סקיאתוס ביוון

סקיאתוס עם ילדים – חופשה משפחתית באיי יוון

סקיאתוס הוא לדעת רבים אחד האיים המיוחדים והיפים ביותר של יוון, אשר נפתח לאחרונה גם למטייל הישראלי. אם אתם מתכננים חופשה בסקיאתוס – ובמיוחד אם אתם מתכננים להגיע אל סקיאתוס עם ילדים – ערכנו עבורכם מדריך לטיול בסקיאתוס שכולל טיפים, מידע על אטרקציות בסקיאתוס וחופי ים מומלצים, הסברים על בטיחות וביטחון, שופינג בסקיאתוס, תחבורה באי ועוד

  הזמנת דילים ליוון             |             הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

סקיאתוס Skiathos הוא אי בקבוצת האיים הספורדיים (Sporades Islands) של יוון המשמש בעיקר כיעד תיירותי. סקיאתוס הוא אחד האיים הירוקים ביותר ביוון והוכתר כיעד הפופולרי ביותר ביוון בשנת 2010. יש המון מה לראות ולעשות באי, גם מבחינה תרבותית. החופים היפהפיים שלו, כמו חוף Small Banana הם מהפופולריים ביותר ביוון, ולפי אתר TripAdvisor הוא נחשב החוף היווני הטוב ביותר לשנת 2012. סקיאתוס הוא יעד מומלץ לחופשה משפחתית ביוון ומדי שנה רבבות משפחות מגיעות אל סקיאתוס עם ילדים מרחבי אירופה כולה

חופשה בסקיאתוס – עוד באותו נושא:

טיסות לסקיאתוס – איתור טיסות זולות והשוואת מחירים 

10 מלונות מומלצים בסקיאתוס למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בסקיאתוס – השוואת מחירים וטיפים על נהיגה בסקיאתוס

טיסות פנים ביוון – השוואת מחירים והזמנת טיסות

e-sim וסים ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

בסקיאתוס נמצא שדה תעופה אזורי שמשרת את כל האיים הספורדיים. לדעת רבים סקיאתוס מושך בד"כ את קבוצות התיירים התוססות יותר, כאשר תיירים אשר מחפשים יעדים שקטים יותר ממשיכים לאיים אחרים בקבוצת האיים הספורדיים.

סקיאתוס הוא אמנם האי המתוייר ביותר מבין האיים הספורדיים, אך יש לו פנים שונות ולדעת מטיילים רבים הוא מזכיר יותר את איי תאילנד מאשר איים אחרים ביוון כמו סנטוריני או רודוס, כך שלא כדאי לנפנף אותו הצידה ולפספס את הסודות הנפלאים החבויים בו. בין אם אתם מגיעים אל סקיאתוס עם ילדים או בזוג, אם תשמרו מרחק מההמון הסואן, תמצאו כאן את הנופים המהממים, הטברנות הפסטורליות והמון משטחים ירוקים שופעים שאפשר לטייל בהם או לצאת לטרקים אמיתיים.

סקיאתוס זוכה להרבה תיירים בקיץ לא רק בגלל היופי הטבעי שלה והמים הצלולים, אלא גם בגלל חיי הלילה המצויינים שלה. האזור הנקרא סקיאתוס טאון (Skiathos Town), מרכז האי, מתאפיין בשבילי אבן, טברנות מסורתיות, מסעדות וברים ומועדונים שווים לכל כיס. האי מיקונוס (Mykonos) הסמוך הוא אחד האיים המתויירים יותר ביוון, התקווה בסקיאתוס היא לשמש כאלטרנטיבה פוטנציאלית לתיירים.

חופשה בסקיאתוס יכולה להיות הזדמנות מצויינת לצאת ממנו לאיים נוספים כמו סקופלוס (Skopelos) ואלוניסוס (Alonissos), שבהם נופשים יכולים לצפות בכלבי ים שחיים במערות האי. העיר העתיקה של אלוניסוס היא בלתי נשכחת. מומלץ מאוד לטפס עד למעלה, לראש העיר העתיקה, שם תמצאו בית קפה קטן בשם Xagiati עם נופים עוצרי נשימה ועוגות מעולות.

הפלגות בסקיאתוס

קרוז בסקיאתוס – הפלגה בספינת מפרש עם ארוחת צהריים From Skiathos Port: Day Sailing Boat Trip with Lunch

התענגו על הים האגאי בשיט מקסים מסקיאתוס. הזמינו כרטיסים בקישור, צאו לשייט מנמל סקיאתוס, שחו במים הכחולים הזכים, תטעמו אוכל יווני אותנטי ותנו לעצמכם ליהנות מהשירות של הצוות המסור והמארח/ת של היום.

התחילו את היום בארוחת בוקר על גבי הסיפון, הכוללת קוראסונים, מאפים, מיץ וקפה. משם, התחילו את השיט מסקיאתוס ואל תשכחו להיות עירניים לחיי הבר, כגון הדולפינים שקופצים לפעמים מהמים – חוויה מושלמת עבור משפחות שמגיעות אל סקיאתוס עם ילדים. עגנו, שחו וצאו לשנורקלינג במים הצלולים. שוטו בין המפרצים הבתוליים והמשיכו לבלות את היום בשחייה במים ובהזדמנויות שונות לשנורקלינג. אחר כך תעגנו בנמל מקומי קטן ותשבו לארוחת צהריים יוונית אותנטית באחת הטברנות.

אחרי ארוחת הצהריים, צאו לחקור מערות נסתרות תוך כדי שחייה בים. לבסוף, הכינו את התיאבון לסלט פירות טרי לפני החזרה לנמל סקיאתוס.

להזמנת קרוז מסקיאתוס 


שייט סביב האי סקיאתוס – יום מלא Full Day Sailing Trip around Skiathos Island

הזמינו כרטיסים בקישור מראש, צאו מהנמל החדש של סקיאתוס בשעה 10 בבוקר ועשו את העצירה הראשונה שלכם באי הקטן ארקוס (Arkos). שם תוכלו ליהנות מכיבוד מקומי קל ומיץ מרענן לפני שחיית בוקר באחד החופים הייחודיים. כשתעזבו את ארקוס, הקפיטן של הספינה ילמד אתכם איך להשיט את הספינה ותוכלו לנסות את ידכם בניווט, או סתם לשכב להשתזף על הסיפון. לפעמים אפשר להבחין בדולפינים המגיחים מן המים ולפעמים הם מלווים את הספינה!

העצירה הבאה היא באי דסיה (Dasia) והמערה הכחולה שלה, שם תוכלו לצלול ולשחות שלא כמו באף מקום אחר. לאחר מכן, יהיה זמן לכיבוד קל על הספינה, בליווי המשקה האלכוהולי אוזו. לאחר מכן שטים לצד המערבי של האי סקופלוס (Skopelos) המלא בחופים ומים כחולים צלולים ועצי אורן לאורך שפת הים. זהו מקום אידיאלי לעוד שחייה וצלילה.

אז רב החובל ייקח אתכם לחוף פנורמוס (Panormos) שמאוד קשה למצוא עצמאית ולכן הוא גם מאוד שקט. תוכלו לשחות ולהשתזף לפני תפריט ארוחת הצהריים הכולל מזון ביתי יווני. המון יין ופירות גם מוצעים כקינוח.

מאוחר יותר הקפיטן ימשיך לכיוון האי צוגריה (Tsougrias), שם תחזו בשקיעה מהממת. כאן תוכלו גם לשחות פעם אחת אחרונה לפני שהאונייה חוזרת לנמל סקיאתוס. זוהי חוויה מומלצת ביותר בחופשה בסקיאתוס עם הילדים (או בלי ילדים)

להזמנת שייט מסביב לסקיאתוס

אטרקציות בסקיאתוס

קסטרו (Kastro) הוא האתר הארכיאולוגי המרכזי בסקיאתוס, זהו יישוב קדום מתקופת ימי הביניים, שננטש במאה ה-19. אם אתם מגיעים אל סקיאתוס עם ילדים גדולים מספיק כדי להתעניין בארכיאולוגיה הקדישו לאתר לפחות חצי יום.

האי צוגריה (Tsougria Island) – זהו אי קטן ליד סקיאתוס שאפשר להגיע אליו עם סירה שתמצאו בקלות בנמל סקיאתוס. אם אתם מגיעים אל סקיאתוס עם ילדים נצלו את ההזדמנות להפלגה משפחתית.

אגם סטרופיליה (Strofilia Lake) – לגונה יפהפיה בדרום מערב סקיאתוס, מוקפת ביער עצי אורן. יעד מבטיח עבור משפחות המגיעות אל סקיאתוס עם ילדים לחופשת הקיץ.

מנזר פנאגיה איקונסטריה (Panagia Eikonistria Monastery) – מנזר יווני יפה המספק הצצה לנופים מיוחדים ולתרבות היוונית

בית אלכסנדרוס פאפאדיאמנטיס (Alexandros Papadiamantis House) – אלכסנדרוס פאפאדיאמנטיס (1851-1911) היה סופר ידוע ביוון שכתב מעל 100 רומנים, שרובם מבוססים על חיי האי סקיאתוס

ללאריה (Lalaria) – חוף יפה ופראי עם מבנה טבעי של קשת בסלע, ניתן להגיע אליו רק בהפלגה

חופי ים בסקיאתוס

סקיאתוס הוא אי נופש קלאסי, שפעילויות הנופש הפופולריות בו הן שחייה ושיזוף והאטרקציות התיירותיות המרכזיות שלו הן חופי הים. יש מבחר נחמד של חופים בסקיאתוס, מעל 60 בסך הכול. הצד הדרומי של האי מלא בחופים חוליים ומים מתונים. החופים בצד הצפוני פחות סואנים. הרוח מגיעה בעיקר מהצפון והים נוטה להיות מעט יותר קשה בצפון.

קוקונריס (Koukounaries). מכוסה במטריות עץ, החוף הפופולרי ביותר באי

ללאריה (Lalaria). אפשר להגיע לכאן בסירות בלבד. מים צלולים כבדולח, קשת טבעית מסלע וסלעים גדולים על החוף

קנפיטסה (Kanapitsa). חוף מדהים, שיכול להיות מצוין עבור משפחות המתכננות חופשה בסקיאתוס עם ילדים, כולל אפשרויות ספורט מים וטברנה נחמדה

ביג בננה (Big Banana) – קרוב לקוקונריס, זהו החוף לצעירים והוא רועש

בננה קטנה (Small Banana). ליד ביג בננה, זהו חוף עירום לנודיסטים אשר איננו מומלץ עבור משפחות המגיעות אל סקיאתוס עם ילדים

אסלינוס (Asselinos). חוף גדול, שקט ולא מפותח

אם אתם מתכננים חופשה בסקיאתוס עם רכב, שווה להגיע לחופים הצפוניים של האי שהם פחות צפופים ומאוד יפים. החוף האהוב ביותר ע"י משפחות המגיעות אל סקיאתוס עם ילדים הוא אסלינוס. גם חוף Nikotsara הוא חוף ידוע, אבל מוביל אליו כביש עפר מכוער ולעיתים קרובות החוף והים מלאים בפסולת.

בטיחות וביטחון בסקיאתוס

סקיאתוס היא בעיקרון יעד תיירותי בטוח, ואין סיבות לחשוש מתיכנון חופשה בסקיאתוס עם ילדים. יחד עם זאת, השמש נוטה להיות חזקה מאוד. לא כדאי להסתכן בהתייבשות, כוויות שמש ואפילו מכות שמש קלות. לבשו בגדים הולמים, אולי כובע ומשקפי שמש. השתמשו בקרם הגנה, הביאו מספיק מים כדי לצאת לסיורים רגליים ואם אתם מגיעים אל סקיאתוס עם ילדים קטנים דעו מתי לעצור ולנוח בצל.

אחת הבעיות המרכזיות של חופשה בסקיאתוס שאתם כהורים צריכים להיות מודעים אליהן לפני שמגיעים אל סקיאתוס עם ילדים היא מערכת הכבישים של סקיאתוס שבחלקים גדולים של האי פשוט לא כוללת מדרכות או איזשהו סידור להולכי רגל. המשמעות היא שמחוץ למרכזי הערים לעיתים קרובות צריך ללכת ברגל על הכביש הסואן כדי להגיע לחוף או למסעדה, והדבר מצריך עירנות ובטיחות בדרכים. טיפ טוב לפיתרון בעיה זו הוא להזמין מראש השכרת רכב בסקיאתוס ולהשתמש במכונית אפילו למרחקים קצרים.

בעיה נוספת שכדאי להיות מודעים אלייה לפני הזמנת חופשה בסקיאתוס היא הדבורים. יש המון דבורים על סקיאתוס ותיירים רבים מדווחים שהם נעקצו פעם אחת או פעמיים בעת טיול בסקיאתוס. אם אתם מתכננים חופשה בסקיאתוס עם ילדים מומלץ להביא איתכם את החומרים הדרושים לטיפול בעקיצות דבורים, כמו אמוניה ופוצידין. אבל אם אתם או הילדים אלרגיים לעקיצות דבורים, עדיף שתשקלו ברצינות לוותר על חופשה בסקיאתוס ולהעדיף יעד אחר. 

תחבורה בסקיאתוס

אוטובוסים בסקיאתוס

רשת האוטובוסים של סקיאתוס מכסה את כל האי. המסלול הראשי מחבר בין טרמינל האוטובוסים של סקיאתוס (תחנה מס' 0) ומשרת את כל אתרי הנופש לאורך החוף הדרומי ומסתיים בחוף קוקונריס (Koukounaries Beach) (תחנה מס' 26) במערב האי. כל תחנות האוטובוס ממוספרות ואע"פ שהן גם מציגות את שמות העצירות, יש נטייה באי להתייחס לכל היעדים לפי מספרי תחנות האוטובוס – שיטה לא רעה בסך הכל אשר מאוד מקילה על תיירים בסקיאתוס.

דמי הנסיעה בתחבורה הציבורית בסקיאתוס מאוד סבירים – תלוי במרחק הנסיעה, כרטיסים נמכרים במחירים של 1.60, 1.80 ו-2.00 יורו. תדירות האוטובוסים משתנה בהתאם לשעת היום, כאשר התדירות הממוצעת היא 15 דקות. בעונת השיא (יולי ואוגוסט) האוטובוסים נוטים להיות עמוסים בתיירים המנסים להגיע לחופים או לסקיאתוס טאון.

מוניות בסקיאתוס

קל להשיג מונית מנמל סקיאתוס לכל מקום באי. אם אתם מחכים לאוטובוס, לנהגי המוניות מותר לעצור בתחנת האוטובוס ולקחת אתכם ליעדכם, לצד מסלול האוטובוס. הסכימו עם הנהג על מחיר מראש.

קריאה מומלצת: השכרת רכב ביוון – נהיגה ביוון וטיפים חשובים

שופינג בסקיאתוס

חנויות תכשיטים מאוד נפוצות בסקיאתוס. צדפות ים צבעוניות הם מזכרת פופולרית מחופשה בסקיאתוס, אבל שימו לב שרבות מהן מיובאות ואין להן קשר אותנטי עם האי. הרבה מותגים נמכרים באזורי התיירות, אבל חלקם עלולים להיות מזוייפים או לא מורשים (כמו טי-שירטס, מגבות, תיקים וכו')

מסעדות בסקיאתוס

האי סקיאתוס מלא במסעדות ומזון מהיר, כך שיש הרבה מבחר ואפילו אם אתם מגיעים אל סקיאתוס עם ילדים בררנים באוכל סביר להניח שתסתדרו. טיפ טוב לאיתור מסעדות טובות בסקיאתוס הוא ללכת למקומות שהמקומיים מעדיפים – המסעדות המלאות בדוברי יונית הן בד"כ יותר מוצלחות. היוונים מתייחסים בכבוד לאוכל ומנסים לספק שירות מוצלח – אל תהססו להתלונן למלצר אם משהו לא כשורה באוכל.

אחת המסעדות המומלצות בסקיאתוס היא המסעדה Windmill. עוד מסעדה מומלצת מאוד בסקיאתוס היא המסעדה Maria Pizza. שתי המסעדות נחשבות מעולות ומגישות אוכל קלאסי מהמטבח האירופאי, האיטלקי והיווני, מאיכות מעולה. המסעדות הנמצאות ממש על נמל סקיאתוס מספקות נוף ציורי, אבל היזהרו – כמעט כולן מגישות אוכל לא טעים כ"כ, חוץ מאולי המסעדה האיטלקית Kalypso שהיא מוצלחת יחסית.  שתי טברנות מומלצות בסקיאתוס הנחשבות מעולות ע"י המקומיים הן טברנה Agnadio וטברנה Bakaliko.

עוד מסעדות מומלצות בסקיאתוס

En Plo – מסעדה מומלצת בסקיאתוס טאון המתמחה בדגים ומאכלי ים, מטבח יווני ואירופאי

Medousa – בנמל הישן, מסעדה איטלקית עם תנור פיצות מעץ

Olive land (Elaias gi), ב- Katsarou. אוכל יווני מסורתי, המון עצי גפן, שירות ידידותי

סקיאתוס
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל