Canary Islands

האיים הקנריים עם ילדים – המדריך לחופשות וטיולים

האיים הקנריים הם אחד היעדים הנחשקים והאקזוטיים ביותר לחופשה משפחתית עם ילדים, שתשלב בין חופי הים המושלמים, עם החול השחור הוולקני והמים הצלולים, לצפייה בהרי געש פעילים, לוויתנים ודולפינים, פארק התוכים המפורסם של טנריף, מערות המים של לה פאלמה – ועוד שלל אטרקציות מומלצות לטיול משפחות לאיים הקנריים עם ילדים

         הזמנת דילים לטנריף        |        הזמנת טיולים מאורגנים לספרד

האיים הקנריים (canary islands או בספרדית: איילס קנריאס) הם קבוצת איים השייכת לספרד אך ממוקמת למעשה מול חופי מרוקו בחוף המערבי של אפריקה, באוקיינוס האטלנטי, לא רחוק מכף ורדה, וקבוצות האיים של אזורה ומדיירה, השייכות לפורטוגל. האיים הקנריים, הכוללים 7 איים, ברובם געשיים, הם יעד תיירותי נחשק ורב גוני ביותר המתאים גם לטיולי משפחות, ירח דבש, מסעות הרפתקאות של צעירים, חופשות גלישה, חופשה משפחתית מפנקת ואפילו טיול בר מצווה או טיול אחרי צבא, ורבים מגיעים אל האיים הקנריים עם ילדים – במיוחד לאי טנריף אבל בהחלט גם לאיים האחרים

לפני הזמנת טיסה לאיים הקנריים מומלץ מאוד לקרוא את המדריך המלא הכולל מנוע חיפוש לאיתור והשוואת מחירי טיסות לטנריף גם ביקורת על חברות התעופה השונות – כל מה שצריך לדעת לפני הזמנת טיסה לטנריף

מעוניינים לשכור רכב באיים הקנריים? מנוע השוואת המחירים המתעדכן במחירים בכל החברות יחסוך לכם מאות שקלים – הקליקו לקבלת המחירים המשתלמים ביותר בהזמנת השכרת רכב באיים הקנריים

חופשה באיים הקנריים

האיים הקנאריים הם אחד מיעדי הנופש הנדירים אשר אינם נמצאים רחוק מאוד מישראל אך מתאימים לחופשה בכל עונות השנה: בחורף הטמפרטורה באיים הקנריים נעה באיזור 20-25 מעלות צלזיוס ובקיץ הטמפרטורה בד"כ נעה סביב 30 מעלות ולא יותר מכך.

למרות החיסרון המרכזי של היעדר טיסות ישירות מישראל לאיים הקנריים, אם אתם מחפשים יעד קרוב לטיול משפחות עם ילדים, האיים הקנריים הם פיתרון מעולה לחופשה משפחתית בפסח או בחנוכה כשהיעדים באירופה קרים וגשומים. דווקא בקיץ (בעיקר בסוף מאי ויוני) מחירי המלונות והתיירות באיים הקנריים יורדים קצת ומאפשרים לטייל באיים הקנריים עם ילדים בתקציב סביר.

אגדה עתיקה טוענת שהאיים הקנריים הם 'האיים האבודים' של אטלנטיס. כאשר התגלו, הם תוארו גם בתור "האדמות ללא צער, המחזיקות בקצה העולם". המתיישבים הראשונים שאכלסו את האיים היו פיניקים, שהגיעו מצפון אפריקה במאה ה-10 לפנה"ס. כלכלת האיים נבנתה סביב חקלאות וגידול בעלי חיים. במהלך המאה ה-14, ארצות אירופאיות שונות פלשו ללא הרף לאיים, עד אשר ספרד ביססה בהם את שליטתה.

האיים השונים באיים הקנריים

שרשרת האיים הקנריים מורכבת מהאיים הבאים:

טנריף Tenerife – באי טנריף, הנחשב לאחד מיעדי התיירות המבוקשים בעולם, יש אנדרטאות ומוזיאונים רבים המתארים את ההיסטוריה העשירה שלו. הוא האי הגדול ביותר מבין שבעת האיים הכנריים, יש בו אוכלוסייה של כ- 900 אלף איש.

חופשה בטנריף – המלצות לקריאה נוספת:

טנריף עם ילדים – כתבה מורחבת הכוללת המלצות על אטרקציות ומידע מפורט למטייל בטנריף

מלונות בטנריף שמומלצים במיוחד למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בטנריף – השוואת מחירים, טיפים ומידע מפורט על נהיגה בטנריף

על טנריף נמצא ההר הגבוה ביותר של ספרד, פיקו דל טיידה  Pico del Teide, הר הגעש השלישי בגודלו בעולם – הר געש בגובה 3718 מטרים. עיר הבירה  של טנריף היא סנטה קרוז דה טנריף (Santa Cruz de Tenerife) , בה נמצא הפרלמנט של האיים הקנרים. עוד עיר פופולרית באי היא סן קריסטובל דה לה לגונה (San Cristobal de La Laguna.) . כאן תוכלו למצוא את האוניברסיטה הותיקה ביותר באיים הקנריים. רכסי ההרים העתיקים ביותר שלו הם צעירים בהשוואה לאיים השכנים. פעילות וולקנית החלה באי רק לפני 8- 12 מיליון שנים, בעוד באיים האחרים הייתה כזו כבר לפני למעלה מ-20 מיליון שנה.

גראן קנריה Gran Canaria- האי המאוכלס ביותר בין האיים הקנריים. עיר הבירה שלו, לאס פאלמס דה גראן קנריה (Las Palmas de Gran Canaria) היא גם בירת הקנריים. האי ירוק ותלול בצפון ויבש ושטוח בדרום.

פוארטוונטורה Fuerteventura – אתר עלייה לרגל עבור גולשי רוח מכל העולם.  אתרי הנופש העיקריים של פוארטוונטורה הם קורלג'ו Corralejo, קלטה דה פוסטה Caleta de Fuste ומורו חאבלה Morro Jable.

לנזרוטה Lanzarote – אי צחיח ונמוך, עם הר געש שיוצר נוף מרהיב במערב. עיר הבירה של לנזרוטה היא ארסיפה (Arrecife), ויש לה שדה תעופה משלה (קוד שדה תעופה: ACE). אי זה, ביחד עם אחרים, נוצר ממקורות געשיים לאחר ההיפרדות של הלוחות היבשתיים האפריקאי והאמריקאי. ההתפרצויות הוולקניות המתועדות הגדולות ביותר באי קרו בין 1730 ו-1736. אזור זה משומר בתור הפארק הלאומי טימנפאיה (Timanfaya).

לה גומרה La Gomera – מכונה אי הקסם – זהו גן עדן לטיולים רגליים. צורתו מזכירה תפוז שנחתך לחצי, ופולח לפלחים. הגיאוגרפיה שלו דרמטית וכוללת גיאיות עמוקים עם נקיקים ביניהם. הנקיקים האלו מכוסים בלאוריסילבה (סוג מיוחד של יער גשם המבוסס על עצי דפנה). זהו יער הגשם מסוג לאוריסילבה היחידי שנותר באפריקה הצפונית.

ליין המקומי של לה גומרה יש טעם ייחודי, והוא בדרך כלל מוגש יחד עם טאפס של גבינה מקומית, חזיר צלוי, או בשר עז. מנות מקומיות אחרות הייחודיות ללה גומרה כוללות את האלמוגרוטה, ממרח גבינה, וסירופ מעצי דקל שנקרא מייל דה פאלמה. לתושבים המקומיים יש דרך ייחודית לתקשר מעבר לגיאיות העמוקים בשימוש בשפת שריקות שנקראת סילבו גומרו. שפת השריקות הזו ייחודית לאי, וקיומה מתועד מאז תקופת האימפריה הרומית.

לה פאלמה La Palma –  הצורה הגיאוגרפית המיוחדת של לה פאלמה היא תוצאה של ההיווצרות הגעשית של האי.  החלק הדרומי של לה פאלמה נשלט ע"י הקומברה וייחה, רכס געשי שנוצר ע"י מספר פסגות געשיות שבנויים מלבה וסקוריה.

הקומברה וייחה הוא הר געש פעיל אך רדום, וההתפרצות האחרונה התרחשה ב-1971 בפתח הטנגייה שממוקם בקצה הדרומי של הקומברה וייחה. סך האוכלוסייה הוא כ-86,000 איש, מתוכה 18,000 חיים בבירה, סנטה קרוז דה לה פלמה, וכ-20,000 בעיר לוס ליאנוס דה ארידנה.

אל היירו El Hierro – 'קצה העולם'. ידוע גם כ'אי המרידיאן'.

ערים מרכזיות באיים הקנריים

לאס פאלמס Las Palmas – העיר הגדולה ביותר, ממוקמת באי גראן קנריה. העיר היא אחת מהבירות של האיים הקנריים – ארץ שתמיד התקשתה קצת להגדיר בצורה ברורה את עיר הבירה שלה.

סנטה קרוז דה טנריף Santa Cruz de Tenerife– עוד עיר בירה של האיים הקנרים, ממוקמת בטנריף.

אוכלוסיית האיים הקנריים

באיים הקנריים יש אוכלוסייה של 2 מיליון איש. מבחינת אוכלוסייה ומנטליות, האיים הקנריים הם מאוד מודרניים, אירופאים וליברליים. כיוון שהאיים הקנריים הם יעד תיירות אירופאי מרכזי, לכל האיים הגדולים יש מערכות תקשורת, נמלי תעופה ונמלים מפותחים היטב.

אתנית, האוכלוסייה היא בעיקר תערובת של ספרדים, אירופאים (גרמנים ובריטים), דרום אמריקאים, ובמיוחד קובנים וונצואלים כמו גם אפריקאים מאפריקה שמדרום לסהרה וצפון אפריקה. ישנם גם מיעוטים נוספים כמו הודים, קוריאנים ולאחרונה רוסים.

בכל אי מדברים ספרדית במבטא מעט שונה וישנה יריבות חזקה בין האיים המרכזיים טנריף וגראן קנריה. רוב המבטאים באיים הקנריים קרובים יותר לספרדית של אמריקה הלטינית מאשר לספרדית קסטיליאנית המדוברת בספרד היבשתית. לדוגמה, שם הגוף "ווסוטרוס" בגוף שני רבים נמצא בשימוש ברוב האזור היבשתי, אך כמעט ולא קיים באיים הקנריים, וצליל ה'th' שנוצר ע"י z ו-c במילים כמו cenar ו-zapato שנשמע בספרד ביבשת נהגה כצליל 'ס', בדיוק כמו באמריקה הלטינית.

אוכל באיים הקנריים

המטבח הקנרי הוא תערובת בין התרבות הספרדית, הלטינית והאפריקאית. רוב המטבח הקנרי הוא מגוון של  פירות, דגים וירקות טריים, בדרך כלל ארוחות קלות שקל יותר לעכל באקלים חם. בשר בדרך כלל מוגש כחלק מתבשיל או כסטייק.

הדגים המקומיים הם די טובים. תמצאו גם מגוון רחב של מתכונים בינלאומיים של דגים ופרות ים. שתי מנות דגים פופולריות מטנריף הן הקלדרטה, מנה עם עגבניות, בשר עז ותפוחי אדמה, והסנקוצ'ו קנריו, דג מלוח, בד"כ לבן, ברוטב "מוהו".

קונספט הטאפס הוא בין התרומות הספרדיות הטעימות ביותר לגסטרונומיה הבינלאומית. טאפה היא מנת אוכל קטנה וקלילה שהספרדים אוכלים לפני ארוחת הצהריים או הערב, בדרך כלל עם כוס יין או בירה. ניתן להגיש את הטאפה במספר דרכים. ניתן להכין אותו כפינצ'ו (עם מקל), כמיני-מנה של מתכון מסורתי, בקערית או צלחת קטנה ועוד.

האיים הקנריים הם היצואנים היחידים באירופה של בננת הפלנטיין הענקיות (פטקונס). הן ידועות בטעמן הטוב כאן. בדרך כלל מטגנים את הבננות האלו, והן נפוצות גם בהודו המערבית.

מנה טיפוסית נוספת היא פאפאס ארוגאדס או פאפא סאנקוצ'דה – תפוחי אדמה מורתחים במים מלוחים מאוד עד שהם נהפכים ל"מקומטים"- מכאן מגיע השם – ומוגשים עם מוהו פיקון, רוטב אדום חריף קר שעשוי מצ'ילי ושום. אלו מוגשים לעתים קרובות כטאפס.

האיים הקנריים עם ילדים – האיים המומלצים לחופשה משפחתית

משפחות מגיעות אל האיים הקנריים עם ילדים בעיקר בשביל חופי הים הנהדרים והמלונות למשפחות באיים הקנריים, הנחשבים למשתלמים ומפנקים יחסית. למרות זאת, לאיים הקנריים יש הרבה מאוד מה להציע מעבר לחופי ים. לכל אחד מהאיים יש מאפיין ייחודי – איזה מהם אתם תעדיפו לטיול משפחתי באיים הקנריים עם ילדים?

טנריף Tenerife

טנריף,  המכונה "אי האביב הנצחי" בגלל מזג האוויר הנוח כל השנה, הוא הגדול והתיירותי ביותר מבין האיים הקנריים, והוא האי שמגיעות אליו הכי הרבה טיסות. דרום טנריף הוא האיזור התיירותי ביותר אשר לדעת רבים פותח יתר על המידה, חלק ממנו מוגן בשל המגוון הביולוגי המרהיב שלו, כאשר 6 אזורי צמחייה שונים וגיאיות ועמקים רבים מוגנים כשמורת טבע.

אם אתם מתכננים טיול בטנריף מומלץ מאוד לשכור רכב . כדאי מאוד לקרוא לפני כן את המדריך המלא – כולל השוואת מחירים ווידאו עם הסברים על נהיגה בטנריף – על השכרת רכב בטנריף

במרכז טנריף נמצא הפארק הלאומי טיידה,  אתר מורשת עולמית מוכר ע"י אונסק"ו, ובמרכזו נמצא ההר הגבוה בתחומי מדינת ספרד, הר הגעש פיקו דל טיידה Pico del Teide, וגם מצפה כוכבים מרתק. קו החוף הסלעי של טנריף כולל שפע של חופי רחצה, כאשר אלו הנמצאים בצפון טנריף הם המיוחדים ביותר, כאשר לחופיהם יש חול געשי שחור. אתרי הנופש העיקריים בטנריף הם סנטה קרוז, פוארטו דה לה קרוז Puerto de la Cruz , ופלאיה דה לאס אמריקס  .Playa de las Americas

טנריף עם ילדים – אטרקציות מומלצות

האודיטוריום של טנריף הוא בניין מדהים שעוצב ע"י הארכיטקט הספרדי המפורסם סנטיאגו קלטרווה. מומלץ מאוד לתיירים לבקר במבנה המדהים הזה וגם ליהנות מההופעות והאירועים שנערכים שם.

חופי טנריף

הטבע הגעשי של האי טנריף יוצר מצב בו מתוך רצועת החוף הסובבת את החוף, רק מיעוט החופים הם חופים טבעיים עם חול, המתאימים לרחצה. אלו שקיימים מאופיינים בחול שחור אשר נוצר מהסלעים הגעשיים של האי. עם זאת, הדרישה של תיירים למרחב שיזוף, הובילה ליצירתם של אתרי נופש וחופים מעשה ידי אדם, עם חול מוזהב שבמקרים מסוימים מיובא מחוץ לטנריף.

החופים הטובים ביותר בטנריף הם לוס גיגנטס וסן חואן במערב טנקריף וחוף פנבה עם החול המוזהב, המקלחות והמתקנים המצוינים בדרום.

עוד חופים פופולריים הם טורביסקס והמרינה, פלאיה לאס אמריקס בשל המשטחים החוליים האפורים שלו, וחוף לוס קריסטיאנוס.

בקנדלריה במזרח יש חוף חצץ שחור קטן. בצפון, בפוארטה דה לה קרוז יש חוף עם חול שחור דק, ובסנטה קרוז חול מוזהב יובא אל חוף טרסיטס כדי להפוך אותו למתאים לרחצה.

לורו פארקה Loro Parque טנריף

לורו פארקה המדהים, פארק התוכים, הוא אתר חובה בתיכנון טיול אל האיים הקנריים עם ילדים – הפארק ירתק הורים וילדים, לא משנה באיזה גיל. ביקור בפארק התוכים הגדול והמרתק כדאי לתכנן לכמעט יום שלם.

כאן תמצאו את אוסף התוכים החשוב ביותר בעולם עם יותר מ-300 זנים, וגם – את הפנגווינריום הגדול בעולם ובתוכו מאות פינגווינים החיים בתנאים המדמים את הקור בקוטב, כולל 12 טון של שלג שיורד בתוך הפינגווינריום כל יום, מופע כלבי ים מדהים, מופע דולפינים, אקווריום תת ימי עם מנהרת כרישים,  מופע תוכים, גורילות, שימפנזות, נמרים, יגוארים,  פלמינגואים, תנינים, צבים, בית גידול לסחלבים, מרקט גמביאן, קולנוע 'NatureVision' ועוד.

הפארק, שבמקור היה פארק קטן שהוקדש להופעות תוכים, גדל להיות האטרקציה השנייה בגודלה של טנריף אחרי הר טיידה.

אחת הבעיות שיכולות להפריע ליום של טיול בלורו פארק הם התורים הארוכים בקופות הכניסה, בעיקר בחופשות הקיץ וסופי שבוע. מומלץ להזמין מראש כרטיס בקישור וכך לדלג על התורים הארוכים. בהזמנת כרטיס מראש תקבלו גם הטבות – כניסה חינם לכל המופעים והתצוגות המיוחדות בפארק, וגם הסעה ללורו פארק וחזרה על רכבת אקספרס מיוחדת שיוצאת מראייס קתוליקוס Reyes Católicos.

להזמנת כרטיסים אונליין ללורו פארק לחצו כאן

פוארטו דה לה קרוז Puerto de la Cruz

העיירה פוארטו דה לה קרוז בטנריף היא אחת מאתרי הנופש הטובים ביותר באיים הקנריים, ובוודאי אתר הנופש הוותיק והמושקע ביותר מבין אתרי הנופש בטנריף. בחלק העתיק של העיר נמצאים המקומות היפים, המומלצים לטיול בטנריף עם ילדים. חלק רב מהאזור שמסביב לנמל הדיג הישן מלא ברחובות צרים ומרוצפים שמלאים בארכיטקטורה מהתקופה הקולוניאלית.

תיירים – ראשית, מאנגליה – החלו להגיע לפוארטו דלה קרוז כבר לפני למעלה ממאה שנה, וכיום בעיירה המכונה גם 'אל פוארטו' תמצאו מיגוון רחב של מלונות נהדרים שיתאימו לכל טעם ותקציב. בנוסף לקסם הישן שלו, המקום מציע כמה מאטרקציות התיירות הטובות ביותר באיים הקנריים.

טיולי סירה מטנריף

מספר גדול של חברות מציעות טיולי שיט בסירה לתיירים, מ'טיולי אלכוהול (booze cruise)' על אנייה חבילה הכוללת ארוחת צהריים, משקאות אלכוהוליים וספורט ימי ועד לטיול מסביב לאי בסירת מפרש או קטמרן. אחת האטרקציות המרכזיות בהפלגה סביב טנריף היא ההזדמנות לראות לווייתנים ודולפינים בטבע.

ברוב הטיולים מבחינים בקלות בלווייתנים; הדולפינים הם לא כל כך וודאיים אך בדרך כלל ניתן לראות אותם – לעתים קרובות מאוד קרוב לסירה.

ההפלגות יוצאות מפוארטו קולון בפלאיה דה לאס אמריקס, או מהנמל בלוס קריסטיאנוס (Los Cristianos) ורוב מפעילי השיט מציעים שירות הסעות חינם מהמלונות הגדולים יותר באתרי הנופש המרכזיים בטנריף (הרשמה באמצעות המלון).

דייג ספורטיבי באזור טנריף

האיים הקנריים נחשבים כאחד המקומות הטובים בעולם לדייג ספורטיבי  ומספר סוכנויות טיולים מציעות טיולי דייג בטנריף. הטיולים עולים בסביבות €45 וכוללים את כל הציוד, אך ללא ארוחת צהריים.

המרלין הכחול הוא הדג הנחשק ביותר בקרב הדייגים, כאשר דגים מסוג זה אשר נדוגו בטנריף נרשמו במשקל שנע בין 150 ל-225 ק"ג. השיא של שנה שעברה הוא 360 ק"ג. בנוסף, ישנם לחופי טנריף זנים רבים אחרים הכוללים את המרלין הלבן, ואהו, דוראדו, טונה צהובת סנפיר, עמלץ כחול וכריש פטיש.

מלונות מומלצים למשפחות בטנריף

עבור משפחות שרוצות חופשה מרגיעה בטנריף עם ילדים מומלץ לנסות את מלון הדירות סוויטות באובאב (Baobab Suites לחצו לפרטים נוספים ). זהו אתר נופש מעולה על חוף הים, אחד המומלצים לחופשה משפחתית בטנריף עם ילדים, רק 20 דקות נסיעה משדה התעופה הבינלאומי של טנריף. הסוויטות המשפחתיות במלון מרווחות ונקיות מאוד, חלק מהן כוללות בריכה פרטית או ג'קוזי פרטי. בנוסף יש במלון בריכות מרכזיות גדולות עם אזורי שעשועי מים, מרכז ספורט, משחקייה לילדים ללא עלות ומסעדות ידידותיות למשפחות עם תפריטי ילדים וכיסאות לילדים.

במרחק של רבע שעה הליכה מהמלון (אפשר גם לקחת את אוטובוס ההסעה)  נמצא חוף קוסטה אדחה, חוף חולי ובטוח ובו פארק מים וכמובן גם מסעדות וחנויות.

עוד בית מלון מומלץ בטנריף למשפחות עם ילדים הוא מלון אם.סי. סן אגוסטין (MC San Agustin) בלה לגונה (La Laguna), בערך 3 ק"מ מנמל התעופה טנריף נורטה. המלון, המתמחה באירוח משפחות, תמצאו מסעדה, בר, שירותי השכרת רכב והשכרת אופניים, מספרה וחנויות.

לנזרוטה Lanzarote

האי לנזרוטה, הוא המזרחי ביותר והטרופי ביותר מבין כל האיים הקנאריים. האי עדיין לא מפותח, ותמצאו בו בעיקר מבנים בעלי קומה אחת, ללא רבי קומות. יש לו נופים געשיים יוצאי דופן המזכירים קצת את הירח, כמו מכתשי הרי האש בפארק הלאומי טימנפאיה (Parque Nacional de Timanfaya)

חופי הרחצה אינם רבים אך תמצאו בהם חולות מוזהבים ושלל הזדמנויות גלישה. ישנם חיי לילה הומים בארבעה אתרי נופש עיקריים – רסיפה, קוסטה טגיס Costa Teguise, פוארטו דל כרמן Puerto del Carmen ופלאיה בלנקה Playa Blanca.

מלונות מומלצים למשפחות בלנזרוטה

המלון המומלץ לחופשה בלנזרוטה עם ילדים הוא כפר הנופש פינקה דה ארייטה Finca de Arrieta יוצא הדופן, אתר נופש אקולוגי מעולה הממוקם בין מטע עצי אפרסק ומנגו בצפון האי. בכפר הנופש יש אפשרויות לינה מתאימות למשפחות בכל הגדלים, הכולל קוטג'ים בנויים מאבן ויורטים (אוהלי קבע) מונגולים, בכולם יש מטבחים מצויידים וריהוט בעיצוב באלינזי. זהו מלון למשפחות הכולל חצר משחקים נפלאה עם טרמפולינה מעולה, לוח שחמט ענק וסירה ישנה שהפכה למשחקיה לילדים. בנוסף תמצאו בכפר הנופש חוות חיות עם פינת ליטוף, בריכה מחוממת סולארית ובנוסף גם חוף ים חולי במרחק הליכה קצר.

עוד בית מלון מומלץ למשפחות בלנזרוטה הוא פינקה מלבסיה Finca Malvasia, נווה מדבר אמתי של קוטג'ים לבנים מאבן וגינת ירק טרופית, בנוף שופע כרמים. בפינקה מלבסיה השקיעו בעצוב מסוגנן הכולל בריכה מושקעת. גם כאן החדרים הם סוויטות משפחתיות הכוללות מטבחים מצוידים היטב לבישול עצמי. המלון ממוקם במרחק של 15 דקות משדה התעופה, וחופי הים אפילו קרובים יותר.

גראן קנריה Gran Canaria

האי גראן קאנריה, המכונה "מיקרו-יבשת", הוא האי עם הכי הרבה מיקרו-אקלימים וסוגי נוף באיים הקנריים. יש כאן דיונות חול נרחבות ועמקים שופעי ירק, הרים וצוקים, וכמובן שלל חופי ים. ⅓ מהאי מוגן כשמורת ביוספרה מוכרזת. הפיתוח התיירותי מוגבל ברובו לדרום האי, השמשי והחם יותר. בצפון הקר יותר הנוף מורכב מהרים וצוקים דרמטיים יותר. יש בגראן קנריה שלל אפשרויות נופש מצלילה, דרך טיולים רגליים, ועד לבילוי בחופי הים – החופים הטובים ביותר נמצאים בחוף המזרחי השטוח יותר. אתרי הנופש העיקריים על האי הם: לאס פאלמס, מספלומס Maspalomas , פוארטו ריקו Puerto Rico  ופלאיה דל אינגלסPlaya del Ingles .

מלונות מומלצים למשפחות בגראן קנרייה

המלון המומלץ לחופשה משפחתית בגראן קנרייה עם ילדים הוא מלון ' אל מונדלון El Mondalon ' השקט, המוקף בקרקע חקלאית ירוקה, עשרים דקות צפון-מזרח משדה התעופה. המלון הקטן כולל 10 חדרים, מסלולי הליכה לטיולים רגליים מדהימים המתחילים מדלת הכניסה למלון, ומסעדה מוצלחת. הילדים ייהנו מאזור המשחקים, בו יש צעצועים, ספרים ומשחקים. יש גם גן שעשועים קטן, חיות משק, פעילויות הווי ובידור לילדים בסופי שבוע בהשגחת מדריכים. ההורים יאהבו את הבריכה המחוממת סולרית עם הג'קוזי והמזרקה הנלווים לה חופי הים נמצאים במרחק של 10 ק"מ, ותוכלו לצאת לרכיבה על סוסים קרוב למקום.

לה פאלמה La Palma

האי לה פאלמה הוא הצפון מערבי ביותר והפחות מתוייר מבין כל האיים הקנריים. הוא הכי טבעי מכל האיים, תמצאו בו פחות פיתוח תיירותי מבכל אי אחר – אבל יותר נוף, כאשר חופי החול השחור הפראיים מתמזגים בעין עם כפרים קולוניאליים פסטורלים בצבעי פסטל. בפסגת ההר יש מצפה כוכבים מאוד מומלץ. חלק גדול מהאי הוא פארק לאומי מוכרז, ובלה פאלמה יש את הצמחייה המגוונת ביותר מבין כל האיים הקנריים, לרבות יערות אורנים רבים. לה פאלמה הוא יעד מומלץ לטיול אל האיים הקנריים עם ילדים לא רק בגלל הנוף – רוב הילדים יתעניינו מאוד במערות המים המיוחדות (מינאס גלרייס) שמעבירות מים שנאספו מהתעבות עננים בגובה לכפרים ולמטעים שמתחת.

מלונות מומלצים למשפחות בלה פלמה

באי לה פאלמה אין מבחר גדול של מלונות, ולא כל בתי המלון באי מתאימים לאירוח משפחות עם ילדים. אחד המלונות המומלצים בלה פלמה למשפחות עם ילדים המטיילות באיים הקנריים הוא המלון Parador de la Palma פראדור דה לה פאלמה, מלון 4 כוכבים מתאים למשפחות הכולל חדרים משפחתיים, בריכה חיצונית, פעילויות נופש, מסעדה ועוד.

הגעה לאיים הקנריים

טיסה לאיים הקנריים

האיים הקנריים הם יעד פופולרי בקרב אירופאים, ויש המון טיסות צ'ארטר וטיסות מוזלות שנוחתות באיים במהלך כל השנה. לא תמיד יש טיסות ישירות לאיים הקנריים מישראל אבל לפעמים ניתן למצוא טיסות ישירות לטנריף ובדרך כלל ניתן למצוא טיסות קונקשן נוחות, בעיקר דרך ספרד. שני שדות התעופה (צפון/TFN & דרום/TFS) בטנריף ושדה התעופה של גראן קנריה (LPA) הם העמוסים ביותר. ניתן גם לטוס לרבים מהאיים האחרים, אבל זה בדרך כלל יקר יותר.

יש גם טיסות קבועות הנוחתות וממריאות למרקש, קזבלנקה, אגאדיר, דקר, לעיון, בנג'ול, נואקשוט, כף ורדה, מדיירה ואזורס שמופעלות ע"י בינטר קנריאנס.

טיול באיים הקנריים

ברכב

השכרת רכב היא האופציה הטובה ביותר על מנת לטייל באיים הקנריים עם ילדים ולגלות אזורי טבע מרוחקים.

רכבות

יש רכבת חשמלית אשר מקשרת בין תחנת האוטובוס של סנטה קרוז ולה לגונה נפתחה ב2007, בעלות של €2.35 ונסיעה באורך של כ-40 דקות. ישנן גם תכניות עתידיות לרכבת המקשרת בין סנטה קרוז ללוס קריסטיאנוס.

אוטובוסים

אוטובוסים הם השיטה הנפוצה ביותר לתחבורה ציבורית ברחבי האיים.  הם יקרים יחסית בהשוואה לאירופה אבל זה ממש לא נורא. אחרי הכל, מדובר באיים תיירותיים, ורוב האוטובוסים במסלולים התיירותיים הם במצב טוב. כולם כמובן מדברים ספרדית אבל אל תצפו מהנהגים לדעת יותר מכמה משפטים באנגלית או בגרמנית, אם כי הם ינסו לעזור.

מוניות

המוניות יכולות להיות יקרות, ובתוך הערים הן לא שוות את הכסף אלא אם כן אתם ממש ממהרים או שקשה לכם ללכת אחרי יום קניות ארוך.

שייט

אם תרצו לטייל בין האיים השונים, אפשרות טובה יכולה להיות שייט בספינה, במיוחד בין איים קרובים. רוב המעבורות הן כעת די מודרניות וזולות. החברות החשובות ביותר  הן: פרד אולסן, טרנסמדיטרנייה וארמאס.

SPAIN YACHTING GROUP S.L. המתמחה בהשכרת יאכטות צ'ארטר ושייט – קבוצת יאכטות בינלאומית, אחת מחברות יאכטות הצ'ארטר הגדולות בעולם, יטפלו בכל צרכיכם בהשכרת יאכטה – בלי צוות או עם צוות, בספרד ובאיים הקנאריים.

טיסות בין האיים הקנאריים

אם אתם מפחדים מהים, או לוקים במחלת ים, אפשר גם לטוס בין האיים הקנריים, והכוונה היא בדרך כלל להזמנת טיסות במטוס קטן מסוג טורבו-פרופ ATR-72 באחת מחברות התעופה המקומיות כמו בינטר או איסלס איירוויס. הם מטוסים בטוחים לחלוטין ומהירים, וסביר להניח שתבלו יותר זמן בשדה התעופה מאשר במטוס עצמו.

האיים הקנריים
דירוג הגולשים 2.36 (11 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל