רודוס מזג אוויר

מזג האוויר ברודוס – מתי כדאי לטייל?

על מנת לסייע לכם להחליט על מועד מושלם לחופשה ברודוס לפי הצרכים שלכם, אספנו לכם את כל המידע שאתם רוצים לדעת על מזג האוויר ברודוס, יוון. במאמר הבא, תוכלו לגלות כמה טיפים מאוד מעניינים על החלוקה לעונות השנה ברודוס ועל העונות המומלצות לחופשה ברודוס מבחינת מזג האוויר באי. אז למה אתם מחכים? בואו ונצלול למסע חיפושים אחרי העונה המומלצת לחופשה ברודוס.

הזמנת דילים לרודוס   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

בתור ישראלים, אנחנו מאוד אוהבים לקחת הפסקה מהחיים העמוסים ולצאת לטיול – במיוחד אם מדובר על מדינות בהן מזג האוויר במהלך השנה דומה מאוד למזג האוויר שלנו, ואפשר לצאת לטיולים על שפת הים. ובדיוק מסיבה זו אחד מהיעדים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות, במיוחד בתקופת הקיץ העמוסה הוא האי רודוס שביוון. עם מזג אוויר ים תיכוני, המזכיר לנו את ההרגלים מהבית ומאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו למצוא את אידיאל החופשה המושלם לו. בין שמדובר על טיול משפחתי ובין שמדובר על חוויה עם חברים, היציאה לטיול ברודוס היא החלטה שאותה אתם רוצים לתזמן עם תחזית מזג האוויר ברודוס בתאריכים הרלוונטיים, עוד לפני שאתם רוכשים כרטיסי טיסה לרודוס.

רודוס מזג האוויר

חופשה ברודוס – עוד מידע שימושי

טיסות לרודוס – השוואת מחירים ומידע

טיסות פנים ביוון – השוואת מחירים ומידע חשוב

השכרת רכב ברודוס יוון

מלונות מומלצים ברודוס עם ילדים

רודוס – מוניות ושירותי הסעות לתיירים

הכל על השכרת יאכטה ביוון

סים ו-e-sim ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

עונות ברודוס – הפרדה מובהקת בין הקיץ לחורף

עוד לפני הימים שבהם המונח "התחממות גלובלית", עונות השנה היו הבסיס לתכנון טיולים בכל רחבי העולם. אם אתם משקיעים כל כך הרבה משאבים, על מנת להגיע ולבקר במדינה זרה, אתם לא רוצים למצוא את עצמכם בעיצומה של סערה, ללא יכולת לצאת מחדר המלון ברודוס . בנסיעה למקומות כמו האי היווני הפופולרי, מזג האוויר ברודוס משחק תפקיד מפתח חשוב פי כמה וכמה – זה הוא אחד מהאיים הכי שווים בכל מה שנוגע לחופשות קיץ מלאות בפעילות ימית או טיולים במסלולי הליכה נעימים. כך שחשוב לכם להגיע לאי בזמנים בהם מזג האוויר הוא לא פחות ממושלם.

היתרון של טיול ברודוס, הוא האפשרות לדעת בצורה מובהקת מה הן עונות השנה לאורך לוח השנה. על פי רוב, החלוקה הכללית של עונות השנה באי רודוס מבוססת על ארבעת עונות השנה, כפי שאנו מכירים אותן בחלקו הצפוני של כדור הארץ:

בין החודשים דצמבר ועד אמצע מרץ – זו היא תקופת החורף ברודוס.

מאמצע מרץ ועד לסוף חודש מאי, זו היא תקופת האביב ברודוס.

מיוני ועד סוף ספטמבר זו היא תקופת הקיץ ברודוס, בה מזג האוויר הוא על פי רוב האטרקציה המעניינת ביותר מבחינתם של תיירים רבים המגיעים לחופשת "בטן גב" ברודוס כדי ליהנות מהשמש.

בין ספטמבר לדצמבר – זו היא תקופת הסתיו ברודוס.

בפסקאות הבאות אנו נציג מידע מפורט למטייל ברודוס, על כל אחת מעונות השנה והמאפיינים הייחודיים לה. כך שאתם תוכלו להחליט מה היא העונה המומלצת לטיול ברודוס עבורכם.

איך נראית תקופת החורף ברודוס?

בשונה ממדינות רבות אחרות ביבשת אירופה, יוון היא מדינה המתאפיינת באקלים ים תיכוני מובהק. המשמעות היא שתקופת החורף ברודוס מתקצרת משמעותית והיא קלה הרבה יותר, ממדינות הצפוניות יותר של היבשת. ואכן, החל מחודש דצמבר, מתחילה תקופת החורף באזור יוון בכלל ובאי רודוס בפרט.

על פי רוב, תקופת החורף ברודוס היא מתונה למדי, כאשר המאפיין המרכזי הוא ירידה במידות החום לטמפרטורה ממוצעת שנעה בין 15 ל 17 מעלות צלזיוס. כמו כן, כמות המשקעים הולכת ועולה ככל שנכנסים עמוק יותר אל ימי החורף. בחודש דצמבר ממוצע המשקעים (גשם) הוא 145 מ"מ ובינואר המספרים עולים לכדי ממוצע של 159 מ"מ של ממטרים. כמות המשקעים מתחילה לצנוח בחודש פברואר, עם 120 מ"מ ובמרץ אנו רואים את השינוי המהותי, עם 75 מ"מ ממטרים במהלך החודש.

מבחינת הטמפרטורות במהלך היום והלילה, בחודש דצמבר ברודוס ממוצע הטמפרטורות נע בין טמפרטורה מינימלית של 13 מעלות בשיא הלילה, לכדי 20 מעלות בימים החמים ביותר של החורף. בינואר ברודוס ממוצע הטמפרטורות נע בין 9 ל 15 מעלות צלזיוס, בין שיא היום והלילה, כאשר הממוצע נשאר דומה גם במהלך חודש פברואר. בחודש מרץ ברודוס – עם תחילתה של תקופת האביב ברודוס – ממוצע הטמפרטורות עולה במקצת ונע בין 10 ל 17 מעלות צלזיוס, בין שיא היום לשיא הלילה.

אחד השינויים המשמעותיים במזג האוויר ברודוס בחורף הן הרוחות השוררות באי. הרוחות ברודוס יכולות להפוך את התחושה של מידות החום בימי החורף לקרה הרבה יותר. כמו כן, בשל העובדה שמדובר על אי בגובה פני הים, כמעט אף פעם לא רואים משקעי שלג ברודוס. לעיתים ניתן לראות נפילה של שלגים, אך השלג נמס עם הגיעו אל הקרקע, ואינו נערם כלל.

מזג אוויר ברודוס בחורף

כפי שבוודאי הצלחתם להבין, במהלך תקופת החורף האי רודוס עלול להיות אזור קריר במיוחד, עם טמפרטורות נמוכות בצורה משמעותית ביחס למדינת ישראל. אומנם עדיין אפשר לצאת לטייל בחוץ, שכן חלק מהימים הם ימים די יפים, בהם השמש זורחת ויש לכם אפשרות להנות מטיולים רגליים בכל הנקודות המעניינות ביותר מבחינה היסטורית וגיאוגרפית באי. אך יחד עם זאת, בשל כמות התיירים הנמוכה עד מאוד, מרבית האטרקציות והאתרים המרכזיים של האי רודוס, אינם פעילים כלל במהלך התקופה הזו של השנה. ועל כן, במידה ואתם רוצים להגיע אל האי רודוס בין החודשים דצמבר לאמצע מרץ, ייתכן ותגלו כי את רוב זמנכם אתם תבלו בטיולים רגליים או בטיולי טבע ולאו דווקא באטרקציות תיירותיות פופולריות ברודוס. מצד שני – בתקופה זו עלויות השכרת רכב ברודוס נמוכות במיוחד ואפשר ליהנות מיופיו של האי.

מזג אוויר ברודוס בקיץ

בניגוד גמור לחודשי החורף הריקים מתיירים, במהלך הקיץ ברודוס אי אפשר למצוא פינה ריקה מאנשים. החודשים העמוסים ביותר בשנה, הם גם החודשים בהם מזג האוויר ברודוס נמצא בשיאו ואפשר להגיע ולבלות בקבוצות וביחידים, בכל המקומות המיוחדים של האי. תקופת הקיץ ברודוס מתפרסת על פני החודשים יוני עד ספטמבר והיא, מבחינתם של התיירים המגיעים מכל רחבי העולם, ההזדמנות ליהנות מקצת שמש ים תיכונית, באווירת חופשה משחררת.

חשוב לומר זאת מראש – מזג האוויר ברודוס במהלך החודשים יוני עד ספטמבר, חם. אפילו חם מאוד. אבל, בתור ישראלים שמכירים את מזג האוויר באגן הים התיכון, קל לנו מאוד להשתלב בחיי היום יום באי. ממוצע הטמפרטורות בתקופת הקיץ ברודוס הוא בדרך כלל בסביבות 35 מעלות צלזיוס. ככל שנושבות באי רוחות צפון מזרחיות, הטמפרטורות הגבוהות מקבלות משב רוח מרענן וקצת יותר נעים לבלות על האי. אבל, באמצע חודש יוני הרוחות הללו מפסיקות ואז הלחות באי תופסת את מקומן.

במהלך חודש יוני ברודוס, ממוצע הטמפרטורות נע בין 20 ל 28 מעלות צלזיוס. העלייה המשמעותית בטמפרטורות מגיעה בחודש יולי ברודוס, עם ממוצע של בין 22 ל 31 מעלות צלזיוס. בחודש אוגוסט ניתן למנות את מספר ימי השרב הגבוה ביותר, כאשר מנעד הטמפרטורות הוא בין 23 ל 31 מעלות צלזיוס. ובספטמבר ברודוס, מגיעה הקלה משמעותית במידות החום, עם ירידה בממוצע הטמפרטורות לרמה של 17 עד 24 מעלות צלזיוס.

במהלך תקופת הקיץ ברודוס כמעט ולא נרשמים ימי גשם, לא כל שכן ימי שלג או טמפרטורות קרות במיוחד. זו היא תקופה בה השמש תמיד מחממת את התיירים והאווירה היא אווירת קיץ מושלמת, עם ריח של ים ובריזה קלילה מהחופים המושלמים של האי. במהלך שעות השקיעה, כאשר נשבר השרב של ימי הקיץ, אפשר לצאת ולבלות במרכז העיר, ולהרגיש את מזג האוויר הים תיכוני בשיא אונו.

סתיו ואביב ברודוס – כשהטמפרטורות מאפשרות לצאת לטיולים

אם אתם רוצים לטייל בטבע של רודוס, ייתכן ותרצו לבחור במועדי טיול במהלך תקופות המעבר של האי. בין שמדובר על סתיו ברודוס (אשר מתחיל בחודש אוקטובר ומסתיים בדצמבר) ובין שמדובר על עונת האביב ברודוס (בין החודשים אפריל למאי), אלו הם זמנים נפלאים לצאת לטיול רגלי ברודוס, ליהנות ממזג אוויר יחסית נוח ולאפשר לעצמכם חוויה באווירה רגועה ושקטה יותר. בתקופות אלו ישנם מעט מאוד תיירים ברודוס, כך שגם אם ישנן אטרקציות פתוחות ופעילות, מיעוט התיירים מאפשר לכם לנצל כל רגע ולקחת את הזמן בטיולים.

מבחינת מזג האוויר ברודוס, בתקופת המעבר הראשונה של לוח השנה, שהיא תקופת האביב, הטמפרטורות עולות והרוחות באי מותירות את האווירה יחסית צוננת. בחודש אפריל ברודוס הטמפרטורות הן בין 10 ל 17 מעלות ובחודש מאי הטמפרטורות נעות בין 16 ל 24 מעלות. כמות המשקעים צונחת בצורה ניכרת עם ממוצע של 25 מ"מ גשם באפריל ו 15 מ"מ במאי. לחילופין, בעונת המעבר השנייה, שהיא הסתיו ברודוס (חודש אוקטובר בעיקר), הטמפרטורות צונחות במהירות והאי הופך לקריר וגשום יותר. ממוצע הטמפרטורות ברודוס בסתיו הוא בין 17 ל 24 ומבחינת משקעים, מדובר על 90 מ"מ של משקעים במהלך החודש.

מה היא העונה המומלצת לחופשה ברודוס?

בנקודה זו, אתם בוודאי מנסים להבין מה היא העונה המומלצת לטיול ברודוס מבחינתכם, כתיירים. כדי לענות על כך, חשוב להבין מה הן המטרות לביקור שלכם, מי הם האנשים איתם אתם מגיעים לבקר באי ולכמה זמן אתם מתכננים להגיע לחופשה ברודוס. על פניו, במרבית המקרים התשובה לשאלה מתי כדאי להגיע לרודוס היא – בעת תקופת הקיץ. אך יחד עם זאת, חשוב שתזכרו כי גם בשיא הקיץ ברודוס, יש חסרונות. במיוחד אם אתם רוצים "לברוח" ממזג האוויר הישראלי החם והלח, רודוס היא לא ממש המקום בשבילכם.

בתקופת הקיץ, אפשר לנצל את מזג האוויר ברודוס ולצאת אל הים, בין אם לשיט בסירה ובין אם לצלילה חופשית או לפעילות אקסטרים בקרבת החוף. זו היא העונה שבה טמפרטורות המים הן החמות ביותר, המים הם שקטים באופן יחסי (בשל מיעוט הרוחות בסביבת האי) ויש המון אטרקציות מקצועיות שיכולות לאפשר לכם לצאת לחוויה בלתי נשכחת. אבל, יהיה הרבה יותר קשה לצאת לטיולים רגליים במסלולי ההליכה של האי. בימים החמים ביותר של האי, עומס החום עלול להיות מסוכן מאוד וזו היא עילה מספקת להישאר במלון שלכם או בחוף הים הסמוך ולהישמר מסכנות מיותרות.

במידה ואתם תיירים שרוצים להכיר את האי רודוס בטיולים רגליים, ההמלצה היא לחופשה ברודוס לקראת סוף חודש ספטמבר, במהלך חודש אוקטובר ולאורך כל חודשי האביב (אפריל ומאי). בחודשים אלו, מזג האוויר ברודוס יחסית רגוע, הטמפרטורות נוחות ליציאה לשטח ואין כמעט סכנה לחשיפה קשה מדי לשמש. כמו כן, כמות המשקעים המזערית מאפשרת לכם להנות משלל פינות החמד שיש לאי רודוס להציע לכם, ואתם רק צריכים לבחור את המסלול הנכון, לארגן סל פיקניק ולקחת את כל המשפחה שלכם לטיול בטבע המיוחד של האי רודוס.

למרות ואפילו בגלל החום – הקיץ הוא העונה המומלצת ברודוס

באי רודוס, אין מונח כמו "חם מידי". בשל העובדה שמדובר על אי כל כך תיירותי, המקומיים מחכים בשקיקה לימי הקיץ. מזג האוויר מסביר הפנים, הוא השגריר העולמי הטוב ביותר שיש לאי רודוס ושמו הולך לפניו, בכל מה שנוגע להפיכתו של האי רודוס למוקד עניין תיירותי. כך שלמרות החום הכבד ששורר באי במרבית ימי הקיץ, כלל האטרקציות, מקומות הבילוי, מרכז העיר והמלונות הגדולים של האי, פתוחים לקבלת מבקרים ומצפים לתיירים השוצפים את האי.

יתרה מכך, אם אתם רוצים לנצל את ימי הטיול שלכם על הצד הטוב ביותר, היתרון המשמעותי של תקופת הקיץ של האי רודוס, הוא שעות האור ביממה. מול מדינות שכנות אחרות באירופה, איי יוון ובניהם גם האי רודוס, נהנים משעות אור ארוכות מאוד לאורך היממה. בחודש יוני ברודוס, משך שעות האור הממוצע עומד על כ 13 שעות. שיא שעות האור מגיע בחודש יולי, עם 14 שעות ביממה. בחודש אוגוסט ברודוס מדובר על 13 שעות אור ביממה ובספטמבר, עם בוא תקופת הסתיו, יורדות מספר שעות האור ביממה לכ 11 שעות. כך שיש לכם לא מעט שעות של אור לנצל, כאשר אתם מגיעים לחופשה ברודוס בקיץ.

ומה לגבי בגדים?

רגע לפני שאתם עולים על הטיסה הבאה לאי רודוס ומוצאים את המסלולים או האטרקציות הכי מעניינות מבחינתכם, צריך לסדר את המזוודה. בתקופת הקיץ, המזוודה שלכם יכולה להיות קלילה למדי, עם מגוון רחב מאוד של בגדי ים, בגדים קלים מבדים נושמים ובעיקר כובעים. כמובן שאל לכם לשכוח קרם הגנה וכובע – השמש ברודוס היא אחד מגורמי הסיכון הכי גדולים בתקופת הקיץ. לערבים הקרים על האי, על אחת כמה וכמה אם אתם סובלים מקור, מומלץ לקחת עליונית קלה כדי להישמר ממשבי רוח.

בתקופת החורף ברודוס, הלבוש הקליל עדיין נשמר, שכן במרבית הימים גם אם הטמפרטורות נמוכות ויש גשם, לא מדובר על טמפרטורות קיצוניות למדי. יחד עם זאת, אל תהססו לארוז מעיל קל ואפילו סוודר אחד. כך שאם תיתקלו ביום קר במיוחד, תהיה לכם אפשרות להתלבש כראוי. לצד זאת כמובן שלא כדאי לשכוח מטרייה, למקרה והגשם יתפוס אתכם מחוץ למלון. התארגנות נכונה לקראת החופשה שלכם, יכולה להפוך את הטיול כולו להצלחה מסחררת ואתם צריכים לקחת בחשבון את מזג האוויר ברודוס, לא רק באריזת המזוודה.

אם המטרה של החופשה שלכם היא הפוגה, סביר שאתם רוצים להגיע לחופשת קיץ, סטייל "בטן גב" באחד מהמלונות השווים של האי רודוס. והתזמון הכי טוב לחופשה כזו, הוא בשיאה של תקופת הקיץ. אל תהססו לבחור את התאריכים האידיאליים לחופשה שלכם, גם לאור היכולת שלכם לקחת חופש מהעבודה, אבל גם אל מול תחזית מזג האוויר ברודוס ותנועת התיירות והאטרקציות באי. מחוץ לעונת התיירות, אם לא תשכרו רכב, פשוט לא  יהיה לכם מה לעשות באי, וחבל לבזבז את הזמן על חופשה לא מנוצלת.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל