עונה מומלצת לחופשה בניקוסיה

מזג האוויר בניקוסיה ועונה מומלצת לחופשה

אם אתם מתכננים חופשה בניקוסיה, ומתלבטים אילו בגדים לקחת אתכם, או מתי הזמן הטוב ביותר לטוס, הכנו לכם כתבה שתרכז את כל מה שאתם צריכים לדעת על מזג האוויר בניקוסיה. כאן תוכלו למצוא מידע על העונות המומלצות לחופשה בניקוסיה, על הטמפרטורות הממוצעות לפי חודשים ועונות, וכן, אירועים ופסטיבלים בניקוסיה, המתרחשים מדי שנה, שאולי תרצו לשקול לטוס בסמיכות אליהם.

          דילים לפאפוס    |    דילים לאיה נאפה    |    דילים ללרנקה

ניקוסיה היא עיר הבירה של הרפובליקה של קפריסין. העיר ממוקמת במרכז קפריסין, על גדת הנהר פדיוס, והיא מחולקת בין קפריסין הטורקית (החלק הטורקי נקרא לפקושה) לבין קפריסין היוונית. בין שני חלקי העיר יש אזור חיץ, שנשלט בידי האו"ם וניתן, ועל מנת לעבור בין שני חלקי העיר יש לחצות את מעבר הגבול.

מזג האוויר בניקוסיה מזכיר את זה הישראלי – בקיץ חם ולא יורד גשם,  בחורף קר וגשום ועונות המעבר קצרות ובסך הכול שטופות שמש. האקלים בניקוסיה הוא ים תיכוני, עם ארבע עונות מובהקות. בחורף גשום וקר, הטמפרטורה הממוצעת מגיעה לכ-11 מעלות צלזיוס, יש כ-7 ימי גשם בחודש חורפי עם ממוצע משקעים של כ-50 מ"מ. האביב בניקוסיה מביא עימו פריחה יפה וחגיגית, הגשם מתמעט בהדרגה והטמפרטורות עולות. הטמפרטורה הממוצעת באביב בניקוסיה מגיעה לכ-17 מעלות צלזיוס ויש כ-4 ימי גשם בחודש אביבי עם ממוצע משקעים של כ-25 מ"מ. בקיץ בניקוסיה חם מאוד ולח. גשמים לא צפויים לרדת כלל בניקוסיה בקיץ, והטמפרטורה הממוצעת מגיעה לכ-26 מעלות צלזיוס. עונת הקיץ נחשבת לשיא עונת התיירות בניקוסיה. בסתיו מזג האוויר בניקוסיה מתחיל להתקרר, הטמפרטורות יורדות בהדרגה והגשמים חוזרים. הטמפרטורה הממוצעת בסתיו בניקוסיה מגיעה לכ-22 מעלות צלזיוס ויש כ-2 ימי גשם בחודש עם ממוצע משקעים של כ-14 מ"מ.

עוד המלצות חשובות לקראת חופשה בניקוסיה

במדריך בנושא טיסות לקפריסין תמצאו מערכת שתעזור לכם לבצע השוואת מחירים חכמה ולרכוש כרטיסי טיסה לקפריסין במחירים משתלמים.

בשלב הבא תצטרכו לרכוש ביטוח נסיעות לקפריסין. במדריך תוכלו למצוא כלים שיעזרו לכם לאתר ביטוח נוסעים לקפריסין בזול ולבצע רכישה אונליין בלי להתפשר על איכות.

במהלך חופשה בקפריסין עם הילדים צריך לוודא שהמלונות אותם הזמנתם מתאימים לאירוח משפחות. במדריך על מלונות מומלצים בקפריסין למשפחות עם ילדים מופיעה רשימה של בתי מלון בקפריסין שקיבלו ציונים גבוהים ממשפחות ששהו בהם בעבר.

תוכלו לוותר על הפיצול בין הזמנת כרטיסי טיסה ומלונות ולהזמין חבילות נופש בקפריסין שמשלבות בין השניים. במדריך תמצאו המלצות וטיפים שיעזרו לכם לאתר את דילים משתלמים לקפריסין מחברות אמינות ומוכרות.

במדריך בנושא הזמנת מוניות והסעות בקפריסין תמצאו מידע על תחבורה ציבורית בקפריסין ועל דרכי התניידות נוספות במהלך הטיול. כמובן שתוכלו לבחור גם באפשרות =של השכרת רכב בקפריסין, שגם אותה כדאי לבצע רק לאחר השוואת מחירים חכמה. במדריך תמצאו כלים שיעזרו לכם לבצע השוואה כזאת.

עוד נושא שלא כדאי להזניח במהלך תכנון החופשה הוא הזמנת Sim לקפריסין או eSim לקפריסין. במדריך תמצאו חברות שמספקות את השירות ומציעות חבילות גלישה מותאמות  לתיירים.

במדריך בנושא אוכל בקפריסין תמצאו מידע על איתור מסעדות, פעילויות ואטרקציות קולינריות שישדרגו לכם את החופשה.

במדריך בנושא מזג האוויר בקפריסין תוכלו להרחיב את הידע על תנאי מזג האוויר בכל רחבי האי, כך שלא יהיו לכם הפתעות ביעדים אחרים שתרצו לשלב במהלך החופשה.

אתם מוזמנים להשתמש במפת קפריסין בעברית על מנת לתכנן את מסלול הטיול שלכם בצורה יעילה ונוחה.

העונה המומלצת לחופשה בניקוסיה

העונה המומלצת לחופשה בניקוסיה תלויה בסוג החופשה שאתם מתכננים. ניקוסיה נמצאת במרכז קפריסין, וניתן לבקר בה כחלק מטיול באי, בזכות מיקומה המרכזי ואפשרות המעבר בין קפריסין הטורקית לרפובליקת קפריסין, וניתן לבחור להגיע לחופשה בניקוסיה בלבד.

אם אתם מתכננים להגיע לניקוסיה לחופשה בעיר עצמה, מומלץ להגיע אליה בעונות המעבר. עונות המעבר, הסתיו והאביב, הן עונות מתונות מבחינת גשמים ועומסי חום. הטמפרטורות הממוצעות עומדות על כ-17 מעלות באביב ו-22 מעלות בסתיו, מה שאומר, שבמהלך היום חמים, עם שמש נעימה, שמאפשרת לטייל בין האטרקציות בעיר בנוחות. בערב מעט קריר אך אין סיכוי לקור קיצוני. שימו לב: אם אתם בוחרים להגיע באחת מעונות המעבר, מומלץ להביא בגדים קצרים לשעות היום וארוכים לשעות הערב, על מנת שתוכלו להמשיך לטייל בחוץ גם לאחר שקיעת השמש.

אם אתם מתכוונים לשלב את ניקוסיה במסלול החופשה שלכם בקפריסין, למעשה, כמעט כל תקופה בשנה יכולה להיות מומלצת עבורכם. בהיותה אי במזרח הים התיכון, כמעט שאין מועדים רעים להגיע לקפריסין. בהיותה אי במזרח הים התיכון, מזג האוויר בקפריסין נוח כמעט בכל ימות השנה, ובכל עונה ניתן לראות עונה מומלצת לחופשה בקפריסין – מתקופת חג המולד בחורף, דרך חודשי האביב הנעימים ועד לקיץ הלוהט, בו תוכלו ליהנות מהחופים המקסימים וממבחר מלונות עם בריכות מפנקות.

עונות השנה בניקוסיה

מזג אוויר בניקוסיה באביב

מזג האוויר בניקוסיה באביב (מרץ-מאי) נעים במיוחד, עם עלייה הדרגתית בטמפרטורות וימים שהולכים ומתארכים. לקראת סוף האביב, לא צפוי לרדת גשם כלל.

מומלץ להגיע לניקוסיה באביב, לפני שעונת הקיץ העמוסה מתחילה. זה הזמן שבו קל למצוא מלונות וטיסות במחירים אטרקטיביים, ולצאת לסיורים עירוניים או טיולים בטבע מבלי לסבול מעומס חום או מצפיפות תיירים. הגיעו עם בגדים קצרים לשעות היום וז'קט או מעיל קל לשעות הערב, שכן בשעות הערב והלילה צפוי להיות מעט קריר. הטמפרטורות הממוצעות בניקוסיה בחודשי האביב מגיעות לכ-17 מעלות צלזיוס ויש כ-4 ימי גשם בחודש עם ממוצע משקעים של 25 מ"מ.

מזג אוויר בניקוסיה בקיץ

מזג האוויר בניקוסיה בקיץ (יוני-ספטמבר) חם ולח מאוד. הקיץ בקפריסין, שבו אין סיכוי להיתקל בגשם, גורם לכך שתיירים רבים רואים בה יעד מצוין לחופשת קיץ. שיא עונת התיירות בקפריסין, ובניקוסיה בפרט, הוא בקיץ, ולכן המחירים לטיסות ולמלונות יקרים יותר. הגיעו עם בגדים קצרים ודקים ואל תשכחו להביא כובע מפני השמש החזקה. בקיץ הטמפרטורות הממוצעות מגיעות לכ-26 מעלות צלזיוס וצפויים ימים חמים ועומסי חום כבדים בניקוסיה.

מזג אוויר בניקוסיה בסתיו

מזג האוויר בניקוסיה בסתיו (אוקטובר-נובמבר) מתחיל להתקרר ואיתו גם הימים מתחילים להתקצר. בתחילת הסתיו עדין לא צפוי גשם, אך לקראת סופו הגשם חוזר ואתו הטמפרטורות הנמוכות. בסתיו מומלץ להגיע עם בגדים קצרים דקים לשעות היום, וארוכים ומחממים לשעות הערב הקרירות. הטמפרטורות הממוצעות בסתיו מגיעות לכ-22 מעלות צלזיוס ויש כ-2 ימי גשם בחודש עם ממוצע משקעים של כ-14 מ"מ בממוצע.

מזג האוויר בניקוסיה בחורף

מזג האוויר בניקוסיה בחורף (דצמבר-פברואר) קר וגשום, אך מתון, וללא צפי לשלג. אם אתם בוחרים להגיע לניקוסיה בחורף, הביאו אתכם בגדים מחממים ומטריה, וצאו לטייל בעיר היפה. בחורף, הטמפרטורות הממוצעות מגיעות לכ-11 מעלות צלזיוס, ויש כ-7 ימי גשם בחודש עם ממוצע משקעים של כ-50 מ"מ.

אירועים ופסטיבלים בניקוסיה

בניקוסיה מתקיימים מגוון פסטיבלים במשך השנה. ריכזנו עבורכם כמה מהפסטיבלים הגדולים והמשמעותיים ביותר שמתקיימים בעיר ניקוסיה.

פסטיבל המחול האירופי

מדי חודש יוני מתקיים בערים ניקוסיה ולימסול פסטיבל המחול האירופי. במהלך הפסטיבל מגיעות משלחות מ- 16 מדינות באירופה לאירוע מפואר של מחול עכשווי, סדנאות והופעות בתחום. האירוע מתרחש בתיאטרון פאלאס (Pallas) בניקוסיה.

הפסטיבל הבינלאומי לדרמה יוונית עתיקה

מדי שנה, בחודש ספטמבר, מתקיים בניקוסיה הפסטיבל הבינלאומי לדרמה יוונית עתיקה. במהלך הפסטיבל מתקיימים בעיר מופעי תיאטרון שונים של מחזאים יוונים קלאסיים, כמו סופוקלס, אריסטופנס ואוריפידס. הפסטיבל מושך תיירים רבים מכל רחבי העולם, בזכות הסטנדרטים הגבוהים שהוא מציב למופעים המוצגים בו. בחלוף השנים, הפסטיבל הפך לאירוע משמעותי בקהילת התיאטרון הבינלאומית, והוא מתקיים ב-3 מיקומים בקפריסין: התיאטרון העתיק של קוריון, האודאון העתיק בפאפוס והאמפיתיאטרון ע"ש מקריוס השלישי בניקוסיה.

מזג אוויר בניקוסיה במהלך חודשי השנה

מזג האוויר בניקוסיה בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 7 ימים

כמות משקעים: 55 מ"מ

מזג האוויר בניקוסיה בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 6 ימים

כמות משקעים: 41 מ"מ

מזג האוויר בניקוסיה במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 5 ימים

כמות משקעים: 28 מ"מ

מזג האוויר בניקוסיה באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 9 שעות

ימים גשומים: 3 ימים

כמות משקעים: 20 מ"מ

מזג האוויר בניקוסיה במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 25 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 11 שעות

ימים גשומים: 3 ימים

כמות משקעים: 23 מ"מ

מזג האוויר בניקוסיה ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 28 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 13 שעות

ימים גשומים: 1 ימים

כמות משקעים: 17 מ"מ

מזג האוויר בניקוסיה ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 31 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 13 שעות

ימים גשומים: 0 ימים

כמות משקעים: 6 מ"מ

מזג האוויר בניקוסיה באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 31 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 12 שעות

ימים גשומים: 0 ימים

כמות משקעים: 1 מ"מ

מזג האוויר בניקוסיה בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 29 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 11 שעות

ימים גשומים: 1 ימים

כמות משקעים: 12 מ"מ

מזג האוויר בניקוסיה באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 26 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 9 שעות

ימים גשומים: 3 ימים

כמות משקעים: 17 מ"מ

מזג האוויר בניקוסיה בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 21 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת:  11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 5 ימים

כמות משקעים: 54 מ"מ

מזג האוויר בניקוסיה בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת:  17 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת:  8 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 65 מ"מ

Nicosia WEATHER

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל