חופשה משפחתית בפינלנד

פינלנד עם ילדים – המדריך המלא לחופשה משפחתית בארץ אלף האגמים

חופשה בפינלנד עם הילדים אולי איננה בחירה מובנת מאליה, אבל אם בני המשפחה שלכם אינם מאוד רגישים לקור, ואם אתם אוהבים טבע פראי ואטרקציות לא קונבנציונליות, שווה לכם לשקול את היעד הצפוני. במדריך זה תוכלו למצוא מידע שיעזור לכם לתכנן חופשה משפחתית בפינלנד, כולל אטרקציות שיעזרו לכם להעביר את הזמן בנעימים בפינלנד עם ילדים.

פינלנד ממוקמת בצפון אירופה, והיא גובלת ברוסיה במזרח, נורבגיה בצפון ושוודיה במערב. כ-10% משטחה של פינלנד מכוסה בכ-188,000 אגמים והיא כוללת גם מספר דומה של איים. על אף שפינלנד היא מדינת רווחה מודרנית לחלוטין, עם ערים ועיירות מתוכננות היטב ונוחות, אך עדיין יש בה אזורים עצומים של טבע בתולי. באזור הצפוני ביותר של המדינה יש אפשרות לצפות בשתיים מתופעות הטבע המרהיבות ביותר בעולם: הזוהר הצפוני (בחורף) ושמש חצות (בקיץ). הפינים טוענים שההר המיתולוגי של קורוואטונטורי הוא ביתו של סנטה קלאוס, מה שהופך אותו לאטרקציה תיירותית שרבים מהמבקרים במדינה מקפידים לכלול במסלול הטיול בפינלנד.

חופשה בפינלנד עם הילדים – מידע נוסף

טיסות לפינלנד – מה חשוב לדעת ומנוע השוואת מחירים

השכרת רכב בפינלנד – השוואת מחירים ועצות

הלסינקי – בתי מלון מומלצים בפינלנד עם ילדים

למרות שמדובר באחת המדינות המפותחות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית, בחודשים החמים (חמים יחסית, כמובן) הפינים נוהגים לעזוב את בתיהם ולנפוש בבקתות הקיץ שלהם, שם הם נהנים ממגוון פעילויות מסורתיות, כמו סאונה, שחייה, דיג ומנגל. כיום, לפינלנד יש שפה ותרבות ייחודיים המבדילים אותה משאר מדינות אירופה הצפונית.

נהוג לשייך את פינלנד לסקנדינביה, אך היא אינה ממוקמת בחצי האי הסקנדינבי, כך שלמרות קשרים תרבותיים והיסטוריים רבים, נכון יותר לכלול את פינלנד בין המדינות הנורדיות. עם זאת, לבירה, הלסינקי, יש הרבה מאפיינים הדומים לערים סקנדינביות טיפוסיות, במיוחד בארכיטקטורה של העיר התחתית ובשפה השוודית, שהיא אחת משתי השפות הרשמיות של המדינה.

אטרקציות לחופשה בפינלנד עם הילדים

עולם המומינים

ברוכים הבאים לעולמם המופלא של המומינים, הדמויות המרכזיות הנפוחות והלבנות בסדרת הספרים של המאיירת הפינית טובה ינסון. עולם המומינים הוא מחווה לדמיון הפרוע שלה, והוא גם ארץ הרפתקאות מלאה בכיף לילדים!

עולם הפנטזיה המטורף הזה ממוקם בנענתלי, מקום בו הארכיפלג פוגש את העיר העתיקה של נענתלי, המפורסמת בבתי העץ שלה.

זהו מגרש משחקים אידיאלי לבילוי במהלך חופשה בפינלנד עם ילדים, ותוכלו למצוא בו מפלים גועשים וגשר תלוי, הופעה חיה או מחזמר בתיאטרון אמה באוויר הפתוח, מגוון פעילויות משעשעות לילדים, כמו משיכת חבל וגלגל המזל. תוכלו גם לנסות את מזלכם בדיג בטיילת כדי לזכות בפרסים.

תוכלו לראות אם מפקד המשטרה של עולם המומינים תופס את הרשע, סטינקי, בתחנת המשטרה, ולבקר במקומות רבים אחרים הלקוחים מסיפורי המומינים. אם תתעייפו ממגוון הפעילויות, תוכלו לתפוס ערסל מתחת לעץ ולהקשיב לאגדות בפארק וויטווי.

שביל היחפים החדש של עולם המומינים יוביל אותכם ואת הילדים אל היער להרפתקה רב חושית, במהלכה תצעדו ברגליים יחפות על אבנים וסלעים חלקים, תשחקו בחול, תטבלו את אצבעות הרגליים בבריכה ותצאו לטיול מודרך עם סנופקין.

אם אתם מגיעים לפינלנד עם ילדים הרפתקנים, תוכלו להיכנס לתוך מערת הפטפטנים ולחפש את היצורים המוזרים והמסתוריים, שמתחשמלים בזמן סופות רעמים.

להזמנת כרטיסים לעולם המומינים לחצו כאן

פארק השעשועים לינאנמאקי 

עוד אטרקציה שתוכלו לשלב בחופשה בפינלנד עם הילדים היא פארק השעשועים לינאנמאקי. ברכישת כרטיס כניסה לפארק תקבלו כניסה חופשית לכל המתקנים – מקרוסלות עדינות עתיקות ורכבת הרים קלאסית מעץ ועד לרכבות הרים משוגעות, הכול במקום אחד!

בנוסף למתקנים הפראיים, הילדים הגדולים יותר יוכלו לבלות גם בארקייד, בו יוכלו לזכות בפרסים.

אם אתם מגיעים לפינלנד עם ילדים קטנים, או אם אתם פשוט מעדיפים מתקנים רגועים יותר, תוכלו לעלות על הגלגל הענק, הקרוסלה או קטר המיני.

לעומת זאת, אם אתם מחובבי האקסטרים לינאנמאקי מציע לכם שלל רכבות הרים מתפתלות, בתים רדופים מפחידים, מכוניות מתנגשות, וכמעט כל מתקן מרגש אחר שתעלו על דעתכם. למשל, תוכלו לעלות ברכבת הרים כפולה LSM המהירה ביותר בחצי הכדור הצפוני: טייגה! המסלול של הרכבת הזאת חוצה מסלולים של ארבע רכבות אחרות, מה שגורם ל"כמעט התנגשות" ולקפיצה ברמות האדרנלין. ניתן לראות את הקצה העליון של המתקן הזה, שגובהו 52 מטר, מכל רחבי העיר הלסינקי.

להזמנת כרטיסים לפארק השעשועים לינאנמאקי לחצו כאן

 הגלגל הענק של הלסינקי

הגלגל הענק של הלסינקי הוא גלגל התצפית הגבוה ביותר בפינלנד, ממנו יש תצפית על כל העיר וסביבתה. הגלגל הענק של הלסינקי הוא בקוטר של 40 מטר וממוקם בנקודת התצפית הטובה ביותר החושפת את היופי המדהים של הלסינקי.

בעת הזמנת הכרטיסים תוכלו לבחור באופציה: 'The Veuve Clicquot VIP Experience' ותקבלו נסיעה מיוחדת של 30 דקות בגונדולה אלגנטית עם מושבי עור, רצפת זכוכית ובקבוק שמפניה VC רק בשבילכם.

להזמנת כרטיסים לגלגל הענק של הלסינקי לחצו כאן

המוזיאון הפתוח סראסארי

אטרקציה נוספת שתוכלו לשלב בטיול בפינלנד עם הילדים היא ביקור במוזיאון הפתוח סראסארי, הממוקם על אי, ממש מול חופי הלסינקי, וכולל חפצים ותערוכות המציגים את אורח החיים הפיני המסורתי.

המוזיאון כולל מספר גדול של מבנים היסטוריים שהועברו ממחוזות שונים ברחבי המדינה, והתערוכות שלו מספקות הצצה לחייהם של הפינים הכפריים מהמאה ה-18 עד המאה ה-20.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הפתוח סראסארי לחצו כאן

סיור בקולנוע מעופף בהלסינקי

רוצים להכיר את הלסינקי, אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? סיור הקולנוע המעופף יעניק לכם מבט על העיר ממעוף הציפור. זוהי חוויה רב חושית ייחודית, שתאפשר לכם לחלוף מעל המקומות והאטרקציות של העיר.

הרכיבו את המשקפיים והתכוננו למסע מרגש של מציאות מדומה מעל הלסינקי! סיור הקולנוע המעופף בהלסינקי מזמין אתכם אל האקשן באולם תיאטרון של 50 מושבים בלבד, שנועד לגרום לכם להרגיש שאתם באמת טסים!

סיירו מעל העיר הנורדית וראו את המראות מנקודת מבט שונה לחלוטין. חלפו מעל גשרים, התקרבו אל שדות האזמרגד, וגלשו על פני מגדלי השעון והקתדרלות!

חוויה רב חושית זו משתמשת בסאונד ובטכנולוגיה חדשניים כדי להחיות את החוויה, מבלי שתצטרכו לצאת החוצה.

להזמנת כרטיסים לסיור בקולנוע מעופף בהלסינקי לחצו כאן

פארק סנטה

סנטה פארק הוא פארק שעשועים ברובניימי, פינלנד. הפארק נמצא בחוג הקוטב הצפוני, ותוכלו למצוא בו הרבה אטרקציות ששווה לחוות במהלך חופשה בפינלנד עם ילדים.

שדה התעופה הקרוב ביותר לפארק סנטה הוא נמל התעופה רובניימי, אבל גם אם אתם מבלים את החופשה בהלסינקי או במקום אחר ברחבי פינלנד, יש לא מעט אוטובוסים ורכבות שתוכלו להגיע אתם לפארק סנטה המשגע.

להזמנת כרטיסים לפארק סנטה לחצו כאן

פארק אופנועי השלג של החוג הארקטי בכפר של סנטה קלאוס

כאמור, על פי המסורת העממית של פינלדנד, ביתו של סנטה קלאוס נמצא בהר קורוואטונטורי. פארק אופנועי השלג של החוג הארקטי בכפר סנטה קלאוס הוא חוויה מרגשת של רכיבה על אופנועי שלג המאפשרת למבקרים לראות את האזורים המיוערים של לפלנד.

אם אתם מגיעים לפינלנד עם הילדים, הכפר של סנטה, הממוקם ברובניימי, הוא אחד המקומות שאולי תרצו לשלב בטיול, ורכיבה על אופנועי שטח בהחלט יכולה לשדרג את החוויה.

להזמנת כרטיסים לפארק אופנועי השלג של החוג הארקטי בכפר של סנטה קלאוס לחצו כאן

פארק כלבי האסקי ברובניימי

אם הגעתם לפינלנד עם ילדים אוהבי כלבים, הפארק הזה הוא האטרקציה המושלמת עבורכם. בפארק האסקי ברובניימי תוכלו לבלות עם חבורה של הכלבים היפים ביותר בלפלנד. ההאסקים הסיביריים המדהימים שחיים בפארק זוכים לטיפול מלכותי, עם פעילות גופנית יומיומית, מנות דשנות של מרק בשר טעים והרבה תשומת לב!

אם תרצו לשדרג את החוויה, תוכלו לבחור באופציה "חיבוק של האסקי" שתאפשר לכם בילוי עם גור צעיר, שאתם יכולים לחבק וללטף.

להזמנת כרטיסים לפארק כלבי האסקי ברובניימי לחצו כאן

חווית פאזר – תערוכה במרכז המבקרים: סיור מודרך

מרכז המבקרים פאזר מציע הרבה יותר מסיור טיפוסי במפעל מזון. הפרויקט השאפתני הזה מציע למבקרים חוויה רב חושית, שמשלבת בין תערוכת אמנות, תערוכת עיצוב וסדנת סיפורים, שמציגה את סיפורה של ענקית הקונדיטוריה של פינלנד, ללא צורך בסיור סטנדרטי בקומת המפעל.

מדריך יוביל אתכם בין התערוכות השונות שנועדו לעורר ריגושים, במקום פשוט להאכיל אתכם בעובדות, כך שזו בהחלט אטרקציה שיכולה להתאים גם למי שמגיעים לפינלנד עם ילדים, ומחפשים עבורם בילוי יוצא דופן.

להזמנת כרטיסים לסיור מודרך במרכז המבקרים של פאזר לחצו כאן

סיור יום עם אופנועי שלג ובעלי חיים בחוג הארקטי

בחוויה הזו תוכלו להרגיש את האוויר הכפור פורע את שיערותיכם בהרפתקה עמוסת אקשן. במהלך הסיור תחצו במהירות אגם קפוא ויער חורפי באופנוע שלג, ותגלשו במזחלות מובלות על ידי כלבי האסקי ואיילים.

הסיור מתחיל בחווה בה תכירו שתיים מהחיות הפופולריות ביותר בלפלנד, כלבי ההאסקי ואיילי הצפון, שיובילו אתכם לסיור קסום ביער במזחלות. לאחר הנסיעה במזחלת, תעצרו לצלם כמה תמונות עם החיות ואפילו תוכלו להאכיל את איילי הצפון. מטפל מקצועי ישתף אתכם בהיסטוריה של רעיית איילים ויספר לכם על אורח החיים של החיות היפות הללו. לאחר מכן, תקפצו על אופנוע השלג שלכם למסע מרגש על פני אגם קפוא מסנוור וביער המושלג. זוהי ללא ספק חוויה בלתי נשכחת שתוכלו לקחת אתכם מהטיול בפינלנד עם הילדים.

להזמנת כרטיסים לסיור יום עם אופנועי שלג ובעלי חיים בחוג הארקטי לחצו כאן

אתרים ששווה לבקר במהלך חופשה בפינלנד עם הילדים

  • מרכז הלסינקי, בת הים הבלטי, ביום קיץ חמים ושטוף שמש
  • המבצר הימי סומנלינה, שייט של 15 דקות במעבורת ממרכז הלסינקי. אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.
  • האתרים ההיסטוריים של טורקו והארכיפלג העצום שסביבו, הכי טוב לראות מהקומה העליונה של מעבורת מכוניות.
  • שיטוט סביב בתי העץ הציוריים של פורוו, העיר השנייה העתיקה בפינלנד
  • השכרת רכב לנסוע לארץ האגמים של מזרח פינלנד, אזור זרוע בכ-60,000 אגמים עם מספר דומה של איים, שבתוכם יש אגמים משלהם…
  • טירת אולבינלינה בסבונלינה, הטירה עם האווירה המיוחדת ביותר בפינלנד, במיוחד במהלך פסטיבל האופרה השנתי
  • טירת האמלינה בהאמלינה היא הטירה העתיקה ביותר של פינלנד. נבנתה במאה ה-13.
  • להרגע בסאונה בצימר במדינת האגמים במזרח פינלנד
  • שייט בשוברת קרח ובטירת השלג הגדולה בעולם בקמי
  • לראות את הזוהר הצפוני ולנסות נסיעה במזחלת במורד מסלול של קילומטר בסאריסלקה
  • נסיעה ברכבת ההרים ההיסטורית מעץ "Linnanmäki" (הלסינקי). בניגוד לרכבות דומות מודרניות, רק כוח הכבידה מחזיק אותה על המסילה, מה שדורש נהג בכל רכבת כדי להפעיל את הבלמים.

פעילות ספורטיבית במהלך החופשה בלפלנד

פינלנד אינה מתברכת בהרים גבוהים או בפיורדים, ולכן, בניגוד לשכנותיה הנורדיות, היא לא ידועה כמוקד של ספורט חורף אתגרי. הבילוי הפיני המסורתי הוא סקי קרוס קאנטרי בשטח שטוח פחות או יותר. אם אתם רוצים לגלוש בשלג תצטרכו להגיע ללפלנד ולאתרי נופש כמו לוי וסאריסלקה.

במהלך הקיץ הקצר בפינלנד תוכלו לשחות, לדוג או לשוט בקאנו באגמים. הם בדרך כלל מגיעים לשיא הטמפרטורה בסביבות ה-20 ביולי. בתקשורת המקומית ובאתר המשרד לאיכות הסביבה של פינלנד ניתן למצוא מידע עדכני על טמפרטורות המים. במהלך השבועות החמים ביותר, מאוחר בלילה או מוקדם בבוקר המים נעימים למדי כאשר טמפרטורת האוויר נמוכה מזו של המים. ברוב העיירות יש גם בריכות שחייה עם מים חמים יותר, אך אלה סגורות לרוב במהלך הקיץ. אישורי דיג, במידת הצורך, ניתן לקנות בקלות מכל R-Kioski בתשלום נמוך.

עבור מטיילים, דייגים וציידים, משרד היערות מפעיל מפת טיולים מקוונת עם שבילים ובקתות מסומנים. העונה הטובה ביותר לטיולים היא תחילת הסתיו, לאחר שרוב היתושים נעלמו וצבעי הסתיו מופיעים.

ואם תרצו לנסות את כוחכם בחוויה פינית ייחודית, אתם מוזמנים לבדוק את המועדים של שפע תחרויות הספורט המוזרות הנערכות בפינלנד בחודשי הקיץ, שכוללות:

  • אליפות העולם בגיטרת אוויר, אוגוסט, אולו.
  • אליפות זריקת טלפונים ניידים, אוגוסט, סבונלינה.
  • אליפות העולם בכדורגל ביצות, יולי, היריסאלמי. כנראה אירוע הספורט המבולגן ביותר בעולם.
  • אליפות עולם של נשיאת נשים על כפיים, יולי, סונקאגאזרוי. הפרס הגדול הוא משקל האישה בבירה.
  • חתירה, יולי, אירוע החתירה הגדול ביותר של סולקבה בפינלנד

פסטיבלים בפינלנד

פינלנד מארחת פסטיבלי מוזיקה רבים (פסטרי) במהלך הקיץ. כמה מהבולטים ביותר הם:

  • פרובינסירוק, אחד מפסטיבלי הרוק הגדולים בפינלנד באמצע יוני בסיינאג'וקי.
  • טנגומארקינאט, פסטיבל הטנגו הוותיק בעולם. הוא מתקיים בתחילת כל יולי בסיינאג'וקי.
  • פסטיבל ספורט מוטורי ורוק ביולי ב בסיינאג'וקי .
  • נומירוק, מטאל כבד, נומירוק (ליד קאהשג'וקי ), סוף יוני (אמצע הקיץ)
  • טאסקה באוויר הפתוח, מטאל כבד, הלסינקי, סוף יוני
  • סאונה באוויר הפתוח, מטאל כבד, טמפרה, תחילת יוני
  • רויזרוק, רוק, טורקו, יולי
  • ג'אז בפורי, ג'אז/מוזיקת עולם, פורי, אמצע יולי
  • פלו, אינדי/אלקטרוני/עירוני, הלסינקי, אמצע אוגוסט

רוב הפסטיבלים נמשכים 2-4 ימים והם מאורגנים היטב, בהשתתפות הרבה להקות והרכבים מוכרים יותר או פחות. בחלק מהפסטיבלים, מחיר הכרטיס כולל לינה באתר קמפינג בו תוכלו לישון, לאכול ולפגוש מבקרים אחרים. האווירה בפסטיבלים נהדרת ויתכן שתמצאו שם חברים חדשים.

הזוהר הצפוני

אורות הזוהר הצפוני הייחודיים, הזוהרים בשמיים בקרבת הקוטב הם אחת האטרקציות הטבעיות הכי מרהיבות שניתן לחוות בפינלנד, אבל קחו בחשבון, שלא מדובר בחוויה מובטחת. הסיכויים לזכות לצפות בתופעת הטבע הייחודית עולים בתקופת החורף בצפון הרחוק, סביב שעת השיא המגנטית בערך ב-22:30. הראות תלויה במידת הבהירות של השמיים.

אתר הסקי סאריסלקה, שהגישה אליו בטיסה היא נוחה, הוא פופולרי במיוחד בקרב ציידי הזוהר.

האזורים הגיאוגרפיים בפינלנד

דרום פינלנד

רצועת החוף הדרומית עד לגבול הרוסי, כולל הבירה הלסינקי והמחוז ההיסטורי של אוסימאה (ניילנד)

מערב פינלנד

אזורי החוף הדרום-מערביים, הבירה הישנה טורקו, המחוז ההיסטורי של מרכז פינלנד עם בירתו גראניויקוס, העיר המרכזית טמפרה, החלקים הדרומיים של המחוז ההיסטורי של אוסטרובוטניה (פוהג'אנמה, אוסטרבוטן) ואוסטרמיירה, העיר בצמיחה הגדולה ביותר בפינלנד.

מזרח פינלנד

יערות ואגמים ליד הגבול הרוסי, כולל סבוניה  והצד הפיני של קרליה

אולו (צפון פינלנד)

קאג'אלנד וצפון אוסטרובוטניה, על שם עיר הטכנולוגיה אולו.

לפלנד הפינית

טונדרה, איילי צפון ואתרי הסקי הגדולים ביותר מעל החוג הארקטי.

אלנד

קבוצת איים עצמאית שוודית חד לשונית מול החוף הדרום מערבי של פינלנד

אמנם החלוקה הרשמית של המחוזות בפינלנד נוחה וברורה, המחוזות – הידועים כעת באופן רשמי כסוכנויות מנהליות מדינתיות אזוריות – לא ממש תואמים את הגבולות הגיאוגרפיים או התרבותיים. מונחים שאתם עשויים להיתקל בהם כוללים את טאויסטיה (האמה), המקיפה אזור גדול של מרכז פינלנד סביב טמפרה, וקארליה  במזרח, שחלקו הארי סופח לברית המועצות במלחמת העולם השנייה (עדיין נושא כאוב). בשנת 2010 פוצלה מערב פינלנד באופן רשמי ל"פינלנד המערבית והפנימית" (כולל טמפרה והחוף ליד ואסה) ו"דרום מערב פינלנד" (האזור ליד טורקו).

ערים ועיירות בפינלנד

הלסינקי – "בת הים הבלטי", בירת פינלנד והעיר הגדולה ביותר.

האמינלינה – עיירה קטנה על שפת האגם עם טירה מימי הביניים ופארק אולנקו.

גראניויקוס – עיר אוניברסיטאית הממוקמת במרכז פינלנד.

קופיו – עיר אוניברסיטאית במרכז פינלנד, באזור האגמים.

לאפנראנטה – עיר אוניברסיטאית ליד הגבול הרוסי בדרום מזרח פינלנד, ליד אגם סאימה.

אולו – עיירה טכנולוגית בקצה מפרץ בוסניה.

רובניימי – השער ללפלנד.

סאבונלינה – עיירה קטנה על שפת אגם עם טירה גדולה ופסטיבל אופרה פופולרי.

אוסטרמיירה – העיר הקטנה עם הצמיחה הגדולה ביותר בפינלנד, מארחת פסטיבלים חשובים רבים מדי שנה.

טמפרה – העיר התעשייתית הגדולה ביותר בפינלנד, מקום של תרבות, מוזיקה, אמנות ומוזיאונים, נמצאת בין ערים גדולות אחרות בדרום פינלנד. אולי סצנת המוזיקה הטובה ביותר בפינלנד.

טורקו – הבירה לשעבר בחוף המערבי. עם טירה וקתדרלה מימי הביניים.

ואסה – עיר בחוף המערבי עם השפעות שוודיות חזקות, ממוקמת ליד אתר הטבע העולמי של אונסק"ו קווארקן ארכיפלג.

אתרים ואטרקציות נוספים בפינלנד

קאובה – פארק השעשועים הגדול ביותר בפינלנד

לאפאיארבי – אגם ייחודי במכתש

לוי – אתר הסקי הפופולרי ביותר בפינלנד

האוינקה – שם נמצא מוזיאון הרכבת הפינית

הפארק הלאומי נוקסיו

הפארק הלאומי יטלאסטונטורי פאלאס

הפארק הלאומי ריסיטונטורי

סאראסלקה

הפארק הלאומי סאלאצאיארוי

יאלאס

איך מתניידים בפינלנד עם הילדים

פינלנד היא מדינה גדולה והנסיעות בה יקרות יחסית. התחבורה הציבורית מאורגנת היטב אמצעי התחבורה נוחים, ואין צורך בהזמנה מראש חוץ מאשר בתקופות החגים הגדולים.

כדי לתכנן את ההתניידות ברחבי פינלנד, תוכלו להשתמש במנוע השוואת המחירים ורכישת הכרטיסים של OMIO, המופיע ממש כאן, שמשווה בין אמצעי תחבורה שונים (טיסות, אוטובוסים, רכבות ומעבורות), ומציע אפשרויות לשילוב בין מספר אמצעי תחבורה להגעה ממקום למקום במסלול המבוקש.

השתמשו ב-OMIO לתכנון ההתניידות בפינלנד:

טיסות פנים בפינלנד

טיסות הן הדרך המהירה ביותר אך בדרך כלל גם היקרה ביותר להתנייד. Finnair פינאייר וכמה חברות תעופה קטנות יותר מפעילות טיסות אזוריות מהלסינקי לכל רחבי המדינה, כולל קואופיו, פורי, רובניימי ואיוואלו. כדאי להזמין מראש במידת האפשר: באזור הלסינקי-אולו, העמוס ביותר במדינה, כרטיס הלוך וחזור גמיש עולה סכום גבוה של 251 אירו, אך כרטיס לכיוון אחד ללא שינוי, ברכישה מוקדמת, יכול לרדת עד 39 אירו, פחות מכרטיס רכבת. ייתכן שתוכלו גם לקבל כרטיסים מקומיים מוזלים אם תטוסו לפינלנד עם Finnair. אפשרות נוספת היא אייר בלטיק שטסה גם היא באיזור טורקו-אולו במחירים תחרותיים מאוד, הרבה פחות מהרכבת. בנוסף, משנת 2011 החלה Norwegian Air Shuttle לטוס מהלסינקי לאאולו ולרובניימי.

שלוש חברות תעופה גדולות מפעילות טיסות פנים בפינלנד:

  • Finnair – החברה הלאומית. משרתת כמעט את כל המדינה. חלק מהטיסות מופעלות על ידי חברת הבת שלהם Nordic Regional Airlines.
  • Norwegian טסה לערים בצפון, כמו רובניימי, אולו, איוואלו וקיטילה.
  • בנוסף, Airlink פועלת בין הלסינקי לסבונלינה.

אוטובוס שאטל (Finnair City Bus) פועל בין נמל התעופה של הלסינקי לתחנת הרכבת המרכזית של העיר כל 20 דקות (נסיעה של 30 דקות תעלה 6.80 אירו). לחברת הנסיעות של הלסינקיHSL  יש רכבת לשדה התעופה, נסיעה שאורכת 30 דקות. ישנם שני קווים: רכבות I ו-P  המחיר 5 אירו.

רכבות בפינלנד

VR (חברת הרכבות הפינית) מפעילה את רשת הרכבות. הרכבת היא הדרך הטובה ביותר מהלסינקי לטמפרה, טורקו ולאהטי, עם נסיעות לפחות פעם בשעה מהר יותר מהאוטובוס. מחלקות השירות הבאות זמינות, עם מחירים וזמנים של הקו הפופולרי הלסינקי-טמפרה.

  • רכבות הטיה של פנדולינו- Pendolino (קוד S), האפשרות המהירה ביותר (9-25 אירו, 1:26)
  • רכבות מהירות InterCity (IC) בתוך העיר (9-25 אירו, 1:46)
  • אקספרס רגיל (פיקג'ונה, P), רק רכבות לילה איטיות בקו הזה (9-25 אירו, 2:12-2:16)
  • רכבות מקומיות ואזוריות (lähiliikennejuna, lähijuna או taajamajuna), ללא תשלום נוסף, איטיות למדי (18 אירו, 2:03)

הרכבות נוחות מאוד, במיוחד האקספרס. לרכבות Pendolino ו-IC יש קרונות מסעדה, קרונות משפחתיים– (רק ב- IC בלבד, עם לול לילדים)  ושקעי חשמל; ברכבות פנדולינוס ובינעירוניות יש Wi-Fi בחינם. מחלקה ראשונה היא בתשלום נוסף ונקראת "אקסטרה" בכמה רכבות, שנותנת מרווח גדול יותר ומושבים מרווחים יותר, עיתונים וקפה.

קרונות שינה לנסיעות ארוכות קיימים במסלולים ארוכי טווח ובמחיר טוב מאוד ב-11/21/43 אירו למיטה בתאים של שלושה/שניים/אחד. אפשר גם להזמין תא שלם.

ילד אחד מתחת לגיל 6 יכול לנסוע בחינם עם כל מבוגר שמשלם כרטיס, ומבוגרים מעל גיל 65 וסטודנטים עם תעודת סטודנט פינית מקבלים 30% הנחה. קבוצות של 3 ומעלה מקבלים 15% הנחה.

בדרך כלל, הרכבות עמוסות יותר בהתחלה של סוף השבוע ובסופו, כלומר שישי וראשון בערב.

אוטובוסים בפינלנד

חברת Matkahuolto   מציעה קווי אוטובוס למרחקים ארוכים כמעט לכל חלקי פינלנד. אוטובוס הוא גם הדרך היחידה לנסוע ללפלנד, מכיוון שרשת הרכבות אינה מגיעה לצפון הרחוק.

בדרך כלל מחירי האוטובוסים מעט גבוהים יותר מרכבות, אם כי בקווים המתחרים ישירות  עם הרכבת הם יכולים להיות זולים יותר. המהירות בדרך כלל איטית יותר מרכבת, לפעמים איטית מאוד (מהלסינקי לאולו), ולפעמים מהירה יותר (מהלסינקי לקוטקה ופורי). עם זאת, בקווים רבים האוטובוסים תכופים יותר, כך שעדיין תגיעו ליעד מהר יותר מאשר אם תחכו לרכבת .

אוניבוס מציעה אלטרנטיבה זולה יותר (מחירי כרטיסים החל מ-1 אירו בכל המסלולים בקנייה מקוונת) לנסיעות ארוכות. המסלולים מכסים כמעט את כל המדינה.

רשתות תחבורה מקומיות הן טובות מאד בהלסינקי רבתי, טמפרה וטורקו. בערים קטנות יותר רשתות התחבורה הציבורית פועלות בימי חול, אך דלילות בסופי שבוע ובמהלך הקיץ. ישנם מתכנני מסלולים באנגלית ברשת של סוכנות התחבורה הפינית, קלים לשימוש עם מפות להדרכה כיצד להשתמש בשירותי האוטובוסים המקומיים.

שירות תחבורה בהזמנה

תחבורה לפי לביקוש (DRT) היא צורת תחבורה ציבורית, בה נקבעים המסלולים בהתאם לצרכי הלקוחות. אתם יכולים למצוא ברשת את האזורים שבהם שירותי DRT זמינים.

מעבורות בפינלנד

בקיץ, הפלגות באגם הן דרך מצוינת לראות את הנוף של פינלנד, אם כי רובן עושות רק סיבובים מעגליים ולכן אינן שימושיות במיוחד להגעה מנקודה לנקודה. רוב ספינות השייט נושאות 100-200 נוסעים (הזמינו מראש בסופי שבוע!), ורבות הן סירות קיטור עתיקות. המסלולים הפופולריים הם טורקו-נאנטאלי – ומסלולים שונים בסיימה ובסביבתה.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל