אטרקציות מומלצות בשטוקהולם

שטוקהולם עם ילדים – אטרקציות מומלצות בבירת שוודיה

שטוקהולם בירת שבדיה היא יעד מעניין מאוד לחופשה משפחתית ונקודת ההתחלה של כל טיול בשבדיה. בכתבה זו אספנו עבורכם מידע מפורט (כולל סרטוני וידאו ואפשרות להזמנות כרטיסים אונליין) על אטרקציות בשטוקהולם – העיר הויקינגית בירקה, מוזיאון אבא, מוזיאון המדע למשפחות טום טיטס, הפלגות בשטוקהולם, אוטובוס התיירים, כרטיס שטוקהולם שיחסוך לכם המון כסף על אטרקציות תיירותיות בשטוקהולם ועוד

שטוקהולם היא הבירה והעיר הגדולה ביותר של שוודיה. חיים בה קרוב לשני מיליון תושבים. העיר הפנימית מורכבת מ-14 איים המחוברים ע"י כ-50 גשרים לאורך אגם מלארן (Lake Mälaren) הזורם אל תוך הים הבלטי המלוח ועובר דרך הארכיפלג של שטוקהולם, שבו כ-24 אלף איים ואיים זעירים. שטוקהולם היא עיר קוסמופוליטית המשלבת בין אדריכלות קלאסית ומודרנית, ועיר עתיקה שובת לב הידועה בשם גמלה סטאן (Gamla Stan). מעל 30% מהעיר בנויה ממעברי מים, ועוד כ-30% הם שטחים ירוקים. שטוקהולם היא לא רק השער לכל טיול בשוודיה או סקנדינביה, היא בפני עצמה יעד פופולרי לנופש ומשפחות רבות מרחבי אירופה מגיעות אל שטוקהולם עם ילדים לחופשה משפחתית

חופשה בשטוקהולם – כתבות נוספות באותו נושא:

טיסות לשטוקהולם – השוואת מחירים וטיפים

שטוקהולם – מלונות מומלצים למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בשטוקהולם – טיפים והשוואת מחירים

eSim וסים לשוודיה

איכות האוויר בשטוקהולם היא הרביעית בטיבה מבין בירות אירופה – אחרי ציריך, קופנהגן ווינה. למרות המיקום הצפוני שלה, הטמפרטורות בשטוקהולם יחסית מתונות לאורך כל השנה. כתוצאה מקו הרוחב הצפוני שלה, יש שינויים עונתיים קיצוניים באורך היום, כאשר באמצע הקיץ, העיר זוכה ל-18 שעות אור, ולכשש שעות אור יום בסוף דצמבר. שטוקהולם נהנית ממוצע של כאלפיים שעות שמש בשנה. הלחות השנתית הממוצעת היא 539 מ"מ, כאשר יולי ואוגוסט מעט יותר רטובים משאר חודשי השנה.

במהלך הקיץ, הטמפרטורה הממוצעת במשך היום יכולה להגיע עד 20-25 מעלות צלזיוס, ולטמפרטורה נמוכה של בין 12-15 מעלות צלזיוס. עם זאת, גלי החום בקיץ תכופים יחסית ולא נדיר לראות טמפטרטורות העולות על 25 מעלות צלזיוס. הסתיו נוטה להיות די קריר והגשמים יחסית תכופים. באוקטובר, ממוצע הטמפרטורות הגבוהות יכול לצנוח עד 10 מעלות צלזיוס. בחודשי החורף, בין דצמבר עד תחילת מרץ, הטמפרטורות היומיות הממוצעות צונחות לבין מינוס 3 ועד 3 מעלות מעל האפס. יש תקופות מתונות יותר במשך השנה, אבל באותה מידה שבדיה זוכה לקרה ולטמפרטורות של 10- מעלות צלזיוס.

ירידת השלגים יכולה להתרחש מסוף נובמבר ועד תחילת אפריל, אבל כמות השלגים משתנה בצורה ניכרת משנה לשנה ובמהלך החורף עצמו. לא סביר בד"כ לראות שלג על האדמה במשך החורף כולו. האביב הוא העונה היבשה ביותר בשנה, כאשר הטמפרטורה הממוצעת בה מגיעה ל-9 מעלות צלזיוס באפריל ו-16 מעלות צלזיוס במאי.

אטרקציות בשטוקהולם – שטוקהולם עם ילדים


מוזיאון אבבא

מוזיאון אבבא בשטוקהולם הוא יותר ממוזיאון רגיל. תמצאו כאן כמובן את התלבושות של חברי הלהקה, את אלבומי הזהב, הפריטים המקוריים והממורביליה. אבל יותר מזה, החוויה כאן מיוחדת כי מבקרים זוכים להזדמנות להרגיש כמו אחד מחברי הלהקה: כאן תוכלו להרים מיקרופון ולעלות על הבמה ב-Polar Studio. אין פלא שמוזיאון אבבא הוא מוזיאון עטור פרסים וחוויה לכל המשפחה!

אם אתם מגיעים אל שטוקהולם עם ילדים חובבי מוזיקה אל תוותרו על ההזדמנות להכיר להם את Abba האייקונית – תפסו פוזת צילום, התבוננו בתלבושות במה, כלים מוזיקליים, אלבומי זהב, פרסים ועוד במוזיאון אבבא האינטראקטיבי. הזדמנות לומר "תודה על המוסיקה" (Thank You for the Music – שם של שיר של להקת הפופ השבדית הידועה).

להזמנת כרטיסים למוזיאון אבבא בשטוקהולם


מוזיאון טום טיטס (Tom Tits Experiment)

כשמדובר על מדע, בד"כ ילדים מרגישים שהם יכולים להבין משהו לעומקו רק אחרי שהם מתנסים בו בעצמם. לכן נוצר "הניסוי של טום טיטס", מרכז מדע אינטראקטיבי בשטוקהולם המיועד לכל המשפחה. באמצעות הכרטיס שניתן לרכוש בקישור תוכלו לדלג על התורים בכניסות – אשר יכולים להיות ארוכים במיוחד בקיץ כאשר הרבה משפחות מגיעות אל שטוקהולם עם ילדים – וזכו לחוויה מעשית שבה תוכלו להתנסות באמצעים טכנולוגיים שונים, פיזיקה, מתמטיקה, גיאוגרפיה, ביולוגיה, אשליות ועוד.

הצטרפו לאחת הסדנאות הסובבות סביב פעילויות בנושאים ספציפיים, או צפו במופע הסבון והבועות היומי. זהו מוזיאון המדע הגדול ביותר של שבדיה!

הלמידה מעולם לא הייתה כיפית יותר מאשר במוזיאון טום טיטס. ביחד עם הילדים תלמדו כאן על פיזיקה, מתמטיקה, טכנולוגיה, גיאוגרפיה, אשליות, ביולוגיה ועוד. הכול כאן על בסיס אינטראקטיבי, עם פעילויות מעניינות כמו  למשל 'מוח בשקית' – בו תיצרו 'מוח' עשוי חומר דמוי סיליקון בצבע אפור ששוקל בין 1.2-1.4 ק"ג, או שליטה באורות מנצנצים המדמים אנרגיה קינטית.

יש כאן אפילו קיר טיפוס דיגיטלי שנועד ללמד מבקרים אודות תהליכי הזיכרון, השמיעה ומהירות התגובתיות. זוהי ללא ספק אחת מטובות האטרקציות בשטוקהולם למשפחות עם ילדים.

להזמנת כרטיסים למוזיאון טום טיטס הכוללים כניסת VIP ללא תור


העיר הוויקינגית בירקה – Birka – The Viking City

אם אתם מגיעים אל שטוקהולם עם ילדים גדולים מספיק כדי להתעניין בשאלות כמו איך היו באמת החיים בשוודיה עבור הלוחמים והסוחרים של תקופת הויקינגים, הזמינו כרטיס בקישור והתלוו למדריך שילמד אתכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על ההיסטוריה של בירקה – העיר הקדומה ביותר של שבדיה. במסגרת הסיור שיוצא משטוקהולם תבקרו בשדות הארכיאולוגיים, בקרו בכפר ובמוזיאון הוויקינגי בירקה וגלו את אתר מורשת העולם המרתק הזה.

בראשית הסיור תעלו על סיפון האונייה הנוחה שלכם המפליגה מגשר Stadhusbron בשטוקהולם והתכוננו לטבול בהיסטוריה של התקופה הוויקינגית.

בירקה (Björkö) הוא אי השוכן במרכזו של אגם מלארן (Lake Mälaren), בערך 30 ק"מ מערבה לשטוקהולם. כאן נמצאת גם העיירה בירקה, המוכרת כעיר העתיקה ביותר של שבדיה. המקום שימש כאחד מן המוקדים המסחריים החשובים ביותר עבור הוויקינגים. המדריך שלכם יספק לכם את כל הפרטים המעניינים בזמן שאתם מטיילים בין החפירות הארכיאולוגיות.

זה המקום שבו הוויקינגים אגרו את שללם ממסעות השוד בעולם: כלי הכסף האיסלאמיים, החרוזים המזרח-אירופאיים, כלי קרמיקה מהמזרח הרחוק, טקסטילים מהממים ביופיים ועוד. כל אלה הם עדות לרשתות המסחר של התקופה ולסחורה שבזזו או החליפו בתמורה למתכות, עורות, קרניים ופרווה.

האי היפהפה הזה הוא אתר מורשת עולם של אונסק"ו. בסיור תלמדו על ההיסטוריה של בירקה, תטיילו בשדות הארכיאולוגיים ותבקרו במוזיאון בירקה. רוצים לדעת איך הרגיש לחבוש את אחד מקסדות הקרניים ולעלות על ספינה למסע הרפתקאות? שיטוט ברחבי הכפר הוויקינגי המשוחזר מצליח להמחיש זאת בצורה טובה.

להזמנת כרטיסים לטיול מאורגן משטוקהולם בכפר הויקינגי בירקה


כרטיס שטוקהולם

תמצו את המקסימום של חופשה בשטוקהולם באמצעות כרטיס התיירים העירוני של שטוקהולם המקיף עשרות אטרקציות בשטוקהולם – הכרטיס התקף למשך 24 שעות מקנה גישה ללא עלות ליותר מ-60 האטרקציות הטובות ביותר בשטוקהולם. אם אתם מתכננים להספיק הרבה אטרקציות בשטוקהולם בזמן קצר חיסכו זמן וכסף ברכישת הכרטיס שמקנה כניסה ללא צורך לעמוד בתורים בקופות במוזיאון Vasa, בארמון המלכותי של שטוקהולם, ובעוד אטרקציות כמו שיט בספינה לארכיפלג האיים של שטוקהולם ועוד.

מלבד זאת, הכרטיס יקנה לכם גישה לרוב האוטובוסים והאוניות מסוג עלה-רד-עלה הפועלים בשטוקהולם – מדובר על תחבורה מיוחדת לתיירים אשר עוברת בין אטרקציות בשטוקהולם במסלול מעגלי כאשר הכרטיס מאפשר נסיעה ללא הגבלה, כך שאפשר לרדת בכל תחנה, לשהות בה כמה זמן שתרצו ואז לעלות על האוטובוס או הספינה הבאים בקו.

בעזרת כרטיס שטוקהולם תהיה לכם גישה  בלתי מוגבלת לאוטובוסים הירוקים ולאוניות הירוקות התיירותיות מסוג עלה-רד-עלה וכן לאוטובוסים התיירותיים האדומים מסוג City Sightseeing Stockholm. אך שימו לב: האוטובוסים האדומים של שטוקהולם ('Stockholm Red Buses) ואוניות התיירות האדומות ('Red Sightseeing' boats) אינם כלולים בכרטיס זה.

יש המון מה לראות בבירת שוודיה ובד"כ לא מספיק זמן לראות את הכול – לכן כרטיס התיירים של שטוקהולם כל כך יעיל. תוכלו לחסוך זמן בהזמנות מקומות לאטרקציות השונות, ותדלגו על התורות הארוכים בהצגה זריזה של הכרטיס ביותר מ-60 אטרקציות בשטוקהולם.

אם אתם מתכננים חופשה בשטוקהולם עם ילדים הכרטיס כולל גישה להמון אטרקציות מומלצות בשטוקהולם בחיסכון כספי משמעותי – בקרו בארמון המלכותי, צאו לסיור בתעלה, והשקיפו על העיר מה-SkyView, או גלו את יערות הגשם הלחים במוזיאון המים Aquaria.

להזמנת כרטיס התיירים של שטוקהולם


שיט בתעלה המלכותית של שטוקהולם

חופשה בשטוקהולם היא הזדמנות לראות את שטוקהולם מהמים, בקרוז הלוקח אתכם להפלגה על פני התעלה המלכותית Royal Djurgården Canal. ההפלגה עוברת סמוך להרבה מאוד אטרקציות בשטוקהולם – חלק מ-57 הגשרים של העיר, ואתרים מפורסמים כמו הארמון המלכותי של שטוקהולם (Grand Palace), תוכלו גם לצלם את קו הרקיע המפורסם של בירת שבדיה בדרככם חזרה לעיר.

הרחק מהמוזיאונים, האטרקציות והרחובות הסואנים, תיחשפו גם לצד הירוק והטבעי יותר של שטוקהולם. הקרוז המגניב הזה בתעלת דיורגרדן (Djurgården canal) יחשוף בפניכם כמה מן האתרים המפורסמים ביותר של העיר, ותזכו לראות אותם מזווית שונה שלא רבים זוכים לה.

האונייה יוצאת ממסוף המעבורות Strömkajen שבמרכז שטוקהולם ושטה דרך תעלת דיורגרדן שנבנתה בשנת 1832. לאורך המסלול תחזו באדריכלות המהודרת של שטוקהולם מזווית חדשה לגמרי, כולל הארמון המלכותי הנחשב לאחד מן הארמונות המפורסמים ביותר בעולם.

ההפלגה היא אטרקציה מומלצת למשפחות המתכננות טיול אל שטוקהולם עם ילדים כך שתוכלו לרכוש על פני הסיפון גם צבעים ונייר לילדים, ותלמדו על תולדות העיר בזמן שאתם שטים להנאתכם. שבו להפסקת קפה שבדית המכונה בפי המקומיים fika ("ריפוי קולקטיבי") עם תה או קפה, לחמניות קינמון ומאפים, וכן משקאות קלים, כריכים, חטיפים או בירה ויין מהבר.  בדרך חזרה לעיר תוכלו לספוג את הנופים הנפלאים של קו הרקיע של שטוקהולם.

להזמנת כרטיסים להפלגה בתעלה המלכותית של שטוקהולם


הפלגה בארכיפלג של שטוקהולם בלווית מדריך

יש עולם שלם של טבע מחוץ למרכז העירוני של שטוקהולם: 3,000 איים, למעשה חופשה בשטוקהולם איננה שלמה בלי הפלגה בין האיים, בעיקר אם אתם מגיעים אל שטוקהולם עם ילדים. הזמינו כרטיס בקישור, עלו על אונייה קלאסית והפליגו לתוך ההיסטוריה והיופי של הארכיפלג של שטוקהולם, שם תראו את הצוקים המחוספסים ואת האיים שופעי הצמחייה, החופים החוליים, המפרצים הרגועים ועוד, בזמן שמדריך תיירים מלווה אתכם ומספק לכם פרטים מעניינים.

בהפלגה לארכיפלג תטיילו באחת משתי הספינות:  M/S Östanå I שנבנתה בשנת 1906 או S/S Stockholm שנבנתה ב-1931. שתיהן נבנו כדי להתמודד עם איתני הטבע של הארכיפלג ושתיהן מאובזרות בקפיטריה שבה תוכלו לרכוש משקאות וחטיפים.

במהלך השייט תלמדו על ההיסטוריה המעניינת של הארכיפלג של שטוקהולם מהמדריך בזמן שאתם נהנים מהטבע השבדי היפהפה. אם אתם מתכננים חופשה בשטוקהולם עם ילדים קטנים, זוהי האלטרנטיבה המושלמת לטיול רגלי, עם כמה הזדמנויות נהדרות לתצלומים.

להזמנת כרטיסים לשייט בארכיפלג של שטוקהולם


אוטובוס התיירים של שטוקהולם בשיטת עלה-רד-עלה

על אוטובוס התיירים פלאיה של שטוקהולם המהממת, מחכים לכם – בלי הטירחה הכרוכה בהתמצאות, תחבורה ואיתור אטרקציות בשטוקהולם. הזמינו כרטיס לאוטובוס התיירים המיוחד (בקישור), הנוסע במסלול מעגלי בין אטרקציות בשטוקהולם, עלו ורדו כאוות נפשכם בכל תחנה שתירצו לאורך המסלול, ללא הגבלה, במשך 24 שעות. המסלול כולל 25 תחנות בין אטרקציות תיירותיות בשטוקהולם, כולל נקודות יציאת הקרוזים (הטרמינלים). בכרטיס תקף גם לאוטובוסים הירוקים מסוג Hop On Hop Off והאוטובוסים האדומים של City Sightseeing Worldwide.

הבירה המדהימה של שבדיה היא המקום בו תמצאו את כדורי הבשר השבדיים המפורסמים, את איקאה וכמה מן הארמונות המרשימים ביותר הקיימים בעולם. באמצעות כרטיס המעבר תוכלו לדחוס בחופשה קצרה בשבדיה כמה שיותר אטרקציות בשטוקהולם, בלי הוצאות גדולות על מוניות או תחבורה ציבורית.

במסלול אוטובוס התיירים תראו את מוזיאון ואסה (Vasa Museum) ותלמדו על ספינת המלחמה ואסה שטבעה בשנת 1628 בהפלגת הבכורה שלה משטוקהולם. תוכלו גם לטייל בארמון המלכותי (Royal Palace) של שוודיה שנבנה במאה ה-18 או ללמוד על התרבות השבדית וההיסטוריה במוזיאון הנורדי.

להזמנת כרטיס לאוטובוס התיירים של שטוקהולם


שיט בין אטרקציות בשטוקהולם בשיטת עלה-רד-עלה

איזו דרך טובה יותר לראות את שטוקהולם עם ילדים מאשר חוויה של שיט על פני המים בין אטרקציות בשטוקהולם כדי לזכות במבט מהמם של שטוקהולם מזווית לגמרי חדשה. אוניות השיט התיירותי הותיקות של שטוקהולם שטות במסלול מעגלי בין אטרקציות בשטוקהולם לסיור מהנה ונוח שבו תוכלו לצפות בעיר מזווית שונה. עם הכרטיס שתוכלו להזמין בקישור (תקף למשך 24 שעות) תוכלו לעלות ולרדת בכל מקום שתרצו, כל היום וגם אל תוך הלילה.

תראו בהפלגה אטרקציות תיירותיות בשטוקהולם כמו מוזיאון ואסה (Vasa Museum), לונה פארק (פארק השעשועים) גרונה לונד (Gröna Lund) ועוד המון אטרקציות בשטוקהולם. אם אתם מתכננים חופשה משפחתית בשטוקהולם עם ילדים קטנים, זו הדרך הכי קלה ומהנה (וללא לחצים מיותרים או הליכות ארוכות ברגל) לראות וליהנות מבירת שבדיה.

עם כרטיס זה בכיסכם ,התקף ל-24 שעות, תהיה לכם גישה לטוב ביותר שיש לשטוקהולם להציע, ותוכלו לעלות ולרדת כאוות נפשכם ובזמנכם החופשי בכל התחנות. מסלול מומלץ בשטוקהולם הוא – תתחילו מהארמון המלכותי (Royal Palace), ומשם תשוטו על פני מוזיאון ואסה, גרונה לונד ועוד המון אטרקציות לאורך המסלול, כולל טרמינל הקרוז Stadsgårdskajen. תוכלו כמובן גם להישאר על הסיפון לכל אורך המסלול ופשוט ליהנות מהשיט עצמו.

להזמנת כרטיסים לשיט בשטוקהולם בירת שבדיה


אוטובוס תיירים ושיט בשטוקהולם בשיטת עלה-רד-עלה (כרטיס משולב)

זהו כרטיס משולב שיכול לחסוך לכם הרבה כסף במהלך חופשה בשטוקהולם – הוא תקף גם על ספינות התיירים, גם על האוטובוסים הירוקים מסוג עלה-רד-עלה וגם על האוטובוסים האדומים של City Sightseeing Worldwide.

בנוסף, בהזמנת הכרטיס תקבלו שוברי הנחה לחנויות, ברים, בתי קפה, מסעדות ואטרקציות שונות בעיר, שיכולות להיות משתלמות במיוחד למשפחות המגיעות אל שטוקהולם עם ילדים ומעוניינות לבקר בהרבה אטרקציות בשטוקהולם בפרק זמן קצר – בקרו בלונה פארק Gröna Lund, מוזיאון סקנסן (Skansen) , Fjällgatan (אתר תצפית, מכונה "המרפסת של שטוקהולם", בניין העירייה, באר הקרח הידוע (Ice Bar), בארמון המלכותי של שבדיה, בעיר העתיקה של שטוקהולם ועוד, והיכנסו למוזיאון אבבא בחינם!

להזמנת כרטיס משולב לתיירים בשטוקהולם


שיט חורף בשטוקהולם Stockholm Winter Boat Tour

ארזו את המעילים החמים ביותר שלכם ואת הכובעים והתרווחו לכם בשיט הספינות החורפי שייקח אתכם להפלגה קלה סביב שטוקהולם. בהפלגה תלמדו על תולדותיה של העיר בזמן שאתם נהנים מהנופים ומאיי Fjäderholmarna מהקומה השנייה. חוששים שיהיה לכם קר? לשם כך יספקו לכם כאן שמיכות חמימות, את הגלוג (Glögg, היין השבדי החם המתובל) וגם קערת מרק!

תיירים רבים חושבים שאין זמן טוב יותר לחופשה בשטוקהולם מאשר החורף. אם אתם מתכננים חופשה משפחתית בשטוקהולם עם ילדים גדולים מספיק, מזג האוויר הקר והשמיים האפורים רק מוסיפים לאווירה הנורדית!

המדריך שלכם ידאג להסביר לכם על כל נקודה ונקודה בעודכם חולפים על פני אטרקציות בשטוקהולם ופונים לעבר איי Fjäderholmarna. הספינה האיתנה שלכם, מסוג שוברת קרח, אולי תצליח לשבור קצת קרח בדרך. הספינה מאובזרת בשטיחים ובשמיכות חמות שניתן להתכרבל מתחתן בקומה העליונה, ואם תהיו רעבים תוכלו ליהנות ממרק אפונה שבדי מסורתי או מרק עגבניות שיחמם לכם את הקרביים.

להזמנת כרטיסים לקרוז בשטוקהולם בחורף

שטוקהולם - אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 5 (3 הצבעות)
Sending

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל