מזג האוויר בהודו

מזג האוויר בהודו והעונות המומלצות לטיולים

הודו היא מדינה ענקית עם מגוון גדול של תנאי אקלים משתנים. קשה מאוד להגדיר את מזג האוויר בהודו – לכל מדינה בהודו יש מזג אוויר שונה, שמשתנה גם בתוך המדינה מיעד ליעד לעיתים. העונות בהודו מתחלקות לשש לפי לוח השנה ההודי: אביב, קיץ, מונסון, סתיו, פרה-חורף וחורף, אך מטיילים בדרך כלל מחלקים אותן לשלוש עונות: חורף, קיץ ועונת המונסונים.

אם אתם מתכננים טיול ראשון להודו, אתם וודאי שואלים את עצמכם מתי עונת המונסונים מתחילה ומתי היא נגמרת. עונת המונסונים בהודו מתחילה ביוני ונמשכת עד ספטמבר ומשפיעה כמעט על כל רחבי המדינה. בחודשים אוקטובר-דצמבר ניתן לצפות לגשם עונתי בדרום מזרח הודו. טיול בהודו בעונת המונסונים הוא אפשרי, אך כמויות הגשמים משתנות מאזור לאזור, אז כדאי לבחור מראש איזור מתאים ולהקדיש לנושא מחשבה.

טיול בהודו – עוד באותו נושא:

השכרת רכב בהודו – מידע חשוב

טיסות להודו – השוואת מחירים ומידע למטייל

טיסות פנים בהודו – הזמנות והשוואת מחירים

קניית רופי הודו בישראל – כל המידע 

מתי מומלץ לטייל בהודו?

העונה המומלצת לטיול בהודו היא בדרך כלל בחודשים דצמבר עד מרץ, ואלו גם החודשים שעונת התיירות בהודו בשיאה. הודו היא מדינה גדולה ומזג האוויר בהודו משתנה לפי איזורים, כך שכדאי לבדוק את העונה המומלצת לטיול בהודו בכל איזור בנפרד. מזג האוויר בדרום הודו הוא חם ולח יותר משאר המדינה,  וגם במהלך החורף הטמפרטורות באיזור הדרום לא נמוכות מדי (לפחות 10 מעלות צלזיוס בדרך כלל).

מזג אוויר בהודו לפי חודשים

מזג האוויר בהודו בינואר

בינואר בהודו החורף בשיאו וגם התיירות. בצפון הודו בינואר היעדים קרים יותר וניתן לצפות גם לשלג. ינואר הוא זמן טוב לספורט חורף בהודו, וניתן להנות משלג בינואר בהודו ביעדים כמו קשמיר, ג'אמו ועוד.

מזג האוויר במרכז הודו בינואר הוא נעים ומעולה לצפייה בחיות בר.

מזג האוויר בדרום הודו גם בשיא החורף הוא לא קר מדי. ינואר בהודו הוא זמן מומלץ לטיול ביעדים בדרום הודו כמו קרלה וגואה, בהם מזג האוויר חם אך לא חם מדי במהלך היום ונעים בלילה.

הטמפרטורה הממוצעת בינואר בהאמפי נעה באיזור ה23.5 מעלות צלזיוס ויכולה לצנוח לכ17 מעלות צלזיוס בלילה.

מזג האוויר בינואר בסרינגר, העיר הגדולה ביותר בג'אמו וקשמיר, הוא קר מאוד והטמפרטורות נעות בין כ-2 מעלות צלזיוס לכ7 מעלות צלזיוס.

בינואר בטאג' מהאל (אגרה) מזג האוויר נעים והטמפרטורות מגיעות לכ21 מעלות צלזיוס במהלך היום וצונחות עד לכ8 מעלות צלזיוס בשעות הקרות של הלילה.

מזג האוויר בפברואר בהודו

מזג האוויר בהודו בפברואר מסמן את סוף החורף. פברואר בהודו הוא חלק מעונת התיירות במדינה, בה מזג האוויר ידידותי למטיילים: חם במהלך היום וקריר בלילה, ויחסית יבש בחלקים רבים במדינה. עם זאת, כמו בכל זמן אחר בהודו, גם בפברואר מזג האוויר משתנה בהתאם ליעד ולא כל היעדים נהנים מאותו מזג אוויר נעים.

בפברואר בצפון הודו ערים רבות מקבלות בקרים חמימים עם טמפרטורות שנעות באיזור ה20 מעלות צלזיוס ולילות קרירים. במספר יעדים בהימלאיה ההודית ניתן ליהנות משלג גם בפברואר. ישנם מספר יעדים בצפון הודו בפברואר שבהם מזג האוויר נשאר קר, כמו סיקים, סרינגר ועוד.

מזג האוויר בהודו במרץ

מזג האוויר במרץ בהודו ממשיך להיות אידיאלי לטיולים, ולאחר סיום החורף הטמפרטורות מתחילות לעלות, אפילו באיזור ההימלאיה. חודש מרץ בהודו מסמן את תחילתה של העונה המומלצת לטיול בצפון הודו. גם בדרום הודו במרץ הטמפרטורות עולות לכיוון 30 מעלות צלזיוס,  ומזג האוויר בהודו כבר לא נעים כמו בינואר אך לא חם מדי עדיין.

במומבאי במרץ מזג האוויר יבש והטמפרטורות חמות ומגיעות עד לכ33 מעלות צלזיוס.

ברישיקש במרץ הטמפרטורות נעות בין כ15 מעלות צלזיוס לכ30 מעלות צלזיוס, וניתן לצפות למספר ימי גשם במהלך החודש.

בסרינגר במרץ הטמפרטורות נעות בין כ4 לכ15 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בהודו באפריל

הודו באפריל נמצאת בשיא הקיץ, וזהו החודש החם ביותר בשנה באיזורים במערב ובדרום. באפריל בהודו עונת התיירות מגיעה לסיומה ברוב המקומות מלבד איזור ההימלאיה, בו עונה התיירות רק מתחילה. בקרלה באפריל כמויות הגשם מתחילות לעלות מעט לקראת החודשים הגשומים ביותר (יוני בעיקר). אם אתם מגיעים לדרום הודו באפריל, תוכלו לצפות לטמפרטורות גבוהות מאוד אבל ייתכן שהמחירים יהיו נמוכים יותר. מזג האוויר באפריל בהודו הוא יבש יחסית ביעדים כמו אגרה, ניו דלהי, צ'נאי, מומבאי ועוד. ישנן מספר ערים, עם זאת, שמקבלות יותר גשם באפריל (במיוחד במזרח הודו) כמו צ'רפונג'י, דיברוגר סרינגר ועוד.

מזג האוויר בהודו במאי

מזג האוויר בהודו במאי הוא חם מאוד גם בדרום וגם בצפון, ואם אתם מחפשים להימלט מהחום זהו זמן נהדר להגיע לאיזורים גבוהים בהימלאיה. מזג האוויר בדרום הודו במאי הוא חם באופן קיצוני ולח, אך המחירים וזמינות בתי המלון טובים יותר.

מזג האוויר בהודו ביוני

ביוני בהודו מתחילה עונת המונסונים והעונה החלשה מבחינת תיירות. צפון מזרח הודו והדרום מקבלים כמויות גשם גדולות. יעדים פופולריים כמו גואה, מומבאי וקרלה גשומים מאוד ביוני. גם במרכז הודו ביוני יש גשמים רבים ורוחות.

מזג האוויר בהימלאיה ביוני הוא חם, וזהו גם חודש פופולרי לתיירים באיזור.

מזג האוויר בראג'סטאן ביוני הוא חם מאוד עם טמפרטורות שמגיעות לכ40 מעלות צלזיוס.

אם אתם מתכננים לטייל באיזורים הדרומיים יותר בהודו ביוני, מומלץ לבקר באיזורים הרריים כדי להימלט מהחום הכבד.

מזג האוויר בהודו ביולי

עונת המונסונים בשיאה בהודו ביולי. אם הגשם לא מפריע לכם, תוכלו ליהנות מעונת תיירות חלשה והרבה פחות תיירים מסביב. ביולי בהודו גשמי המונסון מגיעים כבר לרוב האיזורים במדינה, מהדרום ועד להימלאיה. הגשמים כבדים יותר ככל שמתקדמים דרומה.

בגואה ביולי הטמפרטורות נעות בין 24 ל29 מעלות צלזיוס עם גשמים כמעט כל החודש, וגם בקרלה ניתן לצפות לכ13 ימי גשם ולטמפרטורות גבוהות שנעות בין כ24 מעלות צלזיוס לכ30 מעלות צלזיוס.

בסרינגר ביולי ניתן לצפות לכשמונה ימי גשם והטמפרטורות נעות בין כ18 מעלות צלזיוס לכ30 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בהודו באוגוסט

מזג האוויר באוגוסט בהודו ממשיך להיות חם וגשום ברחבי המדינה, גם בצפון וגם בדרום, ועונת התיירות חלשה יחסית – דבר שנחשב יתרון לחלק מהמטיילים.

כמויות הגשמים בהודו באוגוסט משתנות מיעד ליעד, ולמרות שיהיה קשה להימלט ממונסונים בטיול בהודו באוגוסט, ישנם מספר מקומות בהם הגשמים קלים יותר גם בשיא עונת המונסונים בהודו, כמו סרינאגר (כשישה ימי גשם במהלך החודש וטמפרטורות שנעות בין כ18 לכ30 מעלות צלזיוס).

מזג האוויר בספטמבר בהודו

מזג האוויר בהודו בספטמבר מסמן את סוף עונת המונסונים, וכמויות הגשמים מתחילות לרדת.  הגשמים הם בדרך כלל קצרים יותר בחודש זה. איזור צפון הודו בספטמבר יבש יותר מדרום הודו, ומספר יעדים פופולריים עדיין מקבלים הרבה ימי גשם (אך פחות מיולי ואוגוסט):

מזג האוויר בגואה בספטמבר כולל כ15 ימי גשם והטמפרטורות נעות בין כ24 מעלות צלזיוס לכ30 מעלות צלזיוס, ובקרלה ניתן לצפות לכ18 ימי גשם עם טמפרטורות שנעות בין כ24 לכ30 מעלות צלזיוס.

גם באיזור ההימלאיה בספטמבר זהו החודש האחרון של עונת המונסונים. בסרינגאר בספטמבר ניתן לצפות לכשלושה ימי גשם בלבד, והטמפרטורות נעות בין כ13 לכ28 מעלות צלזיוס.

בשימלה בספטמבר ניתן לצפות לכעשרה ימי גשם והטמפרטורות נעות בין כ13 לכ20 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בהודו באוקטובר

מזג האוויר באוקטובר בהודו מביא איתו ימים נעימים לאחר סוף עונת המונסונים, עם טמפרטורות חמות ונעימות ביעדים פופולריים בדרום: בגואה באוקטובר הטמפרטורות נעות בין כ24 לכ32 מעלות צלזיוס (וכשישה ימי גשם בלבד).

בבנגלור באוקטובר הטמפרטורות נעות בין כ20 לכ28 מעלות צלזיוס עם כשמונה ימי גשם במהלך החודש.

בקרלה באוקטובר מזג האוויר חם אך זהו עדיין חודש רטוב במיוחד עם יותר מ20 ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בהימלאיה בהודו באוקטובר הוא נעים במהלך היום ויחסית יבש.

מזג האוויר בנובמבר בהודו

מזג האוויר בהודו בנובמבר מתחיל להיות נוח יותר לתיירות, הטמפרטורות יורדות ומספר התיירים מתחיל לעלות. עונת השלג בהודו מתחילה בדרך כלל באמצע נובמבר.

מזג האוויר בנובמבר במשולש הזהב (ג'איפור, אגרה ודלהי) הוא נוח לטיולים, עם יחסית מעט גשם וטמפרטורות לא גבוהות מדי.

מזג האוויר בדצמבר בהודו

מזג האוויר בהודו בדצמבר הוא מעולה לתיירות. הימים חמים אך לא חמים מדי, ויבשים יחסית. בצפון הודו בדצמבר ניתן לראות שלג ביעדים כמו מנאלי, נרקנדה ועוד. באיזור ההימלאיה בדצמבר מזג האוויר קר בדרך כלל: בסרינגר בדצמבר הטמפרטורות נעות בין כ-2 לכ10 מעלות צלזיוס, ובשימלה בדצמבר הטמפרטורות נעות בין כ4 לכ12 מעלות צלזיוס. בדרמסאלה הטמפרטורות נעות בין כ7 לכ16 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בדרום הודו בדצמבר נוח וזהו זמן פופולרי לטיולים:

מזג האוויר בקרלה בדצמבר הוא יבש יחסית,  והטמפרטורות נעות בין כ22 לכ31 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בגואה בדצמבר הוא יבש והטמפרטורות נעות בין כ21 לכ33 מעלות צלזיוס.

גם מזג האוויר בבנגלור בדצמבר הוא נוח, יבש ועם טמפרטורות שנעות בין כ16 לכ27 מעלות צלזיוס.

עונות מומלצות לטיול בהודו לפי איזורים

מתי לטייל בצפון הודו?

איזור צפון הודו כולל את המדינות הריאנה, דלהי, ראג'אסטן, אוטר פרדש, ג'אמו וקשמיר, הימאצ'ל פרדש, ופנג'אב. מזג האוויר בצפון הודו הוא מגוון וכולל שלוש עונות ברורות: קיץ, חורף ומונסון.

הזמן הטוב ביותר לבקר בצפון הודו הוא בחורף, והזמן הטוב ביותר לבקר בהרי ההימלאיה בהודו הוא ממרץ עד יוני ומספטמבר עד נובמבר. מזג האוויר בהימלאיה ההודית באוקטובר ובנובמבר יאפשר לכם לראות את הנוף בבהירות.

הזמן המומלץ להגיע לניו דלהי הוא בדרך כלל בין אוקטובר לנובמבר ובין פברואר למרץ. מזג האוויר בניו דלהי נחשב לטוב ביותר לטיולים בתקופות אלו. בחודשים אלו מזג האוויר בהודו נעים יחסית לשאר השנה בה מזג האוויר חם מדי או קר מדי.

הזמן המומלץ ביותר לבקר בשימלה, בירת מדינת הימצ'ל פרדש, הוא בקיץ. מזג האוויר בשימלה בקיץ הוא נעים, עם טמפרטורות ממוצעות שנעות בין כ15 מעלות צלזיוס לכ22 מעלות צלזיוס.

מתי לתכנן טיול בדרום הודו?

מזג האוויר בדרום הודו הוא חם ולח יותר מבצפון. הטמפרטורות בדרום הודו לא יורדות מ10 מעלות צלזיוס בחורף, ובקיץ הן גבוהות מאוד. מדינות בדרום הודו כוללות את אנדרה פרדש, טאמיל נאדו, טלנגנה, קרלה וקרנאטקה. עונת השיא לתיירות בדרום הודו היא בין נובמבר למרץ, כאשר הימים חמימים והלילות קרים, וגם המחירים עולים.  איזורי החוף חווים מזג אוויר טרופי לעומת האיזורים הפנימיים שבהם האקלים יבשתי יותר. באופן כללי העונה המומלצת לטיול בדרום הודו היא החורף, אבל גם דרום הודו הוא איזור ענקי כך שייתכנו יעדים יוצאים מן הכלל.

הזמן המומלץ ביותר לבקר בהאמפי הוא מאוקטובר ועד פברואר למזג אוויר נעים במיוחד.

הזמן הטוב ביותר לבקר בקרלה הוא בחורף. מזג האוויר בקרלה בחורף הוא נוח ופחות לח.

הזמן המומלץ לטייל בטאמיל נאדו הוא גם בחורף (מנובמבר עד פברואר) לטמפרטורות נמוכות יחסית ונעימות לטיולים.

מתי מומלץ להגיע לטאג' מאהל?

הטאג' מהאל נמצא באגרה שבמדינת אוטר פרדש בצפון הודו. עונת התיירות בטאג' מאהל (באגרה) היא מנובמבר ועד מרץ, והעונה החלשה יותר היא מאפריל ועד אוקטובר.

עונת המונסון באגרה, מיולי ועד ספטמבר, מתאפיינת בכמות גשם מתונה יחסית. מזג האוויר באגרה בחורף הוא קריר והקיץ באגרה מאפריל עד יוני הוא חם מאוד (טמפרטורות שנעות בין כ23 לכ40 מעלות צלזיוס).

האם כדאי לטייל בהודו בעונת המונסונים?

עונת המונסונים בהודו נמשכת מיוני ועד ספטמבר.

בהחלט ניתן לטייל בהודו בעונת המונסונים אך כדאי לתכנן את הטיול היטב ולבדוק את כמויות הגשמים הצפויות בכל איזור כדי להמנע ממקומות בהם הגשם כבד, ולהיות מוכנים לכך שייתכן שלא ניתן יהיה להתחמק מהגשם לחלוטין. היתרון בטיול בהודו בתקופת המונסונים הוא שהלינה לעיתים זולה יותר, היעדים פחות צפופים, וישנם כמה יעדים שאפילו כדאי לטייל בהם בתקופה זו.

מזג האוויר ברישיקש

אם אתם מחפשים מתי כדאי להגיע לרישיקש, המשיכו לקרוא – עונת התיירות ברישיקש היא ממרץ ועד מאי, בה הטמפרטורות גבוהות יותר ומזג האוויר חם מאוד ולח. עונת המונסון ברישיקש היא מיוני עד ספטמבר, והחורף נמשך מאוקטובר עד פברואר. באופן כללי, הזמן המומלץ לטיול ברישיקש הוא מחודש אוקטובר ועד מרץ.

מזג האוויר בהאמפי

אם אתם מתכננים טיול בהודו ורוצים לבדוק מתי כדאי לטייל בהאמפי, מזג האוויר בהאמפי הוא יחסית יבש במהלך השנה, ובקיץ הטמפרטורות גבוהות מאוד, לכן העונה המומלצת לטיול בהאמפי היא החורף, ובעיקר מנובמבר עד פברואר למזג אוויר מעולה לטיולים.

 

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל