Portugal

פורטוגל עם הילדים – המדריך למשפחות

פורטוגל היא אחת היעדים המעניינים ביותר למטייל הישראלי. במדריך זה ריכזנו טיפים, המלצות ומידע חשוב על פורטוגל למשפחות המתכננות להגיע אל פורטוגל עם ילדים לטיול משפחות (כולל סרטוני וידאו) – יעדים תיירותיים מומלצים בפורטוגל, אטרקציות למשפחות בפורטוגל, מידע שימושי על פעילויות נופש מומלצות, הערים השונות ועל מזג האוויר בפורטוגל, ועוד

     הזמנת דילים לליסבון        |        הזמנת טיולים מאורגנים לפורטוגל

פורטוגל Portugal חולקת את חצי האי האיברי שנמצא בקצה הדרום-מערבי של אירופה עם ספרד. פורטוגל שונה במידה מסויימת מבחינה גיאוגרפית ותרבותית משכנתה הגדולה, ויש לה תרבות ייחודית ועשירה משל עצמה, ערים שוקקות חיים ונוף כפרי יפהפה. בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגיעים אל פורטוגל עם ילדים לטיול משפחתי בארץ המקסימה והמיוחדת. למרות שבעבר היתה אחת המדינות העניות ביותר במערב אירופה, סיום הדיקטטורה והפיכתה לדמוקרטיה ב-1974, ואחר כך הצטרפותה לאיחוד האירופי בשנת 1986, העלו את פורטוגל על מסלול הצמיחה והפכו את פורטוגל לאחד מיעדי התיירות הטובים ביותר באירופה, בוודאי כאשר מחפשים יעד תיירותי משתלם שיעניק לכם את התמורה הרבה ביותר עבור כספכם.

חופשה בפורטוגל – עוד מידע חשוב

השכרת רכב בפורטוגל – המדריך המלא

תיירות כדורגל בפורטוגל – המדריך המקיף לאוהד הישראלי

טיסות לליסבון – השוואת מחירים ומידע

ליסבון – רשימת מלונות מומלצים למשפחות

Sim ו-eSim לפורטוגל – טיפים ומידע חשוב למטיילים

פורטוגל בולטת בגיוון גדול של נופים וגיאוגרפיה בנובע מהמיקום שלה לאורך החוף המערבי של חצי האי האיברי – ביום אחד בלבד תוכלו לעבור דרך נוף ההרים הירוק של צפון פורטוגל, המכוסה בגפנים וסוגים רבים של עצים, להרים הסלעיים, בעלי המדרונות המהממים ומפלי המים של מרכז פורטוגל, ועד נוף כמעט מדברי במחוז אלנטז'ו (Alentejo), ולבסוף ליעד התיירותי המבוקש לחופשות על חוף הים של האלגרייב, הריביירה של פורטוגל. אם אתם מעוניינים לטעום מכל המיגוון של נופי אירופה באופן מרוכז, ולהכיר את התרבות הפורטוגזית ואורח החיים השליו, טיול משפחות לפורטוגל יכול  להיות מושלם עבורכם.

פורטוגל היא גם המוקד הטוב ביותר לגלישת גלים באירופה, והיא ידועה בחופים המושלמים שלה ובגלים המדהימים ומצליחה למשוך אליה גולשים גם בעונת הסתיו והחורף. מזג האוויר הנוח, בשילוב עם ההשקעה הכספית בתשתית הגולף במהלך השנים האחרונות, הפך את פורטוגל לגן עדן לאוהבי גולף. בשנת 2008 זכתה פורטוגל בתואר "יעד הגולף הטוב ביותר לשנת 2008" מטעם קוראי המגזין הבריטי Golfers Today ו – 14 ממסלולי הגולף של פורטוגל מדורגים ברשימת 100 הטובים ביותר באירופה.

הסעה מליסבון לשדה התעופה וחזרה

דלגו על התורות למוניות ועל הטרחה של התחבורה הציבורית בהגעה לנמל התעופה. הזמינו הסעה פרטית או משותפת וסעו בנוחות ובביטחון מנמל התעופה בליסבון למלון הממוקם במרכז ליסבון – או חזרה בכיוון הנגדי.

להזמנת הסעה משדה התעופה בליסבון למלון

מה לעשות בפורטוגל עם ילדים – אטרקציות מומלצות

פארק המים זו מרין אלגרבה

עוד פארק מים נפלא בפורטוגל המעניק חוויה נפלאה לכל משפחה המגיעה אל פורטוגל עם ילדים ומחפשת אטרקציות חוויתיות ומרגשות. באמצעות הקישור למטה תוכלו להזמין כרטיסים לפארק המים, הכוללים הטבה מיוחדת – האפשרות לדלג על התור בכניסה. שימו לב – מדובר באחת האטרקציות הפופולריות בפורטוגל למשפחות עם ילדים כך שבחודשי הקיץ התורים בכניסה עלולים להיות ארוכים, ואם אתם מגיעים אל פורטוגל עם ילדים קטנים – הם עלולים לאבד סבלנות בתור ולכן כדאי להזמין כרטיסים ללא תור.

הפארק משלב תצוגות של יצורי מים עם כל הריגושים של מתקני מים מוכרים של פארק שעשועים. זהו פארק המים האולטימטיבי של חבל אלגרבה. בואו ביום שמש קיצי המאפיין את פורטוגל עם הילדים להתרענן בפארק המים, דלגו על התור בכניסה וצללו היישר אל תוך האקשן עם כרטיס הסמארטפון המשתלם.

בפארק המים תראו את הדולפינים עושים סלטות באוויר לקול מחיאות הכפיים של הקהל. צאו לרחצה בבריכת הגלים ושוטו על רפסודה במורד נהר גועש. חפשו בדרך עופות טרף. בזומרין תראו ציפורים טרופיות ססגוניות וזוחלים וכן דולפינים, כלבים ים ואריות ים המבצעים פעלולים.

תוכלו גם לקבל את מנת האדרנלין שלכם במתקני השעשועים של הפארק. ישנם רכבת הרים מיני, ספינת פירטים מסחררת, גלגל ענק, קרוסלה קלאסית ועוד. יש גם פארק מים גדול המלא במגלשות סיבוביות, נהר גועש, דינוזאור טי רקס, חוף מלאכותי ענק, בריכת גלים והמון חנויות ומסעדות.

בקיצור, חוויה מרגשת מסעירה לכל משפחה המגיעה אל פורטוגל עם הילדים לחופשת קיץ בלתי נשכחת.

לכרטיסים לפארק המים לחצו כאן

טיול מאורגן מליסבון לאטרקציות בפורטוגל – פאטימה, אובידוס ונזרה

צאו מהעיר ליסבון לטיול בפורטוגל עם הילדים ועלו על אוטובוס התיירים הממוזג עם מדריך מקומי. חוו את פורטוגל בצורה אותנטית וגלו מה עומד מאחורי הקסם והחמימות של העיר ליסבון בסיור מודרך הלוך ושוב. בקרו במקדש פאטימה (Sanctuary of Fatima) המרשים, במנזר בטאליה (Batalha Monastery) מהמאה ה-14 וצפו באוקיינוס האטלנטי מגובה הצוקים של נזרה.

כשתעצרו לארוחת צהריים, המדריך יראה לכם את זוויות הצילום המרשימות ביותר בעודכם נוסעים לאורך החוף לכפר הרומנטי אובידוס המלא בסמטאות מרוצפות ובתים צבעוניים, לפני שתחזרו לבירה.

טיול נפלא למשפחות הנופשות בפורטוגל עם ילדים וחוויה שלא תשכחו זמן רב.

להצטרפות לסיור המדרך בפאטימה והאזור לחצו כאן

מאלבופיירה – שיט מערות וצפייה בדולפינים על סירת המנוע ״דרימר״

צאו עם הילדים מעיירת החוף הדרומית אלבופיירה אל הים לשיט של שעתיים לאורך חוף אלגרבה (Algarve) בסירת מנוע מתקדמת. חוו שיט מלא ריגושים וחוויות שיגרום להנאה רבה לכל משפחה שנוסעת אל פורטוגל עם הילדים לחופשה משפחתית. נוסף על תצורות הסלע המרהיבות, תוכלו לצפות בדולפינים. ואם חשבתם שדולפינים מבצעים פעלולים מטורפים, חכו עד שתראו מה סירת המנוע שלכם מסוגלת לעשות.

החוף הסלעי של אלבופיירה, האלגרבה (מלשון מערב), מספק נוף חלומי של סלעים משוננים ונופי אוקיינוס אטלנטי, וכן אלפי דולפינים ששוכנים כאן. מערת בנגיל (Benagil), אחת היפות ביותר באירופה, תעצור את נשימתכם ממש ביופייה.

צפו בצורות הנוף המיוחדות שנוצרו במהלך אלפי שנים ובמים הצלולים כבדולח על גבי סירת מנוע חזקה שמסוגלת לבצע תמרונים מרשימים.

הסקיפר, המדריך המקומי שלכם, הוא גם ביולוג ימי שמחכה בקוצר רוח לספר לכם על החיים לאורך האלגרבה עד שתגיעו לתום ההפלגה בחוף Carvoeiro, בתקווה תפגשו גם כמה דולפינים בדרך.

לכרטיסים לשייט לחצו כאן

פארק אקווה שואו אלגרבה

זוהי אטרקציה נפלאה לכל משפחה שיוצאת לחופשה בפורטוגל עם הילדים – בין אם אתם מחפשים חופשה רגועה או אקשן מרגש. תמצאו את הכל בפארק הזה, פארק המים המוביל של פורטוגל.

נסו את כוחכם בשאטל חלל התאומים (Twin Space Shuttle), מגלשה כפולה בגובה 17 מטרים עם אפקטים מיוחדים בפנים. או נסו את נדנדת טופ (Top Swing) המפחידה, מתקן זעזועים שיסחרר אתכם עד הסוף. הכניסו את עצמכם לפה של נחש ענק וזנקו אל תוך בריכה מושלמת או התיזו מים בבריכת הגלים הגדולה ביותר של פורטוגל.

פארק המים הזה הוא אטרקציה מהנה ומרגשת לכל משפחה היוצאת לחופשה בפורטוגל עם ילדים קטנים וגדולים.

לכרטיסים לפארק לחצו כאן

אוטובוס התיירים של ליסבון

גלו את ליסבון בקצב שלכם באוטובוס קומותיים פתוח. אוטובוס התיירים המיוחד נוסע במסלול מעגלי הלוך ושוב בין אטרקציות תיירותיות בליסבון, כאשר הכרטיס מאפשר לכם לרדת בכל תחנה לכמה זמן שתירצו ואחר כך לעלות על האוטובוס הבא בקו. תשמעו קריינות של מכשיר שמע באוזניות שזמינות בשפות שונות ותוכלו לדלג ולרדת ולעלות כמה שתרצו בכל התחנות לאורך שני המסלולים.

זוהי אפשרות מומלצת במיוחד עבור משפחות שמתכננות חופשה בפורטוגל עם ילדים ורוצות לראות אטרקציות בליסבון בלי ללכת הרבה ברגל או להסתבך בתחבורה הציבורית.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים בליסבון

שייט בריה פורמוסה עם תצפית דולפינים

תיהנו משיט בשמורת הטבע ריה פורמוסה, שם תראו דולפינים בסביבתם הטבעית. תוכלו לצפות בכמה מהזנים הנפוצים ביותר, כולל הדולפין קצר האף ודולפין אף הבקבוק המצוי. אם אתם מגיעים אל פורטוגל עם ילדים זוהי אטרקציה מומלצת ביותר.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

טיול מאורגן מליסבון לסינטרה, רגאליירה, כף רוקה וקשקאיש

לורד ביירון כינה את סינטרה ״גן עדן״ ואחרים הצמידו לה את השם ״הכפר היפה ביותר בעולם״. גלו מדוע, במסע של 8 שעות ברחובות וגנים דמויי גן עדן. תרגישו את הקסם והמסתורין האופף את הטירות, הווילות והאחוזות המרכיבות את הנוף. תראו את טירת פנה הלאומית (Pena National Palace) (כרטיס הכניסה לא כלול במחיר הסיור) ותגלו שילוב אקלקטי ואקזוטי של סגנונות הלקוחים מהתקופה הרומנטית. פנה היא משהו שנראה כאילו הוא לקוח מסיפורי האגדות, ואם אתם מתכננים טיול בפורטוגל עם הילדים – הם ימותו עליה. הטירה ממוקמת כ-500 מ׳ מעל גובה פני הים וכלולה באתרי מורשת עולם של אונסק״ו כאנדרטה המוכרת ביותר בנוף התרבותי של סינטרה.

משם, תמשיכו לסינטרה, שכלולה באתרי מורשת עולם כנוף תרבותי. לפני שתסיירו במרכז ההיסטורי, תבקרו בקינטה דה רגליירה (Quinta da Regaleira), אחד המקומות הרומנטיים ביותר שתראו אי פעם. השטח מתפרס על פני 4 הקטר, וכולל טירה, גנים שופעים, אגמים, מערה ומבנים אניגמטיים – מקומות שבהם מסתתרות משמעויות מסתוריות שנוצרו ע״י מסדרים כמו הבונים החופשיים ומסדר אבירי היכל שלמה.

תבקרו גם בקאבו דה רוקה (Cabo da Roca) או כף רוקה (Cape Roca), הנקודה המערבית ביותר באירופה היבשתית, כשתם חולפים על פני חוף Guincho. תסעו לאורך חוף אסטוריל (Estoril Coast) ותטיילו בכפר קשקאיש (Cascais).

הריביירה של פורטוגל הייתה מקום שאליו גלו בני מלוכה אירופיים רבים ומשפחות אצולה, ובמסע המיוחד הזה תבינו למה. לרשותכם יעמוד מדריך מומחה שיסביר לכם כיצד סינטרה צמחה, בזמן שאתם מסתובבים במקומות מסתוריים ורומנטיים, כמו קינטה דה רגליירה והגנים היפהפיים שלה, ואגמים ומערות המחביאים משמעויות אזוטריות.

להזמנת כרטיסים לטיול

קרוז מפורטימאו למערות בנגיל (שעתיים וחצי)

צאו מפורטימאו לשיט לאורך חופי האלגארבה באונייה נוחה. תיהנו בדרך מנופים מהממים הנשקפים מהמים לעבר חוף הים בדרככם למערות בנגיל (Benagil caves). בהגעה, תבחינו בתצורות הסלע, תיכנסו למערה כשאתם שטים באונייה ותגלו בפנים את האטרקציה הטבעית הזו שניתן להגיע אליה רק דרך המים. תיהנו מהיתרון של כלי רכב כבד יותר שמסוגל להשתחל בתוך מערכת המערות ותתקרבו עד כמה שניתן לסלעים שמהווים הזדמנות נהדרת לתמונות.

תוכלו לתעד את החוויה הנהדרת הזו עם מזכרת ביד, ולנצל את המתקנים של האוניה בדרך. האונייה מצויידת בבר משקאות. כמו כן, תהיה הזדמנות בדרך חזרה לצפות בדולפינים ששוחים בסביבתם הטבעית. בנוסף, תהיה עצירה לשחייה בנקודה יפהפיה. זו יכולה להיות חוויה מיוחדת מאוד של פורטוגל למשפחות.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

סיור מודרך בעמק דורו – טעימת יין, קרוז נהר וארוחת צהריים

הנהג יאסוף אתכם בבוקר מבית המלון בפורטו ברכב יוקרה נוח, המיועד לארבעה, שמונה או 22 נוסעים. תתחילו את הסיור בן 9 השעות עם עצירה בנקודת תצפית שממנה תוכלו ליהנות מהמראות של פורטו כולה. במהלך היום, תהיה לכם הזדמנות לבקר באחוזת יין שבה מייצרים יינות מזנים שונים. תהיה גם הזדמנות לטעימות.

לפני ארוחה מסורתית נוסח פורטוגל, תוכלו ליהנות משיט רגוע של שעה על אוניית רבלו (Rabelo) המפליגה על הנהר דורו. בשעות אחר הצהריים המוקדמות, הנהג ייקח אתכם לאחת מנקודות התצפית היפות ביותר בעולם (לפי הבי.בי.סי לפחות), ותהיה לכם הזדמנות ליהנות ממראות משגעים. אחרי יום נהדר, הנהג יוריד אתכם במלון כדי שתוכלו לנוח אחרי יום מלא פעילות.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

"עולם הגילויים" בפורטו – כרטיס כניסה ללא תור

גלו את ההיסטוריה של פורטוגל עם כרטיס כניסה מיוחד, ללא המתנה בתור הרגיל, ל״עולם הגילויים״ של פורטו. אחרי שתעקפו את הממתינים בתור, תגלו את המוזיאון האינטראקטיבי שמשחזר את מסעותיהם של מגלי עולם פורטוגזים שחצו אוקיינוסים כדי להגיע לחלקים אחרים בעולם. עם 20 תצוגות קבועות מהפנטות, תרגישו כאילו אתם בעצמכם מגלי עולם המשתתפים במסע מרתק.

פרדיננד מגלן, וסקו דה גאמה, ברטלומאו דיאס – זו ההזדמנות המושלמת למבקרים ללמוד את הסיפורים של המגלים המפורסמים והכריזמטיים של פורטוגל. תחשפו את האודיסיאות הפנטסטיות של פורטוגל בזמן שאתם נהנים מתערוכות ממחישות ואינטראקטיביות. בנוסף, כרטיס כניסה ללא תור אומר שלא תצטרכו לחכות כדי להשתתף בחוויה – זוהי אחת האטרקציות הפופולריות בפורטוגל ובעונת התיירות התור עלול להיות ארוך, דבר העלול להכביד על משפחות המגיעות אל פורטוגל עם ילדים קטנים שעלולים לאבד סבלנות בתור.

תחיו מחדש את ההיסטוריה במופעי תיאטרון חיים שבהם עובדי המקום מחופשים בתלבושות של המאה ה-15 ותנו לדמיונכם להנחות אתכם דרך תערוכות מולטימדיה, כולל מנהרה באורך 9 מטרים שמשעתקת את כף התקווה הטובה (Cape of the Good Hope).

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

שייט מליסבון על נהר טחו Tagus River

תעלו על הספינה במרינה Doca do Bom Sucesso ותפליגו במורד נהר טחו כשאתם חולפים על פני אנדרטת התגליות (Monument of Discoveries) מתחת לגשר 25 דה אבריל (25 de Abril Bridge). תמשיכו לנהר טחו (Tejo/Tagus) כדי לראות סגנונות ארכיטקטוניים שונים שבהם מתאפיינת ליסבון.

בדרך חזרה למרינה, תעברו ליד פסל ישו המלך (Christ the King) בגדה הדרומית וכן מגדל בלם (Belem Tower monument). אם בחרתם באופציה של שיט שקיעה, תהיה הזדמנות לצפות בשקיעה מעל קו הרקיע של ליסבון – תצפית רומנטית מושלמת לזוגות. תוכלו לבחור לעזור לחברי הצוות להשיט את הספינה (אין צורך בניסיון), או פשוט להירגע על הסיפון.

להזמנת כרטיסים להפלגה

סיור באיי ריה פורמוסה (4 שעות)

עשו את דרככם בין איי הגבול ריה פורמוסה (Ria Formosa Islands)  לחופי אוליו וגלו גן עדן טבעי. תיהנו ממראות נהדרים של ה- Farol Bar ושל מגדלור סנטה מריה (Santa Maria Lighthouse) על האי פארול (Farol Island). תעצרו לארוחת צהריים בכפר הדייגים קולטארה (Culatra), בית לאלף תושבים, עם חנויות, בית ספר, כנסייה, בית דואר מימי הביניים ואפילו מגרש כדורגל. תיהנו מארוחת דגים טריים במסעדה טיפוסית או ערכו פיקניק על החוף.

המשיכו למפרץ ארמונה (Armona Bay) והאי, שם תעצרו לעוד 30 דקות כדי להתרשם מהטבע. תחזרו לאוליו כשאתם עוברים קרוב למפעלי טונה רבים וליד נמל הדייגים. תראו את האזור הרחב יותר של ריה פורמוסה מאשר בסיורי תיירות רגילים ותיהנו מידע של סקיפר מומחה המכיר גם את עולם החי והצומח.

להזמנת כרטיסים לטיול המודרך

סיור דולפינים מסיסמברה

שפך הנהר סאדו (Sado) הוא סביבה טבעית שבה חיים דולפינים ( Roazes בפורטוגזית). היונקים הימיים החמודים האלה יקבלו את פניכם בסביבה ששומרת ומזינה אותם. תוכלו לצפות בהם לאורך חוף אראבידה (Arrábida) לאורך כל השנה. הפעילות מתרחשת בין סטובל (Setúbal), טרויה (Troia) וסרה דה אראבידה (Serra da Arrábida). תשחו מהאונייה עם תמיכה של מדריך למפגשים בלתי נשכחים עם דולפינים. הם גם ילמדו אתכם על סביבה ימית ועל הרב-גיוניות הביולוגית. בדרך, המלווים גם ידברו על הגיאולוגיה ועל נקודות ארכיאולוגיות מעניינות באזור. אם אתם מגיעים אל פורטוגל עם ילדים – זוהי חוויה שלא תרצו לפספס.

להזמנת כרטיסים לטיול

טיול מאורגן בפורטוגל מליסבון עם מדריך מקומי – פטימה, אובידוס, בטלאהה ונזארה

תיהנו מאיסוף במרכז ליסבון ומשם תמשיכו בנסיעה מלאת נופים למקדש של פטימה. תלמדו על אתר העלייה לרגל החשוב למאמינים קתוליים לפני שתבקרו במנזר הגותי בטהאלה (Batalha). תתפעלו מהסגנון הייחודי של האדריכלות הטיפוסית של פורטוגל במאה ה-16 ותיהנו מארוחת צהריים משובחת של אוכל אזורי. לאחר מכן תבקרו בעיירת החוף היפהפיה נזארה (Nazaré) הפופולרית בקרב גולשים ומעריצי ספורט ימי. תוכלו להשקיף ממרומי הצוק על הפסל של הבתולה מריה השחורה ותתבוננו בסירות הדייגים הצבעוניות העוגנות בחוף החולי.

כמו כן, תוכלו לנסות את ליקר הדובדבנים המתוק הידוע בשם גינז׳ה (ginja) בכפר ימי הביניים אובידוש (Obidos) ותספגו את האווירה האגדית של שבילים מרוצפים ובתים ימי ביניימיים קטנים. תעברו בין חנויות המלאכה שלאורך הרחובות הצרים ומשם תחזרו לליסבון דרך הנופים היפים של מרכז פורטוגל.

להזמנת כרטיסים לטיול המודרך בפורטוגל

טיול מודרך באובידוש – אגדות של ימי הביניים ומקומות נסתרים

עם מדריך מקומי, תבקרו בשער הראשי של הכפר, שם תלמדו עוד על איך הכפר הוקם וכן על הכיבוש בידי הרומאים והמורים. הנקודה הבאה שבה תבקרו היא הרחוב הראשי של אובידוש Obidos, המוביל לכנסיית פטרוס הקדוש (Saint Peter Church) שבו קברו את ג׳וזפה דה אובידוש, אחד מציירי הבארוק החשובים ביותר של פורטוגל.

לאחר הביקור בכנסייה, תפנו לכנסיית מריה הקדושה (Saint Mary's Church) כדי לראות ציורים של ג׳וספה דה אובידוש ואת הקבר המדהים של João Noronhas. אחרי הביקור בכנסייה, תמשיכו לשכונה היהודית הסודית ותגלו כמה גנים חבויים הנמצאים מחוץ למסלולי התיירות הראשיים.

לפני השלמת הסיור, תהיה לכם הזדמנות לטפס לאורך חומות הטירה העתיקות. מכאן יש נוף נהדר של הכפר והזדמנות נהדרת לצילומים. החוויה הייחודית הזו באובידוש מסתיימת עם טעימת ליקר הדובדבנים החמוצים ג׳ינג׳ה, המוגש בספל קקאו.

להזמנת כרטיסים לטיול באובידוש

סיור בעקבות האבירים הטמפלרים מליסבון

בלו יום בכפרים פורטוגזיים קונסטנצה (Constância) וטומאר (Tomar) כדי לגלות את תולדות מסדר הטמפלרים, אבירי היכל שלמה. המסע יתחיל בליסבון.

טומאר הייתה בירת אבירי המסדר בפורטוגל וספרד ואחד המקומות החשובים ביותר בעולם של ימי הביניים. המונומנט העיקרי של העיר הוא מנזר הצלוב בטומאר (Tomar Convent) שהוא אתר מורשת עולם.

במרחק קצר מטומאר נמצאת טירת אלמורול (Almourol Castle). המונומנט הסמלי הזה היה בנקודה מסויימת בשליטת הטמפלרים. טירת אלמורול והעיר טומאר הן דוגמאות משולמות להבנת המיסטיקה של המסדר, שחבריו היו בה בעת אבירים לוחמים ונזירים שחיו תחת משטר צבאי נוקשה, אבל באותו זמן חיו חיים רוחניים שאפתניים. אם אתם מגיעים אל פורטוגל עם ילדים המתעניינים בתקופת האבירים – זוהי חוויה מרתקת.

בסיום הסיור יורידו אתכם באחד משני מיקומים במרכז ליסבון – בכיכר Restauradores או בכיכר Marquês de Pombal.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

אבורה והמגליתים – סיור של יום מלא מליסבון

צאו לחקור את תולדות פורטוגל בסיור של יום מלא באבורה ובמגליתים של Cromeleque dos Almendres. לאחר איסוף מבית המלון בליסבון, תסעו לאבורה, הבירה ההיסטורית של אלנטחו (Alentejo). תסיירו במרכז העירוני שהוא אתר מורשת עולם ותראו מראות מימי הרומאים והרנסאנס. תבקרו במקדש דיאנה (Temple of Diana) שנבנה במאה הראשונה.

משם תמשיכו לכנסיית הרנסאנס פרנציסקוס הקדוש (Church of St. Francis) כדי לראות את Chapel of Bones (Capela dos Ossos). תתרשמו מהקירות המכוסים בגולגולות ועצמות אדם (שימו לב – אם אתם מגיעים אל פורטוגל עם ילדים קטנים הדבר עלול להפחיד אותם). תשוטטו בקתדרלת אבורה (Évora Cathedral) ותטפסו לגג כדי לראות את המישורים הזהובים המקיפים את העיר.

כשתעזבו את אבורה תמשיכו לעבר הווילה הרומית טורגה (Roman Villa of Tourega), הרחוקה מהמסלול הרגיל. תמשיכו ל- Anta Grande do Zambujeiro, המגלית הגדול והחשוב ביותר בחצי האי האיברי. בדרך תבדקו את הדולמן אנטה דה טורגה (Anta da Tourega).

תסיימו את היום בסיור במתחם המגליתים Almendres Cromlech הישן יותר מסטונהנג׳ המכיל סודות על ציוויליזציות עתיקות והידע שלהם לגבי אסטרונומיה. התפעלו ממעגל האבנים המסודרות בהתאם לסדר השמש והכוכבים.

להזמנת כרטיסים לטיול

טיול מודרך לססימברה והפארק הלאומי ארבידה עם טעימות יין

בלו יום שלם כשאתם חוקרים את אזור סטובל של פורטוגל, בסיור שייקח אתכם דרך אזורי הטבע כדי לראות טירות ולטעום יין. תתחילו את הטיול כשאתם חוצים את נהר טחו בדרך ללשון היבשה Cabo Espiche בנקודה המערבית ביותר של חוף ססימברה. משם תבקרו בעיירת הדייגים ססימברה ותבקרו בטירה מורית עתיקה. עיירת החוף הזו מלאה גם בחופים ובמסעדות המגישות אוכל ים טרי. בקרבת מקום נמצאת שמורת הטבע אראבידה על חופי שפך נהר סאדו. תבקרו בחופים המפורסמים של Portinho da Arrábida ו-Figueirinha לפני שתפנו לעבר סטובל לארוחת דגים.

אחרי ארוחת הצהריים תעשו את דרככם להר אראבידה (Arrabida Mountain) הנפלא. זוהי שמורת טבע מוגנת. כאן תבקרו במרתף של משפחה מקומית קטנה באמצע הר אראבידה השלו כדי ללמוד עוד על איך מכינים את היין יקר הערך הזה. תראו את היקבים, את תהליך הייצור וכמובן תטעמו את התוצאות. כל זה נעשה בלווית מדריך מקומי, בצורה לא רשמית ומצחיקה.

להזמנת כרטיסים לטיול

פורטימאו – נהר אראדה וסיור היסטורי בסילבס

בואו לגלות את נהר אראדה היפהפה ותתנסו במסע בין פורטימאו לסילבס המלאה בהיסטוריה. יהיו לכם שעה וחצי לבקר בעיר הימי ביניימית הנפלאה, המכילה מונומנטים רבים, טירה, מוזיאון ואוכל מעולה. במהלך הסיור, תיהנו מחוויה ייחודית ובלתי נשכחת באונייה סולרית. תשוטו באונייה כ״כ שקטה שתוכלו לשמוע את עצמכם מרחפים על המים ואת קולות הגלים המכים בחוף. הסיור הזה משלב נוחות וכיף ונהדר לזוגות, משפחות וקבוצות של עד 11 איש.

נהר אראדה תמיד היה בעל חשיבות בחיבור בין סילבס (הבירה האיסלאמית של אלגארבה בין המאות השמינית וה-13) לבין הים. במשך דורות, האראדה היה מקום בעל חשיבות לסוחרים ועמים רבים, כולל הפיניקים, הרומאים, הוויקינגים והמורים, בין היתר. ספינות הגיעו כדי להעביר מינרלים, תפוזים, שעם, עץ, תאנים, שקדים, חרובים, דגים, מלח ועוד כהנה וכהנה מקורות של האזור העשיר.

להזמנת כרטיסים לטיול 

סינטרה – טיול אטרקציות מודרך בטוק-טוק

לאחר איסוף בתחנת הרכבת בסינטרה, תצאו לסיור בעיירת הנופש הקסומה ברכב טוק-טוק. תגלו למה ארגון אונסק"ו העניק לה סטטוס של אתר מורשת עולם כשאתם מבקרים בכמה מהטירות והגנים הנראים כאילו הם לקוחים מעולם האגדות.

תתפעלו מהארכיטקטורה הרומנטית של מבנים כמו טירת פנה וטירת Seteais ואחר כך תשמעו איך פרדיננד השני הפך מנזר הרוס לטירה תוך שימוש בסגנונות גותיים, מצריים, מוריים ורנסאנס. תצאו למסע בתוך פארקים וגנים המלאים בעצים וצמחים אקזוטיים. תראו איך העיירה האמנותית הפכה לשבלונה לארכיטקטורה ברחבי אירופה באתרים כמו קינטה דה רגאליירה המדהימה. סינטרה נראית כמו עיר שיצאה מהאגדות – אם אתם מתכננים טיול בפורטוגל עם הילדים, אל תוותרו עליה.

להזמנת כרטיסים לטיול בסינטרה בטוק טוק

טיול מליסבון – הרפתקת אראבידה כולל שנורקלים

גלו את אראבידה, מקום קסום עם הרים, שמיים וים עוצרי נשימה. תראו את צוקי החוף הגבוהים היפים ביותר של הרי אראבידה הנמצאים לאורך חוף שלו ומים כחולים צלולים. זה מקום עם המון ניגודים, עם מורשת גיאולוגית, אקולוגית ותרבותית מאוד עשירה, חקלאות, דיג ומטבח מקומי.

בקישור תוכלו להזמין חבילה של 6 שעות שכוללת שנורקלינג במים של אראבידה, מראי מקום וטרקים דרך ההרים או מעל הצללים של העמקים והפסגות שלהם. לאורך החוף ממתינים לכם המון חופים, עם חולות נעימים והאוקיינוס האטלנטי. דרך הצמחייה הירוקה של שמורת הטבע, יש אזורים פתוחים שמהם נשקפים מראות החופים והים. תחוו את כל זה ביום אחד ותהיה לכם הזדמנות לצלול אל תוך המים המדהימים ולגלות את עולם החי שהוא חלק מהחוף היפהפה הזה.

להזמנת כרטיסים לטיול

אופנועי ים ב – Armação de Pêra

קבלו תמריץ של אדרנלין כשאתם מאחורי ההגה של אופנוע ים וסעו לכפר המקסים Armação de Pêra, אחד המקומות האחרונים באלגארבה שבהם סירות דיג יוצאו וחוזרות לחוף. תקבלו תדריך בטיחות בהגעה ואז תצאו לבד או עם ליווי. כל אופנוע מיועד לאדם אחד או שניים. תלמדו את כל מאפייניו כדי שתוכלו ליהנות במים בבטחון. תהיה לכם גישה לאזורים לאורך החוף, כולל כמה ממערות הים הסודיות.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

מאלבופיירה לאלגרבה – סיור שטח בג׳יפ ספארי

זוהי אטרקציה בפורטוגל המתאימה מאוד למשפחות שוחרות אקשן ואקסטרים אך בבטחה ובלי סיכונים ומחפשות דרכים מקוריות להנאה בזמן שהן תרות את פורטוגל עם ילדים – במהלך הנסיעה בשיירת ג'יפים ספארי תלמדו על המבנים המרשימים ועל פלאי הטבע של חבל אלגרבה בעודכם דוהרים בנופים עוצרי נשימה ברכב 4X4 בדרך שלא חוויתם קודם.

תגיעו במהלך הנסיעה המודרכת לכל הפינות של העיירות הקטנות והכפרים – מאלבופיירה ועד פדרנה (Paderne). תראו את טירת פדרנה, אחת משבע הטירות המיוצגות על דגל פורטוגל. תהיה לכם גם הזדמנות לטעום ברנדי פירות מפורטוגל שמופק מהפרי של עץ ה-Medronho.

בתום הטיול הנפלא תשובו לבית המלון באלבופיירה ותחתמו יום נפלא של חוויה מסעירה.

לכרטיסים לנסיעה בג'יפ לחצו כאן


מאלבופיירה – נסיעה ברכבי שטח באלגרבה לעת שקיעה

עוד אטרקציה בפורטוגל למשפחות שוחרות אקסטרים שמגיעות אל פורטוגל עם ילדים לא רק לצורך חופשה סטנדרטית, אלא מבקשות ממש לחוות את פורטוגל עם ילדים ובדרך הכי כיפית שאפשר. השקיעות מהחוף מגניבות, אבל טיול בג׳יפ לאזור ההרים כדי לצפות בשמש הצונחת מאחורי האופק? זו חוויה הרבה יותר הרפתקנית.

בנסיעת ערב מאורגנת זו אל תוך חבל אלגרבה הציורי של דרום פורטוגל תבקרו במעיינות טבעיים ובמפלי מים הנמצאים בכפר אלטה (Alte) לפני שתמשיכו לעבר הגבעות בחיפוש אחר אזור שלו שממנו אפשר לצפות באירוע המרכזי – שקיעת השמש. טיפ חם: כמה משקאות קרים והשקת כוסית בזמן שהשמש שוקעת.

כאמור, זוהי דרך חוויתית ושונה להעביר חופשה בפורטוגל למשפחות וללא ספק חוויה מרגשת ומסעירה שתזכרו לשנים.

לכרטיסים לנסיעה בג'יפ לחצו כאן


כנסיית פאטימה – סיור מודרך והסעה מליסבון

צאו בטיול מאורגן מבית המלון בליסבון למסע עלייה לרגל לאחד המקומות המקודשים ביותר בדת הקתולית – כנסיית פאטימה (או מקדש פאטימה). נאמר על מקדש פאטימה שהמלאכים מבקרים בו, כולל מרים הבתולה בעצמה, שהופיעה בפני הילדים המקומיים בשנת 1917 (או לפחות כך הם טענו).

המדריך יספר לכם את ההיסטוריה של המקום ויוביל אתכם ברחבי המקדש. אם תרצו, יהיה לכם זמן להשתתף בטקס תפילה קהילתי בקפלה של ההתגלויות (Chapel of Apparations). תסיירו סביב המזבח ותשמעו את סיפורם של ילדי פאטימה, לוציה סנטוס ובני הדודים פרנציסקו ויסינטה מרטו, אשר פגשו לכאורה את מריה הקדושה בשדה במקום והפכו לקדושים.

תבקרו בקבריהם של הילדים הנמצאים בתוך הבזיליקה הקדושה שבה לפי האמונה הנוצרית אפשר לחזות מפעם לפעם במלאכים.

לאחר שתהרהרו בסיפורם המופלא של חזיונות הילדים, תהיה לכם הזדמנות להשתתף בטקס המוני באחד האתרים הקדושים ביותר במסורת הקתולית. זוהי חוויה תרבותית ומסע דתי המשולבים באחד ומלבד היותו מרהיב ביופיו, זהו אתר שכל ביקור בו הוא מרתק ומספק חוויה רוחנית ואנתרופולוגית לכל מבקר, גם אם אינו נוצרי, והוא מהנה מאוד למשפחות המבקשות לצאת אל אתרים מיוחדים של פורטוגל עם ילדים ולנצור חוויות יוצאות דופן.

להצטרפות לסיור המודרך בפאטימה לחצו כאן


אטרקציות במדיירה

מדיירה – אוטובוס התיירים של פונשל

עלו על אוטובוס התיירים של פונשל, בירת האי מדיירה השייך לפורטוגל, והיכונו לראות את הנופים הטובים ביותר בעיר.

הכרטיס מעניק לכם שובר פתוח ל-48 שעות של נסיעה חופשית עם עליה וירידה מתי שתרצו ונסיעה ל-3 מסלולי נוף מרהיבים באותו הכרטיס.  זהו רעיון נפלא ומועיל מאוד לטייל בעיר פונשל במשך יומיים שלמים ולשלם למעשה רק פעם אחת. אם אתם מגיעים אל איי מדירה עם ילדים ורוצים למצות היטב את האי המרכזי, הכרטיס הנוח והמומלץ הזה מאפשר לכם להגיע לאטרקציות החמות של פונשל למשך 48 שעות שלמות. מרחובות מרוצפים וצבעוניים ועד המוזיאונים הטובים ביותר ונקודות התצפית – זהו מסע חלומות לכל אוהבי הצילום. באוטובוס גם מערכת שמע להדרכה והיא תסייע לכם ללמוד על חמש מאות שנות ההיסטוריה של האיים.

תראו את כיכר בית העירייה (Town Hall Square), את כנסיית הקולג׳ והקתדרלה (College Church and Cathedral) ואל תשכחו את מוזיאון היין של מדירה (Madeira Wine Museum) לטעימה של יין מקומי מיוחד.

לכרטיסים לאוטובוס לחצו כאן

האי מדירה – טיול בקמרה דה לובוס

טיול מומלץ למשפחות בחופשה באי מדירה עם ילדים. בדקו את המים הכחולים הנוצצים המייצרים ניגודיות נפלאה אל מול ירוק האזמרגד של הנוף הסובב.

המסלול הזה מביא אתכם לשווקים הטובים ביותר של פונשל ולכפר המיוחד קמרה דה לודוס, אחד מהמקומות שהיו אהובים ביותר על ווינסטון צ׳רצ׳יל.

להרשמה לחצו כאן

מדירה – טיול אל קאבו גיראו

קאבו גיראו הוא המצוק בעל המרפסת השקופה הגבוה ביותר באירופה. זהו אתר פופולרי מאוד על תיירים ואחת הנקודות האהובות גם על משפחות המגיעות אל מדירה עם ילדים. מסלול הטיול יביא אתכם אל המצוק ואל נקודת התצפית המרהיבה. זוהי מרפסת מיוחדת שנמצאת 580 מ׳ מעל גובה פני הים ומבטיחה לכם הזדמנות צילומים באמת נדירה.

להצטרפות לחצו כאן

פורטוגל – חלוקה לאיזורים

צפון פורטוגל – אזור היסטורי הנחשב למקום הולדתה של האומה הפורטוגזית. כולל את העיר השנייה בגודלה, פורטו (Porto), שהיא אחת היעדים המבוקשים ביותר של פורטוגל למשפחות

מרכז פורטוגל – מציעה יעדים תיירותיים כמו הבירה ליסבון, אסטרמדורה (Estremadura) ואלנטז'ו העליונה (Upper Alentejo).

דרום פורטוגל – איזור תיירותי פופולארי בעיקר בזכות החופים והשמש של האלגרייב והקצב הרגוע של אלנטז'ו התחתונה (Lower Alentejo).

אזורס – קבוצה של 9 איים ממערב לפורטוגל, יעד מאוד מעניין אם אתם מגיעים אל פורטוגל עם ילדים (למרות שצריך לטוס מפורטוגל היבשתית) – ניתן לצפות באיים בלוויתנים ודולפינים ועוד

מדיירה – קבוצת איים באוקיינוס האטלנטי השייכת לפורטוגל, ממוקמת 400 קילומטר צפונית לאיים הקנריים ולדעת רבים מאוד מזכירה אותם

ערים בפורטוגל

ליסבון (Lisbon) – הבירה הלאומית, עיר שבע הגבעות, מקסימה ותוססת

אביירו (Aveiro) – "ונציה" של פורטוגל

בראגה (Braga) – עיר הארכיבישופים, יעד חשוב מבחינה היסטורית ודתית

קוימברה (Coimbra) – עיר מעניינת ועתיקה, מקום משכנה של האוניברסיטה התשיעית העתיקה ביותר בעולם

אבורה (Évora) – "עיר המוזיאונים", והבירה של חבל אלנטז'ו

פונשל (Funchal) – בירת איי מדיירה

גימראס (Guimarães) – מקום היווסדה של האומה הפורטוגזית

פורטו (Porto) – "העיר הבלתי מובסת", עוצרת נשימה ביופיה, לאורך נהר דואורו (Douro) והאוקינוס האטלנטי. יעד שאסור לפספס אם אתם מתכננים טיול משפחות אל פורטוגל עם ילדים

ויאנה דו קסטלו (Viana do Castelo) – מפורסמת בעיקר בגלל פסטיבל Nossa Senhora da Agonia

אלבופיירה (Albufeira) – יעד התיירות העיקרי באלגרייב, מוקד חופשות החוף של פורטוגל בקיץ וחיי לילה תוססים

פארו (Faro) – המרכז האדמיניסטרטיבי של אלגרייב

פאטימה (Fátima) – יעד עלייה לרגל

אטרקציות תיירותיות בפורטוגל

פראיה דל ריי (Praia D'El Rey) – חוף ים מפורסם

הפארק הלאומי פנדה-גרש (Peneda-Gerês National Park)

דואורו וקואה (Duoro & Coa) – עמקים שנהר זורם דרכם

קאבו דה רוקה (Cabo da Roca) – הקצה המערבי ביותר של פורטוגל והיבשת האירופית, ליד קסקייס (Cascais)

סרה דה אשטרלה (Serra da Estrela)

עמק קואה – אתר מורשת עולם

אובידוס (Óbidos) – יישוב רומאי עתיק הממוקם על קצה גבעה, אתר מומלץ במיוחד לטיול אל פורטוגל עם ילדים

פורטוגל עם ילדים – 10 המלצות מיוחדות

סינטרה – ארמון פנה והגנים של Quinta da Regaleira 

פורטוגל מלאה בטירות ובארמונות אבל העיר סינטרה (Sintra) מלאה בכל כך הרבה מצודות, ארמונות, טירות, ואחוזות שהשתמרו מימי הביניים שפשוט אסור לוותר על יום אחד לפחות בסינטרה אם אתם מגיעים אל פורטוגל עם ילדים – בעיקר בגלל ארמון פנה ואחוזת קווינטה דה רגליירה. ארמון Palace of Pena נחשב לטירה הצבעונית ביותר בעולם, וזו חוויה מהממת עבור ילדים והורים כאחד – ממש כמו להיכנס לארמון מסרטי דיסני. באחוזת קווינטה דה רגליירה המדהימה גם יש טירה מרשימה אבל במקרה זה דווקא לא היא האטרקצייה המרכזית – אלא הגנים המדהימים, ולא רק בגלל שפע הירק, הפרחים והאסתטיקה – מדובר בגן עדן של ממש לילדים שמזכיר ארץ אגדות קסומה, כולל מפלי מים חבויים, שבילים סודיים, מנהרות נסתרות ואפילו אפשרות לרדת לתוך באר בעומק 27 מטרים במדרגות ספירלה.

מערות Grutas de Mira de Aire

מערכת המערות המרשימה גרוטס דה מירה דה איירה היא אטרקציה חובה לטיול במרכז פורטוגל עם ילדים  – לאחר שיורדים 110 מטר מתחת לפני האדמה תגיעו אל ארמון תת קרקעי טבעי, מרשים וקסום, ללא ספק אחת האטרקציות הקסומות של פורטוגל למשפחות – 600 מ"ר של אולמות וחדרים תת-קרקעיים מדהימים. הפעילות מתאימה לכל המשפחה ואין צורך לטפס את הדרך למעלה (זה עלול להיות קשה אם הגעתם אל פורטוגל עם ילדים קטנים, אבל יש מעלית)

"אטרקציות תחבורה" ונסיעה בטוק-טוק (ריקשה)

בין החוויות הכי כיפיות עבור ילדים בטיולי משפחות לחו"ל אפשר לציין בד"כ את ההתנסות באמצעי תחבורה מרגשים כמו טיסות, הפלגות, נסיעות ברכבת ולפעמים גם נסיעות "רגילות" באיזורים עם נופים מיוחדים.  כאשר מתכננים טיול לפורטוגל עם ילדים מומלץ לכלול בתוכו גם חוויות מיוחדות לפורטוגל כמו נסיעה ברכבת החשמלית ההיסטורית בליסבון או בפורטו, הרכבל המיוחד שמגיע למחוז O’Sitio בנזרה (Nazaré), שייט בגונדולה בפורטו ולקרוז בליסבון. אבל אחרי שחוזרים מטיול אל פורטוגל עם ילדים הורים רבים מתפלאים לגלות שאחת החוויות המיוחדות שנחרטו בזיכרון הילדים יותר מכל היא דווקא הנסיעה בטוק טוק, כלי הרכב הייחודי אשר בד"כ יותר מזוהה עם תאילנד. אבל אפשר למצוא אותם בפורטוגל בליסבון, פורטו (Porto) ובסינטרה (Sintra). מומלץ לסגור מראש עם הנהג את המסלול ואת המחיר לפני שנכנסים לטוק טוק. עבור מבוגרים זה לא ביג דיל, אבל ילדים ממש מתים על זה!. אז, אם אתם טסים אל פורטוגל עם ילדים אל תשכחו לקחת אותם לנסיעה בטוק טוק.

טיול על חומות העיר אובידוס (Obidos)

רק שעה נסיעה צפונה מליסבון תמצאו את אובידוס, עיירה קטנה ומקסימה שנבנתה בתקופת ימי הביניים ונשתמרה היטב עם האווירה הקסומה והארכיטקטורה העתיקה. טיול על חומות העיר העתיקהש לאובידוס היא אחת האטרקציות המעניינות של פורטוגל למשפחות בגלל הנופים, האווירה הקסומה והקדומה שמזכירה לילדים סיפורי אגדות על אבירים ודרקונים, נסיכים ונסיכות. אם אתם מגיעים אל פורטוגל עם ילדים קטנים אל תאפשרו להם להיסחף במשחק ולהתרחק יותר מדי כי בצד אחד של החומות אין מעקה בטיחות.

חיי הלילה של פורטו

אחת החוויות המסעירות עבור ילדים בטיולי משפחות בחו"ל היא להישאר ערים עד מאוחר, לטייל עם ההורים בחוץ ולחוות את חיי הלילה המקומיים. המקום הכי מומלץ לבילויים משפחתיים בשעות הערב בפורטוגל הוא הטיילת של Cais da Ribeira בפורטו. הנופים של הטיילת מדהימים ובשעות הערב יש בה מופעי רחוב של שחקנים, להטוטנים, מוזיקאים ואמנים שמרתקים את הילדים. לא פחות חשוב מכך, תמצאו בטיילת גם שפע של מסעדות משפחתיות עם מיגוון רחב של מנות ואווירה טובה למשפחות עם ילדים.

היער היפה של פורטוגל – Mata Nacional do Buçaco

אם אתם מגיעים אל פורטוגל עם ילדים שאוהבים טיולים ויערות, צאו ליום טיול ביער בוסקו בלוסו (Kuso) שבמרכז פורטוגל. זהו יער עתיק ויפהפה, עם נהרות ומפלי מים, אחת מאטרקציות הטבע הטובות ביותר של פורטוגל למשפחות שיכול להיות מושלם לפיקניק ביום טבע של טיול בפורטוגל.

תצפיות מגדלים

כמו בארצות רבות בדרום אירופה, גם בפורטוגל תמצאו מגדלים עתיקים רבים (בעיקר של כנסיות) שהוקמו בערים היסטוריות בנקודות המאפשרות תצפית נוף מדהימה על העיר וסביבותיה. אמנם מדובר על טיפוס ארוך במדרגות אשר לא תמיד מתאים אם אתם מתכננים טיול אל פורטוגל עם ילדים קטנים או תינוק, אבל מגדל Elevador de Santa Justa בליסבון ומגדל הקתדרלה של אבורה (Evora) בהחלט שווים את הטיפוס. עוד אתר מדהים לתצפית נוף הוא גשר Dom Luís  בפורטו, גשר של שתי קומות שבקומה העליונה שלו יש תצפית נוף מדהימה.

אריחי אזולז'וש הפורטוגזים

ברחובות הערים ההיסטוריות של פורטוגל תראו צורת אומנות פורטוגזית ייחודית שמככבת בהרבה תמונות מטיולי משפחות בפורטוגל – אריחי הקרמיקה המצויירים בגוונים כחולים הנקראים "אזולז'וש (azulejos. אם אתם מגיעים אל פורטוגל עם ילדים הפנו את תשומת ליבם לכך שהציורים השונים על האריחים מתעדים סיפורים מעניינים של היסטוריה ואגדות מקומיות. אם תשימו לב תראו אזולז'וש בהרבה מבנים היסטוריים, טירות, תחנות רכבת, כנסיות וכדומה – כדאי לעשות מנהג משפחתי של התבוננות משותפת באזולז'וש וניסיון להבין את הציורים בכל פעם שאתם או הילדים מוצאים אריחים כאלה.

קוסטה נובה (Costa Nova) – העיירה הציורית ביותר בפורטוגל

פראיה דה קוסטה נובה היא תחנה מומלצת לטיול . עיירת דייגים מקסימה שיש בה בתים ציוריים. זו הייתה אחת החוויות הכיפיות ביותר עבור ילדינו.

קינוח מקומי: העוגה הפורטוגזית Pasteis de Nata

עבור הורים מסע לארץ זרה הוא גם הזדמנות להכיר את המטבח המקומי, אבל ילדים בד"כ לא נהנים ממאכלים חדשים ו"מוזרים". גם אם הילדים לא יאהבו את המטבח הפורטוגזי הם בטח ייהנו מאוד מהעוגות הפורטוגזיות הנקראות פסטיס דה נטה ועשויות מבצק עלים וקרם פטיסייר.

טיול בפורטוגל – המלצות וטיפים למטייל

אם אתם מעוניינים לבקר באנדרטאות יפהפיות, חובבים אדריכלות היסטורית ונהנים מנופים יוצאי דופן, אז ליסבון, סינטרה (Sintra) ופורטו הם שלושת המקומות שהכי כדאי לבקר בהם בפורטוגל, ובכולם שווה מאוד לבקר. אבל אם אתם מתכננים טיול משפחות בפורטוגל ויש לכם זמן להסתובב באמת בפורטוגל אל תתעלמו מערים נוספות בפורטוגל ששוות ביקור – ויאנה דו קסטלו (Viana do Castelo) בראגה (Braga), גימראס (Guimarães), קוימברה (Coimbra), טומר (Tomar), אביירו (Aveiro), אמרנת (Amarante), ברגנקה (Bragança), צ'אבס (Chaves), למגו (Lamego), ויסאו (Viseu), וילה ריל (Vila Real), לאגוס (Lagos), סילבס (Silves), אבורה (Évora), ואנגרה (Angra) – כל הערים הללו מכילות אטרקציות נפלאות בניחוחות הארכיטקטורה של פורטוגל ההיסטורית והן מקומות מעניינים בפני עצמן.

למרות שבפורטוגל רוב האטרקציות התיירותיות ההיסטוריות יחסית מוזנחות לעומת איטליה ומדינות עשירות יותר, אפשר למצוא בקלות ברחבי פורטוגל כנסיות רומאניות מאוד עתיקות, חלקן בנות כ-900 שנה, שלא השתנו בהרבה במהלך השנים. מנזרים עתיקים כמו אלקובאקה (Alcobaça) או ארמונות מפוארים כמו מאפרה (Mafra) (אחד הארמונות הגדולים ביותר באירופה), או קואלוז (Queluz), שגם עליהן לא כדאי לוותר. ברוב המקומות האלה לא תמצאו תורות ארוכים.

החופים הפופולריים ביותר נמצאים באלגרייב, הריביירה של פורטוגל עם החופים המהממים ופינות בעלות יופי טבעי מדהים. אם אתם מגיעים אל פורטוגל עם ילדים קטנים לחופשה באחד מאתרי הנופש של האלגרייב מומלץ לבחור באחד מאתרי הנופש בחוף הדרומי של האלגרייב – המים לאורך הגדה הדרומית הם בד"כ חמימים יותר ורגועים יותר מהמים הזורמים לאורך החוף המערבי, שהם אטלנטיים טיפוסיים ואינם נהנים מזרם המפרץ ולכן הם קרים לילדים ישראלים.

אם אתם מעויינים בגלישה, או סתם להשתעשע בגלים גבוהים, יש כמה חופים טובים לאורך החוף המערבי ליד ליסבון ופניצ'ה (Peniche). אל תשכחו גם לבדוק את החופים הכמעט נטושים לאורך קוסטה ויסנטינה (Costa Vicentina) באלנטז'ו.

עבור חובבי טבע שרוצים לצפות בעולם הטבע והחי במצבו הטבעי, מומלץ להשקיע את הטירחה הכרוכה בטיסת קונקשן ולקחת את הילדים לאיי מדיירה ואזורס המדהימים. אפשרויות מומלצות להתנסות בטבע פראי בפורטוגל היבשתית הן שמורת הטבע Peneda-Gerês בעמק דואורו וסרה דה אשטרלה.

אם אתם מעוניינים לבלות חופשה בפורטוגל בחיק הטבע של איזורי הכפר הירוקים, אפשרויות מומלצות הן ויאנה דו קסטלו (Viana do Castelo) , צ'אבס (Chaves), מירנדה דו דואורו (Miranda do Douro), עמק דואורו ( Douro Valley), למגו (Lamego), טומר (Tomar), לירייה (Leiria), קסטלו ברנקו (Castelo Branco), גוארדה (Guarda), פורטלגרה (Portalegre), אבורה (Évora), אלבס (Elvas) או אפילו ויסאו (Viseu).

חיי לילה טובים בפורטוגל ניתן למצוא בליסבון, פורטו, אלבופיירה (Albufeira) ואלגרייב, שיש בהם המון אפשרויות בידור – אם אתם מגיעים לטיול בפורטוגל עם ילדים קטנים ומעוניינים לטעום גם מחיי הלילה נסו לאתר מלון שמציע שירותי בייביסיטר.

חופשה בפורטוגל – פעילויות נופש מומלצות

חופי ים: פורטוגל מוקפת כמעט כולה בים, והחופים שלה מאוד שווים ביקור ומציעים הרבה פעילויות – מגלישת רוח ועד קייט סרפינג, ובמהלך חודשי הקיץ, החופים המתויירים ביותר מציעים גם פעילויות על החוף עצמו, כמו שיעורי התעמלות אירובית או הפעלות לילדים. אם אתם לא אוהבים להזיע בשמש במהלך חופשתכם, בכל חוף מתוייר כמעט תמצאו בר שבו המקומיים אוהבים לשבת. החופים הפופולריים ביותר בפורטוגל (מצפון לדרום) הם:

  • Espinho שליד אופורטו (Oporto) בקוסטה. חוף Verde, במחוז הצפוני
  • Figueira da Foz ליד קוימברה (Coimbra), בחוף הכסף במחוז המרכזי
  • פנישה (Peniche)
  • פראיה דס מקאס (Praia das Maçãs) ופראיה גרנדה (Praia Grande) בסינטרה
  • Carcavelos ואסטוריל (Estoril) [קסקאיס (Cascais)] ליד ליסבון, בקוסטה דה ליסבואה (Costa de Lisboa)
  • זמבויירה דו מאר (Zambujeira do Mar) בחבל אלנטז'ו/ Costa Alentejana e Vicentina
  • סלמה (Salema), פראיה דה רושה (Praia da Rocha), פראיה דה אורה (Praia da Oura), פראיה דוס פסקדורס (Praia dos Pescadores) המוכרת גם כחוף הדייגים, פראיה דה סאן רפאל (Praia de São Rafael), פראיה דו קסטלו (Praia do Castelo) באלגרייב

חיק הטבע בפורטוגל גם מציע אינספור אפשרויות, היעד הבולט הוא הפארק הלאומי פנדה-גרש

אדרנלין – רכיבה על אופניים דרך השטחים ההררים של Geres או ראפטינג בשפכי נהר דואורו (river Douro) הן חוויות אקסטרים מומלצות אם אתם מגיעים אל פורטוגל עם ילדים גדולים מספיק.

גולף: מזג האוויר הנוח, ביחד עם ההשקעה הרבה בתשתיות הגולף בשנים האחרונות הפכו את פורטוגל לגן עדן לאוהבי הגולף, כאשר 14 ממגרשי הגולף של פורטוגל מדורגים ברשימת 100 אתרי הגולף הטובים בעולם. פורטוגל היא גם מקום נהדר ללמוד גולף או לשפר את הטכניקה שלכם – אתרי גולף רבים מציעים שיעורי גולף עם המקצוענים. השיעורים יספקו גם את השחקנים המתקדמים ביותר, ואילו מתחילים ממש גם ימצאו את מקומם, בעיקר כאשר מגרשי הגולף ממוקמים על רקע נופיה היפהפיים של פורטוגל. למקומיים יש רגשות מעורבים לגבי מגרשי הגולף שמשרתים בעיקר תיירים, בעיקר בשל כמות המים האדירה הנדרשת כדי לתחזק אותם, שנראית להם כחסרת טעם מבחינה סביבתית.

גלישה בפורטוגל – המכה לגולשים של אירופה

בשל מיקומה הייחודי בפינה הדרום-מערבית של אירופה עם החוף המערבי הפונה אל האוקינוס האטלנטי, וכן בשל מצב הים נטול הזיהום שלה, פורטוגל היא ללא ספק הבירה של גלישת גלים באירופה. בנוסף, היא נהנית ממים נטולי כרישים בשל טמפרטורת המים המעט צוננת שלה, להבדיל מיעדי גלישה חמים אחרים בעולם כמו דרום אפריקה ואוסטרליה. בעונת השיא של הסתיו והחורף, כמעט בכל מקום לאורך החוף תמצאו כמות נדיבה של גלים, אשר בשילוב עם הגיאות והשפל וערוצי המים התת-קרקעיים, יוצרת גלי ענק נהדרים. נזרה (Nazare) השוכנת צפונית לליסבון הפכה ליעד אגדי לגולשי גלים מכל העולם בשל הגלים הענקיים שבה, כאשר הגולש המקצועי גארט מק'נמרה עצמו עלה בה על גלים של 25 מטרים – שיא עולמי. נזרה מיוחדת בזכות המאפיין הגיאולוגי הנדיר של ערוץ תת-קרקעי שיוצר אפקט זרימה שמגביר את גודל הגלים במידה רבה.

בנוסף לנזרה, חופים מפורסמים אחרים לגלישת גלים בפורטוגל כוללים את פנישה (Peniche) הנמצאת ממש מחוץ לליסבון, Sagres השוכנת ליד הקצה הדרום-מערבי של יבשת אירופה, ו-Esphino. אבל שימו לב: גלישת רוח בפורטוגל בחודשי החורף איננה מיועדת עבור חובבנים בשל העוצמה האדירה של האוקינוס האטנלנטי, המקשה מאוד על היציבות אפילו עבור המקצוענים, וללא ספק בחוף Estoril אסור להסתכן אם אתם לא מנוסים בגלישת גלים. במקום זאת, פנו לנזרה או לאלגרייב כדי לתפוס גלים.

פסטיבלים בפורטוגל

יש מספר גדול של ירידים חגיגיים בסגנון קרנבל בפורטוגל, בעיקר בחודשי הקיץ, ובעיקר בצפון פורטוגל. במהלך הקיץ, פסטיבלי המוסיקה מאוד נפוצים גם כן. בצפון פורטוגל שניים מהפסטיבלים המוזיקלים המתקיימים כבר שנים רבות הם ה-Paredes de Coura ו-Vilar de Mouros. האזורים שבהם מתקיימים הפסטיבלים נבחרים בשל הסביבה הגיאוגרפית היפה שלהם והכפרים הנחמדים השוכנים בסביבה. בדרום פורטוגל, הפסטיבל המפורסם ביותר הוא Festival do Sudoeste בחלק המערבי של הדרום, המלא בנופים מהממים ואינסוף חופים.

מזג האוויר בפורטוגל

פורטוגל היא אחת המדינות החמות ביותר באירופה. האקלים של פורטוגל הוא אקלים ים-תיכוני (בעיקר בחלקים הדרומיים של האלגרייב ובאלנטז'ו (Alentejo), אם כי מבחינה טכנית הן על חוף האוקיינוס האטלנטי). בפורטוגל היבשתית הטמפרטורה השנתית הממוצעת היא 15°C בצפון ו-18°C בדרום. באיים של פורטוגל, מדיירה (Madeira) ובאזורס (Azores) טווח הטמפרטורות צר יותר, כאשר במדיירה אחוז הלחות נמוך ברוב חצי האי ובאזורס מזג האוויר רטוב וגשום. חודשי האביב והקיץ בד"כ שטופי שמש והטמרפרטורות המקסימליות גבוהות ביותר בחודשים יולי ואוגוסט, ומגיעות ל35°C  עד  40°C במרכז פורטוגל, ובין 30°C ל-35°C בצפון פורטוגל. בסתיו וחורף בד"כ גשום וסוער, אם כי לא נדיר למצוא ימים חמים שטופי שמש. הטמפרטורות כמעט אף פעם לא יורדות מתחת ל-5°C באזורים הקרובים לים, והטמפרטורה הממוצעת היא 10°C, אבל לפעמים היא יורדת עד כמה מעלות מתחת לאפס במרכז פורטוגל. בחורף בד"כ יורד שלג באזורים ההרריים של הצפון, בעיקר בסרה דה אשטרלה (Serra da Estrela), אבל הוא נמס במהירות בסוף העונה.

פורטוגל
דירוג הגולשים 4.57 (7 הצבעות)
Sending

תגובות 2

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל