גרדה אטרקציות מומלצות

גרנדה ספרד – אטרקציות מומלצות למשפחות

גרנדה היא אחת הערים התיירותיות האטרקטיביות של ספרד – לא רק בגלל ארמון אלהמברה הידוע. אם אתם מתכננים חופשה בגרנדה או ביקור בעיר במסגרת טיול בספרד – ובעיקר אם אתם מתכננים להגיע אל גרנדה עם ילדים – הכתבה הבאה, הכוללת מידע מפורט על אטרקציות בגרנדה ועוד – נועדה בשבילכם

 הזמנת דילים לגרנדה  |  הזמנת דילים למלגה  | הזמנת טיולים מאורגנים לספרד

גרנדה granada היא בירה מחוזית באזור אנדלוסיה שבספרד, עיר בגודל בינוני. גרנדה עשירה בהיסטוריה ובתרבות וללא ספק אחת הערים שכדאי מאוד לבקר בזמן טיול בספרד ולכן משפחות רבות מגיעות אל גרנדה עם ילדים לחופשה משפחתית. בנוסף להיסטוריה הרב-תרבותית העשירה שלה, לארמונות אלהמברה (Alhambra) המפורסמים, חיי הלילה הסטודנטיאליים שלה, ואפשרויות הסקי והטרקים באיזור סיירה נבדה (Sierra Nevada) הסמוך, גרנדה מהווה פסק זמן רצוי מהחום הקייצי של ערים אחרות באנדלוסיה כמו קורדובה (Córdoba ) וסביליה (Seville)

טיול בספרד – עוד באותו נושא:

השכרת רכב בגרנדה – מידע למטייל והשוואת מחירים

טיסות לספרד – השוואת מחירים וטיפים למטייל

גרנדה, ספרד – 5 בתי מלון מומלצים למשפחות

e-sim ו-sim לספרד – מידע וטיפים למטייל

תחבורה בספרד – מדריך למטייל

האטרקציות התרבותיות הרבה יותר מגוונות בגרנדה מאשר בערים כמו מלאגה (Malaga). בנוסף, לא תיתקלו באטרקציות בגרנדה בצפיפות הקיימת באטרקציות תיירותיות בערים אחרות בספרד (למרות שעדיין רצוי להזמין כרטיסים לאלהמברה מראש, מדובר באחת האטרקציות התיירותיות החשובות בספרד).

מזג אוויר בגרנדה

האקלים של גרנדה נחשב ליחסית מתון. הקיצים חמים אבל קצרים, אבל החורפים די קרים עם משקעים מתונים (לא מאוד גשומים). האביב והסתיו הן גם עונות מצויינות לחופשה בגרנדה. האקלים של גרנדה מאוד יבש, כך שעל אף שהטמפרטורות בקיץ גבוהות, אבל לא מאוד בלתי נוחות בשל חוסר הלחות. מנובמבר עד אפריל בערך תזדקקו למעיל ולביגוד חם, בעיקר אם אתם מגיעים אל גרנדה עם ילדים קטנים, מאחר שהטמפרטורות יכולות להיות מאוד קרות.

רוב הגשמים יורדים בעונה זו של השנה, אבל שאר השנה צפוי שתראו לא פחות מאשר ימים שטופי שמש. ירידת שלג בגרנדה אמנם איננה אירוע רגיל, אבל יכול להתרחש, אם כי באופן נדיר. אם אתם מחפשים נוף מושלג, תוכלו למצוא אותו בהרי סיירה נבדה (Sierra Nevada mountains), הנותרים מושלגים כל החורף.

גרנדה עם ילדים – אטרקציות מומלצות

אלהמברה  ( Alhambra )

ההיסטוריה האיסלאמית של ספרד שמורה כאן באלהמברה – אטרקציה חובה בגרנדה, וללא ספק הידועה שבין אטרקציות בגרנדה. אם אתם מגיעים אל גרנדה עם ילדים מומלץ מאוד לקחת סיור מודרך (ניתן להזמין כרטיסים בקישור) –  במסגרתו תזכו לדלג על התורות הארוכים בכניסה ולקבל סיור מודרך מלא בפנים, וכן נופים פנורמיים מדהימים של גרנדה מראש ההר. בסיור תלמדו גם על ההיסטוריה של מתחם הארמונות המדהים שארגון אונסק"ו הכתיר כאתר מורשת עולמית.

אלהמברה תראה לכם איך הסולטנים נהגו לחיות בתקופת הכיבוש המוסלמי של ספרד – במשך שנים, מלכים מוריים וסולטנים הפכו את הפינה שטופת השמש הזו לביתם, והסיור המודרך בן שלוש השעות שלכם בארמונות נסריד (Nasrid Palaces) ובגני חנרליפה (Generalife Gardens) היפים יספקו לכם חוויה היסטורית ואסתטית יוצאת דופן.

במסגרת הסיור תקבלו גישה מיוחדת שתאפשר לכם לדלג על התורות הארוכים. אחרי שתיפגשו עם המדריך בבית קפה סמוך, תיכנסו ביחד עם הקבוצה לאלהמברה ותתחילו בהרפתקאה ההיסטורית שלכם – תראו את המרחצאות המלכותיים, מקום ששימש שליטים קדומים כדי להתרחץ ולנוח, את גני Partal ואת ארמונו של צ'ארלס החמישי על גבעת אסביקה (Assabica) בתוך מצודת נסריד (Nasrid fortification). כל אותו זמן המדריך שלכם יעדכן אתכם בהיסטוריה של אתר המורשת העולמית הזה.

להזמנת כרטיסים לאלהמברה גרנדה

רכבת התיירים של גרנדה בשיטת "עלה ורד"

עלו על רכבת התיירים וסעו דרך רחובות גרנדה – הרכבת נוסעת בין אטרקציות בגרנדה וניתן לרכוש אלייה (בקישור) כרטיסים בשיטת "עלה ורד" המאפשרים לכם לעלות ולרדת בכל תחנה כמה פעמים שתרצו ללא הגבלה. אם אתם מגיעים אל גרנדה עם ילדים זוהי דרך נוחה במיוחד לראות הרבה אטרקציות בגרנדה בלי הרבה הליכה.

ההמלצה שלנו: ביום, קחו את מסלול אלהמברה (Route Alhambra) בקו הירוק (Green Line) למצודה המורית המפורסמת אלהמברה. האלהמברה הוא ארמון מוקף חומה ומצודה שהיו פעם ביתם המהודר של הסולטנים הנסרידים, בין המאות ה-13 וה-15. בהמשך המסלול, התבוננו בשרידיהם של המלכים הקתולים בקפיליה ריאל (Capilla Real) – כנסייה גותית מתקופת הרנסאנס. או הגיעו אל פסגת הר ואלפאראיסו (Mount Valparaiso) וצפו לכיוון מנזר סקרמונטה, או בדקו את המרחצאות הערביים El Bañuelo.

בלילה, עלו על מסלול העיר המרכזי (Center Route) בקו האדום (Red Line), המקיף למעשה את כל האטרקציות התיירותיות בגרנדה –  כולל קתדרלת גרנאדה המלכותית, הנופים הפנורמיים של מירדור סן ניקולס (Mirador San Nicolás), וכמובן, את הטאפאס והברים ובתי הקפה של פלאזה נואבה (Plaza Nueva). קו זה גם מהווה את הדרך הקלה ביותר להגיע למנזר סקרומונטה (Sacromonte Abbey) ולמרחצאות הערביים (נקראים El Bañuelo).

שתי הרכבות יוצאות כל 15-20 דקות (בערב הקו הירוק יוצא כל 40 דקות), ומאובזרות במדריך קולי ב-12 שפות – פלוס שני ערוצים (בספרדית ובאנגלית) עבור הילדים.

בהזמנת הכרטיסים תוכלו לבחור בין כרטיסים ליום אחד או שניים ותהנו מכל האטרקציות בגרנדה שאתם מסוגלים להספיק במהלך יום מהנה של חופשה בגרנדה.

להזמנת כרטיסים לרכבת התיירים של גרנדה

Palacio de los Olvidados :כרטיסי כניסה ללא תור

בארמון Palacio de los Olvidados תחשפו את ההיסטוריה האפלה של תקופה האינקוויזיציה וראו את הכלים שבהם השתמשו כדי לענות אסירים, ובזמן שאתם שם, תחקרו את ריקוד הפלמנקו בתערוכה הזמנית.

תהיה לכם גם הזדמנות לצלם את שכונת אלבאיסין (Albaicín) הישנה של גרנדה ואת מתחם הארמונות, האלהמברה (Alhambra) מהמרפסת – אחד המראות הטובים של העיר.

להזמנת כרטיסים לפאלאסיו לוס אולבידדוס בגרנדה

מוזיאון המערות Sacromonte

אם  אתם מגיעים אל גרנדה עם ילדים ומחפשים קצת הרפתקאה, המוזיאון האתנוגרפי הזה יעשה לכם את היום! זהו מוזיאון מיוחד הממוקם בצורה מהממת בתוך סדרה של מערות, והוא ילמד אתכם על תולדות המתיישבים הצוענים, על הגיאוגרפיה המגוונת של אזור גרנדה וההיסטוריה. כמו כן, תיהנו מהנופים היוצאים מהכלל של אלהמברה!

הצוענים (שעכשיו מקובל יותר לקרוא להם רומאנים) התיישבו בגרנדה בספרד במאה ה-18 על מדרונותיו של הר סן מיגל (Cerro de San Miguel). במשך מאות, המערות של סקומונטה שימשו כמקום מחייתם.

כאן, במה שהפך היום למוזיאון סקרומונטה, תוכלו לגלות עשר מערות משוחזרות וללמוד אודות אורח החיים של הצוענים יושבי המערות והתרבות התוססת שלהם.

תראו כיצד הם חיו במערות, תלמדו על העיצובים המוקדמים שנעשו בכלי עבודה בסיסיים, ועבודות מסורתיות כמו אומנות הזיוף, שזירת סלסלות, כלי קרמיקה ואריגה. ב'חדר הטבע' (Nature Room) תלמדו על החקלאות, הצמחים והאקלים שתרמו להצלחה של עבודת האדמה באיזור.

המוזיאון גם מכיל שביל טבע המוביל לדגם בגודל מלא של עמק דארו (Darro Valley), שממנו נשקפים מראות מהממים של העמק ושל אלהמברה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון סקרומונטה

מנזר סקרומונטה – סיור מודרך

מנזר סקרומונטה Sacromonte Abbey שוכן בעמק הנמצא מחוץ לעיר ומציע נופים משגעים של גרנדה. שוטטו ברחבי השרידים העתיקים, פסלי השנהב ושטיחי קיר מהמאה ה-16 שנארגו בבריסל.

תוכלו גם להגיע לקומה שמתחת לכנסייה ותראו את המקומות שבהם קדושים התגלו, לטענת מאמינים מקומיים. למעלה, תוכלו שוב להתבונן בגילופי עץ מפורטים המגיעים עד התקרה וקלויסטרים עם עמודים טוסקניים וחזיתות דהויים שמציעים שלווה הרחק מהעיר.

להזמנת סיור מודרך במנזר סקרומונטה בגרנדה

אלבאיסין, סקרומונטה ומדרסה: סיור מודרך בגרנדה

סקרומונטה היא ביתה של האוניברסיטה הראשונה של גרנדה, ״מדרסה״. אבל סקרומנטה גם מלאה ביופי ובארכיטקטורה נפלאים וסיור מודרך זה יכיר לכם את ההיסטוריה העשירה של האזור.

הכינו את המצלמות לתצפית מדהימה על האלהמברה (Alhambra), וראו בתים לבנים מושלגים הידועים בשם cármenes – גלו מדוע הם שנויים במחלוקת! המערות של סקרומונטה היוו משכן לצוענים, לאנשי הבוהמה ולאמנים פלמיים במשך מאות שנים. זהו טיול מודרך בגרנדה עם מדריך מקומי שיכיר לכם צדדים של העיר שמטיילים לא תמיד זוכים להכיר.

להזמנת טיול מודרך בגרנדה באיזור סקרומונטה

חנות הבשמים Patio de los Perfumes – סיור מודרך "סודות יצרן הבשמים"

העבר המורי של גרנדה עדיין ניכר בעיר ובעודכם מתקרבים לחנות הבשמים הידועה ״פטיו דה לוס״, תוכלו להריח את ההיסטוריה באוויר. בסיור המודרך בגרנדה המתמקד בעולם הבשמים,  יש לכם הזדמנות ללמוד כיצד בשמים הופכים מקבוצת מרכיבים גולמיים לניחוח מכשף.

טיילו בארמון האנדלוסי של המרקיז דה סאלאר (Andalusian palace of the Marquis de Salar ) אל הפטיו שבו פולחן קטורת ילמד אתכם על מקור הבשמים. יש גם הזדמנות לראות את המרכיבים הנדירים לפני שהם הופכים ל״קסם נוזלי״.

להזמנת סיור בשמים בגרנדה

Patio de los Perfumes : סדנת בשמים

סדנה זו תלמד אתכם איך ליצור ניחוח שמיוחד רק לכם, תוך שימוש במרכיבים מעוררי חושים. תלמדו על מרכיבי בשמים ותלמדו ממומחה על המרכיבים הבסיסיים שתצטרכו כדי ליצור את הריח שמבטא את עצמכם.

להזמנת כרטיסים לסדנת בשמים בגרנדה

סיור מודרך מגרנדה לנרחה ופריגיליאנה – Nerja & Frigiliana

גלו את יופיים של חופי קוסטה דל סול (Costa del Sol) בנרחה ופריגיליאנה. הטיול המודרך שלכם מגרנדה כולל סיור מודרך במערות נרחה המלאה בנטיפים מרהיבים ועמוד טבעי המתנשא לגובה 32 מטר.

עלו על המרפסת של אירופה ופנו לחוף נרחה כדי לספוג את הזוהר של הים התיכון והקירות הלבנים הצחים הדומים אלה של סנטוריני. נופים מהממים נוספים ממתינים לכם בפריגיליאנה, עיירה אנדלוסית טיפוסית עם טירה עתיקה מימי המוּרִים. עבור משפחות שמתכננות חופשה בגרנדה עם הילדים ולא רוצות להסתבך עם תחבורה, זוהי הזדמנות מצויינת לצאת לראות נופים מחוץ לעיר.

להזמנת טיול מודרך מגרנדה לנרחה ופריגיליאנה

סיור מודרך בקתדרלה בגרנדה

לקח 181 שנים ומספר רב של אדריכלים לבנות אותה, אבל הקתדרלה של גרנדה הייתה שווה את המאמץ. הקתדרלה היפהפייה הזאת היא הישג של אדריכלות ספרדית וברוקית, ואחת האטרקציות הפופולריות ביותר של גרנדה.

סיירו בקפסולת הזמן הזו של מורשת אנדלוסית, וחזרו אחורה בזמן בשיעור מודרך בהיסטוריה שלא תרצו לפספס – במיוחד אם אתם מגיעים אל גרנדה עם ילדים בגילאי בית ספר.

להזמנת סיור מודרך בקתדרלה של גרנדה

מופע פלמנקו ספרדי וארוחת ערב במסעדה Jardines de Zoraya

פלמנקו טוב הוא כזה שגורם לבהונות רגליכם לפצוח בריקוד סטפס, בזמן שמטבח אנדלוסי טוב גורם לבלוטות הטעם שלכם לפצוח בשירה! בואו ליהנות מקסם הפלמנקו במקום שבו נולד, יחד עם ארוחת ערב בת שלוש מנות במסעדת Jardines de Zoraya, מקום מיוחד בלב רובע אלבאיסין (Albaizín district) ההיסטורי של גרנדה.

קבלו טעימה של הפלמנקו לצד טעימה מהמטבח האנדלוסי בערב מושלם על טהרת כל מה שמאפיין את גרנדה. צלילי מוסיקה מלאת תשוקה, חצאיות מתנופפות ובשר חזיר איברי צלוי עם ארטישוק מוקרם (או דג, בשר עגל או מנות צמחוניות שונות), כך עושים את זה באנדלוסיה!

התחילו את ארוחת הערב בשעה שש בערב (או בשעה הספרדית המאוחרת של 9 בערב) והלילה שלכם יתעורר לחיים. זהו הלילה הכי מסורתי והכי טעים שתחוו כאן! כמובן, אם אתם מתכננים טיול אל גרנדה עם ילדים הפעילו שיקול דעת האם הם בוגרים מספיק למופע מחול.

המופע המרהיב במסעדת Jardines de Zoraya הידועה הוא מן הטובים שיש לגרנדה להציע. המוטיבים המרגיעים של מים ועצי דקל המשולבים במסעדה המפוארת משמשים כרקע מושלם למוסיקה פיקנטית וריקוד אתלטי. משזכיתם למנה מספקת של בידור מוסיקלי וארוחה משובחת, תתכבדו בעוגת שוקולד או בקרם ברולה לקינוח – הקינוח כלול במחיר הכרטיס.

להזמנת כרטיסים למופע פלמנקו וארוחה

מופע פלמנקו ללא ארוחה

ניתן גם להזמין למופע הפלמנקו כרטיסים שכוללים רק מופע פלמנקו ואינם כוללים מזון ומשקאות.

להזמנת כרטיסים למופע פלמנקו בגרנדה (ללא ארוחה)

גרנדה - אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

תגובות 2

  • שלום רב,
    אנחנו 8 איש מגיעים בקרוז NCL למלגה ב-15.5.22
    מבקשים סיור בגרנדה +הסעה מהאונייה.
    האם תוכלו לעזור?
    תודה
    מלי
    0545650983

  • רכבת hop hof ממש התאכזבנו ממנה בגלל שיש תחנות בהם היא ממתינה 10 דקות מלאות ומעלה וזה יוצר שעמום מוחלט. למשל זה קורה בתחנה 3 , ובתחנה 9 , שכל כך השתעממנו שאחרי 10 דקות ירדנו ממנה והמשהנו לתחנה הבאה רגלית. ממש מבאס , מאד איטית ולא נוחה. גם עקב ריצוף העיר הנסיעה בה מאד לא נעימה . ההסברים באנגלית של אישה שבקושי שומעים אותה. בקיצור לא נהננו וניסינו פעמייםעם נהגים שונים.
    אורית ספטמבר 2022

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל