עונה מומלצת לחופשה בטביליסי

מזג האוויר בטביליסי בירת גאורגיה ועונה מומלצת לחופשה

מתכננים חופשה בטביליסי ומנסים להבין מתי הזמן הטוב ביותר לטיול בטביליסי? התשובה תלויה, במידה רבה, באופי הטיול ובהעדפות שלכם. המדריך למזג האוויר בטביליסי יעזור לכם למצוא את התאריכים המושלמים לחופשה שלכם, עם סקירת הטמפרטורות הממוצעות בטביליסי לאורך השנה, סקירה על עונות השנה בטביליסי ומידע על אירועים ופסטיבלים בטביליסי, שתוכלו לשלב בחופשה, במועדים בהם תבחרו להגיע אליה.

דילים לטביליסי                   |              טיולים מאורגנים בגאורגיה

מזג האוויר בטביליסי, בירת גאורגיה, נוח כמעט לאורך כל השנה. האביב בטביליסי הוא קצר וחמים, עם ימים שטופי שמש, המובילים לחודשי קיץ חמים ולחים, שנמשכים עד סוף אפריל. הסתיו והחורף בטביליסי מתונים למדי, עם סיכוי נמוך מאוד לשלג. מזג האוויר בטביליסי מושפע מאקלים סובטרופי לח, עם גשמים משמעותיים לאורך כל השנה, וללא עונה יבשה. בהיותה מוקפת הרים, מזג האוויר בטביליסי מושפע מאוד ממשבי רוחות המגיעים מכיוון הים הכספי ומהים השחור.

חופשה בטביליסי – עוד מידע למטייל

טיסות לטביליסי – השוואת מחירים והמלצות למטייל

טביליסי בירת גאורגיה – מלונות מומלצים למשפחות

השכרת רכב בטביליסי – מנוע השוואת מחירים ומידע חשוב

סים לגאורגיה – מידע וטיפים לתקשורת יעילה בחופשה

הטמפרטורה השנתית הממוצעת בטביליסי היא סביב 13 מעלות צלזיוס, אך הטמפרטורות החודשיות הממוצעות בטביליסי משתנות לאורך השנה באופן משמעותי. במהלך כמחצית השנה, מזג האוויר בטביליסי קר, ובשאר השנה הטמפרטורות נוחות. אם אתם חובבים טמפרטורות גבוהות, החודשים החמים בטביליסי הם יולי ואוגוסט. שיא החום בטביליסי מגיע בדרך כלל באמצע יולי, אז הטמפרטורות הגבוהות במהלך היום סובבות סביב 33 מעלות צלזיוס, ובלילה לא יורדות מתחת ל-20 מעלות צלזיוס. גם ביוני, מזג האוויר בטביליסי, חמים למדי.

Tbilisi WEATHER

מהי העונה המומלצת לחופשה בטביליסי?

התשובה על השאלה: מתי הזמן הטוב ביותר לבקר בטביליסי? יכולה להתבסס על מספר גורמים, שאחד המרכזיים בהם הוא מזג האוויר בטביליסי, אבל כדאי גם לקחת בחשבון את עלות הטיסות והמלונות, את הצפיפות בעיר ואת הפעילויות שתרצו לשלב בטיול.

לרוב, בשקלול כל הגורמים הרלוונטיים, נהוג להמליץ על החודשים מאי ויוני, כזמן הטוב ביותר לנסוע לטביליסי. קחו בחשבון, שהעונה הגשומה בטביליסי חלה סביב חודש מאי, כך שיש סיכוי לא מבוטל שתיתקלו בממטרים במהלך החופשה בטביליסי בחודשי האביב, אבל לא מדובר בגשמים שאמורים להרוס לכם את התוכניות. במידה ואתם לא חוששים מטמפרטורות נמוכות יחסית, גם הסתיו בטביליסי יכול להיות זמן טוב לבקר בה.

אם אתם מעוניינים בחופשה קיצית יותר, עם טמפרטורות דומות לאלה שאנחנו מכירים מהקיץ הישראלי, ועם ימים משופעים בשעות אור, חודש יולי – החודש החם ביותר בטביליסי, יכול להתאים לכם יותר מחודשי האביב בעיר.

החודש העמוס ביותר בתיירים בטביליסי הוא אוגוסט, וגם יוני ויולי פופולאריים למדי. בחודשים אלה, מחירי המלונות והטיסות עולים בהתאם לביקוש, כך שאם אתם מתכוונים להגיע לטביליסי בתקופה זו, מומלץ להזמין מקומות מראש, על מנת להפחית עלויות ולהבטיח מקומכם. באופן טבעי, בחודש ינואר בטביליסי, רמת המחירים בעיר היא הנמוכה ביותר, משום שמדובר בחודש עם הכי פחות תיירות בעיר, בשל מזג האוויר הקר והתנאים הפחות נוחים.

עונות השנה בטביליסי

מזג האוויר בטביליסי באביב (מרץ-מאי)

באביב בטביליסי יש התחממות מתונה לאחר החורף הקר. זוהי עונה גשומה, במיוחד בחודש מאי, אך לא מדובר בממטרים שעלולים להרוס לכם את החופשה. החודשים אפריל ומאי נחשבים זמן מצוין לטיול אביב בטביליסי. בתקופה זו תוכלו לצאת לטיולי יום רגליים, לטרקים קלילים ולבקר באגמים הקסומים של העיר. בנוסף, במהלך האביב, חל חג הפסחא, שהוא הזדמנות נהדרת ליהנות מהחגיגות בסגנון גאורגי מסורתי.

מזג האוויר בטביליסי בקיץ (יוני-אוגוסט)

הקיץ בטביליסי הוא חם ויבש. בחודשים יולי אוגוסט הטמפרטורות נעות בין 25 ל-40 מעלות צלזיוס. בתקופה זו מומלץ לחפש פעילויות ברכסי ההרים הסובבים את העיר או בעיירות החוף הסמוכות לה, שם עומס החום בשעות השיא מורגש פחות.

מזג האוויר בטביליסי בסתיו (ספטמבר-אוקטובר)

בסתיו בטביליסי מורגשת ירידה פתאומית בטמפרטורה לאחר הקיץ החם. מכיוון שהעיר מוקפת הרים, הירידה החדה במעלות החום כולאת את העננים מעל העיר, ולכן מזג האוויר בטביליסי בסתיו הוא אפרורי וגשום לאורך שעות רבות במהלך היום. מצד שני, בתקופה זו ניתן ליהנות מצבעי השלכת היפים המקשטים את העיר, ומוסיפים לה חיים על רקע השמים האפורים. בסתיו בטביליסי מומלץ לטייל באזורים שבמורדות ההרים הסובבים אותה או בחופים, שבהם אפשר לתפוס ימים אחרונים של טמפרטורות נעימות, לפני החורף הקר.

מזג האוויר בטביליסי בחורף (נובמבר-פברואר)

החורף בטביליסי קר מאוד. עם זאת, הטמפרטורות הקפואות והשלגים מאפיינים בעיקר את פסגות ההרים הסובבים את העיר, בעוד שבאזורים הנמוכים, יש כמות מעטה של שלג לאורך חודשי החורף, והשלג לרוב נמס במהירות ואינו משבש את היכולת לנוע בעיר ולטייל בה. החורף בטביליסי הוא גם עונה מצוינת לספורט חורף, כאשר פסגות ההרים והמדרונות מתכסים במעטה לבן, ובקתות הסקי באתרים הסובבים את העיר מתמלאות בחובבי גלישה, עם מגוון אירועים שניתן לקחת בהם חלק.

אירועים ופסטיבלים בטביליסי

כשבוחרים מתי כדאי לטוס לטביליסי, מלבד מזג האוויר ורמת המחירים בעיר, מומלץ לברר גם מתי נערכים אירועים חגיגיים ופסטיבלים בטביליסי, שאותם אפשר לשלב המסגרת תוכניות החופשה שלכם.

לפני שאתם יוצאים לחופשה בטביליסי, מומלץ לברר ברשת אילו אירועים תוכלו לשלב בה, או לקבוע את מועדי החופשה בהתאם להם, כדי להעשיר את החוויה. ריכזנו כאן כמה מהאירועים והפסטיבלים המתקיימים מדי שנה בטביליסי, כדי להכיר לכם מעט מהאפשרויות שהעיר מציעה למבקרים בה במהלך השנה:

טביליסובה – Tbilisoba – יום טביליסי (אוקטובר)

יום הולדת יש רק פעם בשנה, והגיאורגים חוגגים את יום ההולדת של הבירה, טביליסי, בצורה בלתי נשכחת. חג זה חל בסוף השבוע האחרון של חודש אוקטובר כבר יותר מ-30 שנה ברציפות. במהלך חגיגות הטביליסובה מתקיימים ברחבי המדינה, וכמובן ברחבי העיר החוגגת, מופעים, חגיגות, קונצרטים ומופעי זיקוקים, מלווים בשפע של פירות, ירקות, יינות, גבינות, ממתקים ופינוקים קולינריים נוספים מהתוצרת המקומית. החגיגה מתרכזת במרכז העיר, בפארק ריקה, בכיכר גורגסלי ובפארקים נוספים ונמשכת מספר ימים. אחת האטרקציות המהנות המזוהות עם טביליסובה היא חגיגת דריכת הענבים, במהלכו מוצבת בכיכר המרכזית כמות אדירה של ענבים – והמשתתפים מוזמנים להשתתף בריסוקם בדרך המסורתית. אירוע נוסף שמתקיים במהלך החגיגות הוא פסטיבל האוכל של טביליסי, שבמהלכו האורחים מוזמנים לטעום ברביקיו מקומי ושאר פינוקים גאורגיים מסורתיים, וכמובן לשתות מהיינות המקומיים, שזוכים לפופולריות רבה ברחבי העולם.

פסטיבל הג'אז של טביליסי (יולי-אוגוסט)

פסטיבל הג'אז של טביליסי הוא אירוע ענק, שבו משתתפים באופן מסורתי מוזיקאים מובילים וידועי שם מכל רחבי העולם, כמו גם הרכבים מקומיים – חלקם מוכרים וחלקם בתחילת דרכם. בדרך כלל, הפסטיבל מתקיים בין המחצית השנייה של יולי למחצית הראשונה של אוגוסט, אך מדי כמה שנים הוא עשוי לשנות את מועדו בשל אילוצים כאלה ואחרים, כך שלחובבי הג'אז מומלץ לוודא מראש מתי הוא מתקיים, ולשריין מקומות מראש, על מנת לזכות בחוויה ייחודית, שלאו דווקא מתקשרת באופן טבעי למה שאנחנו מצפים לקבל במהלך חופשה בטביליסי.

פסטיבל היין של טביליסי (מאי)

פסטיבל היין של טביליסי מתקיים מדי שנה מאז שנת 2008, בשבת השנייה של חודש מאי, ומדובר באירוע חלומי לאוהבי יין – יותר מ-45 מינים שונים של יין, שאת כולם ניתן לטעום ביום אחד, ובחינם! אפשר פשוט ללכת בין השולחנות, השייכים לחברות יין שונות או לבעלי יקבים משפחתיים, ולטעום כל סוג של יין שעולה על דעתכם.

על מנת שלא לסבול מההשפעות הפחות נעימות של שתיית יין בכמויות, אפשר לשלב בין לגימה ללגימה גם מטעמי ברביקיו ולחם טרי מקומי, שמוגשים גם הם בפסטיבל. וכדי להשלים את האווירה החגיגית, מתקיימים במקום גם מופעי ריקוד ושירה מסורתיים.

פסטיבל היין של טביליסי מושך אליו מדי שנה המוני אנשי מקצוע, בלוגרים, עיתונאים, ייננים, סומליירים וסתם מטיילים חובבי יין. הפסטיבל נמשך לאורך כל סוף השבוע, והוא בהחלט אירוע שיכול לשדרג חופשת אביב בטביליסי, ולהוסיף לה זיכרונות מתוקים שיישארו אתכם הרבה אחרי שתחזרו הביתה.

חגיגות חג המולד בטביליסי (דצמבר-ינואר)

חג המולד הוא תקופה משמחת מאוד בגאורגיה, לאור השורשים הנוצריים העמוקים של המדינה והמסורות המשפחתיות המשתלבות עם חגיגות של מאכלים מסורתיים ושתיית יין מקומי.

בגאורגיה נוהגים להשתמש בלוח השנה היוליאני, ולכן חג המולד חל מאוחר יותר מאשר בשאר מדינות העולם, בשבוע הראשון של ינואר. האירוע המרכזי של החגיגות חל ב-31 בדצמבר, יום סיום השנה האזרחית וקבלת השנה האזרחית החדשה. עם זאת, כבר מתחילת דצמבר אפשר להרגיש את האווירה המיוחדת של חג המולד, כשהעיר מתמלאת בקישוטים, אורות וירידים חגיגיים כמיטב המסורת.

קחו בחשבון, שבמהלך תקופת חג המולד בטביליסי, חלק מהעסקים פועלים במתכונת חלקית בלבד. 1,2,7 ו-19 בינואר נחשבים לחגים רשמיים, ואז מוסדות רשמיים, בנקים וחלק מהמוזיאונים בעיר עשויים להיות סגורים, אבל התחבורה הציבורית ממשיכה לפעול, וכמוה גם רוב מקומות הבילוי, המסעדות והברים.

מזג האוויר בטביליסי לפי חודשים

מזג האוויר בטביליסי בינואר

טמפרטורה ממוצעת: 1 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2- מעלות צלזיוס

אחוזי לחות בממוצע: 71%

ימי שמש בממוצע: 20

ימי גשם בממוצע: 5 (13 מ"מ)

ימי שלג בממוצע: 7

מומלץ לארוז: בגדים חמים מאוד לקור כבד ושלג, מעיל גשם טוב, בגדים תרמיים.

מזג האוויר בטביליסי בפברואר

טמפרטורה ממוצעת: 2  מעלות צלזיוס

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2- מעלות צלזיוס

אחוזי לחות בממוצע: 71%

ימי שמש בממוצע: 17

ימי גשם בממוצע: 7 (13 מ"מ)

ימי שלג בממוצע: 6

מומלץ לארוז: בגדים חמים מאוד לקור כבד ושלג, מעיל גשם טוב, בגדים תרמיים.

מזג האוויר בטביליסי במרץ

טמפרטורה ממוצעת: 6  מעלות צלזיוס

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

אחוזי לחות בממוצע: 65%

ימי שמש בממוצע: 14

ימי גשם בממוצע: 13 (37 מ"מ)

ימי שלג בממוצע: 3

מומלץ לארוז: לבוש שכבות, בגדים חמים, מעיל טוב, בגדים תרמיים.

מזג האוויר בטביליסי באפריל

טמפרטורה ממוצעת: 10  מעלות צלזיוס

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 5 מעלות צלזיוס

אחוזי לחות בממוצע: 66%

ימי שמש בממוצע: 11

ימי גשם בממוצע: למעלה מ-17 (47 מ"מ)

ימי שלג בממוצע: 1

מומלץ לארוז: ז'קט חם ומעיל גשם.

מזג האוויר בטביליסי במאי

טמפרטורה ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

אחוזי לחות בממוצע: 67%

ימי שמש בממוצע: 9

ימי גשם בממוצע: למעלה מ-19 (70 מ"מ)

מומלץ לארוז: בגדים קלילים למהלך היום, וז'קט חם לערב.

מזג האוויר בטביליסי ביוני

טמפרטורה ממוצעת: 21 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 27 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

אחוזי לחות בממוצע: 59%

ימי שמש בממוצע: 13

ימי גשם בממוצע: למעלה מ-13 (32 מ"מ)

מומלץ לארוז: בגדים קצרים למהלך היום, וז'קט קל לשעות הערב.

מזג האוויר בטביליסי ביולי

טמפרטורה ממוצעת: 23 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 30 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

אחוזי לחות בממוצע: 53%

ימי שמש בממוצע: 15

ימי גשם בממוצע: למעלה מ-12 (23 מ"מ)

מומלץ לארוז: בגדים קצרים למהלך היום, וז'קט קל לשעות הערב.

מזג האוויר בטביליסי באוגוסט

טמפרטורה ממוצעת: 23 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 29 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

אחוזי לחות בממוצע: 52%

ימי שמש בממוצע: 16

ימי גשם בממוצע: למעלה מ-11 (23 מ"מ)

מומלץ לארוז: בגדים קצרים למהלך היום, וז'קט קל לשעות הערב.

מזג האוויר בטביליסי בספטמבר

טמפרטורה ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 24 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

אחוזי לחות בממוצע: 63%

ימי שמש בממוצע: 15

ימי גשם בממוצע: למעלה מ-11 (29 מ"מ)

מומלץ לארוז: בגדים קצרים למהלך היום, וז'קט קל לשעות הערב.

מזג האוויר בטביליסי באוקטובר

טמפרטורה ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

אחוזי לחות בממוצע: 70%

ימי שמש בממוצע: 17

ימי גשם בממוצע: למעלה מ-12 (25 מ"מ)

מומלץ לארוז: ז'קט חם או מעיל.

מזג האוויר בטביליסי בנובמבר

טמפרטורה ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

אחוזי לחות בממוצע: 70%

ימי שמש בממוצע: 19

ימי גשם בממוצע: למעלה מ-8 (19 מ"מ)

ימי שלג בממוצע: 2

מומלץ לארוז: מעיל חם, בגדים תרמיים וביגוד חורפי מחמם מאוד.

מזג האוויר בטביליסי בדצמבר

טמפרטורה ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 0 ומעט מתחת ל-0 מעלות צלזיוס

אחוזי לחות בממוצע: 69%

ימי שמש בממוצע: 23

ימי גשם בממוצע: למעלה מ-6 (13 מ"מ)

ימי שלג בממוצע: 3

מומלץ לארוז: מעיל חם, בגדים תרמיים וביגוד חורפי מחמם מאוד.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל