מזג האוויר בפריז והעונה המומלצת לחופשה

לפריז יש הרבה מה להציע לתיירים, בכל מזג אוויר ובכל זמן בשנה. לא משנה מתי תגיעו לפריז, תמיד תוכלו ליהנות מיתרונות העונה ומהעיר הקסומה, בין אם מדובר באורות הקריסמס החגיגיים ובין אם מדובר בפיקניק בפארק בקיץ (או אפילו בחוף המלאכותי שעל גדות הנהר, עליו נרחיב בהמשך). בין אם יש לכם אופציה לבחור בעונה בה אתם מגיעים לפריז ובין אם לא, תוכלו להיעזר במדריך הזה על מזג האוויר בפריז לאורך השנה כדי לגלות למה ניתן לצפות מהחופשה שלכם.

     הזמנת דילים לפריז           |           הזמנת טיולים מאורגנים לצרפת

פריז, בירת צרפת, שנמצאת בצד המערבי של אירופה, נהנית מאקלים ימי, שמביא אתו מזג אוויר דינמי עם קיץ מתון ולא חם מדי יחסית, ומצד שני גם חורף מתון יחסית, עם טמפרטורות שנעות בדרך כלל מעט מעל האפס גם בשיא העונה.

חופשה בפריז – עוד מידע למטייל

פריז – מלונות מומלצים למשפחות בבירת צרפת

טיסות לפריז – השוואת מחירים ומידע לנוסע

השכרת רכב בפריז – השוואת מחירים ועצות

מוניות בפריז והסעה משדה התעופה לעיר

סים ו-e-sim לצרפת – טיפים ומידע שימושי

עונות השנה בפריז

מזג האוויר בפריז בקיץ

עונת הקיץ בפריז היא העונה בה התיירות בשיאה. הטמפרטורות גבוהות יחסית, אך לא מדובר בקיץ חם מאוד. הטמפרטורות נעות בין כ-13 לכ-25 מעלות צלזיוס בחודשי הקיץ בפאריז.

לחופשה בפאריז בקיץ יש הרבה יתרונות, אך גם כמה חסרונות שכדאי לחשוב עליהם. בחודש אוגוסט למשל, מקומיים רבים נוסעים לחופשות ולכן חלק מבתי העסק (הקטנים יותר בדרך כלל) סגורים.

הקיץ בפריז מלא באטרקציות ובפסטיבלים, הימים ארוכים יותר ומזג האוויר ידידותי למטיילים בחוץ, וזהו זמן מושלם לשייט בנהר.  בקיץ בפריז תוכלו גם ליהנות מהפריז-פלאגס, חופי פריז המלאכותיים לאורך נהר הסן, בהם מלבד מיטות שיזוף תוכלו גם לשחות בבריכות לאורך הנהר.

מזג האוויר בפריז בסתיו

פריז יפהפייה בסתיו, וגם מעט מרווחת יותר לאחר ששיא עונת התיירות כבר עבר. גם מזג האוויר בפריז בסתיו מתון יחסית ולא קר מדי, אך הדבר כמובן משתנה לאורך העונה. בספטמבר בפריז מזג האוויר מעולה: חמים במהלך היום וקריר בלילה, עם טמפרטורות שנעות בין כ13 לכ22 מעלות צלזיוס. אוקטובר ונובמבר כבר קרירים יותר ביום וקרים בלילה, ובכל מקרה כאשר אתם אורזים לחופשה בפריז בסתיו כדאי להביא איתכם לבוש שמתאים גם למזג אוויר קר. הסתיו בפריז הוא זמן נהדר להתהלך בעיר וליהנות מבתי הקפה החמימים ומהמוזיאונים בעיקר לאחר שהחום ועונת התיירות של הקיץ כבר מאחורינו.

סיבה נוספת להגיע לפריס בסתיו מתרחשת בשבת הראשונה של אוקטובר מדי שנה. בלילה זה, פריס נהנית מאירועי "לילה לבן" (Nuit Blanche). בדומה לאירועי לילה לבן בארץ, ניתן ליהנות מהופעות, מיצגי אומנות ומוזיאונים בכל חלקי העיר, והתחבורה הציבורית בעיר פועלת במהלך כל הלילה. שימו לב שלחלק מהאטרקציות צריך להירשם מראש.

מזג האוויר בפריז בחורף

מזג האוויר בפריז בחורף אמנם קר אך בדרך כלל הטמפרטורות לא מגיעות אל מתחת לאפס, ונעות בין כ2 לכ8 מעלות צלזיוס. שלג בפריז הוא עניין נדיר, וכשכן יורד שלג, הוא בדרך כלל מועט. עם זאת, יש יתרונות לחופשה בפריז בחורף: פחות תיירים (למעט מבמועדים מיוחדים), קישוטי הקריסמס והשווקים החגיגיים הופכים את העיר לקסומה אפילו יותר, בתי הקפה והמאפים הצרפתיים המפורסמים, ועוד. החורף בפריז הוא גם זמן מעולה ליהנות מהתרבות של העיר, החל מהופעות ועד למוזיאונים. אוהבי השופינג ישמחו לשמוע שיש בפריז שתי תקופות של סיילים, ואחת מהן היא בחורף, בדרך כלל בינואר, כך שהחורף הוא זמן נהדר ליהנות ממסע שופינג בעיר. בחורף תוכלו ליהנות גם ממתחמי החלקה על הקרח ברחבי העיר.

מזג האוויר בפריז באביב

מזג האוויר בפריז בתחילת האביב נשאר קריר במהלך היום וקר בלילה, עם עלייה מורגשת מעט בטמפרטורות בשעות היום במאי, למרות שגם בחודש זה הלילות קרים. מזג האוויר בפריז באביב יכול להיות הפכפך, וניתן לצפות גם לגשם וגם לקור כך שכדאי להביא ביגוד חם אם אתם מטיילים בעיר בעונה זו.

אירועים מיוחדים ופסטיבלים בפריז

ליל המוזיאונים של פריז

ליל המוזיאונים הוא ערב מלא תרבות שמתקיים בדרך כלל מדי שנה בפריז בקיץ, ובמהלכו המוזיאונים פתוחים בשעות הערב ועד בערך חצות בדרך כלל. הלילה המיוחד הזה כולל גם סיורים, סדנאות, הופעות ועוד. הכניסה לחלק מהפעילויות היא בחינם.

קולנוע באוויר הפתוח בלה וילט Open Air Cinema at La Villette

מדי שנה בקיץ בפריז, בדרך כלל בחצי השני של יולי ועד תחילת אוגוסט, מתקיימות בפארק דה לה וילט בשעות הערב הקרנות על מסך ענק של מגוון סרטים, צרפתיים כמו גם סרטים זרים, מוכרים או פחות מוכרים, בחינם לכולם. הצטיידו בשמיכת פיקניק וכיבוד ותיהנו מסרט באוויר הפתוח.

הקרנבל בפריז

הקרנבל בפריז הוא מסורת ארוכת שנים. הקרנבל בפריז מתקיים בדרך כלל בחודש פברואר או במרץ, וכולל תהלוכה צבעונית שמושכת אליה אלפי מבקרים, עם מוזיקה, ריקודים, ותלבושות צבעוניות. הקרנבל בפריז מתחיל בדרך כלל בשעות הצהריים, ובכל שנה יש לו נושא אחר.

לילה לבן בפריז

ממש כמו בתל אביב, גם בפריז חוגגים מדי שנה לילה לבן, בדרך כלל באוקטובר, במהלכו העיר פריז נשארת ערה גם בשעות הלילה: התחבורה הציבורית פועלת לאורך כל הלילה, האטרקציות בעיר, החל ממוזיאונים ועד לספריות, פועלות עד שעות הלילה והרחובות מלאים בחיים. הלילה הלבן מביא אתו מגוון אטרקציות, קטנות או גדולות, בכל רחבי פריז, וזהו זמן נהדר להגיע לחופשה בעיר.

פסטיבלי מוזיקה בפריז

בפריז יש מגוון פסטיבלי מוזיקה מדהימים שמביאים אליהם את מיטב האמנים, מקומיים ובינלאומיים. אלו רק כמה מהבולטים שבהם:

לולה פלוזה פריז שמתקיים מדי שנה ביולי בדרך כלל, ובעבר הביא אמנים גדולים לעיר כמו בילי אייליש, חאליד, הסטרוקס ועוד.

פסטיבל סולידייס מתקיים מדי שנה באמצע יוני בדרך כלל על פני שלושה ימים, והכנסותיו נתרמות למאבק באיידס. בפסטיבל סולידייס בפריז הופיעו בעבר לילי אלן, סטרומאה, דיפלו ועוד.

פסטיבל רוק אן סן, פסטיבל מוזיקת רוק של שלושה ימים בפארק במערב פריז, מתקיים בדרך כלל בסוף אוגוסט, ואירח בעבר אמנים כמו ניין אינץ' ניילס, ארקטיק מאנקיז, מייג'ור לייזר ועוד.

אלו רק כמה פסטיבלים מתוך רשימה ארוכה. רוב פסטיבלי המוזיקה בפאריס מתקיימים בקיץ, אך לא כולם. פסטיבל פיץ' פורק פאריס, למשל, מתקיים מדי שנה בנובמבר, ומארח רשימה ארוכה של אמנים במספר מקומות בעיר, במשך שבוע. בין האומנים שהופיעו בעבר בפיץ' פורק פאריס תמצאו למשל את charlie XCX, בון אייבר, ראן דה ג'ולז ועוד.

פריז בקריסמס

פריז היא עיר קסומה אך בתקופת חג המולד הופכת לקסומה אפילו יותר. הטמפרטורות אמנם קרות אך לא קפואות, ונעות בין כ-4 לכ-8 מעלות צלזיוס בדצמבר. בתקופה זו, ניתן ליהנות מהאטרקציות שמביאה אתה תקופת החגים בפריז לקראת דצמבר. תוכלו לרכוש מתנות ויצירות בשווקי חג המולד היפהפיים (כמו הקריסמס מרקט בהוטל דה ויל, "לה מג'י דה נואל" בגני טווילרי ועוד), ליהנות מתצוגות האורות המיוחדות של החג (מומלצים במיוחד הם האורות בשאנז אליזה ומגדל אייפל המואר באורות מנצנצים) לבקר בדיסנילנד פריז שמקושט כולו לכבוד חג המולד, ועוד.

מזג האוויר בפריז לפי חודשי השנה

ינואר בפריז

ינואר בפריז הוא החודש הקר ביותר בעיר, עם טמפרטורות שנעות בין כ-3 לכ-8 מעלות צלזיוס וכתשעה ימי גשם במהלך החודש. זהו זמן שקט יחסית מבחינת תיירות, וגם תקופה של סיילים בדרך כלל. הימים קצרים יותר בחורף בפריז, וזהו זמן נהדר ליהנות מיעדי תיירות שקטים יותר יחסית ומבתי קפה חמימים. למרות שלא יורד הרבה שלג בעיר בדרך כלל, ינואר הוא החודש עם הסיכוי הכי טוב לראות שלג בפריז.

פברואר בפריז

החודש האחרון של החורף עדיין קר מאוד, אך לפברואר בפריז יש יתרונות משלו בדומה לינואר, עם פחות תיירים מבדרך כלל וסיכוי טוב יותר למחירים ידידותיים יותר. הטמפרטורות בפריז בפברואר נעות בין כ-3 לכ-9 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם וסיכוי לשלג, כך שכדאי להביא נעליים מתאימות ולבוש מתאים.

פריז במרץ

האביב מתחיל בפריז בחודש מרץ, והטמפרטורות עולות מעט, ונעות בין כ-5 לכ-13 מעלות צלזיוס עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש. במרץ בפריז מתקיים אירוע שנקרא "לה פט דה לה גסטרונומי", פסטיבל הגסטרונומיה, שנמשך שלושה ימים וחוגג את הקולינריה הצרפתית. הפסטיבל כולל סדנאות, תפריטים מיוחדים, טעימות, ועוד.

פריז באפריל

מזג האוויר באפריל בפריז עדיין קריר אך הטמפרטורות מתחילות לעלות מעט וכבר נעים יותר להסתובב בחוץ. האביב בעיצומו, ולקראת סוף החודש תוכלו אפילו ליהנות מכמה ימים חמימים יותר. הטמפרטורות הממוצעות בפריז באפריל נעות בין כ-8 לכ-17 מעלות צלזיוס, וניתן לצפות גם לכשמונה ימי גשם במהלך החודש. בין האירועים המתרחשים בפריז באפריל: תערוכת האומנות "ארט פריז", תערוכת "פואר דה פארי" (עם מגוון ענק של בתי עסק ממגוון תחומים החל מעיצוב פנים, לייף סטייל וגינון ועד לגסטרונומיה ומשקאות), ועוד.

פריז במאי

מזג האוויר במאי בפריז עלול להיות עדיין הפכפך עם גשם בכתשעה ימים, אך לקראת סוף החודש כבר ניתן לצפות לטמפרטורות שנעות באזור ה-20 מעלות צלזיוס במהלך היום.  הלילות עדיין קרירים גם לקראת סוף החודש. הטמפרטורות הממוצעות נעות בין כ-10 לכ-19 מעלות צלזיוס במהלך חודש מאי בפריז.

אוהבי מוזיקה שמבקרים בפריז בחודש מאי, ישמחו לשמוע שמדי שנה בחודש זה מתקיים בסאן ז'רמן דה פרה פסטיבל ג'אז שנתי.

פריז ביוני

מזג האוויר בפריז ביוני הוא מעולה לחופשות, מתון וידידותי למטיילים בחוץ. מזג האוויר בחודש זה חמים אך לא חם מדי במהלך היום (עד כ-24 מעלות צלזיוס), אך  עלול להיות קריר במהלך הלילה. עם זאת, ניתן עדיין לצפות לגשם עם כשמונה ימי גשם במהלך החודש. רשימת האירועים בפריז ביוני ארוכה יותר עם בוא הקיץ וכוללת, בין היתר, את פסטיבל המוזיקה (פאט דה לה מוזיקה) ועוד.

פריז ביולי

יולי הוא חודש מומלץ לחופשה בפריז. מזג האוויר ביולי בפריז הוא חם אך לא חם מדי בדרך כלל, עם טמפרטורות שנעות בין כ-16 לכ-26 מעלות צלזיוס (כך שכדאי להביא ז'קט ללילות קרירים), וניתן לצפות לכשבעה ימי גשם במהלך החודש.    מזג האוויר מעולה בפריז ביולי, אך זוהי גם עונת שיא התיירות, לטובה ולרעה. אחד מהיתרונות בעונה זו הוא שישנם מגוון אירועים מדהימים והרבה מה לעשות.

בקיץ בפריז תוכלו ליהנות מהחופים המלאכותיים שלאורך נהר הסן, ובהם כיסאות שיזוף, שמשיות, פעילויות, בתי קפה, ואפילו בריכות שחייה.

אירועים בפריז ביולי כוללים בין היתר את פסטיבל הג'אז של פריז, פסטיבל קוארטיר דטה (שכולל הופעות רבות של מחול, תיאטרון ועוד, וחלקן בחינם), קולנוע באוויר הפתוח בפארק דה לה וילט (בו ניתן לצפות במגוון סרטים במהלך הקיץ באוויר הפתוח) ועוד.

פריז באוגוסט

כמו ביולי, גם באוגוסט בפריז מזג האוויר מעולה לחופשה בעיר עם טמפרטורות שנעות בין כ-16 לכ-25 מעלות צלזיוס וכשישה ימים עם גשם במהלך החודש, ומגוון אירועים ופסטיבלים. עם זאת, כדאי לזכור שבאוגוסט פריזאים רבים יוצאים לחופשה וחלק מהעסקים הקטנים עלולים להיות סגורים, חלקם לחלק מהחודש וחלקם לכל החודש.

ספטמבר בפריז

מזג האוויר בספטמבר בפריז הוא מעולה לטיולים. לא חם מדי ולא קר מדי. בפריז בספטמבר ניתן לצפות לכשבעה ימי גשם. הטמפרטורות נעות בין כ-12 לכ-21 מעלות צלזיוס בחודש זה. ספטמבר הוא חודש מומלץ לחופשה בפריז, גם מכיוון ששיא עונת התיירות כבר חלף וגם מכיוון שמזג האוויר נעים אך לא חם מדי.  מי שמבקר בפריז בספטמבר יוכל ליהנות מאירוע שנקרא "ימי המורשת האירופית" שמתקיים בספטמבר מדי שנה.  במהלך ימים אלו ניתנת גישה לציבור הרחב לאתרי מורשת היסטוריים ומבנים בעיר, החל מטירות ועד למפעלים, מקומות שלא תמיד פתוחים לציבור אך פעם בשנה באופן חד פעמי כולם יכולים להגיע ולבקר בהם.

אוקטובר בפריז

עם תחילת הסתיו, הטמפרטורות יורדות בפריז ונעות בין כ-9 לכ-16 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם במהלך החודש. אם אתם מגיעים לפריז באוקטובר, כדאי לארוז בגדים חמים, במיוחד לערב. אוקטובר הוא חודש פחות תיירותי יחסית לקיץ, למעט אולי בשבוע האופנה של פריז שמתקיים בחודש זה, שמושך אליו מבקרים רבים. מלבד שבוע האופנה, ישנם אירועים נוספים שמתרחשים מדי שנה בפריז באוקטובר, כמו פסטיבל השוקולד שמתקיים בסוף החודש בדרך כלל, הלילה הלבן בפריז ועוד. המלצה נוספת למי שמגיע לפריז באוקטובר, ובמיוחד למשפחות, היא לבקר בדיסנילנד בתקופת ליל כל הקדושים (האלווין). הפארק נצבע בכתום ומקושט בהמוני דלעות וברוח החג.

נובמבר בפריז

מזג האוויר בפריז בנובמבר ממשיך במגמת התקררות עם כתשעה ימי גשם במהלך החודש וטמפרטורות שנעות בין כ-6 לכ-11 מעלות צלזיוס. נובמבר הוא זמן נהדר לחופשה בפריז למי שמזג האוויר הקריר לא מפריע לו, כיוון שזהו חודש חלש יחסית מבחינת תיירות לעומת חודשים אחרים. ייתכן שהדבר ישפיע על המחירים לטובה וגם על העומס באטרקציות התיירות הפופולריות.

חלק מהחנויות בפריז תולות את קישוטי הכריסמס כבר בנובמבר, והעיר עצמה נצבעת בצבעי הסתיו. בנובמבר בפריז מתקיים פסטיבל המוזיקה של פיץ' פורק.

דצמבר בפריז

מזג האוויר בדצמבר בפריז קר מאוד אך לא מגיע בדרך כלל אל מתחת לאפס מעלות צלזיוס, עם טמפרטורות שנעות בין כ-4 לכ-8 מעלות צלזיוס וכתשעה ימי גשם במהלך החודש. דצמבר מביא איתו אל פריז את תקופת החגים, והעיר מתקשטת באורות חג מולד חגיגיים. שווקי חג המולד בפריז פתוחים בדרך כלל בזמנים שונים במהלך חודש דצמבר ברחבי העיר, ולא כדאי לוותר עליהם.

אטרקציה נוספת ממנה ניתן ליהנות בדצמבר בפריז היא החלקה על הקרח ברחבי העיר במספר יעדים. כמו כן, אורות הקריסמס החגיגיים שתלויים ברחבי פריז יהפכו את החופשה לקסומה במיוחד.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל