עונה מומלצת לחופשה בבודפשט

מזג האוויר בבודפשט ועונה מומלצת לחופשה

איזו עונה מומלצת לחופשה בבודפשט? התשובה תלויה, במידה רבה, בהעדפות שלכם. מזג האוויר בבודפשט מתאפיין במידה רבה באקלים היבשתי שלה, מה שהופך אותה ליעד נהדר לאורך כל השנה – בקיץ, למטיילים המעוניינים במזג אוויר יבש וחמים, ובחורף, לאלה המחבבים קור עז. במדריך זה תוכלו למצוא מידע מפורט על מזג האוויר בבודפשט, כולל מידע על הטמפרטורות לאורך השנה, על התנאים השוררים בעיר בכל עונה ועונה והמלצות לגבי העונה המומלצת לחופשה בבודפשט.

         הזמנת דילים לבודפשט        |        הזמנת טיולים מאורגנים להונגריה

מזג האויר בבודפשט גורם לה להיות אחת הערים הנופיות ביותר באירופה. היא ידועה באתריה ההיסטוריים המרהיבים ובארכיטקטורה בסגנון הבארוק. מזג האויר בבודפשט, בירת הונגריה, נע בין קצוות – חודש ינואר בבודפשט הוא אחד הקרים ביותר באירופה, ולעומת זאת, בבודפשט בקיץ, הטמפרטורות יכולות להגיע אפילו עד 40 מעלות צלזיוס. בבודפשט גשמים נפוצים לאורך רוב השנה, למעט בתקופה היבשה, שנמשכת בדרך כלל בין מאי לאוגוסט. גם סופות רעמים וסופות ברד יכולות להתרחש ללא אזהרה בכל חודש מחודשי השנה. למרות שמזג האוויר בבודפשט עשוי להיות בלתי צפוי, העיר מציעה למבקרים בה דוגמה מענגת של האקלים האירופי. התכנון הסביבתי של המרחבים הציבוריים בבודפשט, הכולל שדרות רחבות, כיכרות עירוניות עם עצים וצמחים מגוונים ופארקים הגובלים כמעט בכל אזור מגורים בעיר, תורם להפחתת גלי חום במהלך הקיץ, ויוצר אווירה נעימה לאורך כל ארבע העונות, מה שמאפשר למבקרים לחוות את הבירה ההונגרית במיטבה בכל מועד שבו יבחרו להגיע אליה.

חופשה בבודפשט – עוד מידע למטייל

בודפשט למשפחות – 10 מלונות מומלצים למשפחות בבירת הונגריה

השכרת רכב בבודפשט – טיפים חשובים

טיסות לבודפשט – השוואת מחירים וטיפים למטייל

הזמנת סים ו-e-sim להונגריה – המלצות וטיפים שימושיים

קניית פורינט הונגרי (HUF) לחופשה בהונגריה

מהי העונה המומלצת לחופשה בבודפשט?

בבודפשט, הממוקמת על נהר הדנובה, יש אקלים הפכפך שהמקומיים למדו להסתגל אליו, בין היתר, בעזרת תכנון סביבתי. אז מה העונה המומלצת לחופשה בבודפשט? אם אתם אוהבים חום, הקיץ בבודפשט בדרך כלל חם, לח ושטוף שמש. עבור אלה שכמהים לקור, בחודשי החורף תוכלו ליהנות מבודפשט תחת מעטה שלג כבד ומטמפרטורות קרות במיוחד. עבור מי שאינו מעוניין בתנאי מזג אוויר קיצוניים, העונה המומלצת לחופשה בבודפשט היא אחת מעונות המעבר. באביב בבודפשט העיר מתכסה במרבדי פריחה, שמשמשים רקע מרהיב לצריחים העתיקים והארכיטקטורה המיוחדת. בסתיו בבודפשט העלים משנים את צבעם וממלאים העיר בכתמים כתומים ואדומים, שיוצרים מראה יפיפה וקסום.

כאמור, לכל אחד, העונה המומלצת לחופשה בבודפשט יכולה להיות כל אחת מעונות השנה, בהתאם להעדפות האישיות ואופי הטיול המבוקש. בכל מקרה, מדובר בעיר מתקדמת ומתוכננת, כך שלא משנה באיזו עונה בחרתם להגיע אליה, תמיד תוכלו לשלב בה בין חום לקור: לאחר טיול ברחובות המושלגים ניתן להיכנס למסעדה מחוממת, ולאחר שיטוט ברחוב בשיא החום, תוכלו ליהנות מהמזגן באחד המוזיאונים בעיר. על כן ההמלצה שלנו היא להצטייד בלבוש שכבות, כך שתוכלו להתאים את עצמכם לתנאים המשתנים במהלך הטיול. אם אתם מתכננים חופשה בבודפשט בחורף הקפוא, מומלץ ללבוש מתחת לבגדים הרגילים גם ביגוד תרמי.

אירועים ופסטיבלים בבודפשט

בודפשט מארחת לאורך השנה מספר לא מבוטל של פסטיבלים ואירועי תרבות. אם אתם מתכננים חופשה בבודפשט, מומלץ לבדוק באינטרנט אילו פסטיבלים נערכים בעיר במועדים שאתם מעוניינים בהם, או לחילופין, לבחור ממגוון אירועי התרבות המתקיימים בעיר לאורך השנה, פסטיבל בבודפשט שמעניין אתכם, ולתכנן את החופשה בהתאם לתאריך בו הוא מתקיים. כך תוכלו לשלב בחופשה שלכם חוויה נוספת, שתעשיר את הביקור בעיר הקסומה.

אחד הפסטיבלים הפופולריים ביותר בעיר הוא פסטיבל האביב של בודפשט, המתקיים מדי שנה במהלך החודשים אפריל ומאי, ובמסגרתו חוגגים את התרבות ההונגרית בקונצרטים, הצגות תיאטרון, תערוכות, מופעי מחול ועוד.

בנוסף, העיר מארחת גם מספר רב של פסטיבלי סרטים כמו פסטיבל הסרטים הדוקומנטריים הבינלאומי בודפשט.

עונות השנה בבודפשט

מזג האויר בבודפשט באביב

האביב בבודפשט יפהפה ומלא צבע. העיר מתקשטת בנוף עשיר ופורח עם מגוון צבעים ומרקמים: נרקיסים צהובים בוהקים, צבעונים אדומים עמוקים ועצים מוריקים אחרי תנומת החורף שלהם, שממלאים את בודפשט בתקופה זו של השנה.

מזג האוויר בבודפשט באביב אוורירי ונעים. הימים חמימים ושמשיים, מה שהופך אותו לתקופה נהדרת בשנה להכיר את העיר בטיולים רגליים. ממרץ עד מאי, הטמפרטורות יכולות להגיע עד 20 מעלות צלזיוס, כאשר אפריל הוא החודש החם מכולם. עם זאת, הבקרים והערבים עדיין עשויים להיות קרירים.

מזג האויר בבודפשט בקיץ

מזג האוויר בבודפשט בקיץ הוא בדרך כלל חם ולח, אך מדי פעם יש גם ימים קרירים יותר, כך שמומלץ להצטייד בבגדים עליונים, שניתן להסיר וללבוש בהתאם לשינויים בטמפרטורה. סופות רעמים קיציות שכיחות, במיוחד אחר הצהריים. הקרבה של בודפשט לנהר הדנובה, הופכת את הקיץ בה למתון יחסית.

הקיץ בבודפשט הוא זמן מצוין לטייל בעיר ובאזורים הסובבים אותה. מאמצע מאי עד סוף ספטמבר, הטמפרטורה בדרך כלל נשארת בסביבות 20-30 מעלות צלזיוס. במהלך חודשי הקיץ בבודפשט, מקובל לטבול באחד מהמרחצאות התרמיים הרבים של העיר, או לשוטט ברחבי האי מרגרט, הממוקם במרכז הדנובה.

מזג האויר בבודפשט בסתיו

מזג האוויר בבודפשט בסתיו הוא בדרך כלל מתון, עם טמפרטורות שנעות בין 20-30 מעלות צלזיוס. הסתיו בבודפשט גשום למדי.

הסתיו בבודפשט מלא בצבעי שלכת מרהיבים ובפעילויות שונות המתקיימות בעיר מדי שנה, כמו אוקטובר פסט ופסטיבל הקציר השנתי. בנוסף, יש שפע של פעילויות חוץ אופייניות לסתיו בבודפשט, כמו קטיף דלעת, סיורים במטע תפוחים וטיולי חציר, שאפשר ליהנות מהם עם חברים ובני משפחה. הסתיו הוא גם זמן נהדר לפיקניקים באוויר הפתוח, בפארקים ובגנים הפרושים ברחבי העיר.

מזג האויר בבודפשט בחורף

מזג האוויר בבודפשט בחורף יכול לנוע בין מתון לקר מאוד. הטמפרטורות הממוצעות בינואר ובפברואר נעות בין 2- ל-7 מעלות צלזיוס, אך הטמפרטורות יכולות לרדת לפעמים גם מתחת ל-10- מעלות צלזיוס. בבודפשט בחורף גם השלג נפוץ מאוד, במיוחד בין דצמבר למרץ.

בחורף בבודפשט הטמפרטורה העונתית הממוצעת היא סביב 5-10 מעלות צלזיוס, מה שאומר שיש ימים בהם ניתן ליהנות מפעילויות חוץ, כמו החלקה על הקרח או ענפי ספורט חורף אחרים. בנוסף, החורף בבודפשט הוא הזדמנות לבקר בשווקי חג המולד בעיר ולחגוג במסיבות ערב השנה האזרחית החדשה. קחו בחשבון, שבסוף דצמבר, כמות התיירים גדולה יחסית לשאר העונה, מה שאומר שיש להזמין מקומות מראש, ולצפות לרמת מחירים גבוהה יחסית.

אם אתם מתכננים חופשת חורף בבודפשט, היערכו לגשמים תכופים, וקחו בחשבון שחלק מהימים הם ערפיליים, ויש להיזהר, במיוחד אם אתם בוחרים לנהוג ברכב שכור.

מזג האויר בבודפשט לפי חודשים

מזג האויר בבודפשט בינואר

טמפרטורה ממוצעת – 2- מעלות

טמפרטורה מרבית – 1+ מעלה

טמפרטורה מזערית – 4- מעלות

כמות גשמים – 31 מ"מ

מספר ימים גשומים – 15

שעות שמש – 4

מזג האויר בבודפשט בפברואר

טמפרטורה ממוצעת – 2+ מעלות

טמפרטורה מרבית – 5+ מעלות

טמפרטורה מזערית – 2- מעלות

כמות גשמים –45 מ"מ

מספר ימים גשומים – 11

שעות שמש – 4.5

מזג האויר בבודפשט במרץ

טמפרטורה ממוצעת –6+ מעלות

טמפרטורה מרבית – 10+ מעלות

טמפרטורה מזערית – 2+ מעלות

כמות גשמים – 36 מ"מ

מספר ימים גשומים – 14

שעות שמש – 7

מזג האויר בבודפשט באפריל

טמפרטורה ממוצעת – 9+ מעלות

טמפרטורה מרבית – 16+ מעלות

טמפרטורה מזערית – 6+ מעלות

כמות גשמים –27 מ"מ

מספר ימים גשומים – 14

שעות שמש – 9

מזג האויר בבודפשט במאי

טמפרטורה ממוצעת – 16+ מעלות

טמפרטורה מרבית – 21+ מעלות

טמפרטורה מזערית – 11+ מעלות

כמות גשמים – 52 מ"מ

מספר ימים גשומים – 15

שעות שמש – 10.5

מזג האויר בבודפשט ביוני

טמפרטורה ממוצעת – 19+ מעלות

טמפרטורה מרבית – 24+ מעלות

טמפרטורה מזערית – 14+ מעלות

כמות גשמים – 35 מ"מ

מספר ימים גשומים – 14

שעות שמש – 12

מזג האויר בבודפשט ביולי

טמפרטורה ממוצעת – 20+ מעלות

טמפרטורה מרבית – 26+ מעלות

טמפרטורה מזערית – 15+ מעלות

כמות גשמים – 36 מ"מ

מספר ימים גשומים – 13

שעות שמש – 12

מזג האויר בבודפשט באוגוסט

טמפרטורה ממוצעת – 20+ מעלות

טמפרטורה מרבית – 26+ מעלות

טמפרטורה מזערית – 15+ מעלות

כמות גשמים – 24 מ"מ

מספר ימים גשומים – 12

שעות שמש – 11.5

מזג האויר בבודפשט בספטמבר

טמפרטורה ממוצעת – 17+ מעלות

טמפרטורה מרבית – 22+ מעלות

טמפרטורה מזערית – 12+ מעלות

כמות גשמים – 48 מ"מ

מספר ימים גשומים – 12

שעות שמש – 9

מזג האויר בבודפשט באוקטובר

טמפרטורה ממוצעת – 11+ מעלות

טמפרטורה מרבית – 16+ מעלות

טמפרטורה מזערית – 7+ מעלות

כמות גשמים – 45 מ"מ

מספר ימים גשומים – 13

שעות שמש – 7

מזג האויר בבודפשט בנובמבר

טמפרטורה ממוצעת – 5+ מעלות

טמפרטורה מרבית – 8+ מעלות

טמפרטורה מזערית – 2+ מעלות

כמות גשמים – 38 מ"מ

מספר ימים גשומים – 15

שעות שמש – 5

מזג האויר בבודפשט בדצמבר

טמפרטורה ממוצעת – 1+ מעלות

טמפרטורה מרבית – 3+ מעלות

טמפרטורה מזערית – 2- מעלות

כמות גשמים – 29 מ"מ

מספר ימים גשומים – 16

שעות שמש – 5

Budapest WEATHER

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל