בלגיה עם ילדים

בלגיה עם ילדים – המדריך המלא לחופשה

טיול בבלגיה – כל מה שרצית לדעת ולא היה לך את מי לשאול: במדריך המלא שלפניכם תמצאו הסברים מקיפים (כולל סרטוני וידאו) על אטרקציות בבלגיה, הערים השונות בבלגיה, המלצות למשפחות המגיעות אל בלגיה עם ילדים וגם מידע למטייל על תחבורה בבלגיה, חלוקת בלגיה לאיזורים ועוד

      הזמנת דילים לבריסל        |        הזמנת טיולים מאורגנים לבלגיה

בלגיה Belgium (בהולנדית: België, בצרפתית: Belgique, בגרמנית: Belgien) היא מדינה במרכז אירופה השוכנת באזור השפלה, על גדות הים הצפוני. בלגיה היא אחת משלוש המדינות הנקראות מדינות בֶּנֶלוּקְס, יחד עם הולנד ולוקסמבורג. בלגיה יושבת באזור מרכזי של מערב אירופה, כאשר רוב הבירות המערב-אירופאיות נמצאות במרחק של לא יותר מאלף ק"מ מבירתה בריסל. המדינות הצמודות לבלגיה הן צרפת מדרום-מערב, לוכסמבורג מדרום-מזרח, גרמניה ממזרח והולנד מצפון. בלגיה היא מדינה מערבית עשירה ומסודרת הנחשבת מאוד בטוחה וידועה בגלל השוקולד המעולה שלה, ואין פלא שמאות אלפי משפחות מגיעות אל בלגיה עם ילדים מרחבי העולם לחופשה משפחתית

חופשה בבלגיה – עוד באותו נושא:

מלונות מומלצים בבלגיה למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בבלגיה – השוואת מחירים ומידע חשוב

טיסות לבלגיה – השוואת מחירים ואיתור טיסות זולות

סים ו-e-sim לבלגיה – מידע וטיפים למטייל

כדורגל בבלגיה – כרטיסים לליגה הבלגית

כדורגל בבלגיה – כרטיסים לליגה הבלגית

טיול בבלגיה – אטרקציות ומידע למטייל

בלגיה היא מדינה קטנה המוכרת בעיקר בשל התפקיד המינהלתי המרכזי שלה באיחוד האירופי ובזכות השוקולד הידוע שלה – אבל בלגיה היא גם מדינה בעלת עבר ומורשת עשירים ומקסימים. יש בה כמות ניכרת של ערים היסטוריות מרתקות, בעלות ארכיטקטורה יפה מימי הביניים או בסגנון ארט נובו, והיא מפורסמת גם בזכות מורשת ארוכה של אמנות, אופנה ומסעדות משובחות. בלגיה הקטנה מציעה הכל למטייל, מחופי חול ועד גבעות מכוסות חורש, וכן את נוף הארדנים (Ardennes) (אזור עטור גבעות ויערות).

בריסל, הבירה השוקקת של בלגיה, היא עיר מודרנית בקנה מידה עולמי, עם אופי מאוד בינלאומי. בריסל משלבת בניינים פוסט-מודרנים ברובע האירופי ( European Quarter ) שלה, ואנדרטאות היסטוריות מרשימות, כגון כיכר גראנד פלאס (Grand Place), המוקף בבתי גילדה עתיקים ומבנה עירייה גותי. בבריסל תמצאו לא מעט אטרקציות מומלצות למשפחות המגיעות אל בלגיה עם ילדים כמו טירת לאקן (Laken Castle) ואת קתדרלת סנט מישל וסנט גודולה (St. Michael and St. Gudula Cathedral), המוקדשת לפטרוני העיר. הארמון המלכותי (Royal Palace) של משפחת המלוכה של בלגיה הוא מבנה חדש יותר, אבל לא פחות מהודר. אחת האטרקציות התיירותיות של בריסל היא בניין האטומיום (Atomium), מבנה פלדה מרשים שנשאר מאז ימי היריד העולמי של 1958.

ועדיין, עם כל המראות המופלאים הללו הפרושים לרגליכם, אחד המקומות האהובים ביותר בבריסל על מטיילים רבים הוא מזרקת הברונזה הקטנטנה (בגובה 61 ס"מ בלבד) בדמות ילד משתין, שהפכה לסמלה של בריסל: המאנקן פיס (Manneken Pis).

העיר הפופולרית ביותר לטיול בבלגיה פרט לבריסל היא כנראה ברוז' (Bruges), בזכות הרבה מהאדריכלות המצויינת שצמחה בעידן הזהב של העיר, בסביבות המאה ה-14, אשר נשארה על כנה. המרכז ההיסטורי של ברוז' נחשב לאתר מורשת עולם, והיא אחת הערים השמורות ביותר מימי הביניים באירופה, מקום בו משפחות המגיעות אל בלגיה עם ילדים יכולות ללמוד ולחלום על עידן הנסיכות והאבירים.

בין האטרקציות התיירותיות של ברוז' למטייל ניתן לציין את מגדל הפעמון מן המאה ה-13, שבו נגן הקריון, מעשה ידי אמן, עדיין מצלצל בפעמון כל יום. עם אינספור אטרקציות ואנדרטאות נוספות הראויות לציון, ברוז' היא יעד מאוד נחשק לטיול בבלגיה אשר יכול להיות עמוס במהלך תקופות חגים.

עוד יעד מומלץ לטיול בבלגיה היא העיר גנט (Ghent), שבימים עברו הייתה אחת מהערים העשירות ביותר של צפון אירופה. היא גדולה יותר והרבה יותר סואנת מברוז', והאדריכלות הימי ביינמית המצויינת שלה יכולה בהחלט להתחרות בזו של ברוז'. אטרקציות בגנט כוללות את הבגינאז'ים הפלמיים (beguinages), מגדל הפעמון ואולם הבדים לשעבר (cloth hall) שהם אתרי מורשת עולם.

עוד יעד חשוב לטיול בבגיה היא העיר אנטוורפן, המרכז העכשווי בבלגיה של עולם האופנה, סצנת המועדונים וחיי הלילה, האמנויות וגם בירת היהלומים העולמית בה פועלת בורסת היהלומים הבלגית הנחשבת למובילה בעולם. עם זאת, המרכז ההיסטורי הנצחי של העיר לא פחות מדהים ממרכזים היסטוריים אחרים של ערים עתיקות מרשימות ברחבי אירופה והוא כולל קתדרלות מהממות.

ערים נחמדות נוספות בבלגיה שיש בהן אטרקציות למטייל ומקומות מעניינים לראות כוללות את ליבן (Leuven), שבה האוניברסיטה הקתולית העתיקה ביותר שעדיין נמצאת בשימוש, מכלן (Mechelen) ולייג’Liège).

אם אתם מעוניינים בטיול בבלגיה במרחבי הטבע עם הרפתקאות כמו מסלולי טרק (טיולים רגליים אשר רבים מהם מתאימים גם למשפחות אשר מגיעות אל בלגיה עם ילדים גדולים), מסלולי טיולי אופניים וטיפוס צוקים, סעו לגבעות המחוספסות של הארדנים (Ardennes), המכוסות ביערות עבותים, מערות וצוקים. בארדנים חיים חזירי בר, איילים ושונרים ומסתתרים באיזור כפרים נחמדים, המון טירות וכמה נופים ששווים ביקור אם אתם מגיעים אל בלגיה עם ילדים. אטרקציות בארדנים כוללות את המערות המרשימות של האן-סור-לס (Han-sur-Lesse), טירת בויון (Bouillon) ומבוך בארבו (Labyrinth of Barvaux) שנחשבים מהיעדים הטובים ביותר. העיר נאמור (Namur) היא בסיס מצויין שממנו אפשר לצאת לטיול בארדנים וגם בעיר עצמה יש כמה אטרקציות שכדאי לבקר בהן. העיר נאמור שוכנת לאורך הנהרות מז (Meuse) וסמבר (Sambre) ומהמבצר העתיק משתקף הנוף היפה של נאמור.

הבלגים סיפקו לעולם מספר רב של אמנים ידועים והאהבה שלהם לאמנות עדיין משתקפת במגוון המוזיאונים לאמנות יפה הקיימים בבלגיה. ה"מוזיאונים המלכותיים לאמנויות יפות" (Musées Royaux des Beaux-Arts ) בבריסל ומוזיאון קונינקליק (Koninklijk Museum voor Schone Kunsten) באנטוורפן הם רק כמה דוגמאות מצויינות. הבלגים אוהבים מוזיאונים, ויש יותר מ-80 מוזיאונים רק בבריסל עצמה. מלבד אמנות, יש מוזיאונים בבלגיה כמעט לכל נושא, מהיסטוריה ופולקלור ועד תעשייה וטכנולוגיה. מאחר שחלק מהקרבות הקשים ביותר של שתי מלחמות העולם התרחשו על אדמת בלגיה, יש גם מספר גדול של אנדרטות זיכרון המוקדשות לאותם זמנים, לצד בתי קברות צבאיים.

מלבד כמה שכונות בבריסל ובשולי העיר אנטוורפן (הנמל והרציפים), בלגיה היא לרוב מדינה בטוחה להסתובב בה. הבלגים הם עם יחסית ביישן ומופנם, אבל ע"פ רוב הם מאוד מוכנים לעזור למטייל הממוצע.

מספר החירום בבלגיה (מכבי אש, משטרה ואמבולנס) הוא 112.

בלגיה עם ילדים – אטרקציות מומלצות


פארק השעשועים הגדול ביותר בבלגיה – ממש ליד דורבוי (Durbuy), העיר הקטנה ביותר בעולם נמצא פארק ההרפתקאות La Petite Merveille. זהו פארק שעשועים מומלץ מאוד עבור משפחות המגיעות אל בלגיה עם ילדים אך שימו לב שזהו איננו לונה פארק רגיל – הפארק מציע פעילויות שונות כמו קיאקים, אופני הרים, טיפוס הרים ועוד. יש כאן גם מבחר טוב של מסעדות משובחות.

אטומיום (Atomium) – דלגו על התור עם כרטיס מיוחד

האטומיום, שנבנה במקור עבור יריד העולם של בריסל בשנת 1958 נועד לציין את היצירתיות המדעית. אבל, בדומה למגדל אייפל, המקומיים החליטו שהוא די מוצא חן בעיניהם, והאטומיום הפך לחלק קבוע מקו הרקיע של בריסל מאז. הניצחון הארכיטקטוני הזה הוא סמל איקוני של בריסל המודרנית, מבנה ענקי עשוי קריסטל ופלדה המגיע לגובה של 100 מטר מעל בריסל. זוהי אטרקציה שאסור לוותר עליה אם אתם מגיעים אל בלגיה עם ילדים – אפשר להגיע עד למעלה ולחוות שם תערוכות עוצרות נשימה, היסטוריה מרתקת וכמובן את הנופים היפהפיים של בריסל ומעבר אליה.

מבפנים, המבנה מחולק למוזיאון, חלל תערוכות ואזור צפייה. המעלית המהירה תיקח אתכם למעלה בשניות ותלמדו כל מה שאתם צריכים על תולדות האטומיום ולהתעדכן ברעיונות המתקדמים ביותר באזורי התערוכה רחבי הידיים. האטומיום מכיל כמה מרפסות צפייה המציעות מראות פנורמיים נפלאים של הבירה הבלגית ומעבר.

זוהי אחת האטרקציות התיירותיות המבוקשות בבלגיה כך שהתורים עלולים להיות ארוכים, מומלץ להזמין מראש כרטיסים באינטרנט בקישור למטה – הם כוללים הטבה מיוחדת שתאפשר לכם לדלג על התור ולהיכנס ישירות פנימה.

להזמנת כרטיסי כניסה לאטומיום בבריסל


גן החיות אולמנז Olmense Zoo

היכונו ליום מלא בהמון כיף לכל המשפחה עם כל החיות של אולמנז. גן החיות הממוקם ליד אנטוורפן הוא פארק מתאים למשפחות המגיעות אל בלגיה עם ילדים שמענג מבקרים מאז 1980, עם אריות, נמרים, פילים והקופים שאפשר לצפות להם, החיים בהרמוניה ירוקה ומושלמת. הפארק שופץ בשנת 2018 כך שהוא חדיש ומחודש.

גן החיות הוקם ע"י הקפיטן לואי רופטופט (Louis Roofthoof) שרצה לשתף את העולם באוסף החיות הפרטי שלו. מאז שנות השמונים, גן החיות הלך וגדל ומכיל כיום מבחר הולך וגדל של יצורים צבעוניים וסביבות חיים אותנטיות.

ביער הדובים (Bear Forest) תביטו על הדובים החומים והזאבים הלבנים, ממסלולי ההליכה הבנויים על העצים. צאו לסוואנה האפריקנית (African Savannah ) כדי לראות את חתולי הבר הגדולים והפילים, ולאחר מכן טפסו למרפסת הצפייה לנופים פנורמיים של כל גן החיות. ב"פרומנדת הציפורים"  (Bird Promenade) ובביתן הצפרות (Aviary), תזכו לפגוש כל מיני חברים בעלי נוצה, מטוקנים צבעוניים ועד ינשופים נבונים.

להזמנת כרטיסים לגן החיות אולמנז


מוזיאון הקקאו והשוקולד Choco-Story Brussels

אם אתם מגיעים אל בלגיה עם הילדים גם כדי להכיר מקרוב את פלאי השוקולד הבלגי, בקרו במוזיאון השוקולד, תרומת בריסל לעולם השוקולד. גלו את מקורות השוקולד, למדו על תפקידו המיוחד שלו לאורך ההיסטוריה וצפו בהדגמה חיה של ייצור שוקולד בידי מומחה שוקולד. יש כאן המון טעימות, יכול להיות שתרצו לוותר על ארוחת צהריים.

סיפורו של המוזיאון החל בשנת 1998 כאשר שתי משפחות שוחרות שוקולד התאחדו כדי לקדם את האיכות המשובחת של השוקולד הבלגי.

בעודכם מסיירים דרך התערוכות תלמדו איך בני שבט המאיה והאצטקים ייצרו את השוקולד הראשון, מאות שנים לפני שהמעדן המתוק סחף את אירופה.

למדו איך השוקולד הפך למצרך בעל ערך כשהתחיל להיסחר בכל העולם והתענגו על הפרלינים שהמדגימים יכינו בעודכם צופים. לאחר מכן תוכלו לא רק ללקק את השפתיים, אלא גם לטעום את השוקולד הטרי שהרגע יוצר לפניכם.

להזמנת כרטיסים למוזיאון השוקולד בבריסל


אוטוורלד Autoworld Brussels

אם אתם מגיעים אל בלגיה עם ילדים המפגינים עניין במכוניות, אל תפספסו את אוטווורלד בו תגלו את ההיסטוריה המרתקת של עולם הרכבים. במוזיאון היפהפה בבריסל השוכן בתוך המבנה המהודר השוכן בפארק סינקטנייר (Cinquantenaire). כאן קבלו הצצה מקרוב על למעלה מ-250 רכבים קלאסיים ומודרניים המוצגים בתערוכה הקבועה שעוקבת אחר האבולוציה של כלי הרכב לאורך השנים.

בקרו בתערוכות המתעדכנות באופן קבוע והמכסות הכל – החל ממכוניות אמריקאיות קלאסיות להצלחה המתמדת של החיפושית של פולקסוואגן.

להזמנת כרטיסים למוזיאון המכוניות אוטוורלד בריסל


עולם הרכבות Train World

החל בתומס הקטר ועד לאוריינט אקספרס, הרכבות הן חלק משמעותי מההיסטוריה והתרבות של בלגיה. אם אתם חובבי רכבות או שאתם מגיעים אל בלגיה עם ילדים המתעניינים ברכבות, "עולם הרכבות" בבריסל הוא אחת האטרקציות בבלגיה שלא תרצו לפספס.

מערכת פסי הרכבת העתיקה ביותר ביבשת אירופה נמצאת כאן בבריסל. כמו כן, תמצאו כאן גם את רכבת הקיטור העתיקה ביותר של אירופה. עולם הרכבות מכיל אוסף מוצגים הקשור במורשת הרכבות של בלגיה, ואפשר ללמוד כאן על המעבר לרכבות חשמליות של קו בריסל-שרלרואה (Brussels-Charleroi), ועוד.

מערכת הרכבות הבלגית היא העתיקה ביותר ביבשת אירופה. תגלו כאן את ההתפתחות של המסילות ותראו קטעי וידאו ייחודיים הקשורים לקו בריסל-שרלרואה. הגידו שלום ל- Pays de Waes, רכבת הקיטור העתיקה השמורה ביותר באירופה, ולארבע רכבות נוספות. בדקו את האוסף של ה- Nationale Maatschappij Belgische Spoorwegen המכיל צילומים, פוסטרים, ספרים, סרטים וארכיונים היסטוריים.

להזמנת כרטיסים לטריין וורלד בבריסל


פארק השעשועים בוביאנלנד Bobbejaanland

בוביאנלנד הוא פארק שעשועים ליד אנטוורפן המכיל יותר מ-40 מתקני לונה פארק (חלק מפחידים) ואטרקציות למשפחות המגיעות אל בלגיה עם ילדים בכל הגילאים. הוא נקרא על שם הזמר הפלמי, הגיטריסט והבדרן בוביאן שופן (Bobbejaan Schoepen).

קחו את הילדים למופעים חיים שיפילו אתכם מהרגליים, בקרו בעיירית הקאובוים שיש בה גן שעשועים חדש, מופעי בידור, ועלו על רכבת ההרים Naga Bay עם מראות פנורמיים של 360°. בנוסף, באחד מפארקי השעשועים המרשימים בבלגיה תצאו למסע מציאות מדומה אל תוך הר געש במתקן ה- Mount Mara, השער הווירטואלי של בובניאנלד אל תוך הר געש פעיל, עברו בסופה כבדה בעודכם טסים דרך נופים מסתוריים במתקן החדש לשנת 2018 The Dreamcatcher VR coaster ועוד

עם מופעים, אטרקציות, גני משחקים לילדים והמון מתקנים, ביקור בבוביאנלנד יעסיק אתכם ואת הילדים כל היום.

להזמנת כרטיסים לפארק השעשועים בוביאנלנד


פארק השעשועים מיני אירופה Mini-Europe

אירופה היא מקום גדול, אבל כאן תוכלו לראות את כולה ביום אחד! במיני אירופה בבריסל יש 350 מבנים מיניאטוריים עם המון פרטים. מיני אירופה של בריסל היא אחד מהעולמות המיניאטוריים הגדולים ביותר בעולם, והיא מתפרסת על שטח של 24 אלף מ"ר. תראו כאן את ביג בן, מגדל אייפל, נוטרדאם, שער ברנדבורג, ארמון הדוג'ה ועוד המון יעדים מפורסמים.

רבים מהדגמים אינטראקטיביים, ומכילים אלמנטים מכאניים ותאורה מיוחדת המופעלת בלחיצת אצבע. זהו בהחלט בילוי מומלץ עבור משפחות המגיעות אל בלגיה עם ילדים בגילאי בית ספר וגן – הילדים יאהבו לראות איך אפשר להפעיל את הר וזוב או להפיל את חומת ברלין, והורים גם ימצאו כאן עניין.

מומלץ גם לבקר בתערוכת "הרוח של אירופה" (Spirit of Europe), שמוליכה מבקרים דרך ההיסטוריה של האיחוד האירופי. למדו כיצד האיחוד האירופי תורם ומקשר בין מיליוני אנשים.

להזמנת כרטיסים לפארק השעשועים מיני אירופה בבריסל


פארק השעשועים פלופסה האסלט (Plopsa Indoor Hasselt) – דלגו על התור

בעזרת הכרטיס המיוחד שניתן להזמין בקישור למטה תוכלו לדלג על התור הארוך בכניסה לאחת האטרקציות המבוקשות של בלגיה לילדים ותיכנסו ישר לעניינים בלונה פארק המקורה של פלופסה האסלט, פארק שעשועים נושאי המלא בבידור פנימי וחיצוני לכל המשפחה. זהו פארק השעשועים המקורה הגדול ביותר בבלגיה הממוקם בעיר האסלט ומהווה פיתרון מצויין עבור משפחות המגיעות אל בלגיה עם ילדים בתקופות שעלול לרדת בהן גשם. מרכבת ההרים Wickie Coaster  ועד ה- Climbing Mountain and Flying Bikes, הכיף לעולם לא נגמר בפלופסה האסלט.

בין מתקני הלונה פארק כאן: K3 Whirligig , מכוניות מתנגשות (Bumper Cars), או סירות קטנות (Little Boats ) והיכנסו לקצב – ואלה רק חלק מהפעילויות שיש לפארק להציע.

יש כאן המון אטרקציות הן מקורות והן בחוץ, וכן חנויות ומסעדות ורשימה של מופעים. אפילו הילדים הבררניים ביותר בטוח ימצאו כאן עניין.

להזמנת כרטיסים ללא תור ללונה פארק פלופסה האסלט בבלגיה


פלופסה קו (Plopsa Coo) – דלגו על התור

מתקני מזחלת, קופים אמיתיים, אופניים מתעופפים, מתקני פארק מים וגם טיולים רגליים באחו הירוק המלא בבעלי חיים – בפארק השעשועים בבלגיה פלופסה קו חשבו על הכל, זוהי ללא ספק אחת הטובות שבין אטרקציות למשפחות עם ילדים בבלגיה (באזור Stavelot). פארק השעשועים ממוקם ליד מפל מים ידוע, מפל קו.

עם הכרטיס שכדאי להזמין מראש בקישור שלמטה תוכלו לדלג על התור ותיכנסו ישירות לפלופסה קו, עם מתקני מים, חיות חמודות ומופעים מלאי אקשן, וגם גנום ענקי הנקרא פלופ.

אם אתם מגיעים אל בלגיה עם ילדים גדולים, שיקלו את המתקן "אופניים עפים" (Flying Bikes) שהוא גבוה מאוד, ועוד יותר גבוה ממנו הוא ה- Chair Lift שמתחיל 240 מטר מעל גובה פני הים עם נופים מדהימים והמון אדרנלין.

אם אתם מגיעים אל בלגיה עם ילדים קטנים יותר נצלו כאן אפשרויות כמו גו-קארט, אי הקופים (Monkey Island,) או רכבו על ארנב ענק.

להזמנת כרטיסים ללונה פארק בבלגיה פלופסה קו


פארק המים Plopsaqua De Panne – דלגו על התור

אם אתם מגיעים אל בלגיה עם ילדים בקיץ ואתם מחפשים הפוגה מהחום עם מגלשות או כל סוג אחר של אטרקציית מים, פארק המים פלופסאקווה דה פאנה הוא המקום בשבילכם. בהזמנת הכרטיסים אונליין (בקישור למטה) תיזכו בהטבה מיוחדת שתאפשר לכם לדלג על התור הארוך בכניסה ולהיכנס ישירות אל תוך פארק המים העצום הממוקם ממש על חופי בלגיה.

היכנסו לאמבטיית קצף משפחתית עם ה- Bubbletons, תירו מתותח מים ב- Halvar's Drakkar  או עלו על "מגלשת הדיסקו" (Disco Slide). לפארק יש המון מה להציע מבחינת אטרקציות מים למשפחות.

ואל תשכחו את "מירוץ הוויקינגים" (Viking Race ) – מגלשת מים שאפשר להתחרות בה.

להזמנת כרטיסים ללא תור לפארק המים פלופסאקווה דה פאנה בבלגיה


מוזיאון השוקולד בברוז' Choco-Story Bruges

חכו עד שתיכנסו אל תוך מוזיאון השוקולד הזה. אוהבי שוקולד, זה המקום בשבילכם, וסטייה נעימה ממסלול הטיולים התיירותי הרגיל של ברוז'. כאן תלמדו אודות קקאו וייצור שוקולד. תלמדו כיצד מכינים מתכונים שונים, ועל ההיסטוריה של הקקאו תוך שאתם נפגשים עם יצרני שוקולד בלגי מומחים. זהו למעשה סניף ברוז' של מויזאון השוקולד של בריסל והם די דומים.

כאן תוכלו ללמוד באיזה מתכון השתמשו בני שבט המאיה עבור משקה הקקאו שלהם, הרבה לפני ששוקולד, כפי שאנו מכירים אותו היום, הומצא.

תלמדו על התנהליך שהופך קקאו לשוקולד, תצללו אל תוך ההיסטוריה, הגיאוגרפיה והמידע הבוטני ותגלו מתכונים סודיים.

להזמנת כרטיסים למוזיאון השוקולד בברוז'


פארק השעשועים פלופסלנד דה פאנה – דלגו על התור

בפארק השעשועים בבלגיה פלופסלנד דה פאנה (Plopsaland De Panne) יש יותר מ-50 אטרקציות ומופעים מיוחדים, המבטיחים חוויה מרתקת למשפחות המגיעות אל בלגיה עם ילדים בכל גיל. זהו פארק השעשועים המקורה הראשון בבלגיה. תפגשו כאן את מאיה הדבורה, את פלופ הגנום ועוד דמויות מתוכניות טלויזיה אהובות (כולל דמויות מסדרת הטלוויזיה Studio 100).

יש כאן המון אטרקציות לילדים הקטנים, כולל מירוץ בלונים (Balloon Race ride), כיף עם מאיה הדבורה בטחנת הפרחים (Flower Mill,) וחוות ליטוף.

לילדים קטנים יש גם אטרקציות כמו קרוסלת החיות (Animal Carousel), צפרדעים (The Frogs), אופניים מתעופפים (Flying Bikes) ומופעים חיים של מאיה הדבורה (Maya the Bee), פלופ הגנום (Plop the Gnome) ועוד דמויות מוכרות לילדים.

אם אתם מגיעים אל בלגיה עם ילדים גדולים יותר ומחפשים אדרנלין אתם יכולים לרוץ למתקן Anubis The Ride המגיע למהירויות של 90 קמ"ש בשתי שניות ולגובה של 34 מטר. זה ההיילייט של הפארק. גם רכבת ההרים החדשה Heidi The Ride הבנויה מעץ מגיעה למהירויות של 70 קמ"ש ומציעה נופים מהממים של כל הפארק.

להזמנת כרטיסים ללא תור לפארק השעשועים פלופסלנד דה פאנה


איזורים בבלגיה

בלגיה היא מדינה צפופת אוכלוסין הנאבקת כדי לאזן את הדרישות הסותרות של אורבניזציה, תחבורה ותעשייה, עם חקלאות מסחרית ואינטנסיבית ושאיפה לשמירה על הטבע. בלגיה בנויה משלושה אזורים פדרליים המחולקים ל- 10 פרובינציות:

פלנדריה (Flanders) – אזור צפון בלגיה, שבו חיים פלמים – בני העם הפלמי, דוברי הולנדית. האזור כולל ערים מוכרות כמו אנטוורפן (Antwerp), גנט (Ghent) וברוז' (Bruges). חמשת הפרובינציות הפלמיות הן (ממערב למזרח): פלנדריה המערבית (West Flanders), פלנדריה המזרחית (East Flanders), אנטוורפן, ברבאנט הפלמית (Flemish-Brabant) ולימבורג (Limburg).

בריסל (Brussels ) – אזור בירת בלגיה בריסל, העיר הרב-לשונית המשותפת לפלמים ולואלונים, ולא פחות חשוב מכך – עיר הבירה של האיחוד האירופי. בריסל נחשבת איזור פדרלי נפרד.

ואלוניה Wallonia – האזור הדרומי, בן גרים ואלונים, בני העם הואלוני דובר הצרפתית, המשלב גם אזור קטן של דוברי גרמנית במזרח ליד הגבול עם גרמניה. 5 הפרובינציות הוואלוניות הן (ממערב למזרח): אנו (Hainaut), ואלוניה (Walloon), ברבאנט (Brabant), נאמור (Namur,) לייג’ (Liège) ולוקסמבורג (Luxembourg).

ערים בבלגיה

קצב העיור (אורבניזציה) של בלגיה גבוה מאוד והיא כוללת כמות גדולה מאוד של ערים יחסית לשטחה הקטן.

בריסל – הבירה הרב-לשונית של בלגיה והבירה הבלתי רשמית של האיחוד האירופי. היום, בריסל היא אחת מהערים הרב-תרבותיות ביותר באירופה. האזור ההיסטורי של העיר, ליד ה-Grand Place מאוד נחמד, עם מבנה עירייה בסגנון גותי ואולמות איגוד בסגנון הבארוק.

עוד אטרקציות בבריסל הן – פסל אטומיום (Atomium), אחד מסמליה של בלגיה [האטומיום הוא מבנה שהוקם עבור התערוכה העולמית אקספו 58 שנערך בבריסל, בלגיה בשנת 1958], הרובע האירופי (European Quarter), ארמון הצדק (Palace of Justice), קתדרלת סנט מישל וסנט גודולה (Saint Michael and Gudula Cathedral), בניין הבורסה, הארמון המלכותי (Royal Palace), מאנקן פיס (“manneken pis”) ובתי הנובו-ארט של האדריכל ויקטור הורטה. יש בבריסל מוזיאונים חשובים, כגון מוזיאון מגריט (Magritte museum), מרכז הקומיקס הבלגי (Belgian Comic Strip Center) והמוזיאון המלכותי לאמנויות יפות (Royal Museum of Fine Arts).  אם אתם מגיעים אל בלגיה עם ילדים בטיסה מישראל סביר להניח שבריסל תהיה נקודת ההתחלה והסיום של טיול בבלגיה עבורכם, כמו עבור רוב המטיילים המגיעים אל בלגיה בטיסה.

חופשה בבריסל – מידע נוסף למטייל

בריסל – מלונות מומלצים למשפחות בבירת בלגיה

ערים בפלנדריה

אנטוורפן (Antwerp) (הולנדית: Antwerpen, צרפתית: Anvers) – העיר השנייה בגודלה בבלגיה, לאורך נהר שלדט (Scheldt river), מדהימה בגלל הקתדרלה הגותית הענקית, וידועה בעיקר בזכות ארבעה דברים – האמן רובנס, יהלומים, אופנה והנמל שלה שהוא השני בגודלה באירופה. אטרקציות באנטוורפן הן – הגרוטה מרקט (Grote Markt) שיש בו מבנה עירייה מתקופת הרנסאנס ובתי גילדה הבנויים בצורה גרמי מדרגות, התחנה המרכזית, גן החיות היפה שיכול להוות בילוי מעולה עבור משפחות אשר מגיעות אל בלגיה עם ילדים חובבי חיות, מוזיאון Plantin-Moretus, מוזיאון MAS, והמוזיאון המלכותי לאמנויות יפות (Royal Museum of Fine Arts).

ברוז' (Bruges) (הולנדית: Brugge) – אחת הערים העשירות ביותר באירופה במאה ה-14, זכתה לכינוי 'ונציה של הצפון' בשל התעלות והאווירה הרומנטית. המרכז ההיסטורי של ברוז' הוא בעיקר מתקופת ימי הביניים, כולל מגדל הפעמונים המפורסם, ה-Beguine ומוזיאון חרונינגה (Groeningen museum). בלילה, ברוז' היא עיר שקטה ויפה עם הרבה יתרונות עבור משפחות המגיעות אל בלגיה עם ילדים, היא מציעה המון מקומות לינה בסגנון גסט האוס והמון מקומות לינה המנוהלים ע"י משפחות, הרבה יותר ממספר רשתות בתי המלון. העיירות הפופולריות לבקר בהן הן דאמה (Damme) וליסווגה (Lissewege).

גנט (Ghent) (הולנדית: Gent, צרפתית: Gand) – פעם היא היתה אחת מהערים הגדולות ביותר באירופה, היום גנט היא שילוב מעניין בין אנטוורפן לברוז': מרכז היסטוריה מימי הביניים, מתחם נעים ומעולה עבור טיול בבלגיה עם ילדים, מקום נעים עם תעלות, המון כנסיות וטירה נהדרת, ומצד שני יש בה גם אוכלוסיית סטודנטים, סצנת אמנות מודרנית וכמה פסטיבלים נהדרים. הקתדרלה הגותית סנט באבו (Saint Bavo cathedral) משכנת בתוכה את ה-Lamb of God, אחת מיצירות המופת של האמנות הפלמית מימי הביניים.

ליבן (Leuven) (צרפתית: Louvain) – עיר קטנה הידועה בזכות אחת מהאוניברסיטאות העתיקות ביותר באירופה עם מרכז היסטורי יפהפה וחיי לילה שוקקים. לובן ידועה גם בזכות מבשלת הבירה הגדולה ביותר בעולם – סטלה ארטואה ואנהויזר בוש (Stella Artois and Anheuser-Busch InBev).

ליר (Lier) (צרפתית: Lière) – עיר פלמית מקסימה ושובת לב הממוקמת לאורך נהר נטה (Nete river), עם BEGUINE יפהפה, מגדל פעמון, בתים בצורת גרמי מדרגות, קתדרלה גותית ורחובות קטנים מתקופת ימי הביניים.

מכלן (Mechelen) (צרפתית: Malines) – עיר ימי ביינמית חשובה, עם רובע היסטורי נחמד הבנוי סביב קתדרלת סנט רומבולדס (Saint Rumbolds Cathedral), מפורסמת בגלל בית הספר הקריוני (Carillon School) שלה שהוא הישן והגדול ביותר בעולם.

טונגרן (Tongeren) (צרפתית: Tongres) – העיר העתיקה ביותר בבלגיה. לצד העיר טוּרְנֵה (Tournai), טונגרן מצדיקה את הציפיות ממנה ולא מאכזבת.

לפר (Ieper) (צרפתית: Ypres) – בעבר, אחת מהערים הגדולות ביותר בארצות השפלה (Low Countries), היום מוכרת כעיר שנהרסה במהלך מלחה"ע הראשונה, המלאה בסמלי זכרון ובתי קברות (שדות פלנדריה למשל, שהם אתר ידוע של הנופלים במלה"ע הראשונה)

ערים בואלוניה (Wallonia)

בינצ'ה – עיר מוקפת חומה המפורסמת בזכות הקרנבל המתקיים בה.

לייג’ (Liège) (הולנדית: Luik, גרמנית: Lüttich) – המוקד התרבותי של ואלוניה, שוכנת על גדות נהר מז (Meuse) רחב הידיים. זוהי עיר עם פנים רבות שבהחלט שווה ביקור אם אתם מתכננים טיול בבלגיה. מלבד כמה צלקות תעשייתיות, העיר היא בהחלט בעלת אופי מיוחד, שילוב אקלקטי בין אדריכלות מימי הביניים ועד היום, על רקע דרמטי, חיי לילה נוצצים, מספר מוזיאונים וסביבות טבעיות מגוונות.

מון (Mons) (הולנדית: Bergen) – מוכרת גם כ'ברוז' של ואלוניה'. המרכז ההיסטורי של מון פשוט מהמם ואטרקציה שלא תירצו לפספס אם אתם מגיעים אל בלגיה עם ילדים.

נאמור (Namur) (הולנדית: Namen) – הבירה הפוליטית של ואלוניה, נאמור היא עיירה קלאסית שחיים בה כמאה אלף תושבים, והיא מתגאה במרכז היסטורי מאורגן ושמור היטב וגם במצודה מרשימה על צומת הנהרות סמבר (Sambre) ומז (Meuse). בדומה לעיר לייג’, נאמור בנויה על רקע נופים דרמטים ומהווה בהחלט יעד מומלץ עבור משפחות המגיעות אל בלגיה עם ילדים – ולא רק בגלל המצודה המרשימה..

ספא (Spa) – העיירה הקטנה והאלגנטית השוכנת בארדנים (Ardennes). העיירה שעושה כבוד למונח "עיירת ספא" שהומצא למעשה על שמה.

טורנה (Tournai) (הולנדית: Doornik) – כעיר העתיקה ביותר בבלגיה לצד טונגרן (Tongeren), טורנה היא יעד מעניין עבור משפחות המגיעות אל בלגיה עם ילדים. היא עיירה נעימה השוכנת על גדות נהר סכלדה (Escaut או: Scheldt), בעלת קתדרלה מרשימה עם ארבעה מגדלים.

שרלרואה (Charleroi) – למרות שהשם של שדה התעופה הבינלאומי של בלגיה, 'נמל התעופה שרלרואה בריסל-דרום' (´Charleroi Brussels-South Airport´) יכול להיות מבלבל, שרלרואה איננה פרבר של בריסל, אלא בעצם העיר הגדולה ביותר בואלוניה (ומעט יותר גדולה מלייג’ (Liège)). לרוע המזל, זו איננה סוג הערים שתיירים מעוניינים לבקר בהן, אלא אם כן אתם אוהבים תעשייה כבדה ושכונות עוני (במקרה זה הגעתם לגן עדן). בכל מקרה, מי שיגיע למרכז יופתע לראות שזו עיר מאוד ידידותית ורגועה (ולגלות שיש כאן גם כמה מבנים נחמדים גם כן), אבל אם אתם מתכננים טיול בבלגיה אין סיבה מיוחדת לעצור כאן.

דינאן (Dinant) – כעיירה קטנה עם קתדרלה ומצודה על רקע נוף מהמם על גדות נהר מז (Meuse/Maas river) דינאן היא יעד תיירותי פופולרי לאוהדי ספורט כמו שיט קאנו וטיפוסי סלעים. הכי כדאי לבקר בה בחורף. דינאן מוכרת כמקום שבו אדולף סאקס המציא את הסקסופון.

ורוויה (Verviers) – רוב התיירים והמקומיים פוסחים עליה, אבל האחות הקטנה של לייג' ממזרח היא יעד שכדאי לשקול כאשר מתכננחים טיול בבלגיה עם ילדים – זוהי אחת העיירות הראשונות בעולם מחוץ לבריטניה שהייתה מתועשת מבחינה מכאנית בתחילת המאה ה-19, כאשר היזם הבריטי וויליאם קוקריל (ובנו ג'ון) ייסדו שם מפעל בשנת 1799. ורוויה, השוכנת בעמק הדרמטי של וסדרה (Vesdre), מכילה גם עקבות של העבר הפרה-מכאני שלה, מימי הביניים. בזמן שהעיירה לא מתאימה לכל אחד, היא בהחלט עשויה לרתק אנשים מסויימים.

יעדים תיירותיים בבלגיה

הארדנים (Ardennes) – האזור הכי פחות מאוכלס בבנלוקס, זהו אזור גבעתי המכוסה ביערות, יש בו כפרים קטנטנים וטירות, כגון בוילון או דורבוי (Durbuy). אם אתם מגיעים אל בלגיה עם ילדים ורוצים לטייל במרחבים הכפריים של בלגיה אשר אינם גדולים, זה המקום.

בית הקברות קיין קו (Tyne Cot Cemetery)

המנזרים – רבים מהמינזרים הפזורים ברחבי בלגיה ידועים כמבשלות בירה, כמו אורבאל (Orval), שימיי (Chimay), פוסטל (Postel,), פלורף (Floreffe) או ואל דיו (Val Dieu).

פונדרי דה שיין (Fondry des Chiens)

ווטרלו (Waterloo)

פסטיבלים בבלגיה

קרנבל בינצ'ה Carnival de Binche – במשך שלושה ימים בפברואר, העיר בינש (Binche) חוזרת אחורה בזמן למאה ה-16 באחד מהפסטיבלים הנהדרים ביותר של השנה. החגיגות כוללות מצעדים מוסיקליים, זיקוקים ומסתיים כשה-Gilles מופיע על הגראנד פלייס וזורק תפוזים לצופים. החגיגות נכללו במורשת התרבות של ארגון אונסק"ו יחד עם ז'יל האהוב. אירוע מומלץ מאוד אם אתם מתכננים טיול בבלגיה עם ילדים בפברואר.

פסטיבל המוסיקה Gentse Feestenפסטיבל רחוב ענק הנפרש על פני 10 ימים, במרכז ההיסטורי של גנט (Ghent). פסטיבל הרחוב הגדול ביותר באירופה, הכולל מופעי תיאטרון ומוסיקה מכל הג'אנרים, מסיבות טכנו ועוד. במחצית השנייה של יולי. אם אתם מתכננים חופשה בבלגיה עם ילדים בקיץ כדאי לנסות לכלול את הפסטיבל בלו"ז שלכם.

פסטיבל Ducasse de Mon: מצעד שנתי המתקיים בעיר מונס (Mons) החוגג את אגדת שחרור הדרקון (המוצג מדי שנה בעיר).

פסטיבל האופניים 24 hours cycling, Louvain-La-Neuve – העיר לוביין לה ניובה  נמצאת בוואלוניה לא רחוק מבריסל. זוהי עיר קטנה שמיועדת להולכי רגל, אשר הוקמה בשנות הששים עבור הסטודנטים דוברי הצרפתית. מדי שנה, באוקטובר, הם מארגנים תחרות אופניים שמהווה תירוץ למקומיים לחגוג ולשתות בירה. החגיגה היא אחת החשובות ביותר לשתיית בירה בכל אירופה.

אומגנג (Ommegang): מצעד המתקיים בבריסל, החוגג את תחילת שלטונו של שארל החמישי מבית הפסבורג. המצעד נערך על רקע ה-Grand Palace המהמם וכולל אלפי מופעי פעלולים המתבצעים בתחפושות תקופתיות.

מצעד Zinnekeparade: חגיגה דו-שנתית המציינת את הרוח של תושבי בריסל. הנושאים משתנים כל פעם וכוללים תחפושות ומרכבות סוסים שאותם nכינho מתנדבים ומקומיים.

פסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי – הפסטיבל מתקיים בעיר ליבן בתחילת מאי וכולל סרטים בלגיים ובינלאומיים. מבחר סרטים מתמקדים בנושא סינמטוגרפיה. fbhxv: 4.50 -6 יורו. DOCVILLE – International Documentary Film Festival, Naamsestraat 96, 3000 Leuven, ☎+32 16 320300.

פסטיבל Graspop Metal Meeting השנתי של מוסיקת מטאל כבד מתקיים בעיר דסל (Dessel) ביוני.

Rock Werchter – פסטיבל רוק בבלגיה בסוף יוני, תחילת יולי, בעיר ורכטר (Werchter).

Dour festival – אירוע המוסיקה האלטרנטיבית האירופאי בעיר דור (Dour).

Pukkelpop  – אחד מפסטיבל המוסיקה האלטרנטיבית הגדולים המציג כ-150 אמנים המופיעים על 8 במות במהלך שלושה ימים באמצע אוגוסט בקיוויט (Kiewit), האסלט (Hasselt)

פסטיבל הסרט הקצר הבינלאומי של ליבן (International Short Film Festival Leuven),. פסטיבל סרטים בינלאומי שכולל הרבה אורחים ובמאים מרחבי העולם. הפסטיבל מתמקד בסרטים הפלמים והאירופאיים הטובים ביותר. 4.5 – 6 יורו.  Naamsestraat 96, 3000 Leuven, ☎ +32 16 320300

פסטיבל מוסיקת דאנס אלקטרונית TomorrowLand בעיר בום (Boom).

דרייב אין קרסל (Drive-In Movie Koersel),. פסטיבל קולנוע דרייב אין, הראשון מסוגו בבלגיה. 6-9 יורו.  Albert-1-Laan 41, 3582 Koersel (Koersel), ☎ +32 11 431618

טיולים מיוחדים בבלגיה

Activiteiten Gent & Antwerpen – הפלגות באוניה סביב גנט ואנטוורפן  – (Merksem) Rerum Novarumlaan 132, ☎+32 475 696 880

טיול הבירה הבלגי (Belgian Beer Tour) – מפעיל טיולים בבלגיה המתמחה בסיורים במבשלות בירה בלגיות. החברה מציעה דרך נהדרת עבור אוהבי בירה לבקר במבשלות הבירה האהובות עליהם ולגלות חדשות. הסיורים מכסים מגוון רחב של בירות ומושכים אליהם חובבים ומומחים לבירה כאחד.

Bokrijk, Genk – כפר משוחזר מהמאה ה-19 המביא את ההיסטוריה לחיים, אם אתם מגיעים אל בלגיה עם ילדים זהו שיעור היסטוריה חוויתי הרבה יותר מאשר בבית הספר.

תחבורה בבלגיה

כמדינה מאוד קטנה (300 ק"מ הוא המרחק הגדול ביותר בבלגיה), אפשר להגיע בה לכל מקום בתוך מספר שעות בלבד. התחבורה הציבורית בבלגיה מהירה ונוחה ולא יקרה מדי. בין הערים הגדולות יותר, רכבות יוצאות באופן תכוף, ואוטובוסים מכסים את המרחקים הקצרים יותר.

אם אתם מתכננים טיול בבלגיה עם ילדים יכול להיות נוח עבורכם להזמין מלון בבריסל ולהשתמש בבריסל כנקודת מוצא לטיולי יום ליעדים קרובים כמו אנטוורפן, גנט, ברוז', נאמור וליבן.

אנטוורפן פופולרית בקרב מי שרוצה לחוות יעד קוסמופוליטי או להכיר מקרוב את תעשיית היהלומים העולמית, וגנט נמצאת למעלה ברשימת המקומות היפים המציעים אווירה פרובינציאלית עם ראש פתוח. אנטוורפן, בריסל וברוז' שוכנות במרחק של 20-40 דקות נסיעה מגנט, ומספר ניכר של רכבות היוצאות מדי שעה ועד שעה מאוחרת, כך שגם גנט יכולה להיות אופציה נוחה ללינה במהלך חופשה בבלגיה. לייג’ גם היא מקום יפהפה, אבל היא קרובה מדי לגרמניה ורחוקה מיעדים במרכז בלגיה, כך שאינה משמשת כמקום מוצא יעיל. מכלן נחשבת למקום משעמם לחופשה בבלגיה, אבל קיים בה הוסטל נוער חדש לגמרי ומאוד טוב הנמצא ממש ליד תחנת הרכבת, כשרכבות יוצאות לכל מקום כל 30 דקות, כך שיש תיירים המתכננים טיול זול בבלגיה אשר משתמשים בה כנקודת מוצא.

אם אתם מעוניינים לראות אטרקציות בבלגיה, בעיקר בפלנדריה, תמצאו שהיא מרושתת במערכת מסלולי אופניים טובה מאוד. אפשר לשכור אופניים כמעט בכל מקום ולתכנן טיול אופניים בבלגיה בקלות רבה. באזור הכפרי של ואלוניה, יש אפשרות גם לשכור אופני הרים, וראפטינג הוא פעילות פופולרית לאורך הגבול עם לוקסמבורג.

אתר שימושי שבאמצעותו אפשר לתכנן טיול בבלגיה מנקודה לנקודה בכל מקום במדינה הוא InfoTEC, והוא מכסה את כל אמצעי התחבורה הציבורית, כולל רכבות, אוטובוסים, הרכבת התחתית.

רכבות בבלגיה

רוב בלגיה מקושרת היטב ברכבות שאותן מפעילה חברת NMBS (SNCB בצרפתית), כשהמסלולים העיקריים עוברים דרך בריסל ואטוורפן. אפשר להגיע לבלגיה מרחבי אירופה באמצעות הרכבות הבין ארציות, ולשתי הערים הגדולות אפשר להגיע ברכבת מנמל התעופה של בריסל או באוטובוס מסוג COACH מאנטוורפן או מנמל התעופה שרלרוי (Charleroi airport). המעבר בין הרכבות בבלגיה מאוד קל. שימו לב שכל כרטיס ICE וחלק מכרטיסי Thalys מקנים זכות נסיעה חינם לאותו יום על רכבות מקומיות לכל תחנת רכבת בתוך בלגיה. כמו כן, יש רכבות Thalys ישירות מפריז לגנט (Ghent), ברוז' (Brugge) ואוסטנדה (Oostende), ללא צורך בהחלפת רכבת באנטוורפן או בבריסל. אם תרצו להגיע אל בלגיה מלונדון (ע"י רכבת היורוסטאר) תצטרכו להחליף רכבת בבריסל כדי להגיע לאנטוורפן, ליבן (Leuven) או גנט, אבל לברוז' וגנט, אפשר גם להחליף רכבת בעיר ליל (Lille) שבצרפת בלי לעשות עיקוף דרך בריסל. הן באנטוורפן והן בבריסל עובדי התחבורה הציבורית ידידותיים ויהיו מוכנים לעזור לכם עם חיוך על הפנים.

היעדים רשומים בתחנות בשפה המקומית. למשל, אם אתם נוסעים מיעד בפלנדריה ללייג’, לייג’ תופיע כ-Luik, השם הפלמי של Liège. אם אתם נוסעים מאזור דובר צרפתית לאנטוורפן, אנטוורפן תופיע כ-Anvers ואם אתם מגיעים מאזור דובר צרפתית, אנטוורפן תופיע כ-Antwerpen. היוצאת דופן היחידה היא בריסל, שם היעדים רשומים בשתי השפות. רק מספר מוגבל של רכבות בינלאומיות ורכבות לנמל התעופה הלאומי של בריסל מוכרזות בתחנה באנגלית בתחנות הגדולות.

ההודעות על גבי הרכבת הן בשפה הרשמית של האזור שבו הרכבת עוברת. בפלנדריה, כל ההודעות יהיו בהולנדית. בדומה לכך, בוואלוניה, כל ההודעות יהיו בצרפתית. בבריסל, ההודעות יהיו בצרפתית ובהולנדית. ע"פ בקשה אישית, הסגל של הרכבת ישמח לעזור לכם בצרפתית או בהולנדית, ולעתים קרובות גם באנגלית, בלי קשר לאזור.

בבריסל יש 5 תחנות רכבת עיקריות ולשלוש מהן יש שני שמות בצרפתית/הולנדית: Bruxelles-Midi = Brussel-Zuid,, Bruxelles-Central = Brussel-Centraal, ו- Bruxelles-Nord= Brussel-Noord. רכבות רבות עוצרות בכל שלוש התחנות, אבל חלק מהרכבות (יורוסטאר, תאליס) עוצרות רק ב- Bruxelles-Midi / Brussel-Zuid..

קווים הפונים דרומה (אל נאמור ולוקסמבורג) גם משרתים את התחנות הגדולות Brussel/Bruxelles Schuman ו- Brussel/Bruxelles Luxemb(o)urg, השוכנות שתיהן ברובע האירופאי של העיר.

בנסיעה בשעות השיא, העיכובים בין הערים הגדולות הן בין 5-15 דקות. עם זאת, עיכובים של יותר מ-30 דקות נדירים ביותר. רכבות בשעות השיא בין הערים הגדולות וסביב הערים הגדולות נוטות להיות מאוד עמוסות, אם כי בד"כ יש מקום בעמידה.

דמי הנסיעה הרגילים ברכבות הבלגיות זולות בהשוואה לגרמניה ובריטניה, בלי צורך או אפשרות להזמין מראש. אין אפשרות להזמין מקומות ישיבה ספציפיים ברכבות הארציות, ומחירי מחלקה שנייה אינם עולים בהרבה מעל 20 יורו עבור הנסיעות הארוכות ביותר בתוך בלגיה. כרטיסי מחלקה ראשונה עולים 50% יותר ממחיר רגיל.

הרכבות מתמלאות די מהר בשעות השיא, כך שאולי תצטרכו לרכוש כרטיס מחלקה ראשונה עבור השעות האלה, אם כי גם אלה לא מבטיחים לכם מקומות ישיבה ספציפיים. אפשר לקנות כרטיסים רגילים אונליין או בתחנות, אבל בד"כ לא בסוכנויות הנסיעות. אם אתם רוצים לקנות כרטיס על גבי הרכבת, תצטרכו ליידע את הכרטיסן שידרוש תוספת מחיר, אלא אם כן דלפקי הכרטיסים בתחנת המוצא היו סגורים. בתחנת הרכבת, אפשר להשתמש במזומן או בכרטיס אשראי. אם תנסו לעלות לרכבת בבלגיה בלי לשלם, זה יכול לעלות לכם בקנס של 200 יורו.

כרטיסים נמכרים במחיר רגיל עבור יום מסויים, כך שאין צורך לבדוק אותם שוב כשאתם עולים על הרכבת. כרטיסים הלוך ושוב זולים ב-50% בסופי השבוע.

יש כל מיני דרכים לקבל מחירים זולים יותר על כרטיסי רכבת. קודם כל, עבור צעירים בני 26 ומטה, ניתן לרכוש Go-Pass 1 לנסיעה אחת במחיר קבוע של 6 יורו ללא קשר למרחק הנסיעה. האופציה הזולה ביותר אם אתם מתכננים לנסוע בכמה רכבות בבלגיה וגילכם פחות מ-26 (כולל עבור משפחות אשר מגיעות אל בלגיה עם ילדים בכל הגילאים) הוא לרכוש Go Pass שמקנה לכם 10 נסיעות במחלקה שנייה בכל מקום בבלגיה, כולל החלפת רכבות במידת הצורך במחיר של 51 יורו. הפאס תקף למשך שנה ואפשר להעביר אותו למישהו אחר ללא הגבלה. פאס דומה לאנשים מעל גיל 26 נקרא Rail Pass, וגם הוא מקנה 10 נסיעות במהלך תקופה של שנה. מחירו 76 יורו עבור מחלקה שנייה או 117 יורו עבור מחלקה ראשונה. פאסים מוזלים אחרים קיימים עבור נוסעים קבועים. אם אתם משתמשים בפאסים האלה, ודאו שמילאתם את השורה המתאימה בפאס לפני שאתם עולים על הרכבת (או ליתר דיוק, לפני שאתם נכנסים לרציף). כרטיסנים יכולים להיות מאוד קטנוניים אם הפאס לא מולא נכון. עם זאת, אם תפנו לעובדי התחנה לפני העלייה לרכבת, הם ישמחו לעזור לכם.

באתר של חברת הרכבות NMBS יש לוח זמנים שאפשר לנווט בו, עם מידע בזמן אמת על עיכובים ומחשבון נסיעות. אפשר גם למצוא מפה של מסילות הרכבת הבלגיות והתחנות.

כמו בערים אירופאיות אחרות, לוחות הזמנים של הרכבות בד"כ משתנים ביום ראשון השני בדצמבר. השינויים האלה בד"כ מוגבלים להכנסה של כמה תחנות רכבת חדשות ולהוספה של כמה קווים רגילים.

אוטובוסים בבלגיה וטראם (חשמלית)

אוטובוסים מכסים את כל בלגיה, ובערים הגדולות תמצאו גם רכבות חשמליות (טראם) ומטרו (סבוויי/רכבת תחתית). רוב המסלולים מכסים מרחקים קצרים, אבל יש אפשרות לעבור מעיר לעיר בבלגיה באוטובוסים בינעירוניים. עם זאת, זה הרבה יותר איטי ורק מעט יותר זול מנסיעה ברכבת.

יש גם את ה-Kusttram (Coast Tram או חשמלית חוף), אשר נוסעת לאורך 68 ק"מ לאורך רוב קו הים הפלמי, מאדינקרקה (Adinkerke), שליד הגבול בלגיה – צרפת, ועד קנוקה-הייסט (Knokke-Heist), שליד גבול הולנד. זו הדרך הנוחה ביותר להגיע מאוֹסְטֶנְדֶה (Oostende) ועד זבריחה (Zeebrugge). נסיעה מקצה לקצה היא באורך של שעתיים וחצי. חשמליות יוצאות בערך כל 10 דקות במהלך הקיץ וכל 20 דקות בחורף.

בתוך הערים, כרטיס אוטובוס רגיל התקף עבור אזור אחד לא יעלה לכם יותר מ-2 יורו, ועומדים לרשותכם כרטיסי נסיעה שונים. שימו לב שהתחבורה הציבורית המקומית מסופקת ע"י חברות שונות בערים שונות בבלגיה – STIB/MIVB בבריסל, De Lijn בפלנדריה ו-TEC בוואלוניה, ומחוץ לבריסל, אי אפשר להשתמש בכרטיסים האחרים. שימו לב שכרטיסי אוטובוס בבלגיה זולים יותר כשרוכשים אותם באחת מהמכונות האוטומטיות.

רוב התיירים המתכננים טיול בבלגיה ללא רכב לא יעשו שימוש משמעותי בחברות האוטובוסים, מאחר שהרכבות הן אמצעי הרבה יותר נוח וידידותי לשימוש לנסיעה בין הערים, ובתוך הערים אפשר ללכת ברגל. רק בבריסל ובאנטוורפן יש רכבת תחתית, אבל אפילו שם אפשר להגיע ממקום למקום ברגל. המרכז ההיסטורי של בריסל הוא בגודל של רק 300X400 מ'. אנטוורפן הרבה יותר גדולה, אבל בנסיעה במרכבה הרתומה לסוסים, המהווה בפני עצמה את אחת האטרקציות של אנטוורפן, תראו הרבה יותר מהעיר מאשר בנסיעה ברכבת התחתית, ובוודאי שזו אופציה מועדפת אם אתם מגיעים אל בלגיה עם ילדים.

בלגיה
דירוג הגולשים 4.25 (4 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל