עונה מומלצת לחופשה באוסלו

מזג האוויר באוסלו ועונה מומלצת לחופשה

העונה המומלצת לחופשה באוסלו תלויה בתחומי העניין שלכם, ובאופי החופשה שאתם מחפשים. כמו בכל עיר גדולה, באוסלו תמיד יש הרבה מה לראות ולעשות לאורך כל השנה. בין אם אתם חובבי ספורט חורף, אוהבים חופשות סקי, נופשים למטרות פנאי או מתעניינים בתרבות ובהיסטוריה של נורבגיה, תמיד כדאי לבדוק את תחזית מזג האוויר לפני שתקבעו את החופשה שלכם, כדי שתדעו למה לצפות ואילו בגדים וציוד כדאי לקחת אתכם. כאן תוכלו למצוא את המידע על מזג האוויר באוסלו לאורך השנה, על התנאים הצפויים בה בכל עונה ועל הפעילויות והפסטיבלים באוסלו, אותם תוכלו לשלב בחופשה שלכם, בכל מועד שבו תקבעו אותה.

אוסלו, בירת נורבגיה, ממוקמת על הקצה הצפוני של פיורד אוסלו עוצר הנשימה. בשאר הכיוונים, אוסלו מוקפת ביערות, רכסים ואגמים.

כשחושבים על מזג האוויר בסקנדינביה, האסוציאציה הראשונה היא קור מקפיא, אבל הודות לזרם הגולף – זרם ימי חם, המגיע עד האזורים בקרבת החוף בצפון אירופה – מזג האוויר באוסלו, ולמעשה ברוב נורבגיה, נחשב למתון, בהתחשב במיקומה הצפוני על פני הגלובוס. עם זאת, מזג האוויר יכול להשתנות מאוד משנה לשנה, במיוחד באזורים הצפוניים יותר, וכדאי לזכור שמה שנחשב "מתון" עבור אירופאים, עדיין קר מאוד ביחס למזג האוויר הים תיכוני אליו אנחנו מורגלים.

למזג האוויר באוסלו יש מאפיינים של האזורים הפנימיים יותר של נורווגיה, עם קיץ יחסית חמים וחורף קר מאוד, אבל יש לו גם מספר מאפיינים של אזורי חוף.

החודש החם ביותר בשנה באוסלו הוא יולי, עם טמפרטורה ממוצעת של כ-18 מעלות צלזיוס, והחודש הקר ביות א הוא ינואר, אז הטמפרטורה הממוצעת עומדת על כ-3- מעלות. אוגוסט באוסלו הוא החודש עם הכי הרבה משקעים (כ-90 מ"מ).

כמו שטוקהולם ורייקיאוויק, אוסלו בקיץ יכולה לחוות כמעט 24 שעות ביממה של אור יום. התופעה המפורסמת של שמש חצות מופיעה בדרך כלל ביוני או ביולי. מאידך, בחלק מימי החורף באוסלו, שורר בעיר חושך כמעט מוחלט, שמשתלב במזג אוויר קפוא וטמפרטורות ממוצעות שצוללות עד כ-7- מעלות צלזיוס.

חופשה באוסלו – עוד מידע למטייל

מוניות והסעות משדה התעופה באוסלו בירת נורבגיה

השכרת רכב באוסלו – מידע והשוואת מחירים

אוסלו – מלונות מומלצים עם ילדים

עונה מומלצת לחופשה באוסלו

אם אתם מעוניינים לשלב בחופשה באוסלו פעילויות באוויר הפתוח, חודשי האביב והקיץ, בין מרץ לאוגוסט, הם הזמן הטוב ביותר לקבוע אותה. מזג האוויר באוסלו בקיץ חמים בדרך כלל, עם טמפרטורות ממוצעות סביב 18 מעלות צלזיוס. חשוב לזכור, שגם בחודשים אלה, הלילות באוסלו עדיין קרירים, ולכן גם אם בחרתם להזמין חופשת קיץ באוסלו, אל תשכחו לארוז בגדים חמים ומעיל, שבארץ נחשב לחורפי. בתקופה הזו באוסלו, יש כמעט 24 שעות אור יום ביממה, והטבע מתעורר לחיים בגוונים עזים של ירוק, אחרי הקור המקפיא של החורף.

שיא עונת התיירות באוסלו היא בין יוני ליולי, ולכן כדאי לקחת בחשבון שבתקופה זו יהיו בעיר הרבה תיירים, והמחירים יהיו גבוהים. ממרץ עד סוף מאי, ולאחר מכן ביולי ובאוגוסט, ניתן להשיג למקומות לינה באוסלו בתעריפים נוחים יותר, כך שניתן להתארח במלונות יוקרתיים יחסית בלי להיכנס להוצאה מוגזמת, ועדיין ליהנות ממזג אוויר נוח ומתנאים שמתאימים לבילויים בטבע ובחוצות העיר. עם זאת, חשוב לשים לב, שעד סוף חודש מאי באוסלו, לא כל השלגים בהרים ובכבישים הסובבים את העיר נמסים, ולכן יתכן שחלק מהכבישים ודרכי הגישה לאטרקציות הטבעיות באזור אוסלו יהיו סגורים.

אם אתם מתעניינים בכל סוג של ספורט חורף, ובמיוחד סקי, ספטמבר עד פברואר, הוא הזמן האידיאלי עבורכם לחופשה באוסלו. מזג האוויר קר, והטמפרטורה הממוצעת נעה סביב 7- מעלות צלזיוס, כך שחשוב להצטייד בביגוד חם מאוד. בימי החורף יש רק כ-6 שעות אור יום ביממה, וחלק מימי החורף חשוכים כמעט לחלוטין. במהלך הסתיו ותחילת החורף באוסלו, ההרים בהירים, ויש הרבה אתרים מושלגים שמתאימים לסקי. מחודש פברואר ואילך, האזורים שבהם מתקיימים תנאים מתאימים לסקי שלג מצטמצמים לאזורי ההרים הגבוהים בלבד.

בנוסף, הסתיו והחורף באוסלו הן העונות בהן מתרחשת תופעת הטבע המרהיבה של הזוהר הצפוני, כך שאם אתם רוצים לנסות לחוות את האירוע הייחודי הזה, כדאי שתתזמנו את החופשה שלכם לחודשים הקרים יותר בשנה.

החודשים נובמבר ודצמבר הם חשוכים, רטובים וסוערים, כל שזו כנראה העונה הכי פחות מתאימה לחופשה באוסלו, במיוחד אם אתם לא מתכננים להישאר לאורך כל החופשה בתוך מבנה סגור.

עונות השנה באוסלו

מזג האוויר באוסלו באביב

חודש מרץ באוסלו הוא יותר חורפי מאביבי, עם שלגים מימיים מדי פעם ומעט גשם, ועם טמפרטורה ממוצעת סביב 2 מעלות צלזיוס. עם זאת, בניגוד לחורף באוסלו, לא מתקיימים תנאי כפור, והשלג עדיין לא נמס, כך שמרץ הוא חודש נהדר לסקי מכל הסוגים.

באפריל מזג האוויר באוסלו מתחמם, הטמפרטורה הממוצעת מגיעה לכ-9 מעלות צלזיוס ותדירות המשקעים יורדת. במאי מגמת ההתחממות נמשכת, ובמהלך שעות היום הטמפרטורה היא בערך 14 מעלות צלזיוס. עם זאת, לאורך כמחצית מחודש מאי באוסלו השמים מעוננים ומעת לעת יורדים גשמים משמעותיים.

מזג האוויר באוסלו בקיץ

אמצע יוני מציין את תחילת עונת הטיולים באוסלו. זו התקופה המתאימה ביותר לשוטט בין הפיורדים וההרים. האוויר מתחמם עד 19 מעלות צלזיוס והימים נעשים ארוכים יותר ושמשיים יותר. ביולי הקיץ באוסלו מגיע לשיאו. טמפרטורת האוויר מגיעה ל-25 מעלות צלזיוס והים מתחמם עד ל-18 מעלות צלזיוס מה שמייצר תנאים מתאימים לשחייה בים.

באוגוסט באוסלו הטמפרטורה הממוצעת יורדת לכ-20 מעלות צלזיוס, והעונה החמה מתחילה להגיע לקצה. בלילה הטמפרטורה יורדת ל-10 מעלות צלזיוס, והקור והלחות מתחילים לבשר את בוא הסתיו. בשלב זה של הקיץ באוסלו, שחייה בים מתאימה רק לתיירים עמידים במיוחד לתנאי קור, אבל שאר פעילויות החוץ עדיין זמינות ונעימות כפי שהיו בתחילת העונה.

מזג האוויר באוסלו בסתיו

חודש ספטמבר באוסלו מתאפיין בהתקררות משמעותית לעומת חודשי הקיץ. הטמפרטורה יורדת לכ-15 מעלות צלזיוס, הגשמים מתגברים והימים מתקצרים. מכיוון שגופי מים גדולים מתקררים לאט יותר מהאוויר, קרבתה של אוסלו לחוף גורם למעבר הדרגתי בין עונה לעונה.

אוקטובר באוסלו הוא גשום, ועדיין לא יורדים שלגים משמעותיים, בוודאי לא במהלך היום. הטמפרטורה הממוצעת יורדת בהדרגה לכ-9 מעלות צלזיוס, מזג האוויר קר מדי לשחייה ואינו מתאים לסקי. עם זאת, עדיין ניתן ליהנות מפעילויות אחרות בחיק הטבע. בנובמבר מזג האוויר באוסלו הולך ומתקדר, עם טמפרטורה ממוצעת של 3 מעלות צלזיוס, עננות רבה וגשמים תכופים. בלילה הטמפרטורה יורדת לרוב מתחת ל-0 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר באוסלו בחורף

עד חודש דצמבר החורף משתלט לחלוטין על אוסלו. הטמפרטורה הממוצעת בשעות היום נעה סביב 0 מעלות צלזיוס, ויכולה לרדת עד לכ-6- מעלות. עם זאת, בניגוד לאלסקה למשל, שנמצאת באותו קו אורך, באוסלו לא מתפתחים תנאי כפור חמור.

החורף באוסלו חדגוני וקר מאוד, עם טמפרטורה ממוצעת סביב 10- מעלות צלזיוס, ובינואר יש אפשרות גם לכפור קיצוני. בתקופה זו מתקיימים תנאים מושלמים לסקי, ממנו אפשר ליהנות ב-14 מסלולים ברחבי אוסלו. חודש פברואר מעט חם יותר מקודמו, עם ימים מעט ארוכים יותר ועם תנאים מושלמים לסקי לא פחות מאשר בינואר.

אירועים ופסטיבלים באוסלו

אוסלו, עיר הוויקינגים העתיקה, עשירה לא רק ביופי טבעי, אלא גם במסורות, מנהגים ואמונות רבות. מגוון אירועי התרבות שמתקיימים בה הופכים את אוסלו לאחת הערים האטרקטיביות ביותר עבור חובבי מוזיקה, מכורים לקולנוע, חובבי אמנות וחובבי חגיגות מסורתיות. הקיץ והסתיו עשירים במיוחד במספר פסטיבלי המוזיקה, שרובם מתקיימים באוויר הפתוח. כאן תוכלו למצוא חלק מהאירועים והפסטיבלים הרבים שמתקיימים באוסלו לאורך השנה, אותם תוכלו לשלב בחופשה שלכם, בכל מועד בו תבחרו לקיים אותה.

פסטיבל הסקי של הולמנקולן (Holmenkollen) – מרץ

פסטיבל הסקי הולמנקולן הוא פסטיבל סקי מסורתי המתקיים בשכונת הולמנקולן שבאוסלו. הפסטיבל מתקיים עוד מהמאה התשע-עשרה, והוא מתקיים בזירת הסקי הלאומית של הולמנקולן ובגבעות סקי כמו מידסטובאקן והולמנקולבאקן.

פסטיבל המוסיקה הכנסייתית הבינלאומי של אוסלו – מרץ

הפסטיבל מתקיים מאז שנת 2001, והוא כולל קונצרטים של מוסיקה כנסייתית, שרובם נערכים בקתדרלה של אוסלו, ובאתרים נוספים באווירת ימי הביניים, כגון כנסיית Gamle Aker. הקונצרטים כוללים מוזיקת עוגב, מזמורים נוצריים ושירת מקהלה.

פסטיבל חג הפסחא באוסלו – אפריל

חג הפסחא בנורבגיה הוא מהארוכים בעולם, והחגיגות מתקיימות באוסלו במשך יותר משבוע. במהלך ימי הפסטיבל הילדים מחליפים ביצי פסחא עשויות שוקולדים, והבתים מקושטים ברוח החג.

מצעד יום החוקה של נורבגיה – מאי

מצעד שנתי העובר ברחובות אוסלו בליווי קונצרטים ואירועי חוצות מיוחדים נוספים. ביום זה (17 במאי) האטרקציות התיירותיות באוסלו סגורות למבקרים וקשה למצוא מקום פנוי במסעדות ובבתי הקפה בעיר, אבל האווירה המיוחדת ואירועי החוצות הופכים אותו לאחד הימים הטובים ביותר לבקר באוסלו.

פסטיבל ימי הביניים של אוסלו -מאי

פסטיבל לכל המשפחה, עם פעילויות לילדים, להטוטנים משוטטים, דוכני שוק לפריטי אומנות מרחבי אירופה ועוד. הפסטיבל מתקיים בשטח מבצר אקרשוס באוסלו, ומספק חוויה ייחודית באווירת ימי הביניים.

פסטיבל העץ הנורבגי (Norske Wood Festival) – יוני

פסטיבל מוזיקה באוסלו, הנערך מדי שנה בחודש יוני בפרוגנרבאדט שבמערב אוסלו. הפסטיבל נוסד בשנת 1992, והוא מארח מדי שנה מוסיקאים בינלאומיים בעלי שם, כמו למשל פו פייטרס וניק קייב.

אירוע הגאווה של אוסלו – יוני

אירוע הגאווה הגדול ביותר של קהילת הלהט"ב בנורבגיה כולל מצעד, קונצרטים, מופעים, מסיבות, דיונים, סדנאות והרצאות. האירוע מתקיים בעיקר בכיכרות Youngstorget ו- Spikersuppa.

גביע נורבגיה – יולי-אוגוסט

טורניר הכדורגל הבינלאומי המפורסם לילדים ונוער בגילאי 10-19 מושך אליו יותר מ-30,000 משתתפים מרחבי העולם.

פסטיבל הג'אז של אוסלו – אוגוסט

פסטיבל בן השבוע הכולל כ-80 אירועים, הנערכים ב-16 אתרים שונים ברחבי אוסלו. בשנים האחרונות מתקיימים במסגרת הפסטיבל גם אירועים רבים המיועדים לילדים ולנוער.

פסטיבל איבסן – ספטמבר

פסטיבל איבסן משיב את המחזאי הנורבגי הפופולארי, שמחזותיו מועלים מדי שנה על שלל הבמות המרכזיות של התיאטרון ברחבי העולם, לביתו: התיאטרון הלאומי של נורבגיה באוסלו, שם מעלים את מחזותיו על ידי להקות תיאטרון בינלאומיות מובילות. התוכנית מורכבת מהפקות חדשות ואיכותיות במגוון שפות. במסגרת הפסטיבל מחולק פרס התיאטרון היוקרתי בעולם, פרס איבסן הבינלאומי.

אוסלו וורלד (Oslo World) – אוקטובר-נובמבר

פסטיבל המוזיקה העולמית של אוסלו נוסד בשנת 1994 בשם Verden i Norden, והוא מארח מופעי מוזיקה עולמית במיוחד אסייתית, אמריקאית ולטינית. הפסטיבל אירח לאורך השנים הרבה אמנים בינלאומיים ידועים ומוכרים, מז'אנרים מוזיקליים מגוונים כמו היפ הופ, צ'אבי, ג'אז, שאנסון צרפתי, סמבה, אלקטרוני ועוד.

חג המולד באוסלו – דצמבר

בעוד שערב חג המולד והחג עצמו נחגגים באוסלו באווירה משפחתית, עם מפגשים וארוחות חג פרטיים, לפני חופשת החג נערכים ברחבי העיר קונצרטים ומופעים מוזיקליים, במיטב המסורת הנוצרית.

מזג האוויר באוסלו לפי חודשים

מזג האוויר באוסלו בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 2- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מים ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: שעה 1

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 50 מ"מ

מזג האוויר באוסלו בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 1- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מים ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 7 ימים

כמות משקעים: 35 מ"מ

מזג האוויר באוסלו במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מים ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 6 ימים

כמות משקעים: 25 מ"מ

מזג האוויר באוסלו באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מים ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 7 ימים

כמות משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר באוסלו במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מים ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 7 ימים

כמות משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר באוסלו ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מים ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר באוסלו ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מים ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 80 מ"מ

מזג האוויר באוסלו באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 21 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מים ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 95 מ"מ

מזג האוויר באוסלו בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מים ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 80 מ"מ

מזג האוויר באוסלו באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מים ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 75 מ"מ

מזג האוויר באוסלו בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מים ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר באוסלו בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 0 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מים ממוצעת: 5 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: שעה 1

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 65 מ"מ

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל