צפון קפריסין הגעה

איך מגיעים לקפריסין הטורקית? תחבורה לצפון קפריסין

איך מגיעים לקפריסין הטורקית? מה צריך לדעת כדי לעבור את הגבול מקפריסין היוונית לצפון קפריסין? האם ניתן להזמין טיסות לקפריסין הטורקית ישירות מנתב"ג? איזה מעברי גבול יש בקפריסין ואיך מוודאים שיאפשרו לכם לעבור? האם ניתן לעבור את הגבול לצפון קפריסין ען מונית או רכב שכור? כל התשובות על הגעה לקפריסין הצפונית – בכתבה הבאה

חבילות נופש לקיריניה              |              חבילות נופש לפמגוסטה

קפריסין הטורקית, או בשמה המלא הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין, היא למעשה חלקה הצפוני של קפריסין שנכבש ע"י טורקיה וכיום מוכר כמדינה על ידי טורקיה אך לא מוכרת כמדינה עצמאית באופן בינלאומי. קפריסין היוונית רואה בשטח זה כשטח כבוש,  וכיוון שאין טיסות ישירות לצפון קפריסין מאף מדינה מלבד טורקיה, ההגעה לצפון קפריסין מתבצעת לרוב דרך קונקשן בטורקיה לשדה התעופה ארג'ן בצפון קפריסין, או דרך טיסה לקפריסין היוונית ואז מעבר צפונה דרך מעברי הגבול בקפריסין.

המעבר בנקודות הגבול בין החלק הדרומי לחלק הצפוני של קפריסין הוא בדרך כלל פשוט ולוקח זמן קצר (למעט מקרים בהם יש עומס של קבוצות גדולות). כדי להגיע לקפריסין הטורקית בדרך כלל כדאי להתחיל בהזמנת טיסות לקפריסין באמצעות המנוע להשוואת מחירי טיסות שתמצאו בדף זה – תוכלו גם לחפש כאן אפשרות הגעה לשדה התעופה ארג'ן בצפון קפריסין, לצורך זה הקלידו בשדה יעד את קוד שדה התעופה של קפריסין הטורקית – ECN

 

עם זאת, יש מספר דברים שחשוב לזכור כאשר מתכננים הגעה לקפריסין הטורקית עוד לפני שמזמינים כרטיסי טיסה –

לפי אתר השגרירות של קפריסין בישראל, ניתן לעבור למעשה לשטח הטורקי דרך מעברי הגבול, אך קפריסין מזהירה מפני לינה בשטח הכבוש, וגם מלינה בבתי מלון בבעלות יוונית בשטח הכבוש (קיימת אפילו רשימה של בתי מלון כאלו). לכן, ייתכן שיבקשו מכם בעת הנחיתה או בעת הניסיון לחצות את הגבול לקפריסין הטורקית, אישור הזמנה כלשהוא לבתי מלון בקפריסין בצד היווני. חלק מהמטיילים מעידים ברשת שלא ביקשו מהם הוכחה, אך היו מקרים בהם ישראלים התבשרו עם ההגעה ללרנקה שעקב הכוונה שלהם ללון בקפריסין הטורקית הם יאלצו לחזור בחזרה לארץ וכניסתם לקפריסין איננה מאושרת.

בעקבות זאת, נוקטים ישראלים רבים בשיטה מעניינת כאשר הם מתכננים חופשה בקפריסין הטורקית – הם מזמינים באמצעות האינטרנט מלון זול בקפריסין היוונית שניתן לבטל את הזמנתו ללא תשלום עד רגע הצ'ק אין, מציגים את אישור ההזמנה על המלון אם הם מתבקשים ע"י השלטונות להראות לינה בקפריסין היוונית, ואז עוברים את הגבול לבית מלון בקפריסין הטורקית ומבטלים את הלינה במלון בצד היווני, שהוזמנה רק לצורך הניירת.

כמו כן, באתר שגרירות קפריסין קיימת אזהרה מפני כניסה למדינה מנקודת כניסה לא חוקית (כלומר שאם תנחתו בשדה התעופה ארג'ן שבצפון קפריסין ותנסו לעבור לקפריסין היוונית, זוהי בעצם עבירה על החוק הקפריסאי ייתכן שתקבלו חותמת שחורה ולא תוכלו להיכנס). למעשה, ממשלת קפריסין רואה בכניסה למדינה מהשטח של צפון קפריסין עבירה על החוק (אלא אם כן אתם חוזרים חזרה אחרי עברתם לצפון קפריסין מקפריסין היוונית), כך שאם אתם אתם מתכננים טיסה לקפריסין הטורקית עם קונקשן בטורקיה ומשם טיסה לארג'ן, שימו לב שלא תוכלו לעבור את הגבול לקפריסין היוונית ככל הנראה. זכרו שתמיד כדאי לבדוק את הכללים הרשמיים שמפורסמים באתר השגרירות.

נכון לכתיבת הכתבה, מעברי הגבול בקפריסין פתוחים 24 שעות ביממה וכדי לעבור דרכם תצטרכו כמובן להציג דרכון (למעט מעבר עם רכב שדורש גם ביטוח, על כך נפרט בהמשך).

מעבר גבול בקפריסין עם מונית

אם תרצו לעבור את הגבול בקפריסין עם מונית, לרוב תצטרכו להזמין את המונית מראש. המחירים במקרה זה בדרך כלל יקרים יותר, ויתכן שיהיה עדיף פשוט לקחת מונית לאחר מעבר הגבול. עם זאת, במקרים מסוימים נסיעה במונית מדרום קפריסין לצפון עלולה להיות משתלמת. מנוע החיפוש של קיווי טקסי העוסק בהזמנת מוניות בחו"ל (בקישור), למשל, הציע לנו מונית מנמל התעופה של לרנקה לקירניה שבצפון קפריסין בעלות של 75 אירו. בחיפוש אחר שתי מוניות נפרדות באותה הדרך, המחיר הכולל היה 82 אירו. שימו לב שמחירי המוניות שקיבלנו ממנוע החיפוש של קיווי טקסי עלולים להשתנות.

הסעה פרטית מלרנקה לקירניה

רוצים להגיע לקפריסין הטורקית בדרך הכי נוחה? הזמינו מראש (בלינק) שירות הסעות פרטיות מלרנקה לקירניה (או פמגוסטה), יעדי הנופש של צפון קפריסין, ותתחילו את החופשה שלכם ברגע שתגיעו עם הסעת מונית פרטית מנמל התעופה לרנקה ישר לקפריסין הטורקית. כך תדלגו על תורי המוניות ועל הטירחה של תחבורה ציבורית והמתנה במעבר הגבול, ותוותרו על ההסעות הארוכות של הדילים הכוללים העברה לבתי מלון באוטובוסים שעוצרים בבתי מלון אחרים לפני שמגיעים לשלכם. תדלגו על כל הסטרס, ותפגשו את הנהג שלכם ישירות באולם היציאה משדה התעופה בלרנקה. שבו והירגעו בנוחות ברכב מרווח, נקי וממוזג – ואין צורך למלא אף טופס השכרת רכב, לא צריך לדאוג בקשר לאוטובוסי הסעה, תורות למונית או ויכוחים משפחתיים בנוגע לקריאת מפה.

כל ההסעות מלרנקה שירות לקירניה ולפמגוסטה, עם עצירה קצרה במעבר הגבול בין קפריסין היוונית לקפריסין הטורקית, ושם הנהג ידאג בקלות לכל הבירוקרטיה בשבילכם.

להזמנת הסעה מלרנקה לקירניה

מעבר מלרנקה לקפריסין הצפונית

טיסות ללרנקה מתל אביב ממריאות מדי יום (לפחות חמש טיסות ביום) ומופעלות על ידי מגוון חברות תעופה – ארקיע, אל על, סייפרוס איירווייז ועוד. נקודת הגבול פרגמוס נמצאת במרחק של כחצי שעה נסיעה מלרנקה, ומעבר הגבול להולכי הרגל בניקוסיה (לדרה) נמצא במרחק של כחמישים דקות נסיעה מלרנקה.

משדה התעופה של לרנקה למעבר הגבול בניקוסיה תוכלו להגיע במונית (זמן נסיעה של כחמישים דקות) בעלות של כ44 אירו (לפי המחיר שקיבלנו על הזמנת מוניות בלרנקה דרך מנוע החיפוש של קיוויטקסי). כמו כן, יש שאטל שמגיע משדה התעופה של לרנקה לניקוסיה ויוצא בכל יום מדי כשעה (בלילה בתדירות פחות גבוהה). זמן הנסיעה הוא כארבעים דקות. משם תוכלו לקחת מונית למעבר הגבול ברחוב לדרה (כעשרים דקות).

אפשרות נוספת היא נסיעה באוטובוס מלרנקה לניקוסיה: תוכלו לעלות על קו 425 משדה התעופה של לרנקה ולהחליף בתחנת בית החולים הישן לאחר נסיעה של כ18 דקות. לאחר מכן עולים על קו Intercity Nicosia – Larnaca לנסיעה של כ58 דקות ויורדים בתחנת דיוניסיו סולומו סקוור שנמצאת במרחק הליכה של כחמש דקות מרחוב לדרה. כמו כן, משדה התעופה של לרנקה יוצא אוטובוס שמגיע לכפר פילה שממוקם באיזור של האו"ם בסמוך לגבול.

מחירי הכרטיסים לטיסות ישירות ללרנקה מתחילים מכ110$ (לפי השוואת המחירים לטיסות של קיווי, לכרטיס הלוך-חזור).  כמו כן, בבדיקה שערכנו למחירי מוניות משדה התעופה של לרנקה ליעדים מרכזיים בצפון קפריסין (בעזרת מנוע החיפוש של קיוויטקסי), קיבלנו את המחירים הבאים:

מונית משדה התעופה של לרנקה לקירניה בעלות של 75 אירו, מונית משדה התעופה של לרנקה לפמגוסטה בעלות של 69 אירו ומונית משדה התעופה של לרנקה לחלק הצפוני של ניקוסיה, לפקושה, בירת קפריסין הטורקית, בעלות של 62 אירו.

מפאפוס לצפון קפריסין

טיסות לפאפוס מתל אביב ממריאות מדי יום, ומופעלות על ידי ריאנאייר וארקיע. זמן הטיסה מתל אביב לפאפוס הוא כשעה ועשר דקות. אם אתם מתכננים לנפוש בפאפוס ולבקר גם בצפון קפריסין, מדובר בנסיעה קצרה יחסית של כשעתיים בלבד לאחד ממעברי הגבול.

מונית משדה התעופה של פאפוס לניקוסיה תעלה כ128 אירו (לפי מנוע החיפוש של קיווי טקסי), וזמן הנסיעה יהיה כשעה וארבעים וחמש דקות.

כמו כן, חברת קפנוס איירפורט שאטלס מציעה הסעה משדה התעופה בפאפוס לניקוסיה כשלוש פעמים ביום, עם לוח זמנים משתנה שכדאי לבדוק מראש (בעלות של כ15 אירו לאדם נכון לכתיבת הכתבה).  משם תוכלו ללכת ברגל או לקחת מונית (נסיעה קצרה) למעבר הגבול ברחוב לדרה. כמו כן, תוכלו לנסוע באוטובוס, אך מדובר בנסיעה של כשלוש שעות שכוללת החלפה.

את המחיר הכי זול לטיסה מתל אביב לפאפוס קיבלנו מחברת ריאנאייר בעלות של 33$ בלבד (בנובמבר, בחיפוש שנערך באתר קיווי).

כמו כן, בחיפוש שערכנו בעזרת קיווי טקסי למונית מנמל התעופה של פאפוס לצפון קפריסין, קיבלנו את המחירים הבאים: מונית משדה התעופה של פאפוס לקירניה בעלות של 162 אירו, ומונית מפאפוס לפמגוסטה בעלות של 180 אירו.

מעבר לצפון קפריסין עם רכב

אם אתם מתכננים השכרת רכב בקפריסין היוונית ומעבר לשטח הטורקי, תצטרכו לבדוק מראש עם חברת השכרת הרכב אם היא מאפשרת זאת. חלק מחברות השכרת הרכב בקפריסין מאפשרות מעבר לצד הטורקי. אם תבחרו לעבור עם רכב מהצד היווני לטורקי, תתבקשו לשלם על ביטוח לרכב השכור במעבר הגבול, כך שכדאי לתכנן את השכרת הרכב מראש (כמו גם לבדוק עם חברות השכרת הרכב לגבי הפוליסה) ולהחליט היכן משתלם יותר לשכור את הרכב.  בדרך כלל, אם השכרתם רכב בצפון קפריסין לא תוכלו לעבור איתו לצד היווני.

מעברי גבול בקפריסין

ישנם מספר מעברי גבול מקפריסין היוונית לקפריסין הטורקית. המרכזיים ביניהם נמצאים בניקוסיה. לרוב מעברי הגבול יש שלושה שמות: השם הטורקי, הקפריסאי והאנגלי, כך שזה יכול להיות מעט מבלבל. שימו לב שכדאי לוודא שמעבר הגבול אליו אתם מתכוונים להגיע פעיל, כיוון שהדברים עלולים להשתנות.

מעבר גבול בקפריסין להולכי רגל: רחוב לדרה הוא למעשה רחוב מרכזי בניקוסיה, מלא בחנויות ומסעדות, שממוקם בגבול שבין הדרום והצפון, ומיועד להולכי רגל. במרחק של כרבע שעה הליכה מהמעבר של רחוב לדרה, ממוקם גם לדרה פאלאס, שמיועד גם הוא להולכי רגל. המעבר נמצא במרחק של כחמישים דקות נסיעה מלרנקה, וכשעה וארבעים דקות מפאפוס.

לרכבים והולכי רגל: במרחק של כעשרים דקות נסיעה מניקוסיה, ממוקם מעבר גבול נוסף בשם איוס דומטיוס (נקרא מטאהן בצד הטורקי).

מעברי גבול נוספים:

פרגמוס/ביירמודו: נמצא במרחק של כשעה וארבעים דקות נסיעה מפאפוס, וכחצי שעת נסיעה מלרנקה. כאן תוכלו לעבור עם רכב.

סטרוביליה (איוס ניקולאוס/פמגוסטה) – במרחק נסיעה של כשעתיים מפאפוס, וכארבעים וחמש דקות מלרנקה.

יסילירמק – לימניטיס: מעבר לרכבים, במרחק של כשעתיים נסיעה גם מפאפוס וגם מלרנקה.

טיסות לקפריסין הטורקית

בצפון קפריסין פועל נמל תעופה אחד בשם ארג'ן, אליו מגיעות טיסות מטורקיה בלבד, המדינה היחידה שמכירה באיזור כמדינה. כלומר, כל הטיסות לצפון קפריסין כוללות קונקשן בטורקיה.

שימו לב שגם באתר של משרד החוץ וגם באתר השגרירות של קפריסין מפורסמת אזהרה לגבי הגעה לקפריסין דרך שדה תעופה או נמל בצפון קפריסין, מהלך שנחשב ללא חוקי על פי ממשלת קפריסין.

טורקיש איירליינס ופגסוס איירליינס שמפעילות טיסות לטורקיה מהארץ, מפעילות גם טיסות מאיסטנבול ומאנטליה לארג'ן.

הגעה לפמגוסטה

מעבר הגבול הקרוב ביותר לפמגוסטה הוא סטרוביליה, שנמצא במרחק של כחמש דקות נסיעה. אם אתם מגיעים מהצד הצפוני של ניקוסיה, תוכלו להגיע באוטובוס (זמן נסיעה של כשעה). האוטובוסים יוצאים בכל כחצי שעה בדרך כלל. עם זאת, לוח הזמנים של האוטובוסים בצפון קפריסין (שהם בדרך כלל מיניבוסים שידועים בשם קומבוס או דולמוס) לא תמיד אמין, ומשרת בעיקר מקומות מרכזיים. הדרך המומלצת ביותר להגיע לפמגוסטה היא בהשכרת רכב או במונית. באיזור הצפוני של ניקוסיה תוכלו למצוא מספר חברות להשכרת רכב.

איך מגיעים לקירניה?

אחד היעדים המרכזיים בצפון קפריסין הוא קירניה, עיר נמל מרכזית שנמצאת במרחק נסיעה של כחצי שעה בלבד מניקוסיה. אוטובוס מניקוסיה לקירניה יוצא מספר פעמים בשעה (בדרך כלל בכל פעם שמתמלא אוטובוס). נסיעה במונית מניקוסיה לקירניה (לפי חיפוש שערכנו בעזרת קיווי טקסי) תעלה 42 אירו (לרכב סטנדרטי). קיוויטקסי הציעה לנו גם הסעה במיניבוס לשבעה נוסעים מניקוסיה לקירניה בעלות של 51 אירו בלבד.

מניקוסיה הטורקית תוכלו להגיע באוטובוס ישיר גם לגוזליורט ולאיסקלה. האוטובוסים מניקוסיה לאיסקלה יוצאים כחמש-שש פעמים ביום עם זמן נסיעה של כחמישים דקות, והאוטובוסים מניקוסיה לגוזליורט יוצאים בכל כחצי שעה בשעות הפעילות עם זמן נסיעה של כארבעים וחמש דקות.

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל