מתי כדאי לטייל בפורטוגל

מזג האוויר בפורטוגל – כל המידע לתכנון טיול

במדריך זה נסייע לכם להבין מה הם תנאי מזג האוויר בפורטוגל לאורך השנה. על בסיס שימוש במידע מטאורולוגי מן השנים האחרונות, נציג לפניכם את תנאי הטמפרטורות, כמויות הגשמים וכמויות שעות האור ביממה, לאורך חודשי השנה, כדי שתוכלו להחליט מהי העונה המומלצת לטיול בפורטוגל עבורכם

     הזמנת דילים לליסבון        |        הזמנת טיולים מאורגנים לפורטוגל

פורטוגל המדינה המערבית ביותר ביבשת אירופה, שוכנת בחצי האי האיברי, והיא שכנה של ספרד, עם חוף לאוקיינוס האטלנטי. בשנים האחרונות פורטוגל הפכה להיות יעד טיול פופולרי בגלל השילוב שבין נופים מדהימים לבין חוויה עירונית מושלמת. בירת פורטוגל – ליסבון – הפכה למוקד עניין משמעותי בגלל חיי לילה מלאי אנרגיות, אטרקציות היסטוריות ואומנותיות, וחוויית טיול בלתי נשכחת. כמו כן, יש מטיילים רבים שבוחרים לצאת מאזורי העיר ולהנות מהחוויה של טיול באווירת הטבע המדהים של פורטוגל. איים, חופי ים, מישורים והרים, יוצרים תמונה של מדינה שנראית כאילו יצאה מתוך גלויה.

כמו שאתם בוודאי מבינים, הטיול בפורטוגל הוא חוויה בפני עצמה, ולכן חשוב מאוד לתכנן מראש את חוויית הטיול בפורטוגל שלכם, כולל התייחסות לתנאי מזג האוויר בפורטוגל לאורך השנה.

שווה קריאה:

השכרת רכב בפורטוגל – המדריך המלא

טיסות לליסבון – השוואת מחירים ומידע חשוב

תיירות כדורגל בפורטוגל – המדריך המקיף לאוהד הישראלי

ליסבון – רשימת מלונות מומלצים למשפחות

Sim ו-e-Sim לפורטוגל – טיפים ומידע חשוב למטיילים

האקלים של פורטוגל

המינוח המדעי של האקלים של פורטוגל הוא "אקלים ממוזג", אשר מושפע מתנאי האוקיינוס האטלנטי. המשמעות היא שבמרבית ימות השנה מזג האוויר בפורטוגל הוא מזג אוויר נעים יחסית, עם תנודות קלות בטמפרטורות ועם לחות גבוהה שיכולה להגיע מהים. כמו כן, במהלך תקופת החורף בפורטוגל, הים יכול ליצור סופות חזקות שמשפיעות גם על האזורים הפנימיים יותר בתוך פורטוגל. מזג האוויר בצפון פורטוגל יותר צונן וכמויות הגשמים הן גבוהות יותר. אבל ככל שמתקדמים לכיוון דרום פורטוגל, מזג האוויר הופך חם יותר וכמויות ימי השמש והחום הופכות להיות גדולות יותר. בחלקים הדרומיים ביותר של פורטוגל, בדומה למה שמתרחש בישראל, כמות ימי השמש והחום הקיצוניים היא גבוהה במיוחד. בחלקים הפנימיים של פורטוגל, ובמיוחד באזור הגבול עם ספרד, מזג האוויר בפורטוגל קצת יותר נעים ונוח, בשל העובדה שמדובר על אזורים הרריים שבהם רמות הלחות יחסית נמוכות.

עונות השנה בפורטוגל

מזג האוויר בפורטוגל בקיץ

תקופת הקיץ בפורטוגל מתאפיינת בימים מלאי שמש עם טמפרטורות יחסית נעימות. כמובן שיש היתכנות לימים גשומים, עם מערכות מזג אוויר שמגיעות מאזור הצפון והים. אבל הקיץ בפורטוגל, אשר מתרחש בין החודשים יוני לאמצע ספטמבר, הוא בהחלט קיץ נעים. הטמפרטורות הממוצעות במהלך הקיץ בפורטוגל יכולות לנוע בין 21 מעלות צלזיוס לבין 28 מעלות צלזיוס, כאשר אזור צפון פורטוגל הוא בדרך כלל אזור קר יותר.

במהלך חודש יוני בפורטוגל, הטמפרטורה באזור הצפון עומדת על ממוצע של 19 מעלות צלזיוס בעיר פורטו. בעיר הבירה ליסבון, הטמפרטורה הממוצעת בחודש יוני עומדת על 21.2 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים באזור הצפון עומדת על 45 מילימטרים של גשם, ובדרום פורטוגל מדובר על חמישה-עשר מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה (בקיזוז שעות בהן השמש מוסתרת על ידי עננים) במהלך חודש יוני בפורטוגל עומדת על 10 שעות של אור, שהן 300 שעות מידי חודש. טמפרטורת מי הים הממוצעת עומדת על 17 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש יולי בפורטוגל ממוצע הטמפרטורות בפורטו עומד על 20.7 מעלות צלזיוס, ובעיר הבירה ליסבון, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 23 מעלות צלזיוס. ממוצע המשקעים בצפון פורטוגל במהלך חודש יולי עומד על 20 מילימטרים של גשם, כאשר בדרום המדינה כמות המשקעים הממוצעת עומדת על חמישה מילימטרים של גשם בלבד. כמות שעות האור ביממה בפורטוגל ביולי עומדת על ממוצע של 11 שעות מדי יום, וכ 340 שעות לאורך החודש. טמפרטורת מי הים במהלך חודש יולי בפורטוגל עומדת על 18 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש אוגוסט בפורטוגל הטמפרטורה הממוצעת בפורטו עומדת על 20.8 מעלות צלזיוס. ובליסבון הטמפרטורה הממוצעת  עומדת על 23.5 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 25 מילימטרים של גשם באזור פורטו וחמישה מילימטרים של גשם בעיר ליסבון. כמות שעות האור ביממה עומדת על 11 שעות של אור שהן 340 שעות לאורך החודש. טמפרטורת מי הים הממוצעת עומדת על 19 מעלות צלזיוס, שהן שיא שנתי.

במהלך חודש ספטמבר בפורטוגל, ניתן להרגיש את סיומה של תקופת הקיץ ותחילתו של הסתיו בפורטוגל. ממוצע הטמפרטורות בצפון פורטוגל מתחיל לרדת ועומד על 19.5 מעלות צלזיוס בעוד שבדרום ממוצע הטמפרטורות עומד על 22.2 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת באזור הצפון עומדת על 70 מילימטרים של גשם, ובאזור הדרום כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 30 מילימטרים של גשם, מה שמהווה עלייה דרמטית. כמות שעות האור ביממה מתחילה לרדת ועומדת על תשע שעות של אור מידי יום, שהן 270 שעות לאורך החודש.

מזג האוויר בפורטוגל בסתיו

תקופת הסתיו בפורטוגל מתאפיינת בתנאי מזג אוויר צוננים באזור הצפון ויחסית יציבים באזור הדרום. כמויות הגשמים יחסית תכופות, במיוחד באזור הצפון אשר לפרקים יכול להיות מאוד קר וסוער. הסתיו בפורטוגל מתרחש בין אמצע חודש ספטמבר לחודש נובמבר.

במהלך חודש אוקטובר בפורטוגל באזור הצפון הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 16.6 מעלות צלזיוס בעיר פורטו ובליסבון הדרומית יותר הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 18.9 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים באזור הצפון מתחילה לעלות ועומדת על 140 מילימטרים של גשם, ובדרום נרשם ממוצע משקעים נמוך יחסית של 80 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה במהלך חודש אוקטובר בפורטוגל ממשיכה לרדת ועומדת על 7 שעות מדי יום, שהן 215 שעות לאורך החודש. ממוצע הטמפרטורות של מי הים עומד על 17 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש נובמבר בפורטוגל הטמפרטורה הממוצעת בצפון פורטוגל עומדת על 13.2 מעלות צלזיוס, בעוד שבאזור הדרום הטמפרטורה הממוצעת היא 15.1 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת בצפון עומדת על 160 מילימטרים של גשם ובדרום מדובר על 105 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה ממשיכה לרדת ועומדת על השיא השלילי השנתי, של 5 שעות ביממה ו 155 שעות אור לאורך החודש כולו. טמפרטורת מי הים הממוצעת ממשיכה לרדת ועומדת על 16 מעלות צלזיוס.

מזג אוויר בפורטוגל בחורף

תקופת החורף בפורטוגל היא תקופה יחסית יציבה מבחינת תנאי מזג האוויר. הטמפרטורות לא מגיעות לטמפרטורת קיפאון, כמות שעות האור ביממה יחסית גבוהה, וכמות המשקעים נותרת יציבה. יחד עם זאת, לעיתים ניתן לראות אפיזודות מזג אוויר מורכבות יותר שכוללות כמויות גשמים גדולות ואפילו שלגים בפסגות ההרים הגבוהות. תקופת החורף בפורטוגל מתרחשת בין החודשים דצמבר למרץ.

במהלך חודש דצמבר בפורטוגל, באזור העיר פורטו בצפון, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 10.9 מעלות צלזיוס. באזור ליסבון שנמצאת בדרום, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 12.4 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים בצפון עומדת על ממוצע של 195 מילימטרים, ובדרום על ממוצע של 120 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה נותרת יציבה ועומדת על חמש שעות מדי יום, ו 155 שעות לאורך כל חודש דצמבר. הטמפרטורה הממוצעת של מי הים עומדת על 15 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש ינואר בפורטוגל, הטמפרטורה הממוצעת באזור צפון פורטוגל עומדת על 9.6 מעלות צלזיוס, ובאזור הדרום הממוצע הוא 11.6 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת בדרום עומדת על 95 מילימטרים של גשם, כאשר בצפון מדובר על 160 מילימטרים של גשם. טמפרטורת מי הים מגיעה לשיא שלילי שנתי ועומדת על 14 מעלות צלזיוס. יחד עם זאת, כמות שעות האור ביממה נשארת יציבה ועומדת על חמש שעות של אור מידי יום, ו 155 שעות של אור לאורך חודש ינואר.

במהלך חודש פברואר בפורטוגל, הטמפרטורה הממוצעת בצפון פורטוגל עומדת על 10.6 מעלות צלזיוס ובדרום על 12.8 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת בצפון עומדת על 140 מילימטרים של גשם ובדרום מדובר על 90 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה עומדת על קנה, והיא עדיין חמש שעות מדי יום. יחד עם זאת הממוצע החודשי של כמות שעות האור עומד על 140 שעות, ירידה קלה אל מול חודש ינואר. כמו כן טמפרטורת מי הים נשארת יציבה ועומדת על 14 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש פברואר בפורטוגל – באזור צפון פורטוגל, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 12.8 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת בצפון עומדת על 130 מילימטרים של גשם ובדרום על 90 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה נשמרת יציבה ועומדת על 5 שעות של אור, שהן 140 שעות לאורך החודש. טמפרטורת מי הים הממוצעת נותרת יציבה ועומדת על 14 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש מרץ בפורטוגל, הטמפרטורה הממוצעת באזור הצפון עומדת על 12.8 מעלות צלזיוס, בעוד הטמפרטורה הממוצעת בדרום עומדת על 15 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים בצפון עומדת על 90 מילימטרים של גשם, ובדרום מדובר על 50 מילימטרים של גשם לאורך החודש. שעות האור ביממה מתחילה לעלות ועומדת על 7 שעות של אור, שהן 215 שעות לאורך החודש. ממוצע הטמפרטורות של מי הים בפורטוגל במהלך חודש מרץ עומד על 14 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בפורטוגל באביב

בדומה לתקופת הסתיו של פורטוגל, גם במהלך האביב בפורטוגל תנאי מזג האוויר משתנים בהדרגה אבל נותרים יחסית נוחים. ניתן לראות אירועי גשם, אבל במרבית המקרים השמיים בהירים והטמפרטורות נוחות לטיולים. כמו כן, כמות המשקעים הממוצעת יורדת ביחס לחודשי סוף החורף. ככה שאתם יכולים לנצל את תנאי מזג האוויר בפורטוגל באביב לטובתכם, ולהנות מתקופת טיול מיוחדת במינה, ככל שאתם מגיעים מוכנים. תקופת האביב בפורטוגל מתרחשת בין החודשים אפריל ומאי.

במהלך חודש אפריל בפורטוגל הטמפרטורה הממוצעת באזור הצפון עומדת על 13.8 מעלות צלזיוס בעיר פורטו. באזור העיר ליסבון שנמצאת בדרום, הטמפרטורה הממוצעת בחודש מרץ עומדת על 15 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים באזור הצפון במהלך חודש מרץ עומדת על 110 מילימטרים של גשם, בעוד שבאזור הדרום מדובר על ממוצע של 65 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה במהלך חודש מרץ מתחילה לעלות ועומדת על 7 שעות של אור שהן 215 שעות מתוך כל החודש. טמפרטורת מי הים נשארת יציבה ועומדת על 14 מעלות צלזיוס לאורך החודש.

במהלך חודש מאי בפורטוגל, באזור הצפון של פורטוגל, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 16.2 מעלות צלזיוס בעיר פורטו. בעיר ליסבון הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש מאי עומדת על 18 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים בצפון עומדת על ממוצע של 100 מילימטרים של גשם ובדרום ממוצע המשקעים הוא 55 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה עומדת על 9 שעות של אור, שהם 280 שעות לאורך החודש. ממוצע טמפרטורות מי הים במהלך חודש מאי בפורטוגל עומד על 15 מעלות צלזיוס, שינוי קטן אחרי תקופה ארוכה של יציבות.

העונה המומלצת לטיול בפורטוגל

התקופה הטובה ביותר לטיול בפורטוגל, היא על פי רוב תקופת עונות המעבר. בין אמצע חודש מאי לבין אמצע חודש יוני, תקופת האביב בפורטוגל, תנאי הטמפרטורות מתחילים לעלות ולהתאים לטיולים בטבע. כמו כן, בתקופה זו כמות שעות האור מתחילה לעלות ואתם יכולים לבלות יותר שעות בשיטוט בערים הגדולות של פורטוגל. בדיוק מאותה הסיבה, בין אמצע חודש ספטמבר לבין תחילת חודש אוקטובר, תנאי מזג האוויר של הסתיו בפורטוגל מאפשרים גם הם טיול באזורים השונים של פורטוגל. זוהי תקופה מעולה לטייל גם באזור הצפון וגם באזור הדרום, שכן הטמפרטורות בשני האזורים הללו די דומות ואתם לא צריכים להתכונן לשינויים רציניים בתנאי מזג האוויר, כדי להנות מפורטוגל כולה. בשל העובדה שתקופת הקיץ בפורטוגל יכולה להיות חמה ולחה מאוד, מדובר על אלטרנטיבה מעולה לטיול שיוצר חוויה תיירותית מושלמת.

באזורי החופים המיוחדים של פורטוגל, תנאי החום פחות מורגשים ופחות אינטנסיביים במהלך תקופת הקיץ בפורטוגל. מה שאומר שאם אתם מעוניינים רק לצאת לטיול חופים, אפשר לעשות זאת בתקופת הקיץ ויהיה לכם הרבה יותר נוח לנצל את התקופה הזו. כמות שעות האור היא עצומה ביחס לחורף בפורטוגל, ואתם יכולים לבלות שעות ארוכות על חוף הים בטמפרטורה מושלמת ועם שמש חמימה. בתקופת החורף, במיוחד באזור הצפון, הטמפרטורות יכולות להיות קרות מידיי וכמויות הרוחות והמשקעים יכולות להפריע לחוויית הטיול שלכם. לכן מרבית התיירים מוותרים על טיול לפורטוגל בחורף, בוודאי אם מדובר על טיול בטן גב בחופים של פורטוגל, ודוחים את הטיול לימים חמים ונעימים יותר. אבל אם אתם רוצים לתכנן טיול בפורטוגל בחורף, אתרי התיירות יהיו ריקים ותוכלו להנות מחוויה של טיול בשקט שלכם.

איך לארוז את המזוודה לטיול בפורטוגל?

רגע אחד לפני שאתם יוצאים לחופשה המושלמת שלכם בפורטוגל ואחרי שבחרתם את התאריך המושלם, הגיע הזמן לארוז את המזוודות שלכם. אם אתם יוצאים לטיול בפורטוגל בחורף, חשוב לארוז בגדים שמתאימים לטיול בתנאי גשם ורוח. במעבר מהצפון לדרום, אתם תצטרכו להשתמש בהם – מעילי גשם, עליוניות חמות וביגוד טרמי קל יחסית. לא מדובר על ציוד שמתאים לטיול באזורי הרים מושלגים, אבל אתם לא רוצים למצוא את עצמכם מתמודדים עם סופה בלי בגדים מתאימים.

לחילופין, אם החלטתם לצאת לטיול בפורטוגל בקיץ, האריזות לטיול היו הרבה יותר קלות. בגדים קלים, מנדפי זיעה, שמתאימים להליכה תחת השמש הקופחת במשך שעות ארוכות, יהיו ההחלטה הנכונה בשבילכם. כמו כן אל תשכחו לקחת כובעים, משקפיים ועליוניות קלות לטובת הבריזה של חופי הים. כן גם בתנאי החום הקיצוניים ביותר של פורטוגל, הלילות יכולים להיות קרים והשהייה ליד הים מלווה ברוחות שמצננות את האווירה. כמו כן, אם אתם מתכננים לצאת מאזורי העיר, חשוב לקחת נעליים מתאימות להליכה, שיכולות להתמודד עם תנאי בוץ, חול, ושטח.

תכנון נכון של הציוד לטיול שלכם, ייצור את האוויר המושלמת לטיול בפורטוגל ויאפשר לכם לחזור הבית עם חוויות בלתי נשכחות.

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל