השכרת רכבים בהודו

השכרת מכונית בהודו – מידע חשוב

השכרת רכב בהודו – המדריך המלא: השוואת מחירים בין חברות השכרת רכב בהודו שתחסוך לכם מאות שקלים, הסברים על השכרת רכב עם נהג בהודו וטיפים חשובים, סרטון וידאו עם טיפים לנהיגה בהודו ומידע חשוב על נהיגה בהודו – חוקי התנועה, איכות הכבישים, תרבות הנהיגה ועוד

אם אתם מעוניינים להזמין השכרת רכב בהודו מומלץ להסתייע במנוע השוואת המחירים לתעריפי השכרת רכב בחו"ל אשר יאתר עבורכם את המחירים המשתלמים ביותר בהשוואת מחירים בין כל חברת השכרת רכב בהודו הנחשבת לאמינה ומפעילה מוקד שירות לקוחות באנגלית. התהליך קל מאוד – רק מלאו את הטופס למטה – ביחרו את הודו בשדה ארץ ואחר כך ביחרו את העיר בה תרצו להזמין השכרת רכב בהודו מתוך רשימת הערים הכוללת את ניו דלהי, כלכותה, מומבאי, פונה, בנגלור, הידרבאד, צ'נאיי, ג'איפור, נוידה ועוד. לסיום ביחרו את תחנת האיסוף המבוקשת בתוך העיר ומלאו את התאריכים בהם תרצו להזמין השכרת רכב בהודו – ליחצו "חפש" וביחרו במחירים הטובים ביותר עבור דגם הרכב שאתם רוצים לשכור

השכרת רכב בהודו מנוע חיפוש והשוואת מחירים

טיול בהודו – מידע נוסף

ויזה להודו – סוגי ויזות תיירים להודו וטיפים

השכרת רכב בהודו – נהיגה עצמית או השכרת רכב עם נהג 

בהודו הנהיגה היא מצד שמאל של הכביש, כלומר בצד ההפוך מנהיגה בישראל – כמו נהיגה באנגליה. להודו יש את מערכת הכבישים השנייה בגודלה בעולם, אחרי ארה"ב, אבל למרות זאת איכות הכבישים בהודו לא תמיד טובה. מבחינה חוקית ועקרונית, תוכלו לנהוג בהודו אם יש ברשותכם רישיון נהיגה מקומי או בינלאומי, אבל אלא אם כן אתם רגילים לנהוג בתנועה היסטרית כמו בדרום מזרח אסיה, עדיף לוותר על נהיגה בהודו – אפשר להזמין מחברות השכרת רכב בהודו השכרת רכב יחד עם נהג מקומי בעלויות סבירות. צפו בסרטון הוידאו המספק טיפים לנהיגה בהודו כדי להבין כיצד נוהגים ההודים:

השכרת רכב בהודו עם נהג 

במקום זאת, אם אתם מעוניינים לטייל בהודו עם רכב, אפשר להזמין גם נהג מחברת השכרת רכב בהודו כאשר אתם שוכרים רכב. העלות משתלמת מאוד ברופי/ק"מ ותידרשו לשלם לשני הכיוונים גם אתם נוסעים כיוון אחד בלבד (הנהג צריך לחזור). משכורתו של הנהג נמוכה (בד"כ 100-150 רופי ביום) כך שזה לא מוסיף הרבה למחירי השכרת רכב בהודו – הנהג ימצא אמצעי לינה ואוכל משל עצמו לכל מקום שהוא ייקח אתכם, למרות שנהוג לתת לו כסף לקנות אוכל כאשר אתם עוצרים לארוחה.

הרכב הכי פופולרי בחברות השכרת רכב בהודו הוא ה-Hindustan Motors Ambassador, שהוא בעצם חיקוי הודי של המוריס אוקספורד מ-1956 – רכב גדול עם מקום לחמישה נוסעים כולל הנהג ותא מטען בגודל סביר. עם זאת, הטאטא אינדיקה – Tata Indica (רכב מסוג האצ'בק והטאטא אינדיגו – Tata Indigo (רכב משפחתי קטן) מחליפים היום את האמבסדור בחברות השכרת רכב בהודו כבחירה הזולה יותר. רכבים זרים מתוצרת חברות שהנהג הישראלי יותר רגיל אליהן גם זמינים בחברות השכרת רכב בהודו – אבל במחירי פרמיום. אם מספר הנוסעים ברכב גדול, דגמים פופולריים כוללים את הטאטה סומו או הטויוטה אינובה.

יש הרבה יתרונות לשכירת רכב עם נהג בהודו –

  • נהג מקומי טוב הוא האופצייה הבטוחה ביותר לטיול בהודו
  • תוכלו לשאת עימכם את התיקים ואת הקניות שאתם עורכים במהלך הטיול.
  • הנהג בקיא לגבי יעדים תיירותיים.
  • רכב הוא הדרך המהירה והאמינה ביותר להגיע מנקודה לנקודה. לאחר השכרת רכב בהודו לא תצטרכו לבזבז יותר זמן במציאת אמצעי תחבורה אחרים, או להתמקח על המחיר.
  • תוכלו לעצור בכל מקום שתרצו ולבצע שינויים בלו"ז שלכם ברגע האחרון.
  • הנהג יודע היכן למצוא שירותים נקיים – עניין חשוב מאוד בהודו.

קשה למצוא נהג הודי שמדבר יותר מכמה מילים באנגלית. זה מביא להרבה אי הבנות. נסו לדבר במשפטים קצרים. השתמשו בזמן הווה. השתמשו במילים בודדות ובתנועות ידיים כדי להעביר את המסר.

ודאו שאתם יכולים לסמוך על הנהג לפני שאתם מחליטים לתת לו לשמור על חפציכם. אם יש לכם אי אילו חשדות, השאירו את החפצים אצלכם. מצד שני, אם הנהג מאוד חברותי ומוכן לעזור, מחווה יפה מצידכם תהיה לקנות לו משהו קטן לאכול או לשתות כשאתם עוצרים לאכול. הוא יעריך זאת מאוד.

נהיגה בהודו

באופן כללי, נהיגה עצמית ברחובות הערים איננה מומלצת בהודו בכלל. הרבה נהגים יחתכו אתכם. לא תמצאו שום היגיון בנתיבים ועליכם תמיד לצפות שמשהו בלתי צפוי יתרחש, כמו מכוניות שפונות לפתע לעברכם, ואל תקוו שהם יעצרו או יתנו זכות קדימה. תמצאו הרבה נהגי רכבים דו גלגליים נדחפים בכל מרווח פנוי בין מכוניות, וכביש בעל שני נתיבים יכול להיראות כמו כביש 4 נתיבים. גם הולכי רגל לא שמים לב לכללי הכביש במיוחד, וחוצים את הכביש ללא אבחנה. מכוניות צופרות זה דבר רגיל, כמעט כמו לברך מישהו לשלום בהודו. הנהגים גם מדליקים את הפנסים הקדמיים שלהם כדי לאותת לכם לאפשר לנהג לעקוף או כאות אזהרה בפניות. אל תצפו שנהגי אופנועים/קטנועים יקפידו על כללי התנועה, כי הם לעולם לא עושים זאת.

בנוסף לכך, הרחובות מלאים בתהלוכות חתונה, הלוויה וטקסים דתיים אחרים שמשבשים את התנועה וחוסמים רחובות. תראו אנשים נושאים אלילים ורוקדים ברחובות מדי פעם. אלה תופעות שאמנם משבשות את התנועה, אבל הן חלק מהתרבות העשירה של הודו וכיף לצפות בהן. רמת השירות של שוטרי התנועה בהודו השתפרה מאוד. הם הרבה יותר קשוחים בנוגע לכללי תעבורה וענישת העוברים על החוק. הם בד"כ מבקשים רישיון נהיגה ומסמכים. תנאי התנועה השתפרו לאחר שהמשטרה החלה ליישם את חוקי החנייה והיא גוררת כלי רכב ומפנה תנועה באמצעות סיירות תנועה.

הכבישים בכפרים בהודו צרים, הרבה פעמים מלאים בבורות והשילוט בהם גרוע. הכבישים הארציים טובים מאוד, עם 4 עד 6 נתיבים, אבל עדיין, תרבות הנהיגה בהודו לוקה בחסר. בערים, איכות הכבישים תלויה באזור בו אתם נמצאים. באזור מגורים רגיל או בחלקים הקטנים/עניים יותר של העיר, הכביש הוא כביש ממוצע דו סטרי, הרבה פעמים באיכות ירודה, אבל באזורים הגדולים יותר של העיר, הכבישים בנויים היטב והשילוט בהם טוב. בשנים האחרונות, הממשלה המרכזית החלה בפרוייקט אמביציוזי לשדרג את הכבישים המהירים. מערכת הכבישים הנקראת Golden Quadrilateral מחברת בין ארבע הערים הגדולות צ'נאי (Chennai), מומבאי (Mumbai), דלהי (Delhi) וכלכותה (Kolkata), עם כבישים בעלי ארבעה נתיבים, הושלמה ואיכותה ברמה בינלאומית. עם זאת, שיפור איכות הכבישים איננו בהכרח משפר את האופן בו ההודים נוהגים, ומסוכן מאוד לנסוע בכבישי הודו, מאחר שלרוב אנשים נוהגים בלי להתייחס לכללים.

כדי לנהוג ברכב פרטי בכל אזור בהודו, יש צורך במסמכים הבאים: רישיון נהיגה בתוקף עם אשרה בינלאומית לתיירים, טופס רישום הרכב, טופס ביטוח של הרכב וטופס פליטה (Emission) אם הרכב בן יותר משנה. אין צורך בשום מסמך אחר לנהיגה ברכב פרטי בשום חלק בהודו מלבד באזורים שהגישה אליהם מוגבלת. אם שוטר מבקש מסמך שונה כגון No Objection Certificate, הוא על פי רוב רומז שהוא רוצה שוחד.

במקרה של תאונה בהודו, זה לא בלתי רגיל שהקהל יתנפל על בעל הרכב הגדול יותר. כך שבמקרה של פגיעה בעובר אורח או ברכב קטן יותר משלך, גם אם זו לא אשמתך, עדיף לעזוב את המקום ולהגיע לתחנת המשטרה הקרובה ביותר. גם אם אתם לא הנהג ברכב, עדיף לעזוב מייד וליידע את המשטרה.

השכרת רכב בהודו
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל