הודו עם ילדים – המדריך המלא לחופשה משפחתית בהודו

הודו היא לא היעד הראשון שקופץ לראש כשחושבים על חופשה משפחתית בחו"ל, אבל יש משפחות שעבורן חופשה בהודו עם הילדים יכולה להיות חוויה בלתי נשכחת. אז איך עושים את זה? איפה כדאי לבקר ואילו אטרקציות אפשר לשלב בטיול בהודו עם ילדים? המדריך שלנו ינסה לעשות לכם סדר ולעזור לכם לתכנן טיול משפחתי בהודו שלא תשכחו לעולם.

הודו היא המדינה הגדולה ביותר בדרום אסיה, וממוקמת במרכז תת היבשת. המדינה גובלת בפקיסטן בצפון מערב, בסין ובנפאל בצפון, בבהוטן בצפון מזרח ובבנגלדש ובמיאנמר במזרח. יש לה גבולות ימיים באוקיינוס ההודי עם סרי לנקה בדרום, המלדיביים בדרום מערב ואינדונזיה בדרום מזרח. הרפובליקה של הודו היא המדינה השביעית בגודלה בעולם בשטחה, ושנייה בגודל האוכלוסייה אחרי לסין עם יותר ממיליארד בני אדם. זוהי מדינה עם מגוון אדיר בהמון תחומים: גיאוגרפיה, אקלים, תרבות, שפה ומוצא האתני. היא מתגאה בהיותה הדמוקרטיה הגדולה בעולם ומרכז הסחר של דרום מזרח אסיה. בהודו ניתן להנות ממגוון עצום של טיולים מסוגים שונים, שבמוקד שלהם מגוון נושאים: תרבות, הרפתקאות, דת, היסטוריה, טבע, חיות בר ועוד.

המלצות חשובות למטיילים בהודו

השלב הראשון בתכנון חופשה משפחתית בהודו הוא רכישת כרטיסי טיסה להודו. אתם מוזמנים להיעזר במדריך שלנו על מנת לבצע השוואת מחירים יעילה ולהשיג את העסקה הכי טובה עבורכם.

כאמור, הודו היא מדינה ענקית (הגדולה ביותר בדרום אסיה והשביעית בשטחה בעולם כולו). המשמעות היא שמעבר בין יעדים שונים ברחבי המדינה דורשת לעתים נסיעות ארוכות בתחבורה ציבורית של עולם שלישי – לא בדיוק חוויה מומלצת למי שמגיע אל הודו עם ילדים. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של חברות תעופה שלהן טיסות פנים בהודו במחירים זולים (לאו דווקא של חברות לואו-קוסט.)

במדריך לתחבורה בהודו ריכזנו עבורכם מידע מקיף שיעזור לכם למצוא את הדרך המתאימה ביותר להתנייד בה בהתאם למסלול הטיול שלכם. המדריך כולל גישה למערכת 12GO, שמאפשרת לכם לתכנן מסלול בשילוב מספר אמצעי תחבורה שונים: רכבות בהודו, אוטובוסים בהודו, הסעה משדה התעופה בהודו ועוד. בנוסף תמצאו במדריך הנחיה כיצד לבצע השכרת אופנוע בהודו.

יתכן שבמהלך טיול משפחתי בהודו תעדיפו על פני תחבורה ציבורית את האופציה של השכרת מכונית בהודו. במדריך שלנו תמצאו מנוע השוואת מחירים בין חברות השכרת רכב בהודו, הסבר על אפשרות של השכרת רכב עם נהג בהודו (זכרו שהדרכים בחלקים גדולים של הודו לא דומות לכבישים במדינות מפותחות) וטיפים חשובים על נהיגה בהודו.

ישראלים מחויבים להנפיק אשרת כניסה להודו לפני הטיסה, ובלעדיה לא יורשו להיכנס למדינה למטרת תיירות או עסקים. במדריך שלנו בנושא ויזה להודו תקבלו הדרכה על האופן שבו ניתן להוציא ויזה אלקטרונית להודו בלי להגיע לשגרירות, ותוכלו ללמוד מה ההבדל בין סוגי הויזות השונים, כמה ימים ניתן לשהות בהודו מתוקף הויזות השונות ועוד.

ניו דלהי היא עיר הבירה של הודו, ויש בה שפע של אטרקציות למטיילים בכלל ולמשפחות עם ילדים בפרט. בכתבה שהכנו על מלונות מומלצים בניו דלהי למשפחות הכנו רשימה של 10 בתי מלון בניו דלהי שמתאימים במיוחד לתיירים שמגיעים אל הודו עם ילדים, ושזכו לציונים גבוהים וחוות דעת חיוביות על ידי משפחות ששהו בהם.

הודו נחשבת מדינה זולה בהשוואה למדינות באירופה או באמריקה, ועדיין חופשה משפחתית בהודו עם ילדים היא לא עניין זול, ומומלץ לתכנן את התקציב שלכם בצורה מחושבת. אחד הנושאים שכדאי להיערך להם מראש לפני הטיסה אל הודו עם הילדים הוא הצטיידות בסכום  של כסף הודי – רופי הודי (INR) – שאמור להספיק לכל הטיול. במדריך שלנו בנושא קניית רופי הודי תקבלו מידע וגישה למערכת שמאפשרת לרכוש רופי הודי מראש באמצעות כרטיס אשראי (כולל אפשרות של פריסה לתשלומים) ולאסוף את הסכום שהזמנתם בנתב"ג ביום הטיסה.

גם סים להודו או e-sim להודו הוא משהו שלא כדאי להשאיר לדקה ה-90. כשטסים להודו עם ילדים חשוב להיות מחוברים לאינטרנט מיד אחרי הנחיתה בחו"ל. במדריך המלא לסים ו-eSim להודו תמצאו מהן האופציות הזמינות בשוק, ותקבלו טיפים לגבי חיסכון בזמן וכסף באמצעות טכנולוגיית ה-eSim ולגבי תוכניות גלישה משתלמות.

פעילויות ואטרקציות לשילוב בחופשה בהודו עם הילדים

כאמור, תכנון חופשה משפחתית בהודו עם ילדים יכול להיות מאתגר. לכן, לפני שנעבור לסקור את המידע על הודו ואת האתרים שמומלץ לבקר בהם, ריכזנו עבורכם מספר פעילויות בהודו שמתאימות לילדים ולכל המשפחה. תוכלו לתכנן את מסלול הטיול בהתאם לאטרקציות והבילויים שתרצו לשלב בו.

מדלהי: סיור טאג' מאהל ידידותי לילדים

פעילות שמתאימה במיוחד למשפחות שמגיעות אל הודו עם ילדים היא סיור בן יומיים שיוצא מדלהי אל הטאג' מאהל שבאגרה. ביום הראשון של הטיול האיסוף על ידי נהג מונית הוא משדה התעופה בדלהי או מהמלון שבו אתם שוהים בעיר.  הנסיעה שאורכת כשלוש שעות וחצי היא במכונית יוקרה מצוידת בכל הגאדג'טים, שתיה קרה, פירות וחטיפים. בדרך לאגרה תוכלו לעצור להפסקה קצרה להתרעננות ולשירותים.

מדריך הטיולים יספר לילדים על ההיסטוריה המוגולית, הכרונולוגיה של השליטים המוגוליים ועל המאפיינים הבולטים של האדריכלות המוגולית, תוכלו לראות הארמונות הנפלאים הבנויים מאבן אדומה ושיש לבן מבהיק. אחרי הביקור במבצר אגרה, תתכוננו לסיור בטאג' מאהל בזמן השקיעה. כרטיסי הכניסה לטאג' מאהל מוזמנים באינטרנט מראש. מדריך הטיולים יספר לילדים את כל מה שקשור להיסטוריה של המקום, ויעזור לכם למצוא נקודות תצפית טובות לצילום, כדי שתוכלו להעלות תמונות משפחתיות על רקע הטאג' מאהל לאינסטגרם.

לאחר סיור השקיעה בטאג' מאהל תוכלו לבקר בבזארים של אגרה ולצאת למסע קניות קצר. תוכלו גם ליהנות מהדגמה חיה לילדים של פסיפסים משיש ששימשו לקישוט של הטאג' מאהל וכן הדגמה של אריגת שטיחים רקומים באגרה. אחרי ארוחת הערב (אפשר להיעזר במדריך להזמנת שולחן במסעדה טובה) תעברו למלון בו תעבירו את הלילה.

את היום השני תוכלו להתחיל מוקדם בבוקר עם ביקור נוסף בטאג' מאהל כדי לצפות בו באור הזריחה, או להמתין עד אחרי ארוחת הבוקר במלון. אחרי הצ'ק אאוט תצאו לכיוון קבר איטמאד-אוד-דאולה אשר נקרא בפי העם טאג' מאהל הקטן. מדריך הטיולים יספר לכם על ההיסטוריה של המקום ועל נורג'האן שבנה את הקבר. לאחר מכן (בסביבות 10:30) תצאו בחזרה לכיוון דלהי שם יחזירו אתכם ליעד אליו תרצו להגיע בעיר.

למידע נוסף על סיור טאג' מאהל ידידותי לילדים לחצו כאן

אגרה: כרטיס כניסה לטאג' מאהל (כניסה ללא תור)

אן אתם מעדיפים לבקר במהלך החופשה בהודו עם הילדים בטאג' מאהל באופן עצמאי אתם יכולים לבחור באופציה של סיור מהנה עם מדריכים מומחים שאושרו על ידי משרד התיירות. כדי לדלג על התור, מומלץ לרכוש כרטיסים מראש ולבקר בטאג' בחופשיות, בלי לבזבז זמן מיותר ובלי לבחון את הסבלנות של הילדים.

למידע נוסף על רכישת כרטיסים מראש לטאג' מאהל לדילוג על התור לחצו כאן

מדלהי: סיור יוקרה פרטי בן 4 ימים במשולש הזהב

הודו לרוב מתקשרת לטיולי תרמילאים, אבל משפחות שמגיעות להודו עם הילדים בוודאי יעדיפו לבלות לפחות חלק מהטיול בתנאים מפנקים ונוחים יותר. תוכלו לשלב בטיול שלכם ארבעה ימים של סיור פרטי יוקרתי בשלוש הערים הגדולות של משולש הזהב של הודו, במהלכם תתפנקו בחדרי אירוח יוקרתיים ותהנו מטעימה מהחיים שהיו בתת היבשת בימי הראג'. לחילופין, תוכלו לבחור באופציה של הזמנת מלון באופן עצמאי.

ביום הראשון יאספו אתכם מהמלון שלכם בדלהי, נוידה או גורגאון (Delhi, Noida or Gurgaon) לסיור של חצי יום במרכז העיר דלהי, הכולל אתרים כמו המינאר קוטוב – Qutub Minar – , שנבנה על ידי קוטוב-אוד-דין אייבק, מקדש הלוטוס הבהאי ושער הודו. תעברו על פני הפרלמנט וארמון הנשיא ומשם לכביש המהיר לאגרה.

ביום השני תתעוררו באגרה ותיהנו מהנוף המלכותי של הזריחה והטאג' מאהל. תצאו למאוזוליאום לסיור מודרך בן שעתיים לפני שההמונים מגיעים לאתר. לאחר מכן תחזרו למלון לארוחת בוקר, ומשם תצאו למבצר אגרה ההיסטורי לפני שתמשיכו לג'איפור.

ביום השלישי תצאו לסיור בעיר ג'איפור ובמבצר אמבר המלכותי ותיהנו מיופיו של הג'אל מאהל. משם תמשיכו לארמון הרוחות (Hawa Mahal) ותעצרו במצפה הכוכבים ג'נטר מנטאל Jantar Mantar ובארמון העיר מהרג'ה.

ביום הרביעי תצאו לאחר ארוחת הבוקר בנסיעה חזרה לדלהי שם תוכלו לרדת בשדה התעופה, בתחנת הרכבת או במלון.

למידע נוסף על סיור יוקרה פרטי מדלהי במשולש הזהב לחצו כאן

ג'איפור: סיור פרטי בעיר ליום שלם

עוד סיור שתוכלו לשלב בחופשה משפחתית בהודו עם הילדים הוא סיור פרטי של יום שלם בעיר ג'איפור. הסיור כולל מדריך ונהג פרטיים, כך שאין חשש מהיטלטלות עם הילדים בתחבורה הציבורית של הודו. הסיור כולל ביקור בארמון האווה מאהל – Hawa Mahal Palace  הידוע בסגנון עיצוב התחרה המורכב שלו. המדריך יסביר לכם על ההיסטוריה והארכיטקטורה של האזור. אתרים נוספים בהם תבקרו בסיור הם: באר המדרגות – Step Well -, אתר עתיק הכולל סידור ייחודי מבחינה ארכיטקטונית של מדרגות המובילות אל הבאר, מבצר אמבר שבנוי מחול אדום ושיש, וג'אל מאהל – Jal Mahal. מכיוון שמדובר בסיור פרטי תוכלו לקחת לעצמכם קצת זמן לקניות. ג'איפור מפורסמת בתכשיטים שלה: אבני חן, צמידים ותכשיטי כסף.

אחרי ארוחת צהרים במסעדה מקומית שמציעה מאכלים מקומיים טריים, תבקרו בארמון העיר, מקום מושבו של המהרג'ה מג'איפור, ראש שבט קצ'ווהה רג'פוט. בארמון צ'אנדרה מאהל – Chandra Mahal palace – שוכן כיום מוזיאון, אך החלק הגדול בו הוא עדיין ארמון המלוכה. לבסוף תבקרו בג'נטר מנטאר – Jantar Mantar.

למידע נוסף על סיור פרטי של יום שלם בעיר ג'איפור לחצו כאן

קארטינג בג'איפור

אם הגעתם להודו עם ילדים שאוהבים מהירות ואדרנלין, כדאי לכם לשלב במהלך הביקור בג'איפור לחוויה מרגשת באחת מזירות הקארטינג החשמליות היחידות בהודו. תוכלו להתחרות עם החברים והמשפחה ולאסוף עוד חוויה בלתי נשכחת מהעיר הקסומה.

למידע נוסף על קארטינג בג'איפור לחצו כאן

ג'איפור: חוויית הכפר המקומי צ'וכי דאני – Chokhi Dhani

אם אתם שוהים בג'איפור במהלך החופשה בהודו עם הילדים, אולי תרצו לצאת לחוויה ייחודית בכפר הסמוך (כ-30-45 דקות נסיעה), צ'וקי דאני. בצ'וכי דאני נשמרה האווירה התוססת של רג'סטאן.

בכפר תוכלו להתרשם מהאומנות של המקומיים: ציורים, קישוטי קיר ויצירות נוספות של בני תאני, וליהנות מהופעות של המקומיים, עם תלבושות מסורתיות וההתלהבות האופיינית של ראג'סטאן. ניתן לכלול גם ארוחת ערב במזנון עם מגוון מאכלים מקומיים. בסוף הסיור תשובו למלון או למקום אחר לבחירתכם בג'איפור.

למידע נוסף על חווית הכפר צ'וכי דאני לחצו כאן

סיור של יום אחד בצפון גואה

אם הטיול שלכם בהודו עם הילדים כולל את צפון גואה, אולי תרצו לשלב בו יום של סיור באזור, שכולל אתרים קסומים וחופים מופלאים. לאחר ארוחת הבוקר יאספו אתכם מהמלון בצפון גואה. הסיור מתחיל בביקור במבצר אגואדה – Fort Aguada  – טירה מהמאה ה-16 שהוקמה על ידי הפורטוגלים כדי להגן על פלישות ההולנדים והמארטה.

משם תמשיכו לביקור במגדלור של אגואדה שהוא אחד מהמגדלורים העתיקים ביותר באסיה ונהג להאיר כל שבע דקות כדי לכוון את הספינות. לאחר הביקור במגדלור מגיעים לכנסיית סליגואן – Saligoan Church  – שהיא הכפר הקטן סליגו שטובל בצמחייה ירוקה וכפרית ייחודית בארכיטקטורה שלה. תוכלו ליהנות מהמטבח הגואני הטיפוסי במסעדה ידועה, ואז תבקרו בחוף קלנגוטה ובאגה המפורסמים שהם חלומו של כל נופש.

תבקרו גם בחוף אנגורה – Angora Beach  – שם תהנו מרוגע ושלווה. החוף האחרון בתוכנית הסיור נמצא בוואגאטור – Vagator  – הרחק מהכפר, תוכלו לבקר במקדש צ'אורנגי נאת – chaurangi nath Temple  – המפורסם המוקדש ללורד שיווה – Lord Shiva. בהמשך תעברו לחוף מורג'ים – Morjim Beach  – שנמצא בגדה הצפונית של נהר הצ'אפורה.

למידע נוסף על סיור יום בצפון גואה לחצו כאן

סיור בן 9 שעות בעיר הסרטים ראמוג'י –  Ramoji (כולל ארוחת צהרים)

אטרקציה נוספת שכדאי לשלב בביקור בהודו עם הילדים הוא עיר הסרטים ראמוג'י. מדובר בסיור שמכסה יום פעילות שלם מלא בצבע והתרגשות. ראמוג'י פילם סיטי –  Ramoji Film City הוקמה בשנת 1996 על ידי הטייקון ראמוג'י ראו –  Ramoji Rao. האולפן משתרע על פני 8000 דונם מה שהופך אותו לאולפן הסרטים הגדול ביותר בהודו והגדול ביותר בעולם כעיר סרטים.

עם הגעתכם תפגשו את המדריך שלכם שילווה אתכם לאורך כל הסיור, שכולל את פילמי דוניה –  Filmy Duniya, שבו האורות המגוונים והמתחלפים יוצרים אווירה מיוחדת. תצפו בפעלולים נועזים של אמנים מוכשרים המופיעים באולפן האקשן, תיכנסו גם לרנג'ר ובוראסורה -Ranger & Borasura – האהובים על הילדים, מקום מקסים ומרגש.

למידע נוסף על סיור בעיר הסרטים ראמוג'י לחצו כאן

טיפים לתכנון טיול בהודו עם ילדים

אל תנסו לדחוס יותר מדי

הודו היא מדינה עצומה ומגוונת. אל תנסו לדחוס יותר מדי דברים בזמן קצר. הודו יכולה להעמיס על ילדים קטנים וגם בני המשפחה צריכים זמן לעבד הכל. הקדישו מספר שעות להרגע ולנוח מידי יום. הקליקו על Northern India itinerary  ולכו לחופים של גואה – beaches of Goa (אגונדה הוא הטוב ביותר לקטנטנים). אם יש זמן, טיול אל החופים של קראלה – Kerala – או האמפי –  Hampi – לא יאכזב.

קחו בחשבון עיכובים בלו"ז

במיוחד בערים הגדולות, צריך לראות את התנועה כדי להאמין. ההגעה מ-A ל-B תמיד לוקחת זמן רב יותר והדבר הגרוע ביותר הוא לנסות להזדרז יחד עם הילדים. רווחו את לוח הזמנים כדי שתוכלו להגיע בנחת לכל יעד שבכוונתכם לבקר.

בחרו במלונות בדירוג גבוה

הודו כאוטית. כדי לאזן זאת, עליכם להבטיח שהמקום בו אתם שוהים הוא נווה מדבר הרחק מהבלגן. זה ייתן לכולכם פסק זמן לנשום שמאד נחוץ שם. חפשו מקום שכולל מיזוג אוויר אם מטיילים בחודשים החמים יותר, וארוחת בוקר, כדי שלא תצטרכו לצאת מוקדם לחפש אוכל עם הילדים הרעבים. גם בריכת שחייה היא תמיד יתרון!

חיטוי ידיים ושטיפת רגליים

קל להתלכלך בהודו. הלכלוך נמצא בכל מקום, אם אתם יוצאים אל השטח, ולא מגבילים את עצמכם לבתי מלון ולמרכזי קניות יוקרתיים, אין מנוס מזה. ילדים אוהבים לגעת בכל דבר – בקירות, ברגליים שלהם, ללחוץ יד לאנשים זרים – אי אפשר לעצור אותם אלא אם כן תנדנדו להם כל הזמן, וזה לא כיף לאף אחד. ילדים הם ילדים. פשוט החזיקו ג'ל חיטוי אתכם בהישג יד לפני הארוחות ושטפו רגליים בכל פעם שאתם מגיעים לחדר.

אם הגעתם להודו עם ילדים בררניים באוכל, תמיד תוכלו למצוא חביתה, אורז ולחם נאן

ברוב המסעדות ההודיות השף יכול להכין חביתה רגילה או אורז רגיל (אם כי צריך להבהיר ש'רגיל' פירושו בלי תבלינים!) והילדים תמיד יזללו לחם נאן. ברוב המקומות המתויירים ניתן להשיג פיצות וצ'יפס, לפעמים פסטה, ותמיד יש דוכן פירות בקרבת מקום (לכו על פירות שניתן לקלף) והנה סוד קטן… גם מקדונלדס זה בסדר מידי פעם.

לאכול במקומות פופולריים

כשאוכלים בחוץ עם ילדים, מפתה ללכת למסעדה שקטה שבה הקטנים לא יטרידו אף אחד. זו עלולה להיות טעות מכיוון שיש סיכוי גדול שבמקומות עם ביקוש נמוך האוכל לא יהיה טרי וכנראה ייקח להם זמן רב יותר להכין אותו, מה שאומר יותר זמן להשגיח על הילדים כשהם יושבים ליד השולחן. אכלו במסעדות פופולריות בקרב המקומיים. זו אינדיקציה טובה שהאוכל טרי.

שתו רק מים מינרלים

מים נקיים היא בעיה גדולה בהודו. גם במסעדה טובה, בקשו מים בבקבוקים. אי אפשר לסמוך על מה שיוצא מהברז, במיוחד כשמטיילים בהודו עם ילדים.

הזמינו נסיעות ברכבת מוקדם ככל האפשר

הרכבות מתמלאות ברגע שמתחילים למכור כרטיסים (120 יום לפני היציאה). אם הייתם בלי ילדים, הייתם יכולים להסתדר במחלקה הרגילה. עם זאת, זה לא ממש מומלץ עם ילדים קטנים.

שמרו על קור רוח

הודו עלולה להיות מתסכלת לתיירים. ישנם תהליכים בצ'ק-אין בבתי מלון, בבדיקות ויזה, בהזמנת כרטיסים, ועד כמה שהם עשויים להיראות לא הגיוניים, לא ניתן לשנות או לעקוף את הכללים (אלא אם מדובר על נהיגה בכבישים, כי אף אחד לא נוהג על פי הכללים!). תוסיפו לכך את העובדה שבהודו תמיד יהיו מי שרוצים את הכסף מהתיירים, ואז קל לאבד את קור הרוח. קל יותר לומר מאשר לעשות, אבל בסופו של דבר פשוט יותר לשלם קצת יותר, לזרום או פשוט להסתלק, כדי שהילדים לא יראו אתכם מאבדים את העשתונות.

להתחשב בעונות השנה

הודו היא מדינה קיצונית גם כשמדובר במזג האוויר. בחודשי הקיץ, הטמפרטורות יכולות להגיע ל-40 מעלות ועונת המונסון הופכת יעדים מסוימים לבלתי נגישים. תכננו את הטיול שלכם לחודשים המתונים יותר והטיול של המשפחה יהיה הרבה יותר נוח. הזמן לבקר ברוב המקומות הוא מנובמבר עד מרץ. ולברוח מחום הקיץ אל ההרים בין יולי לספטמבר. תוכלו לקרוא על מזג האוויר בהודו במדריך שהכנו עבורכם.

חופשה בהודו – מידע כללי

גיאוגרפיה

הרים, ג'ונגלים, מדבריות וחופים, בהודו יש הכול. היא גובלת בצפון ובצפון מזרח בהרי ההימלאיה המושלגים, רכס ההרים הגבוה בעולם. בנוסף להגנה על המדינה מפני פולשים, הם גם ממלאים את הנהרות הרב-שנתיים גנגה, יאמונה (ג'אמונה) וסינדהו (אינדוס) שבמישורים שלהם שגשגה הציוויליזציה של הודו. למרות שרוב הסינדהו נמצא כעת בפקיסטן, שלושה מיובליו זורמים דרך פנג'אב. נהר ההימלאיה השני, הברהמאפוטרה זורם בצפון מזרח, בעיקר דרך אסאם.

דרומית לפנג'אב שוכן רכס ארוואלי שחותך את רג'סטאן לשניים. את החצי המערבי של רג'סטאן מכסה מדבר ת'אר. הווינדהיאסים חוצים את מרכז הודו, במיוחד דרך מאדיה פראדש ומסמלים את תחילתה של רמת דקאן, המכסה כמעט את כל חצי האי הדרומי.

רמת הדקאן תחומה על ידי רכס הסאהיאדי-Sahyadri (הגטס המערבי – Western Ghats) במערב והגטס המזרחי במזרח. הרמה צחיחה יותר מהמישורים, שכן הנהרות המזינים את האזור, מתייבשים במהלך הקיץ. בצפון מזרח רמת דקאן נמצא מה שהיה בעבר אזור מיוער בשם דנדקארניה – Dandakaranya  – המכסה את מדינות צ'אטיסגאר, ג'הרקאנד, והקצה המזרחי של מהרשטרה – Maharashtra  – והקצה הצפוני של אנדרה פראדש – Andhra Pradesh. אזור זה עדיין מיוער ומאוכלס בילידים. יער זה פעל כמחסום בפני הפלישה לדרום הודו.

להודו יש קו חוף ארוך. החוף המערבי גובל בים הערבי ובחוף המזרחי במפרץ בנגל, שניהם חלקים של האוקיינוס ההודי.

אזורים

הודו מחולקת מנהלית ל-28 מדינות ו-8 שטחי איחוד. המדינות מחולקות בעיקר על פי השפה המדוברת בהם. הם שונים בגודלם; הגדולים יותר גדולים ומגוונים ממדינות מסוימות באירופה. שטחי האיחוד קטנים יותר מהמדינות – לפעמים הן רק עיר אחת – ויש להן הרבה פחות אוטונומיה.

המדינות ושטחי האיחוד מקובצים תחת אמנה לאזורים הבאים:

צפון ההימלאיה (טריטוריית האיחוד של ג'אמו וקשמיר, טריטוריית האיחוד של לדאק, הימאצ'ל פראדש, אוטרהאנד)

האזור הררי ויפה, יעד תיירותי להרפתקנים ולרוחניים. אזור זה כולל כמה מהמוקדים בגבעות והמקומות הדתיים המתויירים ביותר בהודו. כולל את מדינות הנוף היפות ביותר.

המישורים (ביהאר, צ'אנדיגאר, דלהי, הריאנה, מאדיה פראדש, פנג'אב, אוטר פראדש)

בירת המדינה דלהי נמצאת כאן. הנהרות גנגה וימונה זורמים במישור הזה. רבים מהאירועים שעיצבו את ההיסטוריה של הודו התרחשו באזור זה.

מערב הודו (דאדרה ונגר האוולי, דמאן ודיו, גואה, גוג'ראט, מהרשטרה, רג'סטאן)

משטח המלח השני בגודלו בעולם, הגדול של קוץ'. קילומטרים על קילומטרים של מדבר ת'אר. המקום של הארמונות, המבצרים והערים הצבעוניות של רג'סטאן, העיר התוססת והגדולה ביותר במדינה מומבאי (שנודעה בעבר כבומביי), חופים נפלאים ויערות בתוליים של גואה ובוליווד.

דרום הודו (אנדמן וניקובר, אנדרה פראדש, טלנגנה, קרנטקה, קראלה, לקשדוויפ, פונדיצ'רי, טמיל נאדו)

דרום הודו כולל מקדשים מפורסמים והיסטוריים, יערות טרופיים, ימות מים, מוקדי רטריט על הגבעות, ושלוש ערים גדולות של צ'נאי, בנגלור והיידרבאד ועוד ערים קטנות יותר. קבוצות האיים של אנדמן וניקובר (במזרח) ולקשדוויפ במערב כלולות באזור זה מטעמי נוחות, אך הן רחוקות מהיבשת ויש להן מאפיינים ייחודיים משלהן.

מזרח הודו (צ'הטיסגאר, ג'הרקאנד, אודישה, סיקים, מערב בנגל)

פחות מפותחת מבחינה כלכלית, אבל עשירה מבחינה תרבותית ואולי מסבירת פנים ביותר לתיירים. האזור כולל את כלכתה (שנודעה בעבר ככלכותה), היתה פעם בירת הודו הבריטית, ואת ערי המקדש פורי, בהובאנסוואר וקונרק. מבחינה גיאוגרפית האזור משתרע מההרים עד לחוף, וכתוצאה מכך שינויי אקלים מרתקים. זהו גם מחסן המינרלים של הודו, עם המכרות הגדולים והעשירים ביותר במדינה.

צפון מזרח הודו (ארונאצ'ל פראדש, אסאם, מניפור, מגאלאיה, מיזורם, נגאלנד, טריפורה)

מבודד ובתולי יחסית, זהו איזור הילידים של המדינה, עם נופים יפים, צמחייה ובעלי חיים אופייניים לאזור ההודי-מלאי ומפורסמת בגני התה. מורכב משבע מדינות זעירות (בסטנדרטים הודיים, חלקן גדולות משווייץ או מאוסטריה) המכונות בפי העם "שבע האחיות".

ערים בהודו

להלן שש מהערים הבולטות ביותר בהודו. ניתן למצוא ערים אחרות באזורים אחרים.

דלהי – בירת הודו, מקום מושבה של הממשלה הפדרלית, אתרים היסטוריים רבים, שווקים, מרכז תעשייתי והשער המרכזי לשאר צפון הודו.

מומבאי (לשעבר בומביי) – הבירה הפיננסית של הודו, מקום מושבם של רוב התאגידים ההודיים/בינלאומיים, הנמל הגדול, בוליווד (תעשיית הקולנוע ההינדי-הודית).

צ'נאי (לשעבר מדראס) – הנמל הראשי בדרום הודו, ערש המוזיקה הקרנאטית, בהרטנאטיאם ותעשיית הסרטים הטמילית ההודית, שם נמצא חוף המרינה המפורסם, בירת הרכב של הודו ומרכז IT המתפתח במהירות.

כולכתה (לשעבר כלכותה) – הבירה לשעבר של הודו הבריטית עד 1911, היום השער/המרכזי למזרח/צפון מזרח הודו. המקום בו תמצאו שרידים קולוניאליים רבים, תרבות אקלטית, אוכל רחוב, תעשיית הסרטים הבנגלית ההודית, זוכי אוסקר וזוכי פרס נובל, ידועה כעיר השמחה, בירת התרבות של הודו.

בנגלורו (לשעבר בנגלור) – עיר הגנים, היתה בעבר ביתם המנומנם של פנסיונרים שהפכה כעת לעמק הסיליקון, כאשר כל חברות התוכנה הגדולות הקימו את משרדיהן בעיר והיא מרכז של תעופה/רכבת בדרום מרכז הודו.

הידיראבאד – מרכז IT גלובלי ומרכז ביו-אינפורמטיקה.

יעדים נוספים בהודו

בהודו יש הרבה אתרים יוצאי דופן ואזורים יפים. להלן רשימה של תשעה מהבולטים ביותר:

בודה גאיה – Bodh Gaya – המקום בו הבודהה הגיע להארה.

אלורה/אג'נטה – Ellora/Ajanta – מנזרים ומקדשים במערות חצובות בסלע, מקום קדוש לבודהיסטים, ג'ינים והינדים.

גואה – תערובת מזרח-מערב, חופים ותרבות סינקרטית [אחווה תרבותית].

מקדש הזהב – אתר קדוש לסיקים שנמצא באמריצר – Amritsar

האמפי – Hampi שרידים מדהימים של האימפריה של ויג'יאנאגר Vijayanagara

קהג'ורהו – Khajuraho – מפורסם בזכות הפסלים הארוטיים שלו

ארמון האגם – Lake Palace – ארמון האגם בו צולם הסרט של ג'יימס בונד אוקטופוסי. ממוקם באודייפור

מקדש מינקשי – Meenakshi – מקדש הינדי מרהיב במדוראי – Madurai

טאג' מאהל – קבר באגרה השיש שאין דומה לו

אטרקציות

אם אתם באמת רוצים לראות את כל המקומות בהודו ששווים ביקור, לא בטוח שחצי שנה תספיק. יש יותר יעדי תיירות בהודו ממה שאפשר לתאר בספר אחד. כמעט בכל מדינה בהודו יש יותר מעשרה יעדי תיירות מרכזיים ויש ערים שאפילו שבוע שלם לא מספיק כדי לחוות את כולן. לא לשכוח שכמה מדינות בהודו גדולות מרוב מדינות העולם ויש עשרים ותשע מדינות בהודו.

הטאג' מאהל: הוא למעשה גדול ומלכותי יותר ממה שהוא נראה בצילום.

ורנאסי – Varanasi – טקסים דתיים הינדיים, חלקם מתקופת הוודי, לפני 5,000 שנה, ורנאסי היא העיר המיושבת העתיקה ביותר בעולם. אל תחמיצו את ערב גאנגה ארטי – Ganga Aarti.

נמרים – לא בטוח שהם נמצאים בכל השמורות, אבל הסיכוי לראות נמר טובים למדי בשמורות הנמר בנדהאגאר או רנטאמבור.

סנדארבנז – – Sundarbans – יער המנגרובים והדלתא הגדולים בעולם. ביתם של הטיגריסים המלכותיים הבנגליים המפורסמים ותניני שפך הנהר.

תחנות בגבעות: בהודו מספר תחנות גבעות יוצאות דופן, נופיות ומרהיבות כמו שילונג, דארג'לינג, מוסורי, שימלה ו-אווטי Shimla, Mussorie, Darjeeling, Shillong ו-Ooty.

עמק סנגלה – Sangla – נחשב לאחד העמקים היפים בעולם, שוכן בחלק העליון של הימאצ'ל פראדש – Himachal Pradesh. יש בו נוף יוצא מהכלל ובלתי נשכח.

ליה – Leh – נחשבת לפסגת העולם, בירת האיחוד של לדאק היא אחת הערים המאוכלסות הגבוהות ביותר בעולם. זהו מושג אחר של גובה רב עם נופים לא ייאמנו.

סרינגאר – Srinagar – היא בירת איחוד הטריטוריה של ג'אמו וקשמיר. עיר יפה במיוחד באמצע הרי ההימלאיה עם אגם דאל היפה מאוד בתוכו.

גאנגטוק – Gangtok – עיר הבירה של סיקים – Sikkim. גאנגטוק היא תחנת גבעה קסומה הממוקמת בין ההרים המיוחדים של סיקים.

גואה – גואה נשלטה על ידי הפורטוגזים במשך למעלה מ-400 שנה, והיא עירוב של תרבות הודית ופורטוגזית. מקום מסוג אחר לגמרי, גואה מלאה בחופים יפים ותיירים.

פונדיצ'רי – Pondicherry  – הייתה מושבה צרפתית במשך מאתיים שנה, ויש בה הרבה השפעה צרפתית. תיירים נוהרים לשם לאשרמים רוחניים או פאבים ומסיבות.

בישנופור – Bishnupur – נמצאת במערב בנגל, שם נמצאים מקדשי הטרקוטה המפורסמים ומרכז נהדר למוזיקה קלאסית של בישנופור גאראנה. אל תשכחו לקנות סוס טרקוטה (שהוא הסמל למלאכת יד הודית).

מייסור – (Mysuru עכשיו) היא עיר במדינת קרנטקה – Karnataka. במייסור יש ארמונות יפים של משפחת וודיאר לשעבר, המהרג'ה של ממלכת מייסור. ישנם גם פארקים לאומיים בקרבת מקום. מייסור נמצאת במרחק של 150 ק"מ מבירת המדינה קרנטקה, בנגלורו (בנגלור).

מקדש טירופטי- Tirupati Balaji : אם תרצו לראות עושר של מקום דתי, בקרו במקדש זה. הוא נחשב למקדש העשיר ביותר בעולם ומדהים לראות אותו. הוא ממוקם באנדרה פראדש – Andhra Pradesh.

נאלאנדה – Nalanda – קשור לבודהיזם, זו הייתה האוניברסיטה העתיקה ביותר בעולם שנחרבה מאוחר יותר במהלך הפלישות המוסלמיות להודו. אתרים בעלי עניין בודהיסטי כמו ראג'גיר ופאוואפורי – Pavapuri ו-Rajgir נמצאים בסביבה.

מקדש הזהב: מקדש מצופה זהב, הוא אחד המקדשים הקדושים ביותר לסיקים. נראה מאוד שליו מוקדם בבוקר.

קהג'וראהו –  Khajuraho : נחשב למקום הולדתה של קמאסוטרה, קהג'וראהו מלא במקדשים מוקפים בפסלים ארוטיים. אחד ההיבטים המעניינים והפחות מדוברים בתרבות ההינדית.

אנדמן – Andaman – איזור האיים היפה של הודו במפרץ בנגל, איי אנדמן נחשבים לאחד מיעדי התיירות הטובים בעולם.

ג'איסלמר – Jaisalmer – עיר הממוקמת באמצע המדבר, ג'איסלמר היא יעד לצפות בנוף היפהפה של המדבריות המוארות בשמש של מדבר ת'אר.

סריראנגאם – Srirangam – הוא מקדש נפלא ומפואר בדרום הודו.

קומראקום, – Kumarakom – אגם שלו ומופלא. קראלה שבדרום הודו הוא אתר חובה. קומראקום הוא מקבץ של איים באגם וומבאנאד – Vembanad , ובהם חיי פרא מגוונים, מה שהופך אותו לארץ החלומות לצפרים.

חוף קוץ' מנדווי – Mandvi – מנדווי היא עיר במחוז קוץ' במדינת גוג'ראט ההודית. היא היתה בעבר נמל מרכזי של האזור ואתר נופש של המלך של מדינת קוץ'.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל