השכרת רכב בפראג בחו"ל

השכרת רכב בפראג – השוואת מחירים וטיפים

השכרת רכב בפראג ונהיגה בצ'כיה – כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול: השוואת מחירי השכרת רכב בפראג שתחסוך לכם מאות שקלים, וידאו על נהיגה בפראג, הסברים על נהיגה מפראג ליעדים מרכזיים בצ'כיה ובאירופה, טיפים לגבי חנייה בפראג ועוד מידע לנהג על פראג

דילים לפראג במבצע             |           טיולים מאורגנים בצ'כיה

כדי להזמין השכרת רכב בפראג במחירים המשתלמים ביותר מומלץ להשתמש במנוע החיפוש להשוואת מחירי השכרת רכב בחו"ל אשר יאתר עבורכם את המחירים הכי זולים עבור מיגוון דגמי רכב בהשוואת מחירים בין כל חברת השכרת רכב בפראג הנחשבת אמינה ומספקת שירות לקוחות באנגלית. כדי לקבל את הצעות המחיר מלאו את תיבת החיפוש שלמטה – בשדה ארץ, ביחרו את צ'כיה ובשדה עיר ביחרו את prague פראג. אז ביחרו בשדה תחנה את המיקום המדויק אליו תירצו להזמין השכרת רכב בפראג – שדה התעופה של פראג, תחנת הרכבת פראג או העיר התחתית של פראג – ולסיום הכניסו את המועד הרצוי עבור השכרת רכב בפראג והקישו על "חפש"

השכרת רכב בפראג   – מנוע חיפוש והשוואת מחירים


השכרת רכב בפראג – מידע כללי

לפראג יש כבישים שמקשרים אותה לכל האזורים הסובבים בצ'כיה.  הכבישים המהירים, האוטוסטרדות (מאוד דומים לכבישים המהירים ובעלי אותה מהירות מקסימלית) וכבישים ראשיים בצ'כיה עומדים בסטנדרטים האירופאיים ומסומנים היטב, עם הרבה תחנות דלק לאורכם. כבישים לא ראשיים בד"כ אינם חלקים והסימון בהם ירוד.

כשאתם משתמשים בכבישים המהירים ובאוטוסטרדות, עליכם לרכוש כרטיסי אגרת מעבר vignette (מלבד באזורים קטנים בתוך העיר שאין בהם צורך ב-vignette והם מסומנים שכאלה בתמרורים מיוחדים). תוכלו לרכוש vignette שתקף לעשרה ימים (יש גם חודשי ושנתי) באחת מתחנות הדלק, בסניפי הדואר או במעברי הגבול (עיינו באתר של CZ government motorway). עליכם למלא את מספר לוחית הזיהוי של רכבכם ולהציג את הכרטיס על השמשה הקדמית מבפנים בצד הימני של השמשה למטה. חשוב להקפיד על כך כי כרטיס שאינו מוצג כהלכה צפוי לקנס בו במקום. יש בכרטיס חלק שני שגם בו עליכם למלא את מספר לוחית הזיהוי של הרכב ולשמור אותו אצלכם למקרה שתידרשו להציג אותו בעתיד. אם רכבכם מעל 3.5 טון, תזדקקו במקום זאת ליחידת אגרה (הנקראת premid) הנדרשת בכבישים ממדרגה ראשונה (first-class roads), המסומנים באמצעות האות M בעיגול.

חופשה בפראג – המלצות לקריאה נוספת:

צ'כיה עם ילדים – המדריך המלא לטיול משפחות

פראג עם ילדים – אטרקציות מומלצות

מלונות מומלצים בפראג למשפחות עם ילדים

טיסות לפראג – השוואת מחירים, איתור טיסות זולות, ביקורת חברות תעופה

תחבורה בצ'כיה – הזמנת כרטיסים ומידע למטייל

המלצות לתקשורת עם סים בצ'כיה (Sim) ומידע שימושי

הזמנת מוניות משדה התעופה אונליין

הכביש המהיר הדרום מזרחי (D1, E50 ו-E65) הוא הכביש הישן ביותר בצ'כיה והכביש שבו נעשה השימוש הגדול ביותר, אבל הכביש עובר עכשיו פרוייקט שיפוצים מסיבי, כך שאפשר לצפות לעיכובים ולדרכים חלופיות. הכביש עובר דרך ברנו (Brno) לברטיסלבה (Bratislava) שבמדינת סלובקיה. הוא מהווה דרך קישור טובה אל ערי הבירה הסמוכות וינה וגם בודפשט ולכל התנועה המגיעה ממזרח. אורכו של הכביש כ-270 ק"מ והנסיעה מפראג לברנו לוקחת בד"כ כשעתיים.

 

הכביש המהיר המשרת את דרום העיר (D3, E55) אינו מגיע עד פראג. במקומו, משתמשים בחלק מה-D1 וממנו עולים על כביש 3 "מדרגה ראשונה". התנועה מאוד כבדה בכביש זה. כביש מהיר נוסף שאפשר להשתמש בו הוא האקספרסוויי הדרומי R4, אבל הוא נסלל מזמן לאורך הצד השני של הנהר ולטאבה (Vltava) ומצבו לא מזהיר.

הכביש הדרום-מערבי (D5, E50)  מוביל דרך פלזן (Plzeň) אל גרמניה, ומשם ממשיך ככביש A6. הנסיעה מנקודת הגבול ועד פראג אורכת כשעה וחצי (151 ק"מ).

ממערב, יש את הכביש המהיר R6 (E48 שמוביל לקרלובי וארי (Karlovy Vary) ולחב (Cheb), אך רק כרבע ממנו שלם, והתנועה בחלקיו האחרים מאוד כבדה.

הכביש הצפון-מערבי R7 מוביל לצ'ומוטוי (Chomutov) ולצ'מינץ (Chemnitz). ליד פראג, רק חלק קטן ממנו שלם. נמל התעופה של צ'כיה וצלאב האבל (Václav Havel Airport) שוכן על הכביש הזה.

מצפון, תוכלו להשתמש בכביש D8 (E55), אבל הוא לא מגיע עד לגבול גרמניה, אלא מסתיים ב- Lovosice הנמצאת כ-60 ק"מ מפראג ומתחיל שוב באוסטי נאד לאבם (Ústí nad Labem) וממשיך לצפון גרמניה דרך A17 (דרזדן, ברלין, לייפציג).

מצפון-מזרח, תוכלו לעלות על כביש R10 (E65) המוביל לערים ליברץ (Liberec) וטורנוב (Turnov). הכביש נחשב למסלול גישה חשוב מאוד מאחר שאין ערים מרכזיות בכיוון הזה (תמצאו בכיוון זה את העיר הגרמנית ציטאו (Zittau) ומספר ערים פולניות), אבל הוא מהווה דרך קישור טובה להרים הצ'כים Jizerské hory וקרקונושה (Krkonoše) הנקראים גם Riesengebirge, ושם אפשר למצוא גם את אתרי הסקי הטובים ביותר במדינה.

ממזרח, תוכלו לעלות על הכביש שבנייתו הסתיימה לא מזמן, D11 (E67), המגיע עד הראדץ קראלובה (Hradec Kralove ) ואל פולין.

כחצי מהעיר פראג מוקפת בכביש הטבעת R1 כאשר חצייה השני עדיין ממתין לסיום העבודה עליו. במהלך ימי העבודה, עדיף להשתמש בכביש הזה במקום להגיע דרך העיר העמוסה ולהתעלם מהוראות ה-GPS.

רבים מהכבישים המהירים של צ'כיה אינם גמורים, אלא נמצאים תחת עבודות תשתית, אז צפו לשיפורים בעתיד. על D8, למשל, ו-D11 פועלים כדי להאריך אותם, D3 המוביל לצ'סקה בודייוביצה (České Budějovice)- וללינץ (Linz) נועד להסתיים בשנת 2020, אבל המועד התארך ועדיין לא הוכרז על מועד חדש.

אלא אם כן, מתקיימות עבודות בכבישים, רק לעתים נדירות תיתקלו בפקקים על גבי הכבישים הצ'כיים, למעט בכביש D1 בין פראג לבין Mirošovice, שם כביש 3 מתפצל.

פראג סובלת מעומסי תנועה ובימות השבוע הכבישים המרכזיים הופכים לפקק אחד גדול. כדאי מאוד להשתמש באזורי ה'חנה וסע' (P+R (park and ride)) שבהם תוכלו להחנות את הרכב בעלות מאוד קטנה ולהשתמש בתחבורה הציבורית, אם כי קחו בחשבון שאלה מתמלאים בד"כ בימות השבוע. צפו בסרטון הוידאו שמתעד נהיגה בפראג – הוא יסייע לכם להתכונן לנהיגה לפני השכרת רכב בפראג –

חניוני 'חנה וסע' מוצבים ליד כל הכבישים המהירים ומשולטים היטב. שימו לב שפקחי התנועה רבים והחנייה ברוב הרחובות בשכונות המגורים הנמצאות ליד מרכז פראג ללא תו חנייה אזורי בד"כ תסתיים בקנס. בעיקר, הימנעו מחנייה באזורים המסומנים בכחול, אלה מיועדים לדיירי הרחוב בלבד בכל שעות היממה, וכלי רכב נגררים מהם על בסיס קבוע. אזורים המסומנים בכתום ובירוק מיועדים לחנייה של שעתיים ושש שעות, אבל בד"כ קשה למצוא מקומות חנייה. מותר לחנות באזורים אלה לרוב ללא הגבלה וללא תשלום בסופי השבוע ובמשך הלילה, אבל כדאי לבדוק את השלטים ליתר בטחון. יש כמות די גדולה של אופציות חנייה בתשלום במרכז פראג, כגון Václavské gáráže,, Mr. Parkit ו-Vincipark

השכרת רכב בפראג
דירוג הגולשים 5 (3 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל