עונה מומלצת לחופשה בבריסל

מזג האוויר בבריסל ועונה מומלצת לחופשה

אם אתם מתכננים חופשה בבריסל, ומתלבטים מתי הכי כדאי לקבוע אותה, כאן תוכלו למצוא את המידע שנדרש לכם. תוכלו לקרוא על עונות השנה בבריסל, על מזג האוויר בבריסל לאורך חודשי השנה ועל אירועי התרבות והפסטיבלים שתוכלו לשלב במהלך החופשה שלכם. מזג האוויר בבריסל קריר יחסית וגשום לאורך כל השנה, אבל כמעט ואין בה אירועי אקלים קיצוניים, כך שאפשר לשקול לבקר בה בכל עונה, כל עוד אתם יודעים למה לצפות וכיצד להיערך לקראת הטיסה.

      הזמנת דילים לבריסל        |        הזמנת טיולים מאורגנים לבלגיה

מזג האוויר בבריסל, עיר הבירה של בלגיה, מושפע מהאוקיינוס האטלנטי, עם חורפים קרים (אך לא קפואים) וקיץ קריר למדי, אך נוח – ובמונחים מקצועיים: תת-אוקיאני. לאורך רוב השנה, מזג האוויר בבריסל הוא לח וגשום (למעלה מ-200 ימים גשומים לאורך השנה!), עם משבי רוח תכופים, ולעתים עזים למדי, במיוחד מנובמבר עד מרץ.

במהלך השנה הטמפרטורות בבריסל נשארות מתונות למדי (ללא שיאים גבוהים מחד או קיפאון מאידך,) אבל הן נעות על סקאלה רחבה, ומגיעות לשפל של כ-1 מעלות צלזיוס בחורף וכ-22 מעלות צלזיוס בחודשי הקיץ. מזג אוויר קיצוני נדיר בבריסל, אבל כאשר מגיעים משבי רוח ממזרח אירופה, יש סבירות לשלג. בשל הלחות הגבוהה, במשך כמחצית מהשנה, גם כאשר הטמפרטורות אינן נמוכות מאוד, התחושה היא קרה למדי.

חופשה בבריסל – עוד מידע למטייל

בריסל – מלונות מומלצים למשפחות בבירת בלגיה

מוניות בבריסל ותחבורה משדה התעופה

טיסות זולות לבריסל – דברים שכדאי לדעת

Sim ו-eSim לבלגיה – מידע וטיפים למטייל

כדורגל בבלגיה – כרטיסים לליגה הבלגית

עונה מומלצת לחופשה בבריסל

עם אקלים קריר, שנוטה להתפרצויות של מטחי גשם, העונה המומלצת לחופשה בבריסל היא הקיץ, מיוני עד אוגוסט. מזג האוויר בבריסל בקיץ נעים למדי, והעיר תוססת ושוקקת פעילות. ימי הקיץ בבריסל הם בהירים ונעימים בסך הכול, ולכן למי שמעוניינים להסתובב ברחובות ללא חשש ממזג אוויר סוער, זו התקופה הטובה ביותר לבקר בעיר. עם זאת, חשוב לזכור, שמדובר בעיר עמוסה באירועי תרבות ובאטרקציות מרגשות לאורך כל השנה, כך שאם ימים קרים וסוערים אינם מרתיעים אתכם, תוכלו ליהנות מחופשה בבריסל גם בעונות הפחות חמות, כאשר כל עונה מעונות השנה בבריסל מציעה חוויה קצת אחרת.

עונות השנה בבריסל

מזג האוויר בבריסל באביב

האביב בבריסל (בדומה לסתיו) הוא עונה קרירה ומעוננת. בחלק הראשון של העונה, בחודשים מרץ ואפריל, עדיין מרגישים את הטמפרטורות הקרירות יותר של החורף בבריסל, עם טמפרטורת מקסימום ממוצעת סביב 13 מעלות צלזיוס, ואפילו אפשרות לשלג קל, במיוחד במהלך מרץ. למרות שמדובר בעיר גשומה לאורך כל ימות השנה, האביב בבריסל הוא העונה היבשה ביותר, במיוחד בחלק המאוחר יותר שלה, ולכן זה גם זמן מתאים להסתובב בחוץ ולחקור פלאים מקומיים כמו פארק בריסל או שכונת לה מורלס (Les Marolles) ההיסטורית, מבלי חשש מפני גשם שוטף.

בדרך כלל, במחצית השנייה של מאי, הטמפרטורות מתחילות להתייצב באזור החמים יותר, ומגיעים ימים חמימים ונעימים, עם טמפרטורות מקסימום יומיות סביב 25 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בבריסל בקיץ

הקיץ בבריסל, מיוני עד אוגוסט, הוא קיץ מתון. מזג האוויר בקיץ בבריסל ממשיך להיות מושפע מהחזית האטלנטית, כך שגם בעונה החמה, ממשיכות להגיע רוחות קרירות מכיוון הים, וגם הגשמים תכופים למדי. בקיץ בבריסל ישנם פרקי זמן של מזג אוויר נעים מאוד, עם טמפרטורות בין 20 מעלות ל-25 מעלות צלזיוס לאורך היום, אך גם ימים קרירים יותר, בהם הטמפרטורות נשארות מתחת ל-20 מעלות צלזיוס גם במהלך היום, כך שכדאי לעקוב באופן רציף אחר תחזית מזג האוויר, ולהיערך מראש לשינויים בתוכניות. בלילות הקיץ בבריסל הטמפרטורה יכולה לרדת מתחת ל-10 מעלות צלזיוס אפילו ביולי ואוגוסט. לפעמים, בקיץ בבריסל יכולים להיות ימים חמים, שבמהלכם הטמפרטורה יכולה להגיע ל-28-30 מעלות צלזיוס, אך יכול לעבור גם חודש קיצי שלם ללא אף יום שכזה.

מזג האוויר בבריסל בסתיו

הסתיו בבריסל מתחיל במחצית הראשונה של ספטמבר עם מזג אוויר נעים, ואז בהדרגה הופך להיות קר יותר, אפור, רטוב וסוער. כפור הלילה הראשון של השנה מתרחש בדרך כלל בנובמבר, אך בשנים מסוימות יכול להתרחש גם באוקטובר.

הסתיו בבריסל הוא לעתים קרובות גשום עם רוחות חזקות, אבל הטמפרטורות נשארות מתונות (בין 7 מעלות צלזיוס ל-15 מעלות צלזיוס,) מה שאומר, שעדיין אפשר ליהנות מלא מעט אטרקציות שיש לעיר להציע. ימי הסתיו הגשומים מתאימים, למשל, לסיור בלה סבלון, אזור השוקולטיירים של העיר, שם אפשר לבקר בחנויות שוקולד וותיקות, ולטעום מהפרלינים המסורתיים המפורסמים של בלגיה.

מזג האוויר בבריסל בחורף

החורף בבריסל הוא קר למדי, עם טמפרטורות יום ממוצעות של מספר מעלות חד ספרתי מעל האפס, וטמפרטורות לילה סביב אפס מעלות צלזיוס. הרוחות הקרות והלחות לעתים קרובות מחריפים את תחושת הקור, כך שכדאי להיערך עם ביגוד חם וציוד להגנה מהגשם, גם אם בתחזית מזג האוויר מצוינות טמפרטורות נוחות יחסית.

מזג האוויר בחורף בבריסל יכול להשתנות בהתאם לכיוון הרוחות. כאשר נושבות רוחות ממערב, הטמפרטורות יכולות להיות מתונות למדי, ולהגיע ל-10-12 מעלות צלזיוס (על אף, שכאמור, הרוחות והגשם יכולים לגרום להרגשה קרה יותר). לעומת זאת, כאשר מגיעים משבי אוויר קרים מכיוון רוסיה, הטמפרטורה יורדת אל מתחת לאפס גם במהלך היום, ותנאים אלה יכולים להימשך בין כמה שעות לכמה ימים.

בבריסל בחורף, שלג יורד לעתים תכופות, אם כי בדרך כלל מדובר בשלג קל. עם זאת, כאשר מדובר בשלג שיורד במהלך גל קור חורפי, לפעמים השלג יכול להצטבר על הקרקע, ולהיערם לאורך ימים ארוכים. לכן אם בכוונתכם להזמין חופשת חורף בבריסל, כדאי שתבדקו האם צפוי במהלך ביקורכם גל קור שכזה, על מנת שתוכלו לתכנן את הטיול שלכם בהתאם.

אירועים ופסטיבלים בבריסל לאורך השנה

העיר בריסל מארחת הרבה מאוד פסטיבלים וקרנבלים מדי שנה. לא משנה מתי בחרתם להגיע לחופשה בבריסל, רוב הסיכויים הם שתוכלו למצוא בעיר פסטיבל כזה או אחר. אלה יכולים להיות פסטיבלי מוזיקה, פסטיבלי סרטים, פסטיבלי אומנות ועבודות יד או חגיגות מסורתיות של טקסים עתיקים.

ריכזנו עבורכם כאן כמה מהבולטים שבהם:

טרקלין השוקולד (Salon du Chocolat) – פברואר

טרקלין השוקולד בבריסל הוא פסטיבל, שהגיע לבירת בלגיה, שידועה בשוקולד המשובח המיוצר בה, לאחר שזכה להצלחה בערים שונות כמו לונדון, פריז, טוקיו וניו יורק. זהו פסטיבל המוקדש כל כולו לשוקולד. במסגרת הפסטיבל נערכים אירועים שונים: טעימות, תצוגות בישול, סדנאות מאפים, כנסים, תערוכות ועוד. אירוע זה הוא פינוק קולינרי מיוחד עבור מי שמאוהבים בממתק הממכר (ובינינו, מי לא מאוהב בשוקולד?).

פסטיבל סרטי הפנטזיה הבינלאומי של בריסל – מרץ

פסטיבל זה אינו מיועד לבעלי לב חלש, אלא לצופי קולנוע שאוהבים סרטי אימה מפחידים. במסגרת הפסטיבל מוקרנים בכל בתי הקולנוע של בריסל סרטי האימה הטובים והמפחידים של השנה, והוא כולל תחרויות ואירועים תיאטרליים שונים ברוח הפסטיבל.

יום אירופה בבריסל – מאי

יום אירופה מתקיים ב-9 במאי, והוא מציין את השלום והאחדות באירופה. במסגרת חגיגות יום אירופה, מוסדות האיחוד האירופי בבריסל ובשטרסבורג פותחים את שעריהם לציבור מתחילת חודש מאי. חגיגות יום אירופה בבריסל מושכות אליהן מבקרים רבים, שמגיעים על מנת לצפות בדיונים, בקונצרטים ובאירועים נוספים, שחוגגים את יום הקמת האיחוד ומעלים את המודעות לעשייה של מוסד האיחוד האירופי.

תהלוכת זינקה (Zinneke Parade) – מאי

תהלוכת זינקה מתקיימת מאז שנת 2000, ומאז הפכה לפסטיבל המטורף ביותר של בריסל. את האירוע מארגנת אגודת Zinneke, ולכל מצעד נבחר נושא אחר. היוזמה לאירוע החלה במטרה לחבר בין תרבויות, קהילות ומחוזות רבים ושונים בתוך בריסל, הידועה ברב-תרבותיות המתקיימת בה. מארגני התהלוכה פועלים בשיתוף עם מגוון מוסדות, בתי ספר, מרכזי תרבות, ארגונים וחברות. במהלך ההכנות לאירוע, תושבי בריסל עובדים יחד עם אמנים מקצועיים על מנת להעלות רעיונות ולהקים את האלמנטים, שמרכיבים בסופו של דבר את התהלוכה. תהלוכת זינקה עוברת ברחובות העיר, עם המונים לבושים בתחפושות ומיצגים בנושא שנקבע לאותה שנה.

מרתון הג'אז של בריסל – מאי

מרתון הג'אז הוא אירוע בן שלושה ימים, הנערך על הבמות החיצוניות בגראנד פלאס, כיכר סינט-קטלין, כיכר סבלון וכיכר קוק בבריסל לאורך שלושה ימים בחודש מאי. האתרים הקסומים הללו מספקים תפאורה מושלמת לאווירת הפסטיבל, בו הקהל מוזמן ליהנות מערב של מוסיקת ג'אז עם כוס יין או בירה. הקונצרטים פתוחים בחינם לקהל הרחב.

שוק חג המולד בבריסל – דצמבר

לקראת חג המולד בבריסל, נפתח בעיר שוק חג המולד השנתי שלה, הידוע בכינוי "פלאי חורף" (Winter Wonders), עם שורה ארוכה של דוכנים חגיגיים, המשתרעים מהבורסה לניירות ערך, דרך שוק הדגים (Marché aux Poissons) ועד לכיכר סנט קתרין. שוק חג המולד בבריסל מורכב מיריד, דוכני שוק ואזור בילוי למשפחות. במהלך ימי הפעילות של השוק, ניתן ליהנות ממגוון מופעי רחוב של להטוטנים ומוזיקאים, מדוכני אוכל שונים ומגוונים ומקניות במגוון רחב של דוכנים וחנויות רחוב. חובבי החלקה על הקרח יוכלו לבלות גם במשטח ההחלקה שנמצא בקרבת שוק הדגים של בריסל.

פסטיבל הקיץ של בריסל – אוגוסט

פסטיבל הקיץ של בריסל הוא אירוע מוזיקה שנתי, שמיועד בעיקר לאומנים אירופאים, והמוכר גם בשם Eu'ritmix. הפסטיבל, שהכניסה אליו היא ללא תשלום, נערך לראשונה בשנת 2002. מאז הפסטיבל צבר פופולאריות רבה, ועד מהרה הפך לאחד מפסטיבלי המוזיקה הנחשבים ביותר באירופה, והוא מושך אליו מדי שנה קהל גדול של אלפי חובבי מוסיקה פופולארית אירופאית. הפסטיבל מתקיים במספר כיכרות ידועות בבריסל במהלך חודש אוגוסט.

שטיח פרחים – אוגוסט

שטיח פרחים הוא אירוע המתקיים ברחבת בניין העירייה של בריסל, בו מתנדבים מרחבי בלגיה מתכנסים לשזור יחד שטיחים העשויים כולם מפרחים צבעוניים. האירוע חופף את מועד חג עליית מרים, חג נוצרי המציין את עליית אימו של ישו לשמים. אזור הפסטיבל מתכסה ברקמה מרהיבה עשויה ממיליוני פרחים. האירוע מתקיים בבריסל מאז 1971, ובכל שנה שטיחי הפרחים נארגים בהשראת נושא חדש.

תחרות המוסיקה הבינלאומית ע"ש המלכה אליזבת – לאורך השנה

תחרות המוזיקה הבינלאומית ע"ש המלכה אליזבת, מתקיימת בבריסל מאז שנת 1937, ובמסגרתה מופיעים מוזיקאים מתחילים, המתחרים במספר קטגוריות מתחום המוסיקה הקלאסית: זמרים, כנרים, פסנתרנים, צ'לנים ומלחינים. התחרות קרויה על שמה של המלכה אליזבת מבוואריה, והיא אחת התחרויות התובעניות והנחשבות ביותר בעולם עבור מוזיקאים בראשית דרכם.

המופעים והאירועים הקשורים בתחרות מתקיימים לאורך חודשי השנה, וחובבי מוסיקה קלאסית יכולים להזמין כרטיסים, בהתאם למועד החופשה שלהם בבריסל.

מזג האוויר בבריסל לאורך חודשי השנה

מזג האוויר בבריסל בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1- מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 14 ימים

כמות משקעים: 75 מ"מ

מזג האוויר בבריסל בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 0 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 60 מ"מ

מזג האוויר בבריסל במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 50 מ"מ

מזג האוויר בבריסל באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 5 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 55 מ"מ

מזג האוויר בבריסל במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 4 ימים

כמות משקעים: 55 מ"מ

מזג האוויר בבריסל ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 55 מ"מ

מזג האוויר בבריסל ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 23 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 80 מ"מ

מזג האוויר בבריסל באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בבריסל בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בבריסל באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בבריסל בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בבריסל בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 0 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 1 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל