מתי כדאי לטייל בגרמניה

מזג האוויר בגרמניה והזמן המומלץ לטיולים

מתכננים טיול בגרמניה? יצרנו עבורכם מדריך מפורט ומלא, המבוסס על מידע מטאורולוגי עדכני, המציג את תנאי מזג האוויר בגרמניה לאורך עונות השנה השונות, לפי יעדים תיירותיים שונים – כך תוכלו להחליט מהי העונה המומלצת לטיול בגרמניה עבורכם

    הזמנת דילים לברלין         |         הזמנת טיולים מאורגנים לגרמניה

מזג האוויר בגרמניה כולל קיץ קצר בו הטמפרטורות מגיעות עד לכ-25 מעלות צלזיוס, חורף קר מאוד עם טמפרטורות שנעות באזור ה-0 ועונות מעבר קרירות והפכפכות. לא משנה מתי אתם מתכננים חופשה בגרמניה, תמיד כדאי להיות מוכנים לגשם. העונה המומלצת לטיול בגרמניה היא במהלך הקיץ או בסוף האביב/תחילת הסתיו למזג אוויר נעים. בעונות המעבר יש שילוב של מזג אוויר נוח יחסית ויעדי תיירות פחות עמוסים מבחודשי הקיץ.

חודשי הקיץ הם האידיאלים מבחינת מזג האוויר בגרמניה: הימים ארוכים והטמפרטורות גבוהות. עם זאת, זוהי תקופה יקרה ועמוסה יותר בדרך כלל.

עוד המלצות קריאה:

השכרת רכב בגרמניה – טיפים

טיסות לגרמניה – השוואת מחירים והזמנות

טיסות פנים בגרמניה – השוואת מחירים ומידע שימושי

e-sim וסים לגרמניה – מדריך למטייל

ברלין, גרמניה – מלונות מומלצים למשפחות עם ילדים

עונות השנה בגרמניה

אביב בגרמניה

האביב בגרמניה נמשך מחודש מרץ ועד מאי. עם זאת, בחודש מרץ האביב בגרמניה עדיין לא מורגש וזהו עדיין חודש קריר והפכפך, אך באפריל הטמפרטורות מתחילות להתחמם והימים מתארכים. האביב היא עונה מומלצת לטיול בגרמניה, ובעיקר לקראת סוף העונה בחודש מאי. מזג האוויר בגרמניה באביב נעים ויעדי התיירות בגרמניה פחות עמוסים בתיירים.  אם אתם מטיילים בגרמניה באביב כדאי לארוז בגדים שמתאימים לטמפרטורות קרירות וגם לטמפרטורות חמות, כיוון שמזג האוויר יכול להיות הפכפך ולא צפוי.

קיץ בגרמניה

הקיץ בגרמניה נמשך מיוני ועד אוגוסט. מזג האוויר בגרמניה בקיץ מביא איתו ימים ארוכים, יתרון מעולה לחופשות משפחתיות, וטמפרטורות גבוהות. בגרמניה ניתן לצפות לגשם במהלך כל השנה, גם בתקופת הקיץ.

סתיו בגרמניה

הסתיו בגרמניה מתחיל בספטמבר ונמשך עד חודש נובמבר. הטמפרטורות בסתיו בגרמניה מתחילות לרדת אך מזג האוויר עדיין נעים בתחילת הסתיו. באופן כללי, תקופת שיא התיירות של הקיץ כבר נגמרה, אך בעונת הסתיו מתרחש פסטיבל האוקטוברפסט הפופולרי (מאמצע ספטמבר ועד השבוע הראשון של אוקטובר), שמביא איתו עלייה בכמות התיירים וגם במחירים ובביקוש. מבין חודשי הסתיו, ספטמבר הוא החודש הנעים ביותר לחופשה בגרמניה ואחריו מזג האוויר בגרמניה הופך לקר יותר. כבר לקראת סוף אוקטובר הימים הופכים קצרים יותר בגרמניה. בנובמבר מזג האוויר כבר מרגיש כמו חורף.

חורף בגרמניה

החורף בגרמניה מתחיל בדצמבר ונמשך עד פברואר. מזג האוויר בגרמניה בחורף הוא כמובן קר מאוד יחסית לחורף אליו אנו רגילים בארץ, והטמפרטורות נעות בין מעט מתחת לאפס ומעט מעל האפס, תלוי כמובן במיקום ובזמן. עם זאת, טיול חורף בגרמניה יכול להיות נהדר למי שלא מפחד מטמפרטורות נמוכות: בתקופת הקריסמס תוכלו ליהנות משווקי קריסמס גדולים, ומהחלקה על הקרח באוויר הפתוח, ובמהלך החורף תוכלו ליהנות מאתרי הסקי של גרמניה וספורט חורף.

עונות מומלצות לטיול בגרמניה לפי יעדים

מתי כדאי לטייל בברלין?

העונה המומלצת לחופשה בברלין היא בחודשים שבין סוף האביב ועד תחילת הסתיו, בערך ממאי ועד סוף ספטמבר. בחודשים אלו מזג האוויר בברלין אידיאלי, אך התיירות בעיר בביקוש גבוה יותר והמחירים לרוב גבוהים יותר. החורף בברלין קר מאוד והימים קצרים במיוחד (לעיתים אפילו יורד שלג) כך שחופשה בברלין בחורף מתאימה רק למטיילים שיכולים להתמודד עם טמפרטורות נמוכות. היתרונות בחופשה בברלין בחורף, עם זאת, הם כמובן המחירים הנמוכים יותר והעובדה שזוהי תקופה חלשה מבחינת תיירות ולכן אתרי התיירות פחות מלאים. זאת, כמובן, למעט בתקופות חג המולד וראש השנה האזרחית.

עונת השיא לתיירות בברלין היא בדרך כלל בחודשי הקיץ, בהן הטמפרטורות גבוהות ורבים מהתיירים נהנים מחופשות קיץ, אך גם במועדים מרכזיים כמו חופשת חג המולד ובתאריכים של פסטיבל אוקטוברפסט המפורסם (החל מאמצע ספטמבר עד כמה ימים לאחר תחילת אוקטובר).

מתי כדאי לטייל במינכן?

מזג האוויר במינכן בחורף הוא קר מאוד עם טמפרטורות שצונחות עד למינוס שתי מעלות צלזיוס ועולות עד לכ5 מעלות צלזיוס, וחמים בקיץ עם טמפרטורות שמגיעות עד לכ24 מעלות צלזיוס.

העונה המומלצת לחופשה במינכן היא באביב ובקיץ. באביב, לטמפרטורות נעימות (שעלולות להיות קרירות עדיין, במיוחד בתחילת האביב) ופחות תיירים, או בקיץ לטמפרטורות גבוהות וחמימות אך יותר תיירים ומחירים גבוהים יותר.

הטמפרטורות באפריל ובמאי במינכן נעות בין כ4 לכ19 מעלות צלזיוס, ובקיץ הטמפרטורות נעות בין כ11 לכ24 מעלות צלזיוס.

תקופות עמוסות בתיירים במינכן בהן כדאי מאוד להזמין מלונות במינכן וטיסות מראש וניתן לצפות לעלייה במחירים, הן באוקטוברפסט (למרות שמזג האוויר יכול להיות כבר קר), מועד חג המולד והשנה האזרחית החדשה, וכמובן חודשי חופשת הקיץ.

מתי כדאי לתכנן חופשה בהמבורג?

מזג האוויר בהמבורג כולל קיץ חם מתון יחסית עם טמפרטורות שמגיעות עד לכ23 מעלות צלזיוס, וחורף עם טמפרטורות שנעות באיזור האפס (מעט מתחת ומעט מעל), וגשם שיכול להגיע במהלך כל השנה.

העונה המומלצת לטיול בהמבורג היא כמובן בקיץ, בו הטמפרטורות גבוהות יותר מבשאר השנה. מזג האוויר בגרמניה יחסית נעים החל מיוני ועד ספטמבר ולכן גם המחירים עלולים לעלות מעט כמו גם מספרי התיירים.

מתי מומלץ לטייל ביער השחור בגרמניה?

העונה המומלצת לטיול ביער השחור משתנה לפי סוג הטיול אותו אתם מחפשים, כיוון שמדובר ביעד בו ניתן לבקר כל השנה. עם זאת, אם אתם מחפשים מזג אוויר חם לטיולים בטבע, הקיץ הוא העונה המומלצת לטיול ביער השחור עבורכם, עם טמפרטורות שנעות בין כ11 לכ25 מעלות צלזיוס. מזג האוויר ביער השחור משתנה ובאיזור ההררי הטמפרטורות קרות יותר עם יותר גשם. מזג האוויר יכול להישאר קריר עד יוני ביער השחור בגרמניה, וכבר בספטמבר הטמפרטורות עלולות להתחיל לרדת שוב. גם האביב והסתיו יכולים להיות זמן טוב לחופשה ביער השחור, אך מזג האוויר עלול להיות קר. בכל זמן בשנה בו אתם מתכננים חופשה ביער השחור, כדאי להיות מוכנים לאפשרות שירד גשם. אם אתם רוצים לראות את היער השחור עטוף בשלג עם נופים ציוריים במיוחד, תוכלו להגיע לטיול ביער השחור בחורף, אך זכרו להצטייד בלבוש חם. באיזור היער השחור תוכלו גם ליהנות מאתרי סקי למי שמחפש ספורט חורף בגרמניה.

מהי העונה המומלצת לחופשה בדרזדן?

מזג האוויר בדרזדן כולל קיץ חם יחסית עם טמפרטורות שמגיעות עד לכ26 מעלות בשעות החמות של היום, וחורף עם טמפרטורות שיכולות לצנוח עד למתחת לאפס בשעות הקרות ביותר. העונה המומלצת לחופשה בדרזדן היא הקיץ, מסוף מאי ועד אמצע ספטמבר. בספטמבר הימים כבר מתחילים להתקצר אך מזג האוויר עדיין נעים. כדאי להביא לבוש חמים גם לחופשה בדרזדן בקיץ כיוון שעלול לרדת גשם גם במהלך הקיץ, והטמפרטורות יכולות לצנוח עד לכ12 מעלות צלזיוס בשעות הקרות של הלילה בדרך כלל.

מזג אוויר בגרמניה לפי חודשים

מזג האוויר בגרמניה בינואר

מזג האוויר בינואר בגרמניה הוא קר מאוד והחורף בעיצומו. זהו אחד החודשים הקרים ביותר במדינה. חודש ינואר בגרמניה, בדומה לשאר חודשי החורף, מתאים בעיקר למטיילים שמעוניינים בטיול שמשלב ספורט חורף או מטיילים שמחפשים את המחירים הכי זולים לחופשה בגרמניה והטמפרטורות הקרות פחות מפריעות להם.

הטמפרטורות בברלין בינואר נעות בין כ-2 מעלות לכ3 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

הטמפרטורות במינכן בינואר נעות בין כ-3 לכ3 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בהמבורג בינואר גשום וקר עם טמפרטורות שנעות בין כ-1 לכ4 מעלות צלזיוס וכ11 ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בגרמניה בפברואר

מזג האוויר בברלין בפברואר ממשיך להיות קר מאוד והטמפרטורות נעות בין כ-1 לכ4 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם.

במינכן בפברואר הטמפרטורות נעות בין כ-2 לכ5 מעלות צלזיוס עם כ8 ימי גשם במהלך החודש.

בהמבורג בפברואר הטמפרטורות נעות בין כאפס לכארבע מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בגרמניה במרץ

מזג האוויר בברלין במרץ עדיין קר אך קצת פחות מבפברואר, עם טמפרטורות שנעות בין כמעלה אחת לכתשע מעלות צלזיוס. במהלך החודש ניתן לצפות לכשמונה ימי גשם.

במינכן במרץ הטמפרטורות נעות בין כמעלה אחת לכ9 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

בהמבורג במרץ הטמפרטורות נעות בין כ2 לכ8 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם.

מזג האוויר בגרמניה באפריל

מזג האוויר בגרמניה באפריל כבר נעים יותר, בעיצומו של האביב, אך עדיין קריר והפכפך, ובהחלט כדאי לארוז בגדים חמים למרות שהקור הכבד של החורף כבר מאחורינו.

מזג האוויר בברלין באפריל עדיין קריר, עם טמפרטורות שנעות בין כ5 לכ14 מעלות צלזיוס וכשבעה ימי גשם במהלך החודש.

במינכן באפריל הטמפרטורות יכולות להגיע לכ14 מעלות צלזיוס ולצנוח עד לכ4 מעלות צלזיוס (בדרך כלל בשעות הלילה,) עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

בהמבורג באפריל הטמפרטורות נעות בין כ5 לכ12 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בגרמניה במאי

בברלין בחודש מאי מזג האוויר כבר מתחיל להיות נעים יותר עם טמפרטורות שמגיעות עד לכ19 מעלות צלזיוס ויכולות לצנוח עד לכ9 מעלות צלזיוס בלילה בדרך כלל. בחודש מאי בברלין ניתן לצפות לכשמונה ימי גשם.

במינכן במאי הטמפרטורות נעות בין כ8 לכ19 מעלות צלזיוס עם כ11 ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בהמבורג במאי כבר נעים יותר לעומת החודשים הקודמים אך עדיין קריר לעיתים, עם טמפרטורות שנעות בין כ9 לכ18 מעלות צלזיוס וכתשעה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בגרמניה ביוני

מזג האוויר ביוני בגרמניה מסמל את תחילתו של הקיץ. הימים ארוכים יותר והטמפרטורות חמימות, רגע לפני שיא הקיץ בגרמניה ביולי ובאוגוסט.

מזג האוויר בברלין ביוני מביא איתו טמפרטורות חמימות יותר שמגיעות עד לכ22 מעלות צלזיוס, אך עדיין כדאי להביא לבוש חם כיוון שהטמפרטורות יכולות לצנוח עד לכ12 מעלות צלזיוס בשעות הקרות.

גם מזג האוויר במינכן ביוני דומה לזה של ברלין והטמפרטורות מגיעות עד לכ22 מעלות צלזיוס ויכולות לצנוח עד לכ11 מעלות צלזיוס (בלילה בדרך כלל) עם כ12 ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר ביוני בהמבורג נעים יותר מבחודשים הקודמים והטמפרטורות נעות בין כ12 לכ20 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בגרמניה ביולי

מזג האוויר בגרמניה ביולי ממשיך להיות חם והטמפרטורות עולות, אך לא מדובר בחום כבד מאוד ועם טמפרטורות שמגיעות עד לכ24 מעלות צלזיוס. זוהי גם עונת השיא מבחינת תיירות בגרמניה. גם בקיץ בגרמניה כדאי לארוז ז'קט כיוון שהטמפרטורות יכולות לרדת אל מתחת ל20 מעלות צלזיוס בשעות הקרות.

מזג האוויר בברלין ביולי כבר חם ונעים והטמפרטורות מגיעות עד לכ24 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם במהלך החודש. בשעות הקרות הטמפרטורות צונחות עד לכ15 מעלות צלזיוס.

במינכן ביולי הטמפרטורות נעות בין כ13 לכ24 מעלות צלזיוס עם כ12 ימי גשם במהלך החודש.

בהמבורג ביולי הטמפרטורות נעות בין כ14 לכ23 מעלות צלזיוס עם כ11 ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בגרמניה באוגוסט

בברלין באוגוסט הטמפרטורות נעות בין כ14 לכ24 מעלות צלזיוס ובמהלך החודש ניתן לצפות לכשמונה ימי גשם.

במינכן באוגוסט הטמפרטורות נעות בין כ13 לכ24 מעלות צלזיוס עם כ11 ימי גשם במהלך החודש.

בהמבורג באוגוסט הטמפרטורות נעות בין כ14 לכ23 מעלות צלזיוס עם כ9 ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בגרמניה בספטמבר

מזג האוויר בספטמבר בגרמניה מביא איתו ירידה קלה בטמפרטורות אך מזג האוויר עדיין נעים יחסית, וזהו חודש מומלץ לטיול בגרמניה כששיא התיירות כבר עבר, למעט התיירים שמגיעים לפסטיבל אוקטוברפסט שמתרחש מעט אחרי אמצע ספטמבר.

מזג האוויר בברלין בספטמבר כבר מביא איתו ירידה קלה בטמפרטורות שנעות בין כ11 לכ19 מעלות צלזיוס. בחודש זה ניתן לצפות לכשבעה ימי גשם.

במינכן בספטמבר הטמפרטורות נעות בין כ10 לכ19 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש.

בהמבורג בספטמבר הטמפרטורות נעות בין כ11 לכ18 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בגרמניה באוקטובר

הטמפרטורות בברלין באוקטובר נעות בין כ6 לכ14 מעלות צלזיוס עם כשבעה ימי גשם במהלך החודש.

במינכן באוקטובר הטמפרטורות נעות בין כ5 לכ14 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם במהלך החודש.

הטמפרטורות בהמבורג באוקטובר נעות בין כ7 לכ13 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בגרמניה בנובמבר

מזג האוויר בברלין בנובמבר מביא איתו טמפרטורות שנעות בין כ3 לכ8 מעלות צלזיוס וכשמונה ימי גשם.

מזג האוויר במינכן בנובמבר מביא איתו טמפרטורות שנעות בין כמעלה אחת לכשמונה מעלות צלזיוס וכתשעה ימי גשם.

הטמפרטורות בהמבורג בנובמבר נעות בין כשלוש לכשמונה מעלות צלזיוס עם כ11 ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בגרמניה בדצמבר

החורף כבר בעיצומו בגרמניה בדצמבר ומזג האוויר קר מאוד, לעיתים גם מתחת למינוס. במהלך דצמבר (לעיתים בתחילת החודש ולעיתים בסופו) מתחילה עונת הסקי בגרמניה באתרי הסקי השונים.

בברלין בדצמבר הטמפרטורות נעות בין כ0 ל4 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם במהלך החודש.

במינכן בדצמבר הטמפרטורות נעות בין כ-2 לכ4 מעלות צלזיוס עם כעשרה ימי גשם במהלך החודש.

בהמבורג בדצמבר הטמפרטורות נעות בין כמעלה אחת לכחמש מעלות צלזיוס עם כ12 ימי גשם במהלך החודש.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל