טיול משפחות לאיסלנד

איסלנד עם ילדים – טיולי משפחות באי הצפוני

איסלנד, האי המוזר עם הנופים הדרמטים והפראיים שרבים מהם נראים כמו נופים דמיוניים של כוכבים אחרים, הפך ליעד אטרקטיבי למטייל הישראלי בשנים האחרונות בזכות נופיו המיוחדים והחוויות המיוחדות שהוא מציע – החל מצפייה בלוויתנים וטיפוס על קרחונים, דרך הרי געש ומעיינות חמים בשדות קרח וסלעי בזלת שחורים, נהרות גועשים ואגמי טורקיז. אספנו עבורכם מידע חשוב ושלל טיפים על תיכנון חופשה באיסלנד – ובמיוחד, כל מה שצריך לדעת כאשר מתכננים טיול משפחות אל איסלנד עם ילדים

איסלנד (Ísland באיסלנדית, iceland באנגלית) היא מדינת אי הררית בצפון האוקיינוס האטלנטי השוכנת בין אירופה וצפון אמריקה. למרות שהיא אי ואיננה חלק מיבשת אירופה, איסלנד נחשבת למדינה אירופאית נורדית. לאחרונה החלו לפעול טיסות מוזלות לאיסלנד מישראל ובעקבות זאת ישראלים רבים החלו לתכנן טיולי משפחות אל איסלנד עם ילדים (וגם, כמובן, טיולים זוגיים או טיולי חברים). שמה של המדינה – איסלנד, באנגלית ארץ הקרח – לאו דווקא מתאר אותה נכון: למרות ש-10% מאיסלנד מכוסה בקרחונים, מזג האוויר בה מתון להפליא ויש בה לא מעט תקופות של מזג אוויר נעים ומעיינות מים חמים.

טיול באיסלנד – עוד כתבות מומלצות:

כל טיול באיסלנד מתחיל בעיר הבירה של איסלנד – רייקיאוויק. לכן מומלץ מאוד לקרוא גם כתבה מיוחדת שהכנו על אטרקציות ברייקיאוויק

לפני הזמנת טיסה לאיסלנד הקדישו דקה למדריך לאיתור טיסות זולות והשוואת חברות תעופה המפעילות טיסות לאיסלנד

לפני הזמנת בית מלון באיסלנד מומלץ מאוד לעיין בכתבה שהכנו עבורכם על מלונות מומלצים באיסלנד למשפחות עם ילדים

מתכננים טיול לאיסלנד ושוקלים אפשרות של השכרת רכב? הכנו עבורכם כתבה מיוחדת עם טיפים חשובים והשוואת מחירים שתחסוך לכם מאות שקלים – השכרת רכב באיסלנד – השוואת מחירים והמלצות

עונה מומלצת לטיול באיסלנד עם ילדים

איסלנד היא מדינה מדהימה ביופיה אם אתם מחבבים נופים משונים ושוממים. בגלל מקומה הצפוני, קרוב למעגל הארקטי, כמות אור היום משתנה באופן דרמטי בין עונה לעונה, וזה נתון שחשוב לשים אליו לב בעיקר לפני טיול אל איסלנד עם ילדים שעלולים להיות מושפעים אף יותר מהמבוגרים.

השמש שוקעת לזמן קצר בכל לילה ביוני, אבל אין חשיכה ממשית לאחר השקיעה. במרץ ובספטמבר, הימים והלילות משתווים באורכם, כמו בשאר חלקי העולם. אם אתם מטיילים באיסלנד בדצמבר, שימו לב שיש קרוב ל-20 שעות חשיכה! זוהי בהחלט לא עונה מומלצת להגיע אל איסלנד עם ילדים שעלולים להיבהל מהעניין.

הקיץ הוא בהחלט התקופה הטובה ביותר לטיול משפחות באיסלנד עם ילדים, ואפילו אז העומס התיירותי לא נורא יחסית ליעדים תיירותיים מוכרים יותר כמו יוון או איטליה.  השמש הזורחת בשעת חצות הלילה היא בהחלט מראה מהמם שלא כדאי לפספס. קל לאבד את תחושת הזמן כאשר השמש עדיין זורחת בשעה 23:00, ואם אתם מגיעים אל איסלנד עם ילדים כדאי לקחת בחשבון שילדים מתקשים להירדם כאשר השמש עדיין זורחת. עם זאת, מאוחר או מוקדם בחורף יכול גם להיות זמן טוב לטיול באיסלנד עם ילדים גדולים יותר. בסוף ינואר, אור היום הוא בין 10:00-17:00, המחירים נמוכים יותר מאשר בעונת השיא והנוף המושלג הוא מראה יפה ושונה. (יחד עם זאת, יש אתרים תיירותיים באיסלנד שאין אליהם גישה בחורף). בחודשים הקרים יותר, אפשר לעתים קרובות לקבל תצפית טובה על "הזוהר הצפוני" (אורות הצפון או אורורה בוראליס) מכל מקום שאינו קרוב לאורות העיר באיסלנד.

מזג אוויר באיסלנד

למרות שמה ("ארץ הקרח"), החורפים באיסלנד הם מתונים באופן מפתיע למדינה הנמצאת בקו הרוחב שלה, בשל השפעתו של זרם המפרץ האטלנטי המביא איתו חמימות. איסלנד נהנית מאקלים ממוזג ימי והטמפרטורה הממוצעת בחורף היא בסביבות האפס מעלות, למרות שהרוח הקרה מקנה תחושה כאילו מזג האוויר יותר קר. האקלים באיסלנד משתנה בקצב מהיר הוליד את האמירה המקומית: "אם אינך אוהב את מזג האוויר, חכה חמש דקות!"

באיסלנד יש מזג אוויר מוזר ודינמי ולא נדיר שיורד גשם והשמש בוערת בעת ובעונה אחת. הקייצים קרירים יותר וממוזגים יותר מאשר בכל מקום אחר בעולם באותו קו רוחב והטמפרטורות כמעט ולא עולות מעל 20 מעלות צלזיוס. כאשר מתכננים טיול משפחות אל איסלנד עם ילדים – תלוי בעונה – צריך להקפיד לתכנן בגדים חמים מאוד וגם לבוש מתאים למזג אוויר נעים.

איסלנד עם ילדים – שימו לב לעוצר

איסלנד היא מדינה מאוד שונה וכאשר מתכננים טיול משפחות אל איסלנד עם ילדים חשוב לקחת בחשבון את נושא ה"עוצר" של איסלנד – למען בטיחות הילדים, יש באיסלנד עוצר שהאכיפה שלו קשוחה בכל המדינה: ילדים בני 12 ומטה אינם רשים להסתובב בחוץ לבד אחרי שמונה בערב. קטינים בני 13-16 אינם רשאים להסתובב בחוץ ללא מבוגר אחרי 22:00, אלא אם כן הם בדרכם הביתה או מאירוע מטעם בית הספר, ארגון ספורט או מועדון נוער ונושאים איתם אישור. מאחד במאי עד אחד בספטמבר, כל הקטינים בני 16 ומטה אינם רשאים להסתובב בגפם במשך שעתיים נוספות.

איסלנד עם ילדים – טיפים חשובים

איסלנד היא אחד המקומות היפים ביותר שאתם וילדיכם תבקרו בהם. איסלנד הוא אי פעיל מבחינה גיאולוגית, הלוחות הטקטוניים שלה (שכבות הקרקע) עדיין נעים וצורת האי עדיין משתנה (כמובן – לאט מאוד). האי גם פעיל מבחינה וולקאנית – כלומר, יש בו הרי געש – ומרחבי הטבע של איסלנד כוללים שפע אדיר של  גייזרים, מפלי מים, אגמים, קרחונים ופיורדים, שדות לבה וולקאנית שחורים, מעיינות חמים, הרים וואדיות מרשימים, ברווזים ועופות ים, ונופים דרמטים היוצרים תמונות בלתי נשכחות.

גולת הכותרת של טיול משפחות לאיסלנד הן האטרקציות הטבעיות הרבות של איסלנד ונופיה המיוחדים. האטרקציה הבולטת היא הלגונה הכחולה של איסלנד, יעד ספא טבעי קסום, עם נוף שנראה כמו כוכב אחר, ובהחלט יעד שאסור לפספס בטיול משפחות באיסלנד עם ילדים. הלגונה הכחולה הקסומה, היא מעין חם של מים גופריתיים בצבע כחול לבנבן הניצבת בין סלעי בזלת וולקנים שחורים, כאשר אדים חמים מבעבעים ממנה כל הזמן.

אפשר ורצוי כמובן להיכנס למים החמים, זוהי חוויה מיוחדת במינה כי ניתן להרגיש כיצד הגוף מתחמם בהדרגה כאשר אדי המים החמים מגיעים מזרמים תחתיים עמוקים המגיעים מקרקעית הלגונה. הדרך הנוחה והמשתלמת ביותר להגיע ללגונה הכחולה מרייקאוויק הוא להזמין מראש – עוד לפני שיוצאים לטיול באיסלנד – כרטיסים לטיול מאורגן בלגונה הכחולה, במחיר מיוחד הכולל הסעה מאורגנת מרייקאוויק ללגונה הכחולה וחזרה, וגם את עלות כרטיס הכניסה ללגונה הכחולה ואף טיפולי ספא הכוללים מסאז' במפל מים וטיפול במסיכת בוץ טבעית – אפשר להזמין כרטיסים אונליין בקישור:

להזמנת כרטיסים לטיול מאורגן בלגונה הכחולה

מזה שנים החליטה ממשלת איסלנד על מדיניות לעידוד התיירות שנועדה להפוך את האי ליעד פופולרי לטיול משפחות שיגיעו אל איסלנד עם ילדים, במטרה לחזק את הכלכלה האיסלנדית. כתוצאה מהמדיניות הממשלתית במהלך טיול משפחות באיסלנד תיתקלו במגוון רחב של הנחות שהופכות את ההגעה אל איסלנד עם ילדים לזולה יותר – למשל, רוב חברות הטיולים ורוב האטרקציות התיירותיות באיסלנד מעניקות 50% הנחה על כניסה של ילדים, חלק מבתי המלון באיסלנד מתמחים באירוח משפחות וגובים תעריפים מוזלים על ילדים בחופשה, ומסעדות מסויימות באיסלנד אפילו מציעות מנות ילדים חינם לילדים מתחת לגיל 12.

טיול משפחות באיסלנד יכול להציע הרבה יותר מנופים למי שמגיע אל איסלנד עם הילדים – יש באיסלנד שפע של פעילויות לילדים בחיק הטבע, החל משיט קיאקים ותצפיות לוויתנים, דרך רכיבה על סוסים, ביקורים בגייזרים ומפלי מים, ועד למוזיאוני שעווה על התקופה הוויקינגית, שחייה בבריכות שחייה טבעיות עם מי מעיינות חמים, ועוד.

אחת החוויות הייחודיות שאסור לוותר עליהן בתכנון טיול משפחות אל איסלנד עם ילדים הן בריכות גיאותרמיות (כלומר בריכות טבעיות עם מי מעיינות חמים מינראלים) מחוממות עם מגלשות מחוממות לילדים. יש הרבה בריכות כאלו באיסלנד וברובן הכניסה לילדים חינם, וכרטיס כניסה למבוגר יעלה בד"כ בין 20 ל- 40 ש"ח. בריכות כאלו פתוחות לעתים קרובות עד חצות. מדובר במים מינרלים עם ריח חזק של גופרית ומומלץ להביא איתכם מרכך שיער לשימוש אחרי הטבילה המשפחתית בבריכה כדי  ששערכם לא יתייבש מהגופרית.

הבריכות האלו לא מיועדות רק למשפחות עם ילדים ויש גם צעירים וגמלאים רבים הפוקדים אותן, אבל ילדים יהנו מאוד מבריכות כאלו, שבגדולות שביניהן יש גם אזורי שחייה מקורים וגם איזורי שייה חיצוניים, אמבטיות אדים ולפעמים מגלשות ענק כמו בפארקי מים. המרחצאות החמים הרבים באיסלנד הם אופצייה מומלצת לבילוי משפחתי מרגיע אחרי יום של טיול באיסלנד. בריכות חמות נמצאות בשפע בכל רחבי איסלנד, אפילו בכפרים הקטנים ביותר, והן אופצייה זולה ומומלצת לבילוי משפחתי שיאפשר לילדים להוציא קצת אנרגיות אחרי יום של נסיעה ברכב וצפייה בנופים.

כשיוצאים לטיול משפחות בחו"ל ומוציאים ילדים מהשיגרה שלהם אל ארץ אחרת עם תרבות חדשה, כדאי מאוד לנצל זאת כדי להכיר להם חוויות שונות. מומלץ לצאת לטיול משפחתי במקומות כמו הפארק הלאומי Skafatel בו רוב הילדים הישראלים – וגם הורים רבים – ייתקלו לראשונה בחייהם בנופים המיוחדים של איסלנד הכוללים קרחונים, מפלי מים, סלעי לבה וולקאנית שחורה, נופים מדהימים של אגמים ומגוון רחב של ציפורים וסוגי צמחים כולל פרחי בר רבים. פארק סקפאטל בד"כ נחשב להצלחה מסחררת בטיולי משפחות לאיסלנד,  ולא רחוק ממנו אפשר לטייל בשדות לבה שחורים עם אגמים בצבע טורקיז בקרבת מיוואטן (Mývatn) בצפון, ולצאת לטיול קרחונים ביוקולסרלון (Jokulsarlon) שבדרום מזרח, .

אם אתם מוותרים על טיול מאורגן באיסלנד או על נהיגה באיסלנד ברכב שכור (אשר איננה פשוטה כלל), הדרך הטובה ביותר לטייל באיסלנד עם ילדים הם סיורי האוטובוס התיירותיים הכוללים הדרכה באנגלית ובד"כ מוצעים חינם עבור ילדים מתחת לגיל 12. מרייקאוויק, מומלץ מאוד לקחת סיור יומי מעולה בשם Golden Circle המופעל ע"י סוכנות הנסיעות האיסלנדית Reykjavik Excursions.

הסיור באוטובוס הנוח בין הנופים המרהיבים של איסלנד כולל כולל שלוש תחנות עיקריות: Geysir, הגייזר המפורסם (חור בקרקע ממנו פורצים מים חמים כמו סילון של לוויתן), Gulfoss, מפל מים אדיר המוכנה ע"י רבים מפלי הניאגרה של איסלנד, והפארק הלאומי Thingvellir, שמשמעותו "שדות הפרלמנט", פארק יפהפה עם נופים מדהימים שנמצא ממש במקום שבו הלוחות הטקטוניים הצפון אמריקאיים והאירופאים מתרחקים זה מזה, ובו הוקם בשנת 930 הפרלמנט הראשון של איסלנד. פרט לכך  יש עצירות לאוכל ומנוחה, והילדים יכולים לצאת מהאוטובוס ולהתרוצץ.

מבחינת אוכל מתאים לילדים בד"כ מסעדות איסלנדיות מגישות מנות בינלאומיות מעולות, ותמיד יש בהן תפריטי ילדים וקינוחים כמו ואפל בלגי, מרציפן, שוקו חם וכדומה. האיסלנדים מאוד מודעים לנושאי תזונה ובריאות וברוב המסעדות מתגאים במרכיבים טבעיים וטריים, עם פירות וירקות המגיעים ישירות מהכפרים האיסלנדים, דגים טריים מהים, ומוצרי החלב של איסלנד הנחשבים בין בין הטובים ביותר בעולם.

איסלנד – חלוקה לאיזורים

דרום מערב איסלנד – מקום מושבה של הבירה רייקיאוויק ומקום מושבה של מרבית מאוכלוסיית איסלנד.

דרום איסלנד – המקום בו נמצאות רוב האטרקציות התיירותיות, כולל מעגל הזהב (Golden Circle)

הפיורדים הדרומיים – אוכלוסייה דלילה, גיאוגרפיה מחוספסת

מערב איסלנד – כאן תמצאו אטרקציות תיירותיות מעניינות כמו קרחון סנייפלסיוקול (Snæfellsjökull), איי בריידאפיורדור (Breiðafjörður)

צפון איסלנד – שדות לבה גדולים, מפלי מים סוערים

מזרח איסלנד – עוד פיורדים וטרמינל מעבורת הנוסעים הבינלאומית היחידה

מרכז איסלנד – הרים מכוסי קרחונים

ערים ועיירות באיסלנד

רייקאוויק Reykjavik – בירת איסלנד והעיר הגדולה ביותר

אקוריירי Akureyri  – בירת צפון איסלנד והעיר הגדולה ביותר מחוץ לאזור הדרום מערבי

אגליסטדיר Egilsstaðir – הישוב המרכזי במזרח איסלנד, איזור עם מזג אוויר מהטובים ביותר באיסלנד

הפנרפיירדיר Hafnarfjörður – עיירה קטנה ונחמדה בשולי מחוז הבירה

הופן Höfn (הרפן) – העיירה הראשית בחוף הדרום מזרחי

קפלאוויק Keflavik – מקום הימצאו של שדה התעופה הבינלאומי של איסלנד, אבל גם עיירה מעניינת בפני עצמה

איספיורדור Ísafjörður – העיירה הגדולה ביותר בפיורדים המערביים של איסלנד

סלפוס Selfoss – העיירה הגדולה ביותר בדרום איסלנד, מוקד המחוז החקלאי הראשי

הוסאוויק Húsavík – אחד מהאתרים הטובים ביותר בעולם לתצפית לוויתנים בחודשי הקיץ – אל תוותרו על תצפית לוויתנים אם אתם מגיעים אל איסלנד עם ילדים

סטיקיסהולמור Stykkishólmur – העיירה העיקרית בחצי האי סנייפלסנס Snæfellsnes peninsula, שער הכניסה לאיי בריידאפיודור (Breiðafjörður)

סיידיספיודור Seyðisfjörður – כפר דייגים בפיורדים המזרחיים של איסלנד

וסטמאנאייר Vestmannaeyjar – ריכוז של איים ועיירה ומחוז בדרום איסלנד

אטרקציות תיירותיות באיסלנד

רוב התיירים המגיעים לאיסלנד אינם מתרחקים מהבירה, לעיתים בגלל תכנון לקוי של הטיול – תיירים רבים מגיעים לאיסלנד ומניחים שיש בה מערכת תחבורה ציבורית כמו בכל מדינה אחרת, אך איסלנד היא מדינה גדולה עם מעט אנשים שלרובם יש כלי רכב והאוטובוסים היחידים הם לתיירים והם יקרים מאוד.  כמה מהמראות הבלתי נשכחים ביותר באיסלנד נמצאים הרחק מרייקיאוויק. יש סוכנויות נסיעות רבות שמציעות טיולי יום מחוץ לערים המרכזיות רייקאוויק ואקוריירי שיטיסו אתכם לקרחונים ולהרי הגעש הגדולים במחיר סביר. עם זאת, האופציה הזולה ביותר והגמישה ביותר – שלא לדבר על פרטיות וזמן משפחתי כאשר מגיעים אל איסלנד עם ילדים – היא לטייל ברכב שכור. לרוב האטרקציות התיירותיות המרכזיות של איסלנד אין דמי כניסה:

פארקים לאומיים באיסלנד

הגן הלאומי ת'ינגווליר (Þingvellir National Park), אזור יפהפה מלא בשדות לבה המתפרצים מתוך המים, היה בעבר מקום הימצאו של הפרלמנט האיסלנדי, שהוקם בשנת 930 לספירה. זהו פארק לאומי ואתר מורשת עולמית, 30-50 ק"מ מזרחית לרייקיאוויק. מקום מעניין מכמה סיבות: זהו לא רק האתר המקורי של הפרלמנט שכיהן הכי הרבה זמן בעולם, זהו גם המקום בו הלוחות הטקטוניים מתפצלים בין צפון אמריקה לאירופה.

הפארק הלאומי ואטנג'וקול Vatnajökull National Park – הפארק הלאומי החדש ביותר באיסלנד אשר נפתח ב-7 ביוני, 2008 וכולל בשטחו את הפארקים הלאומיים סקאפטאפל (Skaftafell) ויוקולסארגליפור (Jokulsargljufur). הפארק הלאומי ואטנאיוקול (Vatnajökull National Park) הוא למעשה הפארק הלאומי הגדול ביותר באירופה, על שטח של 12 אלף קמ"ר, ומכסה כ-12% משטח איסלנד. הפארק הוא מקום הימצאו של ההר הגבוה ביותר באיסלנד, Hvannadalshnúkur, של הקרחון הגדול ביותר באיסלנד  Vatnajökull, וגם של מפל המים עם זרימת המים הגדולה ביותר באירופה, Dettifoss.

הפארק הלאומי סנייפלסיוקול – ממוקם בפסגת חצי האי סנייפלסנס שבמערב איסלנד, בפארק זה נמצא מכתש וולקאני מכוסה קרח שהיה מקום ההתרחשות של ספרו הידוע של ז'ול ורן, מסע אל בטן האדמה.

אתרים תיירותיים באיסלנד

הלגונה הכחולה (Bláa Lónið באיסלנדית) היא בריכה טבעית מפורסמת ומרכז בריאות, היעד התיירותי המפורסם ביותר של איסלנד. הספא נמצא בכפר גרינדאוויק (Grindavík) שבחצי האי רייקנאס (Reykjanes Peninsula) בדרום מערב איסלנד. הלגונה ממוקמת כ-13 ק"מ מנמל התעופה קפלאוויק ו-39 ק"מ מרייקאוויק. מעיין המים החמים עם סגולות המרפא ממוקם במרכז שדה לבה, ויחד עם המים הכחולים לבנבנים שלו מדובר במחזה שלא מן העולם הזה. הכניסה אינה כוללת שירות מגבות, שעלותו 4 יורו. מומלץ להזמין מראש כרטיסים לסיור מאורגן בלגונה הכחולה הכוללים הסעה מאורגנת מרייקאוויק ללגונה הכחולה, את עלות הכניסה ללגונה הכחולה וגם חבילת טיפולים הכוללת מסאז' במפל מים ומסיכת בוץ טבעית – אפשר להזמין כרטיסים בקישור:

להזמנת כרטיסים לטיול מאורגן בלגונה הכחולה

מוואטן Mývatn – מחוז מלא אגמים ליד אקוריירי בצפון איסלנד. למוואטן יש נופים שנראים כאילו הם מהחלל החיצון בשל הסוגים המיוחדים של מכתשים וולקאניים הפזורים על האגם. יש מגוון רחב של אטרקציות תיירותיות מעניינות באזור זה המומלץ מאוד לטיול משפחות אל איסלנד עם ילדים – Smajfall (מדבר שבו אדי גופרית עולים מן האדמה) ודימובורגיר Dimmuborgir (או בשמה האחר: העיר השחורה או שערי הגיהנום).

יוקולסרלון (Jökulsárlón) – אגם הקרחונים הגדול ביותר באיסלנד, שוכן קרוב ל-Route 1 וחלק מקרחון Vatnajökull. לגונת קרחונים מופלאה בדרום מזרח איסלנד הסמוכה לעיר הופן בכביש מס' 1. קרחון Breiðamerkurjökull נסוג מהר מאוד משנת 1920 עד 1965 והותיר אחריו את הלגונה עוצרת הנשימה הזו שעומקה מגיע ל-190 מ'. הקרח הנשבר מהקרחון ונופל אל תוך המים מותיר את הלגונה מלאה בקרחונים לכל אורך השנה. אחד מסרטי ג'יימס בונד, "למות ביום אחר" (Die Another Day) צולם כאן בשנת 2002.

קרחוני Vatnajökull – בדרום מזרח איסלנד תמצאו את הקרחון הגדול ביותר באירופה.

גולפוס Gullfoss – "המפלים הזהובים" הם מראה יוצא מן הכלל – הם ממוקמים כמאה ק"מ מזרחית לרייקאוויק, בחלק של מרכז איסלנד שנחשב פחות אטרקטיבי עבור מטיילים בד"כ אך בגולפוס נהר הוויטה Hvítá צולל על פני מפל בעל שתי מדרגות ויוצר מחזה שנחשב בעיני רבים למפל המים היפה ביותר באיסלנד.

גייסיר (Geysir) – הגייזר המפורסם ביותר באיסלנד, נקודה גיאותרמית בה פורצים מים חמים לאויר מהקרקע כמו סילון, הנמצאת 10 ק"מ מערבית לגולפוס. גייסיר עצמה (משמו של מקום זה נוצרה המילה גייזר) איננה פעילה מאוד, אבל למרבה המזל הגייזר סטרוקור Strokkur הסמוך מתפרץ כל 5-10 דקות.

אם אתם מגיעים אל איסלנד עם ילדים מומלץ מאוד להזמין – עוד לפני טיסה לאיסלנד – כרטיסים לכל המשפחה לסיור מאורגן מעולה שיוצא מדי יום מרייקוויק לפארק הלאומי פינגלוויר בו ממוקמות הרבה אטרקציות באיסלנד – "המעגל הזהוב" המפורסם – מפלי גולפוס, הגייזרים גייזיר וסטרוקור, ועוד אטרקציות טבעיות באיזור המיוחד הזה.

להזמנת כרטיסים אונליין לסיור "המעגל הזהוב" עם מפלי גולפוס וגייזיר לחצו כאן

לנדמנלאוגר Landmannalaugar – אזור עם נופי טבע מרשימים ביופיים. ניתן להגיע לכאן באוטובוס (או בג'יפ) מרייקאוויק. אזור זה נמצא בפנים המדינה, ואפשר לקבל כאן טעימה של ההיילנדס הבלתי מיושבים בלב איסלנד.

קרב 1238 של איסלנד 1238 Battle of Iceland

תחוו את ההיסטוריה מלאת האקשן של איסלנד בשנת 1238 באטרקציה "הקרב של איסלנד". תערוכת המולטימדיה הזו היא צעד גדול מעבר למוזיאון היסטורי רגיל והיא מחזירה אתכם אחורה בזמן הודות לטכנולוגיית מציאות מדומה.

הטמיעו את עצמכם לגמרי בעידן הסטורלונגים (1220-1264), העידן העקוב מדם והאלים ביותר בתולדות איסלנד. תחוו את קרב Örlygsstaðir מיד ראשונה. היזהרו מהרי געש מתפרצים! או אולי לא – בעצם, הרי זו רק מציאות מדומה.

להזמנת כרטיסים לתערוכה "הקרב של איסלנד"

ספא Vök Baths

תמצאו בספא את הבריכות הצפות הראשונות ומעיין מים חמים המותרים לשתייה. המעיינות החמים של ווק מספקים מים חמים לכל האזור הסובב. המיסו את הדאגות שלכם בסאונה, בבריכות ובמנהרות הקרות באזור מרוחק ומלא קסם של איסלנד. בקישור תוכלו לבחור בין כרטיס סטנדרטי הכולל תה צמחים עם מי מעיין, כרטיס נוחות כולל תה ומשקה בבר הבריכה החיצוני או כרטיסי פרימיום שכוללים את אלה וכן מטעמים אורגניים מקומיים. אם אתם מגיעים אל איסלנד עם ילדים קטנים שימו לב להתייעץ רפואית לפני שמכניסים אותם למים החמים.

להזמנת כרטיסים לספא ווק

אל תוך הרפתקת הקרחון

כדי לראות את הרשימה הסטנדרטית של המקומות היפים ביותר באיסלנד שנהוג לבקר בהם, הישארו על המסלול המפורסם, Route 1 של איסלנד. אבל אם תרחיקו לכיוון פנים האי, אל מרכז איסלנד, תמצאו הרפתקה מלהיבה. בסיור המאורגן הזה, בליווי מדריך מומחה, תיכנסו לטבע דרך מנהרות משונות מעשה ידי אדם אל תוך ליבו הכחול והקפוא של קרחון לנגיוקול (Langjokull Glacier). תחצו את כיפת הקרח המבודדת ברכבים הבנויים במיוחד לחקר הסביבה הקרחונית. מדריכים מנוסים יובילו אתכם וילמדו אתכם כל מה שצריך לדעת על העולם הקפוא.

להזמנת טיול מודרך לקרחון באיסלנד

פעילויות מומלצות לטיול משפחות באיסלנד

סיורי קרחונים הם אחד מהפעילויות הפופולריות ביותר לתיירים באיסלנד, כאשר מרכז הפעילות נמצאת בסקאפטאפל בדרום מזרח איסלנד.

אם אתם מגיעים אל איסלנד עם ילדים אל תוותרו על תצפית לוויתנים. אפשר לצאת לסיורי צפייה בלוויתנים לכל אורך השנה מרייקאוויק, ובתקופת הקיץ גם מהוסאביק Husavik, אבל הזמן הכי טוב לכך הוא בחודשי הקיץ (גם מהוסאביק וגם מרייקאוויק) כדאי מאוד להזמין מראש מקומות לסיור תצפית לוויתנים מיוחד היוצא מדי יום מרייקאוויק אל מפרץ פקספלול עוצר הנשימה, בו ניתן לראות גם מבחר גדול של לוויתנים וגם דולפינים ושלל עופות ימיים. הסיור כולל תצפית לוויתנים עם מדריך מנוסה (באנגלית).

להזמנת כרטיסים אונליין לתצפית לוויתנים מאורגנת מרייקאוויק

אפשרות נוספת לשיט עם תצפית לויתנים יוצאת מהעיר אקוריירי. אקוריירי שבצפון איסלנד ידועה כאחד היעדים הטובים בעולם לתצפית לוויתנים והסיכויים לאכזבה בסיור מאקוריירי נמוכים ביותר – כמעט בטוח לחלוטין שתראו כמות מפתיעה של לוויתנים ודולפינים וציפורי מים בשיט המאורגן עם מדריך שלוקח 3 שעות – כדאי להזמין כרטיסים מראש בקישור

להזמנת כרטיסים לשיט תצפית לוויתנים מאקוריירי

איסלנד איננה ידועה בתור יעד לחופשת סקי, אבל בעיירה אקוריירי בצפון איסלנד יש אזור סקי קטן נהדר והרי חצי האי טרול ידועים בתור יעד יוצא מן הכלל לטיולי סקי (ski touring), סקי הרים (ski mountaineering) והלי סקי.

ראפטינג היא גם פעילות פופולרית לטיול משפחות באיסלנד – בדרום איסלנד, תוכלו לצאת לראפטינג בנהר Hyita. בצפון איסלנד יש כמה נהרות מצויינים לראפטינג – וסטרי (Vestari) ויוקולוסה (Austari Jokulsa). חברות המציעות ראפטינג נמצאות ב-Varmahild. אחת מהן היא Bakkaflot שיש לה מתקנים טובים מאוד מהם יוצא הראפטינג הכוללים גם בריכות חמות, לינה, מסעדה ומשקאות בהם משפחות היוצאות לראםטינג באיסלנד עם ילדים יכולות להירגע לאחר סיום ההרפתקאה.

איסלנד מציעה המון אפשרויות לטרקים, אבל הטרקים באיסלנד אינם קלים ואינם מתאימים למשפחות שמגיעות לאיסלנד עם ילדים (אלא אם כן אתם מגיעים אל איסלנד עם ילדים גדולים בגילאי צבא או תיכון). מומלץ לרכוש נעלי הליכה חזקות עם תמיכה בקרסוליים, מאחר שהשטח הרבה פעמים מורכב מסלעי לבה קשיחים או אזוב קפיצי שעלול לכסות חורים נסתרים! כמו כן, תצטרכו להיות מוכנים למטחים צדדיים כבדים של גשם וברד, בעיקר בחורף ובעונות הבינים, ובעיקר בהרים. אל תלכו לאיבוד בשטח לא מוכר ללא ציוד הולם, ועדכנו את עצמכם בקריאה קפדנית על טרקים באיסלנד – לא מדובר על טרקים למתחילים.

טיפוס קרח הוא חוויה נהדרת באיסלנד, עם מפלי מים קפואים ברמה בינלאומית והמון קרחונים – כמובן שמדובר בפעילות ספורט אתגרי שאיננה מתאימה לטיול אל איסלנד עם ילדים קטנים.

גם נסיעה באופנועי שלג היא הרפתקאה מומלצת האופיינית לטיול באיסלנד, זו גם דרך מעניינת להגיע למקומות שלא תוכלו בד"כ להגיע אליהם.

האיסלנדים

האוכלוסייה באיסלנד דלה מאוד – האיסלנדים מונים כ- 330 אלף איש בסך הכל, ורובם מרוכזים בעיר הבירה רייקיאוויק. המתיישבים הראשונים שהגיעו לאיסלנד הם העמים הנורדים והקלטים במאה התשיעית לספירה. לפי המסורת האיסלנדית, המתיישב הקבוע הראשון באיסלנד היה אינגולופור ארנרסון (Ingólfur Arnarson), ויקינג מנורבגיה שקבע את ביתו במקום שבו נמצאת היום עיר הבירה רייקיאוויק (Reykjavik). הסברה היא שנזירים מאירלנד התיישבו באי באופן זמני מספר שנים קודם לכן. האיסלנדים עדיין מדברים באופן בסיסי בשפת הוויקינגים. האיסלנדים גם ממשיכים להשתמש בשיטת שם המשפחה הלוקחת את שם האב, כפי שהיה נהוג לעשות בנורבגיה, דנמרק, שבדיה ובאיי פארו עד אמצע המאה ה-19, כאשר הממשלות החליטו שאנשים צריכים לאמץ שמות משפחה קבועים שאינם מתחלפים מדי דור.

כמות גדולה של מהגרים הגיעה לאיסלנד בעשור האחרון ובמהלך חמש השנים האחרונות, מספר המהגרים הכפיל את עצמו. רוב המהגרים (ממזרח אירופה ומדרום מזרח אסיה) מגיעים כדי למצוא תעסוקה. המהגרים מהווים היום יותר מ-10% מאוכלוסיית איסלנד.

כסף באיסלנד

המטבע המקומי באיסלנד הוא הקרונה האיסלנדית (ISK), שערכו התמוטט באופן מאוד דרמטי במשבר הכלכלי של 2008, כיום השער היציג של הקרונה הוא כ- 3 אגורות של שקל ישראלי.  נכון ל- 2017, הכלכלה האיסלנדית התאוששה מה שהפחית את המחירים של מוצרים מקומיים, על אף שמחירי המוצרים המיובאים עדיין די גבוהים.

אפשר לשלם באמצעות כרטיסי אשראי בינלאומיים כמעט בכל מקום באיסלנד, כולל במוניות, תחנות דלק, דוכנים לממכר מזכרות, ואפילו בבתי הארחה מבודדים, כך שאין צורך לשאת כמויות גדולות של קרונה איסלנדית במזומן. עם זאת, בשל אי יציבותו של המטבע, חלק מכרטיסי האשראי עדיין גובים עמלות המרה גבוהות יחסית בעת טרנזאקציות במטבע איסלנדית, אז בידקו עם הבנק שלכם לפני שאתם יוצאים לטיול באיסלנד ואל תהיו תלויים רק בכרטיס האשראי שלכם.

בעקבות המשבר הכלכלי של 2008, חלה הגבלה על המסחר הזר בקרונות, כך שאינכם יכולים להמיר לקרונה מחוץ לאיסלנד. עדיף להוציא מזומנים בכספומט בהגיעכם, אע"פ שתוכלו בקלות להשתמש בכרטיסי אשראי לכל אורך הטיול באיסלנד.

טיסות לאיסלנד

אפשר להגיע לאיסלנד די בזול יחסית: חברת התעופה האיסלנדית הזולה WOW Air מתחילה להפעיל טיסות ישירות מישראל לאיסלנד – בין נתב"ג לרייקאוויק – וגם מציעה מחירים זולים לטיסות מאיסלנד לערים אירופאיות מרכזיות –  מ-110 דולר + מחיר הטסת המזוודות. לאיתור טיסות לאיסלנד במחירים הזולים ביותר במועדים המתאימים לכם השתמשו במנוע השוואת המחירים לאיתור טיסות זולות לחו"ל

חברת התעופה אייסלנדייר (Icelandair) ידועה בכך שהיא מפעילה טיסות מצויינות וגם מציעה מבצעים אטרקטיבים, בעיקר בטיסות לאיסלנד מארה"ב או קנדה. יש אפשרות לעלות על טיסה לאיסלנד מניו יורק ב-200 דולר בלבד בהזמנה מראש. אייסלנדייר מציעה גם טיסות קונקשן לאירופה, אבל חברת התעופה המוזלת EasyJet מציעה מחירים יותר זולים בטיסות לאיסלנד מבריטניה (לונדון, מנצ'סטר ואדינבורו) ב-40 דולר בלבד + עלות הטסת המזוודות.

עלויות טיול משפחות אל איסלנד עם ילדים

ברגע שתרדו מהמטוס, המצב משתנה באופן דרסטי – המחירים באיסלנד נוטים להיות הרבה יותר גבוהים מאשר בחלקים אחרים של אירופה בשל תעריפי הייבוא הגבוהים והמע"מ שגובהו 25.5%, בעיקר על אלכוהול, מאכלים זרים, ביגוד וכו'. כמובן, כאשר מגיעים אל איסלנד עם ילדים, העלויות של טיול משפחות בכל הקשור לארוחות, לינה וכדומה נוטות להיות גבוהות יותר.

כשאתם רוכשים מזון או מצרכים בסיסיים אחרים, חפשו את החנויות Bónus או Krónan, אשר מציעות מחירים הרבה יותר זולים, אם כי זה אומר שתצטרכו להתפשר על המבחר, כמובן. במרכז רייקאוויק יש חנויות יד-שנייה רבות כמו Red Cross וה-Salvation Army, שבהן ניתן לרכוש ביגוד חם בזול.

צפו לשלם בסביבות 650-900 קורונות איסלנדיות על כוס בירה או יין, 1500-2000 קרונות על פיצה לאדם אחד, ו-350-500 קרונות על קפה או אספרסו.

סיגריות עולות כ-950 קרונות לחפיסה של 20. שימו לב שלפי החוק באיסלנד אסור להציג סיגריות לראווה בחנויות, אבל הן נמכרות ברוב תחנות הדלק, הסופרים והדוכנים למכירת עיתונים. אם אתם מעשנים, עדיף לקנות פאקט סיגריות בדיוטי פרי בישראל ולקחת איתכם לאיסלנד.

כעיקרון בגלל המחירים הגבוהים בד"כ לא מומלץ לעשות שופינג באיסלנד, אבל אם אתם משלמים 6,000 קרונות או יותר על מוצרים שאתם מוציאים מאיסלנד תוך שלושה חודשים מעת הרכישה, תוכלו לבקש החזר מע"מ ביציאתכם מנמל התעופה Keflavik – כמובן, צריך להציג חשבוניות רכישה.

שופינג באיסלנד

מוצרים טיפוסיים שיכולים להיות טובים בתור מזכרות מטיול באיסלנד הם:

מוצרי צמר איסלנדים – הכבשים האיסלנדיות הן גזע נדיר והן מייצרות צמר רך ועמיד, ומוצרי צמר איסלנדים, כמו כובעים, כפפות וכו' רכים וחמים. אם אתם מתכוונים לבקר במרכז איסלנד עם ילדים כדאי להצטייד בכובעים וכפפות מצמר זה לכל המשפחה, הם חמים במיוחד.

חפצי אמנות ועבודות יד – יש באיסלנד כמות גדולה של חנויות קטנות ומעולות המוכרות חפצי אמנות ועבודות יד, מפסלי פורצלן ליצירות אמנות, יצירות זכוכית ותכשיטים. הגלריות הלאומיות בד"כ מוכרות את יצירות האמנים שהן מציגות בחנויות המזכרות שלהן..

מוסיקה מקומית – יש המון מוסיקה איסלנדית  מעולה (מעבר לביורק וסיגור רוס) שכדאי לבדוק. אלה כוללים את: Ólafur Arnalds, Eberg , Hera, Retro Stefson, FM Belfast, Worm is Green, Múm, Singapore Sling ו-Bellatri.

אוכל באיסלנד

המטבח האיסלנדי השתנה מאוד בעשורים האחרונים, ממספר מועט של מנות שהמרכיב העיקרי בהן הוא כבש או דג, לסוגים רבים אחרים של מנות מגוונות. קשה יותר לשמור באיסלנד על תזונה צמחונית, אבל יש מספר גדול של מסעדות צמחוניות ברייקאוויק ומנות צמחוניות זמינות גם במסעדות אחרות. יש גם מספר מסעדות טבעוניות ברייקאוויק הכוללות את Garðurinn, Glo, AALTO Bistro, Pylsa/Pulsa ו-Vinyl.

מאכלים איסלנדים מובהקים:

  • דגים
  • harðfiskur, – חתיכות דג מיובש הנאכלות כמנה קלה עם חמאה (מוגש גם עם סלט כרוב)
  • skyr – מוצר חלב דמוי יוגורט שמגיע בטעמים שונים או ללא טעם. דל שומן ועתיר חלבונים.
  • Hangikjötכבש מעושן
  • svið, – ראש כבש חרוך
  • Slátur מכיל lifrarpylsa – נקניקיה עשויה משיירי כבש, ו- blóðmörשדומה לה, אך מעורבב גם עם דם הכבש.

איסלנד מפורסמת בבשר הלוויתנים שלה, וזהו אחד המקומות היחידים בעולם שבהם אפשר לטעום בשר לוויתן מינקי.

המזון המהיר של כל איסלנדי ממוצע הוא ע"פ רוב ה-pylsa  (נקניקיה צמחונית) או הנקניקיה בלחמניה (hot dog). אלה בד"כ מוגשות עם בצל מטוגן, בצל טרי, קטשופ, חרדל ורמולד לבחירתכם. הנקניקיות זולות יחסית למזון מהיר אחר, בסביבות 250 קרונות, ונמכרים בכל מכולת/מזללה/מאפייה בעיירות האיסלנדיות. פרט לנקניקיות, מחירי המזון גבוהים במיוחד באיסלנד.

איסלנד עם ילדים – ביטחון אישי וסכנות באיסלנד

איסלנד היא אחת המדינות הבטוחות ביותר בעולם, כך שאין כמעט סיכוי להיתקל בשוד או הטרדה מלבד ברייקאוויק שהחלה בזמן האחרון להיחשף למקרי גניבה ואלימות לילית. השתמשו בהיגיון הבריא בבילויי הלילה שלכם ברייקאוויק. מספר הטלפון של מוקד החירום באיסלנד הוא 112.

פגעי טבע באיסלנד

הסכנות הגדולות ביותר האורבות לתיירים באיסלנד הן בטבע. הישמעו תמיד לשלטים. אם אין שילוט, השתמשו בשיקול הדעת. מדי שנה, מספר די גבוה של תיירים נפצעים, ואפילו נהרגים בהרים או בים, למרות האזהרות. למשל, אל תתקרבו לקרחונים, גלים סוערים בחוף או למפל מים גדול אלא אם כן אתם יודעים מה אתם עושים, ואל תטפסו על קרחונים ללא ציוד או הכנה הולמת. איסלנד היא מדינה פעילה מבחינה וולקאנית ויש סיכוי, אם כי מאוד קלוש, להיקלע להתפרצות הר געש.

במהלך טרקים או סקי באיסלנד, היו מוכנים לשינוי פתאומי במזג האוויר, מאחר שאלה עלולים להתרחש מהר מאוד באיסלנד. אם אינכם בטוחים לגבי תנאי המקום, שאלו את המקומיים או הצטרפו לסיור מודרך. לאיסלנדים יש קשר מאוד עמוק לטבע ומגיל צעיר הם לומדים כיצד להסתדר בעולם החיצוני, כך שלא תמיד תמצאו גדרות או שלטי אזהרה אפילו במקומות המסוכנים ביותר.

תחבורה בתוך איסלנד

טיסות פנים באיסלנד

טיסות פנים באיסלנד הן כמו אוטובוסים ורכבות בכל מקום אחר – זהו אמצעי התחבורה העיקרי לנסיעות בתוך איסלנד, מלבד נהיגה בכבישים. כאשר מתכננים טיול משפחות באיסלנד עם ילדים כדאי לשים לב שטיסות יכולות להיות מטלטלות בכניסה לפיורדים כמו אקיויירי (בגלל הרוחות). אפשר להזמין מראש טיסות פנים באיסלנד באמצעות מנוע החיפוש לטיסות זולות.

אייר איסלנד ואטלנטיק איירווייס מפעילות גם טיסות סדירות ליעדים קרובים, כולל גרינלנד ואיי פארו.

אוטובוסים באיסלנד

BSI  היא תחנת האוטובוסים הבינעירונית ברייקאוויק, משם ניתן לעלות על אוטובוסים של חברות שונות, כולל Discover Iceland, Gray Line Iceland, Trex, Sterna, SBK. שימו לב שנסיעה בינעירונית באוטובוסים באיסלנד די יקרה, לפעמים יקרה יותר מטיסה. מלבד זאת, יש מעט מאוד קוים שיש בהם יותר מנסיעה אחת ביום, מה שאומר שכמעט אף פעם אי אפשר לנסוע באותו יום בשני אוטובוסים, מלבד כמה ימים בקיץ כאשר יש שירות בשעת אחר הצהריים מאקוריירי לרייקאוויק.

יש כרטיסים מיוחדים הכוללים שבוע עד 4 שבועות של נסיעה חופשית באוטובוסים בכביש הטבעת – Ring Road של איסלנד (עם אופציה של נסיעה לפיורדים המערביים). סיורים מסויימים אל מרכז איסלנד באוטובוסים מיוחדים של 4X4 הם אלטרנטיבה הרבה יותר זולה ורגועה מנהיגה, והם מגיעים לרוב היעדים הראשיים (כמו לנדמנלאוגר (Landmannalaugar), תורסמורק (Thorsmork), אסקיה (Askja) וכו'). הסיורים למרכז איסלנד זמינים רק בחודשי הקיץ.

חברות הנסיעות הגדולות באיסלנד הן גריי ליין איסלנד ו-Icelandic Travel Market. חברות אלה מפעילות סיורים לתיירים בכל ימות השנה ומסלולי אוטובוסים לכל אורך חופי מערב, דרום ומזרח איסלנד. חברת SBA-Nordurleid מפעילה מסלולי אוטובוסים בכל האזור הצפוני והמזרחי של איסלנד.

סיור Golden Circle היוצא מרייקאוויק ייקח אתכם לסביבת מפל גולפוס (Gullfoss), לגייזרים, המכתש ואל מיקומו של הפרלמנט הראשון של איסלנד (אזור צומת הלוחות הטקטונים). למרות שהמסלול ארוך והעצירות קצרות – כלומר לא תוכלו לבלות הרבה זמן בכל עצירה – המדריך יספר לכם באוטובוס אודות ההיסטוריה ופרטים מעניינים על נופי הדרך ותחנות העצירה.

מערכת האוטובוסים של איזור רייקאוויק של חברת Strætó bs היא מערכת תחבורה ציבורית עירונית המתפרסת גם לכפרים הסמוכים אך מדובר במערכת תחבורה ציבורית יקרה שדורשת הרבה סבלנות וזמני הגעה מוקדמים. נכון להיום, כרטיס נסיעה אחד בקו עירוני עולה 400 קרונות (מעט מעל 3 דולר), וכרטיס חופשי יומי שטוב ליום אחד או לשלושה ימים זמין במחיר של 700 (5 דולר) ו-1700 קרונות (מעט מעל 15 דולר). בניגוד למקובל בכל מדינה מתוקנת, באיסלנד נהגי אוטובוסים אינם מחזירים עודף, כך שאם תיקנו כרטיס של 400 קרונות בשטר של 500 קרונות, אל תצפו לקבל עודף חזרה. תוכלו גם לרכוש 11 כרטיסים במחיר 3,000 קרונות בתחנות אוטובוס ראשיות (לפעמים גם אצל הנהג). מהרגע ששילמתם לנהג, לא תקבלו כרטיס אלא אם כן תבקשו אותו. אם תקבלו כרטיס, הוא יהיה בתוקף גם על כל אוטובוס אחר למשך 75 דקות מזמן הרכישה.

כל קווי האוטובוס מפסיקים לפעול ב-23:00, כאשר קווים רבים מפסיקים לפעול מוקדם יותר, לפעמים ב-18:00. אוטובוסים מתחילים לפעול רק בסביבות 12:00 בימי ראשון. רייקאוויק והכפרים הסמוכים הנמצאים מחוץ לה arðabær, Hafnarfjörður, Mosfellsbær, Álftanes Seltjarnarnes נחשבים כאיזור אחד, שבו דמי הנסיעה לכרטיס אחד הם 400 קרונות גם אם האוטובוס יוצא מרייקאוויק אל כפר סמוך.

טיולי אופניים באיסלנד

רכיבה באופניים היא דרך טובה לטייל ולגלות את איסלנד, אם אתם רוכבי אופניים מנוסים, מגיעים אל איסלנד עם ילדים גדולים מספיק וכולכם ערוכים גם לרכיבה בקור וגם לרכיבה בתנאים הרריים. זו דרך שונה ומיוחדת לחוות את איסלנד אחרת. כדאי לבדוק אפשרות להביא אופני שטח מישראל, מאחר שרכישת אופניים מאוד יקרה באיסלנד ואין שירותים מפותחים של השכרת אופניים. התנועה אל ומתוך רייקאוויק מאוד עמוסה, בשאר חלקי איסלנד היא לא צפופה. תוכלו לרכב על אופניים בבטחה בכביש הטבעת של איסלנד, או להעלות את האופניים לאוטובוסים (המאובזרים במתקן מתאים לאופניים) המשרתים את כביש הטבעת וכמה סיורים צדדיים. יחד עם זאת, אם אתם רוכבים לבד, בהתחשב במזג האוויר ובתנאים, מומלץ מאוד שתגיעו עם ניסיון רב ברכיבת שטח על אופניים בגלל תנאי מזג האוויר והנופים ההרריים של איסלנד.

איסלנד
דירוג הגולשים 3.17 (6 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל