Spain

ספרד עם ילדים – הכל על טיול משפחות לספרד

טיול משפחות לספרד – המדריך המלא: כל מה שכדאי לדעת לפני תיכנון טיול אל ספרד עם ילדים – מידע שימושי להורים על ספרד, יעדים תיירותיים מומלצים, מסלולים מומלצים לטיול משפחות לספרד, אטרקציות לילדים בספרד, טיפים על פסטיבלים בספרד, פעילויות נופש מומלצות לחופשה משפחתית בספרד, סרטוני וידאו מיעדים תיירותיים בספרד, ועוד

הזמנת דילים למדריד | הזמנת דילים לברצלונה | הזמנת טיולים מאורגנים לספרד

ספרד Spain (בספרדית: אספנייה) היא מדינה מגוונת באירופה, החולקת את חצי האי האיברי עם פורטוגל בקצה המערבי של הים התיכון. זוהי המדינה השלישית בעולם במספר אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו, אחרי איטליה וסין. בין מדינות אירופה ספרד נחשבת למדינה אקזוטית ויעד תיירותי מוביל בזכות תושביה הידידותיים, סגנון החיים הרגוע, המטבח, חיי הלילה התוססים, הפולקלור והחגיגות שלה. האטרקציות הרבות בספרד הפכו אותה ליעד נחשק עבור משפחות ישראליות רבות המתכננות טיול משפחות לספרד עם ילדים כדי ליהנות מחופים נהדרים, חיי לילה כיפיים, והרבה אזורי תרבות וערים היסטוריות – ספרד היא יעד נהדר לכל סוג של טיול או חופשה, החל מירח דבש דרך טיול חברים צעירים, חופשה משפחתית בספרד עם ילדים או טיול מאורגן בספרד

שימו לב: אם אתם מתכננים טיול משפחות לספרד עם ילדים ושוקלים השכרת רכב, ליחצו על הקישור למנוע השוואת המחירים המתעדכן בכל המחירים מכל חברת השכרת רכב בספרד ויחסוך לכם מאות שקלים בהזמנת השכרת רכב בספרד

לפני הזמנת טיסה לספרד כדאי להקדיש כמה דקות למדריך המיוחד הכולל טיפים ומנוע חיפוש מיוחד לאיתור טיסות זולות לספרד, השוואת תנאים בחברות תעופה ומידע למטייל על טיסות לספרד

טיפ חשוב לתיכנון טיול בספרד הוא לקחת בחשבון את האפשרות לטוס בתוך ספרד בטיסות פנימיות, הן זולות ונוחות ומאפשרות לראות כמה יעדים בספרד באותו טיול. השתמשו בקישור להזמנת טיסות פנים בספרד

לפני שאתם מזמינים כרטיסים לתחבורה ציבורית בספרד, מומלץ להכיר את אמצעי התחבורה בספרד, החל מרכבות ומעבורות ועד להשכרת רכב, ואת הדרכים הכי טובות להזמין כרטיסים. לשם כך, אתם מוזמנים לקרוא את המדריך על תחבורה בספרד.

עוד פרט חשוב בתכנון חופשה בספרד הוא התקשורת בספרד, כך שיאפשר לכם להישאר מחוברים לרשת, לקבל ולהוציא שיחות, ובאופן כללי להשתמש בטלפון הנייד, כמו שאתם רגילים. לשם כך, אתם מוזמנים לקרוא את המדריך לרכישת סים ו-e-sim לספרד

כרטיסים לקבוצההכדורגל של ברצלונה

בין המקומות הרבים ששווה לבקר בהם בטיול אל ספרד עם ילדים (או בלי)  ניתן למנות את הבירה המשגשגת של ספרד, מדריד, את עיר החוף התוססת ברצלונה, את אירוע ריצת השוורים המפורסמת של פמפלונה, ערים אנדלוסיות גדולות עם  ארכיטקטורה מוסלמית, כמו סביליה, גרנדה וקורדובה, דרך סנטיאגו ועד לקבוצות האיים שבשליטת ספרד – האיים הקנריים והאיים הבלאריים.

ספרד היא מדינה עם מגוון גיאוגרפי ותרבותי גדול, שיכול להפתיע מאוד גם תיירים שכבר ביקרו במדריד וברצלונה, והיא יעד מצויין לא רק לחופשות משפחתיות – אלא גם לטיול משפחות בספרד עם ילדים. יש בה הכול, ממרחבים ירוקים שופעים והרים מושלגים ועד לביצות ואפילו מדבריות גדולות בדרום מזרח.

בעוד עונת השיא של התיירות בספרד היא הקיץ בזכות חופי הים, כדאי לאלו שרוצים להימנע מהצפיפות והמחירים הגבוהים של הטיסות ובתי המלון בעונת התיירות,  לתכנן טיול משפחות לספרד בחורף כיוון שאז אטרקציות כגון האלהמברה בגרנדה (Alhambra, Granada) ולה גראן מסקיטה (La Gran Mezquita, Cordoba) בקורדובה לא יהיו עמוסות כ"כ במטיילים כמו בקיץ, ומזג האוויר נעים יחסית לאירופה.

ספרד עם ילדים – מידע שימושי והמלצות לטיול משפחות לספרד

ספרד היא מדינה מערבית ומודרנית שמתאימה לטיול עם ילדים בכל גיל. הספרדים חמים ולבביים וילדים מתקבלים בברכה בכל מקום. תינוקות ופעוטות, במיוחד, יהיו מרכז תשומת הלב עבור כל נותן שירות שתפגשו בספרד, מהמלצרים לנהגי המוניות. מהר מאוד תשימו לב לכך שבספרד לא נדיר לראות ילדים ברחובות ובמקומות הבילוי גם ב- 10 או 11 בלילה – אם אתם מגיעים אל ספרד עם ילדים אל תחששו לשנות את השגרה הרגילה שלכם, ילדים קטנים נשארים ערים עד מאוחר בספרד, במיוחד בקיץ. אל תחששו לנהוג כך גם אתם במהלך טיול משפחות לספרד.

פתרונות לינה מתאימים לטיול משפחות בספרד

אם אתם מתכננים טיול משפחות לספרד באופן עצמאי, מציאת מקומות לינה מתאימים בספרד עם ילדים לא צריכה להוות בעיה, כיוון שה'הוסטאלס' או ה'פנסיונס', המלוניות המשפחתיות הזולות יחסית הנפוצות ברחבי ספרד, בדרך כלל מציעים חדרים משפחתיים עם 3 או 4 מיטות. שימו לב שרבים ממקומות הלינה הזולים יותר, כמו דירות airbnb בעיירות ובערים, ממוקמים בקומות עליונות של בניינים, לרוב ללא מעלית. כדאי לציין גם שלחלק מה'פנסיונס' בסגנון הישן אין מערכות חימום – והחורף בספרד יכול להיות קר מאוד, בייחוד באיזורים ההרריים.

אם אתם מגיעים אל ספרד עם ילדים קטנים ומעוניינים לקבל לחדר עריסה לתינוק או שירותי בייביסיטר, לרוב תצטרכו לחפש מלון מסודר יותר במחיר יקר יותר – וגם ברוב המלונות בספרד, אפילו מלונות יוקרה, לא תמיד יש שירותים כאלה המותאמים לטיולי משפחות לספרד עם ילדים, אז תמיד בדקו מראש או הסתייעו ברשימות של אתר familytour למלונות מומלצים למשפחות

אירוח בשירות עצמי הוא האופצייה הגמישה ביותר, ובד"כ גם הזולה ביותר לטיול משפחות בספרד; בוודאי אם אתם מתכננים להגיע אל ספרד עם ילדים רבים (יותר משני ילדים). גם בערים הגדולות, קל להשכיר דירה עם מטבח לפי לילה או שבוע, ולחיות כמו הספרדים עם המשפחה שלכם.

חופשות משפחתיות בספרד עם ילדים

יש בספרד מלונות רבים או כפרי נופש בסגנון קלאבים המציעים שירותים ייחודיים שיכולים מאוד לסייע לחופשה בספרד עם ילדים – החל משירותי בייביסיטר, דרך משחקיות לילדים, ועד פעילויות ספורט ובידור לילדים בהשגחת צוות מדריכים. אבל שימו לב שבד"כ מקומות כאלו יכולים להיות מתאימים אם אתם מגיעים אל ספרד עם ילדים ומתכננים חופשה רגועה ביעד תיירותי ספציפי (כמו הקלאבים של קוסטה בראווה למשל), אך סביר להניח שלא תראו הרבה מספרד בחופשות האלו המותאמות למשפחות עם ילדים.

אם אתם מעוניינים לתכנן טיול משפחות לספרד בגישה יותר דינמית, לשכור רכב ולראות באמת חלקים גדולים מספרד, ואתם מוגבלים בתקציב, תצטרכו בד"כ להתפשר על מקומות אירוח שלא מציעים את כל השירותים והפינוקים למשפחות עם ילדים.

שתי הערים המומלצות ביותר לחופשה משפחתית בספרד עם ילדים הן מדריד וברצלונה, בכל אחת מהן יש המון אטרקציות לילדים. בכלל, בספרד יש שלל פעילויות פנאי ופארקי שעשועים שונים שמיועדים במיוחד לילדים, הידוע מביניהם הוא פארק השעשועים פורט אבנטורה Port Aventura בעיר סאלו Salou בספרד.

קו החוף הספרדי הארוך מתאפיין בכך שיש בו גם הרבה פארקי מים פופולריים, כל אחד מהם מתאים לבילוי יום הירגעות עם הילדים במהלך טיול משפחות לספרד.

רכבות, סיורים לאתרי תיירות, אטרקציות, מוזיאונים, גלריות ואתרי תיירות ברחבי ספרד בד"כ מציעים הנחות או כניסה ללא תשלום לילדים (בדרך כלל הכניסה היא חינם לילדים מתחת לגיל 4, ובחלק מהמקומות כניסה חינם לילדים מתחת לגיל 7).

מוצרים לילדים בספרד

אפשר למצוא בקלות את כל הדרוש לכם בטיול משפחות לספרד עם ילדים – החל מתחליפי חלב ומזון לתינוקות, דרך טיטולים, מוצצים וכדומה – כל אלו זמינים באופן נרחב בבתי מרקחת ובסופרמרקטים, אבל לא תמיד מדובר באותם מוצרים שאתם מכירים מישראל. מזון אורגני לתינוקות, לדוגמה, קשה למצוא מחוץ לחנויות הנוצצות של מדריד וברצלונה, ורוב המזון לתינוקות שנמכר בספרד מכיל כמויות קטנות של סוכר ומלח, שלא תמיד התינוקות הישראלים רגילים אליהם.

למרבה הפלא לא בכל החלקים של ספרד ניתן למצוא חלב טרי רגיל, הספרדים רגילים משום מה לשתות חלב עמיד שהוא יותר נפוץ מאשר חלב טרי. אם אתם מתכננים להגיע אל ספרד עם ילדים שיש להם רגישויות מזון או אלרגיות וזקוקים למזון ספציפי כמו תחליף חלב מסויים, כדאי להביא את המוצר אתכם או לבדוק עם היצרן (או באינטרנט) לגבי זמינות המוצר בספרד או מותגים מקבילים שיכולים להתאים לצרכי ילדיכם. זכרו רק שחברות התעופה השונות מגבילות כיום הטסה של נוזלים בתיק היד איתו עולים למטוס.

אם אתם מעוניינים לנצל טיול משפחות לספרד כדי לקנות קצת ביגוד אופנתי לילדים, המותגים המובילים בספרד באופנת ילדים הם פרנטל (prenatal.es) וצ'יקו (chicco.es) , לשניהם חנויות ברוב העיירות והערים בספרד. תמיד תוכלו למצוא משהו מתאים גם בחנות הכלבו המקומית אל קורטה אינגלס El Corte Inglés  שתמיד יש סניף שלה בכל פינה וספרד.

אחד הדברים המרגיזים בטיול אל ספרד עם ילדים, הוא שלמרות שספרד היא ארץ מאוד מפותחת ותיירותית ובד"כ כאשר מדובר על טיול משפחות לספרד באופן טיבעי אוכלים הרבה במסעדות בספרד עם הילדים, קשה למצוא ברוב המסעדות בספרד כיסאות לילדים או תפריטי ילדים מיוחדים עם מנות לילדים שמוכרות מהמטבח הבינלאומי. בד"כ אפשר למצוא מסעדות כאלו המתאימות לתיירים באתרי הנופש בחופים ובאיים. גם פינות החתלה הן דבר נדיר יחסית בספרד – אפשר למצוא כאלו בעיקר בחנויות הכלבו ומרכזי הקניות. לעומת זאת מאוד מקובל בספרד לבקש במסעדות או בתי קפה לחמם לתינוק את בקבוק החלב ורובם יעשו זאת בשמחה.

ספרד עם תינוק – מידע חשוב

רוב המוסדות בספרד, החל ממסעדות ועד למוזיאונים, ידידותיים יחסית למשפחות עם תינוקות, ויקבלו אתכם בברכה עם ילדים ותינוקות.  במוזיאונים רבים, לדוגמה, מקובל שבמלתחות ישמחו לשמור לכם על עגלת התינוק בזמן שתיצאו לסיור במוזיאון עם הילדים. (במלתחות במסעדות היוקרה הדבר איננו מקובל כ"כ).

הנקה בציבור בספרד היא לא דבר נפוץ למרות שזה לא נחשב לבעייתי בערים הגדולות או ברוב האתרים התיירותיים (למעט כנסיות או מסגדים ואתרי דת שונים). אבל כאשר יוצאים מהערים הגדולות או אתרי התיירות שבהם האווירה בד"כ ליברלית, ספרד הכפרית יכולה להיות מאוד דתית ומסורתית ובית הקפה מקומי בכפר קטן הוא אולי לא המקום לחלוץ בו שד בפומבי ולהניק.

בעיה משמעותית שכדאי לקחת בחשבון בתיכנון טיול משפחות לספרד עם ילדים קטנים היא הרעש. ספרד היא מדינה קולנית, ואם אתם מגיעים אל ספרד עם ילדים שישנים צהריים קחו בחשבון שכל דבר יכול לקרות מתחת לחלון המלון שלכם – ממסיבות, דרך נפצים וזיקוקים של ילדים ועד פטישי אוויר ואינספור טוסטוסים מרעישים. הרעש הוא לא סיבה טובה מספיק לוותר על טיול משפחות לספרד אך אם אתם מחפשים שקט כדאי לבדוק בקפידה את מיקום מקום הלינה שתזמינו בספרד ולבדוק האם יש בסביבה ברים, מועדוני לילה וכדומה.

אזורים בספרד

ספרד מחולקת לאזורים אוטונומיים המכונים 'אוטונומייס', ושתי ערים עצמאיות. חלק מה'אוטונומייס' – במיוחד אלו שיש להם שפות רשמיות אחרות לצד ספרדית – הם אזורים עם מסורת היסטורית מיוחדת משלהם. אלו כוללים את ארץ הבסקים או האוסקדי (בסקים), גליסיה (Galician), קטאלוניה (Catalunya), אזור ולנסיה (Comunitat Valenciana), והאיים הבלאריים או Illes Balears, וגם את אנדלוסיה. האיים הקנריים נמצאים בקרבת קו החוף של מרוקו, וגיאוגרפית הם חלק מאפריקה – כמו גם שתי הערים העצמאיות סאוטה ומלייה.

למטיילים בחלקים אלו של ספרד מומלץ ללמוד קצת יותר לעומק על התרבות והשפה הייחודיים לאיזור ולכבד את ההיסטוריה והגאווה המקומית של התושבים המקומיים והיייחודיות שלהם.

ניתן לחלק את החלקים הרבים של ספרד לאיזורים הבאים:

ספרד הצפון מערבית – (גליסיה Galicia , אסטוריס Asturias, קנטבריה Cantabria)

צפון ספרד – (ארץ הבסקים, נווארה Navarre, לה ריוחה La Rioja)

צפון-מזרח ספרד  – (קטלוניה Catalonia, ארגון Aragon )

מרכז ספרד – (מדריד, קסטיליה-לה מנצ'ה Castile-La Mancha , קסטיליה ולאון Castile-Leon , אקסטרמדורה Extremadura)

מזרח ספרד (מורסיה Murcia , ולנסיה Valencia )

אנדלוסיה Andalusia

האיים הבלאריים  Balearic Islands

האיים הקנריים  Canary Islands

ערים אוטונומיות (סאוטה Ceuta , מלייה Melilla)

ערים בספרד 

בספרד יש מאות ערים מעניינות שבכל אחת מהן אפשר להעביר חופשה משפחתית מוצלחת, או לבלות כמה ימים במסגרת טיול משפחות אל ספרד עם ילדים – עשר הערים הפופולריות ביותר לטיול משפחות לספרד:

מדריד Madrid – הבירה התוססת של ספרד, עם מוזיאונים פנטסטיים, ארכיטקטורה מעניינת, אוכל נהדר וחיי לילה.

ברצלונה Barcelona – העיר השנייה בגודלה של ספרד, מלאה בבניינים מודרניסטים וחיי תרבות תוססים, מועדוני לילה וחופים. אחד היעדים הפופולרים, בעיקר בקרב ישראלים, לטיול משפחות לספרד עם ילדים.

מאלגה malaga – בירת חבל קוסטה דל סול העשיר בחופי ים ושמש ועיר הולדתו של פיקאסו, מציעה מיגוון של אטרקציות משפחתיות ותרבותיות לחופשה

קדיס Cadiz – העיר העתיקה ביותר באירופה המערבית עם כמעט 4000 שנה של היסטוריה, וקרנבל מפורסם הנחגג מדי שנה.

קורדובה Cordoba – עיר עם מסורת היסטורית עשירה, בה נמצא המסגד הגדול ('מסקיטה') של קורדובה נחשב לאחד מהבניינים המדהימים בעולם.

סביליה Seville – עיר יפה ועשירה בצמחייה ירוקה, בה נמצאת הקתדרלה השלישית בגודלה בעולם.

ולנסיה Valencia – עיר תוססת והיסטורית בה הומצאה הפאייה, אחד המאכלים הספרדיים הידועים ביותר. בולנסיה יש גם חוף ים נחמד מאוד.

בילבאו Bilbao – עיר תעשייתית חשובה בספרד, בה נמצא גם מוזיאון גוגנהיים.

אלמריה Almeria – העיר בה נמצאים חופי הים הטובים ביותר בספרד, ומסורת קולינרית עשירה שיצרה מבחר נהדר של טאפאס.

גרנדה Granada – עיר מדהימה בדרום ספרד, מוקפת בהרים המושלגים של הסיירה נבאדה (Sierra Nevada), בה נמצא ארמון אלהמברה הידוע ברחבי העולם.

זרגוזה Zaragoza – העיר החמישית בגודלה בספרד, בה נערך ה'World Expo' ב-2008.

אטרקציות תיירותיות בספרד

Costa Blanca קוסטה בלנקה – 200 ק"מ של רצועת חוף ים עם חול לבן צחור, המורכבת מהרבה חופים וכפרים קטנים.

קוסטה ברווה Costa Brava – חוף ים סלעי עם אתרי נופש רבים.

קוסטה דל סול Costa del Sol – החוף השמשי של דרום ספרד.

איביזה Ibiza – אחד מהאיים הבלאריים השייכים לספרד, נחשב לאחד המקומות המבוקשים ביותר בעולם למועדונים, רייבים ודיג'יים.

לה ריוחה La Rioja – ידועה בשל יין ריוחה ועקבות דינוזאורים מאובנים.

מיורקה Mallorca – האי הגדול ביותר מבין האיים הבלאריים, מלא בחופים מדהימים וחיי לילה נהדרים.

סיירה נבדה Sierra Nevada – שרשרת ההרים הגבוהים ביותר בחצי האי האיברי, מקום נהדר לטראקים וגם לחופשות סקי.

טנריף Tenerife – אחד מקבוצת האיים הקנריים ובו יערות שופעים, עולם חי וצומח אקזוטי, מדבריות, הרים, הרי געש, נופים יפהפיים וחופים מרהיבים.

המלצות לטיול משפחות – ספרד עם ילדים

חופי הים הטובים ביותר בספרד הם חופי הים התיכון ובאיים הקנריים. לטיול משפחות הממוקד יותר בנופים וטראקים רגליים, בעיקר לטיול אל ספרד עם ילדים גדולים יותר – שיקלו מסלול המתמקד – פרט לערים כמו מדריד וברצלונה – גם בהרים של סיירה נבדה בדרום, קורדיירה (Cordillera) המרכזית וההרים הפירנאים (Pyreneese) הצפוניים, המקומות הטובים ביותר לטיולים רגליים בספרד.

אם אתם שוקלים טיול משפחות לספרד הכולל השכרת רכב ונסיעה במסלול טיול ידוע ומוגדר, כדאי ללמוד יותר על שני מסלולי הטיול הקלאסיים של ספרד, המתאימים כמובן גם לטיול משפחות בספרד עם ילדים – מסלול ויה דה לה פלטה Via de la Plata Route – מסלול היסטורי של 800 ק"מ מגיחון לסביליה, ומסלול נוסף בשם דרך סנטיאגו Camino de Santiago –  ("דרך השליח יעקב") נתיבי עלייה לרגל בהם עלו נוצרים לרגל, במשך למעלה מאלף שנים, לקברו של השליח יעקב בן זַבדַי (הקרוי סנט ג'יימס, סן ז'ק או סנטיאגו בשפות אחרות). הקבר נמצא, לפי המסורת הקתולית, בעיר סנטיאגו דה קומפוסטלה שבמחוז גליסיה בצפון-מערב ספרד.

פעילויות נופש מומלצות – טיול משפחות לספרד

וייאס ורדס – הדרכים הירוקות, שידועות גם כוייאס ורדס (Vias Verdes) בספרדית, הן מסילות רכבת ישנות ששופצו ושוחזרו במטרה לשמש כשבילי טיולים להולכי רגל ורוכבי אופניים ברחבי ספרד.  הן דרך מדהימה לגלות את ספרד שיכולה להפוך טיול משפחות לספרד למיוחד מאוד. קל להגיע אליהן, וזוהי פעילות נהדרת לכל הגילאים ולכל רמות הפעילות הגופנית – אם אתם מגיעים אל ספרד עם ילדים קטנים, אפשר לעשות מסלולים נבחרים ברגל, ואם אתם מתכננים טיול משפחות לספרד עם ילדים גדולים יותר אפשר לעשות לאורכן טיול אופניים. יש 1,800 ק"מ של וייאס ורדס בכל רחבי ספרד. ניתן להגיע בקלות לוייאס ורדס ברכבת.

טיול רכיבה על אופניים מהפירנאים לחוף הים התיכון –  זהו אחד המסלולים הפופולריים ביותר לטיול משפחות בספרד על הוייאס ורדס, טיול של סוף שבוע ברכיבה על אופניים (138 ק"מ). זוהי חוויה שמשלבת טיול משפחתי בטבע עם ספורט, ובה 2 נופים מנוגדים: הפירנאים ההרריים וקוסטה ברווה (Costa Brava), חוף הים הים תיכוני של ספרד. זהו מסלול לטיול בספרד שמתרחק קצת מיעדי התיירות הרגילים והצפויים לתיכנון חופשה משפחתית בספרד עם ילדים ועובר בספרד האותנטית, במקומות שבד"כ אין בהם תיירים וזרים, ומציע שילוב בין אוכל קטלוני טעים מפנים הארץ בתחילת הטיול לשחייה בים התיכון ועם אוכל ים תיכוני בסופו.

הטיול מתחיל בפירנאים ומסתיים בחופים של קוסטה ברווה. עד לעיירה חירונה, הנופים הם הרריים, ירוקים, רטובים וניתן להרגיש טבע אמתי. תחצו כפרים קטנים ונהרות. לאחר חירונה, העיירות נהפכות לגדולות יותר וישנם חלקים שנראים יותר תעשייתיים. אך ככל שמתקרבים לסוף, בסנט פליו דה גישולס, הנוף הופך להיות יותר ים תיכוני ומתחילים להריח את עצי האורן וגם את הים. החלק הקשה ביותר בטיול הוא הטיפוס ל – Coll of Santigosa (הגבעה של סאנטיגוסה), שלא מתאים לילדים קטנים. לאורך הדרך יש הזדמנויות רבות ללון בבתים כפריים ולחוות באמת את המחייה המקומית.

טיפוס הרים ב: לוס מאיוס Los Mallos (אראגון), וסיוראנה Siurana (ליד ברצלונה)

רפטינג מים לבנים ב: קמפו Campo , מורייו דה גלאגו Murillo de Gallego (אראגון) .

טיולים רגליים וטראקים – בגליסיה יש אתרים רבים לטראקים מתאימים למשפחות בספרד.

סקי בספרד  – ישנם אתרי נופש רבים לסקי במדרון בספרד, בעיקר בצפון ספרד.

צלילה – נסו את קוסטה ברווה, רצועת החוף היפה של ספרד ובה אתרי הצלילה הטובים של ספרד היבשתית (האיים הקנאריים הנמצאים בשליטת ספרד מציעים אפשרויות צלילה טובות בהרבה)

פסטיבלים בספרד

בספרד יש פסטיבלים רבים ששווה לבקר בהם:

סן פרמין San Fermines – אירוע ידוע בכל העולם בו משחררים שוורים ברחובות עיירה קטנה בשם פמפלונה בספרד ואלפי תושבים ותיירים בורחים מהם ברחובות העיר כשהם מנסים לא להירמס או להינגח (ולעיתים לא מצליחים). מתרחש כל יולי בפמפלונה, נווארה. אם אתם מגיעים אל ספרד עם ילדים קטנים אולי כדאי לוותר על החוויה המיוחדת בגלל הדוחק הרב ומאחר וכל שנה נפצעים בה מספר אנשים – גם אם אתם נשארים מאחורי גדרות העץ או צופים ממרפסת, לא תירצו לערבב טיול משפחות לספרד עם מראות קשים של פציעות לנגד עיניהם של ילדיכם.

פרייה דה אבריל Feria de Abril- (בעיר סביליה באפריל/מאי) – היריד הטוב ביותר בכל חצי האי האיברי שמושך אלפי אנשים מכל רחבי העולם. אם אתם אוהבים פולקלור, פלמנקו, ריקודים ושתייה, זה המקום בשבילכם.

סמנה סנטה של סביליה ומלגה (חג הפסחא) –  מיום ראשון של הדקלים עד יום ראשון של הפסחא. במהלך השבוע הזה יש הרבה תהלוכות צבעוניות. השבוע הקדוש (שבוע הפסחא) – הכי טוב בסביליה ובשאר אנדלוסיה; מעניין גם בואיאדוליד (תהלוכות שקטות) ובזרגוזה (שם במהלך התהלוכות מנגנים במאות תופים). שווה לראות.

יום סנט ג'ורדי Dia de Sant Jordi – פסטיבל שחייבים לראות בקטלוניה – ב23 באפריל ברצלונה מעוטרת בורדים בכל מקום, וניתן למצוא דוכני ספרים ברמבלה. יש גם חתימות על ספרים, הופעות ואנימציות מגוונות.

פאיאס Fallas – הפסטיבל של ולנסיה במרץ – שריפת הפאיאס זה משהו שחובה לראות.

קורדובה במאי Córdoba en Mayo –  חודש נהדר של פסטיבלים בו מומלץ לבקר בעיר הדרומית .

לאס קרוסס Las Cruces – (השבוע הראשון של מאי) – צלבים גדולים שעשויים מפרחים מעטרים כיכרות ציבוריים במרכז העיר, שם גם תמצאו בערב מוזיקה ושתייה והרבה אנשים נהנים!

פסטיבל הפאטיו Festival de Patios – אחת החוויותת התרבותיות המעניינות ביותר של ספרד עם ילדים (או בלי) – שבועיים בהם חלק מהספרדים פותחים את דלתות הבית שלהם כדי להראות את הפטיו הישן שלהם כשהוא מלא בפרחים.

ארדה לוכוס Arde Lucus –  הפסטיבל הרומאי הגדול באירופה, הכול בתוך העיר מוקפת החומה לוגו, המוכרת כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. סוף השבוע האחרון ביוני.

לה טומטינה La Tomatina – מלחמת עגבניות ענקית בבוניול (Bunol), בה כל תושבי הכפר ותיירים רבים זורקים זה על זה עגבניות רכות – אירוע שיא של טיול משפחות לספרד

חגיגות סן איסידרו Fiesta De San Isidro –  חגיגת הקדוש המגן של מדריד. ה15 במאי במדריד.

הקרנבל – הכי טוב בסנטה קרוז דה טנריפה (Santa Cruz De Tenerife), לאס פאלמס דה גראן קנריה (Las Palmas de Gran Canaria) וקאדיס.

טעימות יין במונטייה מורילס Cata del Vino Montilla-Moriles – טעימות יין נהדרות באוהל גדול במרכז העיר מונטייה מורילס במשך שבוע אחד במאי.

יריד אוגוסט במלגה Malaga August Fair – ריקודי פלמנקו, שתיית שרי ומלחמות שוורים.

Cabalgata De Los Reyes Magos (מצעד שלושת האנשים החכמים) – בערב ההתגלות, ה-5 בינואר, ערב לפני שהילדים הספרדים מקבלים את מתנות חג המולד שלהם, יש גשם של ממתקים וצעצועים בכל עיירה ועיר.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי של סן סבסטיאן San Sebastian – מתרחש בכל שנה בסן סבסטיאן, עיר נהדרת בארץ הבסקים, לקראת סוף ספטמבר.

Moros y Cristianos (המורים והנוצרים, בדרך כלל בדרום מזרח ספרד בתקופת האביב) – תהלוכות ו"קרבות" מדומים, לזיכרון הקרבות של ימי הביניים.

85 פסטיבלים שונים בגליסיה, "בירת הפסטיבלים" של ספרד, במהלך השנה, בנושאים שונים – מיין ועד לסוסי פרא.

בערב השנה החדשה הנוצרית, בספרד יש מסורת: לאכול ענבים עם הספירה לאחור לשנה החדשה, ענב אחד לכל אחת מ-12 השניות האחרונות לפני חצות. לשם כך, חבילות קטנות ושוות של ענבים (בדיוק 12 ענבים בכל חבילה)  נמכרות בסופר-מרקטים לפני השנה החדשה.

ערים היסטוריות ואתרי מורשת בספרד

אם אתם מגיעים אל ספרד עם ילדים ומעוניינים ללמד את ילדיכם מעט היסטוריה, כדאי להסביר להם כיצד לאורך ההיסטוריה היתה ספרד צומת דרכים חשובה: בין צפון אפריקה ואירופה, בין הים התיכון והאטלנטי, ולאחר גילוי אמריקה, בין אירופה ואמריקה. לאורך ימי הביניים היתה ספרד אימפריה חשוב ששלטה בטריטוריות רבות בכל קצוות העולם. בזכות זאת, יש בספרד אוסף פנטסטי של אתרים היסטוריים שיכולים להוות יעדים מוצלחים במסגרת טיול משפחות לספרד – למעשה, היא האומה השלישית מבחינת מספר אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו הרב ביותר והמדינה בעלת המספר הרב ביותר של ערי מורשת עולמית.

מסלול מומלץ לטיול משפחות לספרד המתמקד בשילוב בין נופים לאתרי היסטוריה ומורשת יכול להתחיל – (מדרום לצפון, אפשר כמובן להפוך את הכיוונים) – בדרום ספרד, באנדלוסיה, שם יש תזכורות רבות לתפארתה של ספרד ההיסטורית. קדיס נחשבת לאחת מהערים המיושבות ברציפות העתיקות ביותר במערב אירופה, עם שרידים ארכיאולוגיים מרשימים של התיישבות רומאית. לא רחוק מקדיס, רונדה היא עיירה יפהפייה שממוקמת על גבי צוקים תלולים ומפורסמת בשל הגשר הנמתח מעל לערוץ נהר וזירת השוורים העתיקה בספרד.

בקורדובה וגרנדה, שתיהן יעדים מומלצים שכדאי לקחת בחשבון בתיכנון טיול משפחות לספרד, יש את השרידים המדהימים ביותר מההיסטוריה המוסלמית של ספרד, עם הקשתות בעלות הפסים בצבע אדום ולבן של המסקיטה בקורדובה וארמון האלהמברה המרהיב שיושב על גבעה מעל גרנדה. בסביליה, המרכז התרבותי של אנדלוסיה, יש אוסף  מרשים של מראות שנבנו כאשר העיר הייתה הנמל המרכזי לסחורות מאמריקה, הקתדרלה של העיר היא הגדולה ביניהם, והגדולה בספרד בכלל.

צפונה משם, מעבר למישורים של לה מנצ'ה ולכיוון מרכז ספרד, טולדו הציורית מתנוססת בגאווה כמרכז ההיסטורי, אולי העיקרי, של ספרד. זוהי עיר יפה מימי הביניים, הממוקמת על גבעה, שהיתה עיר הבירה של ספרד בעבר, לפני שמדריד נבנתה. לא רחוק מהגבול עם פורטוגל, במרידה (Merida), אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, יש חורבות רומיות משומרות היטב.

מצפון למדריד נמצא אל אסקוריאל (El Escorial), אתר מומלץ לטיול של יום מחוץ למדריד, שפעם היה מרכז האימפריה הספרדית במהלך תקופת האינקוויזיציה. סגוביה (Segovia), מפורסמת בשל אמת המים המרהיבה שלה אשר נפרשת על אחת מכיכרות העיר;  בתיכנון טיול משפחות לספרד אל תפספסו גם את העיר אווילה, העיר היפה מוקפת החומה. צפונה יותר, חובבי התרבות הספרדית ייהנו מבורגוס (Burgos), עם הקתדרלה הגותית היפה שלה, והאתר הארכאולוגי המפורסם אטאפוורקה (Atapuerca); לאון (Leon), שהקתדרלה הגותית שלה הייתה המבנה הלאומי המוגן הראשון; סלמנקה (Salamanca), הידועה בשל האוניברסיטה המפורסמת שלה ושפע של ארכיטקטורה היסטורית; וסוריה (Soria), עם האתר הארכאולוגי הטרום – רומי נומנטיה (Numancia).

בגליסיה, חבל ארץ בספרד הצפון מערבית שהוא אחד המומלצים ביותר כאשר מדובר על טיול משפחות לספרד עם ילדים, נמצאת העיר סנטיאגו דה קומפוסטלה Santiago de Compostela, נקודת הסיום של דרך סנטיאגו (קאמינו דה סנטיאגו), מסלול עלייה לרגל ומקום הקבורה המשוער של השליח הנוצרי סנט ג'יימס, עם הקתדרלה הנחשבת ליפה ביותר בכל ספרד, בלב העיר העתיקה המקסימה שלה. בצפון מזרח ספרד יש כמה מרכזים היסטוריים שראוי לציין: זרגוזה, שבמשך 2000 שנות ההיסטוריה שלה נבנו בה מבנים רומיים, מוסלמים, מימי הביניים ומתקופת הרנסנס, וברצלונה – תחנת חובה בתיכנון טיול משפחות לספרד –  עם השכונה בארי גותיק שנבנתה בימי הביניים.

בשונה מהמדינות הסמוכות כמו איטליה, צרפת או גרמניה, רוב הכנסיות בספרד פתוחות לקהל רק פעם או פעמיים ביום – כלומר פתוחות יותר לאוכלוסיית המתפללים המקומית ולא כ"כ לתיירים. הקתדרלות הגדולות פתוחות במשך כל היום, ובהן בד"כ נגבים מתיירים דמי כניסה בכנסיות המפורסמות, במחיר ממוצע של €8, אם אתם מגיעים אל ספרד עם ילדים קחו בחשבון שברוב הכנסיות התיירותיות יגבו מחיר כניסה מלא גם עבור ילדים. קחו בחשבון גם שברובן אסור לצלם. אם אתם מחפשים טיול משפחות לספרד עם הרבה כנסיות מרשימות, אל תתאכזבו – ספרד אמנם קתולית כמו איטליה ויש בה כנסיות אדירות ומדהימות, אך מחירי הכניסה הגבוהים ושעות הפתיחה המוגבלות הופכים את הכנסיות לאלמנט בעייתי בטיול משפחות לספרד.

מוזיאונים ואומנות בספרד

לא תמיד מוזיאונים מזוהים עם טיול משפחות לספרד, ובצדק – ילדים משתעממים ממוזיאונים ברוב המיקרים. אבל אם אתם מגיעים אל ספרד עם ילדים שאוהבים אמנות, הם בוודאי ייהנו לגלות שלספרד תמיד היה תפקיד חשוב ביותר באומנות המערבית, כאשר האומנות הספרדית הייתה נבדלת מאוד בפני עצמה, בעקבות היסטורית ההשפעה המוסלמית על ספרד, תקופת השליטה בדרום אמריקה, ומאוחר יותר, הקושי מההיחלשות של האימפריה הספרדית, שהביאה לעלייתם של אמנים מפורסמים כמו אל גרקו, דייגו ולסקס ופרנסיסקו גויה. במאה האחרונה, העמדה המיוחדת של ספרד באירופה הצמיחה כמה מהאמנים המובילים של התנועות המודרניסטיות והסוראליסטיות, בעיקר פיקאסו וסלבדור דאלי המפורסמים.

כיום, שתי הערים הגדולות ביותר בספרד – מדריד וברצלונה, המהוות בדרך כלל את נקודת המוצא של טיול משפחות לספרד – הן ביתם של רוב המוזיאונים ובהם רוב יצירות האמנות המפורסמות ביותר בספרד. ב"משולש המוזיאונים" הידוע של מדריד נמצא מוזאון הפראדו (Museo del Prado), מוזיאון האומנות הגדול ביותר בספרד, עם רבות מהעבודות המפורסמות ביותר של אל גרקו, ולסקס וגויה וגם עבודות מפורסמות של אמנים איטלקים, פלמים, הולנדים וגרמנים.

בקרבת מקום לפראדו נמצא הריינה סופיה (Reina Sofia), המפורסם בשל הגרניקה של פיקאסו, אך מציג גם מספר עבודות של דאלי וציירים מודרניסטים, סוריאליסטים ואבסטרקטיים נוספים.

ברצלונה, תחנת חובה בתיכנון טיול משפחות לספרד עם ילדים, ידועה בשל אוסף מרהיב של אמנות וארכיטקטורה עכשווית ומודרנית. שם תמצאו את מוזיאון פיקאסו, שמכסה די טוב את הקריירה המוקדמת של האמן, ואת פלאי הארכיטקטורה של אנטוני גאודי עם צורות הפיתול האורגניות שלו, שהן פשוט תענוג לעין. אם אתם מתכננים חופשה בברצלונה ומחפשים אתר מומלץ לאוהבי אמנות לטיול יום מברצלונה -צאו אל העיירה פיגראס (Figueres), המפורסמת בשל מוזיאון סלבדור דאלי, שעוצב ע"י האמן הסוריאליסט עצמו.

מחוץ למדריד ולברצלונה, מוזיאוני האמנות יורדים משמעותית מבחינת מספרם, גודלם וחשיבותם, למרות שיש כמה מוזיאונים ששווה לציין ושלא כדאי להתעלם מהם: חלק רב מהיצירות המפורסמות ביותר של אל גרקו נמצאות בטולדו (Toledo), גם היא יעד שכדאי מאוד לכלול בתיכנון טיול משפחות לספרד והיא נמצאת בטווח של טיול יום ממדריד. "הפשטתו של ישו", אולי העבודה המפורסמת ביותר של אל גרקו, נמצאת בקתדרלה בטולדו, אך תוכלו למצוא עבודות שלו גם באחד ממוזיאוני האמנות הקטנים ברחבי העיר.

העיר ואיאדוליד ( Valladolid), בד"כ לא תחנה פופולרית בתיכנון טיול משפחות לספרד אך היא ביתו של המוזיאון הלאומי של ספרד לפיסול, עם אוסף נרחב שנע מימי הביניים למאה ה19. בעיר בילבאו, בארץ הבסקים של צפון ספרד, נמצא מוזיאון גוגנהיים המדהים שעוצב ע"י פרנק גהרי, ששם את העיר על המפה.

מלבד המוזיאונים הציבוריים, תמצאו גם אוצרות אמנות עכשווית בגלריות פרטיות ברחבי ספרד.

ספרד
דירוג הגולשים 4.4 (5 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל