tallinn best hotels

מזג האוויר באסטוניה ועונות מומלצות לחופשה

אסטוניה היא מדינה בלטית צפונית, שבה החורף קר מאוד והקיץ חמים מעט וגשום למדי. מתכננים חופשה באסטוניה? לפני שיוצאים לדרך, כדאי להכיר את מזג האוויר באסטוניה לפי חודשי השנה ואת העונות המומלצות לחופשה באסטוניה.

מזג האוויר באסטוניה, הצפונית ביותר מבין המדינות הבלטיות, מתאפיין בחורפים קרים מאוד ובקיץ חמים מעט וגשום למדי. למרות שמדובר במדינה קטנה, אסטוניה מתאפיינת בארבע עונות שנה מובהקות, שאורכן כמעט זהה, ואחד ההבדלים המשמעותיים ביותר ביניהן בא לידי ביטוי בשוני בין שעות האור לשעות החשיכה – כ-22 שעות אור-יום ביממה בחודש יוני, וכ-4 שעות אור-יום ביממה בלבד בדצמבר.

חופשה באסטוניה – עוד מידע למטייל

השכרת רכב באסטוניה – השוואת מחירים וטיפים

טאלין למשפחות – בתי מלון מומלצים בבירת אסטוניה

טאלין בירת אסטוניה – אטרקציות מומלצות וטיפים לחופשה

אסטוניה היא מדינה קטנה, שאין בה גיוון אקלימי רב, אולם קיים הבדל מסוים בין אזורי החוף המערבי (ממערב לטאלין, הבירה) לבין האזור היבשתי במזרח. מזג האוויר במערב אסטוניה הוא מעט מתון יותר, בשל השפעת הים הבלטי והאוקיאנוס האטלנטי. באזורי החוף הצפוניים של אסטוניה, הצופים למפרץ פינלנד, ההשפעה הממזגת של הים נמוכה יותר, משום שמדובר באזור ימי צר, אשר לעתים קופא בתקופת החורף, ובסביבת אגם פייפוס, הממוקם במזרח על הגבול עם רוסיה, ההשפעה המקלה של הים נעדרת כמעט לחלוטין, מכיוון שבעונה זו האגם כמעט תמיד קפוא.

כמות המשקעים באסטוניה דומה לזו שיורדת בשאר המדינות הבלטיות, והם יורדים באופן רציף לאורך השנה, עם מינימום יחסי בין פברואר לאפריל ומקסימום בקיץ.

מזג האוויר באסטוניה הוא לעתים קרובות לא צפוי, ומשתנה משנה לשנה. חופשת קיץ באסטוניה יכולה לכלול בילוי בבגדי ים וכפכפים, אבל חשוב לזכור להצטייד גם במטריות, מעילי גשם ובגדים חמים.

מדריך זה על מזג האוויר באסטוניה יוכל לעזור לכם להחליט מהי העונה המומלצת לטיול באסטוניה, בהתאם להעדפותיכם.

מזג האוויר באסטוניה בחורף

החורף באסטוניה (דצמבר-פברואר) קר מאוד. הטמפרטורה נשארת מתחת לאפס כמעט לאורך כל שעות היממה. הטמפרטורה הממוצעת בחודשים ינואר ופברואר היא סביב 1- מעלות צלזיוס בשני האיים המרכזיים (Hiumaa, Saaremaa), סביב 3.5- מעלות צלזיוס בטאלין הבירה ובחוף הצפוני, סביב 4- מעלות צלזיוס על חוף מפרץ ריגה וסביב 5- מעלות צלזיוס באזורים הצפון-מזרחיים בפנים הארץ.

למרות הקור ושעות האור המועטות, מי שאינם חוששים מטמפרטורות נמוכות יוכלו ליהנות מהיופי הקסום של החורף האסטוני. במהלך תקופה זו של השנה העיר העתיקה של טאלין מציעה בילוי רומנטי באווירה חורפית נעימה עם תפאורה מימי הביניים.

מחוץ לעיר ניתן לצאת לטיולים בטבע, ולהתפעל מהמחזה המרהיב של מפלים קפואים, קו החוף והים, היערות המושלגים והגנים הלאומיים של המדינה. אם החורף קר מספיק והים קפוא, ניתן אפילו לחוות את התחושה המדהימה של נסיעה מהיבשת לאיים ברחבי כביש הקרח הארוך ביותר באירופה.

חודש דצמבר באסטוניה

הטמפרטורה הממוצעת: מעלה אחת מתחת לאפס

כמות המשקעים הממוצעת: 60 מילימטרים

שעות האור ביממה: חצי שעה בלבד (בסך הכול 20 שעות לאורך החודש!)

טמפרטורת מי הים הבלטי: ארבע מעלות מעל אפס

חודש ינואר באסטוניה

הטמפרטורה הממוצעת: 3.3 מתחת לאפס

כמות המשקעים הממוצעת: 55 מילימטרים

שעות האור ביממה: כשעה

טמפרטורת מי הים הבלטי: שתי מעלות מתחת לאפס

חודש פברואר באסטוניה

הטמפרטורה הממוצעת: 3.7 מתחת לאפס

כמות המשקעים הממוצעת: 35 מילימטרים

שעות האור ביממה: כשעתיים

טמפרטורת מי הים הבלטי: מעלה אחת מעל לאפס

מזג האוויר באסטוניה באביב

תקופת האביב באסטוניה (מרץ-מאי) מתאפיינת בעלייה משמעותית בטמפרטורות, לאחר החורף הקפוא. הטמפרטורה הממוצעת עולה בהדרגה מ-1- מעלות צלזיוס בתחילת מרץ ועד 11 מעלות צלזיוס במאי.  בחודש מאי מתחילים גלי חום ראשונים לאחר החורף הקפוא, במקביל לעלייה בטמפרטורות, גם כמות שעות האור מכפילה את עצמה.

האביב באסטוניה מתאפיין בעלייה בטמפרטורות, כמות משקעים יחסית יציבה, פריחה אביבית משגעת ומקומות נפלאים לתצפית על נדידת ציפורים המונית.

השלגים הנמסים יוצרים זרימת מים באזורים יבשתיים נמוכים, ומאפשרים לשייטים חובבים גישה למקומות, אשר בשאר ימות השנה ניתן להגיע אליהם בהליכה או בנסיעה. עם למעלה מ-2,000 קילומטרים של קו חוף, ניתן למצוא שפע של חופים וטיולים רגליים על החוף. כמו כן, בתקופה זו ניתן גם ליהנות מטיול רגלי בבירה טאלין, עיר שיש בה אזורים מודרניים ותוססים, ואזורים עתיקים של רחובות מרוצפים מימי הביניים.

חודש מרץ באסטוניה

הטמפרטורה הממוצעת: 0.6 מעלה מעל לאפס

כמות המשקעים הממוצעת: 35 מילימטרים

שעות האור ביממה: כארבע שעות

טמפרטורת מי הים הבלטי: מעלה אחת מעל לאפס

חודש אפריל באסטוניה

הטמפרטורה הממוצעת: 5.1 מעל לאפס

כמות המשקעים הממוצעת: 35 מילימטרים

שעות האור ביממה: כשבע שעות

טמפרטורת מי הים הבלטי: שתי מעלות מתחת לאפס

חודש מאי באסטוניה

הטמפרטורה הממוצעת: 10.3 מעל לאפס

כמות המשקעים הממוצעת: 40 מילימטרים

שעות האור ביממה: כ-9.5 שעות

טמפרטורת מי הים הבלטי: 6 מעלות מעל לאפס

מזג האוויר באסטוניה בקיץ

תקופת הקיץ באסטוניה (יוני-אוגוסט) מתאפיינת במזג אוויר יבשתי ממוזג, עם משקעים יחסית תכופים. הטמפרטורות חמימות למדי, שעות האור ארוכות ותנאי מי הים מעולים.

בחודשי הקיץ באסטוניה, הטמפרטורה הממוצעת נעה בין כ-14 מעלות צלזיוס לכ-17 מעלות צלזיוס – טמפרטורות שבישראל נחשבות קרירות למדי – אולם בתקופה זו יש בהחלט גם ימים חמימים, אפילו בסטנדרטים של תיירים מהמזרח התיכון. הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנרשמה אי פעם באסטוניה היא 35.6 מעלות צלזיוס, אך בדרך כלל, ביום חם ממש במונחים אסטוניים הטמפרטורה תטפס לאזור 25 מעלות צלזיוס.

הקיץ באסטוניה מאפשר הזדמנות לחוות את תופעת הטבע של הלילות הלבנים, כאשר בחודש יולי באסטוניה, השמש מאירה כמעט לאורך כל שעות היממה.

תקופת הקיץ באסטוניה היא הזמן לצאת לטיולים בטבע, לחופי הים, ליערות, לאיים ולפסטיבלים המתקיימים ברחבי המדינה. זו בהחלט תקופה מצוינת לצאת מהעיר ולחקור כפרי דייגים, ביצות, מפלים ויערות, המצויים בשפע במדינה הקטנה.

חודש יוני באסטוניה

הטמפרטורה הממוצעת:  14.4 מעלות מעל לאפס

כמות המשקעים הממוצעת: 65 מילימטרים

שעות האור ביממה: כ-9.5 שעות

טמפרטורת מי הים הבלטי: 11 מעלות מעל לאפס

חודש יולי באסטוניה

הטמפרטורה הממוצעת: 17.7 מעלות מעל לאפס

כמות המשקעים הממוצעת: 80 מילימטרים

שעות האור ביממה: 10 שעות

טמפרטורת מי הים הבלטי: 16 מעלות מעל לאפס

חודש אוגוסט באסטוניה

הטמפרטורה הממוצעת: 16.6 מעלות מעל לאפס

כמות המשקעים הממוצעת: 85 מילימטרים

שעות האור ביממה: כ-8 שעות

טמפרטורת מי הים הבלטי: 18 מעלות מעל לאפס

מזג האוויר באסטוניה בסתיו

תקופת הסתיו באסטוניה (ספטמבר-נובמבר) מתאפיינת בירידה בטמפרטורות לקראת העונה הקרה. בתקופה זו שעות האור מתקצרות, והימים האפרוריים והגשומים מתרבים.

בחודש ספטמבר באסטוניה עדיין ניתן ליהנות מחופשה סטנדרטית, אולם עד נובמבר, הטמפרטורה צונחת, שעות האור מתקצרות מאוד והתנאים הופכים מאתגרים יותר למי שאיננו מורגל לקור.

אם הקור ואפלה אינם מרתיעים אתכם, וברצונכם להתרחק מההמולה וליהנות מחוויה סתווית מיוחדת, ניתן לטייל בפארקים ובמסלולי ההליכה הייחודיים של אסטוניה. אסטוניה ידועה באזורי הביצות שלה. בכמה ביצות ניתן לצאת למסלולי הליכה באורך מספר קילומטרים, ולהתבונן בנוף היפיפה ממגדלי תצפית. בהליכה בתוך הביצה, ניתן להתרשם משפע הצבעים של השיחים והצמחים.

חודש ספטמבר באסטוניה

הטמפרטורה הממוצעת: מעלה 12.2 מעלות מעל לאפס

כמות המשקעים הממוצעת: 60 מילימטרים

שעות האור ביממה: כ-5 שעות

טמפרטורת מי הים הבלטי: 15 מעלות מעל לאפס

חודש אוקטובר באסטוניה

הטמפרטורה הממוצעת: 17.7 מעלות מעל לאפס

כמות המשקעים הממוצעת: 75 מילימטרים

שעות האור ביממה: כ-3 שעות

טמפרטורת מי הים הבלטי: 11 מעלות מעל לאפס

חודש נובמבר באסטוניה

הטמפרטורה הממוצעת: 1.8 מעלות מעל לאפס

כמות המשקעים הממוצעת: 65 מילימטרים

שעות האור ביממה: כשעה

טמפרטורת מי הים הבלטי: 7 מעלות מעל לאפס

עונות מומלצות לחופשה באסטוניה

באופן טבעי, העונות המומלצות לחופשה משפחתית באסטוניה עם ילדים קטנים הן האביב והקיץ. הימים הארוכים והטמפרטורות הנוחות מאפשרים לבלות עם הילדים בטיולים בטבע ובחופים, בשילוב עם סיורים בערים הגדולות של אסטוניה. חשוב לזכור, שגם בתקופת הקיץ, חשוב להצטייד במעיל גשם, מטריה ובגדים חמים, מפני שבאסטוניה אף פעם אי אפשר לדעת מתי יתחיל לרדת גשם.

למשפחות חובבות אתגרים עם ילדים בוגרים יותר, המעוניינות בחוויה שאינה דומה לחופשה משפחתית סטנדרטית, גם הסתיו, ואפילו החורף, יכולות להיחשב לעונות מומלצות לחופשה באסטוניה, אולם לשם כך נדרש תכנון קפדני יותר, ומעקב צמוד אחר תנאי מזג האוויר באסטוניה, שיכולים להיות שונים מאוד משנה לשנה.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל