רודוס מדריך למטייל

רודוס עם ילדים – המדריך המלא

רודוס הוא אחד הפופולריים ביותר שבין איי יוון עבור תיירים ישראלים. בכתבה מורחבת זו ריכזנו עבורכם מידע על אטרקציות תיירותיות ברודוס, המלצות עבור משפחות אשר מגיעות אל רודוס עם ילדים, פעילויות נופש ברודוס, מידע למטייל על תחבורה ציבורית וביטחון ברודוס, יישובים שונים ברודוס (כולל סרטי וידאו) ועוד

הזמנת דילים לרודוס   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

רודוס Rhodes  הוא אחד האיים הגדולים והפורים ביותר באיי יוון וכן אחד המתוירים ביותר בזכות השילוב בין חופים, אתרים ארכיאולוגיים ועיירה ימי ביינמית עשירה. האקלים ברודוס טוב במיוחד, כאשר מזג האוויר בד"כ חמים ושטוף שמש. האי נחשב לאחד מהאיים הדודקאנסיים, אבל בשל חשיבותו התיירותית, הוא נחשב לאי נפרד. בזכות מרחקי הטיסה הקצרים, העלויות הסבירות, מזג האוויר הנוח והנופים המדהימים האי הוא יעד מושלם לחופשה משפחתית עבור ישראלים ואלפי משפחות מגיעות כל שנה מישראל אל רודוס עם ילדים לחופשה משפחתית

חופשה ברודוס עם ילדים – עוד באותו נושא:

טיסות לרודוס – השוואת מחירים ומידע

השכרת רכב ברודוס יוון

מלונות מומלצים ברודוס למשפחות עם ילדים

e-sim ו-sim ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

פרח ורד הסלע כל כך פורה כאן שרודוס זכה בכינוי 'אי הוורדים', למרות שחוקרים היום מטילים ספק בתיאוריה הישנה, לפיה מקורו של שם האי רודוס במילה היוונית ל'ורד'. בזמן שהחוף הצפוני ידוע באתרי הנופש ההומים שלו, החוף הדרומי מלא בחופים שלווים, עם קצב איטי יותר.

רודוס היא אחד היעדים הפופולרים ביוון לתיירים שמחפשים חופשת קיץ מתחת לקרני השמש. למרות שחופים רבים מכוסים באבנים ולא חול, עניין מאוד מטריד עבור משפחות אשר מגיעות אל רודוס עם ילדים קטנים, האי נהנה מיותר מ-300 ימי שמש בשנה וכתוצאה מכך, תראו הרבה תיירים, הרבה בתי מלון וחופים מלאים בכסאות נוח להשכרה, בנוסף לחנויות ומסעדות מצויינות שמוכנות ומזומנות לשרת אתכם.

סצינת התיירות ברודוס יכול להיות מאוד עמוסה בעיקר בחודשי חופשת הקיץ בהם עשרות אלפי משפחות מכל העולם מגיעות אל רודוס עם הילדים לחופשה משפחתית, כך שאם המון סואן זה לא הקטע שלכם, רודוס הוא כנראה לא המקום עבורכם. עדיין, יש כמה אזורים ברודוס שתיירים עדיין לא גילו ויש גם יתרונות רבים חוץ מהמרחק הקצר של טיסה מישראל – אפשרויות הלינה ברודוס עצמה יחסית זולות ורוב המקומיים מדברים לפחות אנגלית וגרמנית (לפעמים גם שפות אחרות כמו שוודית, צרפתית, טורקית, איטלקית או אפילו פינית). אם אתם רוצים לגלות את סודות רודוס חפשו מפרצונים, חופים שהתושבים היוונים מרבים להגיע אליהם ואזורים הנמצאים מעבר ללינדוס.

הסעה פרטית מנמל התעופה ברודוס למלון

חבל להסתבך עם נהגי מוניות יווניים ערמומיים ביציאה מנמל התעופה דיאגורס ברודוס – הזמינו מראש שירות הסעות אמין ומשתלם שייקח אתכם כמעט לכל בית מלון הנמצא באי. דלגו על כל התורות למוניות וה"טריקים" כשאתם נוחתים והירגעו בנוחות של רכב יוקרתי.

להזמנת הסעה משדה התעופה ברודוס למלון

יישובים ברודוס

העיר רודוס (Rhodes city) – העיר הגדולה ביותר באי רודוס ומקום מושבה של הממשלה המקומית. כאן נמצאים רוב בתי המלון ברודוס ורוב שירותי התיירות, והעיר העתיקה המהווה את האטרקציה התיירותית המובילה ברודוס. אם אתם מגיעים אל רודוס עם ילדים רוב הסיכויים שתרצו להתמקם באחד המלונות למשפחות של רודוס סיטי

אפאנדו (Afandou) – אחד הכפרים הגדולים של האי. מגרש הגולף של רודוס נמצא באזור זה, לאורך רצועת החוף הארוכה.

ארכאנגלוס (Archangelos) או Arhangelos – העיר השנייה בגודלה באי רודוס

קיוטארי (Kiotari) – אתר נופש ברודוס למרגלות גבעות

יאליסוס (Ialysos) – מים כחולים, חוף שנראה שאין לו סוף, עם כל השירותים הדרושים לחופשה ברודוס, מתחמי בתי מלון גדולים וכן קטנים יותר, והרבה מועדוני לילה. תנאי הגלישה אידיאליים, תחרויות גלישת רוח בינלאומיות חשובות מתקיימות כאן לעתים קרובות.

לינדוס (Lindos) – כפר אותנטי, ציורי ויפהפה, אתר שחובה לעצור בו לפחות לארוחה באחת המסעדות המצויינות עם הנוף המדהים לחופי הים אם אתם מתכננים טיול אל רודוס עם ילדים

פפקוס (Pefkos) – אתר נופש קטן יותר, קרוב ללינדוס. במקור התחיל כאוסף קטן של חוות ובתים פרטיים, אבל גדל לעיירה.

לארמה (Laerma) – כפר השוכן קרוב למספר אנדרטאות, עם כמה מסעדות. נמצא לכיוון היבשה מעבר ללינדוס (Lindos) דרך לארדוס (Lardos). הכפר הזה מיושב מאז התקופה הפרה-הלניסטית. המנזר Taxiarchis Michail נמצא 4 ק"מ דרומית-מערבית ללארמה והינו המנזר הגדול ביותר ברודוס.

אקסיה (Ixia) – אתרי נופש בחוף המערבי של רודוס, קרוב לפרדיסי (Paradisi) ותולוס (Tholos), קרוב לשדה התעופה והעיר רודוס סיטי.

פלירקי (Faliraki) – מתחם הנופש הפעיל של רודוס. רוב התיירים מגיעים לפלירקי כדי לבלות במסיבות, כל הדברים האחרים טובים יותר במקומות אחרים. ברוב המקרים בתי המלון צפונית לפלירקי הרבה יותר שקטים. יש בפלירקי גם פארק מים (ראו עוד פרטים בהמשך) ובד"כ בתי המלון ליד פארק המים לא מעניינים את הבליינים והם מאוד מכוונים למשפחות שמגיעות אל רודוס עם ילדים.

בפלירקי יש חופים נחמדים, רוחות הרבה פחות חזקות מאשר בחוף המערבי ותחבורה ציבורית מצויינת.

טיולים ברודוס

אוטובוס התיירים של רודוס

אם אתם מתכננים טיול ברודוס ולא מעוניינים לשכור רכב, הדרך הכי נוחה לראות כמה שיותר אטרקציות ברודוס – במיוחד עבור משפחות שמתכננות חופשה ברודוס עם ילדים ולא רוצות ללכת הרבה ברגל – היא כנראה אוטובוס התיירים של רודוס, אשר נוסע בין אטרקציות ברודוס במסלול מעגלי, עם כרטיסי חופשי יומי (כדאי להזמין מראש בקישור) שמאפשרים לכם לרדת בכל אטרקציה תיירותית ברודסו שמעניינת אתכם, לבלות בה כמה זמן שתירצו – ואז לחזור לאוטובוס הבא ולהמשיך לטייל.

נצלו את ההזדמנות הנדירה הזו לבקר ברודוס ולהתוודע לרשימה הארוכה של אטרקציות ברודוס, הן בתוך העיר רודוס טאון והן במסלול המוביל מאתר לאתר ברחבי האי.

תהיה לכם הזדמנות לעצור באקווריום של רודוס, בנמל מנדראקי (port of Mandraki), בבנייני הממשלה, בשוק החדש (New Market), בעיר העתיקה שבה שוכן ארמון הגראנד מאסטר, במרינה החדשה (New Marina), בגבעת מונטה סמית׳ (hill of Monte Smith) שבה נמצא האקרופוליס של העיר העתיקה של רודוס ( Acropolis of the Ancient city of Rhodes), במקדש האל אפולונס (Temple of God Apollonas), בתיאטרון העתיק (Ancient Theatre ) ובאיצטדיון העתיק (Ancient Stadium). מדריכי השמע הנמצאים על האוטובוס זמינים בתשע שפות: עברית, יוונית, אנגלית, רוסית, צרפתית, גרמנית, איטלקית, ספרדית, טורקית.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של רודוס

הצוללת ברודוס

בואו ליהנות מהזדמנות לראות את המקומות המפורסמים והיפים ביותר בעיר רודוס מעל גבי צוללת פוסיידון. צאו מנמל מנדראקי (Mandraki Harbor) השוכן במרכז האי וחוו את הקסם של רודוס מהמים.

תוכלו לראות כמה מהאתרים הידועים ביותר, הכוללים את המקום שבו ניצב הקולוסוס מרודוס (Colossos of Rhodes), נמל מנדראקי וחוף אלי (Elli beach), נמל התיירים (Tourist Harbor) וחומות העיר העתיקה.

כשאתם יושבים בתא ממוזג ונוח מתחת לפני הים, תוכלו לצפות החוצה דרך חלונות ענק המעניקים מראה פנורמי ב-360 מעלות של המערכות האקולוגיות המהממות של הים האגאי. אל תשכחו להכין את המצלמות כשהצוללן של הצוללת נכנס למים ומתחיל להאכיל מאות דגים בשלל צבעים ממש מול החלון שלכם. זוהי חוויה נהדרת לאוהבי טבע מכל הגילאים ובמיוחד עבור משפחות שמגיעות לרודוס עם הילדים והצוות המומחה יטפל לכם בכל מה שאתם צריכים.

הצוללת נשארת מעל גובה פני הים לאורך כל החוויה, בזמן שגוף הספינה שהוא המצפה התת-ימי נמצא 2.5 מטרים מתחת לפני הים. יש לכם אופציה לתפוס מנוחה כשאתם מוקפים בעולם התת-מימי או לעזוב את התא ולטייל על מרפסת התצפית וליהנות מהבריזה של האוקיינוס.

להזמנת הפלגה בצוללת ברודוס

טיול מאורגן מרודוס טאון ללינדוס Lindos

גלו את העיירה הקטנה והיפהפיה לינדוס, במיקום ציורי על הסלעים, עם אקרופוליס משלה. התהלכו בין הסלעים המצויים על פני השטח המכונה ״העיר הלבנה״ (white city) ברגל או על גבי חמור.

עברו בשער העיר ובאולם השומרים (watchmen's hall) כדי ליהנות ממראה נהדר מעל הים והאי. חצו את המדרגות כדי להגיע לאכסדרה הגדולה ולמקדש אתנה לינדיה (Temple of Athena Lindia). החליטו בעצמכם אם אתם מעוניינים להמשיך לאקרופוליס – הטיפוס לשם יכול להיות קצת קשה, במיוחד עבור משפחות המגיעות אל רודוס עם ילדים קטנים.

בקרו בעיירה הקטנה והיפהפיה לינדוס המכילה רחובות קטנים אידיאליים או שבו לארוחת צהריים טעימה. עצרו בארכאנג׳לוס (Archangelos) בדרככם חזרה כדי לקנות את אחד מכלי הקרמיקה המסורתיים או מזכרת אחרת לפני החזרה לבית המלון.

להזמנת טיול מהעיר רודוס ללינדוס

סיור פרטי ברובע היהודי ובארמון הגראנד מאסטר

רודוס טאון היא עיר מימי הביניים שכלולה ברשימת אתרי מורשת עולם של ארגון אונסק״ו ומוכרת בכל העולם. אבל פחות ידוע הוא הרובע היהודי שהיה פעם מאוד משגשג בין חומות העיר. אם אתם מגיעים אל רודוס עם הילדים ומעוניינים לשלב קצת מורשת והיכרות עם ההיסטוריה והתרבות של יהדות רודוס זוהי הזדמנות מושלמת. הסיור המודרך האקסקלוסיבי הזה, של חצי יום מכיר לכם את המסורת היהודית המרתקת של העיר העתיקה של רודוס, רגע לפני שאתם טובלים בתוך ההיסטוריה שלה. התחילו את הטיול בלה ג׳ודיירה (La Juderia) – שמו של הרובע היהודי. כאן תהלכו בסמטאות צרות ומפותלות, כשהמדריך המקומי שלכם מביא לחיים את סיפורי לה ג׳ודיירה ואת הקהילה היהודית שקבעה את רודוס כמקום משכנה.

בדרך, תבקרו בנקודות ציון יהודיות בולטות, כולל פארק אלחדיף (Alhadeff Park) ורחוב אלחדיף (Alhadeff Street), שנקראו על שמה של משפחה יהודית בולטת באזור. תבקרו גם בכיכר ״הקדושים המעונים״ (Square of the Martyred Jews) ותראו את מזרקת סוסון הים שלה, וכן באנדרטת השואה. תבקרו גם בבית הכנסת ״קהל קדוש״ (Kahal Kadosh Synagogue), בית הכנסת העתיק ביותר ביוון ובמוזיאון היהודי של רודוס (Jewish Museum of Rhodes)

לאחר מכן תחזרו אחורה בזמן לתקופת ימי הביניים. המדריך שלכם יתאר בפניכם את הקרבות והמצורים שבהם השתתפו אבירי יוחנן הקדוש (Knights of St. John) שתרמו לעיצובה של העיר היום. התפעלו מאנדראות ימי הביניים ולכו לאורך ״רחוב האבירים״ (Street of the Knights) המפורסם, הרחוב הימי ביינימי השמור ביותר בכל אירופה. הטיול מסתיים בארמון הגראנד מאסטר (Palace of the Grand Master) מן המאה ה-14, שהיה פעם מקום משכנו של מנהיג אבירי יוחנן הקדוש של רודוס (Knights of St. John of Rhodes). היום זהו מוזיאון המכיל ריהוט תקופתי מימי ביניים, פסיפסים מדוקדקים ותערוכות ארכיאולוגיות מרודוס.

להזמנת סיור מודרך ברובע היהודי ברודוס וארמון הגרנד מאסטר

טיול במרמריס מרודוס יום מלא

האונייה שלכם למרמריס – עיר נמל יפהפיה של טורקיה הנמצאת מול חופי רודוס – מפליגה מרודוס בשעה 9 בבוקר לטיול של יום מלא. בהגעה, המלווה שלכם ייקח אתכם למיקום ציורי לארוחת בוקר טורקית מסורתית

לאחר ארוחת הבוקר, תבקרו במרכז לייצור תכשיטי זהב ותשמעו על המוצרים שמייצרים כאן וגם תהיה לכם הזדמנות לעשות קצת שופינג. לאחר מכן, תוכלו לבקר באאוטלט עור, שם תיהנו מתצוגת אופנה ותוכלו לנצל את הזדמנויות השופינג הנהדרות. לאחר מכן יהיה לכם זמן לטייל בבזאר ובנמל וליהנות מארוחת צהריים.

אל תחמיצו הזדמנות לראות כמה מהאטרקציות של מרמריס במיני קרוז נוח היוצא מכמה נמלים בצפון ובדרום רודוס. עבור משפחות שמתכננות להגיע אל רודוס עם ילדים זוהי הזדמנות נדירה להראות לילדים שתי ארצות באותה חופשה – ולחזור בערב לבית המלון ברודוס.

להזמנת טיול למרמריס מרודוס

קרוז ברודוס הכל כלול על גבי ה״רומנטיקה״

הספינה ״רומנטיקה״ מפליגה מדי יום ב-10:00 בבוקר בקרוז לשלושת המפרצים היפים ביותר ברודוס. השתזפו, התרחצו וצאו לצלילת שנורקלים עם המשפחה בהפלגה מושלמת ברודוס.

התחנה הראשונה היא מעיינות קליתאה (Kallithea Springs) – ספא מרפא עתיק. התחנה השנייה בשייט היא מערות טרגנו (Caves of Traganou) בחוף אפנדו (Afandou Beach), שם תוכלו לצאת לשנורקלינג בתוך תצורות סלע. התחנה השלישית היא במפרץ אנת׳וני קווין (Anthony Quinn Bay), מקלט פיראטי ציורי עם חיי מים עשירים.

תהנו מארוחת בופה של מאכלים ים-תיכוניים, פירות ים ומנות צמחוניות, שהוכנו והוגשו על גבי הספינה. הצוות יוודא שהכוסות שלכם מלאים ביין צונן, בירה קרה או מיץ לכל אורך הקרוז. אם אתם מתכננים חופשה משפחתית ברודוס עם הילדים הקרוז הזה יכול להיות הדובדבן שבקצפת.

להזמנת קרוז ברודוס "הכל כלול"

טיול ברודוס – עמק הפרפרים, קליתאה וסיור באוטובוס פילרימוס

התפנקו באיסוף מבית המלון ביאליסוס (Ialyssos), איקסיה (Ixia) או רודוס טאון (Rhodes Town) וסעו לאורך החוף המזרחי של רודוס בעודכם מקשיבים לסקירה היסטורית של האי. עשו את דרככם למעיינות קליתאה הנמצאים במרחק של 9 ק״מ בלבד מרודוס טאון. התרשמו מהפסלים הרומנטיים, המזרקות והחצרות המלאים בפרחים ובאבני חצץ שחורים ולבנים.

משם, המשיכו לאורך החוף המערבי עד שאתם מגיעים לעמק הפרפרים (Butterfly Valley) המוכר בשל הסכר השופע שלו והמים הזורמים בשפע המושכים אליהם אלפי מבקרים בקיץ. מאחר שהפרפרים, שהם בעצם עשים צבעוניים, באזור זה זקוקים למקום שקט כדי להתרבות ומאחר שהמקום הפך לאחת האטרקציות התיירותיות הבולטות ברודוס והוא מושך תיירים רבים, אוכלוסיית ה- Petaloudes ("פרפרים") נמצאת במצב של הידרדרות, אפילו במידה כזו שכבר פחות מלהיב לבקר שם מאחר שלא רואים הרבה פרפרים. אבל האזור עדיין יפהפה ויש בו הרבה פרפרים ואם אתם מגיעים אל רודוס עם ילדים אסור לוותר עליו.

עמק הפרפרים של רודוס הוא שמורת טבע המפורסמת בכך שהיא משמרת את העש המנומר, זן פרפרים צבעוני מקומי.  דרך שמורת הטבע זורם נהר קטן שהופך למפל מים שמסתיים בבריכה ירוקה. כשאתם מטיילים באיזור שימו לב מקרוב לעצי ה-Sweetgum (ליקוידמבר ליבני) שמאכלסים מיליוני זחלים של פרפרים.

העונה המומלצת לטיול בעמק הפרפרים ברודוס עם ילדים היא סוף העונה הגשומה, אז הזחלים יוצאים מהגולם והופכים לפרפרים צבעוניים. לפני שאתם מסיימים עצרו במוזיאון להיסטוריה טבעית של הפארק – במוזיאון הקטן תראו תצוגות העוסקות בחיי הבר ברודוס ותראו גם מדגרת פרפרים ענקית.

אח"כ צאו למסע באוטובוס בנוף של עצי זית, ברוש ורימון ולמעלה אל ההרים כדי לבקר בפילרימוס (Filerimos), שם עמדה פעם העיירה העתיקה יאליסוס. אמרו שלום לטווסים שגרים באזור עם הגעתכם.

לאחר מכן, צאו לגלות את האתר הארכיאולוגי של העתיקה מבין שלושת ערי המדינה של רודוס. שוטטו לאורך שביל האבנים הישן לכיוון הצלב המרשים כדי לצפות בנוף המרהיב של החוף המערבי ובקרו במנזר הימי ביינמי פילרימוס (Filerimos Monastery)

להזמנת טיול מאורגן ברודוס – עמק הפרפרים וקליתאה

התרבות והמסורת של רודוס – סיור פרטי במיניוואן

ההיסטוריה העתיקה והעשירה של רודוס הותירה חותם בלתי נמנע על התרבות והמסורות של תושבי האי שחיים בו היום. הסיור האקסקלוסיבי הזה בן חצי היום יציג בפניכם את הצד הנסתר של רודוס ובו תלמדו על אורח החיים המסורתי ששרד במהלך הדורות.

תתחילו בביקור בכפר הציורי קוסקינו (Koskinou) השוכן מדרום לרודוס טאון. הכפר מפורסם בשל הרחובות הצרים והמתפתלים שלו והבתים הצבעוניים המעטרים את הרחובות, ונמצא בו בית קוסקינו המסורתי (Koskinou Traditional House). כאן תחזרו 120 שנה אחורה בזמן בזמן שהמדריך שלכם מסביר לכם על המנהגים והמסורות של תושבי האי באמצעות פריטים מרתקים שמעטרים את הבניין. תלמדו על חיי הדת של רודוס בכנסיית כפר מסורתי שם המדריך שלכם יסביר לכם איך הדת וחיי היומיום קשורים זה בזה ויסיר את המסתורין האופף את הסימבוליזם והמנהגים הדתיים של הנצרות האורתודוכסית היוונית.

לבסוף, תלמדו על האומנויות ועבודות היד המסורתיות של רודוס תוך כדי ביקור בבית מלאכה מסורתי לקדרות. כאן, הכדר יעשה הדגמה ויסביר על המוטיבים הקלאסיים המעטרים כלי קדרות יווניים. תסיימו את הטיול הזה עם הבנה מחודשת של מדוע כלי החרס היווניים זכו לפופולריות ברחבי העולם. עבור משפחות שמתכננות טיול ברודוס עם הילדים ומעוניינות להוסיף לו גם ערך חינוכי – הטיול הזה הוא הזדמנות מעולה.

להזמנת טיול מורשת ותרבות ברודוס

טיול סגווי ברודוס העתיקה ואזור מנדרקי  Mandraki

זוהי כנראה הדרך הכי מגניבה לטייל ברודוס, במיוחד עבור משפחות שמגיעות לרודוס עם ילדים גדולים – על סאגווי! הזמינו כרטיסים בקישור, תפגשו את המדריך המקומי שלכם בשעה שבחרתם ותתחילו את ההיכרות עם העיר בסגוויי חשמלי עם שני גלגלים ושיווי משקל עצמי. ברגע שתרגישו נוח על הסאגווי, תוכלו לרכב בעקבות המדריך שלכם בסמטאות הצרות של העיר הימי ביינמית, שהיא אחד מהמקומות היחידים שהצליחו לשרוד בשלמותם בתקופת ימי הביניים ונכנסו לרשימת אתרי מורשת עולם של ארגון אונסק״ו בשנת 1988

הסיור עובר קודם על פני מסגד איברהים פאשה (Ibrahim Pasha mosque), המסגד העתיק ביותר ברודוס, ואז חוצה את ג׳ודיירה (Juderia), הרובע היהודי של רודוס, ומסתיים בכנסייה הקתולית Our Lady of the Burgo. זוהי הבזליקה הלטינית הגדולה ביותר באי והיא נחשבת לאוצר ארכיטקטוני שמשלב סגנונות והשפעות רבות.

העצירה הבאה היא בהוספיס קתרינה הקדושה (hospice of St. Catherine), ומשם לשער יוחנן הקדוש (St. John's Gate) ושער אתנסיוס הקדוש (St. Athanassios Gate) ולמסגד סוליימן (Suleiman mosque). המשיכו בשער אמבויז (Amboise Gate), אחת המצודות הימי ביינמיות המרשימות ביותר, לפני שממשיכים לכיוון הקסטלו (Kastello) הנמצא במרכז המבוצר של העיר העתיקה.

המשיכו ברחוב האבירים (Knight's Street) כדי לסיים בתחנה האחרונה של העיר העתיקה ברודוס – בית החולים הגדול (Great Hospital), שבו שוכן היום המוזיאון הארכיאולוגי. משם פנו לעבר נמל מנדראקי (Mandraki harbor) כדי לראות עוד אטרקציות ברודוס הכוללות את פוטרה מרינה, מגדל ניקולאס הקדוש (Tower of St. Nicholas), השוק החדש (New Market) והכנסייה האורתודוקסית של בשורת מרים הבתולה (Orthodox church of the Annunciation of Virgin Mary). לבסוף, חוזרים לכיכר איפוקרטוס (Ippokratous Square), ליבו של מחוז קסטלאניה (Castellania district), שם מסתיים הסיור.

שימו לב: הגיל המינימלי להשתתפות בסיור הוא 10. ילדים חייבים להיות מלווים במבוגר.

להזמנת טיול סאגווי בעיר העתיקה ברודוס

טיול ערב ברודוס טאון עם ארוחת ערב וקרוז

גלו את קסמי רודוס טאון בלילה בסיור ערב הכולל ארוחת ערב וקרוז. לאחר איסוף מבית המלון, תחשפו את סודות העיר העתיקה במסלול טיול המוביל לכנסיית פרנסיסקו הקדוש (Church of St. Francisco). התבוננו בפסל של פרנסיס הקדוש מאסיסי (statue of St. Francis of Assisi) לפני הכניסה לעיר העתיקה.

היכנסו לעיר העתיקה דרך שער אתנסיוס הקדוש (Gate of Saint Athanasios) לסיור הליכה מודרך במורד הרחובות הצרים והמרוצפים של רודוס. תלמדו על החיזוקים של העיר והארכיטקטורה, לפני שיהיה לכם זמן חופשי לטייל בעיר העתיקה באופן עצמאי. יהיה זמן להיכנס לחנויות הקטנות המוכרות מזכרות אטרקטיביות כמו פריטי עור, תכשיטים וסחורה יוונית מסורתית.

לאחר מכן תפגשו בעם מדריך בנקודת המפגש ותיהנו מארוחת ערב באחת המסעדות המקומיות. אחרי הארוחה, תפנו לנמל מנדארקי (Mandraki Harbour) שבמרכז העיר החדשה כדי לעלות על שיט של 45 דקות סביב הנמל. לאחר המיני קרוז, הטיול מסתיים בחזרה למלון. אם אתם מתכננים להגיע אל רודוס עם ילדים קטנים שימו  לב שהסיור הזה מסתיים בשעה מאוחרת.

להזמנת טיול ברודוס טאון עם קרוז

העיר העתיקה של רודוס – סיור, שייט וארוחת ערב

סיירו בעיר העתיקה של רודוס המוארת באור הרומנטי של פנסי הרחוב. סיירו בעיר הימי-ביניימית, הכוללת טירה מהמאה ה-14 ואינספור רחובות עקלקלים. התפעלו מהארכיטקטורה ואנדרטות הזיכרון של העיר רודוס וצאו להליכה קלילה באזור נמל מנדראקי (Mandraki harbor). שם תעלו על שיט רומנטי שממנו תוכלו להשקיף אל רודוס מהמים. בסיום, תבקרו בטברנה יוונית שבה תטעמו את המאכלים היווניים המקומיים.

להזמנת טיול בעיר העתיקה של רודוס כולל הפלגה

שיט מרודוס לאי סימי עם הסעה מבית המלון

ספגו את יופיו של האי היווני סימי Symi Island בסיור יומי מרודוס. לאחר שיאספו אתכם בבית המלון, תפנו לעבר הנמל, שם מחכה לכם אונייה שתיקח אתכם לקרוז.

כשהגעתם לסימי, תוכלו לשוטט בעיר ולראות את הספוג הטבעי הנמצא לאורך חופי האי. בקרו באחד מאינספור המנזרים או הכנסיות של האי, טפסו את 400 הקומות של קאלי סטראטה (Kali Strata) כדי לראות את שאר מצודת יוחניטר (Johanniter fortress), ומשם תוכלו פשוט ליהנות מהנופים המדהימים של העיר והים שמתחתיכם.

אחת האפשרויות המומלצות של רודוס למשפחות היא האפשרות "לדלג" ממנו בהפלגות לאיים אחרים – והאי סימי הוא יעד יפה ונוח במיוחד לכך.

להזמנת שייט מרודוס לאי סימי

סיור אוטובוס לכפר לינדוס ולעיר העתיקה של רודוס – יום מלא

התחילו את הטיול ברודוס בסקירה היסטורית תוך כדי נהיגה לאורך החוף המזרחי. המדריך מאוד אינפורמטיבי, ויש לו ידע מעמיק לגבי ההיסטוריה של רודוס. בדרך, תהיה לכם הזדמנות להכיר יותר מקרוב עבודות-יד טיפוסיות לרודוס באחד מבתי המלאכה המקומיים. תלמדו על האמפורה העתיקה, אלמנטים מסורתיים של אמנות ועל סמלי האי. לאחר מכן, מגיע הזמן לחקור את הכפר לינדוס. מלווים במדריך שלכם, תיהנו מסיור קל דרך הרחובות הצרים של לינדוס ותלמדו על ההיסטוריה, המסורות ואורח החיים של תושבי הכפר. תוכלו גם לבקר בבית טיפוסי לאי ולראות כיצד המקומיים חיים.

יהיה לכם זמן חופשי להסתובב בכוחות עצמכם, לבקר באקרופוליס או לשבת לארוחה קלה. לאחר זמנכם החופשי, המדריך ימתין לכם באזור החנייה של האוטובוסים. תיהנו משעת נסיעה מרגיעה לכיוון רודוס העתיקה, עם קריינות בדרך, ותגלו את העיר העתיקה בליווי המדריך שלכם.

תיכנסו דרך מנהרה כדי לגלות מצבות זיכרון, עם דורות רבים של היסטוריה מאחוריהם. בקרו ברחובות יפים, מלאים בבוטיקים קטנים וגלריות שבהם תוכלו לראות יצירות של אמנים מקומיים. בסוף הסיור, יהיה לכם זמן חופשי לבקר באטרקציות החביבות עליכם ביותר. תוכלו לחזור למקום הלינה שלכם באוטובוס התיירים (אם אתם מתכננים טיול ברודוס עם ילדים קטנים הם כבר יהיו עייפים) או לבחור להמשיך לסייר ברודוס טאון ולחזור בכוחות עצמכם.

להזמנת טיול מאורגן ברודוס ולינדוס

סיור אוכל בעיר ברודוס העתיקה

אם אתם מעוניינים לגלות את המטעמים הים-תיכוניים ואת הטעמים של רודוס, אז זה הסיור בשבילכם. שלבו מסע של גילוי בעיר הימי-ביניימית שובת הלב רודוס טאון, עם טעמים מקומיים וחוויות גסטרונומיות. שכחו את עצמכם ברחובות העתיקים המתפתלים וצללו בתוך אינספור הסיפורים שסופרו במהלך הדורות, וטעמו מהמטעמים המקומיים.

עם מדריך מומחה, טיילו בסדרה של מקומות המוכרים רק למקומיים, וראו איך האוכל מתערבב במארג ההיסטורי העשיר של רודוס טאון. טעמו משקאות מקומיים ומזה פירות ים טעימים. נסו מנות טיפוסיות של האי – מלקוני (Melekouni) ומנדולטו (Mandolato) וחוו את הארומות והטעמים של תבלינים יוונים, ותדלקו את עצמם בקפה יווני מסורתי

להזמנת סיור אוכל בעיר ברודוס של ימי הביניים

סיור הליכה קל סביב לינדוס העתיקה

גלו צד לגמרי שונה של לינדוס כשאתם מצטרפים לטראק הקל הזה. הותירו מאחור את המוני התיירים ובחרו את הדרך הירוקה, בהליכה, פשוט התלוו למדריך הטרקים המקומי המומחה הזה ותוקסמו מהנופים.

הטרק מתאים למטיילים ברמת מתחילים. ילדים מעל גיל 10 יכולים להצטרף לטרק, כמובן מלווים במבוגר. הטראק לא מתאים למשפחות שמחפשות טיול ברודוס עם ילדים מתחת לגיל 10.

להזמנת טיול רגלי בסביבת לינדוס העתיקה

טיול מודרך באי רודוס

הטיול הזה מתרכז באטרקציות ברודוס שבדרך כלל זוכות לפחות תשומת לב – בקרו בכפר אלאוסה (Eleousa village) שנבנה ע״י איטלקים ושימש כבסיס צבאי ל-30 אלף חיילים איטלקים. הם השאירו מאחוריהם את מבנה הסנטוריום (sanatorium), כנסיה ומזרקה יפהפייה שמאחסנת מים שהובאו מההרים.

לאחר הביקור תוכלו לבקר בכנסיית ניקולאס פונדוקליס הקדוש (church of St. Nicolas Foundouklis) הביזנטית מהמאה ה-15. תוכלו להתרשם מציורי הקיר המרשימים בזמן שאתם מקשיבים להיסטוריה של המונומנט החשוב הזה.

המשיכו את הסיור ובקרו בשני מלונות יוקרה בשם אלאפוס (Elafos) ואלפינה (Elafina), שתרגומם איילה וצבי. אחד מבתי המלון עבר עבודות שיקום תוך שמירה מירבית על המאפיינים המקוריים. לאחר מכן, תמשיכו בנסיעה נחמדה לעבר הכפר אמבונה (Embona) השוכן בהרים באחד מהאזורים הפסטורליים ביותר של האי. האזור מפורסם בייצור היין שלו ובמאכלי הכפר הטעימים שלו. יהיה לכם זמן חופשי ליהנות מארוחת צהריים בכפר ולטעום את התוצרת המקומית. בסיום הטיול תבקרו באתר עוצר נשימה לאורך קו החוף המערבי של האי. תסיירו בטירה ימי ביינמית בקריטיניה (Kritinia) וממעלה ההר תוכלו לצפות ב-16 האיים הסמוכים ולהתפעם מקו האופק האינסופי של הים האגאי.

להזמנת סיור מודרך באי רודוס

טרק מרודוס סיטי להר אקרמיטיס

טפסו להר השני בגובהו ברודוס בליווי של מדריך מקצועי. בלו יום נפלא כשאתם חוקרים את הטבע באחד השבילים המוביל לחלק נידח של האי. התפעלו מהנופים המרהיבים המקיפים אתכם כשאתם מגיעים לפסגת ההר. שימו לב – לא מתאים למשפחות שמגיעות אל רודוס עם ילדים קטנים.

להזמנת טיול להר אקרמיטיס מרודוס סיטי

קרוז ברודוס וארוחת ערב בשקיעה

סיימו את יומכם באי רודוס בקרוז בן 3 שעות משעות הצהריים המאוחרות וצפו בשמש השוקעת מעל הים האגאי כשהלילה נופל. הביטו בכוכבים של רודוס עם הילדים כשאתם מתענגים על ארוחה בסגנון בופה הכוללת מטעמים מקומיים.

להזמנת קרוז ברודוס עם ארוחת ערב

רודוס עם ילדים – אטרקציות מומלצות

פארק המים של רודוס בפלירקי

פארק המים של רודוס נקרא Water Park ונמצא בפליראקי, מנהליו טוענים שהוא הגדול ביותר באירופה ואין ספק שהוא עצום ומהווה את אחת האטרקציות המומלצות של רודוס למשפחות עם ילדים. הפארק כולל מגלשות מים לכל הגילאים וגם מבחר של בריכות גלים ומתקני "נהרות עצלים". כמובן, במקום נמצאים מצילים מקצועיים המשגיחים על כל המתקנים ואין סיבה לחששות.

תיירים הלנים באחד המלונות שבעיר רודוס יכולים בד"כ להגיע לפארק המים בהסעה חינם שיוצאת מהמלון במסגרת שירות הסעות מהמלונות אל פארק המים שפועל לאורך כל היום. פארק המים נמצא במרחק נסיעה קצרה מנמל התעופה של רודוס ויש כמה מסעדות טובות, ברים וחנויות במרחק הליכה ממנו.

בית הקולנוע Throne of Helios: ההיסטוריה של רודוס ב- 9D

במהלך החוויה של אחת האטרקציות המיוחדות ברודוס למשפחות, תוכלו ליהנות מסרט תלת-ממד, סאונד, תנועה, גשם, שלג, רוח, אש וריחות. כס המלוכה של הליוס (Throne of Helios), הסרט הראשון שאורכו 20 דקות, מציע מסע נפלא דרך ההיסטוריה והמיתולוגיה של רודוס. הסרט השני, מירוץ רודוס (Rhodes Race) הוא סרט באורך 6 דקות המציג מירוץ מרכבות עם 12 מהאלים של אולימפוס. זהו שילוב ייחודי של מסורת היסטורית וטכנולוגיה ברמה גבוהה, המתרחש בבניין ההיסטורי של בית הקולנוע הישן סט. ג׳ורג׳, בית הקולנוע הראשון מסוגו ברודוס. אדריכלים, מהנדסים, טכנאים אירופאיים וטכנאים מיוון, מעצבי פנים, פסלים ויועצים היסטוריים – חברו יחד כדי ליצור חוויה ייחודית בתשעה ממדים המעשירה את החוויה של אלו הבוחרים לבקר באי וכדי לשדרג את מעמדה של רודוס כיעד תיירותי.

הצופים, לאחר שחגרו את חגורות הבטיחות והרכיבו משקפי תלת-ממד מיוחדים, עוברים לסביבה ריאליסטית של עידן שנשכח מזמן. אפולו, זאוס ואלים יווניים עתיקים אחרים, הקולוסוס של רודוס, אבירי מסדר ההוספיטלרים (מסדר יוחנן הקדוש), צי עותומאני בהנהגת סולימן הראשון ורעידת האדמה שזעזעה את העולם העתיק – הם כולם חלק מהמסע היפה וההרפתקני הזה של ״כס  המלוכה של הליוס״ ב-9D.

קרבות, אסונות, ערים עתיקות ומבני ימי ביניים מרשימים מתעוררים לחיים בצורה שתענג גם את הילדים. במהלך המסע, מרגישים לא רק את הגשם או את זעזועי הרעידות בזמן שהקולוסוס של רודוס מתמוטט מול עיניכם, אלא גם את הרוחו החזקות, את החרבות של האבירים ואת זעקות הקרב. המסע יוליך אתכם דרך היערות העתיקים והאגמים של האי רודוס עם הילדים, בין הנחשים והלטאות המסוכנות של האי, בזמן שאתם מתעוררים מהריחות הנהדרים של הפרחים היפהפיים והעצים המעטרים את האי רודוס.

להזמנת כרטיסים לבית הקולנוע

שבעת המעיינות בקולימפיה (Kolympia)

שבעת המעיינות (Epta Piges) – שבעת המעינות הם מחזה משובב נופש ותחנה שמאוד כדאי לעצור בה בטיול ברודוס עם ילדים, אבל זה איזור לא גדול שיש בו בעיקר את המעיינות, שביל יער קצר וגם טווסים שמרבים לעבור כאן, ואף צבים וסרטנים ששוחים בסביבה. בחודשי הקיץ החמים, הצל הקריר מספק מפלט נעים מהשמש.

בכניסה לאתר, לכו דרך מנהרה שמובילה לסכר ולאגם קטן ב-Epta Piges. שבעת המעיינות הטבעיים הקטנים, שעל שמם נקרא המקום, מלאים במי מעיינות טריים וליד כל אחד יש שלט שעליו שם המעיין. אם אתם מגיעים אל רודוס עם ילדים קטנים שימו לב שהשבילים מסביב למעיינות קשים להליכה, אבל מצד שני, יש מקומות חנייה קרוב לאתר.

ליד האתר יש מסעדה סמוכה עם אוכל טוב ומקום לשבת לנוח לקולם של המים הזורמים.

אטרקציות תיירותיות ברודוס למשפחות

אסקלפיוס (Asklipio) – כפר יבשתי, אתר היסטורי שבו נמצאת כנסייה עתיקה וטירה.

גנאדי (Gennadi ) – עיירה השוכנת כ-64 ק"מ מהעיר העתיקה של רודוס וליד Prasonisi, מושכת גולשים מושבעים. בין רצועות החוף האחרונות ברודוס שיד אדם לא נגעה בהן.

חראקי (Haraki (Charaki)) – כפר דייגים קטן לשעבר השוכן ליד לינדוס. החוף מלא במסעדות מומלצות למשפחות

טירת מונוליתוס (Castle of Monolithos) – אם אתם נשארים ללון בחוף המזרחי של רודוס, סעו לגנאדי (Gennadi). מצפון לכפר, קחו את הכביש החוצה את האי דרך ואטי (Vati) לאפולקיה (Apollakia). אם אתם בקטנוע, סביר שתרגישו את הרוח בנסיעה, אבל הנופים היפהפיים יפצו על זה. אפולקיה לא מאוד מיוחדת אבל יש בה כמה טברנות נחמדות אם בא לכם לעצור להתרעננות. דרומית לכפר יש תחנת דלק שכדאי להשתמש בה אם אתם על קטנוע. המשיכו משם למונוליתוס.

מאחורי הכפר יש אטרקציה של ממש, אחת המיוחדות שבין אטרקציות ברודוס, שאותה תראו מהכביש: טירת מונוליתוס הניצבת על צוק בגובה 240 מטר. אל תשכחו לעלות לאתר עצמו שלא מציע הרבה מבחינת ארכיטקטורה אבל מספק נופים מדהימים של החוף המערבי של רודוס. אם אתם מגיעים אל רודוס עם ילדים קטנים שימו לב שהטיפוס עלול להיות קשה. צפונית-מערבית משם אפשר להבחין בטירת קלקי (Castle of Kalki).

לינדוס (Lindos) – כפר פסטורלי, אתר העתיקות החשובות של אקרופוליס.

לארדוס (Lardos) – קרוב ללינדוס, בכיכר השוק יש מסעדות וחנויות מומלצות לתיירים

תולוס (Theologos  או (Tholos)) – כפר יווני מסורתי ברודוס, מומלץ למשפחות המגיעות אל רודוס עם ילדים ומעוניינות להעניק להם הצצה אל אורח החיים המסורתי בכפרי יוון

טיול ברודוס – עוד אתרים תיירותיים

העיר העתיקה של רודוס (Rhodes Old Town) – הנמל העתיק של רודוס, מעליו ניצב בעבר הפסל העצום של הקולוסוס, הוא אתר שחובה להקדיש לו לפחות יום אחד אם אתם מגיעים אל רודוס עם ילדים. הראו להם היכן ניצבים שרידי הקולוסוס, שתי כפות הרגליים העצומות אשר כל אחת מהן ניצבת בצד אחד של הנמל, ובקשו מהם לדמיין כמה עצום היה הפסל שניצב מעל הנמל.

Cape Prasonisi – קייפ פרסוניסי הוא הקצה הדרומי ביותר של רודוס. זהו חצי אי המחובר ליבשה המרכזית של יוון בשרטון. אם אתם מתכננים טיול ברודוס עם הילדים זוהי בהחלט נקודה מומלצת. אלא אם כן אתם ברכב 4 על 4, לא כדאי לנסות לעבור את השרטון. הוא נהייה הרבה פחות מוצק וקל להיתקע בחול.

פרסוניסי מציע למטייל ברודוס אפשרויות גלישה וחופים בלתי נגועים, מרוחקים מאזורי התיירות המרכזיים. בזמן האחרון אזור החוף הזה מתחיל להתפתח ונבנים בו בתי מלון חדשים ווילות של תושבי רודוס. החוף החולי מ-Gennadi ועד Prasonisi הוא עדיין בין רצועות החוף הבלתי נגועות האחרונות שנשארו באי.

אסקליפיוס (Asklipio) –  בכנסייה הקטנה תמצאו תצוגות מרתקות המציינות את המשכיותה של כת ההילרים מהתקופה העתיקה והתפתחותה לאחיות ומיילדות של היום. במיתולוגיה היוונית, אסקפליוס היה בנו של אל הרפואה, אפולו. ממוקמת פנימה לתוך רודוס מקיוטארי (Kiotari).

טירת קסטלוס (Castle of Kastellos)

טירת מונוליתוס (Castle of Monolithos)

גבעת פילרימוס (Filerimos Hill) – כאן תמצאו שרידים ארכיאולוגיים מימי הביניים, מנזר וכנסייה קטנה. נופים יפים מעל צפון רודוס.

קמירוס (Kamiros) – מעניינת בגלל שרידים ארכיאולוגיים עתיקים

Tsambika Peak

טירת הנסיך (Palace of the Prince Grand Master)

רחוב האבירים (Street of Knights)

חופים ברודוס

יש מבחר גדול של חופי ים ברודוס. אם אתם מגיעים אל רודוס עם ילדים שימו לב שהצד המזרחי של רודוס הוא חוף חולי שמתמשך למרחקים, עם מים שלווים, אבל החופים בצד המערבי של רודוס בעיקר סלעיים וילדים קטנים עלולים למעוד ולהיפצע. משבי רוח מגיעים בעיקר מהמערב והים נוטה להיות סוער במערב רודוס כך שהאזור הזה מתאים יותר לגלישה או קייט סרפינג. בין חופי הים היפים של רודוס ניתן למנות את:

העיר רודוס (Rhodes Town)

לינדוס (Lindos) – עיירת חוף מדהימה ביופייה על המפרץ. מאוד טרנדית וציורית

קליתאה (Kalithea) – ממש צפונית מפלירקי (Faliraki). במקור זה היה אתר ספא איטלקי. מקום מאוד נעים אבל יכול להיות עמוס. כרגע נערכות עבודות בנייה לבנות כאן ספא מודרני שיהיה צמוד לבניינים המקוריים של הספא העתיק. יש כאן מספר חופים נפרדים, שבכל אחד טברנה משלו, מעט דרומה מהספא.

פלירקי (Faliraki.) – חוף חולי ארוך עם שלל טברנות. פלירקי היא עיירת מסיבות לצעירים ויש כאן הרבה מקומות מהם אפשר לשכור אופנועי ים או לארגן פעילויות ספורט ימי אחרות. בקצה הדרומי יש חוף שקט יותר, יותר סלעי, אבל הים רדוד מכדי לשחות בו. אם אתם מגיעים אל רודוס אם ילדים היזהרו – שימו לב שבפלירקי פועל החוף הנודיסטי החוקי היחיד ברודוס, אך יש בו מתקני שירות טובים כמו מיטות שיזוף, שירותים, אוכל ומשקאות.

חוף אפאנדו (Afandou Beach)

חוף קולימביה (Kolymbia Beach)

חוף צמביקה (Tsambika Beach). בקצה הימני של החוף, ליד הסלעים, גם כאן מותר להשתזף בעירום – אם אתם מגיעים אל רודוס עם ילדים היזהרו.

חוף גנאדי (Gennadi Beach) – אזור זה והאזור שליד Prasonisi מושכים הרבה גולשים. כפר הנופש שלו ושקט. חולות בתוליים, בתי מלון וברים לאורך החוף. גנאדי החל להתפתח יחסית לאחרונה. כביש החוף הראשי לאורך החוף מתפתח ויש בו בתי מלון ווילות ששייכות לאנשים החיים ברודוס. ישנם חופים בראשיתיים בלתי נגועים הנמתחים לאורך החוף החולי מגנאדי ועד פרסוניסי. האזור הזה הוא מן המקומות הבלתי נגועים האחרונים שנותרו באי וזו יכולה להיות תחנה מעולה לרחצה בטיול ברודוס עם ילדים.

חוף אגיה מרינה (Agia Marina Beach)

חוף לדיקו (מפרץ אנתוני קווין) (Ladiko Beach (Anthony Quinn Bay)) – מקום מאוד ציורי, בצד אחד של המפרץ יש חוף יחסית קטן. הצד השני סלעי אבל יש משטח מלאכותי שעליו אפשר להשתזף והוא מהווה גישה למים.

מה לעשות ברודוס – המלצות לחופשה עם ילדים

להשתזף

לשחות

צלילת שנורקלינג

צלילה (עם מיכלים, אם אתם מגיעים אל רודוס עם ילדים גדולים מספיק כדי לנסות צלילה זוהי הזדמנות מומלצת לכך)

גלישה וקייטסרפינג בחוף המערבי ובעיקר בקצה הדרומי של רודוס באיזור קייפ פרסוניסי

בתי מלון רבים מציעים פעילויות ספורט שונות

תצפיות על איילים בחלקים ההרריים של רודוס

סיורי טבע שמציעים רוב מפעילי הטיולים התיירותיים

לטפס להר אטבירוס (Mt. Attavyros) – עלייה מאתגרת בת שעתיים שלוש לנקודה הגבוהה ביותר של האי (1215 מ'), לא מתאימה למשפחות אשר מגיעות אל רודוס עם ילדים גדולים (גילאי תיכון ומעלה). כשאתם יוצאים (ברכב) מ-Embonas בכביש המוביל ל-Siana, קחו את אחד מהכבישים החקלאיים מצד שמאל וחפשו מקום לחנות. ברגל, תצטרכו לחצות את אזור גידול הגפנים בכיוון הברור לעין. אין שביל מסומן אבל האבנים לקראת הפסגה צבועות באדום ותוכלו להשתמש בהן כסימן שאתם בכיוון הנכון. העלייה למעלה ההר תלולה ויש בדרך הרבה סלעים גדולים. הירידה בעיקר קשה. יש אפשרות לנסוע ברכב למעלה. הכביש הוא זה שמגיע מהצד הדרומי.

האתרים Kamiros ו- Mt. Profitis Ilias

טיול טרקטורונים בצפון רודוס

התחילו את הסיור עם איסוף ממרכז רודוס ואז פנו עם הטרקטורונים לכיוון הכפר המסורתי קולימביה (Kolimbia), שם תעצרו כדי לטעום את הקפה או התה הראשונים של היום. המשיכו למסלול המלחמה הגרמני-איטלקי ברכב 4 על 4 והתמוגגו מהמידע ההיסטורי העשיר, הסיפורים ההיסטוריים ואורח החיים המקומי, בזמן שאתם עוברים דרך הכפרים הקטנים, המנזרים והכנסיות. תיהנו מהשלווה שמעניקות הדרכים הצדדיות הסוטות מן הכבישים הראשיים, מהצמחייה השופעת והיופי הטבעי של האזור.

המשיכו את היום בטיול ממזרח רודוס למערבה בעודכם מגיעים לכפר המסורתי הקטן קריטיניה (Kritinia). עצרו לארוחת צהריים באחת הטברנות המקומיות שבכיכר הכפר מתחת לעצי המרמות. לאחר שהתרעננתם, המשיכו את הטיול על מסלול אספלט קל בחזרה למלון, זהו יום בלתי נשכח של חופשה ברודוס עם המראות הפנורמיים הטובים ביותר של צפון, מזרח ומערב רודוס, וגם הזדמנויות נפלאות לצילומים שיאפשרו לכם לתפוס את הרגעים המיוחדים, את האירוח הייחודי ואת השירות המקצועי והרגוע. שימו לב שמדובר על טיול טרקטורונים אשר פחות מתאים עבור משפחות אשר מתכננות להגיע אל רודוס עם ילדים קטנים.

להזמנת טיול טרקטורונים ברודוס

הרפתקת ספורט ימי ברודוס – חתירה בעמידה ושנורקלים

גלו את התחושה של עמידה על המים בהרפתקה כיפית של חתירה בעמידה על גלשן המתרחשת סמוך לחוף המזרחי של רודוס. תקבלו שיעור מקדים והזדמנות להתאמן בכפר הקטן סטגנה (Stegna).

אח"כ תשוטו לאורך חוף הצוקים ותזכו לראות את המראות המהממים של אתרים מיוחדים שאליהם אפשר להגיע רק דרך המים. תתפעלו מחיי הים בנקודת האמצע כשיש לכם את האופציה לחקור מערה נסתרת מלאת דגים עם שנורקלים. קיפצו אל תוך המים מהצוקים הגבוהים אם יש לכם אומץ!

לאחר מכן, המשיכו למפרץ מבודד שבו תוכלו ליהנות מארוחה יוונית מסורתית קלה וצאו לטבילה עם ציוד השנורקלינג שלכם. לחלופין, תוכלו לנוח על החוף ולהשתזף לפני שאתם עושים את דרככם חזרה לסטגנה בקצב רגוע. שימו לב שזוהי איננה פעילות מתאימה עבור משפחות שמגיעות אל רודוס עם ילדים מתחת לגיל 14.

להזמנת הרפתקה ברודוס – שייט ושנורקלים

פעילות חתירה בעמידה בחוף המזרחי של רודוס

חקרו את קו החוף של מזרח רודוס על גלשן משוט שעליו עומדים וחותרים. בקרו בחופים מרוחקים וצללו אל המים הצלולים כשמתחשק לכם. אם אתם מגיעים אל רודוס עם ילדים שימו לב שהגיל המינימלי להשתתפות הוא 14. ילדים בין 14-18 חייבים להיות מלווים ע״י מבוגר.

להזמנת פעילות חתירה בעמידה במזרח רודוס

קניות מומלצות בחופשה ברודוס

ספוגי רחצה, חפצי קרמיקה (חפשו מקומות עם השלט Keramik factory לאורך הכבישים), שמן זית, יין – היינות המקומיים מפורסמים וטעימים (למשל CAIR), תכשיטים (יש הרבה חנויות תכשיטים, בעיקר בעיר רודוס (Rhodes Town), מטריות – מטריות מיוחדות מיוצרות ע"י שתי חברות גדולות באי (יש בדיחה ברודוס, שעם יותר מ-300 ימי שמש בשנה, בקושי צריך אותן). גם קונכיות וצדפים צבעוניים הם מזכרת פופולרית בחנויות המזכרות של רודוס, אבל רבים מהם דווקא מיובאים ואין להם שום קשר אותנטי לאי.

אפשר למצוא מותגים ידועים רבים בחנויות התיירים, אבל אלה עלולים להיות זיופים ו/או לא חוקיים (טי-שירטס, מגבות, תיקים וכו').

ביטחון ברודוס

רודוס הוא יעד בטוח באופן כללי. כמה דברים לשים לב אליהם, בעיקר אם אתם מגיעים אל רודוס עם ילדים –

בעיר הקיט פלירקי (Faliraki) אירעו בעבר תקריות שונות שכללו שכרות והתנהגות בוטה, בעיקר בקרב תיירי מסיבות בריטים צעירים שנמשכו לאלכוהול הזול ולכמות הגדולה של מועדוני לילה קטנים. שורה של עבירות מצד התיירים הצעירים האלה נגד המקומיים ותיירים אחרים קיבלה תהודה בינלאומית בקיץ 2003. המעשים נעו מונדליזם ועד מעשי אלימות חמורים. בעקבות זאת, משטרת רודוס הגבירה את נוכחותה בפלירקי והצליחה לנטרל התנהגויות מן הסוג הזה. כיום המשטרה מפעילה מדיניות של 'אפס סובלנות' להתנהגות כזו. כל השתוללות של שיכורים מסתיימת עם לילה במעצר וטיפול חמור מצד קציני המשטרה.

למשפחות עם ילדים קטנים, הזמן הטוב לטיול בפלירקי בפרט וברודוס בכלל הוא בשעות היום ועד 10 בלילה, אז הבליינים הצעירים מתחילים לצאת בהמוניהם.

נהגי מוניות לפעמים יכבו את המונה שלהם וינסו לגבות מכם מחיר מופקע ללא מונה. אל תסכימו לכך ותדרשו הפעלת מונה. כמו כן, שאלו לגבי מחיר ממוצע בכניסה למונית.

טיולים מחוץ לרודוס

הפלגות מרודוס יוצאות כל יום לאיים הדודקאנסיים (Dodecanese Islands) של יוון: סימי (Symi), טילוס (Tilos), חאלקי (Halki), קוס (Kos), לרוס (Leros), קלימנוס (Kalymnos), קסטלוריזו (Kastelorizo) ואיים אחרים)

יש גם מעבורת  קבועה שמפליגה מרודוס למרמריס (Marmaris ) בטורקיה

מידע לתיירים ברודוס

משרד התיירות המקומי של האיים הדודקאנסיים נמצא בעיר רודוס בפינת הרחובות Makariou  ו-Papagou (מול השוק החדש). ☎ +30 2241 410 44335, +30 2241 410 44336

תחבורה ציבורית ברודוס

אוטובוסים ברודוס

כל קווי האוטובוסים הציבוריים יוצאים מהעיר רודוס ומגיעים לכל מקום כמעט ברחבי האי. תחנת האוטובוסים המרכזית בעיר רודוס נמצאת ב Neá Agorá (השוק החדש). האוטובוסים של שתי חברות האוטובוסים ברודוס עוצרים כאן, אבל דלפקי הכרטיסים וכן לוחות הזמנים והמחירים נפרדים זה מזה. הקווים העירוניים בתוך העיר רודוס מופעלים ע"י חברת Roda, אבל פועלים מתחנה מרכזית נפרדת, שנמצאת לאורך טיילת Mandraki sea promenade, מול השוק החדש. אחד הקווים המעניינים עבור תיירים בחופשה ברודוס הוא קו 5 המגיע לאקרופוליס (Achropolis) במחיר של 1 יורו.

אפשר לקנות כרטיסים גם על האוטובוס מהקופאי או ישירות מהנהג. שמרו על הכרטיס עד סוף הנסיעה. מחיר כרטיס אוטובוס ברודוס תלוי ביעד. למשל, נסיעה מהעיר רודוס לפלירקי (Faliraki) עולה 2.20 יורו.

תחנות העצירה של אוטובוסים ברודוס על הכביש מסומנות בשלט, אבל אל תהססו לאותת לנהג שאתם רוצים לרדת. האוטובוסים ברודוס לעיתים קרובות מלאים מאוד אז כדאי לזכור להגיע לקדמת הרכב לפני שאתם רוצים לרדת. לוחות זמנים מופיעים רק  בחלק מתחנות האוטובוסים והרבה פעמים האוטובוסים מאחרים להגיע. כמו כן, קחו בחשבון שיותר מקו אחד עובר ברוב הכפרים ואתרי הנופש והם עוצרים בנקודות שונות. בפליקרי למשל עוברים שלושה קוי אוטובוס, אחד לאורך הרחוב הראשי, אחד במרכז העיר ואחד על טיילת הים. ודאו שהאוטובוס מגיע לתחנה המועדפת, או שתצטרכו ללכת קצת – ואם אתם מגיעים אל רודוס עם ילדים קטנים, הליכה בשעות החום עלולה להיות מתישה.

מוניות ברודוס

המוניות ברודוס הן כחולות כהות עם גגות לבנים. ישנה רשימה של תעריפים מקסימליים של מוניות שאפשר להשיג במשרד התיירות. נסיעה מרודוס לפלירקי, למשל, לא צריכה לעלות יותר מ-13 יורו והסעה משדה התעופה לרודוס מקסימום של 16 יורו. התעריף המינימלי בכל נסיעת מונית ברודוס הוא 4 יורו והמונה מתחיל ב-0.85 יורו. אל תאפשרו לנהג לעולם לוותר על המונה. מוניות ברודוס גובות 0.50-0.60 יורו עבור כל מזוודה.

אפשר גם להזמין מונית דרך הטלפון: ☎ +30 2241 069800 בתוספת של 1.50 יורו. זמן המתנה, אם תבקשו ממונית ברודוס להמיתין לכם ליד יעד ולקחת אתכם חזרה, הוא 7.90 יורו לשעה. בין חצות ל-5 בבוקר תשלמו מחיר כפול למונית. אפשר להזמין מונית מראש כדי להימנע מעיכובים בשעות השיא כמו בסופי השבוע.

תעריפי המוניות בתוך העיר רודוס קבועים. אם עליתם על מונית באחת מתחנות המוניות או עצרתם מונית ברחוב, התעריף לנסיעה בתוך רודוס טאון הוא 5 יורו. בתחנת המוניות המרכזית, בקרבת השוק החדש (Mandraki) יש אנשים שמוודאים שמוניות לא עוזבות חצי ריקות, בעיקר אם אתם נוסעים רחוק יותר. אם אתם משתתפים במונית שיתופית בתוך העיר רודוס התעריף הוא 4 יורו.

נהיגה ברודוס

לא כדאי להביא מכונית לאי רודוס – אם כי זה אפשרי בתיאוריה באמצעות הפלגות במעבורת. אפשר להזמין השכרת רכב ברודוס בשדה התעופה של רודוס או דרך אחד מבתי המלון ובסוכנויות רבות. הסוכנויות המקומיות הן האופציה הטובה ביותר להשכרת רכב באי (ראו בכתבה המלאה על השכרת רכב ברודוס בקישור). השירות שחלק מהן מציעות מצויין – אנשי הצוות יכולים גם לספק לכם טיפים מעולים על טיולים ברודוס שתצטרכו כדי לגלות את כל הפינות היפות ביותר ולבקר באינספור האתרים הארכיאולוגיים והאטרקציות של רודוס. המחירים של השכרת רכב ברודוס, בעיקר בתחילת ובסוף הקיץ, מתחילים ב-20 יורו ליום. רשת כבישי האספלט תאפשר לכם להגיע לכל אזורי האי בקלות. בשנים האחרונות, מערכת הכבישים ברודוס השתפרה מאוד.

רודוס באופנוע

אופנועים וקטנועים הם אלטרנטיבות פופולריות לכלי רכב ברודוס. הנוער המקומי בעיקר משתמש בקטנועים ואלה יביאו אתכם למקומות שלא תוכלו להגיע אליהם ברכב, למשל הרחובות הצרים והמפותלים של העיר רודוס. יתרון נוסף הוא שהם זולים להשכרה – 10-15 יורו ליום הוא התעריף הרגיל. כמובן, אם אתם מתכננים טיול ברודוס עם ילדים אופנועים וקטנועים הם אופציה מאוד בעייתית.

בתחילת יום של נסיעה בקטנוע ברודוס, תמיד ודאו שמיכל הדלק מלא כי אין הרבה תחנות דלק ברודוס והן רחוקות זו מזו. כשאתם שוכרים קטנוע ברודוס, ודאו שהצמיגים במצב טוב ושהבלמים תקינים. אם זה הקטנוע האחרון בחנות, כדאי להיות חשדנים, זה יכול להיות קטנוע בעייתי שזקוק לתיקון רציני.

קסדות אינן חובה ברחובות בתוך יישובי רודוס, אבל יכולים לעצור אתכם על רכיבה על אופנוע בלי קסדה בכבישים הבינעירוניים ברודוס ולקנוס אתכם ב-50 יורו. כדאי לבקש קסדה מהמקום בו אתם משכירים את הקטנוע.

רודוס
דירוג הגולשים 4.5 (4 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל