לימסול

לימסול עם ילדים – המדריך המלא לעיר הנמל של קפריסין

לימסול, העיר השנייה בגודלה בקפריסין, היא עיר מרתקת ומגוונת. אספנו עבורכם את כל המידע השימושי לתיכנון חופשה או טיול אל לימסול עם ילדים – אטרקציות תיירותיות בלימסול, מידע שימושי למטייל בלימסול, אתרים מומלצים לטיול יומי מחוץ ללימסול, אטרקציות לילדים בלימסול, רשימת הפארקים וגני השעשועים בלימסול, טיפים לשופינג בלימסול, דרכי הגעה והתמצאות בתוך לימסול, וכל מה שתצטרכו לחופשה משפחתית מהנה בלימסול

    להזמנת דילים ללימסול            |            להזמנת קרוזים לקפריסין

לימסול Limassol‏ (יוונית: Λεμεσός) היא העיר השנייה בגודלה (אחרי הבירה ניקוסיה) בצד דובר היוונית של קפריסין. בחמישים השנים האחרונות הפכה לימסול לנמל העיקרי של קפריסין וכן ליעד תיירותי פופולארי. בלימסול חיים כ-200 אלף תושבים. מלבד היותה יעד תיירותי מרכזי, היא גם המוקד המסחרי הבינלאומי של קפריסין, מה שמעניק לעיר אווירה יותר בינלאומית ועיסקית לעומת איזורים אחרים בקפריסין. בעיר העתיקה של לימסול ובאזור הנמל הישן מתחוללת לאחרונה תנופת פיתוח תיירותי שנועדה להחיות את המרכז ההיסטורי של לימסול ולהפוך אותו לנגיש יותר ומעניין יותר לתיירים וכיום תיירים רבים מישראל מגיעים אל לימסול עם ילדים כיעד לחופשה משפחתית.

חופשה בלימסול – עוד מידע למטייל

טיסות לקפריסין – מידע והשוואת מחירים

השכרת רכב בלימסול קפריסין

מלונות מומלצים בלימסול למשפחות עם ילדים – קפריסין היוונית

מוניות בקפריסין ושירותי תחבורה ציבורית

סים לקפריסין וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

אם אתם מגיעים אל לימסול עם ילדים כדאי לבחור אחד מבתי המלון המומלצים בלימסול אשר מתמחים באירוח משפחות עם ילדים ומספקים שירותים ייעודיים כמו משחקיות לילדים, אפשרות להזמנת בייבי סיטר לחדר המלון, גני שעשועים, בריכות לילדים, חדרים מרווחים למשפחות ועוד – ריכזנו עברכם את 10 בתי המלון שקיבלו דירוגים גבוהים ביותר ממשפחות שהגיעו אל לימסול עם ילדים בכתבה מיוחדת על מלונות מומלצים בלימסול למשפחות עם ילדים

איך מגיעים ללימסול

לימסול נמצאת כ-40 דקות נסיעה מנמל התעופה לרנקה שאליו יש טיסות סדירות מישראל, ובערך אותו זמן נסיעה מנמל התעופה של פאפוס, אליו אפשר להגיע מישראל בטיסות המוזלות של חברת RyanAir. משני שדות התעופה הללו יש קווי אוטובוס סדירים ללימסול, שעוצרים בלימסול בשתי תחנות בדרך כלל – אחת היא מול ה-Grand Resort Hotel במתחם התיירותי של לימסול, תחנה שאלייה מגיע גם קו האוטובוס 30 העובר בכביש המקיף את החוף ועובר כמעט את כל בתי המלון והמוקדים התיירותיים. התחנה השנייה אלייה מגיעים האוטובוסים מלרנקה ופאפוס נמצאת בגיאורגיוס, תחנה רחוקה מבתי המלון ומקווי אוטובוס אחרים, ולא שימושית לתיירים.

עוד באותו נושא: טיסות לקפריסין – מידע והשוואת מחירים

הזמנת הסעה מנמל התעופה לרנקה ללימסול

במקום לסמוך על נהגי מוניות קפריסאים ערמומיים המחכים בשדה התעופה לתיירים תמימים, או להסתמך על אוטובוסים שמאוד לא נוחים אם אתם מתכננים להגיע אל לימסול עם ילדים או מזוודות, הזמינו הסעה משדה התעופה מראש עוד לפני שאתם נוחתים בקפריסין, באמצעות שירות בינלאומי מוכר, משתלם ואמין. כשתנחתו בלרנקה תפגשו נהג מקצועי שיחכה לכם עם שלט שעליו שמכם, והתחילו את החופשה בקפריסין עם הסעה נוחה ומשתלמת שתביא אתכם היישר לבית המלון בלימסול עם מינימום דאגות והתעסקות.

להזמנת הסעה ללימסול משדה התעופה בלרנקה

התמצאות ותחבורה בתוך לימסול

אפשר לשכור בקלות רכב בקפריסין, וגם בלימסול – למחירים הטובים ביותר הקליקו על השוואת מחירי השכרת רכב בקפריסין  . אבל קחו בחשבון שסגנון הנהיגה של נהגי לימסול נוטה להיות פרוע יחסית.

שלושת הכבישים הראשיים החוצים וסובבים את לימסול הם: שדרת מקאריוס (Makarios Avenue), כביש החוף (The Beach Road), וגריבה דיגני (Griva Digeni) (שהופך בהמשכו, לכיוון מזרח ל-Kolonakou/Spyros Kyprianou). שירות האוטובוסים בתוך לימסול עבר לאחרונה שיפורים, נוספו לו קווים ולוחות הזמנים של האוטובוסים שופרו, אך זמני ההמתנה לאוטובוסים עדיין ממושכים. קו האוטובוס הכי שימושי עבור תיירים הוא קו מספר 30 הנוסע בכביש החוף, החל ממלון לה מרידיאן ועד My Mall, ויוצא כל רבע שעה לערך. ניתן להשיג מידע מפורט ומפות דרך אתר חברת האוטובוסים EMEL. עלות נסיעה אחת היא 1.50 יורו עד 21:00 בערב, ו-2.50 יורו לאחר מכן.

מוניות הן אמצעי התחבורה החביב ביותר על תיירים בלימסול, אבל המוניות יקרות והנהגים אוהבים להתעלם מהמונה. לאחרונה, החלו לפעול בלימסול גם מוניות שירות שמחירן יותר סביר. בכביש החוף תמצאו מסלול שמיועד לרוכבי אופניים, שמגיע מהנמל הישן (Old Port) ועד אזור Dasoudi. קחו בחשבון שבקיץ מזג האוויר בלימסול חם מאוד.

אוטובוס התיירים של לימסול

אוטובוס התיירים של לימסול נוסע במסלול מעגלי, מותאם במיוחד לטיול בלימסול והוא עוצר באטרקציות הפופולריות בלימסול, עם כרטיסי "חופשי יומי" (שניתן להזמין מראש בקישור) אשר תקפים למשך 24 או 48 שעות. כך שיש אפשרות לרדת בכל תחנה ולעלות על האוטובוס הבא כאוות נפשכם למשך הזמן שתבחרו. האוטובוס מצוייד במדריך שמע המספק פרטים על האטרקציות בלימסול שרואים לאורך הדרך, כולל טירת לימסול (Limassol Castle) המפורסמת מתקופת ימי הביניים, השוכנת במרכז ההיסטורי של העיר.

תוכלו לשוטט לאורך הרחובות המרוצפים של העיר וליהנות מהנופים המדהימים של הנמל ומדרחוב מולוס (Molos Waterfront Promenade) הבנוי לאורך קו המים. צללו אל תוך ההיסטוריה של העיר באטרקציות שכוללות את המוזיאון הארכיאולוגי, או אם אתם מעדיפים מוזיאון יותר עדכני ומודרני, שימו פעמיכם לעבר מוזיאון היין של קפריסין (Cyprus Wine Museum) כדי ליהנות מחווית אחר צהריים מלאה בתרבות אותנטית ובטעימת יינות.

חוו את הצד שוקק החיים והסואן של לימסול בכך שתרדו בנמל הישן, שם תמצאו מבחר טוב של ברים פופולריים ומקומות לאכול. אם אתם מעדיפים לערוך שופינג בלימסול, עשו את דרככם לעבר קניון לימסול (My Mall Limassol) שבהחלט שווה ביקור מבחינת איכות הקניון. אם אתם מתכננים חופשה בלימסול עם ילדים זוהי כנראה הדרך הנוחה ביותר לטייל בלימסול מבחינת תחבורה בלי לשכור רכב או להוציא הרבה כסף על מוניות.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים בלימסול

ברוכים הבאים ללימסול – טיול בלימסול עם מדריך תיירים מקומי

גלו את העיר לימסול דרך עיניו של מקומי בסיור הליכה עם מדריך פרטי – רק לקבוצה שלכם! אם אתם מגיעים אל לימסול עם ילדים זה יכול להיות פשוט טיול בלימסול רק למשפחה שלכם עם מדריך מקומי צמוד, בתחבורה ציבורית או מונית או רכב שכור – לבחירתכם.

לאחר האיסוף מבית המלון או מנקודה אחרת שבחרתם, תצאו לסיור בלימסול בלו״ז שניתן להתאים לפני תחומי העניין והדרישות שלכם לכל אורך הדרך. המדריכים המקומיים ידידותיים ומכירים היטב את לימסול. הם יוכלו לשתף אתכם בעיצות והמלצות שיעשירו את שהותכם בעיר – לכם מומלץ להזמין סיור זה ליום הראשון של חופשה בלימסול.

תוכלו להכיר מקרוב את לימסול דרך עיניו של מקומי וללמוד היכן המקומות הטובים ביותר לבקר, לאכול ולקנות מצרכים. תלמדו מה הדרכים הקלות ביותר להתמצא בעיר ומה אתם חייבים לכלול בלו״ז שלכם. בסוף הסיור תרגישו נוח לטייל בעצמכם ותהיה לכם מספיק אינפורמציה להפיק את המקסימום מחופשה בלימסול.

להזמנת טיול בלימסול עם מדריך תיירים

אטרקציות תיירותיות בלימסול

ארבעת האתרים התיירותיים הבאים סמוכים זה לזה ובמרחק הליכה נעימה:

Akti Olympion – מסלול הליכה המשתרע לאורך 7 ק"מ של חוף הים, מן הגנים העירוניים ועד לנמל הישן של לימסול, עם כמה פסלים מעניינים בדרך.

המרינה של לימסול – מרינה חדשה, שבה עוגנות יאכטות יוקרתיות וכן מתחם קניות ומסעדות, הממוקם סמוך לנמל הישן

העיר העתיקה של לימסול (Limassol Old Town) – שופצה לאחרונה ועברה פיתוח תיירותי, בעיקר סביב טירת לימסול ואזור הרחובות Saripolou.

טירת לימסול (Limassol Castle) – הטירה של לימסול ממוקמת בנמל הישן.

אתרים תיירותיים נוספים בלימסול:

העיר העתיקה קוריון (Kourion) מחוץ ללימסול, עם מוזאיקות רומאיות שהשתמרו להפליא.

העיר העתיקה של Amathus

טירת קולוסי (Kolossi Castle), מחוץ ללימסול.

טיולים מלימסול

אם אתם מתכננים חופשה בלימסול תוכלו להעשיר אותה באמצעות טיול בקפריסין עם אחד הטיולים המאורגנים שיוצאים מלימסול ליעדים בקפריסין ע"י מפעילי תיירות מקומיים:

טיול מלימסול – סיור ״טעמי קפריסין״

בסיור זה של יום מלא מלימסול, תחוו את היופי ואת הטבע המקסים של האזור הכפרי של קפריסין ותיחשפו לאוכל ולטעמים. תבקרו במטעי הפירות של קולוסי (Kolossi), בכפרי ההרים ובאחד מהיקבים המפורסמים של האזור.

להזמנת טיול מאורגן בקפריסין מלימסול

טיול בקפריסין מלימסול (סיור הליכה)

חוו את הנופים המופלאים ואת הצמחייה הייחודית באחד מהשבילים הגבוהים ביותר בקפריסין. בטיול היצוא מלימסול תכירו את מפלי המים של קלדוניה עוברים דרך עמק שופע צמחייה וחוצה ערוצי נהר, ומבטיח לספק למטיילים חוויה עשירה. זהו טיול עם הרבה הליכה ברגל – אם אתם מגיעים אל לימסול עם ילדים קטנים כדאי לשקול פעמיים.

להזמנת טיול רגלי בקפריסין מלימסול

טיול מלימסול – קפריסין לאורך ההיסטוריה

גלו את המיטב של קפריסין בסיור של 8 שעות. בקרו באתר הארכיאולוגי קוריון (Kourion archeological site) ובכפר אומודוס (Omodos village).טעמו יינות מקומיים. הטיול כולל עצירה לארוחת צהריים.

להזמנת טיול בקפריסין מלימסול

סיור מלימסול בכפרי היין וביקבים

טיול מלימסול שפונה צפונה ובמעלה ההר לאזור  קרסוהוריה (Krassohoria) – איזור כפרי היין. קודם, תגיעו אל יער פאפוס (Paphos Forest) הגדול ותבקרו בגשר קלפוס (Kelephos) הוונציאני מימי הביניים, שלפי הסיפורים ההיסטוריים נבנה על שביל גמלים, בתקופה בה עגלות רתומות לגמלים העבירו חומרים מהמכרות שבצד הצפוני של הרי טרודוס לנמל פאפוס.

המים זורמים בנחלים המקומיים משך כל השנה והנוף יפהפה, כאשר המים שבאזורים הגבוהים יותר זורמים במהלך העונה הגשומה, ובקיץ האזור ירוק ומלא בעצי האלמונים שמתעוררים לחיים.

תטיילו גם בכפר אומודוס (Omodos village) שהוא אחד הכפרים הגדולים ביותר בקראסצ׳וריה (Krasochoria). לאורך ההיסטוריה, המקום ידוע ביקבים שלו וביין, והיום הוא עדיין מרכז יין בקפריסין. הכפר אומודוס התפתח מסביב למנזר העתיק של הצלב הקדוש (monastery of the Holy Cross) (המחובר למעבר סנט הלנס (St. Helen’s Passage) לקפריסין) והוא מהווה יעד פופולרי עבור מבקרים. אתם אתם מעדיפים, תוכלו לבקר בכפר קצת פחות תיירותי, למשל ארסוס (Arsos) או ואסה (Vasa).

להזמנת טיול בקפריסין מלימסול

סיור פרטי מלימסול לניקוסיה וקירניה

הצטרפו לסיור פרטי מלימסול אל קפריסין הטורקית כדי לראות את הטירה האגדית סנט הילריון (St. Hilarion) (חוויה מומלצת במיוחד עבור משפחות שמתכננות חופשה בלימסול עם ילדים – זוהי הטירה ששימשה השראה לטירות בסרטי דיסני). משם הטיול ממשיך אל מנזר Bellapais, מנזר ידוע מן המאה ה-13 שנחרב, השוכן בנוף מושלם בהרי "חמש האצבעות" (Five Fingers Mountains), שם תעצרו להפסקה של חצי שעה, אחריה תמשיכו למרכז קירניה שם תוכלו לשוטט בעיר הנמל הנחשבת לאטרקציה התיירותית המובילה של צפון קפריסין. תוכלו גם לבקר כאן בטירת קירניה (Kyrenia Castle), שהיא מבצר ונציאני הניצב בנמל היפהפה.

אח"כ בקרו בבירת קפריסין ניקוסיה, עיר הבירה המחולקת היחידה בעולם כיום, ואכלו ארוחת צהריים בחאן הגדול (Great Han) שנבנה ע״י האימפריה העות׳מנית. אחרי ארוחת הצהריים, תראו הן את הצד היווני של ניקוסיה והן את ניקוסיה הטורקית בסיור זה של חצי יום מניקוסיה. היכנסו לעיר העתיקה של ניקוסיה, המצויה בין החומות ובקרו בחאן בויוק (Büyük Han) ובמקדש סלימייה (Selimiye Mosque) שהיה פעם קתדרלת סנט סופיה (St. Sophia Cathedral). זהו טיול נהדר לשוחרי היסטוריה ותרבות. תיהנו גם מזמן חופשי לארוחת צהריים ושופינג בסמטאות ורחובות שוקקי החיים.

להזמנת טיול מלימסול לניקוסיה וקירניה

טיול מאורגן מלימסול בקפריסין הצפונית (בפמגוסטה וסלאמיס)

גלו נופים מהממים של עיר הרפאים פמגוסטה וביקור בעיר-מדינה העתיקה סלאמיס, בסיור של יום מלא ברחבי צפון מזרח קפריסין, מלימסול. אם אתם מגיעים אל לימסול עם ילדים סיור כזה לקפריסין הטורקית הוא הזדמנות מעולה להראות להם מדינה נוספת עם תרבות קצת שונה.

להזמנת טיול בצפון קפריסין מלימסול

טיול מלימסול – סיור פרטי בפמגוסטה ועיירת הרפאים

סיור נופים שבו תתוודעו להיסטוריה של פמגוסטה ושל קפריסין כולה, בזמן שאתם חוצים הרים ואת מישור מסאוריה (Mesaoria plain). הסיור יכיר לכם את הקהילות השונות והמגוונות שאיכלסו את האזור ובסופו תרגישו כאילו ספגתם שיעור היסטוריה מעניין.

להזמנת טיול מלימסול לפמגוסטה

פעילויות מומלצות לחופשה משפחתית בלימסול

טיילו בכיכר Saripolou שבעיר העתיקה בשעת ערב. המקום הפך לאחרונה למוקד לחיי לילה שוקקים, עם כמות גדולה של ברים ובתי קפה.

בקרו בפארק המים Fasouri Watermania הנמצא לא רחוק מלימסול – פעילות מומלצת בעיקר אם אתם מגיעים אל לימסול עם ילדים

צאו ל"הפלגת מסיבה" של 2-4 שעות בספינת קטמראן היוצאת מהנמל הישן.

צאו להליכה לאורך הטיילת המרוצפת בעץ העץ לאורך החוף מול האתר הארכיאולוגי המדהים של Kingdom of Amathus.

סעו ברכב או באוטובוס לעיירה קוריון (15 ק"מ מחוץ ללימסול) שבה אתרים היסטוריים חשובים, כמו בית אכילס (The House of Achilles) ומזבח אפולו (The Altar of Appollo) וגם הנופים המהממים של חוף Curium.

הגן העירוני (המונציפלי) הנמתח לאורך כביש החוף של לימסול הוא מקום שנחמד לבקר בו עם הרבה שקט וסוגי צמחייה שונים, ויש בו גם גן חיות – אם כי הוא לא מושקע במיוחד.

תפסו מנוחה באחד מהחופים הרבים או בתי הקפה.

צאו להליכה לאורך החוף במדרחוב Molos Promenade, ולאחריו בנמל הישן ובמרינה של לימסול.

שוטטו בנמל הישן המשופץ ובאזור המרינה, נופי הנמל והים מקסימים.

בקרו בטירת לימסול ובעיר העתיקה הצמודה.

בקרו ברחוב Anexartisias בעיר העתיקה, אזור קניות פופולרי הן של תיירים והן של המקומיים.

לכו להליכה בפארק עצי האקליפטוס, או בלו בחוף דסודי.

צאו לסיור מחוץ ללימסול, אל הרי טרודוס היפים והכפרים הציוריים הרבים שפרוסים בין ההרים.

בקרו באחת הטברנות המקומיות הנקראות buzukia שבהן ניתן לראות מוסיקה חיה.

אם אתם מגיעים אל לימסול באיזור פברואר/ מרץ בידקו מתי בדיוק מתקיים "קרנבל לימסול" הנערך בכל בכל פברואר/מרץ. זו חוויה מעניינת במיוחד.

אם אתם מגיעים אל לימסול בספטמבר, בקרו בפסטיבל היין של לימסול ( מתקיים כל ספטמבר)

אם אתם מגיעים לחופשה בלימסול בסתיו – צפו במירוץ המכוניות "ראלי קפריסין" המתקיים בלימסול בסתיו.

לימסול עם ילדים

ספרטי פלאטרס Sparti Platres

פארק החבלים הראשון בקפריסין, יער הרפתקאות בשם "ספרטי" הממוקם בתוך אזור חורש טבעי באזור היפהפה של הרי Pano Platres.

זהו פארק שעשועים שונה מאוד מהלונה פארקים המוכרים, הוא מבוסס על חיבור לטבע וחבלים היוצרים מסלולי הרפתקאות שונים בגובה העצים. הוא מתאים גם לחופשה בלימסול עם ילדים קטנים- בתנאי שהם מעל גיל 3. הפארק כולל יותר מ-80 משחקים ייחודיים שיובאו מצרפת. מעבר לכך יש בפארק עוד שת אטרקציות חבלים אקסטרימיות שהגיעו מארה"ב – האומגה המהירה והקפיצה החופשית. בינתיים זהו פארק השעשועים היחידי באירופה, מחוץ לצרפת, בו תוכלו למצוא משחקים כאלה. הפארק קרוי "ספרטי" על שם תושבי ספרטה הקדומים שנהגו לבצע אימונים ספורטיביים ותחרויות מסוג זה.

דרישות בריאות – מצב בריאותי תקין (לא ניתן להשתתף בפעילות אם אתם סובלים הבעיות לב, נכות פיזית או הפרעות מנטליות). משקל גוף – מתחת ל-100 ק"ג. כל המשחקים והמתקנים מגודרים בכבל בטיחות מיוחד, ולכל המשתתפים מותקנת ריתמת טיפוס וקסדות, והם מתחברים למערכת Click-it, מערכת שתוכננה כך שאין שום אפשרות להתנתק מהכבלים הבטיחותיים שלה, כך שגם אם מישהו נופל, הוא "ניתלה" בבטיחות" באוויר עד שהמדריך מושך אותו בחזרה למעלה ואין סיבה לדאגה. כל העצים מוגנים ויש להתלבש בלבוש ספורטיבי.

שעות פתיחה:

הפארק פתוח בימי שבת וראשון מ- 10:00 עד 18:00 אבל צריך להזמין מקום מראש בטלפון: +357 99 100040

כתובת:  Panagias Phaneromenis Str., 50 Pano Platres, Cyprus, 4820, מול בית החולים. הכביש הראשי מקאטו פלטרס (פלטרס תחתית) לפאנו פלטרס (פלטרס עילית).

עלות– המחיר לשלוש שעות אבל משתנה לפי גיל, תוכנית וסוג הפעילות – נע בין 14 ל- 30 יורו לאדם.

פארק המים פאסורי ווטרמאניה Fasouri Waterpark

פארק המים פאסורי Watermania בלימסול הוא פארק מים גדול, בהשראה פולינזית ואווירה טרופית, אידיאלי לבילוי יומי עבור משפחות המבלות בלימסול עם ילדים בימי הקיץ החמים. זוהי אחת האטרקציות הפופולריות ביותר של לימסול. הוא נחשב לפארק המים הגדול ביותר בקפריסין, הן מבחינת גודלו (מעל 100 אלף מ"ר) וגם מבחינת כמות המתקנים שבו. הפארק מסוגל להכיל עד 3,000 איש בעת ובעונה אחת. בשנת 2007 זכה הפארק בתואר פארק המים המוביל באירופה בתחרות World Travel Awards, התחרות היוקרתית ביותר בתחום התיירות בעולם.

יש בפארק מסעדות רבות ודוכני אוכל. כל המסעדות מוצלות ומכוסות בפרגולות עץ. תמצאו סוגים שונים של מסעדות, חלקן אפילו נחשבות למוצלחות.

בנוסף תמצאו בפארק המים פאסורי ספא דגים מיוחד עם אקווריומים מלאים בדגים יפניים מיוחדים שאוכלים את העור המת שבכפות הרגליים, חדרי עיסוי, עמדת קעקועים ומניקור אקספרס, חנות צילום וחנות מזכרות, וכמובן מיטות שיזוף ושמשיות.

פארק המים ממוקם במיקום די נוח, באזור פזורי היפהפה שנמצא רבע שעה נסיעה מחוץ למרכז העיר לימסול, ועשר דקות מכביש לימסול-פאפוס.

כתובת: Trachoni, Limassol, Cyprus, PO Box 56958

שעות פתיחה וימים: שני עד ראשון, 6 במאי עד 30 באוקטובר. מאי/ספטמבר/אוקטובר – 10:00-17:00. יוני/יולי/אוגוסט: 10:00-18:

דמי כניסה בחודשי הקיץ: 30 יורו למבוגרים, 17 יורו לילדים עד גיל 11, חינם לילדים עד גיל שנתיים.

גן שעשועים בתוך הים – Captain's Cabin on Lady's Mile Beach

חוף הים ליידי'ס מיל הוא רצועת חוף מאוד ארוכה עם מים רדודים חמימים, והרבה שמש. הוא ממוקם אחרי הקניון של לימסול לכיוון הים. על החוף נמצאת מסעדת קפטיין קבין, שבחלק מהמתחם שלה יש מגרש משחקי מים שחלקו נמצא ממש בתוך מי הים, עם מגלשת מים קטנה שמתגלשים בה ישירות לתוך מי הים, ילדים יכולים לשחק בה שעות. מלבד זאת, יש במתחם גם מתקנים מתנפחים לטיפוס, הכל ללא עלות נוספת (בתנאי שאתם אוכלים במסעדה). שימו לב שבימי שבת וראשון המקום סואן החל מהשעה 10 בבוקר.

מוזיאון ארכימדס Archimedes Museum

המוזיאון האינטראקטיבי המלא הראשון בקפריסין, מתאים מאוד לטיול בלימסול עם ילדים. הילדים – וגם ההורים – המבקרים במוזיאון המושקע מקבלים הזדמנות לערוך מחקר מדעי תוך כדי משחק. יש במוזיאון יותר מ-20 מיצגים שכולם מהווים למעשה משחקים חינוכיים בהשראת המתמטיקאי היווני הדגול ארכימדס.

המשחקים המקוריים ומפתחי החשיבה נוצרו על ידי המוסד המלכותי של אדריכלי בריטניה והמעצב ג'ורג' פפדופולוס. המוזיאון מתפרש על פני שתי קומות המלאות במשחקים שעוצבו באופן מאוד פיקחי במטרה לאתגר את המוחות של ילדים והורים כאחד. המוזיאון מתאים לכל הגילאים. מטרתו לעודד את חקר המדע בצורה כייפית ונגישה לכולם.

דמי כניסה: רק ילדים משלמים 7 יורו, הורים חינם

שעות פתיחה: שלישי – שישי 15:30 – 20:30, סופי שבוע וחגים: 10:30 – 21:00. המוזיאון סגור בימי שני

כתובת: Pafos Ave (2 Melissovounou), Kato Polemidia 4150, Limassol

גן החיות לימסול

גן החיות של לימסול נמצא בתוך הגנים המוניציפליים, מול חוף הים. הוא מומלץ בהחלט – עבור ילדים שאף פעם לא ראו גן חיות (או ראו גן חיות קטן). זהו לא גן חיות מושקע במיוחד. מצד שני, אם אתם בחופשה בלימסול ויש לכם קצת זמן, מיציתם את חופי הים ואתם אוהבי חיות, זה יכול להיות נחמד לכמה שעות.

בסופו של דבר, גן החיות של לימסול מאכלס מגוון גדול של בעלי חיים מעניינים וציפורים מעניינות, כ-300 חיות וציפורים, ויש בו גם גן משחקים קטן, מקומות מוצלים ובית קפה מאוד נחמד.  בנוסף יש בגן החיות מוזיאון להיסטוריה של הטבע, המכיל מספר גדול של פוחלצי חיות, ציפורים ודגים. מדרום לגן החיות, לאורך חוף הים, נמצא מרכז חינוכי למשפחות שבו נערכות הרצאות על בעלי חיים (בד"כ ביוונית או אנגלית) ומוקרנים סרטי טבע. במרכז החינוכי יש גם פינה לילדים, עם הרבה צעצועים מוצלחים וגם פינת ליטוף עם סוסי פוני, ארנבים, חמורים, כבשים, עיזים, תרנגולות ועוד. יש רכבת זעירה שמסיירת ברחבי גן החיות, אבל היא פעילה רק בימי ראשון.

שעות פתיחה: נובמבר עד ינואר – 9:00 – 16:00, נובמבר-דצמבר – 9:00 – 16:30, מרץ/אוקטובר – 9:00 – 17:00, אפריל עד מאי וספטמבר – 9:00 – 18:00, יוני-יולי – 9:00 – 19:00.

דמי כניסה: מבוגרים – 5 יורו, ילדים – 5-15 2 יורו, ילדים עד גיל 5 – חינם, פנסיונרים, סטודנטים וחיילים – 3 יורו, משפחה (2 מבוגרים ושני ילדים) – 12 יורו, כל ילד נוסף – 1 יורו

כתובת: Vironos St., Limassol, Cyprus

מרכז השעשועים גלקטיקה בלימסול  Galactica Playland Limassol

משחקייה ענקית בהשראת דמויות דיסני, שעוצבה תוך הקפדה על ניקיון ובטיחות. המקום מיועד לילדים בגילאי שנתיים עד שמונה. בתוך המרכז תמצאו מתחם באולינג, אזור כדורגל רך, מתחם עם כדורי ספוג, שתי קומות טיפוס רכות עם מגלשות רכות ומגלשה קופצנית גבוהה, ושלל סימולטורים ומתקני שעשועים. יש אזור החתלה ואזורים מיוחדים להנקה והאכלת תינוקות, ואפילו אפשר לקבל ארוחה לתינוק חינם.

בנוסף, מנהלי המקום יצרו במסעדות תפריט בריא מיוחד לילדים, בהשגחת דיאטנית. בנוסף פועלת במקום בחודשי החורף תוכנית חורף לילדים צעירים בשם Happy Mondays המתרחשת בשעות אחר הצהריים של ימי שני. התוכנית כוללת הקראת סיפורים, שירה, מופעי בובות ויצירה – היא כמובן בעיקר ביוונית אבל ילדים קטנים יסתדרו איכשהו.

דמי כניסה: שני – חמישי: 4 יורו, שישי – ראשון וחגים: 5 יורו

שעות פתיחה: שני – שישי 14:00 – 22:00, שבת – ראשון וחגים: 10:00 – 22:00,

טלפון:  : + 357 25 750 666

כתובת:

53, Archbishop Makarios Street

Mesa Yitonia, CY-4003

Limassol-Cyprus

מתחם ההחלקה GO4IT

זהו מתחם ההחלקה המקורה המקצועי הראשון שהוקם בקפריסין ומהווה את ביתם של חובבי הרולר בריידס הסקייטבורדים, אופני ה- BMX, ושאר המתגלגלים. המקום עצמו מעוצב באופן צבעוני ושמח, עם אווירה כייפית. יש במקום גם חנות שמוכרת ציוד סקייטבורד ו-BMX, וכן אביזרי ביגוד, משקאות וחטיפים.

כתובת: 3A Tellou Agra Street, Lemesos-Limassol, 3015

לונה פארק אריזונה Arizone Luna Park

פארק השעשועים אריזונה ממוקם בכפר Episcopi שבלימסול. זהו לונה פארק קטן – שאולי נכון יותר להגדיר אותו כמשחקייה קטנה – ובו מבחר משחקים למבוגרים וילדים, כגון מכוניות חשמליות, מכונות קזינו, וגם משחקים עם קרוסלות. הורים יכולים לנוח במקום או לצפות במשחק כדורגל בטלויזיה בזמן שהם שותים קפה קר ואוכלים סופלקי או מטעמים אחרים מהמטבח הקפריסאי. הפארק מוגן היטב עם שני שערי יציאה שקל לצפות עליהם, כך שאין בעיה להניח לילדים להתרוצץ.

שעות פתיחה: שני – ראשון: 9:00 – 13:00, 16:00 – 23:00

כתובת: 6th Street, Episkopi, Limassol 4620, Cyprus

דמי כניסה: חינם (מתקני רכיבה באמצעות אסימונים)

משחקיית Bubblepark

באבלפארק בלימסול הוא משחקייה ענקית לילדים. המבנה הגדול שוקק חיים ומלא בילדים שמתרוצצים ומשחקים בהנאה. מתחם השעשועים כולל מסלול מירוץ מכוניות, ומסלול אופניים מתנגשים של פורמולה 1, תותח כדורי ספוג, הר געש של כדורי ספוג, טרמפולינות, מגלשות, מתקנים מתנפחים וגם מתקנים אקסטרימיים לילדים גדולים יותר כמו מתחם טיפוס חבלים, אומגות וטרמפולינת בנג'י מפחידה. אם אתם מגיעים אל לימסול עם ילדים ביום גשום, זהו מקום שבהחלט אפשר להעביר בו יום מעולה.

באבלפארק לימסול נמצא קרוב למרינה של לימסול וקל להגיע אליו וגם לחנות בו. ההורים יכולים להירגע במסעדת "יאמי" המגישה משקאות, ארוחות קלות וממתקים, בזמן שהילדים משחקים להנאתם תחת השגחת צוות המדריכים במקום שנמצאים בכל פינה.

גן המשחקים Bubblepark Playground

כתובת: 13 Tzelal Bagiar, Limassol CY3042, Cyprus

שעות פתיחה: סגורים בימי שני. שלישי – שישי : 15:30-21:00. שבת וראשון: 10:30-21:00.

עלות כניסה: שלישי – שישי : 5 יורו/ילד, שבת וראשון: 7 יורו/ילד

Cyprus Motor Museum מוזיאון הרכבים של קפריסין

המוזיאון הייחודי שוכן באזור לימסול, במתחם  ענק בגודל 3,000 מ"ר, ומתמחה במכוניות עתיקות. גולת הכותרת של המוזיאון היא אוסף של מכוניות קלאסיות מראשית המאה ה- 20 (וגם כמה מכוניות חדשות יותר ומעניינות במיוחד). המכונית העתיקה ביותר באוסף המוזיאון המיוחד היא הפורד T Roadster מ-1912, ואילו הרכב החדש ביותר הוא דגם אספנים מיוחד מ-2004.  אם אתם מגיעים אל לימסול עם ילדים חובבי מכוניות, הם לא ירצו לפספס את החוויה. המוזיאון בנוי כך שהוא עוזר למבקרים בו ללמוד על הערך ההיסטורי והרגשי של המכוניות העתיקות, ועל החשיבות הכלכלית והתרבותית של תעשיית הרכב.

דמי כניסה: 9 יורו, 7 יורו לפנסיונרים, 5 יורו לבני 18 ומטה. 20 יורו למשפחה של 2 מבוגרים ושני ילדים או מבוגר ושלושה ילדים. חינם לבני 3 ומטה.

שעות פתיחה: כל יום, 10:00 – 17:00

כתובת: Epimitheos & Vertical Port Rd roundabout, 1st Limassol Industrial Area, Limassol, Cyprus

לימסול עם ילדים – פארקים וגני שעשועים בלימסול

Dasoudi Playground by the Sea מגרש המשחקים דסודי ליד הים

מגרש המשחקים דסודי הוא אחד המקומות היפים ביותר שנבנו עבור ילדים בקפריסין, ומי שכבר היה בקפריסין עם ילדים יודע שבקפריסין משקיעים בגני שעשועים ומגרשי משחקים. יש כאן מתקני שעשועים לילדים בכל גיל – בית קטן וספינה גדולה עם ספסלי ישיבה, נדנדות, מגלשות, נדנדה לשניים ואזורי טיפוס. מאחורי גן המשחקים יש אזור סגור עם מתקני רכיבה שונים, מהסוג שמכניסים אליהם מטבע, כולם חדשים ומתוחכמים.

גן השעשועים הגדול נמצא ליד חוף הים, במיקום מעולה. יש לידו שירותים ציבוריים, מסעדות, ובתי קפה וגם אזור חנייה גדול, ומסלול אופניים צמוד אליו. אם אתם מגיעים אל לימסול עם ילדים אפשר ליהנות כאן גם בחורף וגם בקיץ. הגן מוקף בגדר עץ מוגנת שמונעת בריחה של ילדים ומכוסה בדשא מלאכותי, מתוחזק היטב, נקי ומוצל.

כתובת: Dasoudi Area-C.T.O. on Georgiou A Str. (Sea road), Limassol

Municipal Garden Limassol הגן העירוני (הגנים המוניציפליים) של לימסול

זהו הפארק הירוק המרכזי של לימסול. הוא מכיל בתוכו את גן החיות של לימסול, וגם שני בתי קפה, שני מגרשי משחקים לילדים עם נדנדות, מגלשות, קירות טיפוס, מגרש כדורסל ותיאטרון עירוני פתוח. הפארק מאוד רגוע ונאה ומשקיף אל הים ממול, כך שאפשר לשלב טיול בגן החיות או משחקים במגרשי המשחקים עם טיול בים או על המדרחוב שלאורך החוף.

חנייה: מגרש חנייה מול הפארק עם חנייה לזמן מוגבל, ומגרש חנייה נוסף ברחוב לורד ביירון (עקבו אחר השלט Pafilia free parking)).

כתובת:

28th October Str. & Lordou Vyrona & Olymbion

3105, Limassol, Cyprus

Molos Park Limassol פארק מולוס לימסול

פארק מולוס נחשב לאחד המקומות היפים ביותר בלימסול. הוא נמצא מול הים, ליד הנמל הישן של לימסול. בכניסה לפארק תמצאו גן שעשועים עם רכבת מעץ לטיפוס, נדנדות, נדנדות זוגיות ומגלשות.

יש כאן גם עמדה בה ניתן לשכור אופניים. לאורך השביל המתפתל בתוך הפארק יש שפע של בתי קפה עם נוף מומלץ לים.

Pano Polemidion Park פארק פאנו פולימידיון

פארק בלימסול  ובו תמצאו את תיאטרון הגן הנקרא KIPOTHEATRO בו מתקיימים אירועי תרבות שונים מטעם עיריית לימסול. בנוסף הפארק כולל גן שעשועים מאוד נחמד, עם מגלשות, נדנדות ומשטחי טיפוס. יש חנייה חינם צמוד לכניסה לתיאטרון.

Cultural Hall of Pano Polemidia

80, 121st Street, Pano Polemidia 4139, Cyprus

Polemidia National Forest Park פארק החורש הלאומי פולמידיה

פארק מאוד נחמד, לא רק בגלל שהוא נקי מאוד ומספק תצפית נוף מצויינת גם לים וגם לעיר, מתוך המיקום המיוחד שלו בין גבעות. זהו חצי פארק וחצי יער המתאים במיוחד לטיולים משפחתיים ברגל. יש כאן מגרשי כדורסל, גינת שעשועים. ושני איזורי ספורט. או ליהנות מהליכה רגלית. יש בפארק גם קיוסק המוכר קפה וחטיפים.

כתובת: Korivou Street, Kampos Polemidion, 3112

Atlandidos Park פארק אטלנדידוס

זהו פארק קטן עם מגרש משחקים נחמד והמון צל. הוא קרוב לחוף ומהווה מקום מפלט טוב מפני השמש בשעות הצהריים החמות. הפארק נמצא מאחורי מסעדת Bennigan’s. זהו מקום נחמד גם בשעות הערב. הגישה מאוד נוחה מכביש החוף העובר לידו.

כתובת: בהצטלבות בין רחוב Atlandidos ורחוב Theofilou Georgiadi.

O Pexnidotopos

גן השעשועים הפנימי הגדול ביותר בלימסול, הכולל מתחם חיצוני ומתחם פנימי. החלק החיצוני כולל מגרש כדורגל וכדורסל, טרמפולינה, מתנפחים ושטח דשא מאוד גדול לרוץ בו, עם הרבה שמש (הקפידו על כובעים). באזור הפנימי יש שתי קומות: בקומה הראשונה נמצא אזור מתקני שעשועים ובקומה השנייה מתחם משחקי וידאו. יש גם אזור נחמד מאוד לפעוטות. המקום מתוחזק היטב ותמצאו בו גם מסעדה שנחשבת יחסית טובה, עם תפריט מגוון של מאכלים, משקאות שונים ומיצים סחוטים במקום מפירות שונים.

שעות פתיחה:

חורף: סגורים בימי שני. שלישי – שישי 14:00 – 20:00, שבת-ראשון 11:00 – 20:00

קיץ: סגורים בימי שני. שלישי – שישי: 15:00 – 20:00, שבת-ראשון 12:00 – 21:00

דמי כניסה: 6.75 יורו

כתובת: Spyrou Kyprianou 48, P. Germasogheia 4043 Limassol

איזור לימסול עם ילדים – אתרים מומלצים לטיול יומי מחוץ ללימסול

הכפר לופו Lofou village

הכפר היפהפה לופו ממוקם במחוז Ampelochoria בין לימסול לעיר פאפוס, בערך 25 ק"מ צפונית מערבית ללימסול (קחו בחשבון בערך חצי שעה נסיעה). יש דרך קיצור פופולארית להגעה לכפר לופו – בנסיעה לאורך הכביש הראשי המוביל לפלאטרס (Platres) ופנייה שמאלה אחרי הכפר אלאסה (Alassa village). הכפר לופו הוא כפר קפריסאי מעניין, שנבנה בצורה מעוגלת בין הגבעות, בגובה של 780 מטר. (שימו לב שהאיזור גשום יחסית בסתיו ובחורף)

פני השטח של לופו מחולקים על ידי שני נהרות, שתי התעלות המכונות קריוס (Kryos) וקוריס (Kouris), המהוות למעשה שני פלגים של נהר קוריס. הכפר מוקף בהרים בעלי מדרונות תלולים וצרים.

בכפר לופו יש מגרש משחקים קטן הצמוד לבית הספר הישן. גן המשחקים חמוד מאוד, מכוסה במשטחי גומי, ותמצאו בו נדנדות וקרוסלה, מתקני טיפוס ומנהרות . זהו מקום עצירה מושלם לתת לילדים לעצור ולשחק קצת, ואחר כך להמשיך בהליכה אל תוך הכפר לופו.

בתוך הכפר תמצאו את מוזיאון אמנות הפולקלור (The Folk Art Museum), מוזיאון קטן ונחמד המכיל אוסף פרטי של אחד מתושבי הכפר.  ילדים יכולים ללמוד כאן אודות המסורת הקפריסאית. מוזיאון מעניין נוסף בכפר לופו הוא מוזיאון שמן הזית, בערך 300 מטר צפונית מזרחית לכנסיית הכפר. זהו מוזיאון חינוכי ומעניין לבקר בו.

שביל הטבע החוצה את הכפר לופו ויוצא ממנו החוצה ייקח אתכם לאתר- Faucet of Elitji. השביל ממוקם דרומית לפלג מים קטן שבו זורמים מים רק בחודשי החורף. המטיילים בשביל יכולים ליהנות מצפייה בצמחייה היפיפיה של קפריסין – שיחים גבוהים, עצי אלון וצמחי תבלין למיניהם. השביל הוא באורך של כקילומטר ומתפתל מטה לאורך מדרון מתון (זהו מסלול הליכה המומלץ רק עם ילדים הולכים מגיל 4 ומעלה) עד שהוא מגיע אל מקור המים ההיסטורי של הכפר לופו. מגדל המים העתיק מקושט בצורה יפהפיה, עם חלונות גדולים דרכם שאבו בעבר את המים. על גבי מגדל המים של תחנת המים העתיקה יש כיתוב לפיו מקור המים נבנה ב-1842.

Chantara waterfall and Omodos village – מפל המים צ'אנטרה וכפר אומודוס

אומודוס (Omodos) הוא כפר יפהפה הנמצא סמוך למפל המים צ'אנטארה, אתר מקסים לטיול משפחות בקפריסין בכלל, ובוודאי שלא כדאי לפספס אותו אם אתם מגיעים אל לימסול עם ילדים. בכפר הציורי יש אווירה של מסע אחורה בזמן בזכות הרחובות הקטנים והצרים, החנויות הקטנות של בעלי המלאכה המקומיים המוכרות תחרה ומזכרות, הסלעים המרשימים והכנסייה הרומנטית.  הכפר השליו הוא גם מקום טוב לילדים להתרוצץ ולהוציא אנרגיה.

צאו מלימסול אל קאטו פלאטרס (Kato Platres), וממנה קחו את הכביש הראשי לכפר פויני (Foini), לפניו יש גשר שאחריו, מצד ימין, תבחינו בגן שעשועים קטן. צריך לשמור על עירנות כי החנייה ממוקמת עוד לפני הגשר, לפניו יש ירידה קטנה מהכביש אל כביש קטן שבו אפשר להחנות את הרכב ולצאת להליכה של שני ק"מ למפל המים צ'נטרה (לא מומלץ עם עגלת תינוקות שלא מתאימה במיוחד לשטח קשה). אפשר גם להמשיך עם הרכב, אך שימו לב שהכביש אינו במצב טוב, קחו בחשבון איזה ביטוח ביצעתם בעת השכרת הרכב בקפריסין. כשאתם חולפים על פני הצומת הראשונה, פנו שמאלה והמשיכו במעלה הגבעה, ואח"כ פנו ימינה בצומת הבא.

Vasa Kellaki – ואסה קלאקי

זהו כפר קפריסאי ציורי סמוך ללימסול, מקום נחמד לטייל בו. כדאי קודם כל לעצור עם הילדים בגן השעשועים הנמצא מצד שמאל של מרכז הכפר (בצומת של בית הקפה), כ-50 מ' בצד ימין. זהו גן שעשועים מעולה, מוקף עצים גבוהים, הכולל קרוסלה, נדנדות, מגלשות,  וגבעה ירוקה קטנה לריצה ומשחקים, וגם מגרש כדורגל ואזור לפיקניקים.

ביציאה מואסה קלאקי לכיוון הכפרים הסמוכים Sanida  ו-Kellaki תעברו דרך כביש מעוקל עם נוף מאוד פסטורלי לים. משמאלכם, לאחר שתחלפו על פני המנזר Panagia Glossa, תבחינו בשרידיה של כנסיה ישנה. כדאי לעצור בסמוך לחורבות – בסמוך להן יש אזור פיקניק עם שולחנות עץ, מגרש משחקים מגודר עם מגלשות, קרוסלה ונדנדות, שירותים נקיים ושבילים קטנים לטיול. זהו מסלול מומלץ לטיול באיזור לימסול עם ילדים – לבילוי מאוד מהנה של יום חסכוני, בלי הרבה הוצאות. כשאתם חולפים על פני הכפר סנידה, כדאי לבקר בכנסיה של הכפר, בעיקר בגלל הנופים הנשקפים ממנה.

איך מגיעים: בדרך מלימסול לכיוון העיירה מוני (Moni), אחריני הכפר היפהפה אסגטה (Asgata), משם הכביש מתפתל לאורך מישורים ירוקים עד לכפר הקטן ואסה קלאקי.

שופינג בלימסול

הרחובות העיקריים לקניות בלימסול הם Ayios Andreas ו-Anexartsias Street. רחובות אלה משרים אווירה של פעם בזכות סמטאות האבן הישנות שלהם, הרחוקות מהעיר המודרנית.

My Mall הוא הקניון הגדול ביותר במחוז לימסול, הממוקם ממערב לנמל החדש. ניתן להגיע אליו בקו #30.

רשתות סופרמרקטים רבות בסגנון אירופאי (Carrefour, Debenhams, LIDL, Orphanidies) פזורות ברחבי העיר, ואילו מרכזי הקניות בסגנון מחסני ענק ואאוטלטים פזורים בשולי העיר.

שעות הפתיחה עבור מרבית החנויות בלימסול הן בימי שני עד שישי, בין השעות 9 בבוקר עד 13:00 בצהריים ו- 15:00 עד 19:00. בין לבין יש שעת סייסטה, כמו בספרד. מחוץ לאזורי התיירות מרבית החנויות הקטנות יותר אינן פתוחות בימי רביעי אחר הצהריים, ובימי שבת מ-9 עד 14:00 (ולאחר מכן נפתחות). יש מספר קטן של חנויות מזון (Periptero ביוונית) שפתוחות 24 שעות ביממה.

ספוגי ים הם מוצר פופולרי שנמכר בקפריסין לניקוי הגוף. ברוב חנויות המזכרות, תמצאו גם את הלופה, ובנמל הישן תוכלו לצפות ביריד ספוגי ים, אבל מחיריהם ביריד נוטים להיות יקרים יותר מאשר בחנויות המזכרות.

תחרת לפקרה (כפר מפורסם בקפריסין שבו בעלי מלאכה שיוצרים תחרה מיוחדת בשיטות מסורתיות)  ומוצרי תחרה אחרים נמכרים בלימסול ובערים אחרות מחוץ ללפקארה, ודווקא בלפקארה עצמה מחירי התחרה נוטים להיות יקרים מאוד בגלל המון התיירים הפוקדים אותה בעונת השיא.

לימסול
דירוג הגולשים 4.67 (3 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל