עונה מומלצת לחופשה בסופיה

מזג האוויר בסופיה ועונה מומלצת לחופשה

לפני שמתכננים חופשה בסופיה, מומלץ לברר מתי הכי כדאי לקבוע אותה. במדריך למזג האוויר בסופיה תוכלו למצוא את המידע שנדרש לכם, כולל מהי העונה המומלצת לחופשה בסופיה, אילו פסטיבלים בסופיה תוכלו לשלב בחופשה שלכם ומהם תנאי מזג האוויר בסופיה לפי עונות וחודשים.

     הזמנת דילים לסופיה        |        טיולים מאורגנים לבולגריה

סופיה, בירת בולגריה והעיר הגדולה ביותר בה, היא אחת מהערים היפות באירופה, ותיירים רבים רואים בה את היהלום של מזרח אירופה, בהיותה המרכז הכלכלי והתרבותי של בולגריה. סופיה נמצאת כ-500 מטר מעל פני הים, ומזג האויר בסופיה דומה לזה השורר בשאר המדינה. האקלים בבולגריה משלב אקלים אירופי ואקלים ים תיכוני, מה שאומר שמזג אויר בסופיה הוא מגוון, ומשתנה לעיתים קרובות. בחורף בסופיה יש סיכוי להיתקל בטמפרטורות סביב 0 מעלות צלזיוס, בליווי שלג וגשם. בחודשים יוני ויולי, שעבורנו הם חודשים קיציים לחלוטין, בסופיה יש סיכוי גדול לגשמים עזים, ואילו באוגוסט ובספטמבר מזג האוויר בסופיה חמים ונעים, ממש כמו בבית.

חופשה בסופיה – עוד מידע למטייל

טיסות לסופיה בולגריה – השוואת מחירים וטיפים

מלונות מומלצים בסופיה למשפחות עם ילדים – בולגריה

השכרת רכב בסופיה בולגריה

הזמנת מוניות ושירותי הסעה בסופיה בירת בולגריה

סים ו-eSIM לבולגריה – מידע חשוב וטיפים לתקשורת יעילה ומשתלמת

קניית לב בולגרי (המטבע של בולגריה) בנתב"ג

תחבורה בבולגריה – מידע והמלצות למטייל

מהי העונה המומלצת לחופשה בסופיה?

החורף בסופיה הוא גשום, קר ומושלג, עם כ-0 מעלות צלזיוס בממוצע, ואילו הקיץ בסופיה נעים וחמים.

על מנת לענות על השאלה: "מהי העונה המומלצת לחופשה בסופיה?" צריך להחליט קודם באיזה סוג חופשה אתם מעוניינים. טיולי טבע באגמים, ביערות או בהרים? אתרי אדריכלות ומוזיאונים בסופיה? חופשת סקי וטיולים בגשם, או בילוי שמשי באוויר הפתוח?

אפשר לצאת לטיולי טבע בחורף בסופיה, רק שצריך לקחת בחשבון שמדובר בטיולים בשלג, ולכן צריך להצטייד ולהיערך בהתאם, וכמובן שניתן לשלב גם ביקור באתרי סקי באזור. חופשה בסופיה בחורף מתאימה גם לבילויים עירוניים בחללים מחוממים, כמו למשל שלל המוזיאונים שיש לעיר להציע. עם זאת, אם אינכם חובבי קור, עדיף לכם להימנע מחופשה בסופיה בחורף, אבל אם אין לכם בעיה עם שלג וטמפרטורות מתחת לאפס, שווה לכם לשקול את האופציה, משום שבעונה זו המחירים של כל מרכיבי התיירות, כמו טיסות, מלונות וכרטיסים לאטרקציות, נמצאים בשפל, ועלויות הטיול בסופיה יכולות להיות משתלמות ביותר.

אם בחרתם להזמין חופשת חורף בסופיה, היערכו לנוע בין הקור המקפיא בחוץ לבין חללים מחוממים, והביאו אתכם "לבוש מודולרי": בפנים חולצה חמה וסוודר קל ובחוץ מעיל מחמם, אך לא כבד מדי. לאזורי קור קיצוני מומלץ להכין חליפה טרמית, שניתן ללבוש מתחת לבגדים.

חודשי הקיץ ועונות המעבר בסופיה יהיו הרבה יותר נעימים לאלה מאיתנו שמחפשים טמפרטורות חמימות. בחודשים מאי-ספטמבר אפשר ליהנות בסופיה מטמפרטורה ממוצעת של כ-20 מעלות, ומאטרקציות תיירות ואתרי פעילויות שפתוחים בכל שעות היום. עם זאת, כדאי לזכור, שבתקופה זאת מחירי הטיסות, המלונות ואתרי הבילוי, יקרים יותר מאשר בחורף בסופיה, ועדיין, בהשוואה למחירי בירות אחרות באירופה, התמורה לכסף בסופיה גבוהה במידה ניכרת.

לחופשה בחודשים החמים בסופיה מומלץ להגיע מצוידים בלבוש קל, אבל לזכור, שלא מדובר בקיץ ישראלי, כך שכדאי להצטייד גם בבגדים עליונים מחממים, שישמשו אתכם במיוחד בשעות הערב הקרירות.

עונות השנה בסופיה

 סופיה באביב

בסוף מרץ עדיין ניתן לראות, פה ושם, כתמי שלג על פסגות ההרים, וליהנות מרוחות קלילות הנושבות מכיוון הים השחור ומהים התיכון ומריח הגשם המרענן שנמשך עד לסוף מאי. על כן, אם אתם מגיעים לסופיה באביב, רצוי להצטייד במטריה מתקפלת לנשיאה בתיק.

הטמפרטורות בסופיה בחודשים אפריל-מאי נעות בין 4 מעלות בלילה ל-19 מעלות ביום. באביב בסופיה תוכלו ליהנות גם מרמת מחירים נמוכה משמעותית לעומת מחירי הקיץ.

סופיה בקיץ

כמו בכל מקום, הקיץ בסופיה, מיוני עד לאוגוסט, מהווה את עונת שיא התיירות, ולכן המחירים בעונה זו גבוהים לעומת שאר השנה, למרות שלעומת הבירות באירופה המערבית, הם עדיין זולים מאוד. נחשולי התיירים ברחובות המרכזיים, באתרי התיירות, בקניונים ובחופים יכולים להיחשב לגורם שמשדרג את החופשה עבור חלק מהתיירים, בעוד שאחרים מעדיפים להימנע מהם. אם אתם רוצים להימנע מצפיפות ודוחק, כדאי לכם לשקול לקיים את החופשה בסופיה בעונות המעבר, כשמזג האוויר עדיין חמים ונוח, אך הצפיפות והמחירים נמוכים יותר.

חודש יוני בסופיה הוא חודש גשום מאוד, עם לחות גבוהה. הטמפרטורה הממוצעת בקיץ בסופיה  נעה בין 19 ל-21 מעלות, וכמות המשקעים נעה בין 33 ל-61 מ"מ.

סופיה בסתיו

הסתיו בסופיה, ובבולגריה בכלל, נפרש על פני החודשים ספטמבר ואוקטובר. מזג האויר בתקופה זאת נעים, לא קר ולא חם, ומחירי מרכיבי החופשה נמוכים יותר ממחירי הקיץ. חודשים אלה יבשים מהממוצע, והטמפרטורה הממוצעת בהם עומדת על כ-18.5 מעלות. אוקטובר לרוב גשום יותר מספטמבר, ושניהם רטובים יותר מאשר ברוב אירופה.

סופיה בחורף

חודשי החורף בסופיה מתאפיינים בעננות ובטמפרטורות שנעות בין 5 ל-15 מעלות במהלך היום. החורף בסופיה הוא זמן מצוין לטיול ביערות המושלגים, באגמים הקפואים וכמובן באתרי הסקי הרבים והמפותחים של בולגריה.

בסופיה בינואר יש כ-10 ימי שלג בממוצע, ואילו בפברואר ניתן לצפות לכ-7 ימים מושלגים. ברחבי בולגריה האקלים יבש יותר עם טמפרטורה ממוצעת של 18.5 מעלות ו-6 ימי שלג.

אירועים ופסטיבלים בסופיה

אחד האלמנטים שכדאי לבדוק לפני שמחליטים מתי כדאי לטוס לסופיה הוא האירועים והפסטיבלים המתקיימים בעיר במהלך השנה. בין אם אתם מעוניינים להזמין את החופשה בסופיה בכוונה להשתתף באירוע ספציפי, ובין אם אתם רוצים לבדוק אילו אירועים מתקיימים במועדים בהם תשהו בעיר על מנת לשלב אותם בחופשה שלכם, מומלץ לברר פרטים באתרי התיירות המקומיים, ובמידת הצורך, להזמין מקומות מראש.

הנה כמה מהאירועים והפסטיבלים שמתקיימים בסופיה במהלך השנה:

פסטיבל המוסיקה הבולגרית

זהו פסטיבל שכולל כ-60 מופעים, הנערכים בכל רחבי בולגריה, מסופיה ופלובדיב ועד לאזורים ההרריים במדינה. השנה נכלל במסגרת הפסטיבל גם פסטיבל הג'אז הראשון של בולגריה, במסגרתו מופיעים כ-350 אומני מוסיקה קלאסית וג'אז מכל רחבי בולגריה ומהמדינות השכנות.

פסטיבל אפולוניה לאומנויות

הפסטיבל מתקיים על ראש ההר המקיף את סופיה מכל עבריה ומשקיף על נופי הים השחור. בפסטיבל מוצגות עבודות החושפות את מיטב התרבות, האמנות, המוסיקה והספרות בבולגריה.

הילטון סופיה

פורום עסקי בינלאומי בו מוצגים מודלים עסקיים מכל קצוות תבל, החל בארה"ב, קנדה, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד ועד יוון, בולגריה ורומניה. מטרת האירוע ליצור ולתחזק קשרים עסקיים ותרבותיים, גלובליים, תוך הצבת סופיה, בולגריה, במוקד.

מזג האוויר בסופיה לפי חודשים

מזג אויר בסופיה בינואר

טמפרטורה ממוצעת: 1- מעלות

טמפרטורת מקסימום: 2 מעלות

טמפרטורת מינימום: 4-  מעלות

כמות משקעים: 40 מ"מ

מספר ימים גשומים: 8

שעות שמש: 2

מזג אויר בסופיה בפברואר

טמפרטורה ממוצעת: 1 מעלות

טמפרטורת מקסימום: 4 מעלות

טמפרטורת מינימום: 3-  מעלות

כמות משקעים: 40 מ"מ

מספר ימים גשומים: 7

שעות שמש: 3

מזג אויר בסופיה במרץ

טמפרטורה ממוצעת: 6 מעלות

טמפרטורת מקסימום: 10 מעלות

טמפרטורת מינימום: 1  מעלות

כמות משקעים: 50 מ"מ

מספר ימים גשומים: 11

שעות שמש: 4

מזג אויר בסופיה באפריל

טמפרטורה ממוצעת: 10 מעלות

טמפרטורת מקסימום: 15 מעלות

טמפרטורת מינימום: 5  מעלות

כמות משקעים: 70 מ"מ

מספר ימים גשומים: 17

שעות שמש: 6

מזג אויר בסופיה במאי

טמפרטורה ממוצעת: 15 מעלות

טמפרטורת מקסימום: 20 מעלות

טמפרטורת מינימום: 9  מעלות

כמות משקעים: 70 מ"מ

מספר ימים גשומים: 17

שעות שמש: 7

מזג אויר בסופיה ביוני

טמפרטורה ממוצעת: 19 מעלות

טמפרטורת מקסימום: 24 מעלות

טמפרטורת מינימום: 13  מעלות

כמות משקעים: 70 מ"מ

מספר ימים גשומים: 14

שעות שמש: 9

מזג אויר בסופיה ביולי

טמפרטורה ממוצעת: 21 מעלות

טמפרטורת מקסימום: 28 מעלות

טמפרטורת מינימום: 14  מעלות

כמות משקעים: 60 מ"מ

מספר ימים גשומים: 11

שעות שמש: 10

מזג אויר בסופיה באוגוסט

טמפרטורה ממוצעת: 20 מעלות

טמפרטורת מקסימום: 26 מעלות

טמפרטורת מינימום: 14 מעלות

כמות משקעים: 70 מ"מ

מספר ימים גשומים: 10

שעות שמש: 9

מזג אויר בסופיה בספטמבר

טמפרטורה ממוצעת: 17 מעלות

טמפרטורת מקסימום: 23 מעלות

טמפרטורת מינימום: 11 מעלות

כמות משקעים: 40 מ"מ

מספר ימים גשומים: 10

מזג אויר בסופיה באוקטובר

טמפרטורה ממוצעת: 11 מעלות

טמפרטורת מקסימום: 16 מעלות

טמפרטורת מינימום: 6  מעלות

כמות משקעים: 30 מ"מ

מספר ימים גשומים: 11

שעות שמש: 5

מזג אויר בסופיה בנובמבר

טמפרטורה ממוצעת: 5 מעלות

טמפרטורת מקסימום: 8 מעלות

טמפרטורת מינימום: 1  מעלות

כמות משקעים: 50 מ"מ

מספר ימים גשומים: 10

שעות שמש: 3

מזג אויר בסופיה בדצמבר

טמפרטורה ממוצעת: 1 מעלות

טמפרטורת מקסימום: 4 מעלות

טמפרטורת מינימום: 2-  מעלות

כמות משקעים: 40 מ"מ

מספר ימים גשומים: 8

שעות שמש: 2

Sofia WEATHER

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל