protaras

פרוטארס עם ילדים – המדריך לעיירת הנופש של קפריסין

פרוטארס הפכה לאחד מאתרי הנופש הפופולאריים ביותר בקפריסין בזכות חוף הים היפהפה של מפרץ עץ התאנה. לא רחוק מאיה נאפה, עיירת המסיבות הידועה, נמצאת עיירת הנופש למשפחות של קפריסין ובה שלל אטרקציות – אספנו עבורכם את כל המידע שתרצו לדעת לפני תכנון חופשה בפרוטארס עם ילדים

    להזמנת דילים לפרוטארס            |            להזמנת קרוזים לקפריסין

פרוטארס protaras היא עיירת נופש שוקקת חיים השוכנת לחופי מפרץ עץ התאנה המפורסם בקפריסין. פרוטארס היא חלק מקפריסין היוונית, אחד מאתרי התיירות המרכזיים של החוף הדרום מזרחי של קפריסין ושל קפריסין בכלל, יחד עם העיירה הסמוכה, איה נאפה – בירת חיי הלילה של קפריסין. אך בניגוד לאיה נאפה הצעירה והפרועה, פרוטארס נחשבת ליעד יותר משפחתי ורבים מגיעים אל פרוטארס עם ילדים לחופשה משפחתית.

חופשה בפרוטארס – עוד באותו נושא:

טיסות לקפריסין – השוואת מחירים וטיפים חשובים

10 מלונות מומלצים למשפחות בפרוטארס, קפריסין

מוניות בקפריסין ושירותי תחבורה ציבורית

השכרת רכב בקפריסין – מידע חיוני והשוואת מחירים

eSIM וסים לקפריסין וטיפים על תקשורת במהלך החופשה


פרוטארס – עיירת הנופש של קפריסין למשפחות

פרוטארס היא חלק ממחוז פמגוסטה ובעבר נחשבה כעיר נופש מישנית לעומת העיר פמגוסטה עצמה. אך בשנת 1974 הוקמה הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין, הידועה בכינוי קפריסין הטורקית – והצבא הטורקי כבש את פמגוסטה שהפכה לחלק מצפון קפריסין.

בעקבות זאת החלה מדינת קפריסין (הצד הדרומי, דובר היוונית של קפריסין) לפתח משמעותית את פרוטארס והעיר עברה פיתוח תיירותי מואץ בשלושים השנים האחרונות והפכה לעיירת נופש מודרנית ומפנקת

בעיירה פרוטארס יש שפע של חנויות, בתים ציוריים בסגנון הכפרי של קפריסין, ומסלול הליכה נעים לאורך חוף הים של פרוטארס, המשתרע על פני 15 ק"מ. בפרוטארס יש גם מיגוון מעולה של מסעדות קפריסאיות מסורתיות (בסגנון יווני), בהם תוכלו ליהנות ממטעמים מוכרים מהמטבח הבינלאומי או לגלות מנות קפריסאיות ודגים טריים. המלצרים הקפריסאים בד"כ מדברים אנגלית וגם מאוד ידידותיים ומסבירי פנים, ואפילו מדברים בשתי שפות או יותר, ביניהן אנגלית. בערב, תוכלו לפגוש תיירים אחרים בבר "פלינסטונס", לבלות באחד ממועדוני הקריוקי הנפוצים בפרוטארס,  או לצפות בכדורגל בשידור חי ב-Fools & Horses.

הסעה לפרוטארס מנמל התעופה לרנקה

נמל התעופה לרנקה שוכן בדרום קפריסין. בקישור למטה תוכלו להזמין הסעה פרטית לעד שישה איש משדה התעופה בלרנקה אל בתי המלון בפרוטארס. תקבלו נהג אמין שיסיע אתכם אל יעדים לבחירתכם ברחבי קפריסין, כולל ניקוסיה, פמגוסטה, קירניה (Kyrenia), נמל התעופה לרנקה (Larnaca Airport), נמל התעופה פאפוס (Paphos Airport), לימסול (Limassol), פרוטראס (Protaras), איה נאפה (Agia Napa) וכו׳. אם אתם מתכננים להגיע אל פרוטארס עם ילדים זהו סידור נוח במיוחד לנסיעות באיזוןר.

הנהג שלכם יכול תמיד להגיע לאזור ההמתנה 10 דקות לפני כן והוא מציע נסיעה ברכב נוח לנוסעים. שימו לב שתצטרכו להציג את הדרכונים שלכם אם אתם חוצים את הגבול בין קפריסין היוונית לקפריסין הטורקית.

להזמנת הסעה משדה התעופה לפרוטארס

טיולים מפרוטארס

טיול ג'יפים מפרוטראס להרי טרודוס כולל ארוחת צהריים

העמיקו אל מרכז קפריסין בטיול ג'יפים מפרוטארס כדי להגיע ליעדים הרחוקים מהמסלול הרגיל, בטיול שכולו נופים מהממים, כפרים קטנים ולא ידועים, נהרות עם מים נקיים וצלולים, אוויר צלול מושלם, צמחייה וחיות בר, גפנים, מנזרים, כנסיות ועוד. קנחו בארוחה מקומית משובחת ויין מעולה בטברנה מסורתית של הכפר.

הזימנו כרטיסים בקישור מראש ואחרי שתגיעו לפרוטארס תתחילו את ההרפתקה ברכב ארבע על ארבע, דרך הנופים המשתנים בקצב מסחרר בקפריסין. תטיילו דרך כפרים מסורתיים בעלי רחובות צרים, עם נופים מדהימים ואדריכלות אבן נהדרת. העצירה הראשונה שלכם תהיה בכפר לפקרה (Lefkara) הידוע בייצור כלי כסף ותחרה מלאכת-יד. כאן יקדמו את פניכם עם משקה, ולאחר מכן תחלפו על פני פלא טבעי נהדר – מפל מים בגובה 20 מטר הנופל מן ההר. נוף של גן עדן.

אחרי ארוחת צהריים טעימה, בקרו באומודוס (Omodhos), הכפר העיקרי באזור ייצור היינות של לימסול (Limassol). טיילו לאורך הרחובות המרוצפים של הכפר או בקרו במנזר הצלב הקדוש (monastery of the Holy Cross) לפני החזרה לבית המלון בפרוטארס. זהו טיול מעולה עובר משפחות המגיעות אל פרוטארס עם ילדים גדולים.

להזמנת טיול ג'יפים מפרוטארס להרי טרודוס

סיור הליכה מודרך בטירת קנטרה Kantara Castle Guided Hike

צאו מפרוטארס לטיול אל קפריסין הצפונית וגלו את החלק המזרחי של הרי קירניה (Pentadactylos Mountains), הנקראים גם ״חמש האצבעות״. טיילו לאורך מסלול המקושט ע״י עצים קפריסאיים טיפוסיים, אורנים ועצי תות. ההליכה חוצה אזור שאינו מאוד מיושב וכוללת נופים מצויינים של החוף הצפוני של קפריסין, פסגות הרי קירניה, חצי האי קרפאז /קירפאשה (Karpasia Peninsula) וכן של מפרץ פמגוסטה (Bay of Famagusta).

מפרוטראס תפנו צפונה ובמעלה ההר לכיוון הטירה. אל תשכחו להביא דרכונים כדי לעבוטר את הגבול אל קפריסין הטורקית. לאחר 4 ק״מ תגיעו לטירת קנטרה (Kantara Castle) שנבנתה לפני למעלה מאלף שנה והייתה אחת מזירות הקרב במהלך כיבושיו של מלך אנגליה ריצ׳ארד לב הארי בקפריסין. יש גם אפשרות להיכנס אל תוך הטירה – חוויה מרשימה עבור משפחות עם ילדים. לאחר ההליכה, תחזרו ברכב לנקודת האיסוף.

להזמנת סיור מודרך בטירת קנטרה

טיול מפרוטארס לטירת קנטרה ופמגוסטה

טיול קצר מפרוטארס למיטב האטרקציות התיירותיות של צפון קפריסין. הטיול הרגלי מציע נופים נהדרים של החוף הצפוני, פסגות הרי קירניה, חצי האי קרפאז/קירפאשה (Karpasia Peninsula), כמו גם מפרץ פמגוסטה (Bay of Famagusta).

טירת קנטרה היא אחת הטירות הביזנטיות הבנויות על אבן הגיר המחוספסת של רכס הרי קירניה. יש אפשרות במהלך סיור זה לבקר בטירה.

עצרו כדי לחקור את פמגוסטה, את חומות העיר מימי הביניים, מגוון הכנסיות העתיקות והקתדרלה הגותית סנט ניקולאס (St. Nicolas Cathedral), הכנסיה הארמנית (Armenian church) וכן טירת אותלו (Othello's castle).

לפני החזרה למלון בפרוטראס עם הילדים תעצרו בחוף הים כדי ליהנות מתחושת החול הזהוב.

טיול מפרוטארס לטירת קנטרה ופמגוסטה

טיול בקפריסין מפרוטארס

הלו״ז של הסיור הזה גמיש וניתן להתאמה אישית, ולכן הלו״ז תלוי לגמרי באורך הטיול הרגלי שתבחרו ובזמן שנותר לבקר באטרקציות תיירותיות אחרות, הן טבעיות והן תרבותיות. אם אתם מגיעים אל פרוטארס עם ילדים קטנים ייתכן שתעדיפו לקצר את מסלולי ההליכה ברגל ולהאריך את זמן הביקור באטרקציות תיירותיות באיזור פרוטארס. מפרוטראס אפשר לבקר באטרקציות שונות בקמארה טו קוראקה (Kamara tou Koraka) וגם בקייפ גרקו (Cape Greko).

אפשר להתאים את הסיור הזה ולהוסיף ארוחה וטעימת יינות במסעדת כפר מסורתית.

מסלולי ההליכה שניתן לכלול בטיול:

  • שביל ארטמיס (Artemis Trail) – מסלול של 8 קילומטרים, שטוח וקל. זהו מסלול ההליכה הגבוה ביותר בקפריסין והוא מכוסה בצמחייה נהדרת. כשמזג האוויר בהיר, יש מכאן נופים מצויינים לחלקים רבים של האי.
  • שביל מפלי המים קלדוניה (Caledonia Waterfalls Trail) – שלושה קילומטרים, ישר ותלול. בגובה של 1,000 מ׳, השביל הזה מציע סביבה לגמרי שונה הכוללת עצי דולב, עצי תות, שיחי פטל, פרחי סיגל ואברנית.

להזמנת טיול בקפריסין מפרוטארס

קרוז מפרוטראס – הפלגה של יום מלא בספינה סן אנטוניו

הזמינו כרטיסים בקישור עוד לפני שאתם יוצאים לחופשה בפרוטאטרס, הרימו עוגן והצטרפו לקרוז מרגיע של יום מלא על המפרשית סן אנטוניו. תלמדו עוד על פרוטארס וקפריסין במהלך ההפלגה וכמובן תיהנו מנופים עוצרי נשימה של החופים ומהמים הכחולים של הים התיכון. זוהי ללא ספק חוויה מומלצת עבור משפחות המגיעות אל פרוטארס עם ילדים בכל הגילאים.

להזמנת קרוז מפרוטארס 

שייט מפרוטראס על ספינת קטמרן

צאו מפרוטארס לשייט של 6 שעות, אל החופים הציוריים של מזרח קפריסין, כולל אטרקציות תיירותיות באיזור פרוטארס כמו מפרץ קונוס (Konnos Bay), הלגונה הכחולה (Blue Lagoon), קייפ גרקו (Cape Greco) והנוף של עיר הרפאים פמגוסטה (Famagusta).

הטיול כולל שחייה במים הצלולים, צלילת שנורקלים או אפילו שיט קאנו. בדרך, תוכלו ליהנות מארוחת בופה (יש גם אפשרויות לצמחונים), כולל פירות ובר פתוח. תחזרו למפרץ הירוק (Green Bay) בשעה 2 אחה״צ, משם מחכה לכם הסעה לבית המלון בפרוטארס. זוהי הפלגה קצרה וכייפית שיכולה להתאים מאוד עבור משפחות שמתכננות חופשה בפרוטארס עם הילדים.

להזמנת שייט מפרוטארס בקטמרן

טיול מאורגן מפרוטראס – טעמי קפריסין

זהו סיור מאורגן מפרוטארס המיועד למרבה הצער למבוגרים בלבד, אך מובטח שלא תצאו רעבים. בטיול תצאו לעבר מרכז קפריסין, לחלקים הפחות מתויירים, ותתמזגו עם המקומיים. תגלו את המהות האמיתית של האירוח המקומי כאשר קפריסאי מברך אותך ב- kopiaste (בוא, הצטרף אלינו). העצירה הראשונה של הטיול אחרי איסוף מהמלון בפרוטארס היא בפאלאיחורי (Palaichori), שם עוצרים לתדלוק עם קפה ואויר הרים נקי. משם, נוסעים לאגרוס (Agros) כדי לטעום ממתקים קפריסאיים בהכנה ביתית וללמוד על תהליך ייצור מי הוורדים במפעל הוורדים והממתקים.

תהיה לכם גם הזדמנות לטעום כמה מהבשרים המעושנים מעשה ידי הקפריסאים. לארוחת צהריים תאכלו מאכל בשם Omodos המוגש בכפר Pelendri. שעות אחר הצהריים מוקדשות לישיבה אל מול הנוף המדהים מעל העמק  ושתיית יין קפריסאי.

להזמנת טיול מפרוטארס – אוכל בקפריסין 

אטרקציות תיירותיות לחופשה משפחתית בפרוטארס

מפרץ עץ התאנה שלחופו ממוקמת פרוטארס הוא אחד מחופי הים הטובים ביותר בקפריסין, עם חול נקי ורך ומים צלולים ושקטים, ובמרכזו אי סלעי קטנטן, אליו ניתן לשחות אם אתם שוחים היטב. על חוף הים יש שירות השכרת כיסאות נוח וסככות. במעלה המפרץ פועל בית קפה – בר המגיש כריכים טריים, קפה קר בטעמים, קוקטיילים ועוד.

בחוף הים של פרוטארס תמצאו שלל פעילויות ספורט מים המתאימות בחלקן גם לילדים. מעבר לפעילויות כמו סירות מנוע להשטה עצמית, אופנועי ים, קייט סרפינג, סקי מים וסירות פדלים, תמצאו כאן גם פעילויות כמו השכרת יאכטות פרטיות, קרייזי שארק, בננות, גלשני ווייקבורד ועוד.

בפרוטארס תמצאו כמה מן החופים היפים ביותר וכמה מיעדי הצלילה האהובים ביותר בקפריסין. צלילות עם מיכלים מתקיימות בכל עונות השנה במפרץ סיקלופס (Cyclops Bay), גרין ביי (Green Bay), the Chapel, the Canyon. החור הכחול (the Blue Hole) ושתי הספינות הטרופות נמסיס III ו-Liberty Wrecks.

אם אתם מגיעים אל פרוטארס עם ילדים ויש לכם קצת זמן, עלו על האוטובוס האדום המיוחד לתיירים לסיור במחוז פמגוסטה (החלק ששייך לקפריסין היוונית). אורכו של הסיור כשלוש שעות, במהלכן תזכו להסבר על הכפרים המסורתיים של קפריסין והנופים הטבעיים, ותלמדו על ההווה וההיסטוריה של קפריסין מהמדריך, לרבות אתרים מיוחדים כמו הכפר אצ'נה Achna, כפר רפאים שנותר מרוקן מתושבים מאז הפלישה הטורקית לצון קפריסין ב-1974.

פרוטארס עם ילדים

המופע האורקולי Magic Dancing Waters נחשב לאטרקציה התיירותית המרכזית של פרוטארס, בטח כאשר מדובר על פרוטארס עם ילדים – זהו מופע מרהיב ייחודי לכל הגילאים. המופע כולל מיצג מרכזי של סילוני מים המגיעים לגובה של 10 מטרים, עם מוסיקה ואפקטים ויזואליים מרהיבים כמו עשן, קרני לייזר ומיצגי אש, זוהי חוויה של פעם בחיים.

קארטינג היא עוד אטרקצייה מומלצת בזמן טיול אל פרוטארס עם ילדים – מסלול הקארטינג (מירוצי מכוניות מתנגשות לילדים) של פרוטארס הוא ברמה בינלאומית ומבטיח הנאה בטוחה לכל המשפחה.

סיור פופולארי נוסף שכדאי לכלול בתיכנון פרוטארס עם ילדים הוא תצפית למפרץ פמגוסטה (Famagusta Gulf), בו פועל גם גן חיות קטן. זה לא רק יום כייפי על חוף הים, זוהי אטרקציה המשלבת גם חינוך ולמידה. מכאן תוכלו לצפות על העיר פמגוסטה שנכבשה ע"י הטורקים בשנת 1974 והפכה לאחד מאתרי הנופש הפופולאריים בקפריסין הטורקית, ועל שכונת הרפאים המסתורית וארושה שהצבא הטורקי סגר את הכניסה אלייה, ותוכלו ללמוד על ההיסטוריה הטראגית של פמגוסטה מול הנוף המהמם של האזור. ילדים ייהנו מביקור בגן החיות הקטן, המהווה למעשה סוג של פינת חי הכוללת בעלי חיים כמו ברווזים, חמורים, יונים, תוכים ועוד.

האקווריום הימי של פרוטארס (Protaras Ocean Aquarium) מציג יותר מאלף זנים של בעלי חיים ימיים – מתנינים ופינגווינים עד צבי ים ודולפינים. יש כאן תצוגה מרהיבה של עולם המים ולצידה גנים טרופיים מדהימים. זהו אחת האטרקציות הפופולריות ביותר של קפריסין.

פרוטארס עם ילדים – המלצות לטיול יומי מחוץ לפרוטארס

טיול אל פרוטארס עם ילדים לא יהיה שלם בלי יום בפארק המים של איה נאפה השכנה, "ווטרוולד" (Ayia Napa Waterpark Waterworld) -זהו פארק המים הגדול ביותר באירופה! הפארק מלא במגלשות ומתקני מים, תכננו יום שלם של הנאה למבוגרים וילדים כאחד.

Cyherbia הוא גן תבלינים מיוחד השוכן בכפר אבגורו (Avgorou) וכולל מבוך מיוחד משיחים בו ילדים או משפחות יכולים ללכת לאיבוד ובסוף למצוא את הדרך, אל מרכז המבקרים שיכיר לכם מקרוב את עולם התבלינים של קפריסין.  מלבד זאת הפארק מארגן פעילויות שונות ומשחקים כדי להעסיק את הילדים במהלך ביקורם. מחיר כרטיס הכניסה כולל טעימת תה תבלינים, בחירת תבלינים יבשים ותמציות שמנים טבעיים לקחת הביתה. בהחלט אתר מומלץ לכלול בתיכנון פרוטארס עם ילדים – או בכלל טיול משפחות לקפריסין.

אם אתם מטיילים אל פרוטארס עם ילדים גדולים, צאו עם הילדים לטיול אופניים בפארק הטבע קייפ גרקו (Cape Greco Natural Park). אפשר לבצע עצירות לאורך המסלול ולספוג את הנופים המהממים. קייפ גרקו (Cape Greco), מכונה על ידי הקפריסאים לעיתים Cavo Greco – רצועת חוף יפהפיה, מוקפת בצוקים ומוכרזת כפארק טבע מוגן בצד הדרום מזרחי של קפריסין, בקצה הדרומי של מפרץ פמגוסטה, בין עיירות הנופש הפופולריות איה נאפה (Ayia Napa) ופרוטארס. לפי האגדות שמספרים זקני קפריסין, זהו גם מקום משכנה של "מפלצת המים של איה נאפה". קייפ גרקו מושך תיירים רבים בשל יופיו הטבעי, אך לא מומלץ עם ילדים קטנים בגלל הצוקים הגבוהים. מומלץ להשקיף על הים בנקודות הגבוהות שלו הנמצאות במעלה הצוק. רבים מגיעים לכאן לקמפינג, זוהי גם נקודה בה רבים מתנסים בקפיצה (בפיקוח וליווי מדריך כמובן) מהצוקים אל המים.

אתרים תיירותים לטיול בפרוטארס (לא מתאימים למשפחות עם ילדים קטנים)

כנסיית Profitis Ilias היא כנסייה ידועה בפרוטארס השוכנת על גבעה גבוהה, אשר צריך לטפס 300 מדרגות כדי להגיע אלייה (לא מתאים לטיול עם ילדים קטנים).  הכנסייה עצמה שווה את הטיפוס, אך לא פחות מכך מומלץ להקדיש זמן לנוף הפנורמי של פרוטארס והים.

כנסיית איוס איליאס (Church of Ayios Ilias). בשולי פרוטארס נמצאת כנסיית אבן קטנה ומיוחדת, הניצבת מעל צוק סלעי.  כנסיית איוס איליאס לא מומלצת לחופשה בפרוטארס עם ילדים קטנים כי היא מצריכה לא מעט הליכה וטיפוס, אבל אם כולם בכושר, הכנסייה והנוף המקסים של פרוטארס והסביבה שווים את הטיפוס. 

מסעדה מומלצת בפרוטארס

מסעדת בלו ספייס  

המסעדה ממוקמת ממש ליד החוף. תמצאו כאן אוכל בינלאומי ומקומי, עם מגע יצירתי. יש כאן גם אופציות צמחוניות, דגים ופירות ים. לעתים קרובות נערכות כאן הופעות חיות, ואירועים נערכים בבר הסמוך. המחירים נעים בין 10-25 יורו לסועד.

Blue Spice Restaurant, Aphrodites 29, ☎ +35723832088

איך מגיעים לפרוטארס

בטיסה

נמל התעופה הקרוב ביותר לפרוטארס הוא לרנקה, אלייה יש טיסות סדירות מישראל. משם, הנסיעה לפרוטארס תיקח בערך 50 דקות במונית. עלות המונית מלרנקה לפרוטארס אמורה להיות בערך 50-65 יורו, נסו להתמקח עם הנהגים ולהציע להם 50 יורו עד שתמצאו נהג שיסכים, 50 יורו זה מחיר מעולה לנסיעה כזו. אפשר להגיע מלרנקה לפרוטארס גם באוטובוס אבל זה די בעייתי כי אין אוטובוס ישיר משדה התעופה של לרנקה לפרוטארס. תצטרכו לקחת משדה התעופה של לרנקה אחד מקווי האוטובוס הרבים (407, 409, 418, 419,432 ועוד) המגיעים לחוף פיניקודס (Foinikoudes Beach), ומחוף פיניקודס לעלות על קו 711 שנוסע מלרנקה  לפרוטארס במחיר של כ-2 יורו.

עוד באותו נושא: טיסות לקפריסין – מידע והשוואת מחירים

אם אתם מעוניינים לטייל באיזור פרוטארס עם ילדים –  או בכלל בקפריסין – מעבר לחופשה מפנקת באחד מבתי המלון, מומלץ לשכור רכב כי התחבורה הציבורית בקפריסין איננה טובה. כנסו לקישור וחיסכו מאות שקלים בהשכרת רכב בקפריסין עם מנוע השוואת המחירים המתעדכן אוטומטית במחירים ובמבצעים ויאתר עבורכם את המחירים הזולים ביותר בין כל החברות: השכרת רכב בקפריסין 

תחבורה והתמצאות בתוך פרוטארס

פרוטארס לא ענקית ואפשר לטייל במרבית שטחה של פרוטארס רגלית. בד"כ אפשר להגיע ממקום אחד למקום אחר בפרוטרס ב- 20 דקות הליכה בערך. יש שביל עץ חדש שנבנה במקביל לחוף הים שמתפתל ממרכז פרוטארס לאזור פרנרה (Pernera) הפופולרי שבפרוטארס, זה מסלול עם נוף מומלץ, שמואר בשעות הערב, שלוקח בערך עשר דקות הליכה.

פרוטארס עם ילדים
דירוג הגולשים 3.67 (15 הצבעות)
Sending

תגובות 2

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל