פורטו אטרקציות

פורטו עם ילדים – אטרקציות מומלצות בבירת צפון פורטוגל

פורטו בפורטוגל היא יעד צבעוני ומומלץ לחופשה משפחתית בפורטוגל ותחנת חובה בכל טיול בצפון פורטוגל. בכתבה זו תמצאו המלצות לחופשה בפורטו – למשפחות וגם למטייל הבודד או לצעירים – החל מטיפים לחופשה בפורטו ועד להמלצות מפורטות (כולל וידאו) על אטרקציות מומלצות בפורטו עם ילדים

     הזמנת דילים לליסבון        |        הזמנת טיולים מאורגנים לפורטוגל

פורטו porto היא העיר השנייה בגודלה בפורטוגל ובירת צפון פורטוגל. פורטו היא מוקד תיירותי, תעשייתי ומסחרי הומה. העיר עצמה לא מאוד מאוכלסת (חיים בה כ-300 אלף תושבים) אבל אזור פורטו רבתי מכיל 2.5 מיליון איש ברדיוס של כ-50 ק"מ וכולל את הערים גאיה (Gaia), מטוסינחוס (מטוסיניוס), מאיה (Maia) וגנדומר (Gondomar). העיר נבנתה למרגלות הגבעות המשקיפות על שפך נהר דואורו (Douro river) והמרכז ההיסטורי של פורטו זכה לסטטוס של אתר מורשת עולם בשנת 1996. פורטו היא יעד מדהים ומעניין למטייל – גם עבור צעירים או זוגות וגם עבור משפחות המגיעות אל פורטו עם ילדים מרחבי העולם

חופשה בפורטו – עוד באותו נושא:

פורטו פורטוגל – מלונות מומלצים עם ילדים

השכרת רכב בפורטו פורטוגל – המלצות והשוואת מחירים

טיסות לליסבון – השוואת מחירים ומידע

תיירות כדורגל בפורטוגל – המדריך המקיף לאוהד הישראלי

Sim ו-eSim לפורטוגל – טיפים ומידע חשוב למטיילים

אטרקציות בפורטו למשפחות

סי לייף פורטו SEA LIFE Porto

סי לייף פורטו נפתח לראשונה בשנת 2009, ובדומה למי האוקיינוס האטלנטי הצפוני הסמוך, הוא מלא בחיים. יש כאן כ-5,800 יצורים ימיים – מכוכבי ים ועד כרישים. זוהי ללא ספק אחת האטרקציות המומלצות למשפחות המגיעות אל פורטו עם ילדים.

ביקור בסי לייף פורטו כולל צפייה בבריכות סלעים, מנהרת אוקיינוסים מהממת, מדוזות, סוסי ים, תמנונים ועוד המון חיות רטובות. בלו חצי יום (או יום שלם) כאן ותכירו באמת את העולם התת-ימי.

האטרקציה הזו היא אחת המוצלחות של פורטו למשפחות, תענוג לילדים וגם להורים. יש גם אזור משחקים בחוץ ובית קפה שמגיש קפוצ׳ינו מצויין, מה שהופך ביקור בסי לייף פורטו לחוויה משפחתית מעולה.

להזמנת כרטיסים לאקווריום של פורטו – סי לייף

גן החיות Santo Inácio – כרטיס "דלגו על התור"

קבלו מבט מקרוב על אחת מסביבות חיי הבר המיוחדות ביותר בגן החיות הגדול ביותר בצפון פורטוגל, שמייעד את עצמו לשימור והגנה על בעלי חיים בסכנת הכחדה. החיות כאן חיות בסביבות שמדמות את סביבתן המקורית. ללא ספק, מדובר על אטרקציה מומלצת למשפחות המגיעות אל פורטו עם ילדים בכל הגילאים. חסכו זמן יקר של חופשה בפורטו עם הכרטיס שניתן להזמין בקישור הכולל הטבה מיוחדת שתאפשר לכם לדלג על התור הארוך לקופות הכרטיסים בכניסה, כדי שיישאר לכם הרבה זמן ולא תצטרכו לוותר על ביקור אצל האריות!

בגן החיות של פורטו תראו את נמר השלג ההימלאי ואת האריות האסיאתיים, הנמרים הסיברים, לינקסים האירו-אסיאתיים והצ׳יטות האפריקאיות, כולם בעלי חיים מאוד נדירים, החיים בתוך כלובים מאוד מרווחים שמאפשרים להם יכולת תנועה חופשית.

צפו במופעים אוויריים מהממים של עופות הטרף ובקרו את הפינגווינים המתנועעים מצד לצד וגולשים על פני המים. מצאו את נחשי החנק, הפיתונים, הצבועים והבאפלו ואפילו ההיפופוטמים הננסיים האוהבים להתרווח בצל. תוכלו לצפות גם בהאכלות של אריות, כלבי ים, למורים, פינגווינים ועוד, וכן לצאת למסע החוצה חמש יבשות באמצעות ההדגמה האור קולית, Wild Life Demonstration.

להזמנת כרטיסים לגן החיות של פורטו פורטוגל

אוטובוס התיירים של פורטו Hop-on Hop-off Bus Porto

אוטובוס התיירים של פורטו נוסע במסלול מעגלי בין אטרקציות בפורטו וכך מספק פיתרון מושלם למשפחות הרוצות לראות את פורטו עם ילדים בלי ללכת המון ברגל בגבעות של פורטו, לשלם הון על מוניות או השכרת רכב או להיסחב באוטובוסים המקומיים. הכרטיס שמומלץ להזמין בקישור הוא כרטיס חופשי יומי שיאפשר לכם להסתובב על האוטובוס הנוח והממוזג ללא הגבלה, לרדת בכל אטרקציה בפורטו שתירצו להתבונן בה לעומק ואז לחזור לאוטובוס הבא בקו התיירים.

אפשר לבחור בין כרטיס ליום אחד או ליומיים וליצור לו״ז טיול בפורטו משלכם. תחקרו את אתר מורשת העולם (Ribeira), או בלו בעצלות באחד מהחופים של פורטו ומטוסינחוס (Matosinhos), אפשר לצאת לטעימות יין ועוד.

קחו את מסלול אוטובוס התיירים היוצא ממרכז פורטו ועשו את דרככם לאורך הכביש הציורי שלאורך הנהר עד פוז דו דורו (Foz do Douro).

המסלול ההיסטורי H istorical Porto routeכולל את קאסה דה מוסיקה (Casa da Música) ומוזיאון סרבאלס (Serralves Museum). בקרו באתר מורשת העולם ריביירה (Ribeira) או סיירו להנאתכם ברחובות העתיקים והביטו בארכיטקטורה. יש המון מה לעשות ולראות (והמון יין לטעום בוילה נובה דה גאיה (Vila Nova de Gaia)).

כרטיס לאוטובוס התיירים של פורטו ליום אחד בהזמנה אונליין כולל הטבה של סיור מודרך ביקב Espaço Porto Cruz  וטעימת יין מיוחדת. הכרטיס ליומיים כולל הטבה של ביקור מודרך במרתפי היין של Poças Júnior.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של פורטו


אוטובוס התיירים + שיט בנהר Hop-on Hop-off Bus + River Cruise Porto

הכרטיס המשולב הזה התקף למשך יומיים, מושלם עבור משפחות המגיעות אל פורטו עם ילדים לחופשה קצרה – הוא ייקח אתכם לסיור ברחבי פורטו, כולל גאיה (Gaia) ומטוסיניוס (Matosinhos) באוטובוס הצהוב בעל הגג הפתוח. הכרטיס המיוחד כולל גם שיט נהר העובר על פני שישה גשרים מעל נהר דורו (Douro) וביקור במרתפיי היין של Calém Port. זו הדרך החסכונית והטובה ביותר לראות את המיטב של אטרקציות בפורטו בקלות.

הכרטיס התקף למשך יומיים נותן לכם גישה לשני מסלולי אוטובוסים עם גג פתוח העוצרים באטרקציות התיירותיות המיוחדות שיש לפורטו להציע. לאחר מכן תוכלו לעלות לקרוז הנהרות ולראות את ששת הגשרים של דורו המחברים את פורטו לווילה נובה דה גאיה (Vila Nova de Gaia). בתור בונוס, צאו לסיור במרתפי היין ותזכו כאן לא רק ללגימת יין אלא ללגימה של ההיסטוריה ותעשיית היין של מחוז פורטו.

להזמנת כרטיסים לשייט בפורטו ואוטובוס התיירים

סיור יום מפורטו – בראגה וגימראייש

צאו לאזור הכפר שטוף השמש במחוז מינהו (Minho Region) בסיור מודרך של יום מלא מפורטו לבראגה וגימראייש. זוהי דרך נהדרת לחשוף את המורשת התרבותית של פורטוגל ואת האוצרות הארכיטקטוניים החבויים.
בקרו במקדש המהמם של גבירתנו של סמיירו (Shrine of Our Lady of Sameiro), כנסיית Bom Jesus do Monte היפהפיה בעלת מדרגות הברוק, קתדרלת בראגה (Braga Cathedral) והמרכז ההיסטורי של בראגה. לאחר מכן, המשיכו לעבר טירת גימראייש (Guimarães Castle), ארמון דוכסי ברגנצה (Palace of the Dukes of Bragança), כנסיית סן מיגל (Church of San Miguel) ועוד.

להזמנת טיול מאורגן מפורטו לבראגה וגימראייש

טיול מודרך מפורטו לעמק דורו

הגיעו לארץ היין היפהפיה של פורטוגל, עמק דורו, עם סיור מודרך מפורטו בו תגלו את הנוף המהפנט הכולל גבעות מתגלגלות, נהרות מנצנצים, עיירות ישנות מלאות חן ויקבים רחבים. בקרו בעיירה ההיסטורית אמרנטה (Amarante), ספגו את הנוף הפנורמי הנרחב של טבע מטמטם מנקודת התצפית של סאו לאונרדו דה גלפורה (São Leonardo da Galafura), שוטו במורד נהר דורו באונייה, בקרו באחוזת יין לטעימות ואכלו ארוחת צהריים מסורתית משובחת.

להזמנת טיול מאורגן מפורטו לעמק דורו

אגדות פורטו – החוויה התת-קרקעית

ההיסטוריה מתחבאת מאחורי קירות Porto Customs House. רדו למרתפים אפלים מלאי אווירה וגלו אוצר תרבותי חבוי שלא דומה לשום דבר שראיתם קודם. החוויה היא דרך נהדרת ללמוד על ההיסטוריה של פורטוגל בעזרת אנימציות מהממות שבהן עברה של פורטו משתקף על הקירות שסביבכם, מלווה במוסיקה וקריינות מאת ג׳רמי איירונס.

להזמנת כרטיסים ל"אגדות פורטו"

מוזיאון סראלבס Serralves Museum

גלו את מוזיאון סראלבס, אחד המוזיאונים המתויירים ביותר בפורטוגל ואחת מגלריות האמנות המובילות בעולם בתחום האמנות העכשווית. תוכלו ליהנות כאן מהאוסף הקבוע הכולל מעל 4,300 יצירות שמתעדכנות דרך קבע והמציגות את הטוב ביותר שיש לאמנות הפורטוגלית והבינלאומית להציע.

זהו אחד המרשימים שבין מוזיאונים בפורטו והוא אטרקטיבי במיוחד (יחסית למוזיאונים לאמנות) עבור משפחות המגיעות אל פורטו עם ילדים – מחוץ למוזיאן, תגלו את הגן הבוטני המהמם, המלא בצמחים אקזוטיים ובפסלים מרשימים.

להזמנת כרטיסים למוזיאון סראלבס בפורטו

פורטו – מידע למטייל וטיפים

האקלים של פורטו הוא סמי ים תיכוני אם כי היא מושפעת מאוד מהאוקיינוס האטלנטי, מה שאומר שמזג האוויר קר יותר מאשר בערים אחרות בדרום אירופה. עם זאת, הטמפרטורות יכולות להגיע עד 40 מעלות צלזיוס באוגוסט כשיש גל חום. החורפים מתונים ולחים, עם לילות קרים מפעם לפעם כשטמפרטורות צונחות מתחת לאפס – אם אתם מגיעים אל פורטו עם ילדים בחורף, וודאו שיש לכם ביגוד מתאים עבורם.

העיר פורטו מיושבת באופן מתמשך לפחות מאז המאה הרביעית לספירה, כאשר הרומאים כינו אותה פורטוס קאלה (Portus Calle). מאז, פורטו הייתה תמיד עיר של סוחרים ואפשר לראות את זה בסגנון הבניינים המעטרים את Avenida dos Aliados, מרכז אזור הדאונטאון. מרכז פורטו, שלא כמו ערים אחרות בפורטוגל, נוטה לכיוון סגנון בארוק וסגנון של אנדרטאות. תושבי פורטו מכונים Tripeiros בעקבות הצורך להתקיים ללא בשר כדי לספק מצרכים לבירה ולצי שיצא לסאוטה (Ceuta) בשנת 1415. במקום זאת תושבי פורטו התקיימו על נזיד מעיים, שעדיין נחשב למאכל טיפוסי של העיר.

אזרחי פורטו מחשיבים את עצמם כנפרדים מבחינה תרבותית מדרום פורטוגל ובעיקר מאזור ליסבון, ומשתמשים בביטוי שאפשר לשמוע הרבה פעמים "o Porto é uma nação"  (פורטו היא אומה). זו התייחסות ממורמרת אל מרכוז החלטות הממשלה בליסבון, שלדעת התושבים אינן תמיד הוגנות כלפי צפון פורטוגל ובעיקר פורטו.

בעבר תיירים בעת טיול בפורטוגל תמיד החשיבו את פורטו יותר גסה ומסחרית משאר פורטוגל, בעיקר בגלל ההזנחה בתשתיות, אך בשלוש השנים האחרונות פורטו עברה שיקום מרכזי והיום היא מקום הרבה יותר נקי ונעים, והעיר מושכת אליה יותר תיירים. תושביה עשויים להיראות קצת "מחוספסים" בהתחלה, אבל הם ידועים כאנשים נחמדים ויהיו מוכנים לעזור לכם בכל דבר. העיר מוכרת בכינוי "a muito nobre, sempre leal e invicta cidade do Porto" (האצילית מאוד, הנאמנה תמיד והבלתי ניתנת להכרעה). בד״כ מקצרים זאת ל״העיר הבלתי ניתנת להכרעה". הכינוי הזה ניתן לפורטו בזכות העמידה שלה מול מצור פורטו במלחמת האזרחים של 1832-34.

פורטו די מגוונת מבחינה ארכיטקטונית, כשהישן והחדש מצויים בה יחד במקביל. פני השטח של פורטו מאוד נעימים לעין אך די קשים לטיול רגלי, במיוחד עבור משפחות אשר מגיעות אל פורטו עם ילדים קטנים. פורטו מלאה בגבעות, עם הרבה בניינים שנבנו בתוך הצוקים המשקיפים על הנהר. מדרגות שנחצבו באבן מובילות למעלה ולמטה על פני הצוק ואפשר לצאת לטיולים רגליים – קשים פיזית אך מתגמלים מאוד מבחינת הנופים. מעבר לנהר, בפרבר גאיה (Gaia), תמצאו את המחסנים של חברות מובילות בתחום היין כמו Cálem, Fonseca, Sandemans, Kopke ועוד.

למרות שהמקומיים נחשבים לנחמדים, תיירים עשויים לחשוב שסגנון המענה שלהם על שאלות, בצורה מאוד תמציתית, לא כ"כ מנומס. דוגמה כזו יכולה להיות כשאתם יושבים בבר ושואלים אם יש תפריט אוכל והתשובה היא ׳לא׳ בלי איזשהו הסבר נוסף שיכול לסייע לכם להזמין, אבל בעיני המקומיים זו אינה נחשבת לתשובה חוצפנית, אלא פשוט מענה לשאלה. אם תדברו ספרדית עם המקומיים, יבינו אתכם באופן כללי וידברו איתכם, אבל מפעם לפעם, יזכירו לכם, בעיקר הדור הותיק יותר של תושבי פורטו, שאתם בפורטוגל והשפה כאן היא פורטוגזית.

פורטו - חופשה עם המשפחה בפורטוגל
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל