (Great Market Hall). אוטובוס התיירים כולל גם עצירה בכמה מן האוצרות הכמוסים של העיר, ומספק מידע לגבי אחת הערים היפות של אירופה.

מסלול אוטובוס התיירים של בודפשט

כיכר הגיבורים (Heroes’ Sq) – תחנת הרכבת קלטי (Keleti Railway Station) – מלון בסט ווסטרן (Best Western Hotel) – קפה ניו יורק (New York Cafe) – אסטוריה (Astoria) – בודהה בר/מסעדה קרפתיה (Buddha-Bar Hotel/Karpatia Restaurant) – הסיטאדלה (Citadel) – השוק המרכזי של בודפשט (Great Market Hall) – המוזיאון הלאומי (National Museum) – רחוב קיראלי (Kiraly Street) – הבזיליקה (Basilica) – גשר השלשלאות (Chain Bridge) – כיכר פטפי (Petofi Square) – גן המצודה (Castle Garden) – כיכר קלארק אדם (Clark Adam Square) – כיכר בתיאני (Batthyany Square) – גשר מרגיט (Margaret Bridge) – תחנת הרכבת ניוגטי פאייאודבר (Nyugati Railway Station) –– רחוב בתורי/הפרלמנט (Bathory Street/Parliament) – בזיליקה (Basilica) – גשר השלשלאות (Chain Bridge) – קארולי קורוט (Karoly Korut) – מרכז המבקרים Big Bus Customer Service Centre – האופרה – כיכר אוקטוגון/ליזט פרנק (Octogon/Liszt Ferenc Square) – כיכר הגיבורים.

מומלץ להזמין כרטיסים לאטרקציה מראש בקישור ולקבל כרטיס דיגיטלי בסמרטפון עוד לפני שמגיעים לבודפשט. מחיר הכרטיס כולל 48 שעות של שימוש חופשי באוטובוס התיירים, טיול תצפיות נוף חינם של בודפשט הלילית, שיט קרוז חינם על הדנובה וסיורים רגליים מודרכים בחינם.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

כרטיס לאוטובוס התיירים ל- 24 שעות

24 שעות של שימוש בלתי מוגבל באוטובוס התיירים, אם יש לכם רק יום אחד כדי לבקר באטרקציות בבודפשט. אוטובוסים מגיעים לתחנות השונות כל 20 עד 30 דקות.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

טיסת נוף מעל בודפשט Sightseeing Flight Budapest

טיסת תצפית בת 25 דקות מעל בודפשט במטוס קטן מסוג ססנה 172 או ססנה 182 עם ארבעה מושבים, עם טייס מדריך שיספר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על בודפשט. צפו באטרקציות, בנופים ובמבנים ההופכים את בודפשט לעיר היפהפיה שהיא. תקבלו בסוף הטיסה סרטון וידאו של המסע שלכם בבודפשט אייר קרוז בתור מזכרת – אין צורך לצלם שום דבר בעצמכם. אם אתם מגיעים אל בודפשט עם ילדים אל תוותרו על האטרקציה הזו. בהזמנת כרטיס אונליין לאטרקציה בקישור עוד לפני הטיסה לבודפשט ההורים יקבלו בהמראה כוס משקה champers בתור קבלת פנים, ויאספו אתכם ו/או יחזירו אתכם לבית המלון. חווית VIP אמיתית!

שעות הטיסות – 10:00 – 18:00

שעת המראה – כל שעה עגולה

משך הטיסה – 25 דקות

הזמינו כרטיס מראש בקישור והציגו את הכרטיס בסמרטפון שלכם לנהג שיבוא לאסוף אתכם מן המלון. ניתן לבטל הזמנות עד 24 שעות לפני תאריך הטיסה.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

טיול מודרך בבודפשט בערב כולל מרכז הצילום רוברט קאפה

מטירה בודה (Buda Castle) ועד כיכר הגיבורים (Hősök tere) וטירת ויידהוניאד (Vajdahunyad Castle), אבני הציון האיקוניים של בודפשט מלאים בהיסטוריה. הקשיבו לכל הסיפורים מפי מדריך בנסיעה של שעתיים באוטובוס לילה ועצרו לצילומים נהדרים בדרך. תחנת הצילומים בסיטאדלה (Citadella) בגבעת גלרט (Gellert Hill) מציעה נופים עוצרי נשימה. הכרטיס כולל גם ביקור במרכז לצילום עכשווי ע״ש רוברט קאפה (Robert Capa Contemporary Photography Center). כאן תראו את עבודותיו של צלם העיתונות המפורסם, עם גישה לכל התערוכות הנוספות. אם אתם מתכננים חופשה בבודפשט עם ילדים קטנים, שימו לב שהסיור מסתיים מאוחר בלילה.

להזמנת טיול מודרך בבודפשט בערב

טיול אופניים בבודפשט וסנטאנדרה + שיט לאורך הדנובה

הפכו את הזכרונות מהחופשה בבודפשט למשהו באמת מיוחד, עם סיור אופניים תרבותי בעיר המלאה בסיפורים היסטוריים מעניינים. עשו את דרככם לאורך שדרת אנדראשי (Andrássy Avenue) ותבינו למה ארגון אונסק״ו בחר בו כאתר מורשת עולמית. חלפו על פני הגדה הרומית העתיקה של הדנובה, דרך יערות קסומים, על פני מבני בארוק וסיימו עם שיט מרגיע על הדנובה המפורסמת.

להזמנת סיור אופניים בבודפשט

הפלגות בבודפשט – שיט על הדנובה

שיט על הדנובה עם כוס קפה

צפו בנופי בודפשט מסיפון האונייה. השיט חולף על פני האוניברסיטה הטכנית Technical) University), מרחצאות גלרט (Gellért Baths), גבעת גלרט (Gellért Hill) , טירת בודפשט המכונה הסיטאדלה של בודפשט (Citadel בהונגרית: Citadella) ועוד. במסגרת השיט תקבלו הדרכה קולית מלאה בפרטים שיעזרו לכם לקבל הצצה טובה אל תוך בודפשט, המכונה 'פנינת הדנובה'

אין צורך להמתין ליום שמש נאה. פשוט הצטיידו בכרטיס שלכם והגיעו איתו לנקודת המפגש. שם יקבלו את פניכם עם קפה, תה או משקה קל בספינה מקורה ונוחה שבאמצעותה תחלפו על פני כמה מן האתרים היפים ביותר של בודפשט, כולל גשר השלשלאות (Chain Bridge), מרחצאות גלרט (Gellért Baths), הסיטאדלה של בודפשט ועוד. ללא קשר למזג האוויר בחוץ, תהיה בטוחים שיהיה לכם חם ונעים על גבי הסיפון המקורה. השיט מתחיל בצהריים כך שאם אתם מגיעים אל בודפשט עם ילדים קטנים הוא יכול להיות דרך עדיפה לראות את בודפשט למשפחות מאשר הפלגות אחרות על הדנובה המתקיימות בשעות הערב.

במהלך ההפלגה הקשיבו להנאתכם לפרזנטציה קולית מרתקת העוסקת במורשת התרבותית של הבירה המפורסמת באמצעות מדריך השמע, בזמן שאתם לוגמים מהמשקה האהוב עליכם.

זמן התחלה: 12:00. משך ההפלגה 90 דקות. ניתן להזמין כרטיסים בקישור ולבטל הזמנות עד 24 שעות לפני תאריך השיט שבחרתם.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

שיט על הדנובה עם ארוחת ערב ומוסיקה בהופעה חיה Dinner Cruise on the Danube with Live Music

שיט לילי באונייה על נהר הדנובה עם תצפיות לעבר בודפשט. השיט חולף על פני נופים אופייניים של בודפשט כמו האוניברסיטה הטכנית (Technical University), מרחצאות גלרט (Gellért Baths), גבעת גלרט (Gellért Hill), ה-Citadel ועוד. אם אתם מגיעים אל בודפשט עם ילדים הפלגות הן בד"כ אטרקציות משפחתיות מהנות מאוד עבור ילדים והורים, וזוהי דרך טובה להכיר את בודפשט מהנהר בתחילת חופשה בבודפשט – או להיפרד ממנה. ההפלגה כוללת מזנון ענק ומגוון בסגנון All-You-Can-Eat בניצוח אחד השפים הטובים ביותר של הונגריה. הכרטיס לשיט כולל כוס יין, בירה או משקה קל בתחילת ההפלגה ולאחר מכן, בקבוק מים מינרלים בזמן הארוחה. לאורך ההפלגה מנגנת תזמורת הספינה מוסיקה חיה של ה-cimbalom ההונגרי הייחודי. אפשר לבקש מהתזמורת שירים בהזמנה.

השיט של שעתיים מאפשר לכם לספוג את נופי בודפשט מנקודת התצפית הטובה ביותר – נהר הדנובה היפהפה החוצה ומחבר את שני צידי העיר – בודה ופשט. מזנון אכול-כפי-יכולתך הכולל מנות הונגריות מסורתיות ומנות מודרניות, עם המון אופציות לאוהבי בשר ולצמחוניים. מרקים, סלטים, תוספות, מנות עיקריות, קינוחים – בבישול גורמה הונגרי מצויין. אל תשכחו לבוא עם תיאבון.

ניתן להזמין בקישור כרטיס מיוחד להפלגה עם הטבות הכוללות במחיר הכרטיס מזנון/בופה פתוח בלתי מוגבל וגם כוס משקה בכניסה, כוס יין, בירה או משקה קל/מיץ, ובקבוק מים רגילים (still) או מים מינרלים.

הקרוז מתחיל בשעה 19:00. יש להגיע 30 דקות קודם. משך הקרוז שעתיים

אפשר לבטל את הכרטיס ללא תשלום עד 24 שעות לפני תאריך ההפלגה שהזמנתם, אבל מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש בקישור – השיט על הדנובה הוא אחת מטובות האטרקציות של בודפשט למשפחות ואם תנסו להגיע ולקנות כרטיסים באותו יום ממש לא בטוח שיהיו מקומות פנויים.

לפרטים נוספים על השיט בבודפשט והזמנת כרטיסים 

קרוז יינות עם מוסיקה חיה Wine Cruise with Live Music

קרוז של שעתיים לאורך הדנובה – במיוחד לחובבי יינות – הכולל תצפית לעבר אתרי מורשת העולם של בודפשט, ביניהם גשר השלשלאות (Chain Bridge), האוניברסיטה הטכנית (The Technical University) והמצודה העירונית ה-Citadel.

ניתן להזמין בקישור כרטיס להפלגה הכולל 7 יינות הונגריים שונים, הכוללים יינות אדומים, יינות לבנים ויינות רוזה.

הקרוז יוצא בשעה 19:00. יש להגיע 30 דקות קודם. משך ההפלגה: שעתיים. ניתן לבצע ביטולים ללא עלות עד 24 שעות לפני תאריך ההפלגה שהזמנתם.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

הפלגת מסיבה על הדנובה

הזדמנות לצפות בנוף המהמם של בודפשט בלילה מנהר הדנובה, על גבי ספינת מסיבות סופר-כיפית המיועדת לצעירים ולצעירים ברוחם. להיטים עכשוויים מתנגנים במערכת הסאונד, משחקי שתייה כיפיים מתקיימים ליד הבר ויש הזדמנות להמשיך עם חברים חדשים למועדון לילה בתום הערב. המוסיקה עוזרת לאנשים להרגיש נינוחים, משחקי השתייה שוברים את הקרח עם זרים, וכשתתחילו להרגיש את האנרגיה של לילות בודפשט על האוניה, תוכלו לצפות בקו הרקיע הזוהר של העיר ממול. ההפלגה מתנהלת עם נופים נהדרים, אנשים כיפיים וחוויה בלתי נשכחת. אם אתם מגיעים אל בודפשט עם ילדים – ביחרו את אחד מבתי המלון המציעים שירותי בייביסיטר והשאירו את הילדים לישון בבית המלון כשאתם יוצאים לשיט מסיבה בלתי נשכח.

זמן יציאה לשיט: 23:00, נפגשים ב-22:30. משך ההפלגה שעה ולצי.

בהזמנת כרטיס מראש בקישור בכניסה להפלגה תקבלו משקה אלכוהולי חינם כדי לקבל את פניכם ולהכניס אתכם למצב הרוח (יש בר מלא אם תרצו לשתות עוד).

ניתן לבטל הזמנות עד 24 שעות לפני תאריך ההפלגה שבחרתם.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

ספא בבודפשט – מרחצאות חמים

מרחצאות חמים – ספא גלרט Gellért Spa

ספא גלרט הוא בהחלט אחד המרחצאות החמים הטובים ביותר בעיר בודפשט, שהתברכה בשפע של מעיינות חמים טיבעיים של מים מינרלים תרמים שההונגרים הפכו בהרבה מיקרים למתקני ספא מפוארים כמו ספא גלרט, הכולל כמות גדולה של בריכות, בריכת גלים חיצונית, סאונות, סאונת אדים, מקלחות – כל אלה מוסיפים לאווירת גן העדן השלווה של המקום. אם אתם מגיעים אל בודפשט עם ילדים קטנים שימו לב שהרחצה במעיינות חמים אסורה  לילדים קטנים – התייעצו רפואית לפי הגיל של ילדיכם ומצבם הרפואי.

ברכישת כרטיס כניסה אונליין לספא גלרט תקבלו חינם גם תא הלבשה פרטי משלכם כך שלא תיאלצו להשתמש במלתחות הציבוריות. קנו כרטיס בקישור עוד לפני הטיסה לחופשה בבודפשט ואז קבלו כרטיס דיגיטלי לסמרטפון – כשאתם מגיעים אל בודפשט הציגו את הכרטיס הנייד בשולחן הקבלה (שבכניסה הראשית) ודלגו על התור בכניסה.

אפשר לבטל את הכרטיס עד 24 שעות לפני תאריך ההזמנה. הכרטיס תקף ליום מלא.

שעות פתיחה ספא גלרט: 9:00 – 20:00, כניסה אחרונה בשעה 18:00

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

ספא גלרט: כרטיס הכולל הזמנת עיסוי

אפשרות נוספת היא להזמין מראש כרטיס משולב לספא גלרט הכולל ביקור באחד מאתרי הספא היפים ביותר בעיר, פלוס עיסוי ארומתרפי בן 20 דקות. במסגרת הכרטיס כהטבה מיוחדת אתם מקבלים תא פרטי משל עצמכם, ללא צורך להשתמש בתאי ההחלפה המשותפים. מגיע לכם להתפנק!

שעות פתיחה: 10:00 – 20:00, 20 דקות של מסאג' בין 10:00 – 17:00

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

מרחצאות סצ'ניי Széchenyi Spa

בילוי מומלץ לחופשה בבודפשט באחד ממרכזי הספא המובילים באירופה, המרחצאות החמים הטבעיים סצ'ניי – הירגעו באחת מ-18 הבריכות. הבריכה הרפואית מפורסמת ביכולות הריפוי שלה ובייחוד עבור אנשים הסובלים מכאבים במפרקים. אל תוותרו על הסאונה ועל חדרי האדים, ומומלץ גם לבקר במכון הכושר של המקום או לצאת לשחייה בבריכה. האם יצא לכם אי פעם לשחק שח בבגד-ים בזמן שאתם מתרחצים במים חמים? זהו בילוי פופולרי בקרב הנופשים בספא ותוכלו לעשות זאת כאן גם (אבל הביאו את חלקי המשחק עימכם). כמו בכל ביקור במרחצאות חמים, גם כאן – שימו לב שאם הגעתם אל בודפשט עם ילדים יש להתייעץ רפואית לגבי רחצת ילדיכם במרחצאות חמים, לפי גיל הילדים.

ניתן להזמין כרטיס כניסה לספא אונליין עוד מישראל ולקבל כרטיס כניסה דיגיטלי לסמרטפון שיסייע לכם לדלג על התורים הארוכים בכניסה לספא. בהזמנת כרטיס בקישור תקבלו הטבה חינם – תא אישי שבו תוכלו להחליף בגדים או לאחסן חפצים.

הכרטיס כולל שימוש מלא במתקני הספא עד שעת הסגירה – 15 בריכות פנימיות ו-3 בריכות חיצוניות עם מים תרמיים (15 בריכות פתוחות בימות השבוע, וכל 18 הבריכות פתוחות בסופי השבוע). בריכת שעשועים חיצונית עם ג'קוזי ובריכת גלים.

דלגו על התורות והציגו את הכרטיס באמצעות הנייד בדלפק הקבלה – ניתן לבטל הזמנות עד 24 שעות לפני תאריך הזמנת האטרקציה.

שעות פתיחה של הספא: שני עד ראשון: 9:00 – 22:00. כניסה אחרונה בשעה 18:00

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

מרחצאות סצ'ניי – חבילת zéchenyi Spa – I Love Spa Package

במחיר החבילה המיוחדת והמשתלמת כלולים כפכפים, מגבת רחצה, כובע מקלחת, שמפו, ג'ל רחצה ובקבוק מים מינרלים. הזמן הטוב ביותר לבקר: מוקדם בבוקר. דלגו על התורות והגיעו לספא המרחצאות הגדול והטוב ביותר באירופה ובלו בוקר או אחר צהריים מהנים הרחק מההמולה של בודפשט

מה כלול בחבילה: כניסה למרחצאות החמים ליום מלא, תא החלפה פרטי עם לוקר, מגבת, כפכפים, בקבוק מים מינרלים, שמפו וג'ל רחצה וכובע מקלחת.

לפרטים נוספים על החבילה המיוחדת והזמנת כרטיסים 

ספא סצ'ניי: כרטיס הכולל עיסוי

השלימו את הביקור שלכם בספא סצ'ניי בעיסוי בן 20 דקות מסוג Aroma Relax (מסאג' ארומתי מרגיע) ברכישת הכרטיס המיוחד בקישור הכולל גם את מחיר הכניסה לספא וגם עיסוי ויקנה לכם גם הטבה של תא הלבשה פרטי שבו תוכלו לאחסן לבוש וחפצים, וגם אפשרות לדלג על התורים בקופה. המסאז' בשיטה השוודית המתמקדת בגב העליון תוך שימוש בשמן עיסוי המסייע לשחרור מתחים.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

אוטובוס ואוניית התיירים + ספא סצ׳ניי

אומרים שדברים טובים מגיעים בשלשות ולא תמצאו שלישייה טובה יותר לחופשה בבודפשט מאשר הרחובות הימי ביניימיים של בודפשט, הדנובה הנוצצת ומרחצאות תרמיים חמימים.

עם כרטיס כניסה משולב, תוכלו לעלות ולרדת מאוטובוסי הג׳ירפה של העיר ואוניות התיירים ולסרוק את הבירה ההונגרית בקצב שלכם. ראו אטרקציות בבודפשט כמו כנסיית מתיאש (Matthias Church), בזיליקת סטפנוס הקדוש (St. Stephen's Basilica), בסטיון הדייגים (Fisherman's Bastion), בניין הפרלמנט ההונגרי (Hungarian Parliament Building) העצום – כל זאת על פני 24, 48 או 72 שעות.

אחרי שראיתם את הנופים, הספא סצ׳ייני ממתין לכם. הבריכות הגיאותרמיות המפורסמות האלו מבעבעות כבר למעלה ממאה שנה בתוך הארמון הניאו ברוקי, ויש 18 בריכות שונות בתוכו. בין אם אתם אוהבים סילוני מים או בריכות ג׳קוזי, יש כאן משהו בשבילכם. היכנסו לסאונה, הזמינו מסאג׳ או שבו לבירה לצד הבריכה.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים בבודפשט וספא סצ׳ייני

אוטובוס התיירים של בודפשט + סיור לילה + רכבל הלוך ושוב

הסיור הזה מאפשר לכם לגלות את אחת הערים הנהדרות ביותר באירופה מאוטובוס קומתיים ואונייה, ובנוסף תהיה לכם גישה לסיור הלילה הפנורמי, סיור הליכה, קריינות דיגיטלית וכרטיס לרכבל, כך שתוכלו לדחוס כמה אתרי תיירות בבודפשט שתרצו. הכרטיס תקף ל-48 או 72 שעות מהרגע שהצטרפתם לסיור הראשון ויש לכם יכולת ליצור לו״ז משל עצמכם.

המסלול מתחיל מכיכר הגיבורים (Heroes' Square) עם המון עצירות בדרך. בנוסף, קריינות דיגיטלית מוצעת ב-22 שפות כך שתוכלו ללמוד על האתרים שאתם חולפים על פניהם. כל האטרקציות המרכזיות בבודפשט נמצאות על המסלול – מאנדרטת המילניום (Millennium Memorial) שנבנתה כאות הוקרה לשבטי מגיאר ועד בזיליקת סטפנוס הקדוש (St. Stephen's Basilica), שלא להזכיר את כל מה שביניהם.

הדובדבן שברצפת הוא הסיור הלילי הפנורמי הכלול במחיר הכרטיס, וכן שיט על פני הדנובה, סיורי הליכה מודרכים וכרטיס הלוך ושוב על הרכבל. הרכבל של גבעת טירת בודפשט (Budapest Castle Hill Funicular (Budavári Sikló)) לא רק מאפשר לכם לראות נופים נהדרים, אלא גם לוקח אתכם לטירת בודה (Buda Castle).

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים בבודפשט וסיור לילה

קונצרטים והופעות בבודפשט

מופע פולקלור הונגרי בארמון הדנובה (Danube Palace)

צפו ב-30 רקדנים ומוסיקאים כשרוניים במופע מרהיב המתבסס על סיפורי פולקלור הונגריים והשתתפו בחוויה לילית באחד ממבניה החשובים של בודפשט, מצודת דנובה המהווה מוקד תרבותי הונגרי כבר דורות. זהו אחד מבילויי הלילה המסורתיים הטובים ביותר שבודפשט מציעה, במופע ססגוני מרהיב.

בהזמנת כרטיס מראש בקישור תקבלו:

כרטיס לקונצרט

סיור מודרך קצר באולם (כרטיס VIP בלבד)

תצלום בחינם באולם הקונצרט (כרטיס VIP בלבד)

כוס שמפניה במהלך ההפסקה (כרטיס VIP בלבד)

ניתן לבטל הזמנות כרטיסים עד 24 שעות לפני תאריך הקונצרט.

זמן התחלה – 20:00, משך הקונצרט – שעה ושלושים דקות

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

קונצרט אורגן בבזיליקת סטפן הקדוש Organ Concert in St. Stephen's Basilica

חוויה מוסיקלית ויזואלית קסומה בבזיליקת סטפן הקדוש, אחת הכנסיות החשובות ביותר בהונגריה – האזינו לכמה מן המוזיקאים ההונגרים הטובים ביותר של ימינו, ביניהם קולוס קובאץ' (Kolos Kováts) שהוא אחד הזמרים החשובים ביותר של הונגריה, המגיש מוסיקה מאת מוצרט, באך, ויולדי ועוד, כפי שלא שמעתם קודם מעולם.

זמן התחלה – 20:00. יש להגיע 30 דקות קודם. משך הקונצרט – 70 דקות

מומלץ להזמין כרטיסים מראש בקישור, ניתן לבטל הזמנות עד 24 שעות לפני תאריך הקונצרט.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

קונצרט גאלה בארמון הדנובה Gala Concert at Danube Palace

בקרו בקונצרט גאלה בבודפשט והקשיבו לקסמי המוסיקה הקלאסית, עם אופרטה, פולק הונגרי, ומוסיקה צוענית בלילה מקסים ויוצא דופן. התאהבו במוסיקה המתעוררת לחיים במצודת דנובה היפהפיה, בלב בודפשט ממש. הקשיבו לצימבלום, כלי הנגינה ההונגרי המרשים שמנגן בהרמוניה מושלמת.

בכרטיס שניתן להזמין בקישור כלול:

כרטיס לקונצרט גאלה המתקיים מדי יום.

סיור מודרך קצר בטירת הדנובה (כרטיס VIP בלבד)

צילום חינם באולם הקונצרטים (כרטיס VIP  בלבד)

כוס שמפניה במהלך ההפסקה (כרטיס VIP בלבד)

שעת התחלה: 20:00, כניסה ב-19:30

משך הקונצרט: שני חלקים בני 45 דקות כל אחד פלוס 10 דקות הפסקה ביניהם

ניתן לבטל הזמנות עד 24 שעות לפני תאריך הקונצרט שתזמינו.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

בודפשט בירת הונגריה - אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

תגובה

  • מצרף פה לשימושכם מדריכון קצר לבודפשט שכתבתי לקרובי משפחה שטסו לשם לכמה ימים (זה מותאם להם ספציפית, אבל לדעתי יועיל לכל מי שטס לשם).

    ***

    המלצות וטיפים – בודפשט

    1. כללי:
    בודפשט מורכבת משתי ערים שהתאחדו, בודה ופשט.
    פשט זה החלק המישורי שנמצא מזרחית לדנובה וזה נחשב לאזור המרכזי יותר שנמצאות בו רוב האטרקציות התיירותיות (שם אתם ישנים), ובודה זה החלק ההררי שנמצא מערבית לדנובה והאתרים המרכזיים בו הם גבעת גלרט, הארמון המלכותי, ומצודת הדייגים.
    המטבע בבודפשט הוא פורינט. שקל שווה בערך 70 פורינט, 1000 פורינט שווים בערך 14 ₪.
    הנקודה שנחשבת הכי מרכזית בעיר היא Deák Ferenc tér, הרחובות המרכזיים מבחינת תיירותית הם Váci utca (ואצי אוצה) ו-Andrássy (אנדראשי).
    ואם לא היה ברור, tér זה כיכר, utca זה רחוב.
    כשאנחנו מטיילים, בכל אתר שאנחנו מגיעים אנחנו אוהבים לעצור ולקרוא עליו קצת מידע בויקיפדיה או באתרי תיירות שונים, זה נותן ערך מוסף משמעותי להבין מה אתה רואה ואיפה אתה נמצא – ממליץ גם לכם לעשות את זה.
    עניין נוסף- כמו בכל אירופה חשוב להיזהר מכייסים, בעיקר במקומות צפופים.
    פשוט להקפיד לשים את הכסף/אשראי בכיס קדמי/פנימי, אם מסתובבים עם תיק קטן אז שיהיה בחזית הגוף ולא בצד או על הגב, ואם מסתובבים עם תיק גב אז לא לאחסן בכיסים הקדמיים שלו פריטים יקרי ערך.

    2. ניווט בעיר:
    פשוט תשמשו בגוגל מפות
    חפשו במפות כל מקום שתרצו להגיע אליו, ולכו/סעו לשם ע"פ הנחיות האפליקציה.
    חלק המקומות תוכלו למצוא גם בחיפוש בעברית, ואת שמותיהם של רוב האחרים השתדלתי לכתוב בשפת המקור.
    ממליץ בחום להוריד מראש גרסה לא מקוונת של מפת בודפשט לכל מקרה שלא תהיה קליטה סלולרית וכד'.

    3. יש בבודפשט 4 מסעדות כשרות: מסעדת חנה, מסעדת כרמל, קפה תל אביב, קונדיטוריית פרוייליך.
    כולן נמצאות ברובע היהודי באותו רחוב (Kazinczy), חוץ מפרוייליך שנמצאת ברחוב סמוך (Dob).
    בגדול אם תכתבו בגוגל מפות את המילה Kosher כשאתם על מפת בודפשט, זה יציג לכם את המסעדות האלה (שימו לב שזה יציג גם מסעדות נוספות אבל הן לא כשרות, כמו לדוגמה Hummus Bar).

    4. נסיעה מהשדה לעיר ובחזרה:
    קו מספר e100 יוצא משדה התעופה ועוצר ב-Deák Ferenc tér (זאת התחנה השנייה או השלישית), ומשם המרחק לדירה הוא 4-5 דקות ברגל.
    בחזור אותו דבר אבל הפוך.
    נסיעה עולה 900 פורינט לאדם (12 ₪), משלמים ישירות לנהג.

    5. בודפשט קארד:
    הכרטיס כולל נסיעה חינם בכל סוגי התחבורה הציבורית בודפשט (אוטובוסים, טראם, תחתית, מעבורת), כניסה חינם לכל מיני אתרים (מרחצאות לוקאס, מצודת בודה, חלק מהמוזיאונים ועוד), והנחות בכניסה לעשרות אתרים אחרים.
    קנו את הכרטיס ל-72 שעות והתחילו להשתמש בו ביום שני בבוקר (וכך יהיה בתוקף עד חמישי בבוקר). אתם צריכים לכתוב על הכרטיס מאחורה את התאריך והשעה שבה התחלתם להשתמש בו.

    6. פשט – אתרים לאורך הדנובה (מדרום לצפון):
    השוק המרכזי (Central Market Hall) – שוק ענק עם שלוש קומות, המחירים שם לרוב יקרים יותר מחנויות אחרות בעיר, בעיקר המזכרות למיניהן.
    ואצי אוצה – מדרחוב שמתחיל מהשוק המרכזי, כדאי ללכת לכל אורכו (מסתיים בצומת T ליד הארד רוק קפה).
    גשר השלשלאות – גשר עתיק ומרשים שמחבר בין שני חלקי העיר, אפשר ללכת עליו ולחזור רק לשם החוויה.
    אנדרטת הנעליים – אנדרטה עוצמתית לזכר יהדות הונגריה שנספתה בשואה. נמצאת על גדות הדנובה.
    בניין הפרלמנט – בניין מדהים ששוכן בו הפרלמנט ההונגרי. יש שם סיורים בעברית כל יום ב-12:45, אפשר לרכוש כרטיסים במקום או להזמין מראש באינטרנט.

    7. פשט – אתרים נוספים:
    בזיליקת אישטוון הקדוש (Szent István Bazilika) – בזיליקה ענקית ומדהימה, אפשר להיכנס לסיבוב קצרצר (דקה-שתיים) ולהתרשם ממנה גם מבפנים (חינם).
    רחוב אנדראשי – רחוב מרכזי שמתחיל סמוך לדאק פרנץ טר ומסתיים בכיכר הגיבורים. מומלץ ללכת לכל אורכו.
    כיכר הגיבורים – כיכר מרכזית ויפה, סמוך אליה יש פארק גדול, מוזיאון לאומנות ועוד.
    (אתם יכולים לדוג' ללכת את רחוב אנדראשי לכל אורכו עד לכיכר הגיבורים, לטייל באתרים הסמוכים ולחזור בתחבורה ציבורית).
    בית הכנסת דוהאני – בית כנסת מרהיב, אחד הגדולים בעולם. כניסה עולה כ-4000 פורינט (כולל הדרכה).
    הרובע היהודי – זה האזור שאתם ישנים בו, הוא מרכזי מאוד אבל "מתעורר" לקראת הערב. כיום זה למעשה מוקד חיי הלילה של בודפשט וממש כיף להסתובב שם בשעות הערב.

    8. חיי לילה:
    גושדו (Gozsdu) – מרכז חיי הלילה ברוב היהודי, כדאי מאוד לעשות שם סיבוב בשעות הערב.
    סימפלה קרט (Szimpla Kert) – מועדון מגניב שקצת קשה לתאר במילים. יש בו כמה ברים שונים וגם מתחם נרגילות, וכדאי גם לעלות לסיבוב בקומה השנייה. חובה לצאת לשם באחד הערבים (לא לפני 21:00).
    ויקי ברצלונה (Vicky Barcelona) – פאב מומלץ בבעלות ישראלית, סביר להניח שתשמעו שם לא מעט עברית.

    9. בודה:
    את הצד של בודה אפשר לעשות ביום אחד.
    מתחילים בגבעת גלרט (Gellért Hill)- הנקודות העיקריות שם זה המצודה ופסל החירות (Liberty Statue).
    ממשיכים בארמון המלכותי, בגנים שמסביבו ומסיימים במצודת הדייגים ובכנסיית מתיאס.
    אם מסתדר לכם אתם יכולים לסיים את היום במרחצאות לוקאס (lukács thermal bath), זה גם כן בצד של בודה (אבל במרחק נסיעה, לא הליכה ברגל).
    לגבי המרחצאות, יש בבודפשט כמה מרחצאות נחשבים יותר (כמו סצ'ני וגלרט לדוג'), אבל לוקאס אלה מרחצאות קטנים יותר עם אווירה פחות המונית והכניסה כלולה בבודפשט קארד. המתקנים העיקריים שם הם סאונה פינית, סאונה יבשה ובריכת ג'קוזי חיצונית עם מים חמים. אל תשכחו לקחת מגבות, ועדיף אפילו חלוקי מגבת (כדי להתמודד עם הקור במעברים בין המתקנים…).
    המרחצאות פתוחים עד 22:00 ולדעתי יותר כיף להגיע לשם בשעות הערב.

    תהנו!

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל