רייקיאוויק אטרקציות מומלצות

רייקיאוויק – אטרקציות מומלצות לחופשה בבירת איסלנד עם ילדים

רייקיאוויק עם ילדים – המדריך המלא: אטרקציות מומלצות לטיול ברייקיאוויק בירת איסלנד עם ילדים ומידע חשוב למטייל על העיר המהווה את נקודת המוצא לכל טיול באיסלנד. כאן תמצאו המלצות ואפשרות הזמנת כרטיסים לטיולים יומיים היוצאים מרייקאוויק ליעדים שונים באיסלנד, הפלגות שיוצאות מרייקיאוויק, מוזיאונים וכמובן – הלגונה הכחולה הידועה

רייקיאוויק היא הבירה והעיר הגדולה ביותר של איסלנד. האוכלוסייה שלה מונה כ-200 אלף איש, כלומר – היא משמשת כבית למרבית תושביה של איסלנד. רייקיאוויק מהווה את מוקד התיירות והחיים של העם האיסלנדי, וכן  משמשת כאחד מן המוקדים התיירותיים העיקריים של איסלנד. העיר עצמה גדולה יחסית וכוללת פרברים שונים, אך עם זאת, מרכז רייקיאוויק הוא אזור מאוד קטן שמאופיין בבתים צבעוניים ואקלקטיים, עם אפשרויות שופינג טובות, מסעדות ושתייה. בירת איסלנד היא באופן טבעי נקודת הפתיחה של כל טיול באיסלנד כך שמשפחות רבות מגיעות אל רייקיאוויק עם ילדים ומשתמשות בה כנקודת המוצא והלינה ממנה יוצאים לטיולים יומיים באתרים שונים באיסלנד

טיול באיסלנד – המלצות לקריאה נוספת:

טיסות לאיסלנד – טיפים לאיתור טיסות זולות וביקורת חברות תעופה

איסלנד עם ילדים – המדריך המלא לטיולים וחופשות באיסלנד

מלונות מומלצים ברייקיאוויק בירת איסלנד למשפחות עם ילדים

השכרת רכב באיסלנד – השוואת מחירים, מידע לנהג וטיפים חשובים

ברייקיאוויק, בהתאם למקובל באיסלנד, אין צורך להשאיר טיפים לאיש, למרות שהרבה מסעדות וחנויות מציבות צנצנות לשם כך ליד הקופה. הנהיגה שלא על הכביש (בדרכים לא סלולות) איננה חוקית (כמו בכל איסלנד) והקנסות המוטלים על כך כבדים מאוד.

רייקיאוויק עם ילדים – אטרקציות מומלצות

אוטובוס התיירים של רייקיאוויק בשיטת "עלה ורד"

אוטובוס התיירים הזה הוא חוויה שעוזרת לכם להכיר את רייקיאוויק האמיתית  – הוא נוסע במסלול מעגלי בין 15 תחנות הממוקמות ליד אטרקציות ברייקיאוויק – עיר הבירה הצפונית ביותר בעולם. הכרטיס שניתן להזמין בקישור מאפשר לכם לרדת ולעלות חזרה על האוטובוס כמה פעמים שתרצו.

באוטובוס תהנו מאינטרנט אלחוטי חינם ומדריך קולי ב-8 שפות, בזמן שהאוטובוס לוקח אתכם לכל האטרקציות ברייקיאוויק שאסור להחמיץ, כמו כנסיית הדלגרים (Hallgrímskirkju), מוזיאון הפסלים ע"ש Ásmundur Sveinsson וכיכר Lækjartorg.

אם אתם מגיעים אל רייקיאוויק עם ילדים זהו שירות מאוד נוח שמאפשר לכם לראות את החשובות שבין אטרקציות ברייקיאוויק בלי ללכת יותר מדי או להוציא הון תועפות על מוניות – מהמוזיאון הימי של רייקיאוויק (Reykjavik Maritime Museum) במערב ועד נמל Skarfabakki במזרח, וכל מה שביניהם. אל תחמיצו את כנסיית הדלגרים – למעשה, אין סיכוי שתחמיצו אותה. בגובה של 72.5 מ', זה הבניין הגבוה ביותר ברייקיאוויק!

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של רייקיאוויק


הפלגת צפייה בלווייתנים מרייקיאוויק

הרפתקאה מלאת אקשן שהיא אחת המיוחדות שבין אטרקציות באיסלנד וחוויה שאסור לוותר עליה אם אתם מגיעים אל רייקיאוויק עם ילדים – הים של איסלנד הוא כמו אוסף "הלהיטים הגדולים" של הלוויתנים בהפלגה זו תוכלו להבחין בלוויתנים גבנוניים או: גדולי ספיר (Humpback Whales), לוויתני מינקי (Minke Whales) ואפילו באורקות נפלאות. בנוסף, בד"כ תהיה לכם אפשרות לצפות גם בדולפינים, בפורפויזים ולהקה של עופות ים. אל תשכחו את המצלמה, והיכונו להרפתקאה!

הטיול היומי הזה, הלוך ושוב, יוצא מהנמל ההיסטורי של רייקיאוויק ומפליג לעבר המים הפתוחים של מפרץ Faxaflói– מקום שבו אפשר למצוא עולם ימי עשיר ומרהיב ביופיו. הלווייתנים הם הכוכבים האמיתיים כאן, אבל תראו כל מיני יצורים ימיים, מיצורים גדולים ביותר ועד היצורים הקטנים.

הספינה, שתוכננה במיוחד למטרה זו, היא כלי תחבורה מושלם בכל עונות השנה לצפייה בלווייתנים, כאשר יש בה עמדות צפייה רבות הפזורות על פני הסיפון, ואזור צפייה פנימי נוח עם חלונות פנורמיים, כך שגם אם אתם מגיעים אל רייקיאוויק עם ילדים קטנים אין סיבה לחשוש, תוכלו פשוט לשבת בפנים. לא משנה היכן אתם נמצאים, תהיה לכם תצפית נהדרת על האקשן. בחלק העליון של הספינה, תוכלו להצטייד באוברולים עמידים במים ובעלי חומר מבודד שיעזרו להגן עליכם מהקור האיסלנדי ולהתקרב ליצורים הגדולים ביותר על פני כדור הארץ.

המדריכים החברותיים שלכם יספקו לכם הסבר מקיף באנגלית, גדוש בעובדות טריוויה ובפרטים הנוגעים לתולדות המקום, ובסיום ההפלגה תוכלו לטייל במרכז המכיל תערוכה בנושא לווייתנים (Whale Exhibition Center).  המרכז שבו מתקיימת התערוכה, בנוי בתוך אוניית הדיג ההיסטורית Fífill,, והוא מקום בו ילדים יכולים ללמוד הרבה יותר על לוויתנים, מלא במידע ובתצוגות השופכות אור על בעלי החיים שזה עתה ראיתם בטבע!

הזמנת כרטיסים לטיול צפייה בלוויתנים באיסלנד


טיול אחה"צ מרייקיאוויק למעגל הזהב (Golden Circle Afternoon Tour)

החיים באיסלנד ידועים בקצב האיטי שלהם יחסית לשאר מדינות העולם, וחופשה משפחתית לא אמורה להיות מעייפת, אז גם לכם מותר להצטרף לקצב האיטי ולקחת את הזמן כשאתם מטיילים בין אטרקציות באיסלנד. רבים מהטיולים המאורגנים היומיים ברחבי איסלנד יוצאים מאיסלנד בשעות מוקדמות בבוקר ומשפחות שמגיעות אל רייקיאוויק עם ילדים לפעמים מעדיפות להתעורר בקצב יותר איטי – כך שלהנאת המטייל הרגוע יותר, הסיור הזה יוצא מרייקיאוויק בשעה אחת אחר הצהריים, אבל עדיין כולל את כל האטרקציות הטבעיות שרואים בטיולים המאורגנים באיסלנד אל "מעגל הזהב" הידוע שהוא ללא ספק אחת הבולטות שבין אטרקציות באיסלנד.

אוטובוס התיירים היוקרתי שלכם ייקח אתכם מרייקיאוויק עמוק אל תוך הפארק הלאומי ת'ינגווליר (Þingvellir National Park), שם תוכלו להתפעל מהנוף האיסלנדי הייחודי ואפילו לעמוד במעלה הנקודה שבה הלוחות הטקטוניים הצפון אמריקאיים והאירו-אסיאתיים נפגשים. לאחר מכן, תוכלו להמשיך לכיוון מפל גולפוס (Gullfoss waterfall), שם תוכלו לטפס במורד הערוץ כדי לחוש את מתז המים של מימי הקרחון – ממריץ מושלם לעייפות של הצהריים המוקדמים.

לאחר שהתרעננתם, תוכלו להתחיל לחקור את הנוף היוצא מן הכלל של אזור המעיינות החמים (גייזרים), המתאפיין בבורות בוץ מבעבע, סילוני אדים ואת גייזר סטוקור (Strokkur geyser) המופלא, שבד"כ יורה מתזי מים לוהטים לגובה של 20 מטרים. זוהי הרפתקה של פעם בחיים שתוכלו לחוות במספר שעות מהנות של אחר צהריים!

הזמנת מקומות לטיול מאורגן למפלי גולפוס באיסלנד


הלגונה הכחולה (Blue Lagoon)

הכינו את עצמכם לחוויה שכולה פינוק עילאי במים החמימים והכחלחלים – חלביים של הספא התרמי הטבעי של רייקיאוויק. ומאחר שמדובר על טיול באיסלנד, המעיין החם המופלא הזה מוקף בנוף שמיימי עוצר נשימה. הלגונה הכחולה, מרגיעה ומעוררת השראה יותר מכל מקום אחר שאי פעם תהיו בו, נבחרה ע"י הנשיונל ג'יאוגרפיק כאחר מ-25 פלאי העולם, ויש לכך סיבה טובה! אספקת המים המינרלים של הלגונה שיש להם סגולות מרפא, מגיעה מעומק של 2,000 מ' מתחת לפני האדמה מהמעיין הגיאותרמי Svartsengi. כשהמים מגיעים לפני השטח, הם צוברים באופן טבעי מינרלים וסיליקה (צורן) ומתקררים לטמפרטורה חמימה של 37 עד 50 מעלות צלזיוס.

תיירים מכל העולם מגיעים לכאן כדי להתרחץ במקור המים המפורסם הזה, הידוע ביכולות הריפוי השיקומיות שלו. החוויה, המתרחשת בסביבה וולקאנית מסולעת, נותנת למבקר תחושה כאילו הוא נמצא בעולם לגמרי אחר. אם אתם מגיעים אל רייקיאוויק עם ילדים קטנים שימו לב שרחצה במעיינות החמים עלולה להיות מסוכנת עבורם – התייעצו רפואית.

ואם חווית הספא הטבעית הזאת לא הספיקה לכם, תוכלו לנצל את העיסוי הטבעי המגיע מהמפל. המפל מצוייד בסילונים מעשי ידי אדם שהוצבו בנקודות אסטרטגיות ומתיזים סילוני מים בלחץ גבוה כדי להרגיע שרירים כואבים. מלבד זאת, תוכלו ליהנות במקום מטיפול במסיכת בוץ המכילה סיליקה (צורן) העשוי מהחומר דמוי החימר הטבעי של הלגונה.

הזמנת כרטיסים לטיול ללגונה הכחולה מרייקיאוויק


מוזיאון המדע אורורה ברייקאוויק Aurora Museum Reykjavik

הצפייה בזוהר הצפוני היא חוויה של פעם בחיים, אבל זה יכול להיות מאוד קשה לאתר את החיזיון המופלא של הזוהר הצפוני בתצפית באמת מושלמת, בגלל מזג האוויר האיסלנדי הנתון לשינויים דרמטיים, והתנאים האטמוספיריים הבלתי צפויים. כאשר מתכננים טיול אל איסלנד עם ילדים יש לקחת בחשבון שלפעמים בגלל מזג האוויר לא מצליחים לצפות בזוהר הצפוני וזה מצב שעלול לאכזב מאוד ילדים (וגם הורים).

למרבה המזל, אורות הזוהר הצפוני תמיד מוצגים לראווה במוזיאון המדע אורורה המוקדש במיוחד לתופעת הטבע המדהימה הזו. באמצעות מסכי רזולוציה גבוהה תוכלו לצלול לתוך צבעיה הבהירים של התופעה המכונה 'אורורה' או 'הזוהר הקוטבי' ותוכלו אפילו ללמוד כאן מהי הדרך הטובה לתפוס את התופעה בעינית המצלמה. במוזיאון המדע תוכלו לחזות בתופעה הטבעית האיקונית באמצעות מסך ענקי בגודל 7 מ' המציג תיעוד של אורות הזוהר הצפוני במצבם האידיאלי.

כדאי לוודא שיש לכם די זמן לבלות כאן כדי לנצל את כל מה שיש למוזיאון להציע. כמו כן, הצליל סאונד הופך את החוויה למרגיעה ולאחר שתשקעו בתחושת הזן, תוכלו ללמוד על המדע שעומד מאוחורי האורות הקסומים האלה, ולראות כיצד הם היוו השראה לאגדות ומיתוסים ברחבי העולם. יש אפילו אזור מיוחד שבו אפשר ללמוד איך לצלם את האורורה ולקבל עיצות לגבי שינויי המאפיינים במצלמה כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר. זהו ללא ספק אחד המוזיאונים המומלצים של רייקיאוויק למשפחות עם ילדים.

להזמנת כרטיסים למוזיאון המדע אורורה ברייקאוויק


מרכז הלאבה Lava Centre

האטרקציה החמה ביותר באיסלנד פתוחה עכשיו לציבור. מרכז הלאבה הוא מתקן חדש לחקר הגיאולוגיה יוצאת הדופן והבלתי יציבה של איסלנד (Eylenda). באמצעות חוויית מולטימדיה מהממת שמזמינה אתכם להתנסות מעשית ולגלות את כוחות הטבע המדהימים שיצרו את איסלנד, וממשיכים להשפיע על כדור הארץ גם היום.

מרכז הלאבה שוכן על רקע שלושת הרי הגעש הגדולים של איסלנד KatlaHekla  ו- Eyjafjallajökull ולוקח אתכם במסע היסטורי אל תוך העולם הוולקאני והפעילות הוולקאנית של האזור. זוהי אטרקציה באיסלנד שאסור לפספס אם אתם מגיעים אל איסלנד עם ילדים גדולים מספיק בשביל לא לפחד מהלבה.

תלמדו על ההתפרצויות המונומנטליות שהתרחשו במהלך המאה האחרונה (כולל ענן האפר של אייאפיאטלאייקוטל (Eyjafjallajökull) שהוביל להרס רב בשנת 2010) באמצעות תצוגות שאפשר לגעת בהן, הלוקחות אתכם ללב כדור הארץ, כולל שחזור באורך 12 מ' של "הלב הבוער של איסלנד" – הזרם רב העוצמה של מגמה המבעבעת מתחת לאדמת המדינה.

תוכלו אפילו לעבור בתוך סימולציה של ענני אפר ועשן לפני שתתרווחו באולם אודיטוריום חדיש המציג תצוגת 4K של כמה מההתפרצויות הדרמטיות ביותר של הרי געש באיסלנד, ומשם לעלות לקומת המצפה ב-360 מעלות כדי להתפעל מכמה מהמראות המהממים ביותר הקיימים בעולם.

להזמנת כרטיסים למרכז הלבה באיסלנד


תצפית הנוף 360°

איסלנד היא ארץ הקרחונים המופלאה, ארץ יפהפיה שמשתנה כל הזמן לפי העונה. ראו את הנופים הסובבים את העיר, את הארכיטקטורה של העיר, את רכס הרי אסיאן (Esja) הנשגבים של רייקואוויק ועוד מאזור התצפית של מוזיאון פרלן! תגעו בפלאים גיאולוגיים כמו סלעים, לאבה ושרידים וולקאניים.

מהר הגעש קייליר (Keilir Volcano) השוכן בדרום חצי האי ריק ועד קרחון סנייפלסנסיוקול (Snæfellsjökull) בצפון (במקום שבו הסרט Batman begins צולם בחלקו) תוכלו לחזות בנופים נוספים של איסלנד המהממת מהמצפה הפנורמי של המוזיאון.

רכס הרי אסיאן תופסים את מרבית האופק, אבל יש כאן עוד המון דברים מרשימים. תוכלו לראות דגימות סלע של פלאים גיאולוגיים, לגעת בלאבה הלקוחה משדה לאבה הנמצא דרומית לרייקאוויק (אל תדאגו, הלאבה הספיקה להתקרר) ולשוטט בתוך סלע וולקאני רך המגיע מההרים הנמצאים במזרח העיר, ועוד! זוהי חוויה לימודית ואטרקציה מומלצת מאוד למשפחות המגיעות אל איסלנד עם ילדים לטיול משפחות.

להזמנת כרטיסים לתצפית הנוף 360 מעלות


חווית קרחונים ומערות קרח (כולל כניסה לתצפית הנוף 360°)

מוזיאון לגמרי חדש ברייקאוויק בירת איסלנד, מוזיאון פרלן "הפנינה" (Perlan Museum) חוגג את פתיחתו עם תצוגה יוצאת דופן שמאפשרת לכם להיכנס לליבו הקפוא של קרחון. מהרגע שתיכנסו למנהרות שהטמפרטורה בהם מתחת לאפס, תלמדו על המערכות האקולוגיות בסכנת הכחדה של הענקים הקפואים הללו ואח"כ תוכלו לצפות בנופים של הדבר האמיתי בתצפית הנוף 360 מעלות!

מוזיאון פרלן השוכן באזור מעינות המים החמים המדהימים של רייקאוויק וסביבתה עוצב במיוחד כדי להציג את פלאי הטבע של איסלנד באמצעות אמצעים טכנולוגיים מן השורה הראשונה. מבקרים, ובראש ובראשונה משפחות המגיעות אל איסלנד עם ילדים, נהנים כאן מטכנולוגיה מן המתקדמות ביותר בעולם כדי לחזות ביופיים הנדיר של הקרחונים של איסלנד כפי שלא התאפשר עד עתה – על ידי כך שנכנסים היישר אל תוך הקרחון עצמו.

המתקן, מעשה ידי אדם, משתמש ב-350 טונות של קרח ושלג כדי ליצור הרפתקאה קרה כקרח באורך של 100 מ' שנכנסים לתוכה כדי לערוך מסע חקר משל עצמכם בתוך הקרחון. באופן טבעי, תלמדו במוזיאון יוצא הדופן אודות התפקיד החיוני של קרחוני הענק האלה ועל המערכות האקולוגיות הרבות שהם תומכים בהן. זוהי אחת המומלצות שבין אטרקציות ברייקיאוויק וחוויה שאסור לפספס אם מגיעים אל רייקיאוויק עם ילדים.

ברגע שתחושו את הטמפרטורה הצוננת של מינוס עשר מעלות, תוכלו לעלות למעלה מוזיאון הפרלן וליהנות מתצפית הנוף 360 מעלות הממוקמת מעליו בה תוכלו להתפעל מהמראות הפנורמיים של קרחון סנייפלסנסיוקול (Snæfellsjökull) המפורסם ושל העיר רייקאוויק השוכנת למרגלותיו. בעונת התיירות באיסלנד מדובר באטרקציה מבוקשת שהתורים לקופות הכניסה בה עלולים להיות ארוכים ולכן מומלץ להזמין כרטיסים מראש בקישור.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הקרחונים פרלן ותצפית הנוף 360 


דרום איסלנד, המפלים וחוף החולות השחורים: טיול מאורגן הלוך ושוב מרייקאוויק

צאו קצת מהמסלול הרגיל של טיול באיסלנד לטיול מאורגן לדרום איסלנד בלווית מדריך מקומי שיראה לכם את איסלנד הפראית במיטבה, כולל מפל סקוגפוס (Skógafoss waterfall), העיירה ויק (Vík), חוף החולות השחורים ריינסיפיארה (Reynisfjara Black Sand Beach) ועוד!

הצטרפו למדריך המנוסה שלכם וסעו באוטובוס תיירים נוח דרך שטחי הכפר שופעי הצמחייה, ההרים המסולעים והקרחונים, וחופי החול השחור.

לאורך הדרך, תוכלו להבחין בהר הגעש אייאפיאטלאייקוטל (Eyjafjallajökull volcano) שהתפרץ בפעם האחרונה בשנת 2010. תוכלו להתקרב למפלים סליאלנדספוס (Seljalandsfoss) וסקוגפוס ולחוש את הכוח העצום הטמון בהם.

בנסיעה לכיוןו העיירה ויק אי מירדל (Vík í Mýrdal) המוכרת כ'ויק' בלבד בקרב המקומיים, תוכלו לבקר במקום בו נמצאת תצורת הסלע הענקית מבזלת המוכרת כ'רייניסדראנגר (Reynisdrangar) וללכת לאורכו של חוף האבנים הוולקאניות רייניספיארה.

האוטובוס שלכם יחזיר אתכם לבית המלון או לבית ההארחה שלכם ברייקאוויק. אם אתם מגיעים אל איסלנד עם ילדים ורוצים לראות יותר מאשר האטרקציות התיירותיות הידועות יותר של איסלנד, טיול בדרום איסלנד הוא בהחלט חוויה מומלצת.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן לדרום איסלנד 


שיט האורות הצפוניים מרייקאוויק

הזמן הטוב ביותר לראות את הקסם המלא שיוצרים אורות הזוהר הצפוני ברייקאוויק הוא בין ספטמבר לאפריל. הצטרפו לצוות מדריכי האורורה בוראליס המנוסה שלכם והיכונו למופע האורות המסנוור ביותר בעולם, בו תצפו ממושבכם הנוח על גבי אונייה חמימה ונעימה – אם אתם מתכננים טיול באיסלנד עם ילדים קטנים, אין לכם מה לחשוש ממזג האוויר בתוך האונייה הסגורה.

איסלנד היא חוויה שלא מן העולם הזה והיא מלאה באטרקציות תיירותיות כמו הגייזרים הגועשים, מתארי הנוף דמויי הירח והסריגים המפורסמים של המקומיים. אבל לראות ממש את האורות הצפוניים זה חלום אמיתי שייזכר לעד.

ההרפתקאה מתחילה בסרט קצר המציג את הזוהר הצפוני בנקודות זמן שונות, תוך הסברים מפורטים ההופכים את התופעה האסטרונומית למדע מוחשי.

משם, תמשיכו להפליג הלאה מרייקאוויק אל תוך האוקיינוס המשחיר לעת חשיכה, ותחוו מופע אורות שמיימי כל כך קסום שיש תיירים שצופים בו שממש בוכים מאושר!

הודות למדריך המומחה שלכם, יהיה לכם חם ונעים ויבש על גבי הסיפון. האונייה מצויידת בטרקלין מחומם ובמרפסת פתוחה שממנה אפשר לראות את המראות המופלאים של שמי איסלנד. ברוב ההפלגות יש תצפיות מעולות על הזוהר הצפוני, אבל אם האורות לא יזהרו לכבודכם, אין סיבה לדאגה – תוכלו לחזור שוב על ההפלגה בחינם! ההפלגה היא אחת המבוקשות בין אטרקציות באיסלנד כך שמומלץ לשריין לעצמכם מקומות מראש בהזמנת כרטיסים בקישור.

להזמנת כרטיסים לשיט תצפית הזוהר הצפוני


טיול תצפית ציפורי פאפין

אם אתם מגיעים אל איסלנד עם ילדים קטנים אל תשכחו את הבגדים החמים במלון, כי אתם עומדים לצאת למסע על החופים המסולעים של איסלנד בחיפוש אחר ציפורי פאפין (תוכי ים), ברווזים, שחפי קוטב, אוריות וקורמורנים! רב החובל שלכם בהפלגה היוצאת מרייקאוויק ישתף אתכם בסיפורים מעניינים אודות הארץ העתיקה הזו וחיי הבר שלה, בזמן שאתם תרים אחר ציפורי ים מעניינות שניתן להבחין בהן על האיים אקורי (Akurey) או לנדי (Lundey). תוכלו אפילו לשאול מרב החובל את המשקפת שלו.

באיסלנד מכנים אותם 'לנדי', אבל הציפור המוכרת והנערצת ביותר במדינה הצפונית היא ציפור הפאפין הידועה גם כ'תוכי ים', 'הפנגווין של הצפון' ואפילו בתור 'ליצן הים'.

הכירו את המדריך האיסלנדי המומחה שלכם ברציף Ægisgarður  בנמל הישן של רייקאוויק ועלו על הספינה שלכם. ואז, תלוי במצב הגאות, הקפיטן האמיץ שלכם יפליג איתכם לאי אקורי או ללנדי, שבשניהם יש כמות גדולה של ציפורים.

מלבד הפאפינים המדהימים, תוכלו לצפות בזנים רבים אחרים של ציפורים מקומיות, כולל האדרית (eider ducks) ושחפי הקוטב. גם אם אתם יוצאים לטיול באיסלנד עם ילדים, אל תחששו מהחופים מלאי הסלעים – רב החובל שלכם מכיר את המקומות הטובים ביותר להתקרב לציפורים ואף יוכל לספק לכם פרטים מעניינים אודותיהן בזמן שאתם צופים בהן להנאתכם.

כשהמנוע נכבה, תוכלו להתרווח לכם ולהאזין לצלילי הטבע הנעימים. תוכלו לשאול משקפת מהצוות על הסיפון, אבל אל תשכחו את המצלמה שלכם מאחור.

להזמנת כרטיסים להפלגת תצפית ציפורי פאפין באיסלנד


כרטיס העיר של רייקיאוויק

הפיקו את המקסימום מהטיול שלכם בבירת איסלנד ותחסכו המון כסף. הכרטיס מקנה כניסה חופשית למיטב של אטרקציות ברייקיאוויק (עם גישה בת 24, 48 או 72 שעות, לפי סוג הכרטיס שתבחרו בהזמנה בקישור). בין אטרקציות ברייקיאוויק שניתן להיכנס אליהן עם כרטיס רייקיאוויק תמצאו את המוזיאון הלאומי של איסלנד (National Museum of Iceland), מוזיאון האמנות של ריקיאוויק (the Reykjavik Art Museum), המוזיאון הימי של רייקיאוויק (Maritime Museum), הגלריה הלאומית (National Gallery), המרחצאות התרמיים (הספא/בריכה ציבורית) של סללוג (Sundlaugin Versölum (Salalaug) ועוד אטרקציות רבות באיסלנד.

בין אם אתם במצב רוח לראות אמנות, היסטוריה, מוסיקה או מוזיאונים ברייקיאוויק, הכרטיס הזה עונה על כל זה ומעבר לכך. עשרות אטרקציות ויעדים בהישג ידכם עם כרטיס זה המקנה גישה בלתי מוגבלת גם לשירות האוטובוסים העירוני של רייקיאוויק (Reykjavik City Bus Service). תוכלו לחצות את העיר בסטייל ולחסוך המון כסף על תחבורה ברייקיאוויק – בעיקר אם אתם מגיעים אל רייקיאוויק עם ילדים ורוצים לראות בפרק זמן קצר הרבה אטרקציות ברייקיאוויק.

זקוקים למנוחה בסוף יום ארוך שבו פקדתם את כל האטרקציות ברייקיאוויק? הכרטיס שלכם מקנה לכם גם גישה למרחצאות התרמיים ולספאים בעיר, כמו Grafarvogslaug, Arbaejarlaug ובאחד ממרכזי הספא הגדולים ביותר של איסלנד, Kopavogslaug. הבילוי המשותף והמרגיע במרחצאות החמים הוא דרך חיים עבור האיסלנדים, אז אל תשכחו את בגדי הים מאחור והצטרפו למקומיים.

להזמנת כרטיס העיר של רייקיאוויק


סיפורי איסלנד

אטרקציה תיירותית חדשה שמפגישה אתכם עם הצד הלגמרי משונה והמופלא של איסלנד. סיפורי איסלנד (Tales from Iceland) היא מחווה לנוף הקסום של המדינה הצפונית שנדמה כי אינו מהעולם הזה, ול- 343,960 התושבים שקוראים לאיסלנד ביתם.

'סיפורי איסלנד' היא תצוגה טכנולוגית של מולטימדיה ממעלה ראשונה הכוללת חומר ארכיוני רב שנים ותרומות מאת מבקרים מכל העולם, שיוצרות יחד מעין מכתב אהבה למדינה הקרה ביותר בעולם עם הלב החם ביותר.

בקומת הקרקע תפגשו את התערוכה הנקראת Nature Explored by Visitors ("חקר הטבע מנקודת הזווית של מבקרים"). התערוכה עושה שימוש במסכי ענק בגודל 2.5 מ' כדי להציג הדמיות וצילומים של איסלנד כפי שנתפסו בעדשות המצלמה של מבקרים מרחבי העולם. כל המסכים עובדים יחד בסנכרון, כך שהחוויה מרגישה כאילו אתם רואים את נופי איסלנד עם מאות זוגות עיניים בבת אחת. התערוכה מעודדת את המתבונן לבחור נתיב אינדבידואלי דרך המיצג, כך שכל חוויה שונה מקודמתה, אך מצד שני – אם אתם הולכים לסיפורי איסלנד עם ילדים קטנים ודאו שהם לא רצים קדימה כי הם עלולים ללכת לאיבוד.

למעלה, ההיסטוריה העשירה של איסלנד מובאת לחיים באמצעות חומר ארכיוני ותיעוד חדשותי משולב, המכסים את תולדותיה של המדינה, מימי הוויקינגים ועד המלחמה הקרה, תוך התמקדות בגיבורי ספורט איסלנדיים וכוכבי הקולנוע של איסלנד. התצוגה מלווה בטכנולוגיה החדשנית של סאונד קלאוד ואין שום צורך להרכיב אוזניות. זוהי חוויה שבאמצעותה מבקרים מרגישים כאילו הם עומדים בתוך בועה של צלילים חדים וצלולים כשהם עומדים מול כל מסך ומסך.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה סיפורי איסלנד

מוזיאון הר הגעש

מוזיאון הר הגעש (The Volcano House /Eldfjallasafn) של רייקיאוויק מציג בפני מבקרים את מורכבות החיים באחד מן האזורים הגיאולוגיים הפעילים ביותר בעולם מבחינה וולקאנית. תוכלו לצפות כאן בשני סרטים זוכי פרסים באולם קולנוע שעוצב במיוחד לצורך הקרנת הסרטים. לאחר מכן תוכלו לצפות באוסף מאוד מקיף של חומר וולקאני, כולל דגימות סלע ואפר שמקורם בכמה מן ההתפרצויות המפורסמות ביותר בהיסטוריה.

הרי געש הם חלק רגיל בחיי היומיום של התושבים האיסלנדיים. אחרי הכול, יש כאן יותר ממאתיים הרי געש ברחבי המדינה, וההתפרצויות מתרחשות לפעמים בתדירות של 4-5 שנים.

מוזיאון הר הגעש הוא ללא ספק אחת המיוחדות שבין אטרקציות ברייקיאוויק והוא סוקר את העוצמה העילאית של תופעות הטבע הענקיות האלה, ומראה כיצד תרבויות הסתגלו לחיים עם הרי הגעש וסכנותיהם. בחדר הקולנוע, תוכלו ליהנות משעה של סרטי תעודה זוכי אמי המתמקדים בשתיים מן ההתפרצויות העוצמתיות ביותר שהעולם אי פעם ראה, ההתפרצות המפתיעה של איי ווסטמן (Vestmannaeyjar) בשנת 1973, והקרחון אייאפיאטלאייקוטל (Eyjafjallajökull) שבמרכזו הר געש ושבשנת 2010 התפרץ וגרם להפרעות קשות בטיסות שחלפו מעל אירופה.

תוכלו לגעת בדגימות מהתפרצויות היסטוריות שונות, לחזות ולגעת בלאבה שהתקשתה, בפומיס, באפר געשי ובאבנים יקרות, כולל בדוגמיות לאבה מה'טריות' ביותר בעולם, שמגיעות מהתפרצות הר הגעש ברדרבונגה (Bárðarbunga) בשנת 2015.

בחנות המזכרות תוכלו אפילו לרכוש מזכרות שעשויות מחומר וולקאני, כמו למשל על סבון שהוחדרה אליו לאבה. אם אתם מגיעים אל רייקיאוויק עם ילדים גדולים מספיק בשביל לא לפחד – הם ימותו על זה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הוולקנו ברייקיאוויק

פליי אובר איסלנד FlyOver Iceland

פליי אובר איסלנד היא אטרקציה תיירותית מיוחדת באיסלנד שמשתמשת בטכנולוגיה מתקדמת ביותר כדי להעניק לאנשים תחושה כאילו הם טסים כמו דרקונים. תהיו תלויים באוויר כשרגליכם מתנדנדות בגובה של 20 מטר מול מסך מעוגל בזמן שאתם צופים בסרט שלוקח אתכם למסע באיסלנד, מעל שטח מחוספס, הרי געש פעילים ועוד.

החוויה אפילו כוללת רוח, ערפל וניחוחות ההופכות אותה לעוד יותר ריאליסטית.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה פלייאובר איסלנד

תצפית לוויתנים מרייקיאוויק בספינת rib פתוחה

הים של איסלנד הוא המקום הטוב ביותר לראות לוויתנים בסביבת מחייה הטבעית שלהם. צאו למים המקיפים את איסלנד להרפתקת צפייה בלוויתנים שלא תשכחו. כלי השייט שלכם, RIB פתוח באורך 12 מ׳ מקרב אתכם לחיות המדהימות בדרך בטוחה, מלהיבה שאינה מפריעה ליצורים המימיים. בדרך חזרה לחוף תוכלו להתפעל מהחוף האיסלנדי הדרמטי. בחודשי הקיץ, תעצרו באי Akurey כדי לצפות באלפי ציפורי הפאפין המנקדים את הצוקים במהלך עונת הקינון. אם אתם מגיעים אל רייקיאוויק עם ילדים – זו יכולה להיות חוויה משפחתית שלא תישכח.

להזמנת תצפית לוויתנים ברייקיאוויק

המוזיאון הלאומי של איסלנד

צללו אל תוך אוצר המכיל מעל 2,000 אובייקטים, מעידן ההתיישבות של איסלנד ועד היום, בנוסף לאינספור תצלומים מהמאה ה -20 המראים את השינויים במהלך השנים.

בית התרבות (The Culture House), שהוא חלק מהמוזיאון, נחשב בד"כ לאחד הבניינים היפים ביותר באיסלנד. טיילו בחדרים שבהם תמצאו אמנות, ריהוט מהמאה ה -18 העתיק, מפות ועוד.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הלאומי באיסלנד

מוזיאון האמנות של רייקיאוויק

מוזיאון האמנות של רייקיאוויק ממוקם בשלושה לוקיישנים שונים הפזורים על פני עיר הבירה של איסלנד והופך את רייקיאוויק לגלריה עירונית אחת גדולה. מה- Hafnarhús (המוזיאון הנמצא בבית הנמל) ועד גלריית  Ásmundarsafn, כאן תוכלו לראות את האוספים הבינלאומיים המצויינים השמים דגש על אמנים איסלנדים. התערוכות משתנות לעתים תכופות ומבטיחות שתמיד יש משהו חדש ומעניין לראות.

שוטטו בבירה וספגו את האמנות בכמה מן המוזיאונים הייחודיים ביותר המציגים אמנות שלא נראית בכל מקום.

ההפנרהוס (Hafnarhús) הוא בעצם מפעל משוחזר השוכן בנמל שבו הרבה מהארכיטקטורה המקורית נשמרה. בתוך ההפרנהוס תמצאו שש גלריות, כשאחד מהאוספים מוקדש לאמן הפופ האיסלנדי Erró.

ב- Kjarvalsstaðir תוכלו לשוטט בגנים המסוגננים בקפידה במתחם שעוצב במיוחד לתצוגה של תערוכות ויזואליות. התערוכות מכילות עיצוב גרפי וארכיטקטורה וכן אוסף לא קטן של אמנות מקורית של Johannes S. Kjarval שעל שמו נקרא המוזיאון.

ומיקום אחרון, ה- Ásmundarsafn לגמרי יגרום לכם להתאהב בפיסול, עם מוזיאון וגן המציגים עבודות של חלוץ הפיסול האיסלנדי Ásmundur Sveinsson. הוא בנוי בביתו ובסטודיו הקודמים של האמן ומהווה את אחת האומנותיות והמסקרנות מבין אטרקציות ברייקיאוויק.

להזמנת כרטיסים למוזיאון האמנות של רייקיאוויק

רייקיאוויק - אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל