מידע למטייל על טנריף

טנריף עם ילדים – מדריך למטייל

האי טנריף הוא אחד מהיעדים הנחשקים לחופשה בחו"ל. כחלק מקבוצת האיים הקנריים טנריף מציע לא רק נופים מדהימים ושלל אטרקציות תיירותיות, אלא גם מזג אוויר נוח כמעט כל השנה, ולכן רבים מתכננים חופשה בטנריף בקיץ, אבל טנריף מהווה גם יעד מומלץ לחופשה בחורף. במדריך המלא למטייל בטנריף אספנו עבורכם מידע חשוב (כולל סרטי וידאו) על אטרקציות בטנריף לבני כל הגילאים וגם למשפחות המגיעות אל טנריף עם ילדים – החל מפארקי מים וגני חיות, דרך מסלולים מומלצים לטרקים בטנריף וטיולי אופניים, ועד למידע חשוב על מזג האוויר, השפה, האוכל, והונאות תיירים בטנריף

         הזמנת דילים לטנריף        |        הזמנת טיולים מאורגנים לספרד

טנריף Tenerife הוא הגדול שבין האיים הקנריים ויעד תיירותי מדהים שכדאי מאוד להגיע אליו. תיירים בריטים וגרמנים פוקדים את החופים המדהימים ואת מועדוני הלילה של טנריף מדי שנה בהמוניהם. טנריף שייכת למעשה למדינת ספרד למרות שהיא קרובה יותר למרוקו, וחופשה בטנריף היא גם פופולרית מאוד בקרב תיירים המגיעים לחופשה מחצי האי האיברי, כלומר ספרד ופורטוגל, בעיקר בתקופת חג הפסחא. בשנים האחרונות החלו גם ישראלים לגלות את קסמי טנריף ומשפחות רבות מתכננות טיול אל טנריף עם ילדים או חופשה באחד מאתרי הנופש באי. טנריף היא אולי אחד מאיי גן העדן האירופאיים האחרונים הקיימים – טנריף מציעה יערות שופעים, ועולם חי וצומח אקזוטי, מדבריות, הרים, הרי געש, קווי חוף יפהפיים להפליא וחופים יוצאים מן הכלל.

חופשה בטנריף – המלצות לקריאה נוספת

מלונות מומלצים בטנריף למשפחות עם ילדים

טיסות לטנריף – השוואת מחירים ואיתור טיסות, ביקורת חברות תעופה

השכרת רכב בטנריף – השוואת מחירים וטיפים

מוניות בטנריף והסעות מנמל התעופה למלון

בעשורים קודמים, טנריף הייתה אי עני שעיקר הגידול בו היה עצי בננה, אך היום טנריף הגיעה לסטנדרטים אירופאיים מבחינת איכות המחייה מאז שנות השישים, כאשר האי נעשה נגיש יותר הודות  לעלייה בנגישות של טיסות, מה שהביא לצמיחת הכלכלה ולמיליוני מבקרים מדי שנה. ברבות הזמן, הדבר הוביל לבנייתם הענפה של בתי מלון ופרוייקטים למגורים, מה שהביא לאורבניזציה של חלקים רבים של האי. טנריף אמנם שייכת למדינות האיחוד האירופי מטעמים פוליטיים, אבל האי שקרוב יותר ליבשת אפריקה ממשיך להפעיל מיסים משל עצמו, מה שהופך את מוצרי הטבק והאלכוהול למשל לזולים יותר בטנריף מאשר בכל מקום אחר באיחוד האירופי.

רבים מהתיירים הצעירים המגיעים לכאן אוהבים לבלות בדרום טנריף, כאשר התיירים המבוגרים יותר ומשפחות המגיעות אל טנריף עם ילדים בד"כ מעדיפים לנפוש בעיר פוארטו דה לה קרוז (Puerto de La Cruz) ובאזורים הסמוכים. דום טנריף נהנה מקיץ מתמיד, כמעט ואין בו רוחות, ומזג אוויר מושלם לבילוי חוף במהלך רוב השנה, אם כי היו בעבר מקרים נדירים של מזג אוויר קריר עד קר מאוד בחודשים ינואר ופברואר. צפו גם לימים מאוד רטובים בחודשים אלה של השנה, אע"פ שרוב הימים עדיין יהיו שטופי שמש. תמצאו בטנריף מגוון גדול מאוד של בתי מלון, פעילויות ואוכל ומשקאות בריטים.

בצפון טנריף תמצאו תרבות מקומית יותר ירוקה, אותנטית ושוקקת. יש כאן אווירה יותר ספרדית ובעלת אופי אביבי לכל אורך השנה. מזג האוויר טיפה יותר הפכפך בצפון טנריף מאשר בדרום, אבל בד"כ די נעים אם כי פחות חם מהדרום.

בין החלק הצפוני והדרומי של טנריף תמצאו את פסגת ההר הגבוה ביותר של ספרד, של הר הגעש הלא פעיל אל טיידה (El Teide) שמתנשא לגובה של 3,718 מעל פני המים. בעבר ניתן היה להגיע למכתש הר הגעש באמצעות טיולים מלווים, אבל מסיבות בטיחותיות, הפסיקו להתיר כניסת תיירים למכתש הר הגעש.

המטבע המקומי הוא היורו ורוב המקומות מקבלים כרטיסי אשראי או כרטיסי דביט הדורשים שבב וקוד סיסמה. באתרי הנופש הגדולים תמצאו הרבה נקודות להחלפת מט"ח, אבל לא תמצאו אותם ביישובים הספרדיים כמו סנטה קרוז (Santa Cruz).

ערים בטנריף

קוסטה אדחה (Costa Adeje) – היא עיירה ישנה השוכנת על גבעה מעל החוף. כיום משמשת כיעד תיירותי מרכזי

סנטה קרוז דה טנריף (Santa Cruz de Tenerife) – בירת האי טנריף

לוס אבריגוס (Los Abrigos) – כפר דייגים פעיל ומאוד ציורי בחוף הדרום מזרחי של טנריף

לאס אמריקס (Las Américas) – היא עיירת תיירים מרכזית ויעד פופולרי לחופשה בטנריף

לוס כריסטיאנוס (Los Cristianos) – פעם הייתה כפר דייגים קטן, אבל היום משמשת כיעד תיירותי מרכזי ותחנה מומלצת לטיול בטנריף

פוארטו דה לה קרוז (Puerto de la Cruz) – עיירת תיירות גדולה, החביבה על משפחות המגיעות אל טנריף עם ילדים גם בגלל שבה נמצא גן החיות Loro Parque וחביבה גם על מטיילים מבוגרים

לה לגונה (La Laguna) – עיר מורשת עולם עוצרת נשימה

לה אורוטאווה (La Orotava) – עיר יפהפיה בצפון טנריף

אל מדאנו (El Medáno) – מקום מפלט אלטרנטיבי בעל אופי מאוד רגוע ונינוח (ס'תלבט). אחת מבירות גלישת הרוח של העולם ובהחלט מרכז הגלישה של טנריף, חוף ים עם הרבה משבי רוח טובים לספורט ימי.

לאס גלטאס (Las Galletas) – עיירת דייגים קטנה ושלווה

לוס ג'יגנטס (Los Gigantes) – יעד אטרקטיבי לטיול בטנריף עבור תיירים ומקומיים. כאן שוכנים צוקי לוס ג'יגנטס המרשימים. יוצאים מכאן גם הרבה טיולי יום לצפייה בלוויתנים ודולפינים כך שאם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים זהו בהחלט יעד מומלץ מאוד.

מזג האוויר בטנריף

טנריף הוא האי שהאביב בו נצחי ומזג האוויר יפה לאורך כל השנה, העונה המועדפת לחופשה בטנריף היא פחות או יותר כל השנה, ומשפחות רבות המחפשות חופשת חורף ליעד עם מזג אוויר חמים מגיעות לטנריף. באופן כללי, השמש זורחת יותר בדרום טנריף והצפון יותר מעונן. תופעה אקלימית טיפוסית לאיים הקנריים נקראת calima ומשמעותה משב רוח חזק שסוחף עימו חול ואבק מהסהרה של אפריקה. ה"קלימה" יכולה לגרום לאלרגיות ולבעיות נשימה באנשים מסויימים ואם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים הסובלים מבעיות נשימה יש לקחת זאת בחשבון, כך שמומלץ לבדוק את מזג האוויר ובעיקר את כיוון הרוח באפליקציות שניתן להוריד בחנות האפליקציות של גוגל Google Play ולהתעדכן איתה בזמן אמת. טמפרטורת מי הים בטנריף בד"כ נעה בין 18-25 מעלות צלזיוס, מה שהופך את הרחצה בים למאוד מהנה. מומלץ מאוד לארוז בגדים חמים מאחר שלעתים תכופות הטמפרטורות יורדות מתחת ל-10 מעלות צלזיוס בפסגת ההרים בטנריף.

שפה בטנריף

התושבים המקומיים בטנריף מדברים ספרדית. כמעט כולם מדברים גם אנגלית, וגם גרמנית ואיטלקית נפוצות בטנריף. בצפון טנריף, לעומת זאת, פחות אנשים הם דוברי אנגלית, אבל לא צריך לחשוש כאן מבעיות תקשורת.

טנריף עם ילדים – אטרקציות מומלצות למשפחות

גן החיות לורו פארק Loro Parque Zoo

נמצא ממש מחוץ לצד הצפוני של פוארטו דה לה קרוז uerto de la Cruz המקום משמש הן כפארק חיות ענקי והן כמוסד צדקה גדול להגנה על בעלי חיים פצועים או נתונים לסיכון. אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים תכננו לפחות יום מלא אחד בלורו פארק – הילדים לא יסכימו לצאת.

זהו אחד מגני החיות הגדולים בעולם, עם אלפי חיות הגרות בהרמוניה בפארק טרופי יפה.  פרט לחווית ספארי יוצאת דופן, בלורו פארק אפשר לראות תצוגות אקרובטיות מרהיבות של בעלי חיים ותערוכות אינטראקטיביות, בריכת הדולפינים הגדולה ביותר באירופה, מנהרת הכרישים הגדולה ביותר באירופה ואת מחילת הפינגווינים הגדולה ביותר בעולם. זהו גם אחד משני הפארקים באירופה בהם ניתן לראות אורקות – קטלנים, לוויתנים טורפים.

כמובן, מלבד בעלי החיים הימיים, יש בלורו פארק שפע של חיות- משימפנזים וגורילות לאריות ולנמרים, כמו גם זוחלים, חרקים ועוד. הפארק מתמחה במיוחד בתוכים צבעוניים, כ- 4000 מהם גרים בפארק וממלאים אותו בצבע ושיר.

לורו פארק חרט על דיגלו מחויבות לרווחת בעלי חיים וערכי קיימות סביבתית, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שהכל נעשה בהתחשבות מקסימלית בבעלי החיים ובסביבה.

אחת הבעיות שיכולות להפריע ליום של טיול בלורו פארק הם התורים הארוכים בקופות הכניסה, בעיקר בחופשות הקיץ וסופי שבוע. מומלץ להזמין מראש כרטיס בקישור וכך לדלג על התורים הארוכים. בהזמנת כרטיס מראש תקבלו גם הטבות – כניסה חינם לכל המופעים והתצוגות המיוחדות בפארק, וגם הסעה ללורו פארק וחזרה על רכבת אקספרס מיוחדת שיוצאת מראייס קתוליקוס Reyes Católicos.

להזמנת כרטיסים אונליין ללורו פארק לחצו כאן

Loro Parque גן החיות לורו פארק (כרטיסים כולל הסעה מדרום טנריף)

הפכו את החופשה שלכם בטנריף להרפתקת ספארי פרא, עם טיול מסלולים מדרום האי לגן החיות לורו פארק בצפון, שם תפגשו אוסף של חיות בר מגוונות המסתובבות בשמורת טבע גדולה, אחת האטרקציות הפופולריות בטנריף למשפחות.

להזמנת כרטיסים ללורו פארק כולל הסעה

פארק סיאם (Siam Park) 

הוא פארק מים הנמצא בקוסטה אדחה (Costa Adeje).  פארק סיאם בטנריף נחשב כפארק המים הגדול ביותר בעולם. עם עשרות מתקנים ואטרקציות גדושות אדרנלין ושלל חוויות מימיות ידידותיות למשפחות, אתם יכולים לצפות להרפתקה רטובה ופרועה, מוקפים בג'ונגל טרופי והנוף המדהים של טנריף.

הוא נפתח ב-2008 ע"י אותה חברה שמפעילה את Loro Parque. תמצאו כאן בריכה עם גלים מלאכותיים גבוהים בגובה של 2 מטר, וכן מספר רב של בתי קפה/בארים. אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים בקיץ זוהי אטרקציה מומלצת.

פארק המים העצום, בשטח של 50 דונם, מלא במתקנים מיוחדים כמו בריכת הגלים הגדולה בעולם, "הדרקון" הקורא תיגר על כוח המשיכה, מגדל הכוח המדהים, ומגלשת קינרי מעוררת ההשראה לחובבי האדרנלין, או מתקנים רגועים יותר למשפחות כמו Lazy River ומתקן פנטזיה מיוחד בשם "הענק".

כמו רוב האטרקציות התיירותיות בטנריף, גם בקופות הכניסה של פארק סיאם יש תור ארוך שבחודשי הקיץ יכול להגיע עד לשעות של המתנה. לכן מומלץ מאוד להזמין כרטיסים לפארק סיאם עוד לפני הגעה לחופשה בטנריף. בהזמנת כרטיס לפארק סיאם אונליין בקישור תקבלו גם הטבה של שימוש חינם במלתחות, בחגורות הצלה, מטריות, שמשיות ועוד אביזרים שהפארק משכיר בתשלום בד"כ.

להזמנת כרטיסים אונליין לפארק סיאם בטנריף לחצו כאן

פארק סיאם ולורו פארקה – כרטיס משולב

אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים ומתכננים לבקר בשתי האטרקציות הגדולות של טנריף למשפחות, פארק סיאם ולורו פארקה, מומלץ להזמין מראש כרטיסים משולבים הכוללים כניסה לשני הפארקים במחיר מוזל ומשתלם. מרגע מימוש הכרטיס באחת האטרקציות הוא תקף לאטרקציה השנייה לתקופה של עד 15 יום, כך שאין מה להילחץ. הכרטיס כולל הטבות כמו שימוש חינם במלתחות ובאינטרנט אלחוטי בפארק סיאם ונסיעה חינם הלוך – חזור ברכבת האקספרס ללורו פארק מראייס קתוליקוס.

להזמנת כרטיס משולב ללורו פארק ופארק סיאם במחירי הנחה לחצו כאן

פירמידות גימר בטנריף – The Pyramids of Guimar

רבים אינם מודעים לכך שלטנריף יש פירמידות משלה. למרות שהן אינן מרשימות ומפורסמות כמו הפירמידות הידועות ממצריים, הפירמידות של טנריף, הנראות כהרים מעשה ידי אדם, הן עדיין אטרקציה מומלצת שלא כדאי לוותר עלייה אם אתם מתכננים טיול בטנריף עם ילדים, והן בהחלט מסתוריות ומסקרנות באותה מידה.

היסטוריונים וארכיאולוגים עדיין אינם מסוגלים להחליט מדוע נבנו הפירמידות של גימר. יש הטוענים שהאיכרים פשוט ערמו את האבנים שפינו משדותיהם ויצרו פירמידות, אחרים סבורים כי הן נוצרו על ידי תרבויות עתיקות שעבדו את אלילי השמש והירח.

כך או כך, הפירמידות הם מחזה מרשים ללא ספק, מבנים בגובה של 12 מטרים הבנויים מסלע וולקני. באיזור הפירמידות הוקם מוזיאון פתוח, בו משפחות המגיעות אל טנריף עם ילדים יכולות ללמוד על הגיאולוגיה המקומית, הבוטניקה והתעשייה של טנריף תוך כדי סיור מסביב למתחם העתיק.

מומלץ להזמין מראש כרטיסים בקישור כדי לחסוך את זמן ההמתנה בקופות הכרטיסים שיכול להיות ארוך. הכרטיסים כוללים כניסה גם למוזיאון ולגנים הבוטניים היפים בהן תוכלו לראות בעלי חיים וצמחים אקזוטיים במסגרת שיתוף פעולה מיוחד עם אוניברסיטת לה לגונה.

להזמנת כרטיסים לפירמידות גימר לחצו כאן

הספא התרמי אקווה קלאב

10 מתחמים שונים להסרת מתחים מקיפה. הגיעו למקדש המקלחות, נסו את בריכת המרגוע שהיא חוויה שמיימית! עברו ממקום למקום לחוויה של שעתיים וחצי של יום מרגיע ותרפויטי בספא בקוסטה אדחה.

להזמנת כרטיסים לספא אקווה קלאב

טנריף עם ילדים – עוד אטרקציות בטנריף

בקוסטה אדחה תמצאו גם את פארק המים השני של טנריף – Aqualand.

Jungle Park שנמצא קרוב לאזור לוס כריסטיאנוס Los Cristianos הוא עוד גן חיות בטנריף שגם שווה מאוד ביקור וחובה לבקר במופע ציפורי הטרף כשאתם כאן. יש קווי אוטובוס חינם המגיעים לפארק, אבל אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים קטנים קחו בחשבון שלא כיף להעלות על ההסעה הזו בדרך חזרה מהפארק, היא מאוד צפופה.

ברחבי היעדים התיירותיים של טנריף אפשר בד"כ להזמין מסוכנויות נסיעות חבילות הכוללות טיולים למשפחות וכניסה לפארקים הללו.

Karting Club Tenerife מועדון הקארטינג של טנריף – עוד אטרקציה מומלצת בטנריף לילדים בה מכוניות קארטינג ואופניים חשמליים מתחרים ביניהם במסלול העיקרי ושני גדלים שונים של מכוניות קארטינג במסלול kit. המקום נמצא קרוב לפלאיה דה לאס אמריקה ויש שירות הסעה חינם הלוך וחזור מבתי מלון רבים בטנריף.

אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים הרפתקנים שלא מפחדים מחושך אל תוותרו על אחת ממערכות מערות הלבה הגדולות ביותר בעולם הנמצאת באי. ניתן להגיע לכאן מאיקוד דה לוס וינוס (Icod de los Vinos). המקום דורש שתגיעו עם מכנסיים ארוכים ונעלי הליכה/מגפיים טובות ולא מתאים למשפחות שמטיילות בטנריף עם ילדים קטנים.

מצפה הכוכבים של טיידה

מצפה הכוכבים של טיידה (Teide Observatory), אחד המקומות הטובים ביותר בעולם לצפות מהם במערכת הכוכבים, אטרקציה חובה אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים שמתעניינים בחלל החיצון. מספקים כאן סיורים מודרכים.

כאן תוכלו להשתמש בטלסקופ מהמתקדמים ביותר בעולם כדי לצפות בכוכבי לכת, גלקסיות וצבירי כוכבים – זוהי הרפתקאה מאוד מיוחדת שלא כדאי לפספס בחופשה בטנריף.

השמים בלילה במקומות שאין בהם הרבה אור מכילים סודות שאין באפשרותנו אפילו לעלות על הדמיון, ובמיוחד ידהימו אתכם הכוכבים הנשקפים מהפארק הלאומי של טיידה, הידוע כאחד המקומות הטובים ביותר בעולם לתצפיות כוכבים!

לאחר הזמנת כרטיס למצפה הכוכבים בקישור תתחילו את המסע האטסטרונומי שלכם באזור ההמתנה הנמצא ליד תחנת הבסיס של הרכבלים של הר טיידה, שם תפגשו במדריך האסטרונומי המורשה שלכם ותוכלו להתחיל מייד לחשוף את פלאי היקום באמצעות טלסקופים מודרניים ועובדות מרתקות במינן!

בלילה בהיר אפשר לראות מכאן 83 מתוך 88 הקונסטלציות המוכרות של כוכבים. בכרטיס כלול השימוש בטלסקופים ארוכי טווח, וסיור במקום עם מדריך מקצועי דובר אנגלית, ספרדית או גרמנית

להזמנת כרטיסים למצפה האסטרונומי של טנריף

מצפה הכוכבים של טיידה: סיור מודרך

הנופים הנשקפים ממעלה הר טיידה נחשבים בין הנופים היפים ביותר בעולם, אבל במצפה טיידה המפורסם, תוכלו להשקיף לא רק על הנוף המהמם של טנריף אלא גם למעלה, אל מסתורי החלל החיצון, בעזרת הטלסקופים רבי העוצמה הזמינים כאן ומציעים חוויה מיוחדת במינה למשפחות בטיול אל טנריף עם ילדים.

מצפה טיידה (Teide Observatory) הוא הישג טכנולוגי מדהים. אלה מבנים בסימן עידן החלל הנישאים למרומים וניתן להיכנס אל תוכם ולחקור אותם בעצמכם.

אם הידע שלכם לגבי אסטרונומיה לא מי יודע מה, המדריך המנוסה יהיה שם כדי להסביר לכם מדוע האיים הקנאריים כל כך מתאימים לתצפיות כוכבים, וגם לחדד לכם את הנקודות המעמיקות יותר של אסטרו רובוטיקה.

לאחר שתשתתפו בסדנה גדושה בפרטים על החלל החיצון תהיו מוכנים לעלות לגבהים ולבהות באופן בטוח בשמש עצמה, כפי שלא יכולתם מעולם – ללא ספק אחת המיוחדות שבין אטרקציות בטנריף למשפחות. תוכלו גם לראות את כתמי השמש עצמם ואת ההתלקחויות הסולאריות, אז היכונו לחוויה 'לא מהעולם הזה'

להזמנת כרטיס לסיור מודרך וסדנה במצפה טיידה

אטרקציות בטנריף למטייל

El Teide אל טיידה

אל טיידה (El Teide), המתנשא לגובה של 3,718 מ', הוא ההר הגבוה ביותר במדינת ספרד. העלייה התלולה אל ההר באמצעות הרכבל עלולה לגרום לכם לבחילה או מחלת גבהים אפילו בקרב המטפסים המנוסים ביותר. אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים ומעוניינים לעלות אל טיידה עליכם להפעיל שיקול דעת כהורים – אפשר בהחלט לעלות ויש אלפי משפחות עם ילדים שעולות על הרכבל לאל טיידה מדי שנה, אבל עליכם לפקוח 7 עיניים על הילדים ואם אתם שמים לב לתסמינים כמו בחילה, בעיות נשימה או התנהגות מוזרה- הסתובבו ורדו מיד מההר ברכבל הבא, יש דברים גרועים רהבה יותר ממחלת גבהים אבל זה בהחלט עלול להרוס חופשה משפחתית ולגרום לילדים ומבוגרים לבעיות משמעותיות.

שימו לב שבשעות השיא, ההמתנה לירידה מההר באמצעות הרכבל יכולה להיארך יותר משעה. בפסגה, משבי רוח חזקים הם דבר שקורה לעיתים, והדבר מוביל לירידה חדה בטמפרטורה. אך ללא כל קשר למידות החום באזורי החוף של טנריף, קחו בחשבון שטיול לטיידה (או אפילו רק לפארק הלאומי שלמרגלות ההר) יכול להפוך לחוויה מאוד צוננת, כאשר הפסגה בד"כ מכוסה בשלג ע"פ רוב עד מרץ/אפריל. בחורף, צפו לכמה וכמה סנטימטרים של שלג וקרח, ומשבי רוח חזקים. כדאי להכין את עצמכם לכך מראש.

מחניון המכוניות של אל טיידה, תיירים יכולים לקחת רכבל שמביא אתכם לגובה של 3,550 מ' ב-10 דקות. כרטיס החזרה תקף לשעה. אם תחמיצו את הנסיעה חזרה תצטרכו לשלם תוספת של 12.50 יורו כדי לחזור למטה (אם כי לא תמיד מקפידים על גביית התשלום הזה). כדי לטפס לפסגת ההר, שנמצאת במרחק של עוד 168 מ', תזדקקו לאישור מיוחד שאותו אפשר לקבל באמצעות פנייה למשרד הגנים הלאומיים בסנטה קרוז (National Park Office). מהפסגה יש נוף מהמם המשקיף על האי כולו, אבל אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים קטנים תיאלצו לוותר על הטיפוס הרגלי.

בעונת התיירות בטנריף עלולים להיות תורים ארוכים ביותר לרכבל של הר טיידה ואם מגיעים אל טנריף עם ילדים ההמתנה הארוכה בתורים על חשבון זמן החופשה היקר עלולה להרגיז. לכן מומלץ להזמין מראש (בקישור) כרטיסים לרכבל שייקח אתכם 1.200 מ' לקצה הגבוה ביותר של הר טיידה, הר געש אקטיבי ואתר מורשת עולם. שם תיהנו מהנופים המהממים כשאתם יושבים בנינוחות ברכבת משודרג המתחיל ומסיים את מסעו בשמונה דקות. משם טפסו את 200 המטרים האחרונים לפסגת ההר, שם תגלו צמחייה אקזוטית ובעלי חיים, או השתמשו בטלפון הציבורי המצוי בנקודה הגבוהה ביותר בספרד כדי להתקשר הביתה!

להזמנת כרטיסים לרכבל של הר טיידה

רכבל טיידה בשקיעה – כרטיס מיוחד

עלו על הרכבל של טיידה בפארק הלאומי הגדול ביותר של האיים הקנאריים וצפו בשקיעה על רקע נוף וולקאני מהמם. הרכבל האקסקלוסיבי הוא אטרקציה חובה בכל חופשה בטנריף, על אחת כמה וכמה אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים – הוא מגיע לגובה 3,555 מטרים. מכאן תוכלו לצאת לסיור רגלי מודרך דרך פסגות ההר ולהתבונן בנופים האיים, הים והנוף הטבעי היפהפה של טנריף.

תוכלו לתפוס את הרכבל חזרה למטה בנקודת התצפית Pico Viejo. ממנו תשקיפו על איים נוספים באיים הקנריים –  לה גומרה (La Gomera), לה פלמה (La Palma) ואל חיירו (El Hierro). לאחר מכן צאו להליכה של 40 דקות מהתחנה העליונה. כאן תוכלו לצפות בעוד נופים מהממים – אבל דאגו לנעול נעלי הליכה טובות, כי זה יותר טרק מאשר הליכה. אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים קטנים – שיקלו לוותר, מדובר על הליכה קשה יחסית למשפחות.

טנריף היא יעד מפתה מאוד לחופשה משפחתית גם כשרואים אותה רק מגובה פני השטח, אבל עם נסיעת הרכבל הזו, תוכלו להגיע לפסגה הגבוהה ביותר של ספרד, לראות את הרי הגעש, את המכתשים, נהרות הלאבה ואת הנוף הצבעוני האינסופי מגובה 4,000 מטר!

להזמנת כרטיס מיוחד לרכבל הר טיידה בשקיעה

Parque Rural de Anaga פארק רוראל דה אנאגה

זה יעד נהדר לטרקים בטנריף. יש בפארק מספר מסלולים שניתן לבחור מהם. בקרוז דל קרמן (Cruz del Carmen) תוכלו למצוא את מרכז המבקרים, שם תקבלו מידע על הפארק. אל תשכחו ללכת לנקודת התצפית פיקו דל אינגלה (Pico del Inglés), משם נשקף נוף יפהפה של טנריף (בתנאי שמזג האוויר טוב). מלה לגונה (La Laguna) אפשר להגיע לכאן ברבע שעה בלבד. מקומות נוספים בתוך הפארק שכדאי לבקר בהם הם טגנאנה (Taganana), רוקה לאס בודגס (Roque las Bodegas), אלמסיגה (Almáciga) – חופי חול שחור, שמהווים אטרקציה מיוחדת שלא כדאי לוותר עליה אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים בגיל מתאים להליכה רגלית.

טיולי נהיגה בטנריף

ישנם מסלולי נסיעה נפלאים בכל רחבי טנריף, ואם אתם מגיעם אל טנריף עם ילדים שמתקשים בהליכה מרובה זאת דרך טובה לחוות את הנופים באי. יש כבישים מפותלים העוברים בהרים עם נוף עוצר נשימה, אבל הנסיעה בכבישים האלה יכולה להוות אתגר עבור נהגים מסויימים, בעיקר אם אתם חוששים מנהיגה בכבישים צרים ומפותלים בהרים. יעדים פופולריים לטיול בטנריף עם רכב כוללים את הכפר מסקה (Masca) השוכן כשעה נסיעה צפונית ללוס ג'יגנטס (Los Gigantes) (מקומות החנייה כאן מאוד מוגבלים). אם אינכם נוהגים או שוכרים רכב, ברוב אתרי הנופש תמצאו חברות שמארגנות סיורי תיירים ליעדים הללו.

חופשה בטנריף – פעילויות נופש מומלצות

תרבות

בסנטה קרוז יש כמה מוזיאונים וכן גלריית אמנות. יש כאן גם מוזיאון חלל ופלנטריום בקנה מידה קטן ליד לה לגונה (La Laguna) שמתאימים יותר מהמוזיאונים לבלות אחר צהריים נחמד בטנריף עם ילדים.

בפברואר מתקיימת בטנריף תהלוכת תחפושות ענקית של המקומיים שנחשבת השלישית בגודלה בעולם, אחרי קרנבל ריו וקרנבל נוטינג היל. אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים בפברואר אל תפספסו את החוויה הזו.

בקרו בעיירות הישנות היפות של לה אורוטאבה (La Orotava) וסאן קריסטובל דל לה לגונה (San Cristóbal de La Laguna), האחרונה שבהן היא אתר מורשת עולמית רשמי.

בקרו בגן הבוטני בקנה מידה עולמי הנמצא ממש מעל פוארטו דה לה קרוז (Puerto de la Cruz) ויש בו שפע של צמחים, אחת האטרקציות הנעימות של טנריף למשפחות עם ילדים.

טנריף עם ילדים – יעדים נוספים באיים הקנריים

האיים השכנים לטנריף בקבוצת האיים הקנריים נמצאים במרחק הפלגה של מספר שעות בלבד באמצעות המעבורת. האי לה גומרה (La Gomera ) הוא הקרוב מביניהם. אם מגיעים אל טנריף עם ילדים מומלץ לקחת מעבורת ולהפליג גם לאיים שכנים כדי להעשיר את החוויה המשפחתית.

ספורט ימי בטנריף

צלילה בטנריף – צוללנים מאוד אוהבים את טנריף בשל שלל חברות הצלילה הפועלות כאן המציעות שירותים ברמות שונות. מי הים שמקיפים את האי טובים לצלילה לכל אורך השנה, כאשר טמפרטורת המים הממוצעת נעה בין 18 מעלות בינואר ובין 25-26 מעלות באוגוסט. אם אתם מתכננים צלילה בטנריף, הקיפו את חומת נמל בפוארטו דה לה קרוז כדי להביט בתצורות הנפלאות שהתקבעו בסלעים הוולקאניים, או אם אתם מחפשים פעילות טיפה שונה גשו להאכיל את הסטינג ריי הנמצאים בלאס גלטס (Las Galletas).

ספורט מים – ענפי ספורט מים שונים מוצעים לתיירים בעיקר בדרום טנריף, כולל גלשנים, גלישת רוח, סירות מירוץ, פאראסיילינג (מצנחים מסירות) ואופנועי ים. השכרת קאנו, לעומת זאת, לא תמצאו כאן.

כמובן שרבים מהתיירים בטנריף מעוניינים פשוט לבלות על החוף או בצד בריכת בית המלון. חוף פלאיה אמריקס (Playa Americas beach) מכוסה בחול וולקאני שחור, אבל בלוס כריסטיאנוס (Los Cristianos) תמצאו חול צהוב שמייבאים אותו. החול השחור דומה לצהוב במרקם שלו, אבל יכול להגיע לטמפרטורות הרבה יותר גבוהות בימים חמים ולא כל כך נעים למראה למבקרים רבים. כמובן שאם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים אסור לוותר על ההזדמנות להראות לילדים חוף ים שהחול שלו שחור. החופים בד"כ מלאים במשתזפים מתחת לשמשיות שאפשר לשכור אותן למשך היום, אבל אם אתם מגיעים לכאן למספר ימים, מומלץ לרכוש שמשיה וכמה מחצלות.

דיג בטנריף  –  הדיג בטנריף במצב טוב. תמצאו כאן יותר מ-400 זני דגים ויותר מ-50 שיאי עולם, טנריף מציעה אפשרויות דיג מן הטובות ביותר במהלך השנה כולה. לכל אורך השנה תמצאו כאן סוגי דגים כמו דגי חרב (בלו מרלין), כרישים, דגי טונה, דגי וואהו, אמברג'ק וכן דגים שניזונים במעמקי האוקיינוס כולל סטינגריי ענק. דיג של דגי חרב (מרלין) נחשב לאחד ההישגים הגדולים ביותר בספורט הדיג. המרלין הכחול (בעברית: מפרשן) הקרוי 'מלך הדגים' הוא הגדול מבין המפרשניים ומי שמצליח לדוג מרלין כחול נחשב כמי שהגיע להישג הגבוה ביותר בתחום הדיג החובבני. חובבי דיג מכל רחבי העולם תרים אחר היצורים המופלאים האלה כדי להוסיף זאת לרפרטואר שלהם. המרלין הגדול ביותר שנלכד במימי הקנאריים הגיע למשקל של מעל חצי טון (537.5 ק"ג).

טרקים בטנריף

טנריף היא יעד מצויין לטיולים רגליים וטרקים. תמצאו כאן מסלולים שמתאימים לכל רמה, ממסלולי הליכה נינוחים שמתאימים בקלות גם למשפחות המגיעות את טנריף עם ילדים, ועד טיולי טרק מלאים בשטחים קשים ומאתגרים הכוללים עלייה או ירידה מאוד תלולים או שניהם. תוכלו למצוא מידע בכמה ספרים המתארים את מסלולי הטרק, כגון שני ספרי Landscapes of Tenerife בהוצאת Sunflower Books. אחד מהם מכסה את החלק הצפוני והשני את החלק הדרומי של האי. מומלץ מאוד לעיין במדריך מסלולים לפני שאתם מגיעים לאי, כי יכול להיות קשה להשיג אותם שם.

לפניכם כמה מהמסלולים המעניינים ביותר של טרקים בטנריף –

אל טיידה (El Teide). לצד הרכבל הנמצא ומאפשר עליה לפסגת ההר הגבוה, הליכה ברגל היא גם אופציה – אם כי בהחלט לא אופציה מומלצת אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים קטנים. ההליכה ברגל מתחילה בבסיסו של Montaña Blanca המתנשא לגובה של 2,200 מ' (החנייה כאן מאוד מוגבלת). אל תמעיטו בקושי של ההליכה הקצרה, מאחר שהשיפוע ורמות החמצן הנמוכות מובילות להליכה די מאתגרת אפילו עבור טיילים מנוסים. לאחר מסלול יחסית מתון של 4X4 למשך כארבעה ק"מ, תתחילו את העלייה התלולה הנהדרת של 530 המטרים במסלול שאורכו 1.5 ק"מ.

בנקודת העצירה החדשה יחסית Altavista Refuge שנבנתה בגובה 3,270 מ', מטפסים יכולים לשכור מיטה למקסימום של לילה אחד, בחדר שכולל מטבחון מאובזר. לאחר קילומטר נוסף של הליכה ועלייה של עוד 250 מ', השביל מצטרף לשביל אחר המוביל לנקודת התצפית לה פורטלזה (La Fortaleza), המקיפה אל אל טיידה עד ההגעה למעלית הרכבל. כדאי לבדוק מראש אם המעלית פועלת לפני שתצאו לדרך מאחר שהיא אינה פועלת בתנאי מזג אוויר קשים ויכולה להיסגר ללא הודעה. כדי לעלות ולרדת בכוחות עצמכם, תזמנו 6-8 שעות לטיול כולו. כדי להגיע לפסגת ההר תזדקקו להשיג אישור כניסה שאותו אפשר להשיג בחינם, אבל כדאי לבצע את ההזמנה מוקדם מאחר שההזמנות מתמלאות חודשים מראש, אלא אם כן אתם מתכוונים להגיע מחוץ לשעות הרגילות (לפני או אחרי פעילות הרכבת). כמו כן, Altavista Refuge מציעה מספר מקומות מוגבל ונדרשת הזמנה מראש.

פיקו וייאחו (Pico Viejo) "פסגה עתיקה" – הליכה תובענית במידה בינונית (מומלץ לנעול נעלי הליכה), לא מתאימה למשפחות שמגיעות אל טנריף עם ילדים קטנים, אפשרית מאל טיידה. אחד הלו"זים הסבירים הוא להשאיר את רכבכם ב- Boca Tauce (בצומת של TF-21 ו-TF-38), לקחת את אוטובוס מס' 342 משם עד הרכבל, לעלות על הרכבל ולרדת דרך פיקו וייאחו, נאריסס דל טיידה ("הנחיריים של טיידה" Narices del Teide) וחזרה ל-Boca Tauce. המסע ממעלה ההר ועד למטה אורך כחמש או שש שעות.

עמק מסקה (Masca Valley). אולי המסלול הפופולרי ביותר לטרק בטנריף (ויחסית עמוס לעומת מסלולי טרקים אחרים בטנריף). המסלול מתחיל בעמק מסקה ויורד עד החוף כאשר בדרך חולפים על פני הצוקים המאסיביים לוס ג'יגנטס. המסלול במעלה ההר דורש לכל הפחות אספקה של מים כאשר מידות החום גבוהות, לא מתאים למשפחות המגיעות אל טנריף עם ילדים קטנים.

ברנקו דל אינפיירנו (Barranco del Infierno) "עמק השאול", בקרבת אדג'ה הוא מסלול פופולרי בקרב חובבי טרקים. תצטרכו לבצע הזמנה מסודרת כדי להצטרף לטיול מאורגן. אין הרבה מה לראות לאורך המסלול מלבד צמחייה ומפל מים קטנטן בסוף המסלול.

הנקודה המערבית ביותר בטנריף היא פונטה דה טנו (Punta de Teno) שממנה הנופים נהדרים. הכביש המוביל לנקודה זו ניזוק אבל כיום חודש בו המעבר. בימי שבת, ראשון ובחגים לאומיים הכביש סגור לציבור בין השעות 10 בבוקר לחמש אחה"צ. במקום זאת, יש קו אוטובוס חדש, מס' 369 היוצא מדי שעה מנקודות שונות בבואנה ויסטה דל נורטה (Buenavista del Norte) בעלות של 1 יורו לנסיעה אחת. גם אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים קטנים ואינכם מתכוונים לצאת לטרק בטנריף, אפילו השהייה באזור המגדלור שווה את הביקור.

רוקה דל קונדה (Roque del Conde), אחד ההרים הבולטים ביותר של החוף הדרומי. במרחק של מספר שעות הליכה מהכפר הסמוך Arona, עובר דרך הערוץ הדי גדול ברנקו דל ריי (Barranco del Rey) ובפסגת ההר יש תצפית טובה לכל הצדדים, בתנאי, כמובן שתנאי הראות טובים.

יער הגשם אנגה (Anaga) הוא בהחלט יעד מומלץ למשפחות המגיעות אל טנריף עם ילדים והוא מציע מגוון גדול של מסלולים. בזמן שהפארק עצמו קטן יחסית, הכבישים מאוד מפותלים כך שתצטרכו להכפיל את זמן הניווט הממוצע בתכנון טיול באיזור. הכביש מלה לגונה ל-Chamorga לוקח בין שעה ו-45 דקות לשעתיים. מסלולי הליכה עומדים לרשותכם בנקודות שונות, אם כי לחלק מהם ייתכן שתצטרכו להשיג אישור כניסה  permit to enter.

רשימה חלקית של מסלולי טרקים ביער הגשם אנגה:

Chamorga – Roque Bormejo – מסלול הלוך ושוב שמתחיל בכפר הטרקים הציורי צ'מורגה, חולף דרך ההרים לאורך קו החוף (הנופים מכאן נהדרים!), דרך מגדלור פארו דה אנגה (Faro de Anaga), הכפר Roque Bormejo דרך עמק Camino de Roque Bormejo

האופצייה המומלצת למשפחות המתכננות לטייל אל טנריף עם ילדים היא הליכה נינוחה בדרך שטוחה כמעט לגמרי לנקודת התצפית Cabezo del Tejo דרך יער קסום שבד"כ שורר בו ערפל.

Roque de Taborno ("המטרהורן של טנריף") – טרק של מספר שעות סביב הר ציורי. השביל חוצה צוק במשך מספר מטרים, שימו לב אם אתם פוחדים מגבהים או מטיילים אל טנריף עם ילדים קטנים – עדיף לוותר.

טיולי אופניים בטנריף

טנריף מושכת אליה הרבה מאוד רוכבי אופניים במשך כל ימות השנה. בין אם מדובר על אופני הרים, רכיבת שטח או רכיבה באופניים חשמליות, תמצאו בטנריף המון כבישים ודרכי עפר עם נופים יפים. אם אתם מעדיפים לחסוך לעצמכם את הטרחה ולא להגיע עם אופניים משלכם, תוכלו לשכור אופניים בקלות בטנריף, למשל בלאס אמריקס או באל מדאנו (El Médano). הרכיבה על אופניים כפעילות פנאי די קשה באי טנריף ואולי פחות מומלצת למשפחות עם ילדים מאחר וכבישי החוף עמוסים ואין הרבה מקום לאופניים מלבד בשולי הכביש. עם זאת, אם אתם נהנים מרכיבה בעלייה, יש כבישים תלולים שאפשר לעלות עליהם ממש עם יציאתכם מקו החוף. לאנשים פחות פעילים מבחינה פיזית, ישנה חברת תיור אחת שמציעה טיולי רכב לפסגת אל טיידה כאשר הירידה היא ברכיבה על אופניים ללא דוושות.

טנריף הופכת מהר מאוד ליעד תיירות חורף חשוב לאוהדי סקי קרוס קאנטרי ורכיבת אופניים ENDURO, כאשר בממוצע טנריף נהנית משמיים בהירים וטמפרטורות חמות, בזמן שאתרי הרכיבה של אירופה מכוסים בוץ ושלג. לגלות את האי באמצעות אופני הרים היא חוויה מאוד מתגמלת הודות לגיוון הגדול של פני השטח, הצמחייה והגבהים. אין כמו רכיבה במורד שדות לאבה ועצי אורן לכיוון החוף כדי ללגום בירה בשעת שקיעה. הנה רשימה של חברות המציעות שירותי הדרכת תיירים  בטיולי אופניים שיכולות להוביל אתכם בבטיחות במסלולים הטובים ביותר שטנריף מציעה.

  • Club Activo Cycling, Hotel Las Dalias, s/n, 38660 Adeje, Gran Bretaña nº 1  (קוסטה אדג'ה), ☎+34 669624373 – טיולי אופניים מודרכים בדרום טנריף
  • Galatea Sailing, Puerto Colón, s/n, 38660 Adeje, Dock 3  (קוסטה אדג'ה), ☎+34 609626431 , סיורי שיט וצ'ארטר פרטי בדרום טנריף
  • Eden Catamaran, CC Puerto Colón, local 129C  (קוסטה אדג'ה), ☎+34 922 712993, מציעים סיורי תצפית בדולפינים ולוויתנים בטנריף
  • Bike Point Tenerife, Quinto Centenario s/n, Edificio las terrazas, 38660 Las Americas (מול תחנת המשטרה בלאס אמריקס ותחנת האוטובוסים), ☎(+34)922176273
  • חנות לממכר והשכרת אופניים והזמנת טיולי אופניים.
  • Bike Point Tenerife, Quinto Centenario s/n, Edificio las terrazas,38660 Las Americas (מול תחנת המשטרה של לאס אמריקס ותחנת האוטובוסים Magma), ☎(+34)922176273. סיורי אופניים, השכרה וחנות אופניים בלאס אמריקה ואל מדאנו
  • Fluyendo Tenerife (כל הטיולים המודרכים באמצעות אופני הרים/ אופני הרים XC בטנריף). טיולי Enduro/XC מודרים. תמיכה לוגיסטית לצילומי פוטושוט. חבילות יום או מספר ימים לכל פינות האי
  • Tenerife Swim, ☎+34657102948. שיעורי שחייה פרטיים ואימון כושר אישי ברחבי טנריף
  • hybrid BIKES (ELECTRIC bikes טנריף), דרום טנריף, ☎ (+34)651419856. השכרה של אופניים חשמליים, אופני הרים חשמליים וציוד רכיבת הרים וסוללת 20Ah חזקה. השכרת אופניים כוללת משלוח האופניים עד המלון.

תחבורה בטנריף

האופציה הטובה ביותר לתחבורה בתוך טנריף היא לשכור רכב כדי להגיע למקומות המרוחקים יותר. חברת האוטובוסים TITSA מכסה את רוב האי והאוטובוסים יוצאים די בתכיפות. כרטיס נסיעה מסוג BONO הוא רעיון טוב אם אתם מתכוונים לנסוע באוטובוסים בעת חופשה בטנריף עם ילדים מאחר שהם יכולים לחסוך לכם 50-70 אחוז מהמחירים הרגילים. אם אתם נוסעים כמשפחה או קבוצה, תזדקקו רק לכרטיס אחד כזה שיהיה תקף עבור כולם, כך שאם מגיעים אל טנריף עם ילדים ומתכוונים לנסוע בעיקר באוטובוסים זה בד"כ משתלם. ניתן לרכוש אותו בתחנות האוטובוסים וכן אצל חלק מחנויות הטבק. שימו לב לפקקים בבוקר (7 עד 8 בבוקר) על הכביש המהיר בדרך לסנטה קרוז. יש קו רכבת חשמלית שפועלת בין סנטה קרוז לבין לה לגונה, וכרטיס BONO תקף גם שם.

אפשר גם להזמין מראש הסעה מנמל התעופה דרך Tenerife Airport Transfers  שיש להם מגוון רחב של רכבים כגון אוטובוסי הסעה (מסוג שאטל), מיניבוסים, לימוזינות ואוטבוסי תיירים.

איך להגיע לטנריף

כאי, הדרך השכיחה ביותר להגיע לטנריף היא בטיסה. יש בטנריף שני שדות תעופה: טנריף דרום Tenerife South (Reina Sofia) ליד העיר לוס כריסטיאנוס (Los Cristianos) וטנריף צפון (Tenerife North (Los Rodeos)) ליד לה לגונה (La Laguna). יש הרבה קווי אוטובוס המקשרים בין שדות התעופה לבין הערים הראשיות. כדי להגיע לערים הקטנות יותר, יש צורך להחליף אוטובוסים. האוטובוסים מפסיקים לפעול בסביבות חצות ומתחילים לפעול שוב בסביבות 5-6 בבוקר.

הפלגות לטנריף

חברת Trasmediterranea מפעילה מעבורת שיוצאת אחת לשבוע מקדיז (Cadiz) שבספרד לטנריף. זמן הנסיעה הוא יומיים. מעבורות נוספות יוצאות מטנריף לאיים נוספים בקבוצת האיים הקנאריים: לגראן קנאריה (Gran Canar) מסנטה קרוז דה טנריף (Santa Cruz de Tenerife) (מחיר כרטיס הלוך וחזור כ-80 יורו) ואל לה גומרה (La Gomera) מלוס כריסטיאנוס (Los Cristianos).

ביטחון אישי בטנריף

טנריף היא ע"פ רוב יעד מאוד בטוח לטיול או חופשה משפחתית, אבל כמו בכל מקום תיירותי אחר, יש לנקוט אמצעי זהירות נגד כייסים. הליכה בלילה בגפכם גם איננה מומלצת, מאחר שיש כאן כמות די גדולה של מהגרים בלתי חוקיים ובני נוער מקומיים שלא פעם מנצלים אנשים שמסתובבים בלילה ברחובות, מבקשים כסף וכדומה. מוניות נמצאות בשפע והמחירים לא רעים אם כי מונית מנמל התעופה הדרומי ועד פוארטו קרוז מאוד מאוד יקרה.

המשטרה המקומית מתייחסת באופן מאוד מעומעם לכל סוג של תקרית ויעצרו לא רק את האשמים אלא כל אחד שלדעתם חשוד במעורבות. הדבר כרוך בשהות של 24 שעות לפחות בכלא המקומי ובקנס בד"כ, אבל החוויה לא קשה באופן בלתי נסבל. שוטרים יעצרו בד"כ כל אדם שמנסה ללון בחוף בלילה. האכיפה המקומית (המשטרה והמשטר האזרחי Guardia Civil) ידועים כתוקפניים מאוד ותקיפה פיזית אלימה של החשודים איננה בלתי נפוצה.

קחו בחשבון שכאשר אתם עוברים דרך פלאיאס דה לאס אמריקס (Playas De Las Americas), יש הרבה מועדוני לילה ושיכורים שמסתובבים באזור בשעות הלילה.

אין צורך לדאוג לגבי עקרבים או נחשים בטנריף. יתושים יכולים להופיע בלילה בעיקר באזורים הרחוקים מהחוף, אבל אינם נושאים מלריה.

אל תיקחו איתכם מכשירים אלקטרוניים, כרטיסי אשראי או כמויות גדולות של מזומנים כשאתם הולכים לחופים אם אתם מתכוונים להשאיר את חפציכם ללא השגחה בעת הרחצה.

השמש חזקה במיוחד באזור הזה הקרוב לקו המשווה, כך שכדאי להצטייד בקרם הגנה מפני השמש ולא להיחשף לשמש בין שעת צהריים לשלוש אחה"צ (אלה הן השעות העמוסות ביותר ממילא). אם אתם מגיעים אל טנריף עם ילדים רגישים לשמש, הקפידו למרוח אותם בקרם הגנה במקדם גבוה במיוחד וגם על חבישת כובע ושתיית מים מרובה.

הונאות תיירים בטנריף

המון חנויות בטנריף מוכרות מוצרי אלקטרוניקה ומוצרי אופטיקה, כולל מצלמות. תחשבו אולי שאתם מקבלים מחיר מבצע מהמוכרים החלקלקים האלה אבל זו לא המציאות. תמצאו את עצמכם משלמים מחיר יקר יותר ממה שתשלמו בבית ועוד יותר יותר יקר ממה שתוכלו להשיג באיביי. בנוסף, המוצרים שיציעו לכם יכולים להיות פגומים ותעודת האחריות שתגיע עם המוצר היא חסרת ערך. מצלמת וידאו שתרכשו יכולה להיות מסוג SECAM מה שאומר שהתמונה היא בשחור לבן בבריטניה (PAL). החנויות האלה נמצאות בכל מקום במרכזי התיירות והמון תיירים נופלים שולל במקומות האלה כבר הרבה שנים. כמו כן, כדאי להיזהר ממקומות שמוכרים משחקי וידאו (בעיקר עבור משחקי נינטנדו גיים בוי או DS) מאחר שאלה בד"כ מוצרים בלתי חוקיים שהוברחו.

אם אתם נופשים בטנריף, אל תתפלאו אם ייגשו אליכם "ספסרים" שינסו למכור לכם דירות טיים-שייר, אך באמת מטרתם העיקרית היא לגרום לכם להיפרד מכספכם והם יגישו לכם חוזים חסרי ערך. לפי משרד the UK's Office of Fair Trading (OFT) כ-400 אלף בריטים הופכים לקורבנות להונאות האלה ביעדים כמו טנריף, קוסה דל סול וגראן קנאריה. בממוצע, כל קורבן מאבד יותר מ-3,000 ליש"ט. האנשים האלה בד"כ אורבים בצידי הכביש, בודקים לאילו רכבים יש מדבקה של רכב שכור, ואז ישאלו אתכם אם אתם בריטים, כי הם מחפשים תיירים בריטים שידועים בטנריף כפראיירים. טקטיקה אחרת שמשתמשים בה היא לעמוד על הכביש באזורי וילות פופולריים, ולעצור את העוברים ושבים. בשני המקרים האלה, "תודה רבה" פשוטה או התעלמות בד"כ תוריד אותם מגבכם.

מקומות נוספים שכדאי לשים לב לבעייה הזו הם מחוץ לרציפי האוניות שתיירים נוהגים לפקוד אותם. אנשים המתחזים לספסרים (scratchcard touts) יציעו לכם כרטיסי הגרלה חינם, שבהם תמיד תצאו מנצחים, אבל כדי לאסוף את הפרס, תצטרכו להגיע לפרזנטציה ארוכה שבה ינסו לשכנע אתכם לחתום על חוזה עבור מועדון "אקסקלוסיבי" ויתנו לכם מידע שגוי לגבי מחירים, סוגים ואיכות הנופשים שיעמדו לרשותכם. ה-OFT הבריטי מייעץ לאנשים לשאול שלוש שאלות פשוטות: האם אפשר לקחת את החוזה חזרה איתכם כדי לעבור עליו בזמנכם האישי? האם כל מה שהבטיחו לכם בפרזנטציה נמצא בחוזה? האם אתם יודעים מה אתם מקבלים עבור כספכם? אם התשובה לכל אחת מהשאלות האלה היא לא, אז כדאי לכם ללכת משם.

דבר נוסף שכדאי להיזהר ממנו בזמן שהותכם באי הם ה-"לוקי" (Lookey). אנשי לוקי הם רוכלים שמנסים למכור לכם משקפי שמש, שעונים, תכשיטים ופריטים זולים אחרים שמכנים אותם "לאקי" (Lucky, Luckies). הרוכלים האלה לא מזיקים במיוחד ובד"כ לא מתכוונים לעורר בעיות, אלא רק מנסים להרוויח את מחייתם. במקרים כאלה, "לא" פשוט יעשה את העבודה.

ישנן חברות מסויימות להשכרת רכב בטנריף כמו "גולדקאר" (Goldcar) שיגבו מכם מחיר גבוה יותר בנמל התעופה באמצעות כרטיס האשראי שלכם. שאלו תמיד כמה כסף תקבלו כהחזר לאחר שהחזרתם את הרכב. קיראו בקפדנות את מדיניות חוזה ההשכרה. ישנן הרבה ביקורות הנוגעות לעניין הזה באינטרנט. שימרו על עירנות וזה ימנע מכם פגיעה בלתי נחוצה בחופשתכם.

שופינג בטנריף

בפלאיה דה לאס אמריקס (Playa de las Américas) תמצאו שפע של אפשרויות שופינג ומרכזי קניות כמו הספארי סנטר (Safari Centre) ו-Siam Mall שבהם תמצאו הרבה מהרשתות המוכרות וכן מסעדות רבות.

בסנטה קרוז יש שוק גדול ליד התחנה המרכזית שפועל בבקרי ראשון ושוק מקומי ציורי הנקרא Mercado Municipal Nuestra Señora de África   שפתוח יומיום עד 14:30. השוק בלאס אמריקס פתוח בימי חמישי וביום שבת ובלוס כריסטיאנוס השוק פתוח בימי ראשון.

ישנם שווקים שבועיים בלאס אמריקס ובלוס כריסטיאנוס, כמו גם בחלק מהכפרים הקטנים. אלה מוכרים מגוון רחב של מזכרות, אבל כדאי לשים לב לכייסים הנוהגים לפקוד את האזורים התיירותיים בשעות עומס.

ב-highstreet בסנטה קרוז תמצאו גם הרבה מהמותגים הבינלאומיים הגדולים, לפעמים במחירים מעט יותר נמוכים מאשר באזורי התיירות.

אוכל בטנריף

דגים הם מרכיב עיקרי בתזונה של המקומיים, כאשר במסעדות תוכלו לבחור דגים מתוך תפריט הדגים שלהם (במקרים רבים אלה דגים שדגו בקרבת מקום) ויבשלו אותם עבורכם.

עוד מאכל טיפוסי לטנריף הוא תפוחי אדמה שחורים הנקראים papas arrugadas. מגישים אותם לא מקולפים עם מלח גבישים ודיפ מקומי.

כמו בשאר ספרד, טאפאס הם מאכל שנמצא בכל מקום ומגישים אותם לצד מנות מקומיות כולל רטבי שום, שעועית מטוגנת ודיונונים. ארוחות ספרדיות מקומיות כמו טורטיות (פיתות מקמח תירוס או תפו"א) ופאייה (מנת אורז עם פירות ים) גם הן נפוצות.

הדרום מלא במסעדות ג'אנק פוד שבהם תמצאו את התפריט שמשפחות המגיעות אל טנריף עם ילדים בד"כ מחפשות – ההמבורגרים, הפיצות, הצ'יפס וכו'. יש כאן 15 מסעדות מקדונלד'ס, כולל כמה שנמצאות ממש על חוף הים. שימו לב שבנקודות התיירות החמות כמו פלאיה דה לאס אמריקס, התפריטים מגיעים בשפות רבות, מאנגלית, גרמנית ורוסית ועד כמה שפות סקנדינביות, מה שמקל על תהליך הבחירה גם אם אינכם מכירים את שמות המנות המקומיות או לא מבינים ספרדית.

תמצאו בטנריף שפע של מסעדות סיניות המגישות בסגנון של מזנון אכול-כפי-יכולתך במחיר כולל, בסביבות 6 -6.50 יורו. המחירים משתנים לפי המבחר.

באזורי התיירות תמצאו מסעדות גורמה יקרות יותר כמו Thai Botanico ו-Bianco’s בפלאיה דה לאס אמריקס.

עם זאת, למי שמעוניין לחוות את הטעמים המקומיים ולטעום מהתרבות המקומית, תמצאו באי המון מסעדות קנאריות מסורתיות כמו Mesón Era las Mozas (שחלק מהמקומיים מכנים בשם courtyard) ב-Valle San Lorenzo  (כ-15 יורו במונית מלוס כריסטיאנוס) ו-El Cordero ב-Guargacho (מחיר דומה). בשתיהן מוצע מבחר של בשרים שצולים על האש, ולפעמים בכמויות די מכובדות.

משקאות בטנריף

לטנריף יש מוניטין כיעד תיירותי שאליו נוהגים להגיע כדי להשתכר, כאשר פלאיה דה לאס אמריקה ולוס כריסטיאנוס מספקות שפע של פאבים ומועדונים למי שנהנה מסצנת חיי הלילה 24 שעות ביממה. תמצאו כאן את אותם משקאות חריפים שנמכרים בשאר אירופה (בעיקר משקאות בריטים) כאשר המחירים מעט יותר נמוכים מאלה שבאירופה.

הבירה המקומית היא בירה בשם Dorada , בירה בעלת טעם ממוצע שנמכרת בכל מקום. משקאות מיוחדים יותר כוללים את ליקר הבננה.

Barraquito, שנקרא גם barraco, הוא קפה ספיישל מהאיים הקנאריים ואהוב במיוחד בטנריף, אבל גם בלה פאלמה (La Palma).

Ron Miel. באנגלית זה רום דבש, רום שמיוצר עם דבש, בעל טעם פנטסטי ומוגש עם קרח. באזורים יותר 'אותנטיים' של האי, ייתכן שיגישו לכם אותו כשי על חשבון הבית על שאכלתם במסעדה.

יין – יש בטנריף מבחר מגוון מאוד של יינות מקומיים. Malmsey(Malavasias), יינות אדומים, יינות פירותיים.

טנריף
דירוג הגולשים 4.11 (9 הצבעות)
Sending

תגובות 2

  • ?? טנריף??
    אי מקסים, אחד מהאיים הקאנרים. ובחלט נחזור שוב.
    כדי להוזיל עלויות הטיסה לא הייתה פשוטה 2 קונקשנים (ישראל⬅️רומא⬅️מדריד⬅️טנריף, סה"כ 12 שעות). אבל שווה בהחלט מבחינה הכלכלית. הגענו לשדה הצפוני שהוא במרחק של כ 40 ד מדרום האי. שהיינו במלון מדהים 4* הוליווד מיראג' באזור לוס כריסטיאנוס עם מטבחון מאובזר, דירונית עם סלון ושני חדרי שינה, שני מרפסות ובעיקר המון שקט (מלון למשפחות ללא מסיבות וצעירים) מתאים בהחלט למשפחה עד 6 נפשות. לכל אורך הנופש היינו עם רכב, מקבלים את הרחב בטרמינל איפה שמקבלים את המטען, הנהיגה באי מאוד פשוטה, והדלק זול סביב ה 1 יורו לליטר.

    אטרקציות ? האי מלאאאא באטרקציות
    סיאם פארק, ??נמצא בדרום האי פארק מים!!! מטורף!!! עלות כניסה 35€ שווה כל שקל.
    מאוד מומלץ להגיע לפתיחה 10 בבוקר ולרכוש כרטיסים באתר שלהם או במלון. מומלץ מאוד לקנות את הפס המהיר בעלות 15€ נוספים אחרת תתאזרו בסבלנות כי כל תור… זה תור ? מומלץ להביא גם מים ואוכל בקטנה כי מאוד יקר בפנים וגם שם כדי לרכוש בקבוק מים תעמדו בתור כמו כלום 20 ד לפחות.

    לורו פארק ? כניסה 35€ נמצא בצפון האי במילה אחת ? מדהים!! שסוג של גן חיות מהאגדות.
    מופע דולפינים,? כלבי ים ולווייתנים?,, בריכות כרישים?, פינגווינים? למינהם,, חיות נדירות וציפורים מכל העולם.
    היינו עם מתבגרים 10,14,17 והילדים לא רצו ללכת משם.
    ניתן לרכוש כרטיס משולב לשני הפרקים בעלות של 64€ לא חובה ללכת יום אחרי יום. ניתן למימוש בהפרש של עד 14 יום מיום הכניסה לפרק הראשון. כרטיס משולב קונים או באתר שלהם או במלון.

    יער הגשם, מסלול יער מאוד יפה,, מסלול לכשעה וחצי, קסום נמצא בצפון האי. אחרי היער המשכנו לעיירה בשם גראציקו עיירה קסומה שבה יש בריכות טבעיות,, די מגניב… קחו בגדי ים.

    בצפון האי יש גם את הבריכות הטבעות…. הילדים מאוד נהנו לי אישית המים היו קפואים ? אבל נראה לי אני סתם בכיינית ? כי אפילו תינוקות היו במים.
    בצפון ישנו גם העץ העתיק באי עץ הדרכון ? עץ ענק ממדים ויפיפה.

    בצפון האי יש אטרקציה כי מפורסמת הר הטיידה,, זהו הר געש, אנחנו לא נסענו כי הילדים לא זרמו, למרות שכלם שיבחו את המקום.

    באי יש עוד מלא אטרקציות,,, מים ופארקים מדהימים שמתאימים לכל שכבות הגיל,, גני חיות,, קרטינג,גולף ⛳…. ועוד
    אנחנו היינו 12 יום וזה בהחלט לא מספיק. חופים מומלצים פלאיה לוס אמריקס

    מסעדות ואוכל…. הכל מהכל ובשפע,,, מסעדות טובות,, מחירים טיפונת יותר זול מבארץ, יש המון פיצריות, דגים, ולאוהבי פירות הים למינהם זה המקום המושלם כי יש בפשע וזול. לאוהבי הסושי מסעדה מאוד מיוחדת Sushi Amore יש צורך בלהזמין מקום מראש.

    וכמובן שופינג,, ואך לנו בלי זה,, זהו אי גן עדן לאוהבי השופענג… אל תעמיסו מזוודות לכאן ,, כי אחרת תצטרכו לרכוש עוד מזוודות. באי אין מס רכישה ממש כמו אילת,, אז קחו את המחירים המעולים של אירופה ותורידו להם מיסים,,,, ? יש פה מגוון ענק של קניונים,, רחובות מלאי חנויות מותגי יוקרה ומותגים עממים של הקניונים הרגילים.

    באי לא הרבה ישראלים וחבל,,,, חברים אתם באמת הולכים להנות,, האי מתויר באותה המידה בחורף ובקיץ….

  • יש המון מידע בקבוצת הפייסבוק "טנריף שלנו למטיילים" על היעד המשגע הזה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל