עונה מומלצת לחופשה בסנטוריני

מזג האוויר בסנטוריני ועונה מומלצת לחופשה

רגע לפני תכנון החופשה ביוון, חשוב לדעת כמה פרטים חשובים על מזג האוויר בסנטוריני. במדריך זה, נבדוק מתי כדאי לטוס לסנטוריני, ומהם החסרונות והיתרונות של כל עונה בסנטוריני.

הזמנת דילים לסנטוריני   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

האי היווני סנטוריני הוא בין האיים היווניים המפורסמים ביותר, עם נוף עוצר נשימה, חופים מיוחדים עם חול שחור, בתי מלון מפנקים ומגוון אטרקציות. האי סנטוריני, שהוא הכינוי לאי הגדול בין קבוצת איים עם אותו השם, ממוקם במרחק של כ-200 ק"מ דרום מזרחית לאתונה, בים האגאי.

האקלים בסנטוריני הוא אקלים ים תיכוני, ומזג האוויר בסנטוריני כולל קיץ חם ויבש, וחורף די מתון. הקיץ ארוך בסנטוריני, ומכיוון שמדובר ביעד אליו מגיעים לחופשות קיץ, בטן גב וטבילה בים אל מול נוף ציורי, בוודאי תשמחו לדעת שהמים נעימים לשחייה מספר חודשים בשנה, ולא רק בשיא הקיץ.

חופשה בסנטוריני – עוד מידע למטייל

טיסות לסנטוריני – השוואת מחירים וטיפים

טיסות פנים ביוון – השוואת מחירים ומידע חשוב

סנטוריני – מלונות מומלצים למשפחות

השכרת רכב בסנטוריני יוון

eSIM וסים ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

הזמנת כרטיסים לליגה היוונית בכדורגל – מדריך

מתי כדאי לטוס לסנטוריני?

מזג האוויר בסנטוריני הוא נוח, ומציע למטיילים מספר חודשים נהדרים לחופשה במהלך השנה, בין אם בשיא הקיץ או בחודשי מעבר רגועים יותר. אוהבי סנטוריני מושבעים בדרך כלל מסכימים, שהחודשים מאי וספטמבר הם הזמן המומלץ לחופשה בסנטוריני. חודשים אלו מציעים מזג אוויר חם, אך לא חם מדי, לעומת שיא הקיץ בסנטוריני, בו מזג האוויר חם מאוד. בנוסף, מכיוון שמדובר בחודשי מעבר, ניתן לצפות לפחות תיירים מאשר בשיא העונה.

עם זאת, באביב ניתן לצפות לעלייה בביקוש בתקופת פסח, ולכך כדאי להתייחס בהתאם, ולהזמין כרטיסי טיסה ובתי מלון בסנטוריני כמה שיותר זמן מראש.

למרות שניתן לומר, שעונת הקיץ היא עונה מומלצת לסנטוריני, לכל עונה יש יתרונות וחסרונות משלה, ועונה מומלצת לסנטוריני יכולה להשתנות בין מטייל אחד לאחר. בין אם זה בקיץ, לחופשת חוף מושלמת, ואפילו בחורף, למי שלא מעוניין בחופשת קיץ אך רוצה ליהנות ממחירים זולים, אי שקט ונופים יפהפיים.

מזג האוויר בסנטוריני לפי עונה

בכל עונה בסנטוריני יש חודשים מומלצים יותר ופחות לחופשה. באי יש ארבע עונות ברורות, ומזג האוויר בסנטוריני משתנה מאוד מעונה לעונה. למרות שהתשובה לשאלה מתי מומלץ לטוס לסנטוריני היא בדרך כלל בקיץ עבור רוב המטיילים, ישנם יתרונות גם לעונות אחרות בשנה.

מזג האוויר בסנטוריני בסתיו

מזג האוויר בסנטוריני בסתיו עדיין קיצי בהחלט בתחילת העונה, והטמפרטורות לא יורדות מכ-22 מעלות בדרך כלל (גם בלילה), אך החל מסוף ספטמבר ניתן לצפות לירידה הדרגתית בטמפרטורות. מזג האוויר בשעות היום נע בין חמים לקריר, והלילות קרירים בדרך כלל. תחילת הסתיו נחשבת לעונה מומלצת לסנטוריני, במיוחד בחודש ספטמבר.

גם כמויות הגשם עולות בהדרגה לקראת נובמבר, וניתן לצפות למספר ימי גשם מדי חודש באוקטובר ובנובמבר.

ספטמבר נחשב לזמן מומלץ לחופשה בסנטוריני, אולי בין החודשים הטובים ביותר בשנה, עם מזג אוויר חם, מים נעימים לשחייה ופחות עומס תיירותי לעומת יולי ואוגוסט.

מזג האוויר בסנטוריני בחורף

מזג האוויר בסנטוריני בחורף הוא קר, גשום, ועם רוחות חזקות מאוד, אך לא קפוא מדי בדרך כלל. החורף לא נחשב לעונה מומלצת לסנטוריני. למרות זאת, יש בו גם יתרונות, במיוחד למטיילים ההרפתקנים: מדובר ב"אוף-סיזן", כלומר האי שקט וריק מתיירים, והמחירים בדרך כלל זולים מתמיד. למרות שספורט ימי ובטן-גב לא רלוונטיים לחופשה בסנטוריני בחורף, ישנם מספר יתרונות אחרים מהם ניתן ליהנות: אווירה יותר אותנטית, ומחירים זולים יותר. שלג בסנטוריני הוא עניין נדיר, אך בהחלט עלול לקרות (כמו בינואר בשנה שעברה).

חיסרון נוסף של חופשה בחורף בסנטוריני הוא שהמעבורות והטיסות עלולות להיות הרבה פחות זמינות, וגם תנאי הנהיגה עלולים להיות קשים יותר. כמו כן, עסקים רבים ברחבי האי עלולים להיסגר לתקופת החורף ולהפתח שוב לקראת עונת התיירות בסנטוריני.

חופשה בסנטוריני בחורף יכולה להיות חוויה מיוחדת, למרות החסרונות, שמתאימה למטיילים הרפתקנים שאוהבים אווירה אותנטית ולא תיירותית, שקט, ונופים יפהפיים.

מזג האוויר בסנטוריני באביב

מזג האוויר בסנטוריני באביב מתחיל להתחמם לקראות סוף אפריל. עונת האביב היא עונה מומלצת לחופשה בסנטוריני בחצי השני שלה, בעיקר בזכות השילוב של מזג אוויר מעולה ועונת תיירות שעדיין לא מגיעה לשיא הביקוש. תקופת פסח עלולה להיות מבוקשת יותר, אך מאי הוא חודש מומלץ לחופשה בסנטוריני: מזג האוויר כבר חם, אולי אפילו חם מספיק לטבילה בים, אך שיא עונת התיירות עדיין לא הגיע ולכן האי לא עמוס מדי. באפריל מתחילה העונה היבשה בסנטוריני, ובמאי הסיכוי לגשם כבר נמוך מאוד.

מזג האוויר בקיץ בסנטוריני

מזג האוויר בסנטוריני בקיץ חם מאוד, עונת התיירות בשיאה והאי עמוס בנופשים. עונת הקיץ היא עונה מומלצת לסנטוריני, לחופשת בטן גב מושלמת. במהלך הקיץ בסנטוריני מתקיימים מספר פסטיבלים שנתיים, הטמפרטורות גבוהות והימים ארוכים. כדאי מאוד להזמין טיסות ובתי במלון בסנטוריני כמה שיותר זמן מראש לחופשה בחודשי הקיץ, ולהיות מוכנים לאי מלא בתיירים. הטמפרטורות בשעות החמות של היום, בחודש החם ביותר בשנה בסנטוריני (אוגוסט), נעות באזור 30 מעלות צלזיוס.

אירועים ופסטיבלים בסנטוריני

בניסיון לענות על השאלה מתי כדאי לטוס לסנטוריני, אפשר גם לשקול שילוב פסטיבל בחופשה בסנטוריני. פסטיבלים בסנטוריני מתקיימים מדי שנה, לצד מסורות וחגיגות דתיות מרתקות. שילוב פסטיבל בחופשה בסנטוריני יכול להעשיר את הביקור שלכם באי ולהעניק לכם חופשה אותנטית ומיוחדת.

ריכזנו עבורכם כמה מהאירועים והפסטיבלים בסנטוריני שנחגגים באי מדי שנה:

איפסטיה סנטוריני ifestia santorini

פסטיבל איפסטיה מציין את התפרצות הר הגעש באי ב-1600 לפני הספירה. החגיגות במהלך היום המיוחד, שנחגג בדרך כלל באמצע ספטמבר, כוללות הופעות מוזיקליות וריקודים, בעוד גולת הכותרת של החגיגות הם זיקוקי הדינור המרשימים.

פסטיבל המוזיקה הבינלאומית בסנטוריני

מדי שנה בספטמבר, אירגון "החברים של סנטוריני" מקיים פסטיבל מוזיקה שכולל מספר ימים של הופעות מוזיקליות מרשימות, ומארח נגנים מוערכים מרחבי העולם, בעיקר מעולמות הג'אז והמוזיקה הקלאסית.

חג הפסחא בסנטוריני

חג הפסחא ביוון הוא החג הדתי החשוב ביותר בשנה. חג הפסחא בסנטוריני נחגג במסורת מיוחדת, המסורת של הדלקת נרות בפחיות אלומיניום בכפר פירגוס. הכפר מתמלא באורות קטנים ויפהפיים, ובלילה הנוף של האורות הקטנים ברחבי השבילים הוא מרהיב במיוחד.

מזג האוויר בסנטוריני לפי חודש

כל חודש בשנה בסנטוריני מגיע עם יתרונות וחסרונות משלו. כשבודקים את מזג האוויר בסנטוריני לפי חודש, ניתן להחליט על עונה מומלצת לסנטוריני שמתאימה לכם באופן מדויק יותר.

למרות שקשה לחזות את מזג האוויר מראש, והוא בהחלט עלול להפתיע, אספנו מספר פרטים חשובים על מזג האוויר בסנטוריני מדי חודש, כמו טמפרטורות ממוצעות (לפי שנים קודמות), ימי הגשם הממוצעים ועוד.

מומלץ, עם זאת, לבדוק שוב את תחזית מזג האוויר בסנטוריני מספר ימים לפני התאריך הרלוונטי, לתחזית מדויקת יותר.

מזג האוויר בסנטוריני בינואר

מזג האוויר בסנטוריני בינואר הוא קר וגשום עם רוחות חזקות, אך בדרך כלל לא קפוא. למרות ששלג בסנטוריני הוא מאורע נדיר מאוד, בינואר 2022 האי סנטוריני נהנה ממעט שלג.

הטמפרטרות בינואר בסנטוריני נעות בין כ-10 מעלות צלזיוס (בלילה בדרך כלל) לבין כ-18 מעלות צלזיוס (בשעות היום בדרך כלל). ניתן לצפות לכעשרה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בסנטוריני בפברואר

חודש פברואר בסנטוריני הוא החודש הקר ביותר בשנה. מזג האוויר בסנטוריני בפברואר קר וגשום, והטמפרטורות נעות בין כ-9 מעלות צלזיוס לכ-16 מעלות צלזיוס, עם כעשרה ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בסנטוריני במרץ

במרץ בסנטוריני מזג האוויר עדיין חורפי יחסית, וזהו החודש הקר האחרון לפני ההתחממות של האביב. הטמפרטורות נעות בין כ-8 מעלות צלזיוס בלילה לבין כ-14-16 מעלות צלזיוס במהלך היום. עדיין ניתן לצפות לגשם אך מעט פחות מחודשי החורף, עם כשישה ימי גשם במהלך החודש. מי הים עדיין קרים מאוד לשחייה.

זהו זמן מומלץ לחופשה בסנטוריני למי שמעוניין לחסוך כסף וליהנות משקט יחסי, אך חודש פחות טוב למי שמחפש חופשת חוף סטנדרטית.

מזג האוויר בסנטוריני באפריל

מזג האוויר בסנטוריני באפריל סוף סוף מתחיל להתחמם מעט, בעיקר לקראת סוף החודש, בו ניתן לצפות לימים חמימים. הלילות קרירים במהלך חודש אפריל בסנטוריני. הסיכוי לגשם בסנטוריני באפריל כבר הרבה יותר נמוך, עם מספר ימי גשם בודדים אם בכלל. אפריל נחשב לזמן מומלץ לחופשה בסנטוריני, אך שימו לב שמזג האוויר מתון, המים בדרך כלל עדיין קרים, ותיתכן עלייה בביקוש בתקופת חג הפסח כמו גם חג הפסחא הנוצרי.

מזג האוויר בסנטוריני במאי

מאי נחשב לאחד מהחודשים הכי מומלצים לחופשה בסנטוריני. הימים חמימים, הלילות קרירים מעט, אין הרבה סיכוי לגשם, ושיא עונת התיירות עוד לא הגיע כך שהמחירים עדיין לא בשיאם. הטמפרטורות עולות בהדרגה בחודש מאי, והימים כבר הופכים חמים לקראת סוף החודש, באזור של כ-25 מעלות צלזיוס ואפילו יותר בשעות הצהריים (בעיקר בחצי השני של מאי). הלילות עשויים להיות עדיין קרירים ברוב ימי חודש מאי בסנטוריני.

מזג האוויר בסנטוריני ביוני

הקיץ מגיע באופן רישמי, ומזג האוויר ביוני בסנטוריני הוא לא פחות מאידיאלי לחופשת חוף מושלמת. החום בדרך כלל לא כבד מדי, ומגיע עד לכ-30 מעלות צלזיוס (לעיתים אפילו מעט יותר) בשעות הצהריים. הלילות נעימים, באזור 20 מעלות צלזיוס בשעות הלילה. עונת התיירות בסנטוריני מתחילה בחודש יוני, מה שאומר שתדירות הטיסות העונתיות, המעבורות וכול' גבוהה יותר אך גם התפוסה עלולה להיות מלאה יותר. כדאי להזמין כל פרט בחופשה כמה שיותר זמן מראש. בחודש יוני בסנטוריני בדרך כלל ניתן כבר ליהנות ממים נעימים לשחייה.

מזג האוויר בסנטוריני ביולי

מזג האוויר ביולי בסנטוריני הוא חם ויבש, עם טמפרטורות שנעות בין כ-23 לכ-30 מעלות צלזיוס (במהלך היום בדרך כלל). בחודש יולי כבר בדרך כלל ניתן לשחות בסנטוריני וליהנות ממים נעימים לשחייה. יולי כמובן נחשב לשיא עונת התיירות, כלומר מומלץ מאוד להזמין בתי מלון וכרטיסי טיסה לסנטוריני כמה שיותר זמן מראש, לצפות לאי מלא ועמוס בתיירים, ולא לשכוח קרם הגנה.

מזג האוויר בסנטוריני באוגוסט

אוגוסט הוא החודש החם ביותר בשנה בסנטוריני. מזג האוויר בסנטוריני באוגוסט חם מאוד ויבש, עם טמפרטורות שנעות באזור 30 מעלות צלזיוס במהלך היום, ולילות חמימים עם טמפרטורות שנעות באזור 25 מעלות צלזיוס. טמפרטורות המים חמימה ונעימה בדרך כלל, וזהו זמן טוב לשחייה בסנטוריני ולחופשת חוף מושלמת.

ממש כמו בחודש יולי, כדאי מאוד להזמין בתי מלון וטיסות לסנטוריני זמן רב מראש אם אתם מתכננים להגיע באוגוסט.

מזג האוויר בסנטוריני בספטמבר

רבים מהמטיילים שמגיעים לאיי יוון לעיתים קרובות, יספרו לכם שחודש ספטמבר הוא החודש המומלץ ביותר לחופשה בסנטוריני, ובצדק: טמפרטורות המים עדיין נעימה לשחייה, הקיץ עדיין נוכח באי עם טמפרטורות שנעות בין כ-22 לכ-28 מעלות צלזיוס, הסיכוי לגשם עדיין קלוש מאוד, אך מצד שני יש סיכוי טוב יותר שהאי יהיה פחות עמוס לעומת חודשי יולי-אוגוסט.

למרות שחופשות הקיץ כבר מאחורינו, חודש ספטמבר בסנטוריני הוא עדיין פופולרי, כך שמומלץ לבצע הזמנות של טיסות ובתי מלון כמה שיותר זמן מראש.

מזג האוויר בסנטוריני באוקטובר

עונת התיירות מגיעה לסיומה, ולמרות שיש סיכוי שלקראת סוף החודש חלק מהעסקים באי יסגרו עד לעונת התיירות הבאה, אוקטובר הוא עדיין חודש מומלץ לחופשה בסנטוריני: פחות תיירים (למעט חופשת סוכות), ומזג אוויר חמים ונעים. הטמפרטורות בשעות היום בסנטוריני באוקטובר נעות באזור 23 מעלות צלזיוס, ובלילה באזור 18 מעלות צלזיוס, פחות או יותר.

הסיכוי לגשם באוקטובר בסנטוריני עולה מעט, עם סיכוי למספר ימי גשם בודדים.

מזג האוויר בסנטוריני בנובמבר

חודש נובמבר בסנטוריני מביא איתו את הסתיו, עם התקררות בטמפרטורות, ומזג אוויר הפכפך אך קריר בעיקר (לעיתים ניתן ליהנות מימים חמימים). גם הסיכוי לגשם עולה עם מספר ימי גשם במהלך החודש.

העונה הגשומה בסנטוריני מתחילה וה"Off season" מגיעה גם היא, עם ירידה משמעותית בתיירות וסיכוי גדול שחלק מבתי העסק יהיו סגורים. עם זאת, ישנם עסקים רבים שנשארים פתוחים כל השנה.

מזג האוויר בסנטוריני בדצמבר

מזג האוויר בסנטוריני בדצמבר חורפי, גשום, קר ועם רוחות חזקות. זוהי לא עונה תיירותית כלל, ולמעשה עסקים רבים באי סגורים. עם זאת, מי שמעוניין בחוויה מיוחדת ומעט שונה מחופשת החוף הסטנדרטית, יכול להגיע וליהנות ממחירים זולים, אי שקט וכמעט ללא תיירים, נופים יפהפיים והזדמנות לחוות את האי בצורה יותר אותנטית ומיוחדת. חשוב לזכור שמעבורות וטיסות עלולות להיות הרבה פחות זמינות.

Santorini WEATHER

תגובה

  • שלום רב, אשמח לדעת מה קורה בפסחא בסנטוריני, האם הכל סגור? מסעדות, טברנות, ספורט ימי, שייט, חנויות?
    תודה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל