חופשה בברלין - עונה מומלצת

מזג האוויר בברלין והעונה המומלצת לחופשה

למעשה, כל עונה מתאימה לחופשה בברלין. מזג האוויר בברלין מאופיין בארבע עונות שנה מובהקות, שבהן חם בקיץ, קר בחורף ואיפשהו באמצע באביב ובסתיו. הגשם יורד בברלין בעקביות כל השנה, עם מעט יותר גשמים במהלך העונות החמות יותר. לפניכם סקירה של מזג האוויר בברלין ושל האירועים המיוחדים שמתקיימים בה לאורך חודשי השנה, כדי שתוכלו לתכנן את החופשה שלכם בהתאם למועד שבחרתם, ולהצטייד בכל מה שיבטיח שזו תהיה חופשה מוצלחת.

   דילים לברלין   |   טיולים מאורגנים לברלין   |   טיולים מאורגנים לגרמניה

בירת גרמניה, והעיר השנייה הכי מאוכלסת באירופה, ממוקמת בחלק המזרחי של המדינה, קרוב לגבול עם פולין. ברלין שוכנת בין שתי גבעות ועל מדרונותיהן. האקלים של העיר הוא יבשתי עם כמה מאפיינים של מזג אוויר ימי. הקיץ בברלין לרוב גשום וחמים, ואפילו חם מדי פעם, עם טמפרטורות שיכולות להגיע ל-30 מעלות צלזיוס ואף יותר. החורף בברלין קר למדי וגשום, והטמפרטורות יכולות להגיע לא פעם אל מתחת לאפס. החלק העילי של ברלין ופרבריה קרירים בכמה מעלות ממרכז העיר, בגלל צפיפות דיור נמוכה יותר וכמות גדולה יותר של שטחים פתוחים.

חופשה בברלין – עוד מידע למטייל

טיסות לברלין – השוואת מחירים ומידע

שירותי מוניות ותחבורה ציבורית בברלין

ברלין, גרמניה – מלונות מומלצים למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בברלין – השוואת מחירים ועצות

sim ו-e-sim לגרמניה – מדריך למטייל

העונה המומלצת לחופשה בברלין

ברלין היא עיר ללא הפסקה, וכמעט בכל מועד שתבחרו לבקר בה, תוכלו למצוא אירועים ופסטיבלים, חיי לילה תוססים, אתרים ההיסטוריים רבים ושלל אטרקציות נוספות. לכן, אין זמן רע לחופשה בברלין, ולכן, לא מפתיע, שלאורך כל השנה יש בה כמות גדולה של מבקרים ותיירים.

עם זאת, אם אתם מחפשים תקופה עמוסה מעט פחות בתיירים, כדאי לשקול לבקר בברלין בתקופה שאחרי חג המולד או באחת מעונות המעבר, בתחילת האביב או בשלהי הסתיו.

החודש המומלץ ביותר לחופשה בברלין הוא מאי, אז מזג האוויר מתחיל להיות חמים ונוח יחסית, האירועים והפסטיבלים נמצאים במלוא עוצמתם ועדיין לא מתחיל העומס הכבד של שיא עונת התיירות בקיץ.

לא משנה מתי תבקרו בעיר, יהיה הרבה מה לראות.

הזמן הטוב ביותר לבקר בברלין הוא מאי עד ספטמבר, כאשר מזג האוויר אידיאלי עבור ישיבה בבתי קפה, רגיעה בפארק ושיטוט נינוח בעיר. החורף, לעומת זאת, קפוא: הטמפרטורות נוטות לנוע בין 20 ל-30 מעלות פרנהייט. עם זאת, זה עשוי להיות הזמן הטוב ביותר עבור נוסעים בתקציב נמוך להשיג עסקאות על תעריפי טיסה ומלונות.

עונות השנה בברלין

מזג האוויר בברלין באביב

האביב בברלין מגיע בדיוק בזמן הצפוי על פי לוח שנה. הימים הראשונים של מרץ מביאים איתם בדרך כלל התחממות קלה, וניתן לראות סימנים ראשונים של פריחה אביבית. על אף שהטמפרטורות עדיין אינן יכולות להיחשב לגבוהות, במיוחד עבור מי שרגיל למזג האוויר בארץ, אבל משבי הרוח המקפיאים וכפור הלילה, שמאפיינים את העונה הקרה בברלין, הופכים באביב לנחלת העבר. באפריל מזג האוויר בברלין משתפר, עם עלייה במספר שעות השמש ביממה מצד אחד, אך מצד שני עלייה בכמות המשקעים. הטמפרטורה באפריל מגיעה אחר הצהרים לכ-15-16 מעלות צלזיוס. בחודש מאי מזג האוויר בברלין הופך לאביבי באופן מובהק, אך חשוב לזכור, שהערבים והלילות עדיין קרירים למדי, והטמפרטורות לאורך היממה נעות בין כ-8 מעלות צלזיוס בלילה לכ-19 מעלות ביום. באופן כללי, ניתן לומר שמזג האוויר באביב בברלין הוא נעים ויציב למדי, למרות הגשמים המזדמנים, אבל צריך לקחת בחשבון את הבדלי הטמפרטורות במהלך היממה, ולהיערך מראש עם ביגוד וציוד מתאימים.

מזג האוויר בברלין בקיץ

בחודש יוני בברלין, הטמפרטורות נמצאות בטווח נוח של 17-22 מעלות צלזיוס. מבחינת גשמים זהו החודש הגשום ביותר בשנה. ממטרים פתאומיים נפוצים מאוד, אך מדובר בגשם שיורד לפרק זמן קצר בלבד, שמותיר אחריו רעננות נעימה, ולא בגשמים שעלולים לשבש את התוכניות שלכם. בחודשים יולי ואוגוסט הטמפרטורות רק מעט גבוהות יותר מאשר ביוני, אולם בשל הלחות הגבוהה מזג האוויר מרגיש חם יותר מכפי שמראה מד הטמפרטורה. בנוסף, כדאי לזכור, שמזג האוויר בברלין בקיץ יכול להשתנות במהלך היום. הטמפרטורה יכולה לעלות עד 30 מעלות צלזיוס ולרדת עד 16 מעלות, וכאמור גם הגשם יכול להופיע ולהיעלם מספר פעמים ביום, כך שאם אתם מתכננים חופשת קיץ בברלין, טוב שתהיו מוכנים לתנאים המשתנים, ותיערכו מראש עם לבוש שכבות וציוד שיאפשר לכם ליהנות מהבילויים שתכננתם לעצמכם.

מזג האוויר בברלין בסתיו

ספטמבר בברלין הוא חודש חמים יחסית, עם טווח יומי של 19-10 מעלות צלזיוס, מה שהופך אותו מתאים לטיולים בחוץ, גם בשעות אחר הצהריים או הערב. בתחילת הסתיו בברלין תדירות המשקעים וכמותם פוחתות, כמו גם כמות שעות האור לאורך היממה. באוקטובר בברלין, אחר הצהריים הטמפרטורות יורדות לכ-13 מעלות צלזיוס, ולקראת הערב האוויר מתקרר עוד יותר, עד לכ-6 מעלות צלזיוס. בתקופה זו גם עולה שוב תדירות טפטופי הגשם, כך שבשלב זה של הסתיו בברלין כבר חשוב לצאת לטיולים ברחובות העיר מצוידים במטריה. באופן טבעי, החודש האחרון של הסתיו בברלין הוא קר יותר, עם טמפרטורה יומית ממוצעת בין 7 מעלות צלזיוס לכ-2 מעלות. סוף נובמבר בברלין הוא תקופה רטובה מאוד, והעיר מתכסה בערפילים. בתקופה זו השמים מעוננים רוב הזמן, ולכן צריך להתכונן לגשמים שמתחילים ונפסקים באופן פתאומי.

מזג האוויר בברלין בחורף

החורף בברלין אינו קר מאוד במונחים אירופאים, אבל למי שמגיע מישראל, מדובר בהחלט בעונה קרה. בשעות הלילה, הטמפרטורה יכולה לצנוח בלילה לסביבות 4- מעלות צלזיוס, אבל בשעות היום הטמפרטורות לרוב נשארות מעל האפס, בסביבות כ-3 מעלות צלזיוס. חודש דצמבר בברלין הוא גשום וסוער למדי, עם רוחות מכיוון הים ולחות גבוהה, עם זאת, לא מדובר בחורף קשה או בלתי נסבל. חג המולד וראש השנה האזרחית בדרך כלל אינם מושלגים. בחודשים ינואר ופברואר עולה הסבירות לשלג, אך לא מדובר במעטה כבד, וכיסוי השלג נשאר על הקרקע רק כשלושה שבועות. ביחס לשאר עונות השנה, מזג האוויר החורפי בברלין הוא יציב למדי, אך מדי פעם עלולות להתרחש "הפתעות", כמו שלג פתאומי או שינוי לא צפוי בטמפרטורה.

אירועים ופסטיבלים בברלין

ברלין היא עיר שבהחלט יודעת ליהנות – והאירועים שמתקיימים בה לאורך השנה משקפים זאת. מקרנבלים ססגוניים ועד פסטיבלי אומנות בינלאומיים, תמיד קורה בברלין משהו גדול ומסעיר.

התקופה העמוסה ביותר באירועים מיוחדים בברלין היא בין מאי לאוגוסט, אז תמיד יש איזשהו פסטיבל רחוב בסוף השבוע, שמתווסף לאינספור הברים, המסעדות והאטרקציות, שברלין מציעה למבקרים בה כענייו שבשגרה.

ריכזנו עבורכם כאן חלק קטן מהאירועים השנתיים הבולטים, שתוכלו לשלב במהלך החופשה בברלין, בכל זמן שבו תבחרו לקיים אותה.

שווקי פסחא בברלין – מרץ

בשוק הפסחא המסורתי ב-Kurfürstendamm (אחת משדרות הקניות המרכזיות של ברלין), הילדים יכולים ליהנות מסיבוב בקרוסלה נוסטלגית, לצפות במופעי במה משעשעים ולהתרשם ממיצג ביצי הפסחא הענקיות. בשוק הפסחא באלכסנדרפלאץ שוררת אווירה אביבית עם הרבה דוכני יין וגינת בירה למבוגרים, לצד מופעים ופינת ליטוף, המספקים בידור לקטנטנים.

פסטיבל פריחת הדובדבן בברלין – אפריל

הפסטיבל החד-יומי מתקיים על הגבול בין ברלין לברנדנבורג, ומהווה אלטרנטיבה קלילה לאירועי האומנות הגבוהה שמאפיינים את העיר. למעלה מ-70 דוכנים מציעים מוצרי מלאכת יד יפניים באיכות גבוהה, ומשמשים הזדמנות נהדרת לטיול סביב תעלת Teltow הציורית, שפעם חילקה את מזרח ומערב גרמניה.

קרנבל התרבויות (Karneval der Kulturen) – יוני

אחד מכל שבעה ברלינאים הוא זר, ולכן אחד המאפיינים הבולטים ביותר של ברלין הוא רב-תרבותיות. ה-Karneval der Kulturen הוא חגיגה של המגוון האתני המתקיים בברלין. בפסטיבל צבעוני ותוסס, המתקיים מדי שנה ביוני במהלך סוף השבוע של חג הפסחא, אלפי נציגים מיותר מ-70 תרבויות לובשים את הבגדים המסורתיים שלהם, ורוקדים ברחובות קרויצברג. ארבע במות ייעודיות מארחות כל מיני מופעים, כשהבמה המרכזית נמצאת ב-Blücherplatz, ובמת הילדים ב-Mariannenplatz.

יום רחוב כריסטופר – יוני

אחד ממצעדי הרחוב הקיציים של ברלין מנציח את מהומות סטונוול, שהתרחשו בשנת 1969 ברחוב כריסטופר בניו יורק, והציתו את תנועת השחרור של הקהילה הגאה בעת המודרנית. המצעד כולל למעלה מ-70 קרונות ומצעדים נלווים, אשר נעים מהקורפירסטנדאם, שדרת הקניות המרכזית של ברלין, לפארק טירגארטן, עד לנקודת הסיום, שם הם מסתדרים במעגל גדול סביב עמוד הניצחון, הסמל הפאלי האהוב על ברלין, שהעניק את שמו גם למגזין הגאווה המקומי. במהלך המצעד, המוני הרקדנים המיוזעים מצטננים עם שמפניה המתפרצת מהקרונות הנעים, וגם עוברי האורח מוזמנים להתכבד בה, בתמורה לתשלום. המצעד הוא הזדמנות לחגוג את ההתקדמות שעשתה הקהילה הלהט"בית במהלך השנים, בחגיגה מרהיבה, תלבושות פנטסטיות ואווירת קרנבל יוצאת דופן.

מצעד האהבה בברלין – יולי

פעם בשנה, באחת השבתות של תחילת יולי, מתאספים המוני בלייני מסיבות כדי לחגוג את מצעד האהבה בברלין, שהפך לאגדה. לאחר שעברה לרחוב 17 ביוני (הרחוב, שבקצהו המזרחי נמצא שער ברנדנבורג ובקצהו המערבי כיכר ארנסט-רוטר,) מסיבת הרחוב הזו, שהחלה ב-1989, הפכה למסיבת הטכנו/דאנס הגדולה בעולם, והיא מושכת אליה מדי שנה בליינים מכל קצוות תבל. המשתתפים במצעד רוקדים על כ-250 משאיות ומסביבן, במעלה ובמורד הרחוב. חובבי טכנו הארד-קור עלולים להתאכזב מרשימת ההשמעה, מכיוון שהמוזיקה נוטה לכיוון המיינסטרים-טארט-האוס. האירוע הפך לפופולארי עד כדי כך שמצעדי אהבה נוספים נוסדו באוסטריה ובאנגליה.

הלילה הבוטני של ברלין – יולי

הלילה הבוטני השנתי מתקיים בגנים הבוטניים עוצרי הנשימה של ברלין ביולי. מדובר בסוף שבוע של קסם, כולל מופעי זיקוקים, מופעי אור, מופעים אומנותיים, מוזיקה ואומנויות מיצג. באזור מפוזרות גם משאיות אוכל ושתייה, כך שניתן להעביר במקום שעות ארוכות של הנאה ובילוי לכל המשפחה.

ליל המוזיאונים של ברלין – אוגוסט

מדי קיץ בברלין, יותר מ-100 מהמוזיאונים הטובים ביותר של בירת גרמניה פותחים את שעריהם עד השעות הקטנות של הלילה, עם תוכנית מיוחדת החוגגת את ההיסטוריה, התרבות והאמנות של ברלין. הלילה המיוחד מאפשר למבקרים בברלין הזדמנות להיכנס למוזיאונים בעיר, ולצפות בתערוכות, אוספים ומיצגים ללא תשלום.

שבוע האומנות של ברלין – ספטמבר

שבוע האמנות של ברלין נוסד בשנת 2012, ומאז הפך לגולת הכותרת של אירועי האמנות העכשווית בעיר. כ-50 מוסדות משתתפים עורכים אירועים, ירידי אמנות ולילות פתיחה פופולריים במיוחד. הנושא המרכזי של הפסטיבל משתנה מדי שנה, והוא מהווה הזדמנות מצוינת לגלות אמנים חדשים וליהנות מיצירותיהם של אמנים מבוססים ומוכרים יותר.

Berliner Festwochen – ספטמבר-אוקטובר

פסטיבל Berliner Festwochen מתקיים בברלין מזה למעלה מ-50 שנה, וחוגג את האמנויות הגבוהות של מוזיקה קלאסית ותיאטרון עולמי. מוזיקאים ומבצעים מכל העולם נוהרים לברלין בסתיו, כדי ליהנות מקונצרטים עם יצירות של מלחינים קלאסיים, משנברג ועד בטהובן, וממגוון הצגות רב לשוניות.

שווקי חג המולד בברלין – נובמבר-דצמבר

שווקי כריסמס בברלין הם ממסורות החגים הגרמניות המפורסמות והאהובות ביותר. ברלין מציעה מגוון רחב של שווקי חג המולד בכל רחבי העיר, עם אווירות שונות המשרתות את כל סוגי המבקרים, ביניהם: שוק חג המולד ברובע העתיק של שפנדאו, הכולל דוכני שוק ויריד רנסנס, שוק חג המולד בז'נדארמנמארקט, אחת הכיכרות היפות ביותר בברלין, הכולל קישוטי חג המולד, אוכל ובידור, שוק חג המולד בארמון בריץ ברוח האגדות הנורדיות, שוק חג המולד בכיכר פוטסדאם, שמציע בילוי מושלם לכל המשפחה, הכולל קניות לחג, מסלול מזחלות והחלקה על הקרח ועוד.

מזג האוויר בברלין לאורך חודשי השנה

מזג האוויר בברלין בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3- מעלות צלזיוס

שעות שמש לאורך היממה: 1.5 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר בברלין בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2- מעלות צלזיוס

שעות שמש לאורך היממה: 2.5 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר בברלין במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 0 מעלות צלזיוס

שעות שמש לאורך היממה: 4 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר בברלין באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

שעות שמש לאורך היממה: 5.5 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר בברלין במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 19 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

שעות שמש לאורך היממה: 7 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

משקעים: 55 מ"מ

מזג האוויר בברלין ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש לאורך היממה: 7.5 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בברלין ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 23 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

שעות שמש לאורך היממה: 7 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

משקעים: 55 מ"מ

מזג האוויר בברלין באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

שעות שמש לאורך היממה: 7 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר בברלין בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 19 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

שעות שמש לאורך היממה: 5 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר בברלין באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

שעות שמש לאורך היממה: 3.5 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר בברלין בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

שעות שמש לאורך היממה: 2 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

משקעים: 50 מ"מ

מזג האוויר בברלין בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1- מעלות צלזיוס

שעות שמש לאורך היממה: 1 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

משקעים: 55 מ"מ

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל