דברצן עם המשפחה

דברצן עם ילדים – טיול משפחות בהונגריה

דברצן בהונגריה היא יעד מעניין למטייל, המשלבת מספר רב של אטרקציות נחמדות למשפחות המגיעות אל דברצן עם ילדים עם היכרות של התרבות ההונגרית האותנטית. דברצן היא העיר השנייה בגודלה בהונגריה ועיר הבירה של "המישור ההונגרי הגדול" כך שהיא מהווה מוקד לטיולים באיזור, החושף צד שונה מאוד של הונגריה מאשר בודפשט הבירה

         הזמנת דילים לבודפשט        |        הזמנת טיולים מאורגנים להונגריה

דברצן Debrecen מכונה "עיר הבירה של המישור ההונגרי הגדול (Great Hungarian Plain)" והיא העיר הגדולה ביותר ועיר הבירה של מחוז היידו-ביהר (Hajdú-Bihar) במזרח הונגריה. דברצן היא העיר השנייה בגודלה בהונגריה וחיים בה כ-200 אלף תושבים. למרות שהיא לא מוכרת כ"כ למטייל הישראלי, דברצן היא עיר מאוד אטרקטיבית לחופשה משפחתית בהונגריה והיא משלבת לא מעט אטרקציות ואווירה מאוד נינוחה עבור משפחות המגיעות אל דברצן עם ילדים וגם עבור זוגות. בין אטרקציות תיירותיות בדברצן תמצאו גן חיות, לונה פארק, יער גדול, מרחצאות חמים ועוד

טיול בהונגריה – עוד באותו נושא:

מלונות בדברצן – מומלצים במיוחד למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בדברצן הונגריה – השוואת מחירים ומידע

טיסות להונגריה – השוואת מחירים ואיתור טיסות זולות לבודפשט

e-sim וסים להונגריה – המלצות וטיפים שימושיים

תיירים רבים אשר לומדים להכיר את דברצן שואלים את השאלה – "מי היה משוגע מספיק לבנות עיר באמצע שומקום, במקום שבו אין הרים או כבישים?" התשובה פשוטה: הודות למישור הגדול, הוקמו באיזור זה הרבה כפרים חקלאיים, ובהדרגה הכפרים התקבצו יחד והוקם ביניהם מרכז איזורי אדמיניסטרטיבי ותרבותי, והיום דברצן היא העיר השנייה בגודלה בהונגריה. מבחינה היסטורית, דברצן היא גם העיר החשובה ביותר בקהילה הפרוטסטנטית ההונגרית. בעבר דברצן הייתה העיר הקלוויניסטית (פלג נוצרי) הגדולה ביותר של אירופה (הייתה מכונה "רומא הקלוויניסטית") והכנסייה הגדולה (Grand Church (Nagytemplom)) היא זכר למורשת של העיר.

יש בדברצן גם אוניברסיטה המתמקדת במדעים השונים. לומדים בה כ-25 אלף סטודנטים והמבנה העיקרי של האוניברסיטה ב- Nagyerdő  יפהפה.

טיול רגלי בדברצן

הדרך היעילה ביותר לתכנן טיול במרכז דברמן היא הליכה ברגל. רוב האטרקציות התיירותיות בדברצן נמצאות במרחק כמה מאות מטרים זו מזו וחוצמזה, מרכז דברצן משקף את המעמד ההיסטורי של דברצן כמוקד תרבותי חשוב וכבירה איזורית, עם מבנים קלאסים ומבני ארט-נובו בעלי מספר קומות, ואם אתם מגיעים אל דברצן עם ילדים ההליכה במרכז העיר נעימה וקלה. האדריכלות של מרכז דברצן משתנה בצורה דרסטית אחרי כמה רחובות ממרכז העיר, שם תראו שורות סגורות המלאות בבתי קומה אחת עם שערים גדולים האופייניים יותר לעיירות קטנות יותר של המישור הגדולה של הונגריה. הלאה מהמרכז יש כמה בנייני בטון גבוהים יותר.

יש הרבה רחובות נחמדים בסביבה, אך יש גם כאלה שפחות אטרקטיביים, אבל ההליכה בהם בד"כ בטוחה גם כאשר מדובר ברחובות צדדיים לא נעימים. נסו לערוך טיול רגלי לא רק במרכז דברצן אלא גם אל  Nagyerdő  (ב"יער הגדול" (Great Forest)) – מקום יפהפה, במיוחד עבור משפחות המגיעות אל דברצן עם ילדים (בכל הגילאים).

אטרקציות בדברצן

למרות שדברצן היא העיר השנייה בגודלה בהונגריה, היא עדיין עיר קטנה יחסית, בה גרה רק כעשירית מתושבי המדינה, אז אל תצפו לאותה רמה של חיים תוססים כמו בבודפשט. אבל עדיין יש כמה וכמה אטרקציות בדברצן המשקפות את ההיסטוריה של העיר כמוקד משיכה של המישור הגדול, מרכז תרבותי ואפילו הבירה של הונגריה בעבר הרחוק. ה-Nagytemplom (הכנסיה הגדולה) היא אתר חובה בדברצן למטייל וקל להגיע אליה. באשר למוזיאונים בדברצן, מוזיאון דרי (Déri Museum) בהחלט שווה ביקור, אבל כל השאר תלויים בכמה אמנות הונגרית מעניינת אתכם. רוב האטרקציות המרכזיות בדברצן נמצאות בפארק העירוני, או Nagyerdő, שם תוכלו לבלות אחר צהריים מאוד נחמדים, במיוחד (אבל לא רק) אם אתם מגיעים אל דברצן עם ילדים

אטרקציות בדברצן למשפחות

לונה פארק Vidámpark – לא מאוד גדול או מרשים כמו הלונה פארק של בודפשט, אבל עדיין נחשב לפארק השעשועים הגדול ביותר באזור זה של הונגריה (בצד הזה של נהר טיצה (Tisza)) ואם אתם מגיעים אל דברצן עם ילדים לא תרצו לפספס אותו. יש בו 15 מתקני שעשועים, כולל ארמון 'פנטזיה', גלגל ענק ורכבת ילדים. הוא ממוקם על Ady Endre út 1

גן החיות Állatkert – גן החיות בדברצן  ממוקם גם הוא על Ady Endre út, יחד עם לונה פארק Vidámpark הם יוצרים מעין פארק תרבות שמרכז את האטרקציות המובילות של דברצן למשפחות עם ילדים.

אקווטיקום Aquaticum  הוא אתר הנופש המרכזי של דברצן. יש בו פארק מים, בריכה ציבורית, מרחצאות ספא, מלון ומסעדות. על Nagyerdei Park 1

זירת ההחלקה על הקרח Műjégpálya – חופשה משפחתית בדברצן יכולה להיות הזדמנות מצויינת להתנסות בהחלקה על הקרח, אבל אם אתם מגיעים אל דברצן עם ילדים קטנים זיכרו שהנפילות על קרח כואבות מאוד ויש להקפיד על בטיחות ולבוש חם.

נגיירדו (Nagyerdő) – הפארק העירוני של דברצן – ממש צפונית מהדאונטאון של דברצן נמצא פארק אורבאני בגודל אלפי דונמים, המציע מסלולי הליכה נעימים וכן הרבה אפשרויות לפנאי וכיף. טראם מס' 1 מגיע לפארק והוא מאוד נוח. זהו אתר מומלץ לבילוי משפחתי בדברצן עם ילדים.

אוניברסיטת דברצן (University of Debrecen) נוסדה בשנת 1538 כקולג' הקלוויניסטי של דברצן. זו האוניברסיטה העתיקה ביותר של הונגריה שממשיכה לפעול עד היום.

הגן הבוטני של דברצן – סמוך לקמפוס האוניברסיטה. הגן הבוטני ממוקם בצד המערבי של Egyetem tér והוא יכול בהחלט להיות אתר מומלץ לבילוי בדברצן עם הילדים.

איצטדיון DVSC הוא המקום שבו קבוצת הכדורגל של דברצן (המכונה Loki) משחקת. זו אותה קבוצה שזכתה באליפות הונגריה לשנת 2005 ו-2006.

אתרים דתיים בדברצן

בית הכנסת האורתודוקסי של יהדות דברצן (The Orthodox Synagogue) ברחוב פשטי (Pásti street) נבנה ב-1894 ועבר שיפוץ מלא. בין החגים, משתמשים במקום לצורך תערוכות. מבנים נוספים במקום כוללים בית כנסת שפועל באופן מלא כל השנה, תערוכה, מקווה ובית מטבחיים. בית הכנסת של רחוב Kápolnás נבנה בשנת 1910 ועבר שיפוץ מלא לאחרונה. אם אתם מתכננים להגיע אל דברצן עם הילדים לטיול שורשים או מסע משפחתי בעקבות מורשת יהדות הונגריה, זהו אתר חובה להיכרות עם הקהילה היהודית בדברצן וההיסטוריה שלה.

Nagytemplom (הכנסיה הגדולה) בכיכר לאיוש קושוט (Kossuth tér) היא המבנה המוכר ביותר בדברצן והיא משמשת כסמל של העיר. הכנסייה הגדולה של דברצן שימשה כמוקד המרכזי של הקהילה הקלווינסטית הגדולה בדברצן,  מה שנקרא בעבר "רומא הקלוויניסטית". מבקרים יוכלים לסייר בחלק הפנימי ואף לעלות למגדל כדי לראות את פעמון Rákóczi, הפעמון הגדול ביותר בהונגריה ונופים מצויינים מעל דברצן.

קתדרלת סנט אנה (Szent Anna-székesegyház) היא הכנסייה הקתולית המרכזית של דברצן, וגם מקום מושבה של הבישופות של דברצן-נירג'האזה (Debrecen-Nyíregyháza) מאז 1993. הכנסייה נמצאת בצומת הרחובות Piac (המרכזי) ורחוב סנט אנה. הקמתה החלה בשנת 1721 בסגנון הבארוק. בשנת 1934 בניית הצריחים שלה הושלמה כחלק מעבודות שחזור לאחר שריפה שפרצה במקום.

Kistemplom (כנסייה קטנה) היא כנסייה קלוויניסטית השוכנת בצומת הרחובות Piac ו- Széchenyi. היא קיבלה את שמה (Csonkatemplom) שמשמעותו "כנסייה נמוכה/גוצית" בשל המראה הנמוך של הכנסייה שבנייתה לא הושלמה כשלא הוסיפו לה את הצריח הנדרש.

Görög katolikus templom (הכנסייה הקתולית המזרחית) נבנתה בשנת 1910 בסגנון ההתחדשות הביזנטית ונמצאת בכיכר אטילה (Attila square).

מוזיאונים בדברצן

מוזיאון דרי (Déri Museum) – כדאי לבקר כאן, גם אם אתם מגיעים אל דברצן עם ילדים (גדולים מספיק כדי לשמור על השקט). זהו מוזיאון לאומי עם סוגי אמנות שונים. יש במוזיאון תצוגת טבע המציגה את עולם החי של האזור, אוסף נוסף הכולל פריטים היסטוריים של האזור וגלריית אמנות המציגה אמנים הונגרים. היצירה המפורסמת ביותר היא הטרילוגיה הנוצרית של הצייר ההונגרי מיהאי מונקאצ'י המציגה את ישו ניצב בפני פילאטוס, את הצליבה ואת ה- Ecce Homo ("הנה האיש"). המוזיאון נמצא ברחוב דרי 1 (Déri tér 1) ממש מאחורי הכנסייה הגדולה (Great Church), קחו את טראם מס' 1).

Ferenc Medgyessy Memorial Museum על Péterfia u. 28 (מאחורי פלאזת דברצן, אפשר להגיע אליו בטראם מס' 1). מציג את חייו ופועלו של האמן פרנק מדגיסי

László Holló Memorial Museum על Holló László sétány 8 (ב- Tócóskert קחו את אוטובוס 19) נמצא בפארק בגודל 1 אייקר, בתוכו בית כפר שבו מוצגות יצירותיו של האמן לסלו הולו וכן גן פסלים.

מוזיאון פוסט (Delizsánsz Kiállítóterem – Postamúzeum) על Múzeum u. 3 (מעבר לכיכר שמול מוזיאון דרי (Déri Museum) בתוך בית הדואר המרכזי).

המוזיאון הספרותי של דברצן (Debreceni Irodalmi Múzeum) על Borsos József tér 1 (צפונית מהדאונטאון, אוטובוסים 12, 15, 31 או 32 מגיעים אליו). יש בו תצוגה קבועה העוסקת במעגל הספרותי של Csokonai משנת 1890. מדי פעם, מגיעות אליו גם תערוכות זמניות.

Kölcsey Központ (Modem) – מרכז מודרני המציג תערוכות אמנות בעלות פרופיל גבוה וכן מופעי מוסיקה ותיאטרון.

מה לעשות בדברצן

פלאזת דברצן (Debrecen Plaza) – קניון קטן השוכן ממש צפונית מהמרכז העירוני וקל להגיע אליו בטראם מס' 1. הקניון אמנם קטן אבל יש בו קומפלקס קולנוע, סופר, ארנת משחקי וידאו מאוד חביבה על ילדים ומתחם מזון (כולל מקדונלד'ס).

קניון Forum – קניון חדש יותר שנמצא רחוב אחד מזרחית לפלאזת דברצן. גם בו יש מתחם מזון והרבה חנויות. הקניון הזה גדול ומגוון יותר מקודמו.

קרנבל הפרחים (Flower Carnival (Virágkarnevál)) – ב-20 באוגוסט מדי שנה מתקיים יום בסגנון מארדי גרה שמוקדש כולו לציון הקיץ וחגים לאומיים. הקרנבל בדברצן כולל תמונות ופסלים בצורת פרחים.

פסטיבל הלהקה הצבאית (Military Band Festival (Katonazenekari fesztivál))

חמסה – מסעדה כשרה בדברצן – אם במהלך החופשה בדברצן עם הילדים תרגישו געגועים לטעמים מהבית, תוכלו להגיע למסעדת "חמסה", הממוקמת בקומה הראשונה של בית חב"ד בעיר (Debrecen Piac uca 5-7), במרחק 10 דקות משדה התעופה. המסעדה הוקמה ומופעלת על ידי חבורת צעירים יהודים מקומיים, שחברו לשף הצעיר והיצירתי אהרון פייגין, וניתן למצוא בה אוכל בועט, טרי, מענג ומנחם, עם טעמים ארצישראליים.

מסעדה כשרה בדברצן

מסעדת חמסה תתאים לכם במיוחד אם אתם מעוניינים לשמור על תפריט כשר במהלך החופשה בדברצן. האוכל המוגש במסעדה כשר למהדרין, בהשגחת הרב שמואל פייגין, רב העיר ושליח חב"ד המקומי.

המסעדה פועלת בימים ראשון וחמישי בין השעות: 12:00-22:00, ובימים שני, שלישי ורביעי בשעות 16:00-22:00. פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר המסעדה: https://www.hamszadebrecen.hu, או בדף הפייסבוק שלה: https://www.facebook.com/hamszadebrecen.

יעדים לטיול באיזור דברצן

Erdőspuszták (החורש) הוא שמורת טבע טבעית המקיפה את דברצן ממזרח.

מסילת הרכבת Zsuzsi Forest Railway שהוקמה בשנת 1887, השתרעה בעבר לאורך של 38 ק"מ מדברצן לכיוון Nyírmártonfalva כדי לקדם את פיתוח היערות באזור החורש וכדי להעביר נוסעים מהכפרים סביב דברצן אל תוך העיר. היום מסילת הרכבת הצרה הזו מסיעה המון מטיילים שמחים, רובם משפחות שמגיעות לחופשה בדברצן עם הילדים מרחבי אירופה, לטיולים לעבר הגבעה הקטנה Hármashegyalja. כינוי החיבה של הקטר הישן שהופעל ע"י הסקת עצים הקנה למסילת הרכבת את שמה הרשמית Zsuzsi (סוזי) על אף שמאז 1961 הרכבת מופעלת דיזל.

ריזורט Bánk resort center – כולל את הגן הבוטני (arboretum) ובית לדוגמה. 15 דקות נסיעה לכיוון דרום-מזרח מדברצן.

האגמים  Fancsika ו- Vekery – פחות ידועים מאגם בולטון, האגם הגדול של הונגריה, אבלך עדיין יכולים להוות יעד מצויין לחופשה משפחתית בהונגריה.

הפארק הלאומי הורטובגי (The Hortobágy National Park) כ-25 ק"מ צפונית מערבית לדברצן, הוא הפארק הראשון והגדול ביותר בהונגריה. הוא משמר את החיים המסורתיים (הן של הטבע והן של האנשים) של בני הפּוּסְטָה (Puszta ) במישורים הגדולים (Great Plains) של הונגריה. יש רכבת שיוצאת לשם כל שעתיים מ-Grand Station בדברצן. אם אתם ברכב, קחו את כביש מס' 35.

היידוסובוסלו (Hajdúszoboszló), הנקראת לפעמים "המכה של ראומטיזם", היא עיר במערב לאורך מסלול מס' 4 שמוכרת בעיקר בשל הספאים והמרחצאות החמים שבה, וגם בזכות פארק מים גדול. יש שירות אוטובוסים סדיר לשם היוצא מהתחנה המרכזית של דברצן

נירג'האזה (Nyíregyháza), עיר קטנה יותר הנמצאת 50 ק"מ מצפון לדברצן מלאה בפארקים וכיכרות, ובאתר המים Sóstó , היא בירת מחוז סאבולץ'-סאטמר-ברג Szabolcs-Szatmár-Bereg. זמן הנסיעה לשם אם משתמשים בשירות InterCity הפועל פעם בשעה מהתחנה המרכזית בדברצן (Grand Station) הוא 30 דקות. ברכב, הנסיעה באורך של כשעה או בכביש (route) 4 או בכביש המהיר M35 (לכיוון בודפשט) ואז M3 (לכיוון נירג'האזה (Nyíregyháza).

תחבורה ציבורית בדברצן

התחבורה המהירה ביותר עבור טיול בדברצן לתיירים היא לעיתים קרובות הליכה רגלית, אבל מערכת התחבורה הציבורית של דברצן טובה והיא כוללת טראמים, אוטובוסי טרולי ואוטובוסים המשרתים את העיר ופרבריה. מרווח הזמנים בין הטראמים והטרוליז הוא בין 5-15 דקות, ותדירות האוטובוסים משתנה לפי הקוים. יש שני קווי טראם שמשרתים את ציר צפון-דרום של העיר, ובציר מזרח-מערב והפריפריות יש קווי אוטובוס וטרולי. טראמים גם מספקים דרך נוחה להסתובב במרכז דברצן, במיוחד אם אתם מגיעים אל דברצן עם ילדים קטנים ומעוניינים להימנע מהליכה מרובה ברגל.

קו הטראם 1 מתחיל מתחנת הרכבת, ממשיך לאורך הרחוב הראשי, פונה בכנסייה הגדולה (Grand Church), ממשיך ל"יער הישן" (Old Forest) ומשם עושה סיבוב גדול בתוך היער ועוצר בגן החיות, בלונה פארק ובמרחצאות הציבוריות, בקמפוס הרפואה ובקמפוס העיקרי של האוניברסיטאות, וחזרה. תזדקקו לכרטיס או פאס כדי להשתמש בתחבורה הציבורית בדברצן. הכרטיסים תקפים לנסיעה אחת, למעט החלפה בין קוים שמתוכננים כך מראש. המחירים נכון ל-2016 הם: 300 HUF (בערך יורו) לנסיעה אחת ברכישה מראש, ו-1000 HUF (כ-3 יורו) לפאס יומי.

חלק מקווי התחבורה הציבורית בדברצן ששווה למטייל להכיר:

  • טראמים מתחנת הרכבת הגדולה (Grand Railway Station) למרכז דברצן (קווים 1 ו-2) והלאה לנגיירדו (Nagyerdő) (קו 1 בלבד).
  • אוטובוס טרולי מתחנת האוטובוסים למרכז ולתחנת הרכבת הגדולה ממנה ניתן להגיע ליעדים ברחבי הונגריה (Grand Railway Station) (3, 3A, 4 ו-5 בהתאמה).
  • אוטובוסים 25, 41, 45 מתחנת האוטובוסים (coach station) דרך המרכז לתחנת הרכבת Zsuzsi.
  • אוטובוס 44R בין תחנת הרכבת הגדולה (Grand Railway Station) לבין נמל התעופה דברצן (Debrecen Airport).

לוחות הזמנים ומתכנן הנסיעות נמצאים באתר חברת התחבורה DKV

דברצן
דירוג הגולשים 3 (3 הצבעות)
Sending

תגובות 3

  • חזרנו זוג ושתי בנות (3+7) מדברצן הונגריה אחרי המלצות פה בקבוצה. מלון אקווטיקום כולל פארק מים. מסודר, נקי, מקורה כך שלא צריך להתחשב בגשם שמפתיע מדי פעם.. ג'ימבורי ענק בתוך פארק המים וג'ימבורי ענק בקומה 3 במלון ממש קרוב לחדר שלנו.. פעילויות יצירה לילדים בבוקר ומסיבות ילדים בערב והכל עם השגחה צמודה וצוות מקסים. החדר שלנו היה משודרג מחולק לשני חדרים כולל ארוחות בוקר וערב. באזור עד 5 דק' הליכה מהמלון : גן חיות (בעיני יותר מבחר מהספארי…) ,לונה פארק מקסים, גני שעשועים אתגריים כמו נינג'ה , הליכה על אבנים בתוך אגמים, המון פארקים ומזרקות…
    מרכז העיר מרחק של 5 דק בטראם…
    האוכל מגוון טעים ויחסית זול. מחיר ארוחה טובה לזוג + 2 סביב 100 שח..
    מעיינות חמים ומסז'ים בשטח המלון. מסז' בעלות של 100 שח.
    טיסות ישירות עם וויז. יוצאות וחוזרות בזמן. נסיעה מהשדה למלון במונית סביב 15 דק'..
    חסרונות: שעת הטיסה בחזור ב6 בבוקר (המלון מכין לאנצ' בוקס לטיסה – רעיון מקסים..)
    קניות – יש קניון רגיל לחלוטין אבל לא יותר מזה.
    לדעתי גילאי 10 ומעלה ימצו את המלון והאזור ביומיים…
    לילדים עד גיל 9 פשוט גן עדן. היינו 5 ימים ובכיף יכולנו להיות עוד..
    מחיר המלון באוגוסט סביב 1300 יורו כולל הארוחות והחדר המשודרג. שימו לב להזמין את המלון ישירות באתר כך שיכלול כניסה חופשית לפארק מים (בבוקינג לא כולל) .
    טיסות בוויז משתנות בהתאם לעונה תאריך ההזמנה, מזוודות וכו'.
    תהנו.

  • כל מה שכתב רון על Acuaticum נכון. לגבי תחבורה. מחיר מונית משדה התעופה בהלוך עלה 4000 פורינט. במכונות כרטיסים שמפוזרות ליד תחנות רכבת ניתן לקנות כרטיס נסיעה משפחתי 2 מבוגרים ועד 5 ילדים על גיל 14 ב 2600 פורינט

  • #דברצן #הונגריה ??

    כאשר מדברים על הונגריה לרב מתייחסים אל בודפשט הבירה, אולם חברת wizz פתחה לנו את האפשות להגיע ליעד נוסף במדינה ולעיר השניה בגודלה – דברצן. בדומה למרחאות ס'צני המפורסמות בבודפשט גם בדברצן קיימות מרחצאות שמהוות נק' עלייה לרגל. אגב דברצן הינה העיר התאומה של ראשל"צ ?. לדעתי, דבצרן מהווה מקום מושלם לטיול עם ילדים קטנים.

    חיפשנו יעד קרוב ונח לחופשה (? טיסה שעתיים וחצי) שבעיקרה להתמקד באטרקציות לילדים קטנים כאשר עונת הקיץ כבר די הגיעה לסופה, ודברצן (והמלון) ענו על המטרה ובענק.

    שהיינו במלון אשר יש לו ג'ימבורי ענק, נקי ומסודר, מרחצאות מינראליים חמים ופארק מים מקורה ומחומם עם שלל מתקני מים ועל כל כך אספר בהרחבה בהמשך. העיר עצמה אפרורית עם מעט אטרקציות תירותיות בולטות, ולכן לא רואה בה כיעד אטרקטיבי במיוחד למעבר יום-יומיים למבוגרים.

    השדה פצפון במרחק של כ-15 דק' מהעיר. ניתן לקחת מונית לעיר במחיר של סביב 4,000 פורינט (46 שקל). אני ממליץ להוריד את אפליקצית bolt הגט טקסי ?המקומית שהייתה נוחה מאוד. בשדה עצמו לא ראינו עמדת צ'ינג מעבר לכספומט, אך יש לא מעט כאלו ברחוב הראשי בעיר. לא הצטרכנו כי בכל מקום קיבלו כ.א, אז לא השתמשנו במזומן בכלל.

    ברחוב הראשי piac u ובמרחק קטן אחד מהשני נמצאים המקומות המרכזיים בעיר. הכיכר המרכזית הינה Kossuth tér ובה נמצא המבנה המפורסם ביותר בעיר – הכנסיה הרפורמית הגדולה. ממול לכניסה המזרקה היפה Milleniumi Szökőkút והמלון הותיק Grand Hotel Aranybika. הליכה לאורך הרחוב מהנה, הרחוב נקי ומסודר ושפע של חנויות (בעיקר אוכל). חנות סופגניות מעולה ומפורסמת לאורך הרחוב The Box Donut.

    מסעדת IKON שזוכה לביקורות מעולות (מקום 2 בטריפ אדוויזר) נמצאת גם בהיא במרחק די קצר.

    מעט צפונה משם באזור Kálvin tér נמצא הקניון הישן של העיר ה-Debrecen Plaza קניון בינוני, עם לא עם יותר מידי רשתות אופנה מוכרות.
    האטרקציה המרכזית מבחינתו הייתה רכבת חמודה לתינוקות בקומת הקרקע שהייתה גולת הכותרת של הטיול מבחינת הילדה שלנו, שפשוט סרבה לרדת ממנה גם אחרי 3 נסיעות :).

    בתוך הקניון הזה נמצא הקזינו היחידי בעיר – Grand Casino.

    הקניון המרכזי והענק נקרא FORUM אשר שוכן באמצע רחוב Csapó Street, שגם הוא רחוב נחמד להסתובב ולבלות בו. בקניון הזה נמצאים כל הרשתות האופנה המוכרות לנו וגם מעבר לכך. המחירים זולים כמובן מהארץ סביב ה-30%. שימו לב כי למרות שעל הבגדים יש תמחור גם באירו וגם בפורינט, בכל מקום שבדקנו התמחור באירו גבוהה בלפחות 20% אז תבחרו לשלם במטבע המקומי גם אם יש לכם אירו ביד.

    לא חיפשנו במיוחד מקומות לצאת אליהם בערב, אך המקום המרכזי אליו לצאת בלילה לבלות הוא כיכר Hal köz אשר מוקפת בברים ומסעדות ובאמצע מזרקות צבעוניות. בר הקוקטלים המפורסם בעיר Drink Bar Mokka נמצא שם.

    לחובבי האומנות ישנם מס' מוזיאונים בעיר כאשר הראשי שביניהם הוא מוזיאון Déri (לא היינו). לידו ה-modem אשר גם מציג תערוכות שונות. לא הרחק מאחוריהם נמצא שעון הפרחים (אפשר לוותר לגמרי).

    שאר האטקרציות נמצאות סביב המלון שבו שהיינו שהוא האטרקציה מס' 1 של העיר – Aquatiqum. אקווטיקום.

    המלון הוא מלון משפחות (פחות מ-100 חדרים) שנותן דגש חזק מאוד על ילדים ותינוקות וממקום בתחילתו של היער המפורסם של העיר Great Forest Park או בלשונם Nagyerdei Park. המלון בדרגת 4 כוכבים ואינו מפואר, אך עושה את עבודה ומספק בהחלט. רצוי להזמין דרך האתר ישירות ולא אתר חיצוני מאחר והמחירים זולים יותר, וכן המחיר כולל כבר כניסה לפארק המים. אם תרשמו לניוזלטר שלהם בעמוד ההזמנה תקבלו 3% מיידי (אפשר להזין סתם כותבת אם רוצים, לא צריך לאשרר את ההרשמה). יש לשים לב שלמרות שהחדרים הרגילים אצלם נקראים double bed המיטות הן בפועל twin bed ורק בחדרים שכתוב מיטת מלכה/מלך תקבלו באמת מיטה זוגית.

    לבאים עם תינוקות וילדים (כמונו) המלון מציע מוצרים משלימים מלאים כגון: פח חיתולים, מחמם בקבוקים, עריסה, אמבטיה, שרפרף תינוקות, משטח החתלה, מתאם אסלה וניתן לבקשם מראש והם יחכו בחדר. בקומות קיים מטבח מאובזר באופן מלא עם מיקרוגל וכיסאות תינוק. החל מחודש אוקטובר המלון עובר למתכונת חורף אין קירור בחדרים, אלא רק חימום. הישראלים בהחלט היוו חלק נכבד מאורחיו, אם לא רב מוחלט, רובם ככולם עם ילדים קטנים מתחת לגיל 8 אז הקטנים מוצאים חברים רבים לשחק איתם.

    מבחינת המתקנים קיים במקום ג'ימבורי גדול מאוד ונקי אשר פתוח עד 21:30 (תלוי בביקוש, יש ימים שעד 18:30), עם מזרונים, מגלצ'ות, בובות וכל דבר שרק אפשר לחשוב עליו שיעסיק את הקטנים. צמוד אליו חדר משחקים לגדולים יותר שפתוח תמיד עד מאוחר עם כדורגל-שולחן, פינג-פונג, משחקי וידיאו ועמדות אקס-בוקס. פעילות מעבר לכך: סדנאות יצירה, ערבי משחקים וריקודים וכו' (באתר שלהם ניתן להתעדכן על פעילויות בהתאם לגיל).

    חדר האוכל מגוון וגם הוא מותאם לילדים ותינוקות עם שלל גרברים ואבקות בטעמים שונים, אולם האוכל מבחינתי הוא החיסרון הגדול של המלון. אנחנו ורבים אחרים מצאנו כי האוכל במלון במקרה הטוב בינוני, במיוחד בערבים והיה אף ערב אחד שהיה בלתי אכיל עד שהיו אנשים שהזמינו T/A.

    מהמלון ישנה כניסה ישירה לתוך פארק המים העצום. המקום כולו מקורה וחם (יכול להיות מחניק קצת במיוחד אם יש שמש בחוץ שמחממת את הזגוגיות) וטמפ' הבריכות נעה בין 28-30 לבריכות המרכזיות.

    מה יש בפארק?

    -קיר טיפוס מתוך הבריכה

    -בריכת גלים

    -בריכת סחף (שגם מוציאה אותך מחוץ לפארק)

    -7 מגלשות מים (2 מגלשות שרושמת את הזמן שלקח לך להתגלש)

    -מס' נקודות ג'קוזי בטמפ' שונות

    -בריכת ילדים מחוממת אקסטרא

    -בריכת פעוטות מחוממת אקסטרא אקסטרא אשר המים נמוכים מאוד ותינוקות זוחלים יכולים להיות בה בלי גלגל ולהנות במים חופשי (מבחינתנו הכי שימושי ובה בילינו רב הזמן)

    -2 קומות ג'ימבורי לילדים שאפשר להיות עם בגדי ים

    -סאונה סנטר – אורחי המלון זכאים להכנס ללא תוספת תשלום

    אפשר כמובן להעביר שעות וימים בפארק המים אשר פתוח גם לציבור הרחב וניתן לרכוש אליו כרטיסים באופן עצמאי מבלי לישון במלון.

    מהמלון ישנה כניסה ישירה למרחצאות. במקום קיימים 6 בריכות מינרליים בטמפ' שונות החל מקור קרח (20) ועד חום איימים (40). מעבר לשלט המציג את הטמפ' הבריכות צבועות בהתאם לחום שלהן: כחול, צהוב, ואדום.

    בנוסף לאלו ישנה בריכה אחת חיצונית חמה אשר מה שמעולה בה, בניגוד למרחצאות בבודפשט, קיימת כניסה ישירה מהלובי לתוך הבריכה, כך שלא צריך להיות בחוץ ולו לרגע אחד.

    בצמוד למרחצאות קיים אזור בשם עולם הסאונה, אם אתם גם ככה הולכים לפארק המים אפשר לוותר עליו מאחר והוא מוצר משלים לאלו שלא הולכים לפארק. בעת הזמנת המלון ניתן לרכוש למקום כרטיסים ב-12 ש"ח. הסקרנות הרגה את החתול אז במחיר כזה כבר הזמנתי לי כרטיס בכל מקרה (מסתבר אגב שבמקום עולה כפול). במקום אסור להיות בבגד ים, אלא רק עם מגבת (בדיעבד אפשר לקרוא לזה עולם הזרגים נראה לי) וזה מקום שמותאם לאנשים שבאמת סאונה זה כל עולמם חולמים ונושמים, עשרות סוגי סאונות שאני אפילו לא מבין את הפירוש שלהן. בלובי עשרות גביעים מתחרויות סאונה (?!) ואפילו התקיים סשן סאונה במקום עם מדריכה (!) אל תשאלו אותי מה היא לימדה אותם, אבל לי זה נראה כמו איך לעשות תנועות באוויר עם מגבת אבל שיהיה….

    אחד מהיתרונות של המלון הוא המיקום האידאלי באמצע פארק יפהפה. בסביבתו הקרובה מאוד ישנם מספר דברים לעשות ולראות.

    צמוד למלון ישנו אגם ענק שניתן להאכיל בו את הברווזים ופארק שעשועים נחמד לילדים. בסוף השביל של האגם נמצאת אוניבריסטת דברצן Debreceni Egyetem אשר מהווה מבנה ארכיטקטורי מרשים.

    מגדל המים Nagyerdei Víztorony אשר ניתן לעלות לראשו (בתשלום) לתצפית ויש בו גם בר-מסעדה.

    גן חיות ופארק שעשועים – גן חיות מהנה מאוד וגדול עם כל החיות החל מזוחלים וקופים עד אריות נמרים וכו'. קצת קשה להסתובב בו עם עגלה אבל מסתדרים. במקום גם קיים פארק שעשועים לילדים המתאים לגילאי 0-12, לצערנו באוקטובר הוא עובד רק בסופ"ש אז אותו פספסנו. להערכתי אפשר לעביר פה יום בכיף במקרה והלונה פארק פעיל.

    עוד דברים בסביבה: מוזיאון מדע, אולם באולינג, תאטרון פתוח, גן בוטני.

    כמו כן, הרבה מאוד מסעדות מקיפות את המלון ובמרחק של מס' דקות בודדות ישנו סופרמרקט ומסעדה מומלצת צמודה אליו Pálma-Pub Kft.

    מצדו השני של המלון קיימת המזרקה Ködszinház מהתמונות המפורסומת של העיר בה רואים אנשים הולכים לתוך המזרקה על לבנים. הבנו כי ישנה שעה בערבים בה קיים במקום מייצג אורות אותה פספסנו.

    ניתן להגיע למרכז העיר באמצעות מונית או טראם מס' 1 שנמצאת בדיוק מול המלון ומגיעה בתדירות גבוהה מאוד. כרטיסים ניתן לקנות אצל הנהג (400 פורינט) או בקיוסקים (350 פורינט) ויש לזכור לתקף אותם מייד במכונה.

    חוויה מרכזית נוספת לילדים שלצערנו הפסדנו מאחר ונסגרה לעונת החורף החל מה-01.10 נמצאת כ-5 ק"מ מהעיר ונקראת Round forest adventure park. ע"פ התמונות בגוגל המקום נראה מושלם לילדים להעביר יום שלם עם עץ משאלות, טירות, מכוניות מתנגשות, מתנפחים, בתים מהאגדות ועוד.

    זה מסיים את החלק שהיה לי לספר על העיר ?

    אציין כי לא חיבים לישון במלון אקווטיקום בשביל להנות מהמרחצאות ופארק המים, בהחלט ניתן לקנות כרטיסים בנפרד ולישון במלון אחר (שמעתי כי מלון סנטרום מומלץ מאוד). פער המחירים בין המלון הזה לאחרים הוא אדיר (במונחים של הונגריה כמובן) – כ-500 שקל ללילה לעומת שאר המלונות בעיר בטווח של 120-250 שקל, אך הנוחות ובמיוחד אם אתם עם ילדים שווה את זה בהחלט.

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל