אנטוורפן אטרקציות מומלצות עם המשפחה

אנטוורפן בלגיה – אטרקציות מומלצות לחופשה

אנטוורפן בבלגיה היא אחד היעדים האטרקטיביים באירופה למטייל הישראלי, ולא רק בגלל מעמדה כ"עיר הבירה" של ענף היהלומים העולמי. בכתבה זו תמצאו מידע והמלצות על אטרקציות באנטוורפן (כולל סרטוני וידאו וקישורים להזמנת כרטיסים מראש), טיפים למשפחות המגיעות אל אנטוורפן עם ילדים ועוד

      הזמנת דילים לבריסל        |        הזמנת טיולים מאורגנים לבלגיה

אנטוורפן ( Antwerp ) היא יעד מרכזי בבלגיה למטייל, העיר השנייה בגודלה בבלגיה, הממוקמת במחוז פלנדריה (Flanders), החלק הפלמי (דובר ההולנדית) של בלגיה. היא מוכרת בכל העולם כ-״עיר היהלומים המובילה של העולם״ ויותר מ-70% מהיהלומים בעולם נסחרים בה. בורסת היהלומים של אנטוורפן היא למעשה המוקד של הכלכלה בבלגיה – יותר מ-85% מהיהלומים הגולמיים בעולם, 50% מהיהלומים המלוטשים, ו-40% מהיהלומים התעשייתיים נסחרים באנטוורפן. יש לה מרכז היסטורי יפהפה והיא גם מוכרת בשל תעשיית האופנה שלה. נמל אנטוורפן הוא השני בגודלו באירופה ויש לו חשיבות כלכלית מרכזית בבלגיה.

חופשה בבלגיה – עוד באותו נושא:

טיסות לבלגיה – השוואת מחירים ואיתור טיסות זולות

בתי מלון באנטוורפן מומלצים למשפחות

sim ו-e-sim לבלגיה – מידע וטיפים למטייל

השכרת רכב בבלגיה – השוואת מחירים ומידע חשוב

כדורגל בבלגיה – כרטיסים לליגה הבלגית

אנטוורפן – רקע למטייל

המילה ׳אנטוורפ׳ ככל הנראה הגיעה מהמילים – aan de werpe, ״במקום הזריקה״ בהולנדית, והכוונה היא למקום שבו הנהרות המתעקלים משליכים את חולותיהם. המקומיים עשויים לשתף אתכם במיתוס האורבני שלפיו תרגום שם העיר מגיע מהמילים Hand werpen – ״לזרוק יד או ידיים״. בדגל הרשמי של אנטוורפן מופיעים הטירה het Steen ו"היד של אנטוורפן".

במאה ה-16, אנטוורפן שימשה כאחד המוקדים הפיננסיים החשובים ביותר בעולם, מקום שאליו סוחרים מרחבי אירופה ואסיה הגיעו כדי למכור את סחורתם. לאחר המצור על אנטוורפן בידי הספרדים בשנת 1585, תפקידה כמוקד פיננסי נלקח ממנה ועבר לאמסטרדם. למרות זאת, מאז המאה ה-19 ובעיקר במאה ה-20, אנטוורפן עושה קמבק כלכלי רציני. בשנת 2012, אוכלוסיית העיר מנתה 506,225, העיר השנייה בגודלה בבלגיה אחרי בריסל הבירה, והיא משמשת כנמל עיקרי של יבשת אירופה.

בשל העבר התרבותי העשיר והארוך של העיר, אנטוורפן מכילה המון מבנים היסטוריים מעניינים מתקופות היסטוריות שונות, וכן שורה של מוזיאונים מעניינים. לאחרונה, אנטוורפן הפכה עיר טרנדית במיוחד, והיא מושכת אליה המון אמנים, סופרים, אינטלקטואלים ושחקנים פלמים וזרים מרחבי אירופה. הדבר מתבטא בבארים הטרנדיים ובחנויות הרבות המפוזרות בכל העיר. אנטוורפן בהחלט נחשבת לעיר רבת ממדים מבחינה תרבותית, ולמרות שאולי לא נשמרה כמו ערים פלמיות אחרות שנבנו בתקופת ימי הביניים, כמו ברוז׳ (Bruges) או גנט (Ghent), אנטוורפן עדיין נחשבת לעיר דינאמית שמציעה ערבוב מושלם בין היסטוריה ואורח חיים עכשווי מודרני.

אטרקציות באנטוורפן למטייל הישראלי

הרובע היהודי (Joodse wijk) יש באנטוורפן קהילה לא קטנה של יהודים (כ-15 אלף במספר), רבים מהם יהודים אורתודוקסים (חסידים). אנטוורפן היא אחד ממרכזי היהדות המרכזיים בעולם, ואפשר למצוא בה את בתי הכנסת היפהפיים Van Den Nest ו-Bouwmeester.

רובע היהלומים (Diamond District) – זהו הרובע השוכן דרומית מערבית לתחנה המרכזית. כפי שאפשר להבין מהשם, זה אזור שבו תוכלו למצוא הרבה חנויות תכשיטים, וכן את הבורסה ליהלומים של אנטוורפן (Antwerp Diamond Exchange), שהיא לכל הדעות המרכז הכלכלי הגדול ביותר של תעשיית היהלומים העולמית. זהו רובע מעניין גם מבחינה אתנית ותרבותית, מאחר שתעשיית היהלומים נשלטת ברובה ע״י הקהילה היהודית של אנטוורפן, אם כי כניסתם של סוחרי יהלומים מהודו מקבלת תאוצה הולכת וגוברת.

אטרקציות באנטוורפן למשפחות

פארק השעשועים בוביאנלנד Bobbejaanland

אם אתם מגיעים אל אנטוורפן עם ילדים אל תפספסו את פארק השעשועים המהווה את אחת הטובות שבין אטרקציות באנטוורפן למשפחות – קחו את המשפחה כולה למופעים חיים וליותר מ-40 אטרקציות ומתקני שעשועים ביום הכיפי ביותר של חופשה באנטוורפן

בקרו ב׳עיירת הקאובואים׳ (Cowboy Town) בת ה-40 כדי לראות את מתחם השעשועים החדש, מופעים והזדמנויות לצילומים עם בובי וחבריו (Bobbie and his friends)

ב-2018 נפתח בלונה פארק של אנטוורפן, בוביאנלנד, מתקן רכבת ההרים החדש The Dreamcatcher VR שלוקח מבקרים למסע בתוך עולם מסתורי

להזמנת כרטיסים לפארק השעשועים באנטוורפן בוביאנלנד

אולמנסה – גן החיות של אנטוורפן Olmense Zoo

התכוננו ליום שכולו כיף פנטסטי! גן החיות אולמנס, המנוהל ע״י משפחה, מפנק ומבדר מבקרים מאז 1980, עם אריות, נמרים, פילים וקופים, כפי שאפשר לצפות לראות בכל גן חיות, כל אלה חיים בהרמוניה ירוקה שופעת צמחייה. הגן עבר שיקום מחודש ב-2018, ואין זמן טוב מזה להגיע לביקור – במיוחד אם אתם מתכננים להגיע אל אנטוורפן עם ילדים שאוהבים בעלי חיים.

גם החיות הוקם ע״י לואי רופטהופט במטרה לשתף את האוסף הפרטי של בעלי החיים שלו עם העולם. מאז שנות השמונים, המקום משתפר כל הזמן, ונוספים יצורים צבעוניים וסביבות מחייה אותנטיות.

ב״יער הדובים״ (Bear Forest ) תוכלו להשקיף מלמעלה בדובים חומים וזאבים לבנים המשוטטים להם בהנאה מתחת לשבילים הבנויים בין העצים. צאו לסיור גם ב״סוואנה האפריקנית״ (African Savannah) כדי לראות מקרוב נמרים ופילים, ואז טפסו למרפסת הצפייה למראות פנורמיים של האזור כולו. ב״טיילת הציפורים ובית הציפורים״ (Bird Promenade and Aviary) תוכלו לפגוש מינים שונים של בעלי כנף, להביט מקרוב בתוכים צבעוניים ובינשופים נבונים. גן החיות אולמנזה הוא חוויה כיפית לכל הגילאים, אחת מטובות האטרקציות באנטוורפן למשפחות.

להזמנת כרטיסים לגן החיות באנטוורפן אולמנזה

אוטובוס התיירים של אנטוורפן Antwerp City Tour Bus

אוטובוס התיירים מסתובב במסלול מעגלי בין אטרקציות באנטוורפן, והכרטיסים הם כרטיסי חופשי יומי המאפשרים לכם לעלות ולרדת כמה שאתם רוצים בין שני קווים מלאי עניין בין נקודות אטרקטיביות למטייל באנטוורפן. כך תראו את הפארקים, האנדרטאות, השווקים, את גן החיות ועוד – עבור משפחות המגיעות אל אנטוורפן עם ילדים זוהי דרך מושלמת לראות אטרקציות תיירותיות באנטוורפן בלי ללכת הרבה ברגל, להוציא הון על מוניות או לבזבז הרבה זמן על תחבורה ציבורית באנטוורפן.

יש לכם אפשרות להשתמש בקו הירוק ובקו הכחול ושניהם מכסים את רוב חלקי העיר. חשפו בכוחות עצמכם את אבני החן הרבים של העיר כשאתם משתמשים באוטובוס התיירותי של עיר היהלומים. צאו לסיור מהנה בסטאדספארק (Stadspark,) הנמצא בלב אנטוורפן. בלו ברחוב הקניות היוקרתי Meir, המלא באוצרות ארכיטקטוניים והמון אישיות, וחטפו צ׳יפס עם מיונז – (Groenplaats) (׳המקום הירוק׳, אחד הכיכרות המפורסמים ביותר של העיר.

ספרו את מבני הגילדה (guildhalls) של המאה ה-16 בגרוטה מרקט (Grote Markt), האתר הימי ביניימי התוסס של אנטוורפן, פגשו את תושבי גן החיות, אחת מטובות האטרקציות של אנטוורפן למשפחות, או בקרו ברובע היהודי. הפכו את החוויה שלכם בעיר לחוויה אישית משל עצמכם עם אוטובוס התיירים של אנטוורפן.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של אנטוורפן

דה קונינק – מבשלת הבירה של אנטוורפן De Koninck – Antwerp City Brewery

גלו את סודותיה של מבשלת הבירה דה קונינק בסיור זה הכולל חוויה של 360° על גשר תלוי, למידת תהליך בישול הבירה באמצעות תערוכות אינטראקטיביות ומדריך שמע, ושתי טעימות בירה. לצד מולים, שוקולד וז׳אן קלוד ואן דאם, בירה היא אחד הדברים שבלגיה מפורסמת בהם. זו ההזדמנות שלכם להתוודע לעולם הכנת הבירה בסיור חינוכי ומהנה במבשלת הבירה דה קונינק!

הרכיבו את מכשיר השמע שלכם וצאו לסיור בסדרה של חדרים המסודרים לפי נושא, במסע שבו תלמדו כל מה שיש לדעת על הקשר של אנטוורפן עם דה קונינק. תלמדו על bolleke – הזכוכית הייחודית שבה מוגשת בירת הדגל של המבשלת. אם אתם מגיעים אל אנטוורפן עם ילדים אל תחששו שהם ישתעממו – באמצעות תערוכות אינטראקטיביות רבות והפעלולים האודיו-ויזואליים החדישים ביותר, היכונו לחוויה הכוללת צעידה על גשר תלוי מיוחד, המתנשא לגובה של 4 מטרים מעל כל האקשן.

צמאים? אין לכם מה לדאוג, עוד מעט תזכו לשתי טעימות בירה שונות.

להזמנת כרטיסים לסיור במבשלת הבירה באנטוורפן דה קונינק

סיטי קארד אנטוורפן Antwerp City Card

אם אתם מתכננים חופשה באנטוורפן הזמינו לעצמכם מראש (בקישור למטה) את הסיטי קארד של אנטוורפן כדי לראות את המוזיאונים הטובים ביותר ואת האטרקציות החמות של אנטוורפן ב-24, 48 או 72 שעות. תקבלו גישה גם לאוטובוסים ולטראמים (חשמליות) של אנטוורפן, וכן חוברת שוברים המלאה בתלושי הנחה לחנויות, אטרקציות באנטוורפן ועוד.

בקרו ב׳בית רובנס׳ (Rubens House), הבית לשעבר של אמן הבארוק המפורסם פיטר פול רובנס. משם, צללו אל תוך עולם של אמנות ויזואלית, קולנוע ופיסול במוזיאון לאמנות עכשווית של אנטוורפן (Museum of Contemporary Art Antwerp (M HKA)), או שהוסיפו קצת ניצוצות לסיור מראי המקום שלכם בדיוה, מוזיאון היהלומים של אנטוורפן!

כרטיס העיר של אנטוורפן משיג לכם גישה לכל אלה ועוד – האטרקציות החמות ביותר של אנטוורפן בכרטיס התקף למשך 24, 48 או 72 שעות, לבחירתכם. זה גם הכרטיס שלכם לאוטובוסים ולטראצים של De Lijn, מה שהופך את ההתמצאות שלכם בעיר לקלה ונוחה! אם אתם מגיעים אל אנטוורפן עם ילדים ומעוניינים לצפות בהרבה אטרקציות תיירותיות הזמנה מראש של כרטיס אנטוורפן יכולה לחסוך לכם הרבה כסף במהלך החופשה.

להזמנת כרטיס אנטוורפן אונליין

פארק השעשועים Hidrodoe

בהידרודו (Hidrodoe), מוזיאון מדע המוקדש לכל מה שקשור במים, תוכלו לשגר טיל מימן משל עצמכם, ליצור מערבולת ענקית, להיאבק זה בזה בקרבות כדורגל מים ולבקר בבית מרחצאות רומי. זוהי אטרקציה שמשלבת בידור וחינוך (אדיוטיינמנט) הנחשבת באופן טבעי אחת האטרקציות המובילות למשפחות המגיעות אל אנטוורפן עם ילדים, ומבטיחה להעסיק אתכם ואת כל בני המשפחה, ובאותו זמן להחכים אתכם. בפעילויות הרבות במוזיאון המים של אנטוורפן תצאו לחלל עם האסטרונאוט הבלגי פרנק דה ווין. נסו להישאר יבשים מתחת למטריה של מים, צפו בסרט תלת-ממד הנקרא ״דולפין קטן״ או העמיסו את ספינת המכולה שלכם.

יום בהידרודו הוא כמו לבלות יום בבית הספר הכי כיפי שאי פעם הייתם בו! כל מה שנמצא כאן ילמד אתכם משהו וכל שיעור מיוחד ומדהים בפני עצמו, והכל כאן מבוסס על מים! כאן תוכלו לגלות מהו התהליך שהופך את מי הברז לבטוחים וכיצד מבטיחים שייצאו בכמות מספקת.

להזמנת כרטיסים לפארק השעשועים באנטוורפן הידרודו

מוזיאון היהלומים של אנטוורפן – דלגו על התור DIVA, Diamond Museum Antwerp

טיילו בעולם של יהלומים, תכשיטים וכלי כסף ולמדו על עברה הציורי של אנטוורפן עם DIVA והמשרת שלה ג׳רום! כניסה למוזיאון היהלומים DIVA היא כמו מסע אחורה בזמן, ושיעור באמנות חיתוך יהלומים והצורפות. ב-DIVA תצטרפו אל DIVA הדמות הוירטואלית ותשוטטו על פני שישה חדרים נוצצים בייחודם. הכרטיסים שמומלץ להזמין מראש בקישור כוללים הטבה ייחודית של כניסה ללא תור, אשר יכולה להיות משמעותית במיוחד אם אתם מגיעים אל אנטוורפן עם ילדים חסרי סובלנות שיתקשו להמתין בתורים הארוכים לאחת המבוקשות שבין אטרקציות באנטוורפן לתיירים.

בתוך המוזיאון תצפו בסרטים קצרים ותיכנסו אל תוך – חדר עמוס בקולקציה ופריטים שונים ומשונים של DIVA. תגלו מה היה תפקידה של אנטוורפן בסלילת הדרך לייצור והפצה של מוצרי אמנות ויוקרה במאה ה-17 ותלמדו על אמנות חיתוך היהלומים והצורפות.

תראו הדמייה של מסלולי סחר שמתארים כיצד יהלומים מצאו את דרכם באנטוורפן ב-550 השנים האחרונות. סיימו את החוויה באולם האוכל – כאן תשבו בשולחן סעודות מרשים ותלמדו על הנימוסים וההליכות של בני המקום באותה תקופה. ״דיווה״ היא אבן חן וחוויה שלא תרצו להחמיץ!

להזמנת כרטיסים למוזיאון היהלומים של אנטוורפן

סיור מודרך מנצנץ בעקבות יהלומים באנטוורפן

אנטוורפן מוכרת מאז ומתמיד כבירת היהלומים של העולם. הסיור המנצנץ הזה לוקח אתכם למסע מטורף אל תוך סחר היהלומים באנטוורפן שהתחיל אי שם במאה ה-15. גלו את סחר היהלומים, ואיך היו אלו יהודים שהפכו את מלאכת ליטוש היהלומים לתשוקה שהמשיכה והשתלטה על העולם. אחרי הסיור, הציצו אל תוך שקיק ההפתעות שלכם כדי לגלות הפתעה נוצצת שתיקחו עמכם הביתה.

להזמנת סיור יהלומים באנטוורפן

מבצר ברנדונק Fort Breendonk

החזירו את השעון אחורה בזמן לאחת השעות הקשות ביותר בתולדותיה של אירופה וגלו את ההיסטוריה המצמררת החרוטה בקירותיו של מבצר ברנדונק. הבסיס הצבאי המחוזק הזה שימש בעבר כמחנה שבו נכלאו יהודים, לוחמי תנועת ההתנגדות הבלגית, ומתנגדים פוליטיים במלחה״ע השנייה ע"י הנאצים. קבלו הצצה מקרוב על הזוועות שהתרחשו כאן ובואו להנציח את זכרם של אותם אמיצים שנספו בתקופה זו תחת ידם של הנאצים.

ברנדונק היה אתר שבו הנאצים הפגינו את אכזריותם בצורה קשה ביותר, אך המקום מספר גם את סיפורם המדהים של אותן נשמות אמיצות ששהו כאן באותה תקופה, שהקריבו את חייהם בהתנגדות לשלטון הזוועה של הנאצים. מדריך שמע אינפורמטיבי מספק קריינות על אותו פרק היסטורי שחור בזמן בעודכם פוסעים באולמות אפופי הסבל.

כאן תגלו יצירות אמנותיות, פרי-ידם של אסירי ברנדונק ולמדו על כוח ההתנגדות ואומץ הלב שבאים לידי ביטוי דרך תערוכות ההנצחה הנמצאות כאן. אם אתם מגיעים אל אנטוורפן עם ילדים קטנים הפעילו שיקול דעת – מדובר על סיפורי שואה קשים שמעיקים גם על מבוגרים. ההיסטוריה האפלה של ברנדונק והשנים שלאחר המלחמה אמנם לא משאירים הרבה מקום לאופטימיות, אבל מוזיאון המבצר בנוי סביב הרעיון של תקווה והגנה על זכויותיה של בני אדם באשר הם בכל רחבי העולם.

אפשר לחוש ברעיונות אלה בכל חדר ובכל תצוגה ולהעריך את היכולת להתקומם ולהתאחד כבני אדם גם לנוכח תקופה זוועתית זו בתולדות האנושות.

להזמנת כרטיסים למבצר ברנדונק באנטוורפן

מוזיאון דה ריד Museum De Reede

בקרו במוזיאון הראשון של בלגיה המוקדש כולו לאמנות הגרפית בעיר שוקקת החיים אנטוורפן. כאן תראו יצירות מופת מאת אמנים כמו אדוורד מונק, פנרסיסקו גויה ופליסיין רופס, המוצגות בקונטקסט של אירועי תרבות עכשוויים

בואו ליהנות מעבודותיהם של 15 גרפיקאים ממדינות שונות בעולם במוזיאון הגרפיקה באנטוורפן.

להזמנת כרטיסים למוזיאון דה ריד באנטוורפן

טיול בירה באנטוורפן

זו דרך מצוינת לנסות את הבירות הטעימות של אנטוורפן. מבירות אייל בהירות (פייל אייל) לבירות דאבל וטריפל, תוכלו לנסות את כולם. ה- BeerWalk של אנטוורפן לוקח אתכם לחמישה בתי קפה מכובדים כחלק מסיור מודרך בעיר. תטעמו בירות אותנטיות ואקסקלוסיביות ותלמדו על תהליך התסיסה בן אלף השנים ועל ההיסטוריה של הבירה הבלגית. המארח יוכל לענות על שאלות בזמן שהוא מדלג איתכם ממבשלה לבר, ותקבלו כוס מזכרת לקחת הביתה.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

אנטוורפן - אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

תגובה

  • נוסיף מספר אתרים מעניינים, גם לימים של גשם…
    מוזיאון הדפוס ע"ש פלנטין & מורטוס (Plantin Moretus) לא הרחק מהכיכר הירוקה (Groenplein), טיול לטיילת בנמל והמוזיאון הימי (Het Steen),.
    באזור הנמל נמצא מוזיאון חדיש, מעניין ומרשים בנושא ההגירה לארה"ב (Red Line Star Museum). ניתן לטפס על גג בניין גורד השחקים הראשון באירופה שהקמתו הסתיימה ב-1932 (Boerentoren).
    לבסוף, בעיר מכלן, כ-20 ק"מ דרומית לאנטוורפן נמצא את מוזיאון השואה הבלגי בקסרקטין דוסין (Kazerne Dossin) בו ניתן בתיאום מראש להזמין מדריך דובר עברית (ראו באתר המוזיאון).

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל