Ayia Napa

איה נאפה עם ילדים – הרבה יותר מחיי לילה

איה נאפה לילדים ולמשפחות – עיירת המסיבות הידועה של קפריסין עברה שינוי בעשור האחרון וכיום מציעה גם שלל אטרקציות, בילויים ובתי מלון המתאימים לחופשה משפחתית באיה נאפה עם ילדים, ואפשר בהחלט לנפוש באיה נאפה עם ילדים בחופשה משפחתית מעולה בלי להיות מושפעים מהרעש של חיי הלילה. ליקטנו עבורכם את המדריך המלא לחופשה משפחתית באיה נאפה עם ילדים, לרבות פעילויות לילדים ואטרקציות למשפחות והמלצות על חופי הים הטובים ביותר, פאבים המתאימים לבילוי עם ילדים ועוד

    להזמנת דילים לאיה נאפה            |            להזמנת קרוזים לקפריסין

איה נאפה Ayia Napa (או Agia Napa ביוונית) נחשבת למוקד חיי הלילה הראשי של קפריסין ומהווה את המוקד הראשי של קפריסין לתיירות צעירים. אך בעשור האחרון איה נאפה הצליחה למתן קצת את תדמית חיי הלילה הסוערים שלה, והפכה ליעד תיירותי שמציע לא מעט למשפחות וילדים, כך שטיול אל איה נאפה עם ילדים כבר איננו עניין נדיר.

כיום איה נאפה יכולה להיות אתר לחופשת גן עדן מושלמת לכל הגילאים. עבור אחרים, היא מרכז לחיי לילה. בין אם אתם מתכננים חופשת הוללות בפאבים ומועדונים או מעדיפים חופשה משפחתית בסגנון איה נאפה עם ילדים – איה נאפה, הנחשבת כבירת התיירות של קפריסין, מעניקה לכל התיירים חווית חופשה מגוונת.

חופשה באיה נאפה, קפריסין – מידע נוסף למטייל

השכרת רכב איה נאפה – כל מה שחשוב לדעת

מלונות מומלצים באיה נאפה למשפחות עם ילדים

מוניות בקפריסין ושירותי תחבורה ציבורית

טיסות לקפריסין – מידע והשוואת מחירים

סים ו-e-sim לקפריסין וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

הסעה פרטית מנמל התעופה לרנקה לאיה נאפה

הזמינו הסעה פרטית מוזמנת מראש משדה התעופה בלרנקה ישירות לבתי המלון באיה נאפה והתחילו את החופשה שלכם ללא טרחה וללא התמקחויות עם נהגי מוניות קפריסאים. נמל התעופה של קפריסין יכול להיות מקום מאוד שוקק, אז חבל לבזבז זמן בלנסות להידחף בין כולם, לעמוד בתור או להתעסק עם מזוודות כבדות.

במקום זאת, נהג מקצועי שתזמינו מראש באמצעות הקישור יקבל את פניכם עם שלט שעליו שמכם וייקח אתכם ישר למלון. צוות ההסעה משדה התעופה תמיד עוקב אחרי טיסות כך שלא תצטרכו לדאוג שהנהג לא יהיה שם בזמן גם אם הטיסה התעכבה.

הגיעו לאיה נאפה מלרנקה בסטייל, ברכב נוח ומודרני עם המון מקום למזוודות. כל הנהגים מקצועיים ואדיבים והשירות מוצע סביב השעון, 7 ימים בשבוע.

להזמנת הסעה לאיה נאפה משדה התעופה בלרנקה

איה נאפה למטייל

אם אתם מתכננים להגיע אל איה נאפה עם ילדים, אין סיבה לחשוש מהדימוי הצעיר וההולל של העיירה. יש כמובן באיה נאפה כמות נכבדת של מועדוני לילה, אבל הם מרוכזים באזור מסויים של איה נאפה (ליד הכיכר) ואינם נפתחים בדרך כלל עד 1 אחר חצות, כך שהם לא יפריעו לכם אם המלון שלכם לא באיזור. הברים הרבים מרעישים והם אכן נפתחים מוקדם יותר אבל גם הם לא נפתחים לפני 10 בערב.

איה נאפה היא עיירה יחסית גדולה, כך שכל עוד אתם לא "קורעים" את איה נאפה עם ילדים אחרי השעה 22:00 באיזור חיי הלילה של הכיכר המרכזית והרחובות הסמוכים אלייה, הם אפילו לא יהיו מודעים לסצנת המועדונים ולדימוי של איה נאפה כמלכת חיי הלילה של קפריסין.  באופן טבעי, רוב בתי המלון ודירות הנופש המיועדות למשפחות ממוקמים במרחק רב מאזור חיי הלילה. שימו לב שבד"כ הן גם יקרות יותר מאפשרויות הלינה הקרובות לאזורים ההומים שהן זולות, וגם מאוד רועשות בלילה ומאוד בסיסיות, ומיועדות לצעירים בליינים.

מקור השם איה נאפה הוא הביטוי היווני "נאפה הקדוש", הפטרון הקדוש של העיר. במרכז איה נאפה פועל מנזר עתיק, מהתקופה בה דוכסות ונציה שלטה בקפריסין, המוקדש לנאפה הקדוש.

איה נאפה שוכנת במחוז פמגוסטה בדרום קפריסין, המתאפיין בהרבה שמש, חופי ים יפים וחוויית חופש מהנה. בעבר העיר התיירותית המובילה במחוז פמגוסטה היתה העיר פמגוסטה עד בשנת 1974 במהלך המלחמה בה הוקמה הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין נכבשה פמגוסטה ע"י הטורקים וסופחה למעשה כחלק מקפריסין הטורקית. מאז הובילו שלטונות קפריסין (היוונית) תנופת פיתוח תיירותית באיה נאפה ובעיירה תיירותית שכנה – פרוטארס

טיולים מאיה נאפה

טיול ג׳יפים מאיה נאפה להרי טרודוס

טיול ג׳יפים בנוף הירוק של הרי טרודוס הוא חוויה חובה בזמן חופשה בקפריסין. הזמינו כרטיסים מראש בקישור, עלו על טיול ג'יפים באיה נאפה והגיעו עמוק אל תוך פנים האי כדי לחוות את הכפרים, הנופים המיוערים שתיירים בד״כ לא זוכים לראות. ההרפתקה הזאת היא שילוב של כבישי אספלט קטנים ומסלולי עפר מתוחזקים היטב, הממזגים באופן יפה את הטבע והתרבות של קפריסין.

בטיול זה תוכלו לחוות את הצדדים האותנטיים ביותר של קפריסין, ליהנות מהיכרות קרובה יותר עם המקומיים ולהביט על הנופים היפהפיים הנשקפים מפסגות ההרים. תלכו להליכות קצרות בכפרים המסורתיים, ותגלו את הרחובות הצרים ואדריכלות האבן, ותטעמו מהמטעמים הטעימים ביותר של האזור. תהיה לכם גם הזדמנות להתפעל מכנסיית אבן מימי הביניים, המכוסה בפרסקאות.

לאחר מכן, תבקרו במפלי מים טבעיים נהדרים שבהם המים הצוננים כקרח זורמים כלפי מטה על הצוקים הסלעיים. תספגו את אווירת גם העדן ואת מי המעיין הקרירים והצמחייה השופעת סביבכם. יש גם אופציה לארוחת צהריים במסעדה מסורתית המנוהלת ע״י משפחה.

להזמנת טיול ג'יפים מאיה נאפה להרי טרודוס

טיול מודרך מאיה נאפה לפמגוסטה וסלאמיס בצפון קפריסין

טיול מאורגן לקפריסין הטורקית מאיה נאפה בו תבקרו אזור הצפוני של קפריסין הנמצא בשליטה טורקית. תבקרו באתר הארכיאולוגי סלאמיס ומשם תראו את הנופים המהממים של עיר הרפאים הנטושה פמגוסטה. אם אתם מתכננים להגיע אל איה נאפה עם ילדים זוהי הזדמנות פז להראות להם עוד מדינה ועוד תרבות.

להזמנת טיול מאיה נאפה לפמגוסטה וסלאמיס בקפריסין הצפונית

טיול אוכל בקפריסין בג׳יפ מאיה נאפה

הרפתקה היוצאת מהמסלול התיירותי הרגיל בספארי ג׳יפים מאיה נאפה שבו תהיה לכם הזדמנות לטעום מהמטבח היווני המקומי. תתחילו את היום באיסוף היישר מבית המלון. משם, תיסעו לכפר הפסטורלי לפקרה (Lefkara), שמפורסם בשל מלאכת תפירת התחרה שאפילו לאונרדו דה וינצ׳י העריץ. כאן, תראו תצוגה של טכניקות רקמה, בזמן שאתם נהנים מקפה קפריסאי אמיתי מעולה.

משם, תהלכו בכרמים, במטעי התפוזים ובשדות עצי השקדים כדי להגיע לכפר החמוד ארגוס (Argos). תבקרו במפעל כותרות ורדים ובבית עישון בשר, ותיהנו מבשרים מיובשים, נקניקיות בהכנה ביתית ויין מקומי. לארוחת צהריים יוגשו לכם 10 מזות שונות בסגנון קפריסאי מעולה. לקינוח, תוכלו לדגום קינוחים קטנים העשויים ממבחר של פירות וירקות משומרים.

תסיימו את היום בכפר Palaichori מהמאה ה-13, שבו תוכלו לטייל בקצב שלכם. תבקרו בכנסיה ביזנטית הכלולה באתרי מורשת עולם של אונסק״ו, תעצרו בחנות מזכרות או תבקרו במוזיאון הביזנטי, או פשוט תוכלו לשבת בכיכר הכפר וליהנות מספל קפה. לאחר מכן, חוזרים לאיה נאפה דרך ניקוסיה היפהפיה לפני ההורדה בבית המלון. שימו לב: הטיול איננו מומלץ עבור משפחות המתכננות חופשה באיה נאפה עם ילדים בגיל 3 ומטה.

להזמנת טיול אוכל בג'יפים מאיה נאפה

סיור מודרך בניקוסיה מאיה נאפה

חקרו את אחת מהערים המחולקות האחרונות הקיימות בעולם בסיור מודרך בניקוסיה שיצא מאיה נאפה. למדו על עברה המלא תהפוכות של העיר ועל האירועים שהובילו לחלוקה של העיר לדרום וצפון ניקוסיה בין תושבי העיר היוונים והטורקים. אם אתם מגיעים אל איה נאפה עם ילדים גדולים מדובר על סיור מרתק.

להזמנת טיול בניקוסיה מאיה נאפה

טיול מאיה נאפה לעיר הרפאים בפמגוסטה Famagusta

צאו לטיול מעמיק בצפון קפריסין מאיה נאפה לעיר הרפאים הנודעת פמגוסטה, כדי ללמוד על מערכת היחסים של העיר עם עיר הרפאים שבתוכה והכיבוש הטורקי של צפון קפריסין.

הסיור מתחיל עם איסוף ע״י מדריך חביב במקום הלינה שלכם באיה נאפה. לאחר מפגש מקדים קצר, תתחילו את הטיול. תתחילו בסיור בפמגוסטה ותראו את החלק הידוע לשמצה שלה שנמצא תחת שליטת צבא קפריסין הטורקית: עיר רפאים נטושה. תשמעו פרטים מעניינים על ההיסטוריה של האזור מצפייה בסרט קצר המתאר את מצבה של פמגוסטה לפני הפלישה אליה.

תמשיכו בהרפתקה לעבר הגבול ונסיעה לאורך הגדר המקיפה את עיר הזוהר (לשעבר) הזו. לאחר מכן תגיעו לחופים החוליים המפורסמים של האזור ויהיה לכם מבט קרוב של בתי המלון הנטושים שניצבים לאורך החוף. לאחר מכן הסיור ממשיך לעבר חפיר העיר הגותית העתיקה, שבה חומות הטירה מתנשאות מעליכם. לבסוף, תיכנסו אל תוך החומות ותסיירו בעיר שבנויה בתוך החומה, שבה ניצבו לפנים לא פחות מ-365 כנסיות וקתדרלות, כאשר היסטוריה של מאות שנים נחשפת בפניכם.

להזמנת טיול מאיה נאפה לפמגוסטה בצפון קפריסין

טיול מאיה נאפה אל הפארק הלאומי של החוף המזרחי בקפריסין

תיהנו מהרפתקה מעמיקה מחוץ למסלול התיירותי הרגיל בקפריסין, שתיקח אתכם לנקודה המזרחית ביותר של הפארק הלאומי קונוס (Konnos National Park). תהיה לכם תצפית עוצרת נשימה על נופים מדהימים בכל מהלך ההרפתקה הזו, טיול של 4.5 שעות מאיה נאפה.

תבקרו בהמון מערות מבודדות ובגשרים טבעיים ותגלו כנסיות נשכחות. תיהנו משחייה מרעננת במים הצלולים כבדולח של אחד החופים המבודדים. הסיור הזה מתאים גם לצעירים וגם למבוגרים ונחשב בילוי מומלץ למשפחות שמגיעות אל איה נאפה עם הילדים – מסלול הטיול מבטיח להשאיר אתכם עם זכרונות נעימים וחיים של יופיו הטבעי של הפארק. כיבוד זמין לרכישה במהלך הטיול.

להזמנת טיול מאיה נאפה לפארק הלאומי קונוס

טיול מאיה נאפה – "טעמי קפריסין"

שימו לב: זהו סיור המיועד למבוגרים בלבד ואיננו מתאים למשפחות שמתכננות חופשה באיה נאפה עם ילדים – אבל מובטח שלא תצאו רעבים. תצאו לעבר האזור הפנימי של קפריסין – העצירה הראשונה היא בפאלאיחורי (Palaichori), שם עוצרים לתדלוק עם קפה ואויר הרים נקי. משם, נוסעים לאגרוס (Agros) כדי לדגום ממתקים קפריסאיים בהכנה ביתית וללמוד על תהליך ייצור מי הוורדים במפעל הוורדים ודברי המתיקה.

תהיה לכם גם הזדמנות לטעום כמה מהבשרים המעושנים מעשה ידי המקומיים. לארוחת צהריים תאכלו Omodos המוגש בכפר Pelendri ושעות אחר הצהריים מוקדשות לישיבה אל מול הנוף המשקיף מעל העמק  ולגימת יין קפריסאי. אל תשכחו להביא איתכם מצלמה כדי לתפוס את הנופים הציוריים.

להזמנת טיול אוכל בקפריסין מאיה נאפה

הפלגות מאיה נאפה

הפלגה מאיה נאפה – יום מלא בספינה סן אנטוניו

הרימו עוגן והצטרפו לקרוז מאיה נאפה על המפרשית סן אנטוניו (San Antonio Schooner). תלמדו עוד על יעד החופשה שלכם בכך שתיהנו מנופים עוצרי נשימה של חופי איה נאפה והמים הצלולים של הים התיכון. בילוי מושלם עבור משפחות שמגיעות אל איה נאפה עם ילדים בכל הגילאים.

להזמנת קרוז מאיה נאפה

טיול מאיה נאפה אל הלגונה הקסומה

חוויה בלתי צפויה בהרפתקה מקפיצת אדרנלין היוצאת מהמסלול התיירותי הרגיל. הטיול המוארגן יוצא מאיה נאפה ומתחיל בעצירה לקפה באחד ה״קפניו״ (kafenio) המקומיים (כך נקראים בתי הקפה המקומיים) בכפר קטנטן, שם תוכלו להתמזג עם בני המקום. לאחר מכן, תפנו לאחד המסלולים הצדדיים ותטפסו להרים כדי לספוג את הנופים עוצרי הנשימה, ותעצרו בכנסיה מרוחקת מהמאה ה-17.

לאחר מכן, עשו את דרככם ללגונה הקסומה כדי ליהנות מרחצה שלווה במיקום חבוי המוכר רק למקומיים ולמדריכים שלכם. תמשיכו לכפר קפריסאי שנראה כי קפא בזמן ותחזרו אחורה בזמן, כמה מאות ליתר דיוק. תיהנו מארוחת צהריים אופציונלית בלב הכפר בטברנה טיפוסית המנוהלת ע״י אחת המשפחות המקומיות.

לאחר מכן, תעשו את דרככם במעלה ההר לצילומי נוף מהממים. סוף היום הוא בכפר שובה הלב לפקרה עם טיול לאורך הרחובות העשויים אבן. תעצרו לעוד קפה לפני החזרה לבית המלון באיה נאפה, פרוטראס או לרנקה. הטיול יכול להיות מעייף עבור משפחות שמתכננות חופשה באיה נאפה עם ילדים קטנים.

להזמנת טיול בקפריסין מאיה נאפה ללגונה הקסומה

שייט מאיה נאפה על קטמראן

שיט מאיה נאפה של 6 שעות בהן תהיו מוקפים בחופים הציוריים של מזרח קפריסין, כולל מפרץ קונוס (Konnos Bay), הלגונה הכחולה (Blue Lagoon), קייפ גרקו (Cape Greco) והנוף של עיר הרפאים פמגוסטה (Famagusta).

הטיול כולל שחייה במים הצלולים, שנורקלינג או אפילו שיט קאנו. בדרך, תוכלו ליהנות מארוחת בופה (יש אופציות צמחוניות), כולל פירות ובר פתוח. תחזרו למפרץ הירוק (Green Bay) בשעה 2 אחה״צ, משם מחכה לכם הסעה לבית המלון. אם אתם מגיעים אל איה נאפה עם ילדים זוהי דרך מושלמת לראות את קפריסין בהפלגה.

להזמנת שייט מאיה נאפה בקטמרן

אתרים תיירותיים באיה נאפה

בין האתרים התיירותיים באיה נאפה ניתן למנות את גשר העורב (Crow’s Bridge), בית התפילה Ayioi Anargiroi, הלגונה הכחולה וחוף קונוס (Konnos Beach) הנחשב לאחד החופים היפים ביותר באירופה.

מנזר איה נאפה Ayia Napa Monastery – האתר התרבותי הכי חשוב באיה נאפה. המבנה המרשים הוקם בסביבות 1500 לספירה.

קייפ גרקו Cape Greco – הצוק הנמצא בדרך מאיה נאפה לפרוטארס, מוכרז כשמורת טבע, שווה ביקור בייחוד אם אתם נהנים לצלם, הנופים מאוד ציוריים. צאו לסיור הליכה מדהים באיזור.

גן הפסלים Sculpture Park – שביל מיוחד במינו בצד המזרחי של איה נאפה, עם מבחר פסלים מגוון של אמנים שונים.

מערות הים Sea Caves – כדאי מאוד לקחת סירה ולהגיע לראות את מערות הים, שהגישה אליהן בשיט – אתר זה ידוע גם כאתר קינון של כלבי ים ויש סיכוי לראות אותם.

חוף ניסי – חוף ניסי הוא החוף הפופולרי ביותר באיה נאפה. מיוני ועד ספטמבר, החוף הומה אדם ומארח די ג'ייאים, מסיבות חוף ואירועים שונים שמתרחשים מדי יום בבר החוף הידוע של מפרץ ניסי. האוכלוסייה בחוף מגוונת ומשלבת של מקומיים ותיירים, מבוגרים וצעירים, משפחות וזוגות.

זוהי רצועת חוף די ארוכה, כך שאפשר לשבת בשקט בצד אחד של החוף, גם אם בצד השני יש מסיבה רועשת. מפרץ ניסי הוא מעין אתר נופש משל עצמו, הוא די סואן במשך היום ובערב פועלים בו מסעדות וברים באווירה יותר שקטה.

קברי מקרוניסוס Makronissos Tombs –  זהו אתר קבורה עתיק עם קברים שנחצבו בסלע. ארכיאולוגים מצאו כאן 19 קברים עד היום, כאשר ממזרח לאזור הקבורה יש מקדש עתיק, וצמוד לאתר נמצא גם חלק ממחצבה קדומה. נמצאים בקצה המערבי של איה נאפה.

אנדרטאת "I Love Ayia Napa" – תוספת חדשה לאזור הכיכר של איה נאפה, ליד תחנת האוטובוס הראשית. כאן תמצאו שורה של אנשים שממתינים להצטלם תמונה קלאסית למזכרת מהטיול לאיה נאפה.

מוזיאון תלסה Thalassa Museum –   זהו המוזיאון הראשון מסוגו באזור הים התיכון, שהנושא העיקרי בו הוא הים. מטרתו העיקרית היא להדגיש את חשיבותו של הים בהיסטוריה של קפריסין. יש בו מספר גדול של תערוכות הכוללות פריטים מתוך ההיסטוריה של איה נאפה וקפריסין, כגון חפצים מתקופת האבן ותכשיטים מתקופות היסטוריות שונות. בנוסף תמצאו במוזיאון שחזור קפדני של ספינת קירניה המפורסמת שנמצאה קרוב לחוף קפריסין. אם אתם מתכננים טיול אל איה נאפה עם ילדים שימו לב שילדים מתעניינים בעיקר בקומת המרתף המוקדשת לחיי הים שבה מאובנים פרה היסטוריים ומבחר גדול של יצורי ים מפוחלצים. התצוגות במוזיאון מסודרות באופן כרונולוגי מהתקופה הפלאנתולוגית ועד היום. המוזיאון שוכן במרכז איה נאפה ופתוח בכל ימות השנה.

פעילויות נופש מומלצות – איה נאפה עם ילדים

פארק המים Waterworld – פארק עולם המים (ווטרוורלד) הוא בילוי יומי נהדר עבור משפחות המגיעות אל איה נאפה עם ילדים – זהו פארק המים המומלץ ביותר באירופה ויש בו מספיק מגלשות מים ובריכות להעסיק את כולם.

פארק המים העצום, שזכה ב-25 פרסים בינלאומיים, כולל בריכות פעילות ואזורי משחק במים רדודים לילדים הקטנים יותר, ומגלשות מהירות וגדולות יותר עבור ילדים גדולים, מתבגרים והורים. מעבר למגלשות מים יש כאן גם מתקני שעשועים במים ואטרקציות כמו  בריכת הגלים פוסידון, אודיסיאת הנהר העצל, ולחובבי האקסטרים, מגלשות קמיקזה ונפילה חופשית מ"מגדל אטלנטיס".

אם אתם מגיעים לאיה נאפה באוקטובר, אל תפספסו את פסטיבל אמנות ימי הבינים (לאורך כל אוקטובר)

סיורי אוניות לחופים הקרובים הם עוד בילוי פופולרי בטיול אל איה נאפה עם ילדים – הספינות התיירותיות יוצאות בד"כ מנמל איה נאפה. רוב ההפלגות יוצאות מזרחה, לכיוון  קייפ גרקו, מערות הים, פרוטארס ואיזור פמגוסטה.

אם אתם מגיעים אל איה נאפה עם ילדים, אנחנו ממליצים על הפלגות קצרות יותר (לא של יום מלא), בעיקר בספינות שיש בהן רצפת זכוכית, כמו "הצוללת הצהובה", שדרכה אפשר לראות את קרקעית הים.

אם אתם באיה נאפה עם ילדים קטנים, האופצייה המומלצת ביותר היא הספינה "דיסקברי" בה יש גם תוכים בכלובים והסברים על המסע בגישה מתאימה לילדים. אם אתם באיה נאפה עם ילדים גדולים יותר, כדאי לנסות את שייט אונית הדולפין, זוהי סירת מנוע מהירה יותר. אטרקצייה נוספת באיה נאפה היא אונית הפירטים "הפנינה השחורה" (Black Pearl Pirate boat), שיחזור של הספינה המפורסמת מהסרט "שודדי הקריביים", וכאן ילדים יכולים ליהנות עם מדריך המחופש לקפטן ג'ק ספרו. כל ההפלגות כוללות עצירות לשחייה וציוד שנורקלינג.

פארקו פליאטסו – Parko Paliatso הוא לונה פארק למשפחות המשתרע על פני 25 אלף מ"ר, עם יותר מ-25 אטרקציות ומתקני לונה פארק, מומלץ להגיע אליו עם בגדי ים. לילדים צעירים יותר, יש בריכה פנימית גדולה ומתקני שעשועים כמו סירות מתנגשות, טרמפולינות, ספלי תה מסתובבים וקרוסלות.

עבור ילדים גדולים יותר, יש בפארקו פליאטסו מתקנים יותר "אקסטרימיים" (אך כמובן בטיחותיים לחלוטין) כמו המתקן Sling Shot ש"יורה" את המשתמשים 80 מ' באוויר בשתי שניות, שור רודיאו, הבליזרד וספינת שודדים ויקינגים. בפארקו פליאטסו תמצאו גם אווירת קרנבל ודוכנים עם תחרויות נושאות פרסים כמו ירי למטרה וזריקת חיצים למטרה, וכמובן – גלגל ענק. יש באיזור חניה בשפע ושתי קפיטריות להורים. פארקו פליאטסו ממוקם בלב איה נאפה, על שדרת ניסי

מיני גולף – מסלול המיני גולף של איה נאפה נחמד מאוד וכולל גם פעילויות משפחתיות נוספות שמאוד מתאימות אם אתם מגיעים אל איה נאפה עם ילדים כמו מסלול קרטינג ומתחם טרמפולינות. המיני גולף נמצא במרכז הבידור המשפחתי Seasons Family Entertainment Centre – מול המקדונלד'ס, סמוך לשדרת ניסי.

ברים עם בידור לכל המשפחה –  דבר מעניין שקרה באיה נאפה במסגרת המעבר בשנים האחרונות מעיירת מסיבות לצעירים בלבד לעיירת נופש לצעירים ולמשפחות כאחד הוא התפתחות סצינת חיי לילה למשפחות עם ילדים. כיום יש באיה נאפה שפע של ברים שמארחים משפחות ומתאימות לבילוי ערב באיה נאפה עם הילדים. הבר הבולט ביותר שלא כדאי לפספס אם אתם מגיעים אל איה נאפה עם ילדים הוא ה"בדרוק קפה", פאב ענק וחווייתי המעוצב בהשראת הסדרה המצויירת ה"פלינגסטונז" על משפחת האדם הקדמון מתקופת האבן שיש בו גם קריוקי.

יש ברים נוספים המספקים ערב של בילוי באיה נאפה עם ילדים עם מופעי ערב מיוחדים לכל המשפחה כמו קוסמים, מופעי תוכים, מנטליסטים ומהפנטים. הבולטים מביניהם הם Tommy’s ליד צומת הרמזורים, פאב ה- Golden Arrow מול מנזר איה נאפה, Queen Vic ליד הנמל,   ו-Karvstos במפרץ Sandy. בנוסף רוב המסעדות באזור חוף ניסי כוללות משחקיות גדולות לילדים, בהם ילדים יכולים לשחק כאשר ההורים משוחחים אחרי הסעודה.

מכוניות מתנגשות – אחת מאטרקציות הילדים הבולטות באיה נאפה היא קרטינג, מסלולי מירוצים לילדים במכוניות זעירות ובטיחותיות, פעילות מאוד פופולרית בקפריסין. באיה נאפה יש שלושה מסלולי גו קרטינג. שני מסלולי הקארטינג הגדולים מתאימים בעיקר למתבגרים וגם למבוגרים. הראשון הוא המסלול EMW הנמצא ליד פארק המים "עולם המים" בחוף מקרוניסוס בקצה המערבי של איה נאפה. השני נמצא בלונה פארק Parko Paliatso סמוך לשדרת ניסי.  אם אתם מתכננים טיול אל איה נאפה עם ילדים קטנים יותר ביחרו את המסלול השלישי, Season’s Go Karts שהוא מסלול קטן המיועד לקטנים, הממוקם מול מקדונלד'ס על שדרת ניסי.

חופים באיה נאפה

החופים הטובים ביותר באיה נאפה הם Nissi Beach, Grecian Beach ו-Makronisos Beach. התיירים הראשונים שגילו את איה נאפה היו בעיקר תיירים סקנדינבים שגילו את חופיה הלבנים עם החול החלק, את המים הצלולים כבדולח בצבע כחול-ירוק.

המים בחופי איה נאפה נוטים להיות להיות די רדודים, וגם אם אתם בד"כ מעדיפים שחייה בבריכה על פני ים, יש סיכוי טוב שאיה נאפה תשנה את דעתכם. בכל חוף תמצאו פעילויות מים. אוכל, משקאות, שמשיות ומיטות שיזוף להשכרה בעלות של 2.5 יורו כל אחד, אבל כדאי להגיע מוקדם, בעיקר בעונת התיירות, כדי שלא ייגמר המלאי.

פעילויות נופש נפוצות בחופי איה נאפה הן מצנחי רחיפה וקפיצות בנג'י.

חוף ניסי Nissi Beach. זהו החוף המפורסם ביותר מבין כל החופים באיה נאפה. בשיא הקיץ כדאי להגיע אליו מוקדם כדי לתפוס מקום. החוף נמצא כ-4 ק"מ מהכיכר המרכזית של איה נאפה. תחנת הרדיו הבריטית BBC Radio One נוהגת לערוך מסיבות חוף כאן. בר החוף של מפרץ ניסי (Nissi Bay) הוא אחד המקומות המבוקשים באיה נאפה.

מפרץ קונוס (Konnos Bay) – זהו מעל כל ספק אחד החופים היפהפיים ביותר באירופה, ופופולרי מאוד אצל המקומיים ותיירים כאחד, בזכות רכסי ההרים הסמוכים ומימיו הצלולים.

המפרץ נמצא באזור קייפ גרקו וחציו נמצא בשטחה של איה נאפה, בזמן שחציו האחר שייך לפרוטארס.

חוף מקרוניסוס Makronissos Beach – חוף נחמד באותה מידה (אם לא יותר) מחוף ניסי, ומעט רחוק יותר. לפעמים פחות הומה ויותר מתאים למשפחות.

Grecian Bay – ידוע גם כחוף הנמל או לימנקי (Limanaki) או חוף פנטצ'ו (Pantachou Beach), זהו החוף החולי הקרוב ביותר למרכז איה נאפה. זהו חוף יפהפה, שנמתח לאורך שלושה מפרצים ממזרח לנמל הדייגים הקטן. אינו אופנתי כמו השניים הקודמים, אבל נחמד באותה מידה.

סנדי ביי (Sandy Bay) (או Vathkia Gonia) הוא חוף חולי היושב בין שני לשונות יבשה. הוא פופולרי בקרב משפחות המגיעות לאיה נאפה עם ילדים ויותר שקט ורגוע משכנו ניסי.

שופינג באיה נאפה

את החנויות המומלצות באיה נאפה לממכר בגדים, נעליים ופרוות ניתן למצוא לאורך שדרת ניסי (Nissi Avenue) ושדרת ארכיפיסקופו מקאריו (Archiepiskopou Makariou Avenue), יחד עם חנויות מזכרות רבות.

איך להגיע לאיה נאפה

רוב התיירים מישראל מגיעים לאיה נאפה בטיסות ישירות סדירות מנתב"ג לקפריסין שנוחתות בנמל התעופה של לרנקה. משם, הנסיעה במונית לאיה נאפה לוקחת 35 עד 45 דקות. אופצייה נוספת היא הטיסות המוזלות לקפריסין הנוחתות בשדה התעופה של העיר פאפוס – אך שימו לב שהנסיעה מפאפוס לאיה נאפה הרבה יותר ארוכה, כשעתיים נסיעה.

אפשר להגיע מלרנקה לאיה נאפה גם בקווי אוטובוס שיוצאים מלרנקה כל 45 דקות בערך, אך הם לא יוצאים משדה התעופה כך שיהיה עליכם לקחת שני קוי אוטובוס שונים –  משדה התעופה של לרנקה קחו את קווי האוטובוס 417, 418, 419, 425 ו-429 למרכז לרנקה (בקשו לרדת בתחנת המשטרה המרכזית) – ומשם אוטובוס בינעירוני אל איה נאפה. שימו לב שאיה נאפה היא לא התחנה האחרונה והאוטובוסים ממשיכים גם הלאה לפרלימני (Paralimni).

גם קו 711 יוצא מלרנקה לאיה נאפה אך זהו אוטובוס מאסף ולא ישיר שעוצר בכפרים קטנים בדרך במקום לנסוע דרך הכביש הראשי, כך שהנסיעה אורכת כשעה ו-45 דקות ועדיף להימנע ממנה אם כי היא יותר זולה (2.50 יורו לכל כיוון), הנופים בכבישים הללו לא מרשימים מדי .

מחיר כרטיס אוטובוס בודד עולה 4 יורו, כרטיס "חופשי יומי" ליום שלם עולה 7 יורו וכרטיסייה התקפה לשבוע 33 יורו. סטודנטים מקבלים הנחה של 50% אם הם מציגים תעודת סטודנט בתוקף, ולמרות שלפי החוק הקפריסאי את ההנחה אמורים לקבל רק סטודנטים מהאוניברסיטאות של קפריסין, הנהגים בד"כ מקבלים כל כרטיס סטודנט ומאפשרים לכל הסטודנטים לקבל את ההנחה.

אפשרויות נוספות הן מוניות שירות ובעיקר מומלץ לבדוק אפשרות של השכרת רכב בקפריסין היוונית – (ליחצו על הקישור לקבלת הצעות המחירים הטובות ביותר). אם אתם מטיילים ברחבי קפריסין בתחבורה ציבורית יש כמובן גם קווי אוטובוס רגילים בין איה נאפה לערים הראשיות בקפריסין כמו ניקוסיה או לימסול

התמצאות ותחבורה בתוך איה נאפה

איה נאפה היא עיירה קטנה, שאפשר לתור את כולה ברגל. אופציה מומלצת נוספת, במיוחד אם מדובר על איה נאפה עם ילדים גדולים, היא אופניים. באיה נאפה יש הרבה מסלולי אופניים והנסיעה בהם קלה. רבים נוהגים גם להשכיר קטנועים או טרקטורונים באיה נאפה. השכרת רכב היא עוד אופציה מומלצת שמאוד מסייעת בביקור באתרים סמוכים, ולמעשה קפריסין די קטנה, כך שעם רכב שכור תוכלו לראות את כולה. קחו בחשבון את הפקקים ובעיות החנייה במרכז איה נאפה, ובכל מקרה אל תשלבו אלכוהול ונהיגה, החוקים נגד נהיגה תחת השפעת אלכוהול נאכפים בקפידה באיה נאפה.

מוניות – בהשוואה ליעדי תיירות פופולריים  אחרים באירופה, המחיר די זול יחסית, ואפשר למצוא מונית בכל פינה באיה נאפה. שימו לב שהנהג מפעיל את המונה, או התמקחו מראש על המחיר.

איה נאפה
דירוג הגולשים 4.33 (9 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל