larnaka

לרנקה עם ילדים – המדריך המלא לטיול משפחות

לרנקה היא אחת מערי התיירות התוססות של קפריסין, אחד היעדים הקרובים, המשתלמים והאטרקטיביים לבילוי חופשה משפחתית עבור ישראלים. בכתבה זו ריכזנו עבורכם מידע על אטרקציות ופעילויות מתאימות לחופשה משפחתית בלרנקה עם ילדים

    להזמנת דילים ללרנקה            |            להזמנת קרוזים לקפריסין

לרנקה larnaka היא העיר העתיקה ביותר בקפריסין, כאשר יש עדות להתיישבות אנושית ראשונה בה לפני 6,000 שנה. לרנקה המודרנית, כמו ערי חוף אחרות בקפריסין, מחולקת למרכז העיר ההיסטורי, ולרצועת חוף פעילה המכילה כמות מכובדת של בתי מלון ומסעדות, ומהווה את אחת הערים הפופולריות ביותר לחופשה משפחתית בקפריסין

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית בלרנקה עם ילדים, מומלץ לבחור מלון מומלץ מבין עשרת בתי המלון בלרנקה הנחשבים ידידותיים למשפחות עם ילדים וכוללים גם היערכות מיוחדת כמו שירותי בייבי סיטר שבעצם הורים תלויים בהם כדי לצאת וליהנות מבילוי זוגי בערב, מועדונית לילדים שתאפשר לכם לנוח בחדר המלון כשהילדים בהשגחת מדריכים במשחקייה, בריכת ילדים, חדרים משפחתיים ועוד – בידקו את רשימת המלונות המומלצים בלרנקה למשפחות עם ילדים.

חופשה בלרנקה – עוד מידע למטייל

טיסות ללרנקה (קפריסין) – כל המידע שצריך לדעת

מונית משדה התעופה של לרנקה (קפריסין)

השכרת רכב בלרנקה – טיפים חשובים

סים ו-eSIM לקפריסין וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

איך להגיע ללרנקה

שדה התעופה של לרנקה LCA הוא הגדול ביותר בקפריסין, הוא ממוקם 6 ק"מ מערבית למרכז לרנקה. נסיעה במונית משדה התעופה לעיר עצמה נמשכת כרבע שעה, בנוסף יש קו אוטובוס קבוע. יש גם קו מסודר של מוניות שירות משותפות (grammi) שנוסע בין לרנקה לעיר הבירה ניקוסיה (Nicosia) ועיר הנמל לימסול  (Limassol). שימו לב שנמל התעופה של לרנקה אינו מקיים שירות אחסון חפצים/מזוודות.

הסעה מנמל התעופה לרנקה לבתי המלון בקפריסין

תחסכו לעצמכם את ההתעסקות עם מוניות יקרות או את הנסיעה עם מזוודות בתחבורה ציבורית והזמינו מראש הסעה מנמל התעופה שתיקח אתכם ישירות לבית המלון בקפריסין ברכב נוח וממוזג לפי תעריף הגון ומשתלם הנקבע בעת ההזמנה לפי מרחק הנסיעה. ההסעות משדה התעופה בלרנקה שניתן להזמין בקישור זמינות 24 שעות ביום, 7 ימים בשבוע, והן מגיעות לכל חלקי קפריסין, כולל לרנקה, פאפוס, לימסול, איה נאפה ופוליס.

להזמנת הסעה משדה התעופה בלרנקה

התמצאות בלרנקה

לרנקה בנויה כמו רצועה ארוכה וצרה, וניתן לטייל רגלית לאורך רובה. מדרחוב לרנקה החופי (Phinikoudes) נעים במיוחד בשעות הערב.

על פי חוקי קפריסין, מוניות חייבות לגבות מחיר רק באמצעות מונה, אבל נהגי מוניות רבים מסרבים להשתמש בו. דמי נסיעה אמורים להסתכם בכ-65 סנט של אגרת כניסה בסיסית ועוד 22 סנט לכל קילומטר. תוספת מחיר בשעות הלילה תקפה רק מחצות והלאה. אפשרות נוספת היא כמובן השכרת רכב בקפריסין.

טיולים בלרנקה

סיור בלרנקה LARNACA TOUR

לרנקה היא אחד המקומות היפים ביותר בקפריסין. במאה ה-18, לרנקה הפכה למרכז המסחרי של האי, ששימש בעבר כמרכז החקלאי לגידול תפו״א בגלל האדמה האדומה המיוחדת של האזור. הטיול בלרנקה אותו תוכלו להזמין בקישור מתחיל באיזור ׳אגם המלח׳ ('Salt Lake') של לרנקה שהוא אחת הביצות החשובות ביותר בקפריסין. בקיץ, המים מתאדים וניתן לראות בחול גבישי מלח. בחורף, אפשר להבחין בזנים שונים של ציפורים, לצד אלפי פלמינגואים, ברבורי פרא וציפורים נודדות אחרות באגם המלח.

משם הטיול המאורגן בלרנקה ממשיך למבצר לרנקה, לאתר ההיסטורי האלה סולטאן טקה (Hala Sultan Tekke) שנחשב למקום קדוש באיסלאם, למסגד Buyuk Camii ולמוזיאון ימי הביניים. טירת לרנקה נבנתה בידי הליזיניאנים ונבנתה מחדש לפני 1625, במהלך השלטון העות׳מני. מאוחר יותר, השתמשו במקום כבית כלא. יש כאן מוזיאון נחמד בפנים שכדאי לבקר בו. נעצור לקפה ברחובות הצרים של לרנקה כדי ליהנות מחוף הים היפה. פיניקודס (Phinikoudes) הוא קו החוף המנוקד בעצי דקל. יהיה לכם זמן חופשי לקניות מאחד מחנויות המזכרות או חנויות האופנה של המקום.

להזמנת טיול מודרך בלרנקה

טיול בלרנקה ברגל עם מדריך

לרנקה, שבימים עברו הייתה ידועה כ״כתיון״ (Kition) הייתה פעם אחת הממלכות החשובות ביותר של קפריסין וכן מקום הולדתו של הפילוסוף המפורסם זנון, מייסד התנועה הסטואית באתונה. הקדוש לזארוס, פטרון העיר, זכה לכך שכנסייה ענקית נבנתה בלרנקה בשמו, וזו נמצאת מרחק קצר מהמבצר העות׳מני העתיק. בנקודות שונות במרכז לרנקה, מבקרים יכולים לעצור והבחין באופן שבו המזרח פוגש במערב, בין הצריחים ומגדלי הפעמונים הרבים. אם אתם מגיעים אל לרנקה עם ילדים גדולים מספיק כדי לטייל ברגל, כדאי להזמין טיול זה ליום הראשון של חופשה בלרנקה כדי להכיר את העיר כבר מתחילת החופשה ולהחליט באילו אטרקציות תירצו לבקר.

להזמנת טיול מודרך בלרנקה ברגל

טיול רגלי בעיר העתיקה בלרנקה עם מדריך

סיור הליכה יפהפה בחלק ההיסטורי של לרנקה, עיר יפהפיה עם המון היסטוריה. בטיול המודרך הזה תלמדו לא רק על ההיסטוריה של העיר, אלא גם על האופן שבו המקומיים נהנים מהעיר האהובה שלהם. המדריך גם ייתן טיפים לגבי איך לנצל עד המקסימום את החופשה בלרנקה. עבור משפחות שמתכננות חופשה בלרנקה עם הילדים זוהי הזדמנות טובה לשלב נופש עם קצת היסטוריה.

להזמנת סיור הליכה בלרנקה עם מדריך

שוק לרנקה ופארק הגמלים – סיור מלרנקה

פארק הגמלים נמצא בכפר מזוטוס (Mazotos), במרחק של בערך 15 דקות נסיעה משדה התעופה לרנקה, במיקום די מרכזי בין לימסול לרנקה, וניקוסיה. האטרקציה העיקרית של הפארק הם גמלים אבל זו בהחלט לא האטרקצייה היחידה – יש כאן גני שעשועים ופעילויות לילדים, ועוד הרבה בעלי חיים כמו וולאבי, למות, יענים, סוסי פוני, עיזים, צבאים, צבים, דגים, זנים מיוחדים של ציפורים ועוד. בקיץ הפארק פותח גם את מתחם בריכת השחייה הכולל קפיטריה המגישה ארוחות קלות, שתייה ונשנושים.

בפארק הגמלים מזוטוס ניתן לצאת לטיול רכיבה על גמלים מסביב לפארק ולקבל גם תמונה למזכרת. אפשר לקנות באופן מסודר שקיות מזון מיוחד ולאפשר לילדים להאכיל את החיות.. הפארק כולל גם מתחם משחקים נהדר לילדים, ובו אטרקציות כמו קולנוע 5 ממדים לפעוטות, משחקי רכיבה על שור, ועוד מתקני רכיבה.

זוהי אחת האטרקציות היותר חריגות בקפריסין. הסיור מציע למטיילים בכל הגילים הזדמנות לבקר בפארק גמלים, שמלא בהמון פעילויות שונות – החל מרכיבות גמלים (בתוספת עלות) ועד מיני גולף. יש כאן גם חוות ליטוף, היכל מראות ובריה. הסיור גם עוצר בשוק חיצוני המוכר מיני חפצים בסגנון תיירותי במחירי מבצע. אם אתם מתכננים חופשה בלרנקה עם ילדים – אל תוותרו.

להזמנת טיול בלרנקה – פארק הגמלים והשוק

שעות פתיחה:

קיץ: 9:00 – 19:00

חורף: 9:00 – 17:00

דמי כניסה: 3 יורו למבוגר, 2 יורו לילדים

רכיבת גמלים (כולל את דמי הכניסה והבריכה): 9 יורו למבוגר, 6 יורו לילדים

כניסה לבריכה בקיץ (כוללת את דמי הכניסה לפארק): 4 יורו למבוגר, 3 יורו לילדים

כתובת: מזוטוס, לרנקה, קפריסין

מטבח מסורתי וטעמים תרבותיים – סיור אוכל בלרנקה

קפריסין ידועה במסורת הקולינרית העשירה שלה, ותוכלו לטעום בלרנקה כמה מהמנות הטעימות ביותר של קפריסין. המדריך ייקח אתכם לארבע מסעדות בלרנקה, ילמד אתכם על ההיסטוריה והתרבות המקומית, וגם – מטיילים עם העדפות תזונה יותר ספציפיות ימצאו מה לאכול תוך התייחסות מיוחדת לכך מצד המדריך. הסיור יוצא בקבוצות קטנות כדי להבטיח את ההרגשה האינטימית.

להזמנת טיול אוכל בלרנקה

טעימות יין בלרנקה

הכירו את יינות קפריסין במהלך חוויית טעימות יין בלרנקה, עם חטיפים קלים. תלמדו על זנים שונים של ענבים ושילובם עם מאכלים שונים בזמן שאתם טועמים 10 יינות שונים, הכוללים יין אדום, לבן ורוזה. אחרי טעימות היין, תצאו לחלק הישן של לרנקה לטיול רגלי בקצב שלכם. הסעה הלוך ושוב מבית המלון כלולה במחיר.

להזמנת טעימות יין קפריסאי בלרנקה 

מהגינה ועד הצלחת – סדנת בישול קפריסאי וסיור בלרנקה

סדנת בישול ייחודית של מטעמי המטבח הקפריסאי. אין צורך בניסיון קודם. הסדנה מתקיימת בכפר באזור ההררי שליד לרנקה. זו הזדמנות ללמוד מתכונים קפריסאיים מסורתיים בבית כפרי יפהפה ובהנחייה של שף טלוויזיוני נהדר, המופיע בתוכניות בישול בטלוויזיה בקפריסין! האיסוף הוא ממיקום מועדף עליכם בלרנקה. משם תילקחו אל כפר מסורתי מקסים ותתוודעו למוצרי מזון מסורתיים שונים. הסדנה עצמה מתקיימת בבית כפרי מיוחד. כאן תפגשו את השף/ית הסלבריטאי/ת ותתכבדו בנשנושים וקפה/משקה לפי בחירתכם. לאחר מכן תצאו יחד עם השף לשדות הסמוכים כדי לאסוף את המרכיבים להכנת הארוחה. החוויה מסתיימת בישיבה ואכילה משותפת של הארוחה.

להזמנת סדנת בישול קפריסאי עם טיול בלרנקה

טיולים מלרנקה

טיול מלרנקה לפאפוס וקוריון באוטובוס תיירים

טיול לפאפוס היוצא מלרנקה. עלו על אוטובוס תיירים נוח ותיהנו מהנוף בדרך מלרנקה. בקרו בקוריון (Kourion) כדי לראות את הפסיפסים ב״בית אוסטוליוס״ (House of Eustolios). משם פנו לפאפוס כדי לראות את בית דיוניסוס (House of Dionysos) ואת המפרץ הסובב אותו. העצירות האחרונות בטיול הן בפטרה טו רומיו (Petra tou Romiou) ובכפר ירוסקיפו (Yeroskipou Village). הסיור המודרך באוטובוס תיירים כך שתוכלו לשבת בנחת וליהנות מנופים במשך 45 דקות של הנסיעה. האוטובוס עובר על פני האתרים הארכיאולוגיים של אתר קוריון עם מדריך המספק פרטים מעניינים. אם אתם מגיעים אל לרנקה עם ילדים ורוצים לראות גם את פאפוס ועוד כפרים בקפריסין בלי לשכור רכב – זהו פיתרון מומלץ.

להזמנת טיול לפאפוס וקוריון מלרנקה

טיול להרי טרודוס וניקוסיה מלרנקה

הטיול מיועד עבור מטיילים המחפשים חוויה תרבותית בקפריסין. זהו סיור מודרך של 8 שעות היוצא מלרנקה ומביא אתכם היישר אל תוך הנופים היפהפיים של הרי טרודוס וניקוסיה. רדו ממסלול התיירים הרגיל וגלו את ניקוסיה המוקפת בחומות, התמוגגו מהנופים עוצרי הנשימה של הרי טרודוס ובקרו בכפר היינות המסורתי אומודוס (Omodos).

איסוף והורדה בבתי מלון בלרנקה באוטובוס תיירים ממוזג כלולים בסיור הזה המיועד לקבוצות קטנות של עד 10 איש.

להזמנת טיול מלרנקה להרי טרודוס וניקוסיה

טיול לפמגוסטה וסלאמיס בצפון קפריסין מלרנקה

שלבו ביקורים בסלאמיס ובפמגוסטה – האטרקציות הפופולריות של קפריסין הטורקית – בטיול מאורגן של יום אחד מלרנקה. תחסכו לעצמכם את הזמן והסיבוך שבתכנון לו״ז של טיול בקפריסין הטורקית מלרנקה – שכולל הרבה התעסקות עם חציית הגבול ותחבורה ציבורית. מארגני הסיור מטפלים בכל הפרטים, כולל מדריך וביקור במקומות שבד״כ אין גישה אליהם, כמו ״עיר רוחות הרפאים״ (Ghost Town) פמגוסטה או מנזר סנט ברנבס (Monastery of St. Barnabas), טירת אותלו (Othello Castle), כנסיית סנט ניקולאס (Church of St. Nicholas) והחוף המקומי. תחבורה צמודה הופכת את הסיור בעל העצירות הרבות לקל. מדריך תיירים ישתף אתכם בידע מעמיק על האתרים ההיסטוריים. הסיור כולל איסוף והורדה בבתי מלון נבחרים בלרנקה. אם הגעתם אל לרנקה עם הילדים זוהי דרך מצויינת ונוחה להראות להם עוד מדינה עם תרבות שונה.

להזמנת טיול בקפריסין הטורקית מלרנקה

טיול יין מלרנקה ליקבים וכפר בהרי טרודוס

לקפריסין יש מורשת עשירה וארוכה של ייצור יין, וכמה מהיקבים הטובים ביותר של קפריסין נמצאים בכפרים המנקדים את הרי טרודוס. בטיול הזה מלרנקה להרי הטרודוס המטיילים מבקרים בשני יקבים ובמוזיאון יין. הסיור כולל בין 15-20 טעימות, ונהג שידאג להעביר אתכם בבטחה מיקב ליקב. תחבורה מבית המלון בלרנקה וחזרה כלולה במחיר, ובסיום הסיור ממתינה לכם מתנת פרידה.

להזמנת טיול מלרנקה ליקבים בקפריסין

מנזר קיקוס וביקור בכפר קקופטריה – טיול מלרנקה Kykkos Monastery and Kakopetria Village

בלו יום בהרי טרודוס המדהימים עם הטיול המודרך הזה שיוצא מלרנקה. תבקרו במנזר קיקוס המוכר בסמלי הנצרות הרבים שלו, כולל פריט מפורסם במיוחד: ציור דמותה של מרים הבתולה ע״י השליח לוקאס. בסיור זה תבקרו גם בכפר קקופטריה וכן בקברו של הקפריסאי המפורסם הארכיבישוף מקאריוס השלישי. תבלו בכפרים שלאורך הרי טרודוס ותיהנו מהסעה נוחה מבית המלון וחזרה עם מדריך תיירים..

להזמנת טיול מאורגן מלרנקה במנזר קיקוס ובכפר קקופטריה

טיול מאורגן בקפריסין מלרנקה

סיור מודרך בקפריסין שיוצא מלרנקה ומלווה במדריך חי ובתחבורה, עם עצירות בלימסול, הרי טרודוס, כפר לאניה, כנסיית אסינו של מרים הבתולה (Virgin Mary of Asinou Church), שהוא אתר מורשת עולם, ובניקוסיה. הדרכה מלאה ומקיפה מאת המדריך, איסוף והורדה בנקודות מרכזיות בלרנקה. אם אתם מתכננים חופשה בלרנקה עם הילדים זוהי דרך נוחה לראות את אטרקציות בקפריסין בלי לשכור רכב או להסתמך על תחבורה ציבורית.

להזמנת טיול מאורגן בקפריסין מלרנקה

טיול בניקוסיה מלרנקה

תבלו את החופשה בלרנקה עם קצת אטרקציות ושופינג בניקוסיה בסיור מאורגן מלרנקה. אחרי האיסוף בלרנקה, תסעו לבירת קפריסין לסיור אטרקציות תיירותיות קצר על אוטובוס תיירים, משם יהיה לכם זמן חופשי לטייל ולגלות את ניקוסיה בכוחות עצמכם. הסיור מושלם למטייל העצמאי שרוצה לגלות את מרכז העיר העתיקה המוקפת חומה של לאיקי איטוניה (Laiki Yitonia) ואת אזור ״הקו הירוק״ (Green Line area) שבו יש מפגש בין החלק היווני לבים ניקוסיה הטורקית. המדריך יעזור לכוון אתכם לחנויות שמוכרות את המזכרות האותנטיות הטובות ביותר בעיר. המדריך יכול גם לתת לכם טיפים לגבי המשך החופשה שלכם בקפריסין.

להזמנת טיול בניקוסיה מלרנקה

קקופטריה העתיקה ואגיוס ניקולאוס טיס סטגיס – כנסיית אונסק״ו בטרודוס

סיור בקקופטריה העתיקה ובכנסיית אגיוס ניקולאוס טיס סטג׳יס, גמיש לפי העדפת המטיילים והזמינות, כולל אפשרות להליכה בהרי טרודוס, ארוחה במסעדה בכפר, וביקור בעוד אטרקציות תיירותיות בקפריסין.

נקודות בולטות: קקופטריה העתיקה הציורית מלאת מבני האבן ואגיוס ניקולאוס טיס סטג׳יס שהיא כנסייה צבועה עם פרסקאות מרהיבות, אתר מורשת עולם המוכר ע"י יונסקו. .

להזמנת טיול מלרנה לקקופטריה העתיקה

תחרה של לפקרה, כירוקיטיה וסיור צפיית ציפורים בלרנקה

הסיור הפרטי  הגמיש הזה הופך טיול בקפריסין מלרנקה לדבר קל ונטול דאגות. בחרו מתוך שלושה משכי זמן שונים ופגשו את המדריך שלכם באחד מבתי המלון בלרנקה, לימסול או ניקוסיה ( או יעד אחר). תבקרו בכפר פאנו לפקרה (Pano Lefkara) (כפר מורשת המפורסם בתחרה שלו), בכירוקיטיה – אתר ארכיאולוגי מהעידן הניאוליתי הכלול ברשימת אתרי מורשת עולם של ארגון אונסק״ו, ובביצות לרנקה לצפייה בציפורים. אם נותר זמן, תוכלו גם לבקר בכנסיות מקומיות ובאטרקציות אחרות. איסוף והורדה בבית המלון כלולים בסיור.

להזמנת טיול מאורגן מלרנקה ללפקרה וכירוקיטיה

הפלגות מלרנקה

קרוז פרטי עם יאכטה בקורסארוס Koursaros

קרוז יומי פרטי למקסימום 8 איש. הפלגות בין 9:30 – 15:30 או 16:00 – 22:00. ההפלגה לוקחת מטיילים לחופים היפהפיים והבתוליים של האזור. בשייט זה תהיה לכם הזדמנות לצאת לרחצה עם בני המשפחה או החברים, להשתזף, לנוח או לצלול. תהיה לכם הזדמנות גם לצאת לשיט יאכטה עם מדריך ולהשיט את היאכטה בעצמכם! על גבי היאכטה תוגש לכם ארוחה קפריסאית, פירות, יין, בירה ומשקאות תוססים. עבור משפחות שמתכננות להגיע אל לרנקה עם ילדים זוהי בהחלט אטרקציה מומלצת.

להזמנת שייט ביאכטה מלרנקה

קרוז מלרנקה – ספארי אוניות

קרוז עוצר נשימה – לא מדובר על עוד הפלגה רגועה מלרנקה כמו כל קרוז אחר! מתחילים את היום במרינה של לרנקה, בהיכרות עם הספינה הטרופה זנוביה, אחת מעשר הספינות הטרופות המפורסמות והטובות ביותר בעולם לצוללנים. משם, פונים לקייפ פיילה (Cape Pyla) ועוצרים לשחייה. תיירים יכולים לטייל ולהתפעל מהמערות המרתקות ומהצוקים האדומים (Red cliffs) היפהפיים ומהנשרים החיים באזור. מכאן תפליג לעבר קייפ גרקו (Cape Greco), ותעצרו ב״גשר האהבה״ (Love Bridge).

לאחר מכן תגיעו לשרשרת של מערות ים הנקראת ״מערות שודדי הים״ (Pirate Caves), מאחר שבעבר חיו כאן פירטים ומבריחים. בשעה 13:00 כל הנוסעים נהנים מארוחת בופה טעימה עם מיטב המאכלים הקפריסאיים המבושלים בסגנון ביתי וממאכלי ברביקיו. לאחר מכן השיט ממשיך לאורך החוף לכיוון פרוטאראס (Protaras). האונייה מפליגה עד הנקודה הקרובה ביותר לפמגוסטה שניתן להגיע אליה. יוצג מידע לגבי עיר הרפאים של קפריסין הצפונית, פמגוסטה, ואפשר יהיה להציץ בעיירת הנופש שהטורקים כבשו מהיוונים בשנת 1974.

להזמנת קרוז מלרנקה לאטרקציות תיירותיות בקפריסין

קורסארוס קרוז שמפניה בשעת שקיעה

הפלגה מלרנקה בשעה 17:30 ביאכטה נוחה. אם אתם רוצים, תוכלו לצאת לשייט לבד, עם עזרה של סקיפר מנוסה. תיהנו מקרוז רומנטי בשעת ערב ומצפייה בשמש השוקעת מעל הים התיכון, שמפניה על קרח ורחצה בים. זהו ערב מפנק ויוקרתי, עם נופים נהדרים של השקיעה הזהובה מעל שמי הים התיכון.

להזמנת קרוז מלרנקה

קרוז מלרנקה – הרפתקת ספארי

יום בלתי נשכח על גבי יאכטת יוקרה המאובזרת בכל מה שצריך להפלגה נוחה ומפנקת. בקרוז זה תגלו המון אתרים מעניינים. תהיה לכם הזדמנות ליהנות ממגוון רחב של נופים. ההרפתקה מתחילה בנמל הצבעוני של לרנקה, עם עצירה בצוקים האדומים (Red Cliffs). הקרוז יעצור כאן לזמן מה כדי לשחות במפרץ במי הבדולח של הים התיכון, וכאן יש הזדמנות לקחת צילומים נהדרים, להתפעל מנופים מדהימים של מערות קייפ פיילה (Cape Pyla Caves) ואפילו הזדמנות לצפות בדולפינים!

להזמנת קרוז הרפתקאות מלרנקה

שייט מלרנקה בים התיכון

5 שעות מלאות כיופים והנאה בקרוז קצר מלרנקה בים התיכון. חופשה בלרנקה עם הילדים היא הזדמנות מעולה לצאת להפלגה, לנצל את מזג האוויר הקייצי הנפלא ואת הבריזה הקרירה המגיעה מהים. תוכלו להתפעל מהנוף יוצא הדופן של מערות קייפ פיילה (Cape Pyla caves), שם יש אפשרות לראות דולפינים. אחרי כל זה, תהיה ארוחת צהריים בסגנון בופה, עם יין ושמפניה. אל תשכחו את המצלמות.

להזמנת קרוז מלרנקה בים התיכון

אתרים תיירותיים בלרנקה

 כנסיית לזרוס הקדוש (Church of St. Lazarus) (Ayios Lazaros Sq.) – כנסייה אורתודוקסית נוצרית שנבנתה במאה התשיעית, בנויה, על פי האמונה, סביב קברו של לזרוס מן הברית החדשה, אחיה של מריה.

אגם המלח של לרנקה (the Larnaca Salt Lake) – נמצא ממערב ללרנקה, סמוך לשדה התעופה. בחורף (נובמבר עד מרץ) אפשר לראות כאן להקות של פלמינגו ורוד.

מסגד הלה סולטן טקה (האם הקדושה) (The Hala Sultan Tekke)  ממוקם סמוך לאגם המלח. לפי האמונה המוסלמית זהו מקום קברה של אום חראם, אימו האומנת של מוחמד.

כנסיית פנרומני  (Faneromeni Church (Ekklisía tis Faneroménis – כנסייה מיוחדת הבנויה בערבוב של סגנונות ארכיטקטוניים שונים. בשכנות אליה יש מבנה קבורה (מאוזולאום) עשוי שיש.

אטרקציות מומלצות לחופשה משפחתית עם ילדים בלרנקה

פארק השעשועים לאקי סטאר

פארק השעשועים הגדול בקפריסין נמצא לא רחוק מלרנקה ומציע יום גדוש ברכבות הרים, קרוסלות, מסלולי קרטינג וסירות מתנגשות ועוד הרבה מתקנים שימלאו בקלות יום שלם ומוצלח עבור משפחה עם ילדים. אם אתם מתכננים חופשה בלרנקה עם ילדים מומלץ לקרוא את הסקירה המלאה על פארק השעשועים לאקי סטאר

פארק השעשועים וואו WOW Action Park

פארק האקשן "וואו אקשן פארק" בלרנקה הוא מרכז המשחקים הגדול והמלהיב בלרנקה, ובו ילדים מכל הגילאים (10 חודשים ועד 12) יכולים לבלות אינסוף שעות במשחק, בזמן שהוריהם נהנים מ-Wifi חינם ומכל ערוצי הספורט. יש כאן היצע גדול של מזון, משקאות, וקינוחים. הפארק כולל אזורים מקורים ובלתי מקורים, עם מבחר גדול של משחקים לכל הגילאים הכוללים: מתקן ענק בן שלוש קומות עם שלוש מגלשות ענק, קיר טיפוס בגובה 6 מטרים, מתחם הרפתקאות עם מכשולים, מנהרות וגשרים, מתחם פנטזיה ומתחם רך המיועד לילדים מתחת לגיל 4.

בבית הקפה בו ההורים יכולים לפקוח עין על הילדים ולנוח יש מגוון רב של מאכלים, משקאות וקינוחים עומד לרשותכם בבית הקפה, וגם חיבור WIFI וערוצי ספורט.

שעות פתיחה: שני עד ראשון: 10:00 – 22:00 (סגורים בימי שני במהלך שנת הלימודים)

דמי כניסה: ילדים עד גיל 12: 4.90 יורו (חינם לבני שנה ומטה)

Pavlou Liasides 6, 7102, Aradippou,, ☎ +0035724533805

Battlefield Live Cyprus – שדה הקרב החי קפריסין

"שדה הקרב החי קפריסין" הוא זירה לקרבות פיינטבול ולייזר, בילוי קצת "קשוח" שמתאים לילדים החל מגיל 9 ומעלה, חלק מהפעילויות מתאימות רק לילדים מעל גיל 14. אפשר לערוך כאן טורניר קרבות פיינטבול או לייזר לכל המשפחה (אם הילדים מספיק גדולים). אתר קרבות הלייזר והפיינטבול נמצא ממש מחוץ ללרנקה, במרחק של בערך קילומטר מצומת ראשית בין כבישים לניקוסיה (Nicosia), לאייה נאפה (Ayia Napa), ללרנקה וללימסול (Limassol).

מחירים:

קרבות לייזר בחוץ:20 יורו לשעתיים וחצי, 5 יורו להשכרת חליפה (לא חובה אבל מאוד מרשימה)

זמני קרבות (7 ימים בשבוע): 11:00 – 13:30, 14:30 – 17:00 ,18:30 – 21:00

פיינטבול – 25 יורו ל-200 כדורים, רובה וציוד, 35 יורו ל-400 כדורים, רובה וציוד

מרכז השעשועים סיוקלנד  -Ciokoland Play Centre – Cyprus

מרכז השעשועים Ciokoland שוכן בממחם מרכז הבידור K Max צמוד לבית הקולנוע K Cineplex בלרנקה. זהו פארק משחקים חיצוני, שבו ילדים בין הגילאים שנה עד עשר יכולים לבלות יום מעולה עם שלל פעילויות כייפיות, בהשגחה של מדריכים מחופשים לדמויות ילדים.

מרכז השעשועים המושקע והמתקדם כולל נסיעת רכבת מרגשת הנוסעת סביב הר געש עשוי שוקולד, ויש כאן כמובן גם קרוסלות, מתקני טיפוס, אזור משחקים רך לתינוקות, אזור קרב מרופד ובטוח ועוד.

המתחם כולל גם חנות צעצועים, דוכן קינוחים, ובית קפה שבו הורים יכולים לשבת לנוח, ולפקוח עין על הילדים כשהם משתובבים במתחם הבטוח, הנקי והממוזג.

דמי כניסה: 3 יורו.

יער ארדיפו (או: יער ריוזאליה (Rizoelia Forest))                      

אזור מקסים בתוך לרנקה המיועד לטיולים רגליים, פיקניקים, והמקום הטוב ביותר לטיולי אופני הרים בלרנקה בשל גודלו. היער זוכה לכמות גדולה של אור שמש, כך שניתן לקיים כאן פעילויות גם בערבים או ברוב תקופת החורף.

כתובת: Rizoelia Street, Aradippou, Cyprus

הכניסה מרחוב Pavsania

פעילויות מומלצות לבוגרים בחופשה בלרנקה

שופינג בלרנקה

העיירה לפקרה (Lefkara) הסמוכה ללרנקה מפורסמת בתחרה ובכלי הכסף של בעלי המלאכה שלה, ובלרנקה, העיר הקרובה ביותר אליה, ניתן למצוא מלאי רחב של שניהם.

חנויות תכשיטים ושעונים עצמאיות נמצאות בשפע, בעיקר לאורך וסמוך לרחוב Ernes/Ernou Street. החנות המומלצת היא Oro Fino Jewellery בה תמצאו עבודות יד מקוריות מעשה ידיהם של מעצבים ויוצרי תכשיטים מקומיים. ניתן להזמין כאן יצירות בהזמנה אישית. החנות ממוקמת בחוף פויניקודס (Foinikoudes beach), ליד St. Lazarus

צלילה בלרנקה

צלילה בלרנקה בספינה הטרופה זנוביה

עבור צוללנים, הסיבה העיקרית להגיע ללרנקה היא המעבורת הטרופה זנוביה (the wreck of the Zenobia), ספינת מעבורת שטבעה בשנת 1980 בנסיעת הבכורה שלה, מספר מאות מטרים מהנמל, בעקבות תקלה במחשב. המעבורת עדיין מלאה במשאיות ובתכולתן, וניצבת על צידה בעומק של 42 מטרים, כאשר החלק העליון בעומק של 18 מטרים, וקל להגיע אליו בצלילה. אם אתם נוחתים בלרנקה והטיסה שלכם נוחתת בזווית הנכונה, תוכלו אפילו לראות את הצללית של הספינה הטרופה בים בנחיתה בנמל התעופה של לרנקה!

מול חופי לרנקה, זנוביה מוכרת כאחת מהספינות הטרופות הטובות ביותר בעולם לצלילה. בקישור תוכלו להזמין הפלגות צלילה לזנוביה על האונייה M/V QUEEN ZENOBIA. ספארי הצלילה מתחיל במרינה של לרנקה בשעה 9 בבוקר וחוזר בשתיים אחר הצהריים. M/V QUEEN ZENOBIA מציעה שירותים שונים לצוללנים כמו דוחס אוויר, חמצן, ערכת עזרה ראשונה, צילינדרים ומשקולות, צוות מוסמך.

החוויה כוללת: שתי צלילות (מ-20 עד 40 דקות כל צלילה, ע״פ הניסיון של כל צולל), קפה/תה בין הצלילות/ארוחת בופה,  הסעה לספינה הטרופה וחזרה, דמי כניסה לזנוביה, ציוד מלא, צילינדרים ומשקולות.

להזמנת צלילה בלרנקה בספינה הטרופה זנוביה

מועדוני צלילה מומלצים בלרנקה:

@lpha Divers (Alpha Divers) @lpha Divers Dive Centre (Dhekelia Rd), 2, Pyla Gardens, Dhekelia Road, Larnaca, 7081, Cyprus -מרכז התפתחות למאמנים חמישה כוכבים של "פאדי" (PADI) ומועדון  ומרכז טכני בריטי.צמוד למלון לורדוס ביץ' (Lordos Beach Hotel) ומלון מריאנדי (Mariandy Hotel). טלפון/פקס: +357-24-647519, דוא"ל:  info@alpha-divers.com

צלילה "דייב אין" – Dive-In Cyprus (Blu View Residence, 132 Piale Pascha, Larnaca 6027 –  מרכז צלילה חמישה כוכבים של ארגון PADI ומשרד מחוזי SDI/TDI שמתמחה בצלילות לזנוביה. המקום מארגן גם צלילות  ניטרוקס ומסירה  לצוללן הטכני. היצע מלא של קורסי PADI, TDI, TecRec ו-SDI. טלפון: +357 24-627469

האקדמיה לצלילה "אקווה דרים" aquadream scuba diving academy – צלילות יומיות לאתרי הצלילה הטובים ביותר באי המעבורת הטרופה, צלילה לילית, צלילת מערות וצלילת חוף. adonidos 13, ☎ 0035799397287

אטרקציות מתאימות לטיול משפחתי עם ילדים מחוץ ללרנקה (באיזור לרנקה)

זיגי הוא כפר דייגים קפריסאי אותנטי ומקסים השוכן מול החוף בין לימסול ולרנקה. לפני מספר שנים הרשות המקומית החלה בתנופת פיתוח תיירותי, כולל בניית הנמל החדש וערכו שיפורים נוספים בכפר, כולל פארק קהילתי מקומי. אחת הפעילויות האטרקטיביות בכפר זיגי מאז שהנמל החדש נבנה, הוא לשוטט בין סירות הדיג והיאכטות היפהפיות.

קיו גארדנס Q Gardens

הקיו גארדנס הם גנים ירוקים, גן עדן לחובבי הצמחים והירק בכפר זיגי, אחד היעדים האהובים ביותר לטיולי משפחות באיזור לרנקה. בקיו גארדנס יש כל מה שצריך בשביל יום מוצלח עם ילדים: חוות חיות, מתחם מתנפחים, מופעי ליצנים, וכמובן הרבה גנים של צמחים טרופיים ואקזוטיים מסוגים מיוחדים, ובית קפה נחמד מאוד.

כניסה: חינם

שעות פתיחה: שני עד ראשון, 9:00 – 20:00

טלפון: +357 24 333 600

כתובת: כפר זיגי, לרנקה – רדו ביציאת "זיגי" מהכביש המהיר לכיוון לימסול, המשיכו ישר בכיכר עוד 50 מ'. הגנים נמצאים מימינכם.

הגן הבוטני וגינת התבלינים CyHerbia – CyHerbia Herbal Garden and Botanical Park

פארק הטבע וגני CyHerbia שוכנים בכפר אבגורו (Avgorou) והם כוללים תשעה גנים מטופחים ומעוצבים שבהם מגדלים צמחים מיוחדים, צמחי מרפא ותבלינים, וגם אזור חורש המעוצב בצורת האי קפריסין ובו עצים ושיחים מקומיים, וגולת הכותרת – המבוך הראשון והיחיד בקפריסין, מבוך עצום לילדים ומשפחות בשטח של 2,000 מ"ר.

לאחר שהצלחתם לצאת מהמבוך, אפשר לטייל טיול משפחתי נעים ברחבי הפארק שבו ניתן לגלות פרטים מעניינים אודות האי קפריסין – מפאפוס ולרנקה ועד פרוטרס (Protaras) וקירניה (Kyrenia). תוכלו גם ללמוד על הסוגים השונים של העצים והצמחים האופייניים לקפריסין, כאשר ליד כל עץ יש שלט עם הסברים עליו.

Cyprus Maze – Cyherbia Garden – מבוך קפריסין – גן סיהרביה

דמי כניסה (כוללים ספל תה צמחים קר): 5 יורו למבוגר, 3 יורו לילדים.

שעות פתיחה:

1 באפריל עד 31 באוקטובר

שלישי עד שישי: 9:00 – 14:00

שבת וראשון: 9:00 – 18:00

1 בנובמבר עד 31 במרץ

שלישי עד שישי:  9:00 – 14:00

שבת וראשון: 10:00 – 16:30

סגורים בימי שני

כתובת: כביש Avgorou-Ormidia, מאחורי אולם החתונות Zorpas, מחוז לרנקה, קפריסין

גן הפסלים פטראון לרנקה – Petreon Sculpture Park Larnaca

גן הפסלים פטראון נמצא בכפר מזוטוס (Mazotos) על קו החוף, כ- 20 קילומטר מלרנקה. שם הפארק נגזר מהמילה "אבן" (petra) ביוונית. הפארק הוא מעין מוזיאון פסלים חיצוני המוקדש לפסליו המרשימים של האמן המקומי המנוח סוואס קולנדרוס (Savvas Koulendros), בגדלים שונים, ובראשם הפסל הידוע "פטראוס", בגובה יותר מ- 8 מטרים. הפסלים מוצבים בין גני ירק מטופחים בהן גינות של פרחים צבעוניים וקקטוסים אקזוטיים ממינים שונים.

בנוסף יש כאן מתקנים מעניינים נוספים, כמו האמפיתיאטרון Liasidion, וגם את מתחם ה-Archontariki – שבו נערכות תצוגות שונות, וכנסיית אבן קטנה.

כתובת: Mazotos, מרחק של 22 ק"מ מלרנקה, על הכביש לכיוון הכפר זיגי (Zygi Village)

שעות פעילות: חורף, מדי יום: 9:00 – 13:00 ו-13:00 – שעת שקיעה. קיץ, מד יום: 9:00 – 13:00 ו-14:00 – שעת שקיעה, סגורים בימי שישי

עונת פעילות: משך כל השנה, כולל ימי חג

דמי כניסה: 2.50 יורו למבוגר, 1.50 יורו לילד,  2.00 יורו לקבוצות מאורגנות

גני שעשועים בלרנקה

פארק השעשועים אגיוס גאורגיוס קונטו בלרנקה – Agios Georgiou Kontou playground in Larnaca

אחד האתרים המומלצים לחופשה בלרנקה עם ילדים הוא פארק השעשועים הממוקם ליד כנסיית אגיוס גאורגיוס קונטו (Agios Georgiou Kontou). זהו לא לונה פארק אלא גן שעשועים גדול עם מתקנים רבים כולו מכוסה בדשא מלאכותי, עם הרבה היצע של פעילויות לכל הגילאים – מתינוקות ועד להורים. זהו לונה פארק מודרני, עם הרבה הקפדה על בטיחות ונוחיות, יש לו חניון גדול ומרווח והוא מוקף בגדר.

עבור פעוטות יש יש כאן מתקני שעשועים כמו קרוסלה, נדנדות, אזורי טיפוס לקטנטנים ומגלשות לפעוטות. לילדים הגדולים יותר יש שפע של מתקנים, נדנדות, מתקני טיפוס ואומגות לגלישה וגם 3 מגרשי קט רגל, מגרש כדורסל ומגרשי טניס.

גן השעשועים ארדיפו (Aradippou playground)

מי שמכיר את קפריסין יודע שבקפריסין ממש משקיעים בגני שעשועים ציבוריים, וגן השעשועים ארדיפו הוא דוגמא טובה לכך, זהו מתחם המשחקים היפה והמושקע ביותר בלרנקה. גן המשחקים ארדיפו הוא גן שעשועים חיצוני, מודרני ובטוח הממוקם במרכז הכפר ארדיפו (מאחורי בניין הדואר), קרוב מאוד למרכז העיר לרנקה. גן השעשועים כולל  קירות טיפוס, נדנדות, טניס שולחן, נדנדה לשניים, מגלשות לתינוקות ומגלשות לילדים גדולים. יש גם ספסלים ואזורים מוצלים להורים.

כתובת: Agamemnonos Str., no. 4 Aradippou, Larnaca

מסעדת חוף CTO – CTO Beach Restaurant

במסעדה המומלצת בלרנקה  יש גן שעשועים נחמד הבנוי על החוף. יש בו נדנדות, נדנדה זוגיות, בית קטן, מגלשה, וגם חוף נחמד ומגרש כדור-יד בחול. זהו מקום טוב לשבת בו לארוחת צהריים בלרנקה גם בעונת החורף, שגם במהלכה ילדים יכולים לשחק בחול ובגן המשחקים שמול הים. המסעדה נחשבת מאוד טובה עם מחירים משתלמים ביותר.

כתובת: Crossway Dhekelia Rd & Griva Digeni Ave., ממש לפני הבסיס הצבאי הבריטי Dhekelia

טלפון: +357 24 646244

גן התיאטרון המחוזי לרנקה – Larnaca Municipal Theatre Garden

הגן התיאטרלי המחוזי שוכן במשולש עירוני גדול בלרנקה שיוצרים הרחובות Afxentiou, Kiouppis ו-Pierides, המוכר גם בשם איזור גני הילדים או הגנים הציבוריים. תמצאו כאן גם אתרים מרכזיים כמו  הספרייה המחוזית של לרנקה, והמוזיאון להיסטוריה של הטבע. יש בגן השעשועים  רכבת מעץ, ספינה מעץ, נדנדות, מתקני טיפוס, נדנדה זוגית, הרבה מגלשות לכל הגילאים. יש גם אזורים מוצלים, אבל לא כל הגן מוצל, הקפידו להיערך עם כובעים. יש גם גן משחקים נוסף שנמצא בקרבת מקום, באיצטדיון Old GSZ.

כתובת: כניסה מצומת הרחובות  Leonida Kioupiו- Louki Pieridi, או Louki Pieridi ו- Grigori Afxentiou

איצטדיון Old GSZ Stadium – צומת הרחובות Artemidos ו- Stadiu, לרנקה

כפר קיטי Kiti – 

בגן השעשועים בכפר קיטי תמצאו את מתקן הטיפוס הגדול ביותר בקפריסין, המגיע לגובה שלוש קומות וכולל שש מגלשות, והמון פעילויות כמו נדנדות וקרוסלות שיעסיקו ילדים לשעות.

כתובת: Kitti (Kitioy) village, Larnaca, Cyprus

לרנקה
דירוג הגולשים 4 (9 הצבעות)
Sending

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל